اسلایدر

طراحي تبلت با قابليت رديابي حركات چشم
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

محققان سوئدي نسل جديد تبلت ردياب حركات چشم را طراحي كرده اند كه امكان كار با اين گجت بدون نياز به استفاده از موس يا لمس صفحه نمايش را به ويژه براي افراد ناتوان جسمي فراهم مي كند.هر روز نسل پيشرفته تري از تلفن همراه هوشمند و تبلت هاي لمسي به بازار عرضه مي شوند، اما محققان شركت «توبي» تبلتي طراحي كرده اند كه توسط حركات چشم كنترل مي شود.

تبلت Tobii C12 مجهز به نرم افزار ردياب چشم است و كاربر از طريق نگاه كردن به مكان نما بر روي صفحه نمايش و پلك زدن مي‌تواند عملكرد دستگاه را كنترل كند.امكان كاليبره كردن و اختصاصي كردن صفحه نمايش براي چند كاربر در اين تبلت در نظر گرفته شده است و دستگاه پس از يك بار ثبت اطلاعات كاربر مي تواند تنظيمات و عملكرد خود را با وضعيت چشم كاربر تطبيق دهد.قيمت دقيق و زمان عرضه تبلت ردياب حركات چشم به بازار هنوز اعلام نشده است.



           
شنبه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 11:59
mahnaz

آیا لپ‌تاپی که تنها ظرف 2 ساعت باتری‌اش خالی شود اصلاً به درد می‌خورد؟ معلوم است که نه. ماندگاری مناسب باتری در استفاده‌های مداوم، یکی از مهم‌ترین موارد مؤثر بر تصمیم‌گیری حین خرید لپ‌تاپ است.
در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با 10 نوت‌بوک که باتری آنها ماندگاری زیادی دارد آشنا شوید. تست باتری که برای این رتبه‌بندی مورد استفاده قرار گرفته، «مرور پیوسته وب با وای-فای روشن» بوده و باتری تمام این لپ‌تاپ‌ها، حداقل 7 ساعت دوام آورده.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:57
mahnaz

آمازون دعوتنامه‌ها را برای یک مراسم معرفی محصول که 16 شهریور در کالیفرنیا برگزار خواهد شد، ارسال کرده است. محتمل‌ترین گزینه این مراسم معرفی کیندل فایر جدید است که شایعات زیادی حول آن شکل گرفته ولی با این حال جزئیات اندکی در دست است.

در تیر ماه بود که سایت AllThingsD به نقل از یک منبع ناشناس خبر داد که کیندل فایر جدید، از نمایشگر WXGA با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل (درست شبیه نکسوس 7) برخوردار خواهد بود، و قرار است نسبت به مدل فعلی بسیار باریک‌تر و سبک‌تر باشد.

غیر از این کلیات، خبر دیگری از برنامه‌های آمازون در دست نیست. بنابراین فقط یک راه در پیش رو داریم، صبر کردن تا 16 شهریور.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:38
mahnaz

101 XS

کمپانی فرانسوی Archos در سال‌های اخیر شهرت چندانی در زمینه کیفیت محصولات نداشته، ولی گویا دوباره دارد به این موضوع اهمیت می‌دهد و این را می‌توان در طراحی تبلت اندرویدی 101XS که دیروز معرفی و از نیمه دوم آبان ماه عرضه خواهد شد، مشاهده کرد.این تبلت اولین محصول از سری Gen10 این کمپانی است که با یک طراحی زیبا و متمایز معرفی شده و مشخصات کلی آن عبارت هستند از:

- نمایشگر 10.1 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل
- پردازنده دو هسته‌ای ARM Cortex-A9 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز
- حافظه داخلی 16 گیگابایت و قابلیت افزودن حافظه جانبی microSD تا سقف 64 گیگابایت
- دوربین جلو با کیفیت 720p (دوربین پشت ندارد)
- برخورداری از اندروید نسخه 4.0.4 که تا آخر سال 2012 به جیلی بیلی (اندروید 4.1) آپدیت خواهد شد
- برخورداری از وای فای، و بلوتوث 4.0
- داشتن GPS، قطب نما و G-sensor
- وزن 600 گرم برای تبلت و 200 گرم برای داک کیبرد

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:16
mahnaz

یک طراح و مهندس مکانیک با تولید یک ماشین تحریر که چکشهای آن روی صفحه کلید آی پد ضربه می زند، حس قدیمی ماشینهای تحریر و استفاده از آخرین تکنولوژی روز را برای کاربر فراهم کرده است.کار کردن آی پدها و تبلتها هرچقدر هم هیجان انگیز باشد، بزرگترین مشکل آنها موانع تایپ کردن و نوشتن مطالب بلند است که به علت لمسی بودن کلیدها با دشواری صورت می گیرد اما یک طراح و مهندس مکانیک با طراحی یک ماشین تحریر برای آی پد این مشکل را حل کرده است.

استفاده از چکشهای کوچکی برای تبدیل کلید فشرده شده توسط انگشت برای ضربه به صفحه کلید لمسی، مهمترین ویژگی دستگاه iTypewriter است، حرکتی که موجب می شود کاربر بتواند با استفاده از آن متنهای بلند را روی آی پد خود تایپ کند.

هرگاه دکمه ای را فشار می دهید، یک چکش کوچک از ماشین تحریر خارج می شود و به همان کلید در صفحه لمسی آی پدر ضربه می زد، نوک این چکش با یک سرپوش پلاستیکی پوشانده شده که دارای تخلیه الکتریکی یک دقیقه ای است که می تواند ضربه انگشت را تقلید کند.این وسیله از سوی آستین یانگ دانشجوی طراحی محصول و مهندسی مکانیک کالج ادینبورگ در اسکاتلند تولید شده است.

وی در این رابطه گفت: کاربر می تواند از احساس قدیمی ماشین نویسی و آخرین فناوری روز در کنار هم لذت ببرد. حتی کاربران سالمند که هرگز از رایانه و یا آی پد استفاده نکرده اند می تواند از این ماشین تحریر آشنای قدیمی استفاده کنند.آستین یانگ اظهار داشت: برای برخی از گروه های کاربران این محصول راهکار ساده ای برای نوشتن مطالب بلند در آی پد است ، از سوی دیگر افراد می توانند تجارب و خاطرات قدیمی خود را با استفاده از این ظاهر آشنا مرور کنند.با استفاده از این دستگاه، کاربر می تواند قدرت فیزیکی را از صفحه کلید و حرکت هر کلید احساس کند.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:40
mahnaz

اگر زیاد با کیبرد سر و کار داشته باشید، حتما می دانید که این گجت پرکار، یکی از آلوده ترین ابزار دور و بر ما است که همیشه مقدار زیادی از آلودگی دستان مان را بر روی کلیدهای خود ذخیره می کند. البته صفحه کلید های مشکی چندان این لکه ها را بر روی خود نشان نمی دهند و داستان وقتی بدتر می شود که از یک صفحه کلید با دکمه های سفید استفاده کنید. کاش می شد همانند ظرف و لباس، صفحه کلید را هم شسته و تمیز کرد.

و بالاخره این رویا به واقعیت تبدیل می شود و لاجیتک به تازگی کیبرد مدل K310 قابل شستشو و ضد آب خود را رونمایی نمود. این کیبرد تا عمق ۳۰ سانتی متری به راحتی آب را تحمل می کند و یک سیستم زه کشی داخلی باعث می شود آب آن بسیار سریع خارج شده و کیبرد راحت تر خشک شود. علاوه بر این نشانه های روی کلیدها با لیزر حکاکی شده و با یک لایه UV محافظت می شوند تا شستشو و آب به مرور زمان به آنها آسیبی نرساند. البته پیشنهاد می شود که کانکتنور و کابل یو اس بی آن را کاملا خشک نگه دارید تا نفوذ آب باعث زنگ زدگی و یا بروز اتصالی در آن نشود.

