اسلایدر

میز لپ تاپ با قابلیت استفاده خوابیده + عکس
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

 

 

این میز می تواند در ارتفاع و زاویه های گوناگون برای استفاده لپ تاپ تنظیم شود.این میز لپ تاپ را می توانید به طور دلخواه در هر زاویه و ارتفاعی تنظیم کنید.

یه ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, :: 20:48
mahnaz

با نزدیک شدن فصل خرید کریسمس و مراسم معرفی تبلتهای جدید اپل، آمازون و مایکروسافت، این شرکتها برای رقابت شانه به شانه منحصر به فرد آماده می شوند.شرکتهای بزرگ تولید کننده محصولات و ابزارهای الکترونیکی ظرف چند روز فاصله از هم در طول ماه جاری تبلتهای جدید خود را در سطح جهان به فروش می رسانند.انتظار می رود اپل در تاریخ 17 اکتبر (26 مهر)، یک هفته پیش از آن که آمازون در سطح جهان و مایکروسافت تبلت سرفیس خود را ارائه کنند آی پد مینی را رونمایی کند.انتظار می رود آی پد مینی اپل روز دوم نوامبر(12 آبان) در سراسر دنیا به فروش برسد. این تاریخ توسط مجله "فورچون" اعلام شده و این مجله نیز به عنوان منبع به سرمایه گذاران اپل اشاره کرده و اظهار داشته که این تاریخ را از چند منبع شنیده است.

گفته می شود که این دستگاه از نظر سخت افزار شبیه آی پد 2 است اما اندازه آن به هفت یا هشت اینچ کاهش پیدا کرده است. براساس گزارشهای تأیید نشده قرار است اپل دعوتنامه های خود را روز 10 اکتبر به خبرنگاران حوزه فناوری ارسال کرده و از آنها برای رونمایی این دستگاه دعوت کند.در این میان آمازون که با به روز کردن تبلت خود پیشتر از موفقیت بازار آمریکا سود برده است، قرار است 25 اکتبر (4 آبان ماه) فروش جهانی تبلت خود را آغاز کند.تبلتهای آمازون در نسخه های 7 و 8.9 اینچی ارائه می شوند و درحال حاضر تنها تبلت 7 اینچی است که در آمریکا ارائه شده است.

سومین رقیب در این بازار شرکت مایکروسافت با تبلت سرفیس است. این شرکت قرار است همزمان با ویندوز 8 تبلت خود را وارد بازار کند.براساس اظهارات تام ویجینگ از مجله گجت، بازی خطرناکی آغاز شده است و هر سه شرکت درنظر دارند که گوی رقابت را از یکدیگر بربایند و تصور می شود که اپل در این میان زیرکتر از سایرین است.وی افزود: اگر من به جای اپل بودم و می دانستم که مایکروسافت قرار است تبلت خود را وارد بازار کند کاری می کردم که توجه عمومی به محصول من به قدری جلب شود که هیچ کس دیگر نتواند به آن شکل عمل کند.براساس نظر تحلیلگران، سرفیس مایکروسافت از پتانسیل موفقیت برخوردار است اما نگرانی اصلی مایکروسافت این است که انتظار می رود آی پد مینی توجه بیشتری را به خود معطوف کند.از سوی دیگر موفقیت هرکدام از این تبلتها در بازار تا حد زیادی به قیمت بستگی دارد.



           
چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, :: 20:17
mahnaz

حافظه‌های فلش یو اس بی، یکی از به درد بخور ترین چیزهایی هستند که هر کسی می‌تواند با خودش جا به جا کند. اما چه ایرادی دارد که فقط کاربرد آنها مد نظر نباشد و زیبا هم باشند؟

در اینجا 10 گردنبند مجهر به حافظه فلش را برای شما معرفی می‌کنیم که سلایق مختلف را هم پوشش می‌دهند. البته نمونه‌های بسیار بیشتری نیز وجود دارد که می‌توانست این فهرست را به 5 برابر افزایش دهد.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, :: 22:45
mahnaz

پدفون ایسوس تبلتی که یک تلفن هوشمند را در شکم خود جای داده بود. ایده جالبی که به خاطر قیمت ۱۰۰۰ دلاری اش پر فروش نشد و در نهایت کاربران زیادی سراغ خرید این محصول دوقلو نرفتند. حالا خبرهای جدید نشان می دهد که Padfone 2 در راه است.

شرکت ایسوس سخت افزار مدل جدید را قدرتمند تر کرده است. از یک پردازشگر چهار هسته ای 1.5GHz گرفته تا ۲ گیگابایت رم و نمایشگر 4.7 اینچی برای تلفن هوشمند با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل.

دوربین هم ۱۳ مگاپیکسلی شده و باطری نیز 2140mAh است. پشتیبانی از شبکه تلفن همراه و ان اف سی نیز جزو مشخصات پدفون ۲ به حساب می آیند.

گفته می شود که پدفون دوم ایسوس حدود ۲ هفته دیگر در تاریخ ۲۵ مهرماه معرفی خواهد شد و این بار امیدواریم که پدفون ۲ با یک قیمت مناسب وارد بازار شود تا مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.



           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 19:56
mahnaz

همان‌طور كه مي‌دانيم پس از سال‌ها، لپ‌تاپ‌ها هيچ تغييري نكرده است؛ اما اكنون بازارشان از طرف تلفن‌ها و تبلت‌ها تهديد مي‌شود.نسل جديد دستگاه‌هاي قابل‌حمل صفحه لمسي نياز خود را به رايانه‌هاي شخصي براي استفاده از ترك پد و صفحه‌كليد رفع نكرده‌ و اين موضوع موجب شده‌ تا مردم دوباره به اين موضوع بينديشند كه آيا نياز به يك نوت‌بوك در خانه‌شان دارند يا نه؟

در پاسخ به اين سوال، توليدكنندگان رايانه‌هاي شخصي در حال حاضر لپ‌تاپ‌ها را به عصر جديدي راهنمايي مي‌كنند؛ عصر لپ‌تاپ‌هاي لمسي و اين كار را با كمك تغييرات اساسي سيستم‌عامل قوي ويندوز 8 انجام مي‌دهند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:43
mahnaz

یک شرکت بریتانیایی تولید کننده تجهیزات الکترونیکی سه مدل تبلت با سیستم عامل اندروید عرضه کرده که به علت قیمتهای بسیار پایین در ماه های پیش از آغاز سال میلادی به شدت مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.شرکت بریتانیایی ارگو الکترونیک با همکاری شرکت گاردنرز بوکس به زودی یک تبلت 6 اینچی عرضه می کند که می تواند جایگزین ارزان قیمتی برای تبلتها و سخت افزارهای خواندن کتابهای الکترونیکی قلمداد شود.تبلت های عرضه شده توسط این شرکت دارای ابعاد مختلفی هستند، مدل GTi97 اندازه 9.7 اینچی است که پردازشگر دو هسته ای RK3066 و رام یک گیگابایتی و همچنین اندروید 4.1 روی آن نصب شده و قرار است تا پایان ماه اکتبر وارد بازار شود.

