اسلایدر

مشخصات کلی تبلت های ویندوز 8 اینتل
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

همانطور که به ارایه نسخه نهایی ویندوز 8 نزدیک می شویم، اخبار تبلت های این سیستم عامل نیز از راه می رسد. در این میان شرکت اینتل نیز مشخصات کلی سخت افزاری برای تبلت های ویندوز 8 با پردازشگر ساخت این شرکت را اعلام کرده است.

بر اساس این مشخصه ها تبلت های ویندوز 8 دارای طراحی ۱۰ و ۱۱ اینچی هستند و با باطری حداقل ۹ ساعت و امکان اتصال 3G/4G ارایه خواهند شد. ضمن اینکه مدل های ۱۱ اینچی به همراه یک کیبرد فیزیکی خواهند بود.

وزن تبلت ها زیر ۷۰۰ گرم خواهد بود و ضخامت آنها کمتر از ۹ میلیمتر است. این تبلت ها از چیپست دو هسته ای Atom Z2760 - Clover Trail استفاده خواهند کرد که دارای امکانی به نام burst mode است که در مواقع لازم سرعت پردازشگر را زیاد می کند و امکان دیگری به نام hyperthreading در مواقع مشخص به پردازشگر اجازه می دهد مانند یک سی پی یو چهار هسته ای عمل کند. ضمن اینکه روی تبلت های ویندوز 8 قرار است NFC نیز وجود داشته باشد.

فعلا اینها کلیاتی است که در مورد تبلت های ویندوزی جدید با پردازشگر اینتل اعلام شده. نسخه های آزمایشی این ویندوز در مرحله توسعه است و به نظر می رسد در مهر ماه باید منتظر نسخه نهایی باشیم. در این صورت ورود تبلت های ویندوز نیز در همان زمان خواهد بود.



           
دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, :: 19:25
mahnaz

اپل همزمان با معرفی آیپد جدید (نسل سوم)، خبر از ادامه فروش iPad 2 با 100 دلار کاهش قیمت داد. قبلاً عده‌ای اشاره کردند که مهمترین خبر اعلام شده از سوی اپل در 7 مارس، نه معرفی آیپد جدید، بلکه اعلام ادامه فروش iPad 2 با قیمت پایین‌تر بوده است. حالا اطلاعات جدید و جالبی درباره این تبلت پرفروش و ارزان‌شده داریم. طبق بررسی‌های انجام گرفته توسط برایان کلوگ از Anandtech، پردازنده A5 به کار رفته در آیپد 2 جدید یک نسخه بهبود یافته از A5 قبلی است، که بر مبنای تکنولوژی 32 نانومتری High-K + Metal Gate process بوده و توسط سامسونگ ساخته شده است. لازم است بدانید که معماری پردازنده قبلی از نوع 45 نانومتری بوده.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:45
mahnaz

سامسونگ روز گذشته اعلام کرد که به زودی نسخه جدیدی از تبلت های گلکسی تب 2 هفت و ده اینچی خود را با مشخصات بهتر و اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری (ICS) روانه بازار خواهد کرد.

Tab 2 7.0 صفحه نمایش هفت اینچی با رزولوشن 1024 در 600 پیکسلی داشته و ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد‫.‬ این تبلت دارای ورودی کارت حافظه microSD، پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، دوربین جلوی VGA و دوربین عقب ۳ مگاپیکسلی است‫.‬ این تبلت قرار است از ۲۲ آوریل با قیمت ۲۵۰ دلار به بازار عرضه شود‫.‬ به نظر می رسد که سامسونگ با این محصول قصد دارد رقابت تازه ای را در بازار تبلت ها آغاز کرده و به مصاف کیندل ۲۰۰ دلاری و نوک ۲۵۰ دلاری برود‫.

و اگر به دنبال صفحه بزرگتر می گردید، Tab 2 10.1 احتمالا شما را راضی می کند. صفحه 10‪.‬1 اینچی این تبلت رزولوشن 1280 در 800 پیکسلی داشته و از دیگر مشخصات آن می توان به ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، اسلات کارت حافظه میکرو SD، پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، دوربین جلو VGA و دوربین عقب ۳ مگاپیکسلی اشاره کرد. این تبلت که ۴۰۰ دلار قیمت گذاری شده، کمی دیرتر وارد بازار شده و از ۱۳ می دردسترس خواهد بود.

از مهمترین امکانات جدید این تبلت ها می توان به عرضه اکانت یک ساله رایگان ۵۰ گیگابایتی کلود دراپ باکس به همراه آنها اشاره کرد. این تبلت ها از سیستم عامل اندروید نسخه 4‪.‬0 با رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ بهره می برند. علاوه بر این همانند بسیاری از محصولات جدید سامسونگ، شما امکان استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی سامسونگ را (همانند دسترسی به مدیا هاب، ریدر هاب، گیم هاب و...) بر روی آنها دارید.

اگر دقت کرده باشید، سامسونگ امروزه مشغول تولید انواع مختلفی از محصولات اندرویدی در اندازه های متفاوت (از اسمارت فون ها تا تبلت های ده اینچی) است. اما هدف شرکت از این برنامه تولید چیست؟ تراویس میریل مدیر بخش گلکسی تب سامسونگ می گوید که این شرکت همچنان به عرضه انواع و اندازه های مختلفی از تبلت ها، تلفن ها و پخش کننده های موسیقی ادامه خواهد داد. زیرا می خواهد به مشتری «حق تصمیم گیری» بدهد و وی به راحتی امکان تفکیک و انتخاب داشته باشد. سامسونگ منابع لازم برای ساخت محصولات در اندازه ها متفاوت و کارکردهای مختلف را دارد، و امیدوار است با این کار مشتریان راحت تر بتوانند آنچه را مناسب و درخور آنها است بیابند.



           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:42
mahnaz

اینتل روز گذشته استدی بوک را معرفی کرد، تبلتی که قرار است با قیمت ارزان در اختیار دانش آموزان سراسر دنیا قرار گیرد و توسط سازندگان سخت افزار محلی در هر منطقه ای عرضه گردد. در مراسم رونمایی این تبلت، اینتل از شرکت های سراسر دنیا دعوت کرد تا با برند خودشان به عرضه نرم افزارهای مناسب آموزشی بر روی این تبلت برای دانش آموزان کشورشان بپردازند.

قرار است تبلت های عرضه شده در هرکشور با زبان همان کشور و برخی خصوصیات نرم افزاری مربوط به آن منطقه عرضه گردند، تا دانش آموزان به راحتی بتوانند از آنها استفاده کنند و با تکنولوژی جدید احساس انس و آشنایی کنند. سخت افزار این تبلت که توسط اینتل طراحی و توسعه داده شده، از نوعی پلاستیک مستحکم، ضد آب و گرد و غبار ساخته شده که با محافظی در اطراف صفحه نمایش می تواند بسیاری از ضربات و شوک های ناگهانی را جذب کند. چیزی که برای دانش آموزان جوان یکی از ضروریات است! این تبلت همچنین در برابر سقوط، حداقل تا ارتفاع ۷۰ سانتی متری کاملا مقاوم است.