لاجیتک ادعا می کند که این صفحه کلید در آب کم عمق حتی تا ۵ میلیون بار فشردن هر کدام از دکمه هایش را تاب آورده و بدون مشکل به کارش ادامه می دهد. این کیبرد قرار است از اواخر ماه جاری میلادی با قیمت ۴۰ دلار وارد بازار آمریکا شده و از اکتبر هم در اروپا عرضه خواهد شد.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 22:11
mahnaz

گاهی اوقات استفاده از چاپگر کاری ناگزیر است. البته امروزه استفاده از چاپ و پرینتر بسیار کمتر از گذشته شده. اما ما هنوز نیاز داریم که برخی موارد مانند لیست های خرید، اخبار و برخی مطالب اینترنت را پرینت کنیم. اما در عصری که تکنولوژی موبایل رشدی چنان سریع داشته، اکنون ارسال چاپ از اسمارت فون ها به پرینتر سخت تر از قبل است. از آن گذشته با وجود تبلت، موبایل و لپ تاپ های کوچک و سبک، استفاده از یک پرینتر بزرگ و جاگیر چندان جذاب به نظر نمی رسد.

اما BERG Cloud راه حل و شیوه ای را یافته اند که به صورت اختصاصی برای پرینت با ابزار موبایل استفاده می شود. و از آن مهم تر، پرینتر تولیدی توسط این شرکت بسیار کوچک و قابل حمل است. پرینترهای جیبی از سال ۲۰۱۱ رونمایی و در انواع مختلفی معرفی شدند که محصول برگ گلود هم یکی از آنها است. این شرکت اکنون پرینتر ریزه میزه خود را با قیمت ۲۵۹ دلار پیش فروش می کند. این گجت دوست داشتنی می تواند به صورت بیسیم به شبکه خانگی شما متصل شود و از همین طریق به صورت وایرلس دستورات چاپ را از موبایل ها دریافت کند.

این پرینتر بدون جوهر است و از کاغذ های حرارتی استفاده می کند. این موضوع باعث راحتی بیشتر کار با آن و کاهش چشم گیر هزینه چاپ می شود. این پرینتر می تواند صفحاتی در اندازه ۸ در ۱۲ سانتی متر را چاپ کند و به سادگی در گوشه ای از میز جای خود را پیدا کرده و دست و پا گیر نیست.

برتری مهم این پرینتر کوچک نسبت به پرینترهای معمولی بازار این است که محتوای ارسال شده برای چاپ را در قطع و اندازه مناسب برای این کاغذها آماده می کند. با دانلود یک اپلیکیشن ویژه اندروید و آی او اس، شما می توانید محتوا را در فرمت مناسب گجت جدید BERG Cloud برای چاپ ارسال کنید. شما همچنین می توانید محتوای لازم را به برنامه داده و آن ها را در نوبت چاپ قرار دهید.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 22:43
mahnaz

تبلت گلکسی نوت 10.1 را که می شناسید؟ محصولی جدید از خانواده «نوت» که همراه با قلم ارایه می شود.ضمنا این شرکت اعلام کرده بود که همین ماه میلادی باید منتظر ورود آن به بازار باشیم. سرانجام سامسونگ دقایقی پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این تبلت از فردا وارد بازار آمریکا می شود و قیمت نیز اعلام شد.

گلکسی نوت 10.1 در ظرفیت ۱۶ گیگابایتی با قیمت ۴۹۹ دلار و مدل ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۵۴۹ دلار فروخته می شود. به نظر می رسد که پرداخت ۵۰ دلار بیشتر برای ظرفیت دوبرابر این تبلت چهار هسته ای کاملا معقول است. فعلا این مدل ها تنها مجهز به وای-فای هستند. اما تا پایان سال باید منتظر مدل LTE نیز باشیم. در کنار آن سامسونگ اعلام کرد که به روز رسانی اندروید 4.1 نیز تا پایان سال ارایه خواهد شد.

سامسونگ می گوید قابلیت های متفاوت این تبلت و قلم همراه آن سبب می شود که افراد زیادی به خصوص کاربران حرفه ای سراغ تبلت جدید خانواده نوت بروند.



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 23:3
mahnaz

 

اين‌طور كه به‌نظر مي‌رسد بزودي تبلت ‌ها جايگزين رايانه‌هاي شخصي مي‌شود و همين پيش‌بيني‌ها سبب شده تا مايكروسافت هم سيستم‌‌هاي عامل و نرم‌افزارهاي خود را به گونه‌اي طراحي كند كه در تبلت‌ها نيز قابل استفاده باشد.يكي از اولين تغييراتي كه مايكروسافت در اين زمينه ايجاد كرد، طراحي محيط متروي ويندوز 8 بود. اكنون نيز نسخه آزمايشي مجموعه نرم‌افزاري آفيس 2013 ارائه شده است و براي استفاده آسان از اين نرم‌افزار در تبلت‌ها نيز، قابليت استفاده به‌صورت لمسي به آن اضافه شده است.

با فعال‌سازي حالت لمسي در نرم‌افزارهاي آفيس 2013، فاصله بين آيكون‌ها كمي افزايش مي‌يابد و فضاي خالي ميان آنها بيشتر مي‌شود.به ‌اين ترتيب فضاي بيشتري در اختيار شما قرار مي‌گيرد و براحتي مي‌توانيد با لمس‌كردن گزينه‌هاي مورد نظر، آنها را به اجرا درآوريد.

براي فعال‌سازي اين قابليت و استفاده از آن بايد چند مرحله را انجام دهيد:

1ـ يكي از نرم‌افزارهاي مجموعه آفيس 2013 را اجرا كرده و يك صفحه خالي در آن ايجاد كنيد. (ما در اين مثال نرم‌افزار Word را اجرا كرده‌ايم)

2ـ به نوار ابزار دسترسي سريع كه بالاي ريبون قرار دارد، مراجعه كنيد. در اين نوار ابزار، پيكان كوچكي را مشاهده مي‌كنيد كه در سمت راست گزينه‌هاي ديگر قرار دارد. روي اين پيكان كليك كنيد.

3ـ پس از كليك روي اين پيكان، فهرستي به‌نمايش درخواهد آمد. گزينه Touch mode آن را كليك كنيد.

4ـ با كليك روي گزينه فوق بايد آيكون دايره شكلي به مجموعه آيكون‌هاي نوار ابزار دسترسي سريع اضافه شده باشد. از اين پس هرگاه روي اين آيكون كليك كنيد حالت لمسي در نرم‌افزار مورد نظر فعال مي‌شود. براي غيرفعال ‌سازي اين حالت نيز مي‌توانيد دوباره روي آيكون كليك كنيد.



           
سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 23:19
mahnaz

سامسونگ پس از عرضه موفق اولین سری لپ تاپ ویژه بازی خود با عنوان Series 7 Gamer در ابتدای سال جاری میلادی، بار دیگر این محصول را با بهبودهای چشم گیری روانه بازار کرده است.

مدل جدید این لپ تاپ که بیشتر با نام Series 7 Gamer Yellow 3D شناخته می شود، با طراحی ماهرانه و رنگ چشم نوازش، هر کاربر عاشق بازی را جذب خود می کند. و البته مهم تر از ظاهر زیبا، پردازنده سندی بریج اینتلی Core i7 - 3610QM و واحد گرافیکی AMD Radeon HD 7870M دو گیگابایتی درون این لپ تاپ، جایی برای حرف باقی نمی گذارند. این لپ تاپ 3.8 کیلوگرمی از ۸ گیگابایت رم DDR3 هم بهره می برد.