قابلیت استفاده از پورت micro-USB و اسلات کارت microSD از دیگر ویژگیهای این دستگاه است که قیمت 290 دلاری برای آن در نظر گرفته شده است.تبلت دیگر این شرکت GTi8 است که با صفحه 8 اینچی ارائه شده است، این تبلت از پخش فیلم با کیفیت HD پشتیبانی می کند و همچنین دارای خروجی HDMI 1.4 برای پخش روی تلویزیون های صفحه بزرگ و مونیتور است، قابلیت پورت micro-USB و اتصال به Wi-Fi از دیگر قابلیتهای این دستگاه است که با قیمت 209 دلار عرضه می شود.کوچکترین تبلت در این میان مدلی است که کمترین اطلاعات درباره آن به رسانه ها ارائه شده است. این مدل GTi7 دارای صفحه 7 اینچی است و از قابلیت اتصال به Wi-Fi برخوردار است، سیستم عالم اندروید 4 داشته و چون مدل GTi97، این مدل نیز برای ماه اکتبر ارائه می شود و قیمت در نظر گرفته شده برای آن 128 دلار است.

آخرین دستگاه عرضه شده توسط این شرکت یک تبلت است که به عنوان سخت افزار خواندن کتاب الکترونیکی با اندروید 4 مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با صفحه 6 اینچی خود وضوح تصویر 480X800 داشته و به طور همزمان 5 نقطه لمسی را مورد پشتیبانی قرار می دهد. این دستگاه نیز از قابلیت پخش ویدئو کیفیت HD برخوردار بوده و دوربین VGA دارد. قرار است این دستگاه با قیمت 95 دلاری وارد بازار شود.



           
5 مهر 1391برچسب:, :: 20:44
mahnaz

وقتی صحبت از تکنولوژی‌های جذاب آینده در زمینه گجت‌های قابل حمل به میان می‌آید، قطعاً همه شما نیم‌نگاهی به تکنولوژی‌های شارژ دارید که جدیدترین آنها شارژر بی‌سیم القایی است. بعد از سامسونگ که در مراسم معرفی گلکسی اس 3 از شارژر بی‌سیم رونمایی کرد و وعده آن را به مشتریان داد، در همین اواخر نوکیا نیز یک ورود جدی به عرصه تکنولوژی‌های شارژ داشت و شارژ بی‌سیم القایی برای دو لومیای جدید خود را پرده‌برداری کرد.

اما گویا اپل هم بی‌کار ننشسته و مشغول کارهایی در این زمینه است. اشتباه نکنید، نه در زمینه شارژ القایی، بلکه در زمینه شارژ بدون نیاز به شارژر. در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا کمی از شارژ القایی و بعد هم از پتنت جدید اپل برای شما بنویسیم.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 20:29
mahnaz

از زماني كه تبلت‌ها وارد بازار شد تاكنون آيپد در صدر اين بازار بوده است بدون اين كه شاهد تهديد جدي از طرف رقبايش باشد. البته مي‌توان تعدادي دستگاه را نام برد كه سعي كردند در اين رقابت برتري به دست بياورند، اما هنوز آيپد رقيبي جدي ندارد تا بتواند فروشش را پايين بياورد.

در گروه اندرويد، ما تبلت‌هايي مانند XOOM موتورولا، گلكسي سامسونگ و Transformer Prime ايسوس را مي‌بينيم كه با اندرويد براي به‌دست‌آوردن سهم بيشتري از بازار رقابت مي‌كنند.

با همه اينها آيپد همچنان بالاتر از رقباي خود ايستاده است. با ورود نكسوس7 گوگل، اين‌گونه به نظر مي‌رسد كه ممكن است همه اين تغييرات با نكسوس صورت بگيرد؛ زيرا ظاهرا گوگل همه عوامل موثر در ايجاد يك دگرگوني بزرگ را به كار گرفته است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 20:31
mahnaz

یک تولید کننده تجهیزات الکترونیکی اقدام به ارائه صفحه کلید مجازی کرده که با لیزر یک جا کلیدی کوچک روی یک سطح صاف ایجاد می شود و حرکات انگشت کاربر روی آن هنگام تایپ کردن در تلفن هوشمند یا آی پد ظاهر خواهد شد.

علی رغم اینکه تلفنهای هوشمند و تبلتها از ویژگیهای بسیاری برخوردارند اما هنگام نوشتن و تایپ کردن یک صفحه کلید کوچک روی صفحه لمسی را هرگز نمی توان با یک صفحه کلید با اندازه کامل مقایسه کرد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, :: 19:33
mahnaz

با ارائه برخي ترفندهاي رايانه‌يي مي‌توان به پاک کردن فلش‌مموری ویروسی شده دست يافت.به گزارش بيترين؛ بعضی از اوقات با قرار دادن فلش مموری در داخل رایانه و با کلیک کردن بر روی آیکون آن در داخل My computer با پیغام هایی مثل Access Denied و یا Open With مواجه می شوید.

در چنین مواردی اگر هسته اصلی این ویروس بر روی رایانه شما نباشد به راحتی می توانید این ویروس را از روی فلش مموری خود پاک کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال بفرمایید :

1. My computer را باز می کنیم .

2. به منوی Tools رفته و Folder Options را انتخاب می کنیم .

3. به تب View رفته و Show Hidden Files and Folders را تیک میزنیم و Hide protected operating file system تیکش را بر می داریم . بر روی منوی start کلیک سمت راست کرده و Explorer را انتخاب می کنیم. در پنجره Explorer قسمت سمت چپ آن فلش مموری را انتخاب می کنیم .

4. فایلهای Autorun و Recycler را که به صورت پنهان می باشند را از سمت راست داخل فلش پاک می کنیم .

5. فلش مموری را از سیستم جدا کرده و دوباره به رایانه متصل می کنیم . حالا به راحتی از فایلهای فلش مموری استفاده کنید .



           
دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, :: 19:21
mahnaz

Walnut-2.jpg

کیبوردهای به اصطلاح مدرن امروزی، تقریباً همگی بی‌روح و فاقد خلاقیت هستند. برای همین وقتی می‌بینیم که شرکتOrée وارد کارزار می‌شود و با استفاده از بهترین دارایی مادر طبیعت، یعنی چوب، یک کیبورد پاک به ما تحویل می‌دهد سر ذوق می‌آییم.

نوآور فرانسوی «جولین سالاناو،» همراه با یک گروه طراحی کوچک در جنوب فرانسه، بر روی ساخت این کیبوردهای چوبی متمرکز شده که از بلوتوث 3 برای ارتباط با کامپیوتر استفاده می‌کنند. در سایت این محصول نوشته شده: «Orée از این دیدگاهِ ما متولد شد که محصولات تکنولوژیکِ مدرن، بسیار شبیه به هم، و کاملاً غیرشخصی هستند؛ ضمن اینکه از موادی که دوستدار محیط زیست نیستند و نیز برای از رده خارج شدنِ سریع ساخته می‌شوند.»