از مشخصات سخت افزاری این تبلت می توان به صفحه نمایش ۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل، پردازنده اتم با قابلیت اجرای اندروید و ویندوز سون، وزن ۵۲۵ گرمی و پورت های USB2‪.‬0 و HDMI اشاره کرد. این تبلت دارای ورودی کارت حافظه MicroSD بوده و یک گیگابایت رم دارد. حجم حافظه داخلی آن هم ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود. علاوه بر این امکان استفاده از سیم کارت را هم روی آن خواهید داشت.

شرکت هایی که می خواهند با اینتل در این طرح همکاری کنند، باید به قیمت تمام شده تبلت پس از اضافه کردن ملحقات سخت و نرم افزاری، توجه ویژه ای داشته باشند. اینتل امیدوار است که بتواند قیمت عرضه نهایی برای مدل های معمولی این تبلت را زیر ۲۰۰ دلار نگه دارد، تا برای استفاده در مدارس مقرون به صرفه و مناسب باشد.

البته قبل از این دولت هند هم در پروژه ای برای تولید تبلت ارزان قیمت به همکاری با DataWind کانادایی پرداخته بود که نتیجه آن تبلت های بسیار ارزان ۳۵ و ۶۰ دلاری بود. هرچند که تبلت Aakash زیبایی و سرعت تبلت های موجود در بازار را ندارد، اما به خوبی از عهده انجام کارها آموزشی ضروری دانش آموزان هندی بر می آید.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 21:7
mahnaz

تبلت های Thrive توشیبا موفقیت زیادی در بازار به دست نیاوردند. باطری کوتاه و طراحی بد یکی از عوامل شکست آنها در بازار به شما می آمد. حالا زمان اش رسیده با آنها خداحافظی کنید و با سه تبلت جدید این شرکت آشنا شوید.
 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 21:4
mahnaz

اگر قصد خرید مکبوک دارید شاید بد نباشد کمی صبر کنید. چرا که شایعات جدید می گوید فاصله چندانی با ارایه سری جدید لپ تاپ های اپل نداریم. نماینده های مختلف فروش اپل گزارش می کنند که بعضی مدل های جدید را موجود ندارند و این نشانه این است که اپل آماده ارایه مدل جدید است.

اپل معمولا با ورود مدل جدید، تولید مدل قبلی را متوقف می کند تا بتواند توزیع آن را راحت تر انجام بدهد. در مورد مشخصات مکبوک های جدید طبق معمول هیچ خبر رسمی وجود ندارد.

اما پیش بینی می شود سرانجام اپل طراحی آنها را تغییر بدهد و مهمترین نکته این است که بعد از ارایه آی پد جدید با آن رزولوشن بالا باید منتظر باشیم مکبوک های جدید هم با نمایشگر رتینا وارد بازار بشوند.

در کنار آن تصور می شود اپل با هارد دیسک ها هم خداحافظی کرده و SSD را در تمام مدل ها جایگزین کند. پردازشگر سریع تر سری Ivy Bridge اینتل و گرافیک بهتر هم جزو چیزهایی است که باید انتظار شان را بکشیم.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:59
mahnaz

محققان دانشگاه استنفورد دست به ساخت نوعي نمايشگر رايانه زده‌اند كه حركات بدن انسان را در صفحه خود تقليد مي‌كند.اين نمايشگر در زمان نمايش ويديو كنفرانس به تقليد از حركات بدني فرد مانند لزرش ناشي از خنده يا تكان سوالي سر پرداخته و در زمان نزديكتر شدن سر كاربر به دوربين، خود را بر روي يك بازوي روباتيك به سمت مخاطب نزديكتر مي كند.

اين محققان با افزودن موتورهايي به بازوي آنگل پویز مانند يك نمايشگر اپل آي‌مك جي4 پرداخته‌اند تا بتوانند آن را به صورت روباتيك كنترل كنند.آنها سپس اين سيستم را به نرم‌افزاري متصل كردند كه 9 حركت را در واكنش به حركات فرد در نمايشگر قرار داده و با كنترلگر بازي Wii كنترل مي‌شود. اين حركات براي مثال شامل حركت رو به پايين در تائيد و به اطراف براي پاسخ منفي است.

اين رايانه همچنين از يك بازوي روباتيك براي تاثيرات بيشتر از جمله ضربه زدن براي جلب توجه مخاطب برخوردار است.اين نمايشگر، ماه گذشته در نشست تعامل انسان و روبات در بوستون رونمايي شده و داوطلبان آن را بسيار موثر و مفيد خواندند. آنها در زمان ارتباط با افراد ديگر در صفحه نمايش، حركات اين صفحه را در دوستانه‌تر كردن مكالمات مفيد خواندند.

بازوي روباتيك اين نمايشگر كه در زمان جلب توجه به ميز ضربه ميزند، از تجربه قبلي اين دانشمندان بوده كه نشان داد انسانها به حركت بازوي روباتيك در نزديك خود بيشتر از نمونه ويديويي آن واكنش نشان مي‌دهند.دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند كه فناوري نمايشگر با محرك روباتيك ممكن است بخصوص زندگي افرادي را كه از ارتباط از راه دور استفاده مي‌كنند، ارتقا بخشد.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:52
mahnaz

بالاخره آیا امکان ساخت یک هوش مصنوعی واقعی وجود دارد؟ و اگر امکان دارد ما چقدر به آن نزدیک شده ایم؟ اینها سوالاتی است که مارکوس دو ساتوی دارای دو پروفسورای ریاضیات و Simonyi در زمینه درک عمومی از علم از دانشگاه آکسفورد مطرح کرده است.

برای درک جواب این سوالات نویسنده به سراغ یکی از متخصصان نوروساینس (neuroscientist) رفته است تا بحث کوتاهی بکند راجع به اینکه اکنون در کجای راه رسیدن به هوش مصنوعی واقعی و در حد هوش انسان هستیم و اینکه چه مشکلاتی در برابر رسیدن به این هدف وجود دارند. پس در ادامه مطلب با ما باشید.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 20:2
mahnaz

همیشه بحث مقایسه مرورگر ها یکی از سوژه های محبوب آی تی دوستان بوده است؛ در آزمایش هایی که در راستای همین مقایسه صورت میگیرد، هربار یکی از مرورگرها امتیاز بالاتری را کسب میکند و طرفدارانش به آن نتیجه استناد میکنند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که در لپ تاپ‌ها استفاده از مرورگرها چه تاثیری در مصرف باتری خواهند داشت؟

وبلاگ ‍Weblog7Tutorials اقدام به انجام آزمایشاتی در همین راستا کرده و نتایج جالبی را بدست آورده است. طی این آزمایش ها مشخص شد که اینترنت اکسپلورر بهینه‌ترین مصرف باتری را در بین سایر مرورگرها دارد و استفاده از آن چیزی حدود ۲۰ دقیقه زمان بیشتری را برای کار لپتاپ به همراه خواهد داشت. اگر هنگام انجام یک پروژه مهم با لپتاپ‌تان با تمام شدن باتری مواجه شده باشید قطعا اهمیت این ۲۰ دقیقه را درک خواهید کرد.