به لیست محسنات این لپ تاپ می توان صفحه نمایش 17.3 اینچی SuperBright را افزود که از نوع ال ای دی سه بعدی است. این نمایشگر در کنار کیفیت فول اچ دی، ۴۰۰ نیت روشنایی را در رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، برای بازی خورها فراهم می آورد. البته برای سرعت بیشتر، در مدل جدید لپ تاپ ویژه بازی سامسونگ، در کنار هارد یک ترابایتی شاهد حضور یک اس اس دی بوت سریع ۱۲۸ گیگابایت هم خواهید بود.

هنوز هیچ صحبتی درباره زمان عرضه بین المللی این لپ تاپ شنیده نشده و تنها برخی شایعات حاکی از عرضه آن از ۱۴ آگوست (۲۴ مرداد) در کره جنوبی هستند. هرچند که WCG2012 هم این لپ تاپ را به عنوان کامپیوتر رسمی بازی های امسال خود برگزیده است که از ۱۷ تا ۱۹ آگوست در کلن آلمان برگزار می شوند. گفته می شود که این لپ تاپ زیبا و قدرتمند قرار است با قیمت احتمالی ۲۶۴۰ دلار به فروش برسد.



           
دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, :: 17:40
mahnaz

چند روز پیش نخستین تصاویر لو رفته از تبلت اکسپریا سونی و امروز چند تصویر دیگر و با کیفیت خوب از این تبلت منتشر شده و با دیدن آنها متوجه می شوید که سونی طرح خمیده قسمت پشتی تبلت، که در مدل S وجود داشت را حذف کرده است. حالا تبلت سونی بیشتر به دیگر تبلت های بازار شبیه شده است.

سخت افزار این تبلت را هم که می دانید: پردازشگر چهار هسته ای تگرا ۳ و اندروید ۴ است. با امکان اتصال به شبکه موبایل 3G و ظرفیت حافظه نیز ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی خواهد بود. ضمنا وزن آن نیز مشخص شده و ۵۷۰ گرم است، بدنه آلیاژ آلومینیوم-منیزیم است و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می کند.

باطری 6,000mAh هم نشان می دهد که احتمالا با ۱۰ ساعت شارژ باطری مواجه هستیم و قیمت این تبلت نیز ۴۵۰ ، ۵۵۰ و ۶۵۰ دلار خواهد بود. این تبلت از ماه آینده میلادی وارد بازار می شود.

funkt5_narenji.jpg

35n6fqr_narenji.jpg



           
شنبه 21 مرداد 1391برچسب:, :: 21:18
mahnaz

گروهی از مهندسان موسسه "رایانه های میکروپرو" در ایرلند و موسسه فرانهوفر آلمان رایانه های صفحه لمسی با قاب چوبی ساخته اند.

این صفحه نمایشگرهای چوبی که " iameco" ( من دوستدار محیط زیست هستم) نام دارد 70 درصد کربن کمتری نسبت به صفحه نمایش رایانه های معمولی تولید می کند.

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, :: 17:49
mahnaz
           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:33
mahnaz

همزمان با سرعت چشمگیر فناوری، ورود چاپگرهای سه بعدی به عرصه زندگی دیجیتال می تواند علاوه بر برطرف کردن نیاز کاربر به تولید وسائل مورد نظر خود، زمینه های تازه ای در هنر و خلاقیت کالاهای تولیدی ایجاد کند.اگرچه فناوری چاپ سه بعدی از دهه 80 درجریان بوده است، اما این فناوری اخیراً توانسته از یک الگوی اولیه فراتر برود.همزمان با پیشرفت فناوری، از این پس هرکس می تواند هرچه را که می خواهد طراحی کرده و در ساخت و توزیع محصولات مدنظر خود تغییرات اساسی ایجاد کند.

پیتر ویجمارشوسن مدیر اجرایی شرکت شیپ ویز به عنوان یکی از نخستین شرکتهایی که چاپگرهای سه بعدی را به مصرف کننده ارائه می دهد اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که فناوری چاپگر سه بعدی می تواند تجارت خلاقانه را ارتقا بدهد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:16
mahnaz

محققان دانشگاه «چالمرز» سوئد موفق به خنک ‌کردن تراشه‌هاي رايانه‌اي با نانولوله‌ها شدند.«جوهان ليو» و همکارانش در دانشگاه چالمرز در سوئد مي‌گويند: آنها توانسته‌اند که براي ساخت ميکروکانال‌هايي جهت خنک‌ کردن با راندمان بي‌نهايت بالا با کمک آب، بطور مستقيم روي سطح تراشه ميکروپره‌هاي نانولوله کربني بسازند و بدين سان از مزاياي هم ساختار ميکروکانالي و هم نانولوله‌هاي کربني با رسانايي گرمايي بالا بعنوان ميکروپره، براي خنک کردن تراشه استفاده کنند.

«ليو» توضيح مي‌دهد: براي رسيدن به اثر پخش خوب گرما، ما از آب براي ايجاد يک تبادل حرارتي اجباري قوي با پره‌هاي نانولوله کربني استفاده کرديم. ما براي تحقق بخشيدن به اين توان بالقوه، راه ‌حل کاملي ارائه کرديم. با کمک اين فناوري يعني چاه گرمايي روي - تراشه مبتني بر نانولوله کربني، مي‌توان نقاط داغ را با شار حرارتي حدود 100 وات بر سانتي‌متر مربع خنک کرد. بنابراين اين فناوري را مي‌توان براي مديريت گرمايي ميکروسيستم‌هايي با چگالي توان بسيار بالا استفاده کرد.

تا قبل از اين، براي سرد کردن يک جزء الکترونيکي از هوا همراه با نانولوله‌هاي کربني به عنوان پره‌هاي خنک‌کننده استفاده مي‌شد. با اين حال، ظرفيت گرمايي هوا کاملا پايين است و پره‌هاي نانولوله کربني بدون محافظ در معرض هستند که مي‌تواند تهديدي براي پايداري سيستم باشد. بنابراين گروه «ليو» طرح جديدي براي حل اين مشکل‌ها ارائه کرد.اين محققان براي ساخت چاه گرمايي نانولوله کربني خود، ابتدا با فوتوليتوگرافي استاندارد و فرايندهاي کندن و جدا کردن (lift-off)، ساختارهاي ميکروپره‌اي ايجاد کردند. آنها سپس براي قرار دادن اين ميکروپره‌ها در مکان مناسب روي تراشه، يک تکنيک انتقال نانولوله پيشرفته به کار بردند. در نهايت، براي ايجاد ميکروکانال‌هايي که سيال خنک‌کننده آب مي‌تواند در سرتاسر آنها جريان يابد، يک کلاهک پلاستيکي روي نوک اين ميکروپره‌هاي نانولوله‌اي روکش‌دهي کردند.

«ليو» اشاره مي‌کند که در مقايسه با روش خنک کردن تبادل حرارتي اجباري هوايي مرسوم که مي‌تواند به قابليت خنک‌کنندگي 50 وات بر سانتي‌متر مربع برسد، سيستم خنک‌کنندگي ميکروپره‌اي نانولوله‌اي اين گروه تحقيقاتي توانايي مديريت يک شار حرارتي به بزرگي پنج هزار وات بر سانتي‌متر مربع را دارد و با ميکروپره‌هاي نانولوله‌اي ضخيم‌تر و سرعت بالاتر آب حتي قابليت‌هاي بالاتري نيز مي‌تواند داشته باشد.«ليو» مي‌گويد: سيستم خنک‌کنندگي روي تراشه ميکروپره‌اي نانولوله‌اي آنها با بهره‌گيري از عملکرد گرمايي عالي و نسبت سطح به حجم بسيار بالاي نانولوله‌ها، قابليت بالايي براي خنک‌کردن اجزاي الکترونيکي توان بالا دارد.اين محققان، جزئيات نتايج کار تحقيقاتي خود را در مجله‌ «Nanotechnology» منتشر کرده‌اند.