به ادمه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, :: 20:16
mahnaz

 

با ورود ویندوز 8 بسیاری از سازندگان سخت افزار از این فرصت استفاده کرده و محصولات جدید خود را که از فناوری لمسی و سیستم عامل جدید مایکروسافت استفاده می کند، در نمایشگاه IFA برلین معرفی می کنند.

شرکت ایسر یکی از تولید کنندگان سخت افزار است که آلترابوکهای جدید خود را با عنوان سری M3 با صفحه لمسی ارائه کرده که از سیستم عامل ویندوز سود می برد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, :: 20:35
mahnaz

لپ تاپ شما داک دارد؟ گجتی که امکان ارتباط تر لپ تاپ را با دیگر گجت های جانبی فراهم می کند و در عین حال پورت های جدیدی را در اختیار شما قرار می دهد. بعضی لپ تاپ ها با داک ارایه می شوند اما اکثر آنها دارای چنین امکانی نیستند.

حالا شرکت Kensington دو مدل داک جدید ارایه کرده که برای همه انواع لپ تاپ ها قابل استفاده است. با اتصال لپ تاپ به داک جدید می توانید پورت های USB 3.0 به همراه پورت های DVI/HDMI/VGA داشته باشید. علاوه بر این، پورت اترنت و خروجی صدای 5.1 نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

کافی است لپ تاپ شما دارای یک پورت USB 3.0 باشد. داک از این طریق به کامپیوتر شما متصل شده و تمام این پورت ها را در اختیار تان قرار می دهد. در ضمن این گجت دارای فناوری Hot Plug است و بنابراین به محض اتصال یک گجت خارجی و یا مانیتور آن را تشخیص داده و نیاز به تنظیم خاصی روی کامپیوتر وجود ندارد.

این داک در دو مدل خانگی و اداری با قیمت ۱۶۹ و ۱۹۹ دلار وارد بازار می شود.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 23:5
mahnaz

آیا شما هم بین اینکه تبلت بخرید یا تلفن هوشمند، سرگردان هستید؟ نگران نباشید، این یک چیز عادی است که تقریباً برای بیشتر افرادی که می‌خواهند به دنیای پُست پی‌سی وارد شوند پیش می‌آید. البته افرادی که از قبل یکی از این دو گجت را خریداری کرده‌اند، معمولاً با مشکل کمتری روبرو هستند و ترجیح می‌دهند یکی در میان گجت‌های پُست پی‌سی خود را به روز کنند.

در این مطلب با ذکر مواردی خواهیم گفت که چرا تبلت‌ها به نسبت سرمایه‌گذاری مناسب‌تری به شمار می‌روند. البته این ترجیح فقط در قیاس با تلفن‌های هوشمند است و شما هم با ما هم عقیده هستید که در کل، پُست پی‌سی‌ها هنوز خیلی جوان و نابالغ هستند و به زمان بیشتری نیاز هست تا شما بتوانید زندگی دیجیتالی خود را تماماً به آنها منتقل کنید.

به بیان دیگر، اگر تولید محتوای زیادی دارید و از اینترنت استفاده‌هایی غیر از وبگردی نیز می‌کنید، شاید هیچ یک از این دو گونه (تبلت و تلفن هوشمند) انتخاب مناسبی برای بهبود کیفیت کار و زندگی شما به حساب نیایند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید و فراموش نکنید که بعد از خواندن این موارد، نظرتان را هم با ما و دوستان خود در میان بگذارید.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
14 شهريور 1391برچسب:, :: 1:25
mahnaz

این تبلت با چیپ تگرا ۳ و اندروید ۴ به همراه تا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ارایه می شود.

مانند تبلت سال گذشته که S نام داشت این یکی هم لبه ای مانند گوشه تا خورده مجله دارد اما نازک تر شده است و وزن آن نیز سبکتر ۵۷۰ گرم است.

این تبلت دارای فرستنده مادون قرمز نیز هست که اجازه می دهد به عنوان کنترل از راه دور نیز استفاده شود. یک ورودی کارت حافظه اس دی هم دارد. نمایشگر از نوع IPS و با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل است و باطری ۱۰ ساعت قابلیت کارکرد در اختیار شما قرار می دهد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:37
mahnaz

این تصاویر احتمالا تبلت جدید اچ تی سی را نشان می دهد که ممکن است در نمایشگاه IFA معرفی شود. البته ظاهر عجیب آن سبب می شود که بیشتر به این فکر کنیم که با تصاویری جعلی مواجه هستیم.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:19
mahnaz

سامسونگ کامپیوترهای All-in-One جدیدی را روانه بازار می‌کند. این محصولات که کمپانی با معرفی‌شان به استقبالIFA 2012 رفته، در 2 سری و 3 اندازه و البته با ویندوز 8 عرضه خواهند شد.

«سری 7» دارای دو مدل در اندازه‌های 27 و 23 اینچ است و «سری 5» یک مدل با اندازه 21.5 اینچ دارد. پنل‌های نمایشی هر سه مدل از کیفیت 1080p بهرمند هستند و تا 10 تاچ همزمان را پشتیبانی می‌کنند. All-in-One های جدید سامسونگ همچنین از USB 3.0، بلوتوث 4، وای-فای، درایور نوری و اترنت (Ethernet) نیز برخوردارند که جزو انتظارات معمول همه کاربران به شمار می‌روند.
 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:0
mahnaz

گویا سونی قصد ندارد فقط خط تولید تبلت‌های اندرویدی‌اش را به روز کند. خبری که به طور اختصاصی در سایت pocketnow درج شده حاکی از آن است که باید منتظر یک تبلت تبدیل‌شونده از این کمپانی ژاپنی باشیم. این دوست جدیدمان که از آینده آمده، خیلی زود هیجان و تب ویندوز 8 را به رگ‌های این شهریور داغ تزریق کرده.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 21:25
mahnaz

نسل جدید آی فنهای و آی پد مینی اپل طی دو مراسم جداگانه در پاییز امسال و به ترتیب طی ماه های سپتامبر و اکتبر رونمایی می شوند.آخرین محصول از تلفنهای هوشمند شرکت اپل از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است و طی مراسمی در 12 سپتامبر رونمایی می شود.پس از آنکه نسل جدید آی فن ها وارد بازار شد، اپل آی پد کوچکتر خود را که انتظار می رود صفحه نمایش آن از 8 اینچ کمتر باشد، در مراسمی که برای ماه اکتبر برنامه ریزی شده رونمایی می کند.

براساس برخی گمانه زنی ها اپل دو مراسم جداگانه برای دو دستگاه جدید iOS خود برگزار می کند چرا که به نظر می رسد هر دو دستگاه در بازار از فروش چشمگیری برخوردار شوند.بسیاری از تحلیلگران این نظریه را که اپل هر دو دستگاه آی فن و آی پد مینی را طی یک رویداد واحد رونمایی می کند، مردود شمرده اند.