طبق آمار بدست آمده در این آزمایش اینترنت اکسپلورر ۹ در مدت ۱۰۴ دقیقه باطری یک لپتاپ را تمام کرده است، در رده دوم مرورگر اپرا با اختلاف اندکی زمان ۱۰۰ دقیقه را به خود اختصاص داده است؛ در ادامه نیز فایرفاکس با ۹۲ دقیقه و کروم با ۸۵ دقیقه، قرار دارند.

شما هم میتوانید با رفتن به سایت Peacekeeper مرورگر های خود را از لحاظ سرعت ، قابلیت اجراب HTML 5 ، مصرف باتری و... مقایسه کنید، این آزمایشات را حتی بر روی تبلت ها هم میتوانید انجام دهید تا در انتخاب مرورگر برتر اطلاعات کاملی داشته باشید.
 



           
پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 19:47
mahnaz

بر مبنای ارقام ارائه شده توسط اوراکل و بررسی‌های چارلز آرتور از گاردین، گوگل از سال 2008 تا کنون حدود 550 میلیون دلار از اندروید درآمد داشته است. و در مقابل، بخش بزرگی از درآمد گوگل در صنعت موبایل، از آگهی‌های عرضه شده به کاربران آیفون حاصل شده است.

هم اکنون گوگل سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار در صنعت موبایل درآمد دارد، که بیشتر آن از طریق آگهی‌ها حاصل می‌شود. و ارقام حاصله نشان می‌دهد که بخش اعظم این درآمد، از دستگاه‌های مجهز به iOS کسب شده. این بدان معنا است که درآمد اندروید برای گوگل، در مقابل درآمد فوق‌العاده‌ حاصل از آیفون، خیلی کوچک جلوه می‌کند.

بر اساس برخی آمارها، 97 درصد از جستجوهای موبایلی از طریق گوگل انجام می‌شود. اگر نگوییم شگفت‌آور و باورنکردنی است، این میزان سهم کلانی است. ولی بر اساس اظهارات خود گوگل، تقریبا دو سوم از این جستجوها با استفاده از ابزارهای دارای iOS صورت می‌پذیرد.

ولی این فقط حجم جستجوها نیست که مسئله است. به یاد بیاورید که گوگل شرکتی است که حیات اولیه‌اش را مدیون درآمد حاصل از تبلیغات موازی با خدمات جستجو است. در حالی که کسب و کار جستجوی دسکتاپ همچنان برای گوگل خوب پیش می‌رود، آشکار است که به زودی جستجوهای موبایلی به انتخاب اول مردم برای جستجو در اینترنت بدل خواهد شد.

اندروید با نرخ رشد سریعی فراگیر می‌شود. 550 هزار فعال‌سازی در روز، و هر یک از اینها مساوی با یک منبع بالقوه برای درآمد تبلیغاتی گوگل است. ولی iOS نیز در حال رشد است و اعداد نشان می‌دهند که مرور اینترنت با استفاده از دستگاه‌های ساخت اپل فرسنگ‌ها جلوتر از اندروید است. بر این اساس، تأثیر دستگاه‌های اپل بر درآمد گوگل، بسیار زیاد است، حتی بیش از دو سومی که پیشتر به آن اشاره شد.

اندروید بخش بزرگی از بازار موبایل است، ولی درآمد آن در قیاس با درآمد جستجو بر روی کامپیوتر و لپ تاپ، برای گوگل ناچیز است. اینکه آیا کسب و کار اندروید در این مقطع برای غول جستجوی اینترنتی قابل تحمل است را، فقط خود گوگل می‌تواند بگوید، اما اصلاً به نظر نمی‌رسد که سود مناسبی داشته باشد. در واقع، مشکل این است که گوگل نمی‌تواند حضور در بازار موبایل را نادیده بگیرد، ولی این حضور به نظر می رسد که میلیاردها دلار از درآمدش را می‌بلعد.



           
جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, :: 20:11
mahnaz

در حال حاضر خیلی از کارهای روزانه شرکت‌ها از طریق کنفرانس‌های online انجام می‌گیرد؛ زيرا این کمپانی‌ها کارمندانی در شهر‌ها یا حتی کشور‌های دیگر دارند. البته در برخی موارد نیز ممکن است برخي کارمندان به صورت دوركاري كارهاي شركت را انجام دهند و از طریق همین ویدئو کنفرانس‌ها توضیحات لازم را به مسوولانشان انتقال دهند.

پس در هر دو صورت شرکت نیاز اساسی به استفاده از خدمات اينترنتي برخي سايت‌ها دارد تا بتواند کارهای روزانه خود را تکمیل کند. برای مثال این سایت‌ها به شرکت کمک می‌کند کارمندان به صورت گروهي به فعاليت بپردازند یا پرونده‌های مختلف را با هم مبادله کنند. در اينجا برای راهنمایی بیشتر 5 سایت‌ را که برای انجام کنفرانس online بهترين خدمات را می‌دهند، بررسی خواهیم کرد.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, :: 19:55
mahnaz

 

دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 1390 در بازار تبلتها شاهد تحولات مهم و امیدبخشی بود که منجر به ورود محصولات جدیدی به این بخش و رقابت بیشتر میان تبلتهای متفاوت از "آی- پد" و برپایه سیستم عاملهای آندروئید و ویندوز شد.

در سالی که گذشت تحولات بازار تبلتها بسیار محسوس و حائز اهمیت بود. به طوریکه غولهای کلاسیک محصولات الکترونیکی مصرفی به ویژه توشیبا و سونی در کنار تازه واردانی چون "آمازون" محصولات متنوعی را به این بازار عرضه کردند و اپل نیز که در سال 90 جادوگر بزرگ خود را از دست داد در آخرین روزهای سال از "آی- پد" جدید خود به عنوان اولین محصول "پسا- استیو جابز" رونمایی کرد.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 19:50
mahnaz

 بهتر است بدانید بیش از ۵۰ درصد از کامپیوترهای جهان آلوده به ویروس هستند و ۲۰ درصد از کامپیوترهایی که آنتی ویروس نیز بر روی آنها نصب شده است در میان این ۵۰ درصد هستند.

علت این همه آلودگی کامپیوترها چیست ؟ آیا ویروسها هوشمندتر هستند و یا کاربران هوشمند نیستند ؟ شاید هم آنتی ویروسها ضعیف هستند و کوچکترین نقصان در نرم افزارهای امنیتی باعث بروز این همه آلودگیها می شود .



ادامه مطلب ...


           
شنبه 5 فروردين 1391برچسب:, :: 17:58
mahnaz

دست و پنجه نرم کردن اپل با مشکلات بعد از ارائه محصول، کم کم تبدیل به یک روال مرسوم می شود. پس از جنجال مشکل آنتن دهی آیفون 4 و بحث های پیرامون آن، حال نوبت به New iPad رسیده است که تنها چند روز پس از ارائه برای اپل دردسر ساز شود.