           
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:27
mahnaz

مثل اینکه کم کم باید در بازار شاهد حضور اولترابوک های ویژه ای باشیم که اینتل در CES امسال قول آنها را داده بود‫.‬ سونی از امروز پیش فروش دو اولترابوک جدید را با پردازنده Ivy Bridge در آلمان شروع کرده است‫.‬ این دو لپ تاپ متعلق به سری Vaio T این شرکت بوده و در دو اندازه 11.6 و 13.3 اینچ ارائه می شوند‫.‬

فروشندگان آلمانی وعده داده اند که این اولترابوک ها تا دو هفته آینده آماده تحویل خواهند بود. در سایت سونی آلمان مشخصات این لپ تاپ ها، اینچنین درج شده است:
نوت بوک SVT1311W1E با پردازنده ایوی بریج Core i5‪-‬3317U اینتل عرضه می شود که از قابلیت توربو بوست بهره مند است. این اولترابوک 13‪.‬3 اینچی، به درایو SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت مجهز بوده و ۴ گیگابایت رم دارد که می توان رم آن را تا ۸ گیگابایت افزایش داد.

اولترابوک نقره ای 11‪.‬6 اینچی سونی هم با شماره مدل SVT1111M1E معرفی شده است. در این دستگاه از پردازنده 1‪.‬4 گیگاهرتزی Core i3‪-‬2367M استفاده شده و می توانید آن را با ۴ تا ۸ گیگابایت رم خریداری کنید. فضای ذخیره سازی آن به سه صورت قابل تهیه است: SSD با ظرفیت۱۲۰ گیگابایت، یا ۳۲۰ گیگابایت هارد دیسک به همراه ۳۲ گیگابایت SSD و در نهایت ۵۰۰ گیگابایت هارد دیسک با کش SSD. البته در صورت نیاز می توانید مدل های مجهز به اس اس دی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی را هم سفارش دهید. قیمت پایه این اولترابوک ۸۷۸ دلار اعلام شده است.

دیگر اولترابوکی که برای پیش فروش ارائه شده، SVT1311C5E است. این دستگاه از پردازنده اینتل 1‪.‬4 گیگاهرتزی Core i3‪-‬2367M بهره می برد که البته می توانید هنگام خرید آن را با پردازنده Core i7 هم تعویض کنید. مدل پایه این اولترابوک با ۴ گیگابایت رم عرضه می شود که امکان افزایش آن تا ۸ گیگابایت را هم دارید. فضای ذخیره سازی اطلاعات یا حافظه داخلی در این دستگاه درست همانند مدل ۱۱ اینچی است که در بالا ذکر شد و قیمت پایه آن ۱۰۴۱ دلار اعلام شده است.



           
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:11
mahnaz


شرکت دل در ساخت لپ تاپ های 11.6 اینچی مخصوص بازی موفق عمل نکرده و به خاطر فروش کم آنها تولید سری Alienware-brand M11x را متوقف کرده است. اما وقتی نوبت به اولترابوک ها می رسد، اوضاع کاملا متفاوت می شود. به یاد دارید در نمایشگاه CES امسال اولین اولترابوک دل را با فیبر کربن دیدیم؟ لپ تاپ Dell XPS 13 که حالا وارد بازار شده، آنقدر با استقبال مواجه شده که این شرکت در عرضه آن با کمبود مواجه است.

دل اعلام کرده در حال حاضر توانایی ساخت این مدل را به میزان تقاضای موجود ندارد. میزان تقاضا تقریبا سه برابر پیش بینی شده توسط این شرکت بوده و حالا دل با کمبود سخت افزار برای ساخت XPS 13 مواجه شده است.

البته این شرکت اعلام نکرده میزان فروش چقدر بوده. اما به نظر می رسد از فروش موفق لپ تاپ اش خوشحال است.


small_xps13-keyboard2_narenji.jpg

این لپ تاپ با قیمت ابتدایی ۱۰۰۰ دلار با پردارشگر اینتل Core i5 2467M با سرعت 1.6GHz و گرافیک Intel HD Graphics 3000 با چهار گیگابایت رم و 128GB حافظه اس اس دی به همراه باطری ۶ سلولی و ویندوز 7 به فروش می رسد. وزن اش را هم فراموش نکنید که ۱۳۶۰ گرم است.



           
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:15
mahnaz

جدیدترین اولترابوک سری ۹ سامسونگ را می توان قطعه زیبایی از دانش مهندسی دانست. همان طور که گفته بودیم، فعلا نباید لپ تاپ بخرید. زیرا وقتی محصولاتی مانند این اولترابوک سامسونگی در راه هستند، چرا باید به سراغ ابزاری با قطعات قدیمی برویم؟ این نسخه به روز شده از اولترابوک های سری ۹ سامسونگ از پردازنده Ivy Bridge در سینه خود بهره می برد.

به نظر می رسد که آماده سازی این اولترابوک، دنباله حرکتی است که با معرفی لپ تاپ ویژه گیم سری ۷ سامسونگ شروع شد. البته در اولترابوک سری ۹ هنگام انتخاب قطعات، بیش از کارایی، تاکید بر روی بازده و راندمان بوده است. سی پی یو به کار رفته در این لپ تاپ، یک دو هسته ای Core i5 3317U از خانواده Ivy Bridge با سرعت 1‪.‬7 گیگاهرتز است. گرافیک آن هم از سری جدید گرافیک های Intel HD 4000 بوده و از یک SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت برای ذخیره اطلاعات بهره می برد. از دیگر امکانات این سبک وزن 1.65 کیلوگرمی که تنها 14.9 میلیمتر ضخامت دارد، می توان به صفحه نمایش ۱۵ اینچ LED SuperBright Plus با روشنایی ۴۰۰ نیت و رزولوشن 1600 در 900، ویندوز سون ۶۴ بیتی Home Premium و رم ۸ گیگابایتی 1600MHz اشاره کرد.

و در پایان همانطور که انتظارش را داشتیم، هنوز خبری درباره قیمت نهایی و یا زمان عرضه این محصول سامسونگ اعلام نشده است و به گمانم باید تا همان اواخر تابستان یا پاییز، منتظرش بمانید. که البته انتظار ارزشمندی به نظر می رسد.



           
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:13
mahnaz

این داستان هنوز تا تایید توسط اچ پی راه درازی را در پیش دارد، اما یکی از منابع معتبر سایت Neowin‪.‬com به تازگی تصویر بالا را در اختیار آنها گذاشته و گفته که تبلت جدید اچ پی ویژه کار و کسب (business Class) بوده و Slate 8 نامیده خواهد شد.

 بدون شک این تبلت 10‪.‬1 اینچی HP با ویندوز هشت مایکروسافت عرضه خواهد شد. از مشخصات احتمالی آن می توان به عمر ۸ تا ۱۰ ساعته باتری، قابلیت استفاده از قلم و داک اختصاصی نام برد. علاوه بر این، اچ پی بر روی تبلت جدید خود برخی تکنولوژی و برنامه های امنیتی ویژه اش را هم عرضه خواهد کرد.

این تبلت ویندوزی ۶۸۰ گرم وزن و 9‪.‬2 میلیمتر ضخامت خواهد داشت. گفته می شود که این تبلت حرفه ای تا پایان سال جاری به بازار عرضه می شود.



           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:22
mahnaz

یك شركت بین المللی تولید كننده لوازم جانبی بازی های رایانه ای، نوع جدید از موشواره ( موس ) را تولید كرده كه دارای 9 كلید هوشمند قابل برنامه ریزی است.به گزارش سایت زینیوز ، آخرین محصول عرضه شده از سوی شركت لاجیتك ، موس G300 است كه مخصوص بازی های رایانه های خانگی (پی.سی) است.

اولین ویژگی قابل توجه این محصول تعداد بالای كلید های قابل برنامه ریزی آن است ، این موس با بهره بردن از 9 كلید هوشمند به كاربر اجازه می دهد تعدادی از كلیدهای حیاتی را از صفحه كلید به موس انتقال دهد.این محصول دارای حافظه داخلی است و می تواند سه پروفایل را درون خود ذخیره كند و كاربران می توانند بدون نیاز به نصب نرم افزار و بر روی هر سیستمی از تنظیمات اختصاصی بهره ببرند.