جان گروبر از Daring Fireball اظهار داشت: فکر نمی کنم که اپل بخواهد نقد و بررسی هر دو دستگاه در یک زمان صورت بگیرد ، چرا باید کانون توجه عمومی را بین دو دستگاه به اشتراک بگذارد و چرا باید دو دستگاه اپل را برای تبدیل شدن به تیتر رسانه ها در مقابل یکدیگر قرار داد؟ هرچه بیشتر موضوع را بررسی می کنم ، بیشتر به این نتیجه می رسم که اپل نمی خواهد مراسم رونمایی یک محصول را با محصول دیگر سهیم شود. آی فن به اندازه کافی بزرگ و جذاب است که می تواند توجه بسیاری به خود جلب کند.

اپل با آی فن جدید و آی پد کوچکتر دو فرصت برای تحت تأثیر قراردادن چرخه خبری فناوری در آستانه خرید فصل تعطیلات در اختیار دارد.تاکنون اپل در این رابطه اظهار نظر نکرده است.گوشی هوشمند آی فن است ژانویه 2007 توسط استیو جابز، مدیر عامل شرکت اپل، معرفی شد. آی‌فن دارای یک صفحه نمایش 3.5 اینچی است، ارتفاع آن 4.5 اینچ، عرض آن 3.4 اینچ و ضخامتش 0.5 اینچ است.

آی فن 2G، آی فن 3G، آی فن 3GS، آی فن 4، آی فن 4S تلفنهای همراه شرکت اپل را تشکیل داده اند. آی فن 4S به عنوان آخرین آی فن اپل داری دوربین 8 مگاپیکسل امکان دریافت دستورات صوتی و پردازش هوشمند، قدرت پردازش بالاتر از مدلهای پیشین، پردازنده دو هسته ای و امکان فیلمبرداری با کیفیت full HD 1080 است.



           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 20:43
mahnaz

 

 

شرکت مايکروسافت پس از 25 سال، لوگوي خود را تغيير داد.

لوگوي جديد شرکت مايکروسافت متشکل از صفحه ويندوز با 4 مربع در سمت چپ و نام شرکت مايکروسافت در سمت راست پنجره با قلم segoe است.اين لوگو در آينده بسيار نزديک روي دستگاه ها و نرم افزارهاي مايکروسافت مشاهده خواهد شد.

اين تصميم مايکروسافت براي تغيير لوگو در ادامه توليد ورژن هاي مختلف ويندوز 8 که انقلابي جديد در تجارت اين شرکت را ايجاد خواهد کرد، گرفته شد.



           
شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 19:54
mahnaz

محققان سوئدي نسل جديد تبلت ردياب حركات چشم را طراحي كرده اند كه امكان كار با اين گجت بدون نياز به استفاده از موس يا لمس صفحه نمايش را به ويژه براي افراد ناتوان جسمي فراهم مي كند.هر روز نسل پيشرفته تري از تلفن همراه هوشمند و تبلت هاي لمسي به بازار عرضه مي شوند، اما محققان شركت «توبي» تبلتي طراحي كرده اند كه توسط حركات چشم كنترل مي شود.

تبلت Tobii C12 مجهز به نرم افزار ردياب چشم است و كاربر از طريق نگاه كردن به مكان نما بر روي صفحه نمايش و پلك زدن مي‌تواند عملكرد دستگاه را كنترل كند.امكان كاليبره كردن و اختصاصي كردن صفحه نمايش براي چند كاربر در اين تبلت در نظر گرفته شده است و دستگاه پس از يك بار ثبت اطلاعات كاربر مي تواند تنظيمات و عملكرد خود را با وضعيت چشم كاربر تطبيق دهد.قيمت دقيق و زمان عرضه تبلت ردياب حركات چشم به بازار هنوز اعلام نشده است.



           
شنبه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 11:59
mahnaz

آیا لپ‌تاپی که تنها ظرف 2 ساعت باتری‌اش خالی شود اصلاً به درد می‌خورد؟ معلوم است که نه. ماندگاری مناسب باتری در استفاده‌های مداوم، یکی از مهم‌ترین موارد مؤثر بر تصمیم‌گیری حین خرید لپ‌تاپ است.
در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با 10 نوت‌بوک که باتری آنها ماندگاری زیادی دارد آشنا شوید. تست باتری که برای این رتبه‌بندی مورد استفاده قرار گرفته، «مرور پیوسته وب با وای-فای روشن» بوده و باتری تمام این لپ‌تاپ‌ها، حداقل 7 ساعت دوام آورده.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:57
mahnaz

آمازون دعوتنامه‌ها را برای یک مراسم معرفی محصول که 16 شهریور در کالیفرنیا برگزار خواهد شد، ارسال کرده است. محتمل‌ترین گزینه این مراسم معرفی کیندل فایر جدید است که شایعات زیادی حول آن شکل گرفته ولی با این حال جزئیات اندکی در دست است.

در تیر ماه بود که سایت AllThingsD به نقل از یک منبع ناشناس خبر داد که کیندل فایر جدید، از نمایشگر WXGA با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل (درست شبیه نکسوس 7) برخوردار خواهد بود، و قرار است نسبت به مدل فعلی بسیار باریک‌تر و سبک‌تر باشد.

غیر از این کلیات، خبر دیگری از برنامه‌های آمازون در دست نیست. بنابراین فقط یک راه در پیش رو داریم، صبر کردن تا 16 شهریور.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:38
mahnaz

101 XS

کمپانی فرانسوی Archos در سال‌های اخیر شهرت چندانی در زمینه کیفیت محصولات نداشته، ولی گویا دوباره دارد به این موضوع اهمیت می‌دهد و این را می‌توان در طراحی تبلت اندرویدی 101XS که دیروز معرفی و از نیمه دوم آبان ماه عرضه خواهد شد، مشاهده کرد.این تبلت اولین محصول از سری Gen10 این کمپانی است که با یک طراحی زیبا و متمایز معرفی شده و مشخصات کلی آن عبارت هستند از:

- نمایشگر 10.1 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل
- پردازنده دو هسته‌ای ARM Cortex-A9 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز
- حافظه داخلی 16 گیگابایت و قابلیت افزودن حافظه جانبی microSD تا سقف 64 گیگابایت
- دوربین جلو با کیفیت 720p (دوربین پشت ندارد)
- برخورداری از اندروید نسخه 4.0.4 که تا آخر سال 2012 به جیلی بیلی (اندروید 4.1) آپدیت خواهد شد
- برخورداری از وای فای، و بلوتوث 4.0
- داشتن GPS، قطب نما و G-sensor
- وزن 600 گرم برای تبلت و 200 گرم برای داک کیبرد

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:16
mahnaz

یک طراح و مهندس مکانیک با تولید یک ماشین تحریر که چکشهای آن روی صفحه کلید آی پد ضربه می زند، حس قدیمی ماشینهای تحریر و استفاده از آخرین تکنولوژی روز را برای کاربر فراهم کرده است.کار کردن آی پدها و تبلتها هرچقدر هم هیجان انگیز باشد، بزرگترین مشکل آنها موانع تایپ کردن و نوشتن مطالب بلند است که به علت لمسی بودن کلیدها با دشواری صورت می گیرد اما یک طراح و مهندس مکانیک با طراحی یک ماشین تحریر برای آی پد این مشکل را حل کرده است.