از روز دوشنبه در اینترنت گزارش هایی دیده می شود که آیپد جدید داغ شده و گرمای آن به حدی بالا می رود که باعث بروز ایراد در کار دستگاه، نمایش پیام های خطا و حتی خاموش شدن موقت آن می گردد. لذا سایت tweakers‪.‬net تصمیم گرفت که به انجام برخی تست های گرمایی بر روی آیپد جدید بپردازد.

در این آزمون آنها برنامه GLBbenchmark را برای ۵ دقیقه بر روی آیپد ۲ و آیپد جدید اجرا کرده و آنگاه با دوربین های مادون قرمز حساس به گرما از آنها عکسبرداری کردند. این بنچ مارک باعث استفاده سنگین از تمامی قطعات و بخش های دستگاه می گردد. همان گونه که در عکس می بینید، بخش پایین-سمت راست آیپد جدید که روشن تر دیده می شود، دمای 33‪.‬6 درجه سانتی گراد را ثبت کرده است. در آیپد 2 هم این بخش دمای 28‪.‬3 درجه سانتیگرادی را دارد.

بدین معنی که تنها پس از ۵ دقیقه کار سنگین، شاهد ۵ درجه تفاوت دما میان این دو تبلت و داغ شدن بیشتر آیپد جدید هستیم. البته با توجه به باتری بزرگتر و قطعات سخت افزاری قوی تر و سریع تر، مقداری تولید گرما عادی به نظر می رسد، اما باید دید که آیا این میزان آنقدر افزایش خواهد داشت که مشکل ساز شده و یا باعث آزار کاربر گردد.

البته اپل تا کنون در این خصوص تنها از طریق روابط عمومی اش اعلام نظر کرده و در جواب All Things Digital گفته است: «آیپد جدید با صفحه رتینای عالی و جذاب، چیپ A5X، و پشتیبانی از 4G LTE به همراه عمر باتری ۱۰ ساعته عرضه می شود. که همه اینها در محدوده دمایی مشخص ما به خوبی کار می کنند. اگر کاربران هرگونه نگرانی درخصوص کالای شان دارند، می توانند با AppleCare تماس بگیرند.»



           
چهار شنبه 2 فروردين 1391برچسب:, :: 19:56
mahnaz

اپل طرفداران و مخالفان احساسی خودش را دارد. به گونه ای که سایت Wired خبرش را اینگونه شروع کرده: متنفران متنفر خواهند بود! اما فروش آی پد نشان می دهد که با وجود نقد های مختلفی که به نسخه جدید این تبلت وارد شده است، همچنان با فاصله زیادی پر فروش ترین تبلت بازار به حساب می آید.

این شرکت از روز جمعه تا دوشنبه ۳ میلیون آی پد فروخته است. یک رکورد جهانی جدید در فروش تبلت که البته نسبت به مدل های قبلی خود این شرکت نیز پیشتاز است. آی پد جدید فروشی معادل سه برابر آی پد ۲ داشته و ۱۰ برابر آی پد اول به فروش رسیده است.

هنگامی که اپل آی پد جدید را معرفی کرد، بسیاری از تحلیل گران پیش بینی کردند که تبلت جدید قادر به جذب مشتریان نخواهد بود اما آمار فروش نشان می دهد که این تبلت فعلا در وضعیت خوبی قرار دارد. تحلیل های مشابهی هم چند ماه قبل همزمان با ارایه آیفون 4S ارایه شده بود، اما آن دستگاه نیز با فروش بالای خودش (یک میلیون در ۲۴ ساعت اول) نشان داد که مشتریان همچنان از این محصولات استقبال می کنند.

نکته جالب دیگر در مورد این آمار اینجا است که آمار فروش تبلت به تلفن همراه بسیار نزدیک شده است و این به خوبی نشان می دهد، کاربران بیشتر و بیشتری در حال روی آوردن به استفاده از تبلت ها هستند.



           
سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, :: 19:22
mahnaz

مدیر اجرایی اپل سرانجام از نسخه سوم تبلت کوپرتینو که اولین محصول این شرکت پس از درگذشت استیو جابز است رونمایی کرد اما برخلاف انتظار این محصول را "آی- پد جدید" نامید.

عصر "پسا- رایانه ای" اپل از 10 سال قبل، با حضور استیو جابز و با عرضه "آی- پاد" آغاز شد و موفقیت کوپرتینو را در طول یک دهه اخیر رقم زد به طوریکه با نگاهی به آمار و ارقام می توان دریافت که تنها در سال 2011 این شرکت 172 میلیون دستگاه برپایه سیستم عامل iOS" را به فروش رسانده است.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 19:20
mahnaz

شرکت توشیبا سری جدیدی از لپ تاپ هایش را به نام Satellite P8 وارد بازار می کند که امکان دیدن تصاویر سه بعدی توسط آنها نیز وجود دارد.

این شرکت هنوز در مورد مدل دقیق پردازشگر و کارت گرافیک این لپ تاپ ها صحبتی نکرده و فقط گفته که روی آنها جدید ترین پردازشگرهای اینتل و آخرین مدل GPU شرکت انویدیا را پیدا می کنید. امیداوریم شاهد پردازشگرهای Ivy Bridge و گرافیک Kepler باشیم.

این لپ تاپ ها در اندازه های 15.6 اینچی و 17.6 اینچی وارد بازار می شوند و می توانید تصاویر سه بعدی را روی آنها بدون نیاز به عینک مخصوص مشاهده کنید.

طراحی نسبتا زیبا به همراه نور backlit برای کیبرد و چهار پورت USB 3.0 و خروجی اچ دی ام آی و بلوتوث 4.0 و WiDi هم آن را همراهی می کنند.

پخش کننده بلو-ری و حافظه هیبرید (۸ گیگابایت سولید و ۷۵۰ گیگابایت هارد دیسک) هم به این کامیپوتر کمک می کند تا سرعت بیشتری هنگام کار داشته باشد.

این کامیپوترها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی وارد بازار می شوند و قیمت نیز هنوز رسما اعلام نشده اما پیش بینی می شود حدود ۹۴۰ دلار به بالا باشد



           
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 23:7
mahnaz

سرانجام طبق قرار قبلی لحظاتی قبل نسخه آزمایشی عمومی ویندوز 8 برای دانلود در دسترس قرار گرفت.

مایکروسافت می گوید آخرین باری که شما چنین تغییر بزرگی در ویندوز دیده اید، به دوران ویندوز 95 بر می گردد. ضمن اینکه تغییرات نسبت به نسخه پیش نمایش توسعه دهنگان نیز بسیار زیاد بوده است و از آن موقع تا به حال بیش از ۱۰۰ هزار کد در این سیستم عامل عوض شده است.

به گفته این شرکت کار با سیستم عامل جدید برای همه آسان خواهد بود و با دستگاه های مختلف در نمایشگرهای متفاوت به راحتی کار خواهد کرد.