برای هر یك از این پروفایل ها می توان یكی از هفت رنگ را انتخاب كرد تا علاوه بر زیبایی ظاهری موس، بتوان به سادگی پروفایل ها را به خاطر سپرد.

این موس با حس گر نوری 2500 DPI خود كوچك ترین حركات دست را با دقت بی نظیر به سیستم منتقل می كند تا بهترین سلاح كاربران در بازی های رایانه ای باشد.



           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:50
mahnaz

همانطور که به ارایه نسخه نهایی ویندوز 8 نزدیک می شویم، اخبار تبلت های این سیستم عامل نیز از راه می رسد. در این میان شرکت اینتل نیز مشخصات کلی سخت افزاری برای تبلت های ویندوز 8 با پردازشگر ساخت این شرکت را اعلام کرده است.

بر اساس این مشخصه ها تبلت های ویندوز 8 دارای طراحی ۱۰ و ۱۱ اینچی هستند و با باطری حداقل ۹ ساعت و امکان اتصال 3G/4G ارایه خواهند شد. ضمن اینکه مدل های ۱۱ اینچی به همراه یک کیبرد فیزیکی خواهند بود.

وزن تبلت ها زیر ۷۰۰ گرم خواهد بود و ضخامت آنها کمتر از ۹ میلیمتر است. این تبلت ها از چیپست دو هسته ای Atom Z2760 - Clover Trail استفاده خواهند کرد که دارای امکانی به نام burst mode است که در مواقع لازم سرعت پردازشگر را زیاد می کند و امکان دیگری به نام hyperthreading در مواقع مشخص به پردازشگر اجازه می دهد مانند یک سی پی یو چهار هسته ای عمل کند. ضمن اینکه روی تبلت های ویندوز 8 قرار است NFC نیز وجود داشته باشد.

فعلا اینها کلیاتی است که در مورد تبلت های ویندوزی جدید با پردازشگر اینتل اعلام شده. نسخه های آزمایشی این ویندوز در مرحله توسعه است و به نظر می رسد در مهر ماه باید منتظر نسخه نهایی باشیم. در این صورت ورود تبلت های ویندوز نیز در همان زمان خواهد بود.



           
دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, :: 19:25
mahnaz

اپل همزمان با معرفی آیپد جدید (نسل سوم)، خبر از ادامه فروش iPad 2 با 100 دلار کاهش قیمت داد. قبلاً عده‌ای اشاره کردند که مهمترین خبر اعلام شده از سوی اپل در 7 مارس، نه معرفی آیپد جدید، بلکه اعلام ادامه فروش iPad 2 با قیمت پایین‌تر بوده است. حالا اطلاعات جدید و جالبی درباره این تبلت پرفروش و ارزان‌شده داریم. طبق بررسی‌های انجام گرفته توسط برایان کلوگ از Anandtech، پردازنده A5 به کار رفته در آیپد 2 جدید یک نسخه بهبود یافته از A5 قبلی است، که بر مبنای تکنولوژی 32 نانومتری High-K + Metal Gate process بوده و توسط سامسونگ ساخته شده است. لازم است بدانید که معماری پردازنده قبلی از نوع 45 نانومتری بوده.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:45
mahnaz

سامسونگ روز گذشته اعلام کرد که به زودی نسخه جدیدی از تبلت های گلکسی تب 2 هفت و ده اینچی خود را با مشخصات بهتر و اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری (ICS) روانه بازار خواهد کرد.

Tab 2 7.0 صفحه نمایش هفت اینچی با رزولوشن 1024 در 600 پیکسلی داشته و ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد‫.‬ این تبلت دارای ورودی کارت حافظه microSD، پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، دوربین جلوی VGA و دوربین عقب ۳ مگاپیکسلی است‫.‬ این تبلت قرار است از ۲۲ آوریل با قیمت ۲۵۰ دلار به بازار عرضه شود‫.‬ به نظر می رسد که سامسونگ با این محصول قصد دارد رقابت تازه ای را در بازار تبلت ها آغاز کرده و به مصاف کیندل ۲۰۰ دلاری و نوک ۲۵۰ دلاری برود‫.

و اگر به دنبال صفحه بزرگتر می گردید، Tab 2 10.1 احتمالا شما را راضی می کند. صفحه 10‪.‬1 اینچی این تبلت رزولوشن 1280 در 800 پیکسلی داشته و از دیگر مشخصات آن می توان به ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، اسلات کارت حافظه میکرو SD، پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، دوربین جلو VGA و دوربین عقب ۳ مگاپیکسلی اشاره کرد. این تبلت که ۴۰۰ دلار قیمت گذاری شده، کمی دیرتر وارد بازار شده و از ۱۳ می دردسترس خواهد بود.

از مهمترین امکانات جدید این تبلت ها می توان به عرضه اکانت یک ساله رایگان ۵۰ گیگابایتی کلود دراپ باکس به همراه آنها اشاره کرد. این تبلت ها از سیستم عامل اندروید نسخه 4‪.‬0 با رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ بهره می برند. علاوه بر این همانند بسیاری از محصولات جدید سامسونگ، شما امکان استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی سامسونگ را (همانند دسترسی به مدیا هاب، ریدر هاب، گیم هاب و...) بر روی آنها دارید.

اگر دقت کرده باشید، سامسونگ امروزه مشغول تولید انواع مختلفی از محصولات اندرویدی در اندازه های متفاوت (از اسمارت فون ها تا تبلت های ده اینچی) است. اما هدف شرکت از این برنامه تولید چیست؟ تراویس میریل مدیر بخش گلکسی تب سامسونگ می گوید که این شرکت همچنان به عرضه انواع و اندازه های مختلفی از تبلت ها، تلفن ها و پخش کننده های موسیقی ادامه خواهد داد. زیرا می خواهد به مشتری «حق تصمیم گیری» بدهد و وی به راحتی امکان تفکیک و انتخاب داشته باشد. سامسونگ منابع لازم برای ساخت محصولات در اندازه ها متفاوت و کارکردهای مختلف را دارد، و امیدوار است با این کار مشتریان راحت تر بتوانند آنچه را مناسب و درخور آنها است بیابند.



           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:42
mahnaz

اینتل روز گذشته استدی بوک را معرفی کرد، تبلتی که قرار است با قیمت ارزان در اختیار دانش آموزان سراسر دنیا قرار گیرد و توسط سازندگان سخت افزار محلی در هر منطقه ای عرضه گردد. در مراسم رونمایی این تبلت، اینتل از شرکت های سراسر دنیا دعوت کرد تا با برند خودشان به عرضه نرم افزارهای مناسب آموزشی بر روی این تبلت برای دانش آموزان کشورشان بپردازند.

قرار است تبلت های عرضه شده در هرکشور با زبان همان کشور و برخی خصوصیات نرم افزاری مربوط به آن منطقه عرضه گردند، تا دانش آموزان به راحتی بتوانند از آنها استفاده کنند و با تکنولوژی جدید احساس انس و آشنایی کنند. سخت افزار این تبلت که توسط اینتل طراحی و توسعه داده شده، از نوعی پلاستیک مستحکم، ضد آب و گرد و غبار ساخته شده که با محافظی در اطراف صفحه نمایش می تواند بسیاری از ضربات و شوک های ناگهانی را جذب کند. چیزی که برای دانش آموزان جوان یکی از ضروریات است! این تبلت همچنین در برابر سقوط، حداقل تا ارتفاع ۷۰ سانتی متری کاملا مقاوم است.