استفاده از چکشهای کوچکی برای تبدیل کلید فشرده شده توسط انگشت برای ضربه به صفحه کلید لمسی، مهمترین ویژگی دستگاه iTypewriter است، حرکتی که موجب می شود کاربر بتواند با استفاده از آن متنهای بلند را روی آی پد خود تایپ کند.

هرگاه دکمه ای را فشار می دهید، یک چکش کوچک از ماشین تحریر خارج می شود و به همان کلید در صفحه لمسی آی پدر ضربه می زد، نوک این چکش با یک سرپوش پلاستیکی پوشانده شده که دارای تخلیه الکتریکی یک دقیقه ای است که می تواند ضربه انگشت را تقلید کند.این وسیله از سوی آستین یانگ دانشجوی طراحی محصول و مهندسی مکانیک کالج ادینبورگ در اسکاتلند تولید شده است.

وی در این رابطه گفت: کاربر می تواند از احساس قدیمی ماشین نویسی و آخرین فناوری روز در کنار هم لذت ببرد. حتی کاربران سالمند که هرگز از رایانه و یا آی پد استفاده نکرده اند می تواند از این ماشین تحریر آشنای قدیمی استفاده کنند.آستین یانگ اظهار داشت: برای برخی از گروه های کاربران این محصول راهکار ساده ای برای نوشتن مطالب بلند در آی پد است ، از سوی دیگر افراد می توانند تجارب و خاطرات قدیمی خود را با استفاده از این ظاهر آشنا مرور کنند.با استفاده از این دستگاه، کاربر می تواند قدرت فیزیکی را از صفحه کلید و حرکت هر کلید احساس کند.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:40
mahnaz

اگر زیاد با کیبرد سر و کار داشته باشید، حتما می دانید که این گجت پرکار، یکی از آلوده ترین ابزار دور و بر ما است که همیشه مقدار زیادی از آلودگی دستان مان را بر روی کلیدهای خود ذخیره می کند. البته صفحه کلید های مشکی چندان این لکه ها را بر روی خود نشان نمی دهند و داستان وقتی بدتر می شود که از یک صفحه کلید با دکمه های سفید استفاده کنید. کاش می شد همانند ظرف و لباس، صفحه کلید را هم شسته و تمیز کرد.

و بالاخره این رویا به واقعیت تبدیل می شود و لاجیتک به تازگی کیبرد مدل K310 قابل شستشو و ضد آب خود را رونمایی نمود. این کیبرد تا عمق ۳۰ سانتی متری به راحتی آب را تحمل می کند و یک سیستم زه کشی داخلی باعث می شود آب آن بسیار سریع خارج شده و کیبرد راحت تر خشک شود. علاوه بر این نشانه های روی کلیدها با لیزر حکاکی شده و با یک لایه UV محافظت می شوند تا شستشو و آب به مرور زمان به آنها آسیبی نرساند. البته پیشنهاد می شود که کانکتنور و کابل یو اس بی آن را کاملا خشک نگه دارید تا نفوذ آب باعث زنگ زدگی و یا بروز اتصالی در آن نشود.

لاجیتک ادعا می کند که این صفحه کلید در آب کم عمق حتی تا ۵ میلیون بار فشردن هر کدام از دکمه هایش را تاب آورده و بدون مشکل به کارش ادامه می دهد. این کیبرد قرار است از اواخر ماه جاری میلادی با قیمت ۴۰ دلار وارد بازار آمریکا شده و از اکتبر هم در اروپا عرضه خواهد شد.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 22:11
mahnaz

گاهی اوقات استفاده از چاپگر کاری ناگزیر است. البته امروزه استفاده از چاپ و پرینتر بسیار کمتر از گذشته شده. اما ما هنوز نیاز داریم که برخی موارد مانند لیست های خرید، اخبار و برخی مطالب اینترنت را پرینت کنیم. اما در عصری که تکنولوژی موبایل رشدی چنان سریع داشته، اکنون ارسال چاپ از اسمارت فون ها به پرینتر سخت تر از قبل است. از آن گذشته با وجود تبلت، موبایل و لپ تاپ های کوچک و سبک، استفاده از یک پرینتر بزرگ و جاگیر چندان جذاب به نظر نمی رسد.

اما BERG Cloud راه حل و شیوه ای را یافته اند که به صورت اختصاصی برای پرینت با ابزار موبایل استفاده می شود. و از آن مهم تر، پرینتر تولیدی توسط این شرکت بسیار کوچک و قابل حمل است. پرینترهای جیبی از سال ۲۰۱۱ رونمایی و در انواع مختلفی معرفی شدند که محصول برگ گلود هم یکی از آنها است. این شرکت اکنون پرینتر ریزه میزه خود را با قیمت ۲۵۹ دلار پیش فروش می کند. این گجت دوست داشتنی می تواند به صورت بیسیم به شبکه خانگی شما متصل شود و از همین طریق به صورت وایرلس دستورات چاپ را از موبایل ها دریافت کند.

این پرینتر بدون جوهر است و از کاغذ های حرارتی استفاده می کند. این موضوع باعث راحتی بیشتر کار با آن و کاهش چشم گیر هزینه چاپ می شود. این پرینتر می تواند صفحاتی در اندازه ۸ در ۱۲ سانتی متر را چاپ کند و به سادگی در گوشه ای از میز جای خود را پیدا کرده و دست و پا گیر نیست.

برتری مهم این پرینتر کوچک نسبت به پرینترهای معمولی بازار این است که محتوای ارسال شده برای چاپ را در قطع و اندازه مناسب برای این کاغذها آماده می کند. با دانلود یک اپلیکیشن ویژه اندروید و آی او اس، شما می توانید محتوا را در فرمت مناسب گجت جدید BERG Cloud برای چاپ ارسال کنید. شما همچنین می توانید محتوای لازم را به برنامه داده و آن ها را در نوبت چاپ قرار دهید.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 22:43
mahnaz

تبلت گلکسی نوت 10.1 را که می شناسید؟ محصولی جدید از خانواده «نوت» که همراه با قلم ارایه می شود.ضمنا این شرکت اعلام کرده بود که همین ماه میلادی باید منتظر ورود آن به بازار باشیم. سرانجام سامسونگ دقایقی پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این تبلت از فردا وارد بازار آمریکا می شود و قیمت نیز اعلام شد.