در مرورگر اینترنت اکسپلورر جدید صفحات وب و HTML5 به خوبی با سیستم عامل ادغام شده اند و ممکن است افراد زیادی را ترغیب کند که دوباره از این مرورگر به عنوان مرورگر اصلی استفاده کنند. شما می توانید به راحتی یک اپلیکیشن یا بازی HTML5 را به یک اپلیکیشن ویندوز تبدیل کنید.

ضمن اینکه مایکروسافت گفت تمام اپلیکیشن های ویندوز 8 در طول دوران نسخه بتا، به صورت رایگان قابل دانلود هستند! یعنی اگر شما ویندوز 8 را نصب کنید می توانید تمام اپلیکیشن های این سیستم عامل را در طول دوران آزمایشی به صورت رایگان دانلود کنید. البته فراموش نکنید که این یک نسخه آزمایشی از این سیستم عامل است.

در مسیر ارایه ویندوز 8، مایکرسافت یک نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان ارایه کرده که در سپتامبر سال گذشته وارد بازار شد. حالا نسخه پیش نمایش مصرف کنندگان آماده شده است که نام دیگر آن نسخه بتا است. در ادامه مایکروسافت نسخه RC را ارایه خواهد کرد و پس از آن باید منتظر نسخه نهایی باشید.

مایکروسافت هنوز تاریخ رسمی ارایه نسخه نهایی را اعلام نکرده اما پیش بینی می شود در اوایل پاییز باید منتظر ارایه رسمی ویندوز 8 باشیم.

می توانید ویندوز 8 نسخه بتا را از این صفحه دانلود کنید.

برای دانلود ویندوز به صورت فایل ISO به به این صفحه مراجعه کنید.(نسخه ۶۴ بیت 3.3 گیگابایت - نسخه ۳۲ بیت 2.5 گیگابایت)



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 20:40
mahnaz

 

 
ایسوس قصد دارد در نمایشگاه MWC امسال با تبلت هایش حسابی گرد و خاک کند...


ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:53
mahnaz

یکی از بخش های مهم غرفه NVIDIA در نمایشگاه MWC امسال، تبلت هایی هستند که از پردازنده تگرا 3 این شرکت بهره برده و می توانند علاوه بر سرگرم کردن شما با بازی های جذاب، قدرت پردازش خود را حسابی به رخ بکشند‫.‬ در این غرفه علاوه بر ترنسفورمر پرایم که لقب اولین چهار هسته ای را در میان تبلت ها از آن خود کرده، می توانید قدرتمند های ریزجثه تری را هم بیابید‫.‬ مثلا چیزی مانند تبلت معرفی نشده توشیبا که در میان بدنه فلزی زیبای خود خفته و در نمایشگاه CES هم در غرفه توشیبا شاهد حضور آن بودیم‫.‬



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:43
mahnaz

دیروز از معرفی تلفن های هوشمند چهار هسته ای ZTE در نمایشگاه MWC گفتیم و حالا نوبت به تبلت های این شرکت رسیده است‫.‬ ZTE امروز در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلونا از دو تبلت اندرویدی رونمایی کرد که توان پردازشی خود را از تگرا 3 انویدیا تامین می کنند‫.‬

این دو تبلت که با نام های ZTE T98 و ZTE PF 100 شناخته می شوند، تقریبا تنها در اندازه صفحه نمایش با یکدیگر تفاوت دارند. مدل PF100 دارای صفحه 10‪.‬1 اینچی بوده و صفحه نمایش T98 تنها 7 اینچ قطر دارد.

همان طور که گفته شد هر دو این ابزارها از پردازنده چهار هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی NVIDIA Tegra 3 بهره می برند و سیستم عامل آنها اندروید 4‪.‬0 است. حافظه داخلی این تبلت ها ۱۶ گیگابایت بوده و هر کدام یک گیگابایت رم دارند. . دروبین جلوی تبلت های ZTE دو مگاپیکسلی است و در عقب این تبلت از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است. هر دو این تبلت ها تنها از امکان ارتباطی وای فای بهره می برند. البته برخی منابع از پشتیبانی UMTS در تبلت هفت اینچی وTD-SCDMA در مدل 10‪.‬1 اینچی خبر می دهند.

ZTE هنوز خبری در خصوص قیمت احتمالی و یا زمان ارائه این تبلت ها به بازار منتشر نکرده است‫.‬



           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:32
mahnaz

اگر به خاطر داشته باشید، در اواسط سال ۲۰۱۱ و در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان، ایسوس از طرح اولیه تبلت - تلفن Padfoneخود رونمایی کرد. حالا این شرکت نسخه جدیدی از این گجت همه کاره را با تغییرات جالبی در نمایشگاه MWC به نمایش گذاشته است‫.‬ اینجا با دو داستان متفاوت و کاملا پیچیده روبرو هستیم‫.‬

داستان اول، قصه یک صفحه نمایش 4.3 اینچی Super AMOLED qHDاست که پردازنده چهار هسته ای جدید S4 اسنپ دراگون را درون خود جای داده است‫.‬ و از واحد پردازش گرافیک Adreno 225 بهره می گیرد‫.‬ سیستم عامل آن اندروید 4.0 بستنی حصیری بوده و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلش LED و لنز f/2.2 فوکوس خودکار بر روی خود دارد‫.‬

همچنین علاوه بر پشتیبانی از حافظه جانبی microSD در دو نوع ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. از دیگر امکانات این موبایل 4‪.‬3 اینچی می توان به بلوتوث 4‪.‬0، جی پی اس، HDMI، ژیروسکوپ، باتری ۱۵۲۰ میلی آمپری و قطب نمای دیجیتال اشاره کرد.

اما بخش دوم داستان یک لباس تبلت مانند است که می توانید آن را بر تن این گوشی ۹.۲ میلیمتری بپوشانید. پد فون ایسوس به شما اجازه می دهد که علاوه بر کاربرد یک گوشی موبایل هوشمند معمولی، پس از قرار دادن آن در داک ویژه تبلت، از آن همانند یک تبلت 10‪.‬1 اینچی استفاده کنید. حالا این تبلت نه تنها همانند سری ترنسفورمر ایسوس، ارگونومیک و خوش دست بوده، بلکه عمر باتری هم در این حالت، به لطف باتری کمکی درون داک تبلت افزایش می یابد.

علاوه بر این می توانید از کیبرد مجزایی که ایسوس برای این محصول عرضه می کند هم بهره برده و آن را تقریبا به محصولی همچون ترنسفورمر تبدیل کنید. و در آخر هم اینکه ایسوس اعلام کرده شما می توانید این تبلت- تلفن را از ماه آوریل خریداری کنید. اما متاسفانه چیزی در خصوص قیمت و کشورهای شروع عرضه آن اعلام نکرده است.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:39
mahnaz

سن دیسک توانسته است با توسعه چیپ های جدیدش بالاخره عضویت ویژه در باشگاه ۱۲۸ گیگابایتی ها را به دست آورد. البته چندان هم ساده از پس غولی همچون زوج اینتل‪/‬میکرون بر نیامده و برای پشت سر گذاشتن آنها به همراهی شریک تجاریش (توشیبا) در حافظه های جدیدشان به جای سلول های ۲۰ نانومتری، از نمونه های ۱۹ نانومتری استفاده کرده اند.