از مشخصات سخت افزاری این تبلت می توان به صفحه نمایش ۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل، پردازنده اتم با قابلیت اجرای اندروید و ویندوز سون، وزن ۵۲۵ گرمی و پورت های USB2‪.‬0 و HDMI اشاره کرد. این تبلت دارای ورودی کارت حافظه MicroSD بوده و یک گیگابایت رم دارد. حجم حافظه داخلی آن هم ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود. علاوه بر این امکان استفاده از سیم کارت را هم روی آن خواهید داشت.

شرکت هایی که می خواهند با اینتل در این طرح همکاری کنند، باید به قیمت تمام شده تبلت پس از اضافه کردن ملحقات سخت و نرم افزاری، توجه ویژه ای داشته باشند. اینتل امیدوار است که بتواند قیمت عرضه نهایی برای مدل های معمولی این تبلت را زیر ۲۰۰ دلار نگه دارد، تا برای استفاده در مدارس مقرون به صرفه و مناسب باشد.

البته قبل از این دولت هند هم در پروژه ای برای تولید تبلت ارزان قیمت به همکاری با DataWind کانادایی پرداخته بود که نتیجه آن تبلت های بسیار ارزان ۳۵ و ۶۰ دلاری بود. هرچند که تبلت Aakash زیبایی و سرعت تبلت های موجود در بازار را ندارد، اما به خوبی از عهده انجام کارها آموزشی ضروری دانش آموزان هندی بر می آید.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 21:7
mahnaz

تبلت های Thrive توشیبا موفقیت زیادی در بازار به دست نیاوردند. باطری کوتاه و طراحی بد یکی از عوامل شکست آنها در بازار به شما می آمد. حالا زمان اش رسیده با آنها خداحافظی کنید و با سه تبلت جدید این شرکت آشنا شوید.
 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 21:4
mahnaz

اگر قصد خرید مکبوک دارید شاید بد نباشد کمی صبر کنید. چرا که شایعات جدید می گوید فاصله چندانی با ارایه سری جدید لپ تاپ های اپل نداریم. نماینده های مختلف فروش اپل گزارش می کنند که بعضی مدل های جدید را موجود ندارند و این نشانه این است که اپل آماده ارایه مدل جدید است.

اپل معمولا با ورود مدل جدید، تولید مدل قبلی را متوقف می کند تا بتواند توزیع آن را راحت تر انجام بدهد. در مورد مشخصات مکبوک های جدید طبق معمول هیچ خبر رسمی وجود ندارد.

اما پیش بینی می شود سرانجام اپل طراحی آنها را تغییر بدهد و مهمترین نکته این است که بعد از ارایه آی پد جدید با آن رزولوشن بالا باید منتظر باشیم مکبوک های جدید هم با نمایشگر رتینا وارد بازار بشوند.

در کنار آن تصور می شود اپل با هارد دیسک ها هم خداحافظی کرده و SSD را در تمام مدل ها جایگزین کند. پردازشگر سریع تر سری Ivy Bridge اینتل و گرافیک بهتر هم جزو چیزهایی است که باید انتظار شان را بکشیم.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:59
mahnaz

محققان دانشگاه استنفورد دست به ساخت نوعي نمايشگر رايانه زده‌اند كه حركات بدن انسان را در صفحه خود تقليد مي‌كند.اين نمايشگر در زمان نمايش ويديو كنفرانس به تقليد از حركات بدني فرد مانند لزرش ناشي از خنده يا تكان سوالي سر پرداخته و در زمان نزديكتر شدن سر كاربر به دوربين، خود را بر روي يك بازوي روباتيك به سمت مخاطب نزديكتر مي كند.

اين محققان با افزودن موتورهايي به بازوي آنگل پویز مانند يك نمايشگر اپل آي‌مك جي4 پرداخته‌اند تا بتوانند آن را به صورت روباتيك كنترل كنند.آنها سپس اين سيستم را به نرم‌افزاري متصل كردند كه 9 حركت را در واكنش به حركات فرد در نمايشگر قرار داده و با كنترلگر بازي Wii كنترل مي‌شود. اين حركات براي مثال شامل حركت رو به پايين در تائيد و به اطراف براي پاسخ منفي است.

اين رايانه همچنين از يك بازوي روباتيك براي تاثيرات بيشتر از جمله ضربه زدن براي جلب توجه مخاطب برخوردار است.اين نمايشگر، ماه گذشته در نشست تعامل انسان و روبات در بوستون رونمايي شده و داوطلبان آن را بسيار موثر و مفيد خواندند. آنها در زمان ارتباط با افراد ديگر در صفحه نمايش، حركات اين صفحه را در دوستانه‌تر كردن مكالمات مفيد خواندند.

بازوي روباتيك اين نمايشگر كه در زمان جلب توجه به ميز ضربه ميزند، از تجربه قبلي اين دانشمندان بوده كه نشان داد انسانها به حركت بازوي روباتيك در نزديك خود بيشتر از نمونه ويديويي آن واكنش نشان مي‌دهند.دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند كه فناوري نمايشگر با محرك روباتيك ممكن است بخصوص زندگي افرادي را كه از ارتباط از راه دور استفاده مي‌كنند، ارتقا بخشد.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:52
mahnaz

بالاخره آیا امکان ساخت یک هوش مصنوعی واقعی وجود دارد؟ و اگر امکان دارد ما چقدر به آن نزدیک شده ایم؟ اینها سوالاتی است که مارکوس دو ساتوی دارای دو پروفسورای ریاضیات و Simonyi در زمینه درک عمومی از علم از دانشگاه آکسفورد مطرح کرده است.

برای درک جواب این سوالات نویسنده به سراغ یکی از متخصصان نوروساینس (neuroscientist) رفته است تا بحث کوتاهی بکند راجع به اینکه اکنون در کجای راه رسیدن به هوش مصنوعی واقعی و در حد هوش انسان هستیم و اینکه چه مشکلاتی در برابر رسیدن به این هدف وجود دارند. پس در ادامه مطلب با ما باشید.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 20:2
mahnaz

همیشه بحث مقایسه مرورگر ها یکی از سوژه های محبوب آی تی دوستان بوده است؛ در آزمایش هایی که در راستای همین مقایسه صورت میگیرد، هربار یکی از مرورگرها امتیاز بالاتری را کسب میکند و طرفدارانش به آن نتیجه استناد میکنند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که در لپ تاپ‌ها استفاده از مرورگرها چه تاثیری در مصرف باتری خواهند داشت؟

وبلاگ ‍Weblog7Tutorials اقدام به انجام آزمایشاتی در همین راستا کرده و نتایج جالبی را بدست آورده است. طی این آزمایش ها مشخص شد که اینترنت اکسپلورر بهینه‌ترین مصرف باتری را در بین سایر مرورگرها دارد و استفاده از آن چیزی حدود ۲۰ دقیقه زمان بیشتری را برای کار لپتاپ به همراه خواهد داشت. اگر هنگام انجام یک پروژه مهم با لپتاپ‌تان با تمام شدن باتری مواجه شده باشید قطعا اهمیت این ۲۰ دقیقه را درک خواهید کرد.

طبق آمار بدست آمده در این آزمایش اینترنت اکسپلورر ۹ در مدت ۱۰۴ دقیقه باطری یک لپتاپ را تمام کرده است، در رده دوم مرورگر اپرا با اختلاف اندکی زمان ۱۰۰ دقیقه را به خود اختصاص داده است؛ در ادامه نیز فایرفاکس با ۹۲ دقیقه و کروم با ۸۵ دقیقه، قرار دارند.

شما هم میتوانید با رفتن به سایت Peacekeeper مرورگر های خود را از لحاظ سرعت ، قابلیت اجراب HTML 5 ، مصرف باتری و... مقایسه کنید، این آزمایشات را حتی بر روی تبلت ها هم میتوانید انجام دهید تا در انتخاب مرورگر برتر اطلاعات کاملی داشته باشید.
 