گلکسی نوت 10.1 در ظرفیت ۱۶ گیگابایتی با قیمت ۴۹۹ دلار و مدل ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۵۴۹ دلار فروخته می شود. به نظر می رسد که پرداخت ۵۰ دلار بیشتر برای ظرفیت دوبرابر این تبلت چهار هسته ای کاملا معقول است. فعلا این مدل ها تنها مجهز به وای-فای هستند. اما تا پایان سال باید منتظر مدل LTE نیز باشیم. در کنار آن سامسونگ اعلام کرد که به روز رسانی اندروید 4.1 نیز تا پایان سال ارایه خواهد شد.

سامسونگ می گوید قابلیت های متفاوت این تبلت و قلم همراه آن سبب می شود که افراد زیادی به خصوص کاربران حرفه ای سراغ تبلت جدید خانواده نوت بروند.



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 23:3
mahnaz

 

اين‌طور كه به‌نظر مي‌رسد بزودي تبلت ‌ها جايگزين رايانه‌هاي شخصي مي‌شود و همين پيش‌بيني‌ها سبب شده تا مايكروسافت هم سيستم‌‌هاي عامل و نرم‌افزارهاي خود را به گونه‌اي طراحي كند كه در تبلت‌ها نيز قابل استفاده باشد.يكي از اولين تغييراتي كه مايكروسافت در اين زمينه ايجاد كرد، طراحي محيط متروي ويندوز 8 بود. اكنون نيز نسخه آزمايشي مجموعه نرم‌افزاري آفيس 2013 ارائه شده است و براي استفاده آسان از اين نرم‌افزار در تبلت‌ها نيز، قابليت استفاده به‌صورت لمسي به آن اضافه شده است.

با فعال‌سازي حالت لمسي در نرم‌افزارهاي آفيس 2013، فاصله بين آيكون‌ها كمي افزايش مي‌يابد و فضاي خالي ميان آنها بيشتر مي‌شود.به ‌اين ترتيب فضاي بيشتري در اختيار شما قرار مي‌گيرد و براحتي مي‌توانيد با لمس‌كردن گزينه‌هاي مورد نظر، آنها را به اجرا درآوريد.

براي فعال‌سازي اين قابليت و استفاده از آن بايد چند مرحله را انجام دهيد:

1ـ يكي از نرم‌افزارهاي مجموعه آفيس 2013 را اجرا كرده و يك صفحه خالي در آن ايجاد كنيد. (ما در اين مثال نرم‌افزار Word را اجرا كرده‌ايم)

2ـ به نوار ابزار دسترسي سريع كه بالاي ريبون قرار دارد، مراجعه كنيد. در اين نوار ابزار، پيكان كوچكي را مشاهده مي‌كنيد كه در سمت راست گزينه‌هاي ديگر قرار دارد. روي اين پيكان كليك كنيد.

3ـ پس از كليك روي اين پيكان، فهرستي به‌نمايش درخواهد آمد. گزينه Touch mode آن را كليك كنيد.

4ـ با كليك روي گزينه فوق بايد آيكون دايره شكلي به مجموعه آيكون‌هاي نوار ابزار دسترسي سريع اضافه شده باشد. از اين پس هرگاه روي اين آيكون كليك كنيد حالت لمسي در نرم‌افزار مورد نظر فعال مي‌شود. براي غيرفعال ‌سازي اين حالت نيز مي‌توانيد دوباره روي آيكون كليك كنيد.



           
سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 23:19
mahnaz

سامسونگ پس از عرضه موفق اولین سری لپ تاپ ویژه بازی خود با عنوان Series 7 Gamer در ابتدای سال جاری میلادی، بار دیگر این محصول را با بهبودهای چشم گیری روانه بازار کرده است.

مدل جدید این لپ تاپ که بیشتر با نام Series 7 Gamer Yellow 3D شناخته می شود، با طراحی ماهرانه و رنگ چشم نوازش، هر کاربر عاشق بازی را جذب خود می کند. و البته مهم تر از ظاهر زیبا، پردازنده سندی بریج اینتلی Core i7 - 3610QM و واحد گرافیکی AMD Radeon HD 7870M دو گیگابایتی درون این لپ تاپ، جایی برای حرف باقی نمی گذارند. این لپ تاپ 3.8 کیلوگرمی از ۸ گیگابایت رم DDR3 هم بهره می برد.

به لیست محسنات این لپ تاپ می توان صفحه نمایش 17.3 اینچی SuperBright را افزود که از نوع ال ای دی سه بعدی است. این نمایشگر در کنار کیفیت فول اچ دی، ۴۰۰ نیت روشنایی را در رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، برای بازی خورها فراهم می آورد. البته برای سرعت بیشتر، در مدل جدید لپ تاپ ویژه بازی سامسونگ، در کنار هارد یک ترابایتی شاهد حضور یک اس اس دی بوت سریع ۱۲۸ گیگابایت هم خواهید بود.

هنوز هیچ صحبتی درباره زمان عرضه بین المللی این لپ تاپ شنیده نشده و تنها برخی شایعات حاکی از عرضه آن از ۱۴ آگوست (۲۴ مرداد) در کره جنوبی هستند. هرچند که WCG2012 هم این لپ تاپ را به عنوان کامپیوتر رسمی بازی های امسال خود برگزیده است که از ۱۷ تا ۱۹ آگوست در کلن آلمان برگزار می شوند. گفته می شود که این لپ تاپ زیبا و قدرتمند قرار است با قیمت احتمالی ۲۶۴۰ دلار به فروش برسد.



           
دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, :: 17:40
mahnaz

چند روز پیش نخستین تصاویر لو رفته از تبلت اکسپریا سونی و امروز چند تصویر دیگر و با کیفیت خوب از این تبلت منتشر شده و با دیدن آنها متوجه می شوید که سونی طرح خمیده قسمت پشتی تبلت، که در مدل S وجود داشت را حذف کرده است. حالا تبلت سونی بیشتر به دیگر تبلت های بازار شبیه شده است.

سخت افزار این تبلت را هم که می دانید: پردازشگر چهار هسته ای تگرا ۳ و اندروید ۴ است. با امکان اتصال به شبکه موبایل 3G و ظرفیت حافظه نیز ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی خواهد بود. ضمنا وزن آن نیز مشخص شده و ۵۷۰ گرم است، بدنه آلیاژ آلومینیوم-منیزیم است و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می کند.

باطری 6,000mAh هم نشان می دهد که احتمالا با ۱۰ ساعت شارژ باطری مواجه هستیم و قیمت این تبلت نیز ۴۵۰ ، ۵۵۰ و ۶۵۰ دلار خواهد بود. این تبلت از ماه آینده میلادی وارد بازار می شود.

funkt5_narenji.jpg

35n6fqr_narenji.jpg



           
شنبه 21 مرداد 1391برچسب:, :: 21:18
mahnaz

گروهی از مهندسان موسسه "رایانه های میکروپرو" در ایرلند و موسسه فرانهوفر آلمان رایانه های صفحه لمسی با قاب چوبی ساخته اند.