علاوه بر این، سن دیسک توانسته در کنار کاهش اندازه دیسک های ۱۲۸ گیگابایتی جدیدش، از تکنولوژی X3 یا سه بیت در آنها استفاده کند. اغلب حافظه های فعلی تنها دو بیت اطلاعات را در هر سلول جای می دهند. یعنی این کار سن دیسک به معنی چپاندن مقدار بیشتری اطلاعات در تعداد کمتری سلول، مصرف کمتر سیلیکون، صرفه جویی بیشتر، حافظه ارزان تر و گیک های خوشحال تر است!

جیم هندی، تحلیل گر، تخمین می زند در حافظه های نسل سه بیتی احتمالا قیمت هر گیگابایت به کمتر از ۲۸ سنت برسد، که در مقایسه با ۳۵ سنت برای محصولات اینتل‪/‬میکرون تفاوت قابل ملاحظه ای است.



           
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 18:45
mahnaz

محققان هلندی برای آن دسته افرادی که لحظه‌ای از رایانه خود جدا نیستند ، دست به ساخت شلوارهایی زده که این ارتباط را همیشگی می سازد !
طراحی جدید «اریک د نیجس» و «تیم اسمیت» از شرکت طراحی Nieuwe Heren ، شلوارهای جین دارای یک صفحه کلید ، ماوس و اسپیکر کاملا کاربردی هستند که در بخش بالایی پارچه آن ها دوخته شده اند .

شلواری برای دیوانگان رایانه !



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 21:48
mahnaz

سالها است که آرزو و تخیل کارشناسان و علاقه مندان دنیای تکنولوژی یکی شدن موبایل و کامپیوتر است، که شرکت ها با کوچک و کوچک تر کردن ابزارها در حال حرکت به این سمت هستند. اما گروهی هم مانند کانونیکال به شکل دیگری این داستان را می بینند. این شرکت اعلام کرده که سیستم عامل بازمتن محبوب اوبونتو به زودی بر روی ابزارهای اندرویدی دو و چند هسته ای عرضه خواهد شد.

پس از آن کاربران قادر خواهند بود بر روی موبایل شان همانند قبل از سیستم عامل اندروید استفاده کنند و هرگاه که به اوبونتو نیاز پیدا کردند، تنها کافی است که آن را با داک، به یک مانیتور و صفحه کلید وصل کنند و از تمام امکانات سیستم عامل بازمتن اوبونتو لذت ببرند. هر دوی سیستم عامل ها به طور همزمان بر روی همان یک دستگاه اجرا می شوند و می توانند سرویس های عمومی همچون SMS، دفترچه تلفن، اینترنت و حتی شاید مکالمه را با هم به اشتراک بگذارند.

کانونیکال می گوید: «تجربه شما از موبایل، یک اندروید خالص است، شما یک تلفن اندرویدی معمولی دارید. هنگامی که موبایل به یک نمایشگر متصل می شود، آنگاه یک نسخه کامل Ubuntu بر روی مانیتور به نمایش در می آید. این اوبونتو دقیقا همان نسخه ای است که میلیون ها کاربر تجاری و خانگی این سیستم عامل، آن را بر روی کامپیوترهای شان نصب کرده و استفاده می کنند. و همانند آن می تواند برنامه های لینوکسی را اجرا کند، از ویرایشگر عکس گرفته تا اپلیکیشن های کاربردی اداری و موسیقی و ویدیو.» به نظر می رسد موبایل اندرویدی شما برای بهره بردن از اوبونتو، تنها لازم است که دو هسته ای بوده و دارای پورت USB و HDMI باشد، که تقریبا اغلب از موبایل های پیشرفته اندرویدی که در حال معرفی هستند، چنین مشخصاتی را دارا می باشند.

این شرکت قصد دارد که نمایش زنده ای از اوبونتوی اندرویدی اش را برای کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا آماده و عرضه نمایید.پس بهتر است چند روزی صبر کنیم تا بتوانیم به جزئیات کاملتری از این موبایل-پی سی دست یابیم.



           
چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 20:55
mahnaz

قیمت لپ تاپ های ویندوزی روز به روز کمتر می شود و طبق آخرین گزارش در دسامبر ۲۰۱۱ متوسط قیمت یک لپ تاپ ویندوزی تنها ۴۵۶ دلار بوده است. با این وجود هنگام خرید یک لپ تاپ جدید، هیچ یک از شما دوست ندارید که پول تان را بابت یک دستگاه ضعیف و کم قدرت خرج کنید. ولی در همین گستره قیمت هم شما می توانید نمونه های خوبی با حداقل ۴ گیگابایت رم، پردازنده نسل دوم Core i3 و هارد دیسک 500 گیگابایتی پیدا کنید. چیزی که نیروی کافی را برای بسیاری از کارهای روزانه فراهم می آورد. برای راحت تر کردن انتخاب در اینجا ۸ لپ تاپ با قیمت جهانی کمتر از ۵۰۰ دلار را معرفی می کنیم که در ایران هم با قیمت نسبتا مناسبی می توانید آنها را تهیه کنید.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 21:51
mahnaz

تا به حال پرینترهای سه بعدی و چاپ سه بعدی زیادی وجود داشته و انواع مختلفی از آنها وجود دارد. اما چیزی که در میان همه این مدل ها مشترک بود، قیمت بالای آنها است که استفاده شخصی و خانگی را تقریبا غیر ممکن می ساخت. اما iModela که توسط شرکت رولاند عرضه شده، یک چرخ خراطی خوش قیمت است که می تواند تنها در ازای ۸۹۹ دلار هرگونه کنده کاری و حکاکی را برای تان انجام دهد.آی مودلا را می توان جزو پرینترهای subtractive دسته بندی کرد. این دستگاه می تواند طبق نقشه داده شده، بر روی هر چیزی به کنده کاری و ایجاد طرح های سه بعدی بپردازد، خواه این جسم از جواهرات باشد، یا چوب بالسا و فوم یونولیتی یا پلاستیک های نرم و رزین.

البته مطمئنا همه محصولات این دستگاه جالب باید در اندازه های مینیاتوری باشند تا قد و اندازه دستگاه جوابگوی تولیدشان باشد. هرچند که فضای ۸۶ میلیمتر در ۵۵ میلیمتر در ۲۵ میلیمتری درون این کارگاه کوچک، برای خلق مجموعه بزرگی از صنایع دستی جذاب و زیبا، کافی به نظر می رسد. به همراه آی مودلا همه ابزارهای برش مورد نیاز، نرم افزارها و مواد لازم به شما داده می شود تا به راحتی کارتان را شروع کنید. البته اگر کمی در این زمینه حرفه ای بوده و ایده هایی را در دیگر نرم افزارهای محبوب CAD آماده کرده باشید، آنها را هم می توانید برای پرینتر ارسال کنید.