           
پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 19:47
mahnaz

بر مبنای ارقام ارائه شده توسط اوراکل و بررسی‌های چارلز آرتور از گاردین، گوگل از سال 2008 تا کنون حدود 550 میلیون دلار از اندروید درآمد داشته است. و در مقابل، بخش بزرگی از درآمد گوگل در صنعت موبایل، از آگهی‌های عرضه شده به کاربران آیفون حاصل شده است.

هم اکنون گوگل سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار در صنعت موبایل درآمد دارد، که بیشتر آن از طریق آگهی‌ها حاصل می‌شود. و ارقام حاصله نشان می‌دهد که بخش اعظم این درآمد، از دستگاه‌های مجهز به iOS کسب شده. این بدان معنا است که درآمد اندروید برای گوگل، در مقابل درآمد فوق‌العاده‌ حاصل از آیفون، خیلی کوچک جلوه می‌کند.

بر اساس برخی آمارها، 97 درصد از جستجوهای موبایلی از طریق گوگل انجام می‌شود. اگر نگوییم شگفت‌آور و باورنکردنی است، این میزان سهم کلانی است. ولی بر اساس اظهارات خود گوگل، تقریبا دو سوم از این جستجوها با استفاده از ابزارهای دارای iOS صورت می‌پذیرد.

ولی این فقط حجم جستجوها نیست که مسئله است. به یاد بیاورید که گوگل شرکتی است که حیات اولیه‌اش را مدیون درآمد حاصل از تبلیغات موازی با خدمات جستجو است. در حالی که کسب و کار جستجوی دسکتاپ همچنان برای گوگل خوب پیش می‌رود، آشکار است که به زودی جستجوهای موبایلی به انتخاب اول مردم برای جستجو در اینترنت بدل خواهد شد.

اندروید با نرخ رشد سریعی فراگیر می‌شود. 550 هزار فعال‌سازی در روز، و هر یک از اینها مساوی با یک منبع بالقوه برای درآمد تبلیغاتی گوگل است. ولی iOS نیز در حال رشد است و اعداد نشان می‌دهند که مرور اینترنت با استفاده از دستگاه‌های ساخت اپل فرسنگ‌ها جلوتر از اندروید است. بر این اساس، تأثیر دستگاه‌های اپل بر درآمد گوگل، بسیار زیاد است، حتی بیش از دو سومی که پیشتر به آن اشاره شد.

اندروید بخش بزرگی از بازار موبایل است، ولی درآمد آن در قیاس با درآمد جستجو بر روی کامپیوتر و لپ تاپ، برای گوگل ناچیز است. اینکه آیا کسب و کار اندروید در این مقطع برای غول جستجوی اینترنتی قابل تحمل است را، فقط خود گوگل می‌تواند بگوید، اما اصلاً به نظر نمی‌رسد که سود مناسبی داشته باشد. در واقع، مشکل این است که گوگل نمی‌تواند حضور در بازار موبایل را نادیده بگیرد، ولی این حضور به نظر می رسد که میلیاردها دلار از درآمدش را می‌بلعد.



           
جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, :: 20:11
mahnaz

در حال حاضر خیلی از کارهای روزانه شرکت‌ها از طریق کنفرانس‌های online انجام می‌گیرد؛ زيرا این کمپانی‌ها کارمندانی در شهر‌ها یا حتی کشور‌های دیگر دارند. البته در برخی موارد نیز ممکن است برخي کارمندان به صورت دوركاري كارهاي شركت را انجام دهند و از طریق همین ویدئو کنفرانس‌ها توضیحات لازم را به مسوولانشان انتقال دهند.

پس در هر دو صورت شرکت نیاز اساسی به استفاده از خدمات اينترنتي برخي سايت‌ها دارد تا بتواند کارهای روزانه خود را تکمیل کند. برای مثال این سایت‌ها به شرکت کمک می‌کند کارمندان به صورت گروهي به فعاليت بپردازند یا پرونده‌های مختلف را با هم مبادله کنند. در اينجا برای راهنمایی بیشتر 5 سایت‌ را که برای انجام کنفرانس online بهترين خدمات را می‌دهند، بررسی خواهیم کرد.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, :: 19:55
mahnaz

 

دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 1390 در بازار تبلتها شاهد تحولات مهم و امیدبخشی بود که منجر به ورود محصولات جدیدی به این بخش و رقابت بیشتر میان تبلتهای متفاوت از "آی- پد" و برپایه سیستم عاملهای آندروئید و ویندوز شد.

در سالی که گذشت تحولات بازار تبلتها بسیار محسوس و حائز اهمیت بود. به طوریکه غولهای کلاسیک محصولات الکترونیکی مصرفی به ویژه توشیبا و سونی در کنار تازه واردانی چون "آمازون" محصولات متنوعی را به این بازار عرضه کردند و اپل نیز که در سال 90 جادوگر بزرگ خود را از دست داد در آخرین روزهای سال از "آی- پد" جدید خود به عنوان اولین محصول "پسا- استیو جابز" رونمایی کرد.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 19:50
mahnaz

 بهتر است بدانید بیش از ۵۰ درصد از کامپیوترهای جهان آلوده به ویروس هستند و ۲۰ درصد از کامپیوترهایی که آنتی ویروس نیز بر روی آنها نصب شده است در میان این ۵۰ درصد هستند.

علت این همه آلودگی کامپیوترها چیست ؟ آیا ویروسها هوشمندتر هستند و یا کاربران هوشمند نیستند ؟ شاید هم آنتی ویروسها ضعیف هستند و کوچکترین نقصان در نرم افزارهای امنیتی باعث بروز این همه آلودگیها می شود .



ادامه مطلب ...


           
شنبه 5 فروردين 1391برچسب:, :: 17:58
mahnaz

دست و پنجه نرم کردن اپل با مشکلات بعد از ارائه محصول، کم کم تبدیل به یک روال مرسوم می شود. پس از جنجال مشکل آنتن دهی آیفون 4 و بحث های پیرامون آن، حال نوبت به New iPad رسیده است که تنها چند روز پس از ارائه برای اپل دردسر ساز شود.

از روز دوشنبه در اینترنت گزارش هایی دیده می شود که آیپد جدید داغ شده و گرمای آن به حدی بالا می رود که باعث بروز ایراد در کار دستگاه، نمایش پیام های خطا و حتی خاموش شدن موقت آن می گردد. لذا سایت tweakers‪.‬net تصمیم گرفت که به انجام برخی تست های گرمایی بر روی آیپد جدید بپردازد.

در این آزمون آنها برنامه GLBbenchmark را برای ۵ دقیقه بر روی آیپد ۲ و آیپد جدید اجرا کرده و آنگاه با دوربین های مادون قرمز حساس به گرما از آنها عکسبرداری کردند. این بنچ مارک باعث استفاده سنگین از تمامی قطعات و بخش های دستگاه می گردد. همان گونه که در عکس می بینید، بخش پایین-سمت راست آیپد جدید که روشن تر دیده می شود، دمای 33‪.‬6 درجه سانتی گراد را ثبت کرده است. در آیپد 2 هم این بخش دمای 28‪.‬3 درجه سانتیگرادی را دارد.

بدین معنی که تنها پس از ۵ دقیقه کار سنگین، شاهد ۵ درجه تفاوت دما میان این دو تبلت و داغ شدن بیشتر آیپد جدید هستیم. البته با توجه به باتری بزرگتر و قطعات سخت افزاری قوی تر و سریع تر، مقداری تولید گرما عادی به نظر می رسد، اما باید دید که آیا این میزان آنقدر افزایش خواهد داشت که مشکل ساز شده و یا باعث آزار کاربر گردد.