این صفحه نمایشگرهای چوبی که " iameco" ( من دوستدار محیط زیست هستم) نام دارد 70 درصد کربن کمتری نسبت به صفحه نمایش رایانه های معمولی تولید می کند.

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, :: 17:49
mahnaz
           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:33
mahnaz

همزمان با سرعت چشمگیر فناوری، ورود چاپگرهای سه بعدی به عرصه زندگی دیجیتال می تواند علاوه بر برطرف کردن نیاز کاربر به تولید وسائل مورد نظر خود، زمینه های تازه ای در هنر و خلاقیت کالاهای تولیدی ایجاد کند.اگرچه فناوری چاپ سه بعدی از دهه 80 درجریان بوده است، اما این فناوری اخیراً توانسته از یک الگوی اولیه فراتر برود.همزمان با پیشرفت فناوری، از این پس هرکس می تواند هرچه را که می خواهد طراحی کرده و در ساخت و توزیع محصولات مدنظر خود تغییرات اساسی ایجاد کند.

پیتر ویجمارشوسن مدیر اجرایی شرکت شیپ ویز به عنوان یکی از نخستین شرکتهایی که چاپگرهای سه بعدی را به مصرف کننده ارائه می دهد اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که فناوری چاپگر سه بعدی می تواند تجارت خلاقانه را ارتقا بدهد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:16
mahnaz

محققان دانشگاه «چالمرز» سوئد موفق به خنک ‌کردن تراشه‌هاي رايانه‌اي با نانولوله‌ها شدند.«جوهان ليو» و همکارانش در دانشگاه چالمرز در سوئد مي‌گويند: آنها توانسته‌اند که براي ساخت ميکروکانال‌هايي جهت خنک‌ کردن با راندمان بي‌نهايت بالا با کمک آب، بطور مستقيم روي سطح تراشه ميکروپره‌هاي نانولوله کربني بسازند و بدين سان از مزاياي هم ساختار ميکروکانالي و هم نانولوله‌هاي کربني با رسانايي گرمايي بالا بعنوان ميکروپره، براي خنک کردن تراشه استفاده کنند.

«ليو» توضيح مي‌دهد: براي رسيدن به اثر پخش خوب گرما، ما از آب براي ايجاد يک تبادل حرارتي اجباري قوي با پره‌هاي نانولوله کربني استفاده کرديم. ما براي تحقق بخشيدن به اين توان بالقوه، راه ‌حل کاملي ارائه کرديم. با کمک اين فناوري يعني چاه گرمايي روي - تراشه مبتني بر نانولوله کربني، مي‌توان نقاط داغ را با شار حرارتي حدود 100 وات بر سانتي‌متر مربع خنک کرد. بنابراين اين فناوري را مي‌توان براي مديريت گرمايي ميکروسيستم‌هايي با چگالي توان بسيار بالا استفاده کرد.

تا قبل از اين، براي سرد کردن يک جزء الکترونيکي از هوا همراه با نانولوله‌هاي کربني به عنوان پره‌هاي خنک‌کننده استفاده مي‌شد. با اين حال، ظرفيت گرمايي هوا کاملا پايين است و پره‌هاي نانولوله کربني بدون محافظ در معرض هستند که مي‌تواند تهديدي براي پايداري سيستم باشد. بنابراين گروه «ليو» طرح جديدي براي حل اين مشکل‌ها ارائه کرد.اين محققان براي ساخت چاه گرمايي نانولوله کربني خود، ابتدا با فوتوليتوگرافي استاندارد و فرايندهاي کندن و جدا کردن (lift-off)، ساختارهاي ميکروپره‌اي ايجاد کردند. آنها سپس براي قرار دادن اين ميکروپره‌ها در مکان مناسب روي تراشه، يک تکنيک انتقال نانولوله پيشرفته به کار بردند. در نهايت، براي ايجاد ميکروکانال‌هايي که سيال خنک‌کننده آب مي‌تواند در سرتاسر آنها جريان يابد، يک کلاهک پلاستيکي روي نوک اين ميکروپره‌هاي نانولوله‌اي روکش‌دهي کردند.

«ليو» اشاره مي‌کند که در مقايسه با روش خنک کردن تبادل حرارتي اجباري هوايي مرسوم که مي‌تواند به قابليت خنک‌کنندگي 50 وات بر سانتي‌متر مربع برسد، سيستم خنک‌کنندگي ميکروپره‌اي نانولوله‌اي اين گروه تحقيقاتي توانايي مديريت يک شار حرارتي به بزرگي پنج هزار وات بر سانتي‌متر مربع را دارد و با ميکروپره‌هاي نانولوله‌اي ضخيم‌تر و سرعت بالاتر آب حتي قابليت‌هاي بالاتري نيز مي‌تواند داشته باشد.«ليو» مي‌گويد: سيستم خنک‌کنندگي روي تراشه ميکروپره‌اي نانولوله‌اي آنها با بهره‌گيري از عملکرد گرمايي عالي و نسبت سطح به حجم بسيار بالاي نانولوله‌ها، قابليت بالايي براي خنک‌کردن اجزاي الکترونيکي توان بالا دارد.اين محققان، جزئيات نتايج کار تحقيقاتي خود را در مجله‌ «Nanotechnology» منتشر کرده‌اند.



           
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:27
mahnaz

مثل اینکه کم کم باید در بازار شاهد حضور اولترابوک های ویژه ای باشیم که اینتل در CES امسال قول آنها را داده بود‫.‬ سونی از امروز پیش فروش دو اولترابوک جدید را با پردازنده Ivy Bridge در آلمان شروع کرده است‫.‬ این دو لپ تاپ متعلق به سری Vaio T این شرکت بوده و در دو اندازه 11.6 و 13.3 اینچ ارائه می شوند‫.‬

فروشندگان آلمانی وعده داده اند که این اولترابوک ها تا دو هفته آینده آماده تحویل خواهند بود. در سایت سونی آلمان مشخصات این لپ تاپ ها، اینچنین درج شده است:
نوت بوک SVT1311W1E با پردازنده ایوی بریج Core i5‪-‬3317U اینتل عرضه می شود که از قابلیت توربو بوست بهره مند است. این اولترابوک 13‪.‬3 اینچی، به درایو SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت مجهز بوده و ۴ گیگابایت رم دارد که می توان رم آن را تا ۸ گیگابایت افزایش داد.

اولترابوک نقره ای 11‪.‬6 اینچی سونی هم با شماره مدل SVT1111M1E معرفی شده است. در این دستگاه از پردازنده 1‪.‬4 گیگاهرتزی Core i3‪-‬2367M استفاده شده و می توانید آن را با ۴ تا ۸ گیگابایت رم خریداری کنید. فضای ذخیره سازی آن به سه صورت قابل تهیه است: SSD با ظرفیت۱۲۰ گیگابایت، یا ۳۲۰ گیگابایت هارد دیسک به همراه ۳۲ گیگابایت SSD و در نهایت ۵۰۰ گیگابایت هارد دیسک با کش SSD. البته در صورت نیاز می توانید مدل های مجهز به اس اس دی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی را هم سفارش دهید. قیمت پایه این اولترابوک ۸۷۸ دلار اعلام شده است.