به گمانم کم کم تکنولوژی چاپ سه بعدی حسابی در زندگی روزمره ما در حال ریشه دواندن است ، به زودی پرینترهای سه بعدی به ابزاری معمول و همه پسند بدل خواهند شد.



           
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 20:58
mahnaz

به نظر میرسد سامسونگ به این نتیجه رسیده که حافظه های اس اس دی آینده کامپیوترها را تشکیل می دهند. به همین خاطر این شرکت بخش تولید هارد دیسک اش را با قیمت ۱.۳۷ میلیارد دلار به شرکت Seagate واگذار کرده است. با این معامله شرکت سامسونگ 9.6 درصد سهام شرکت سیگیت را هم به دست آورده و حالا یک رابطه استراتژیک جدید هم با یکدیگر برقرار کرده اند. به هر حال دیگر منتظر هارد دیسک های سامسونگ در بازار نباشید و به آینده و اس اس دی ها فکر کنید.



           
دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, :: 18:27
mahnaz

اگر کاربر ویندوز هستید و هنوز از آفیس 2007 و یا حتی نسخه های قدیمی تر استفاده می کنید وقت اش رسیده که به فکر استفاده از آفیس 2010 باشید. چرا که مایکروسافت در حال آماده شدن برای ارایه آفیس 2013 است.

مایکروسافت نسخه پیش نمایش اولیه ای از مجموعه آفیس 15 را ارایه کرده و اعلام نموده که تابستان امسال نسخه بتای این مجموعه را ارایه خواهد کرد. این شرکت احتمالا قصد دارد نسخه نهایی آفیس جدید را در سال 2013 وارد بازار کند.

نکته مهم در مورد آفیس جدید این است که رابط کاربری آن برای ویندوز 8 و مترو طراحی شده و روی تبلت ها نیز اجرا خواهد شد. حتی تبلت هایی که از پردازشگرهای ARM استفاده می کنند.

البته هنوز زمان بندی ها در مورد تاریخ ارایه این مجموعه نرم افزار محبوب مایکروسافت نهایی نشده. بنابراین ممکن است آن را با نام آفیس 2012 در بازار ببینیم. اما می توانید از حالا خودتان را آماده کنید تا Word و PowerPiont و دیگر نرم افزارهای محبوب مایکروسافت را روی تبلت ها داشته باشید.



           
سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 19:27
mahnaz

کینکت مایکروسافت تحول بزرگی در دنیای بازی های کامپیوتری به وجود آورده و از چند روز دیگر کینکت برای کامپیوترهای شخصی هم وارد بازار می شود. اما حالا خبر جدید حاکی از ساخت لپ تاپ هایی است که سنسور کینکت را به صورت پیش فرض درون خودشان دارند.

حرکتی که می تواند یک تحول بزرگ در لپ تاپ ها به حساب بیاید. سایت Daily گزارش می کند که نمونه اولیه لپ تاپ هایی که با این سنسور تجهیز شده بودند را دیده است.

به گزارش این سایت، در نگاه اول شما لپ تاپی با ویندوز 8 را می بینید که در بالای نمایشگر آن تعدادی سنسور تعبیه شده است. جایی که معمولا وبکم قرار می گیرد. در پایین نمایشگر نیز تعدادی LED قرار داشته است.

مایکروسافت رسما تایید کرده که این لپ تاپ جزو نمونه های اولیه این شرکت است. بنابراین اگر همه چیز خوب پیش برود احتمالا از سال آینده می توانید ویندوز 8 را با قابلیت های جدید اش روی لپ تاپی داشته باشید که به کینکت مجهز است و شاید کم کم باید با موس خداحافظی کنیم.

هر چند به نظر نمی رسد موس به زودی میز کار ما را ترک کند، اما اضافه شدن کینکت به لپ تاپ ها احتمالا استفاده از ابزارهای ورودی را کمتر خواهد کرد و استفاده از لپ تاپ را هم به همان نسبت راحت تر و لذت بخش تر می کند.



           
شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, :: 20:30
mahnaz

فکر می کنید این آقا چه چیزی را حمل می کند؟ یک توستر؟ یکی از تجهیزات مزرعه؟ دستگاه برش رشته آش خانگی؟ بخشی از موتور یک کامیون یا تراکتور قدیمی؟ خیر، این وسیله یک حافظه ۴ کیلوبایتی تولید شرکت IBM است!

Lindsey Turrentine، سردبیر CNET Reviews یک کامپیوتر زمخت قدیمی را در انبار غله مزرعه پدربزرگش پیدا کرده است‫.‬ خانم تورنتین در توویتی با انتشار این عکس، اشاره کرده که این مموری ۴ کیلوبایتی در یک عکس ۶۹۲ کیلوبایتی جاخوش کرده است‫.‬ یعنی او برای ذخیره این عکس به ۱۷۲ عدد از این حافظه ها و یک کامیون جهت حمل آنها نیاز دارد، تا عکس دلخواهش را این ور و آن ور ببرد‫!‬

هارد ۵ مگابایتی IBMرا هم که به خاطر دارید؟ شکستن مرز ذخیره سازی اطلاعات توسط IBM و جای دادن هر بیت در ۱۲ اتم را هم که فراموش نکرده اید. هر سه مورد در زمان خود آخرین فناوری آبی بزرگ (IBM) و دنیای کامپیوتر بوده و هستند. فکر می کنید کوچک شدن اندازه ابزارهای الکترونیکی تا کجا ادامه خواهد یافت؟



           
سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 19:10
mahnaz

امروزه اگر خبرهای مایکروسافتی درباره ویندوز 8 یا موبایل ها نباشند، کسی به آنها توجهی نمی کند. اما نباید فراموش کرد که مایکروسافت هنوز در حال فروش باروی عظیمی از سیستم عامل در هر ثانیه است.

مایکروسافت در گزارش جدید خود اعلام کرده که از ابتدای عرضه ویندوز 7 به بازار، تا کنون بیش از 525 میلیون نسخه از آن را فروخته است.

در حالی که از اکتبر ۲۰۰۹ تا کنون... اپل نزدیک به 35 میلیون دستگاه مک، و حدود ۲۵۰ میلیون ابزار iOS فروخته است. گوگل هم طی این مدت زمان تقریبا 250 میلیون وسیله اندرویدی را فعال کرده است.

درست است که مایکروسافت اخیرا در بازار چندان خوب عمل نکرده و همه چشم ها به دنبال سیستم عامل جدید این شرکت است، اما این غول نرم افزار هنوز هم در مشغول یکه تازی در بازار سیستم عامل ها بوده و به پیش بینی های آینده امید بسته است.



           
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 19:29
mahnaz

درباره چاپ سه بعدی و چاپگرهای ویژه این کار,مهمترین ایراد این پرینترها و به خصوص Imagine 3D printer این است که هنگام کار دستگاه، بوی سمی پلاستیک مذاب تمام محیط را پر می کند. فکر می کنید بهتر نبود که به جای این بوی آزار دهنده، کار با پرینتر اتاق را مملو از بوی معجون های شیرین و خوشمزه می کرد؟ خب نظرتان درباره بوی شکلات چیست؟ و اینکه کارتریج های این پرینتر را با شکلات پر کنید و ابزارهای سه بعدی خوشبو و خوشمزه ای چاپ کنید!