البته اپل تا کنون در این خصوص تنها از طریق روابط عمومی اش اعلام نظر کرده و در جواب All Things Digital گفته است: «آیپد جدید با صفحه رتینای عالی و جذاب، چیپ A5X، و پشتیبانی از 4G LTE به همراه عمر باتری ۱۰ ساعته عرضه می شود. که همه اینها در محدوده دمایی مشخص ما به خوبی کار می کنند. اگر کاربران هرگونه نگرانی درخصوص کالای شان دارند، می توانند با AppleCare تماس بگیرند.»



           
چهار شنبه 2 فروردين 1391برچسب:, :: 19:56
mahnaz

اپل طرفداران و مخالفان احساسی خودش را دارد. به گونه ای که سایت Wired خبرش را اینگونه شروع کرده: متنفران متنفر خواهند بود! اما فروش آی پد نشان می دهد که با وجود نقد های مختلفی که به نسخه جدید این تبلت وارد شده است، همچنان با فاصله زیادی پر فروش ترین تبلت بازار به حساب می آید.

این شرکت از روز جمعه تا دوشنبه ۳ میلیون آی پد فروخته است. یک رکورد جهانی جدید در فروش تبلت که البته نسبت به مدل های قبلی خود این شرکت نیز پیشتاز است. آی پد جدید فروشی معادل سه برابر آی پد ۲ داشته و ۱۰ برابر آی پد اول به فروش رسیده است.

هنگامی که اپل آی پد جدید را معرفی کرد، بسیاری از تحلیل گران پیش بینی کردند که تبلت جدید قادر به جذب مشتریان نخواهد بود اما آمار فروش نشان می دهد که این تبلت فعلا در وضعیت خوبی قرار دارد. تحلیل های مشابهی هم چند ماه قبل همزمان با ارایه آیفون 4S ارایه شده بود، اما آن دستگاه نیز با فروش بالای خودش (یک میلیون در ۲۴ ساعت اول) نشان داد که مشتریان همچنان از این محصولات استقبال می کنند.

نکته جالب دیگر در مورد این آمار اینجا است که آمار فروش تبلت به تلفن همراه بسیار نزدیک شده است و این به خوبی نشان می دهد، کاربران بیشتر و بیشتری در حال روی آوردن به استفاده از تبلت ها هستند.



           
سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, :: 19:22
mahnaz

مدیر اجرایی اپل سرانجام از نسخه سوم تبلت کوپرتینو که اولین محصول این شرکت پس از درگذشت استیو جابز است رونمایی کرد اما برخلاف انتظار این محصول را "آی- پد جدید" نامید.

عصر "پسا- رایانه ای" اپل از 10 سال قبل، با حضور استیو جابز و با عرضه "آی- پاد" آغاز شد و موفقیت کوپرتینو را در طول یک دهه اخیر رقم زد به طوریکه با نگاهی به آمار و ارقام می توان دریافت که تنها در سال 2011 این شرکت 172 میلیون دستگاه برپایه سیستم عامل iOS" را به فروش رسانده است.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 19:20
mahnaz

شرکت توشیبا سری جدیدی از لپ تاپ هایش را به نام Satellite P8 وارد بازار می کند که امکان دیدن تصاویر سه بعدی توسط آنها نیز وجود دارد.

این شرکت هنوز در مورد مدل دقیق پردازشگر و کارت گرافیک این لپ تاپ ها صحبتی نکرده و فقط گفته که روی آنها جدید ترین پردازشگرهای اینتل و آخرین مدل GPU شرکت انویدیا را پیدا می کنید. امیداوریم شاهد پردازشگرهای Ivy Bridge و گرافیک Kepler باشیم.

این لپ تاپ ها در اندازه های 15.6 اینچی و 17.6 اینچی وارد بازار می شوند و می توانید تصاویر سه بعدی را روی آنها بدون نیاز به عینک مخصوص مشاهده کنید.

طراحی نسبتا زیبا به همراه نور backlit برای کیبرد و چهار پورت USB 3.0 و خروجی اچ دی ام آی و بلوتوث 4.0 و WiDi هم آن را همراهی می کنند.

پخش کننده بلو-ری و حافظه هیبرید (۸ گیگابایت سولید و ۷۵۰ گیگابایت هارد دیسک) هم به این کامیپوتر کمک می کند تا سرعت بیشتری هنگام کار داشته باشد.

این کامیپوترها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی وارد بازار می شوند و قیمت نیز هنوز رسما اعلام نشده اما پیش بینی می شود حدود ۹۴۰ دلار به بالا باشد



           
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 23:7
mahnaz

سرانجام طبق قرار قبلی لحظاتی قبل نسخه آزمایشی عمومی ویندوز 8 برای دانلود در دسترس قرار گرفت.

مایکروسافت می گوید آخرین باری که شما چنین تغییر بزرگی در ویندوز دیده اید، به دوران ویندوز 95 بر می گردد. ضمن اینکه تغییرات نسبت به نسخه پیش نمایش توسعه دهنگان نیز بسیار زیاد بوده است و از آن موقع تا به حال بیش از ۱۰۰ هزار کد در این سیستم عامل عوض شده است.

به گفته این شرکت کار با سیستم عامل جدید برای همه آسان خواهد بود و با دستگاه های مختلف در نمایشگرهای متفاوت به راحتی کار خواهد کرد.

در مرورگر اینترنت اکسپلورر جدید صفحات وب و HTML5 به خوبی با سیستم عامل ادغام شده اند و ممکن است افراد زیادی را ترغیب کند که دوباره از این مرورگر به عنوان مرورگر اصلی استفاده کنند. شما می توانید به راحتی یک اپلیکیشن یا بازی HTML5 را به یک اپلیکیشن ویندوز تبدیل کنید.

ضمن اینکه مایکروسافت گفت تمام اپلیکیشن های ویندوز 8 در طول دوران نسخه بتا، به صورت رایگان قابل دانلود هستند! یعنی اگر شما ویندوز 8 را نصب کنید می توانید تمام اپلیکیشن های این سیستم عامل را در طول دوران آزمایشی به صورت رایگان دانلود کنید. البته فراموش نکنید که این یک نسخه آزمایشی از این سیستم عامل است.

در مسیر ارایه ویندوز 8، مایکرسافت یک نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان ارایه کرده که در سپتامبر سال گذشته وارد بازار شد. حالا نسخه پیش نمایش مصرف کنندگان آماده شده است که نام دیگر آن نسخه بتا است. در ادامه مایکروسافت نسخه RC را ارایه خواهد کرد و پس از آن باید منتظر نسخه نهایی باشید.

مایکروسافت هنوز تاریخ رسمی ارایه نسخه نهایی را اعلام نکرده اما پیش بینی می شود در اوایل پاییز باید منتظر ارایه رسمی ویندوز 8 باشیم.

می توانید ویندوز 8 نسخه بتا را از این صفحه دانلود کنید.

برای دانلود ویندوز به صورت فایل ISO به به این صفحه مراجعه کنید.(نسخه ۶۴ بیت 3.3 گیگابایت - نسخه ۳۲ بیت 2.5 گیگابایت)



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 20:40
mahnaz

 

 
ایسوس قصد دارد در نمایشگاه MWC امسال با تبلت هایش حسابی گرد و خاک کند...


ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:53
mahnaz

یکی از بخش های مهم غرفه NVIDIA در نمایشگاه MWC امسال، تبلت هایی هستند که از پردازنده تگرا 3 این شرکت بهره برده و می توانند علاوه بر سرگرم کردن شما با بازی های جذاب، قدرت پردازش خود را حسابی به رخ بکشند‫.‬ در این غرفه علاوه بر ترنسفورمر پرایم که لقب اولین چهار هسته ای را در میان تبلت ها از آن خود کرده، می توانید قدرتمند های ریزجثه تری را هم بیابید‫.‬ مثلا چیزی مانند تبلت معرفی نشده توشیبا که در میان بدنه فلزی زیبای خود خفته و در نمایشگاه CES هم در غرفه توشیبا شاهد حضور آن بودیم‫.‬



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:43
mahnaz
درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.