دیگر اولترابوکی که برای پیش فروش ارائه شده، SVT1311C5E است. این دستگاه از پردازنده اینتل 1‪.‬4 گیگاهرتزی Core i3‪-‬2367M بهره می برد که البته می توانید هنگام خرید آن را با پردازنده Core i7 هم تعویض کنید. مدل پایه این اولترابوک با ۴ گیگابایت رم عرضه می شود که امکان افزایش آن تا ۸ گیگابایت را هم دارید. فضای ذخیره سازی اطلاعات یا حافظه داخلی در این دستگاه درست همانند مدل ۱۱ اینچی است که در بالا ذکر شد و قیمت پایه آن ۱۰۴۱ دلار اعلام شده است.



           
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:11
mahnaz


شرکت دل در ساخت لپ تاپ های 11.6 اینچی مخصوص بازی موفق عمل نکرده و به خاطر فروش کم آنها تولید سری Alienware-brand M11x را متوقف کرده است. اما وقتی نوبت به اولترابوک ها می رسد، اوضاع کاملا متفاوت می شود. به یاد دارید در نمایشگاه CES امسال اولین اولترابوک دل را با فیبر کربن دیدیم؟ لپ تاپ Dell XPS 13 که حالا وارد بازار شده، آنقدر با استقبال مواجه شده که این شرکت در عرضه آن با کمبود مواجه است.

دل اعلام کرده در حال حاضر توانایی ساخت این مدل را به میزان تقاضای موجود ندارد. میزان تقاضا تقریبا سه برابر پیش بینی شده توسط این شرکت بوده و حالا دل با کمبود سخت افزار برای ساخت XPS 13 مواجه شده است.

البته این شرکت اعلام نکرده میزان فروش چقدر بوده. اما به نظر می رسد از فروش موفق لپ تاپ اش خوشحال است.


small_xps13-keyboard2_narenji.jpg

این لپ تاپ با قیمت ابتدایی ۱۰۰۰ دلار با پردارشگر اینتل Core i5 2467M با سرعت 1.6GHz و گرافیک Intel HD Graphics 3000 با چهار گیگابایت رم و 128GB حافظه اس اس دی به همراه باطری ۶ سلولی و ویندوز 7 به فروش می رسد. وزن اش را هم فراموش نکنید که ۱۳۶۰ گرم است.



           
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:15
mahnaz

جدیدترین اولترابوک سری ۹ سامسونگ را می توان قطعه زیبایی از دانش مهندسی دانست. همان طور که گفته بودیم، فعلا نباید لپ تاپ بخرید. زیرا وقتی محصولاتی مانند این اولترابوک سامسونگی در راه هستند، چرا باید به سراغ ابزاری با قطعات قدیمی برویم؟ این نسخه به روز شده از اولترابوک های سری ۹ سامسونگ از پردازنده Ivy Bridge در سینه خود بهره می برد.

به نظر می رسد که آماده سازی این اولترابوک، دنباله حرکتی است که با معرفی لپ تاپ ویژه گیم سری ۷ سامسونگ شروع شد. البته در اولترابوک سری ۹ هنگام انتخاب قطعات، بیش از کارایی، تاکید بر روی بازده و راندمان بوده است. سی پی یو به کار رفته در این لپ تاپ، یک دو هسته ای Core i5 3317U از خانواده Ivy Bridge با سرعت 1‪.‬7 گیگاهرتز است. گرافیک آن هم از سری جدید گرافیک های Intel HD 4000 بوده و از یک SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت برای ذخیره اطلاعات بهره می برد. از دیگر امکانات این سبک وزن 1.65 کیلوگرمی که تنها 14.9 میلیمتر ضخامت دارد، می توان به صفحه نمایش ۱۵ اینچ LED SuperBright Plus با روشنایی ۴۰۰ نیت و رزولوشن 1600 در 900، ویندوز سون ۶۴ بیتی Home Premium و رم ۸ گیگابایتی 1600MHz اشاره کرد.

و در پایان همانطور که انتظارش را داشتیم، هنوز خبری درباره قیمت نهایی و یا زمان عرضه این محصول سامسونگ اعلام نشده است و به گمانم باید تا همان اواخر تابستان یا پاییز، منتظرش بمانید. که البته انتظار ارزشمندی به نظر می رسد.



           
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:13
mahnaz

این داستان هنوز تا تایید توسط اچ پی راه درازی را در پیش دارد، اما یکی از منابع معتبر سایت Neowin‪.‬com به تازگی تصویر بالا را در اختیار آنها گذاشته و گفته که تبلت جدید اچ پی ویژه کار و کسب (business Class) بوده و Slate 8 نامیده خواهد شد.

 بدون شک این تبلت 10‪.‬1 اینچی HP با ویندوز هشت مایکروسافت عرضه خواهد شد. از مشخصات احتمالی آن می توان به عمر ۸ تا ۱۰ ساعته باتری، قابلیت استفاده از قلم و داک اختصاصی نام برد. علاوه بر این، اچ پی بر روی تبلت جدید خود برخی تکنولوژی و برنامه های امنیتی ویژه اش را هم عرضه خواهد کرد.

این تبلت ویندوزی ۶۸۰ گرم وزن و 9‪.‬2 میلیمتر ضخامت خواهد داشت. گفته می شود که این تبلت حرفه ای تا پایان سال جاری به بازار عرضه می شود.



           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:22
mahnaz

یك شركت بین المللی تولید كننده لوازم جانبی بازی های رایانه ای، نوع جدید از موشواره ( موس ) را تولید كرده كه دارای 9 كلید هوشمند قابل برنامه ریزی است.به گزارش سایت زینیوز ، آخرین محصول عرضه شده از سوی شركت لاجیتك ، موس G300 است كه مخصوص بازی های رایانه های خانگی (پی.سی) است.

اولین ویژگی قابل توجه این محصول تعداد بالای كلید های قابل برنامه ریزی آن است ، این موس با بهره بردن از 9 كلید هوشمند به كاربر اجازه می دهد تعدادی از كلیدهای حیاتی را از صفحه كلید به موس انتقال دهد.این محصول دارای حافظه داخلی است و می تواند سه پروفایل را درون خود ذخیره كند و كاربران می توانند بدون نیاز به نصب نرم افزار و بر روی هر سیستمی از تنظیمات اختصاصی بهره ببرند.

برای هر یك از این پروفایل ها می توان یكی از هفت رنگ را انتخاب كرد تا علاوه بر زیبایی ظاهری موس، بتوان به سادگی پروفایل ها را به خاطر سپرد.

این موس با حس گر نوری 2500 DPI خود كوچك ترین حركات دست را با دقت بی نظیر به سیستم منتقل می كند تا بهترین سلاح كاربران در بازی های رایانه ای باشد.



           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:50
mahnaz

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.