حالا نوبت به تجاری شدن بخشی از این ایده رسیده است. درست است که چاپ سه بعدی آینده ساخت ابزارها در صنعت خواهد بود، اما تا آن موقع چنین استفاده های فانتزی و سرگرم کننده ای از پرینترهای سه بعدی هم لذت خودش را دارد. مثلا چاپ یک خرگوش کوچولوی شکلاتی که می تواند عصرانه خوشمزه ای برای میهمان ویژه تان باشد.

شرکت Essential Dynamics که سازنده پرینترهای Imagine 3D است، به تازگی تغییراتی در تولیداتش داده که آنها را جذاب تر از قبل می کند. سرنگ های پرینت این دستگاه می توانند از موادی همچون شکلات، پنیر، اپوکسی، سیلیکون و حتی بتن پر شده و مجسمه و ابزارهایی مختلفی را تولید کنند. اگر شما هم به دنبال یک صبحانه شکلاتی یا پنیری خوش قیافه می گردید، کافی است با پرداخت ۳۰۰۰ دلار یکی از این پرینترها را خریداری کنید. حالا نوبت تخیل شما است که انتخاب کند چه اشیاء و موجودات شکلاتی را برای میهمانی آماده کنید.



           
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 19:17
mahnaz

 

موزیلا با توجه به روند رشد کدها و تکنولوژی ها در حال تغییر و رشد است حال انکه نسخه جدید از چه امکاناتی برخوردار است در زیر مشاهده مینمایید

حجم ۱۴ مگابایت

Firefox is a small, fast and very easy to use browser that offers many advantages over other web browsers. Firefox 9 added Type Inference, significantly improving JavaScript performance. Improved standards support for HTML5, MathML, and CSS. Also fixed several stability issues and more.

 Download EN

 

                       دانلود آخرین نسخه مرورگر موزیلا فایرفاکس Mozilla Firefox 9.0.1 Final



           
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:46
mahnaz

 

یک شرکت کره ای تولیدکننده دستگاههای الکترونیک مصرفی از اولین تبلت مجهز به حمایت شبکه نسل چهارم موبایل رونمایی کرد.

شرکت "ال. جی" رسماً اولین تبلت برپایه LTE را معرفی کرد. بنابراین، مهمترین ویژگی این تبلت که Optimus Pad LTE نام دارد سازگارپذیری آن با شبکه های نسل چهارم موبایل است که امکان دسترسی به اینترنت با سرعتی به مراتب بالاتر از راه حلهای شبکه نسل سوم را فراهم می کند.

 



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:41
mahnaz

اچ پی دیروز حسابی بازار لپ تاپ را به تب و تاب انداخته و با معرفی محصولات جدید و یا بازطراحی محصولات قبلی، کارزاری سخت تر از قبل را برای رقبایش تدارک دیده است. اول از همه اینکه بالاخره این شرکت هم وارد بازی لپ تاپ های فوق باریک یا اولترابوک ها شد. اچ پی دیروز در استرالیا به صورت رسمی لپ تاپ فوق باریک Folio را رونمایی کرد. این اولترابوک که با اس اس دی ۱۲۸ گیگابایت mSATA و حداقل قیمت ۹۰۰ دلار عرضه می شود، دارای صفحه کلید backlit بوده و باتری آن تا ۹ ساعت شما را همراهی می کند.

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, :: 19:38
mahnaz

Opteron 6200

وقتی تبلت ها دارای پردازشگرهای ۴ هسته ای شده اند، کامپیوترها قطعا یک گام جلوتر هستند. بنابراین زمان اش رسیده تا با Opteron 6200 آشنا شوید. پردازشگری جدید از ای ام دی که ۱۶ هسته را در دل خود جای داده است. هسته هایی که هر کدام با سرعت 2.6GHz کار می کنند. این سی پی یو اولین پردازشگر x86 به حساب می آید که دارای ۱۶ هسته است.

البته فعلا شرکت ای ام دی قصد دارد آن را برای سرورها وارد بازار کند، اما اگر واقعا دلتان بخواهد آن را داشته باشید و پول برایتان اهمیت زیادی نداشته باشد می توانید با پرداخت ۱۰۲۰ دلار پردازشگر ۱۶ هسته ای تان را بخرید و وارکرافت بازی کنید. با این کار تقریبا معادل ۶۴ دلار برای هر هسته پول پرداخت می کنید.

این پردازشگر از معماری بولدوزر استفاده می کند و می تواند هسته هایش را تا ۱ گیگاهرتز دیگر هم اورکلاک کند. ضمن اینکه از ۳۸۴ گیگابایت رم هم پشتیبانی می کند. بنابراین اصلا نگران کمبود رم نخواهید بود.



           
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 21:53
mahnaz

                                    پلاگین ذخیره فایل های آفیس با فرمت پی دی اف office to pdf

یکی از پلاگین های مفید نرم افزار آفیس ذخیره کلیه فایل های آفیس با فرمت پی دی اف میباشد

برای این منظور ابتدا فایل زیر را دانلود نموده و سپس نصب نمایید.

در انتهای نصب پیغام تکمیل شدن نصب نشان داده میشود.

لینک دانلود از سایت اصلی



           
یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:, :: 18:56
mahnaz

تنها شش هفته بعد از ارایه فایرفاکس نسخه 7 حالا می توانید نسخه 8 این مرورگر محبوب را دانلود کنید. البته این نسخه از فردا به صورت رسمی ارایه می شود اما فایل آن از هم اکنون روی سرورهای موزیلا قابل دانلود است. دانلود کنید:

نسخه ویندوز- نسخه مک



           
سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:, :: 9:33
mahnaz

 

قصد خرید یک لپ تاپ یا کامپیوتر جدید دارید. اما چگونه اطمینان داشته باشید کامپیوتری که می خرید واقعا از سخت افزار سالمی برخوردار است و فروشنده دستگاهی با قطعه ای معیوب در اختیار شما قرار نمی دهد؟ آن هم با این بازار و وجود قطعات با کیفیت نامناسب به همراه وضع بد گارانتی ها و خدمات پس از فروش. اگر لپ تاپ یا کامپیوتر جدیدتان اشکال سخت افزاری داشته باشد باید منتظر دردسرهای جدی باشید.

راه حل چیست؟ باید هنگام خرید تا جای ممکن کامپیوتر جدیدتان را تست و بررسی کنید. اگر اطلاعات لازم را داشته باشید به راحتی و با چند تست خودتان می توانید بسیاری از مشکلات سخت افزاری را کشف کنید. بنابراین دانستن این موارد هم به شما کمک می کند که کامپیوتر جدیدتان را تست کنید و هم می توانید به دوستان تان هنگام خرید کامپیوتر جدید کمک کنید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:, :: 20:49
mahnaz
درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.