اسلایدر

تولید سرور بر اساس پردازشگرهای ARM
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

 

احتمالا شما شرکت ARM را می شناسید؟ شرکتی که سی پی یو بسیاری از تلفن های هوشمند و تبلت ها را تولید می کند و حالا دیگر برای خودش اسمی در میان غول های بزرگ تولید کننده پردازشگر یعنی اینتل و ای ام دی پیدا کرده است.

اما این شرکت با اینکه در پردازشگرهای موبایل قدرتمند است تا به حال در سی پی یو های کامپیوتر و البته سرور حرفی برای گفتن نداشته است. اما به نظر می رسد که موفقیت اش در بازار موبایل سبب شده که جرات پیدا کند چشم در چشم شرکت هایی مانند اینتل دوخته و وارد بازار پردازشگرهای ویژه سرور هم بشود.


حالا شرکت اچ پی اعلام کرده که می خواهد سرورهایی را با پردازشگرهایی برپایه ARM تولید کند که هم قیمت ارزان تری دارند و هم انرژی کمتری مصرف می کنند. شرکت اچ پی می گوید پردازشگرهای جدید تقریبا یک دهم پردازشگرهای فعلی برای سرورها انرژی مصرف می کنند و البته فضای بسیار کمتری را هم اشغال خواهند کرد.

البته این شرکت هم فعلا با احتیاط بازار جدیداش را شروع کرده و گفته استفاده از این پردازشگرها سبب نمی شود که شما نیاز به استفاده از پردازشگرهای قدرتمند مخصوص سرور را نداشته باشید و این سرورهای جدید برای کارهای سبک مانند میزبانی صفحات استاتیک و تصاویر مناسب هستند.

فعلا قرار شده تعدادی از این سرورها به صورت آزمایشی توسط اچ پی تحت بررسی قرار بگیرند و در صورت بازدهی مناسب شاهد استفاده از پردازشگرهای ARM به صورت وسیع روی سرورها خواهیم بود. تصورش را بکنید پردازشگرهایی که روی تلفن همراه تان قرار دارند آنقدر محبوب شده اند که قرار است روی سرورها هم از آنها استفاده شود.



           
چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:, :: 20:27
mahnaz

 

می توانید پردازشگر FX-8150 شرکت ای ام دی را سریع ترین پردازشگر جهان بنامید. چرا که یک فرد به نام اندر یانگ از این شرکت موفق شده آن را تا سرعت 8.46 GHz اورکلاک کند.

جالب اینجا است که او این کار را به تنهایی بدون کمک هیچ تیم یا پشتیبانی مالی انجام داده است. اورکلاک با ۲ گیگ رم و روی یک مادربورد ایسوس Crosshair V Formula صورت گرفته و او برای این کار بقیه هسته های پردازشگر را از کار انداخته است چرا که در این صورت باعث ذوب شدن سی پی یو میشده!

با این اورکلاک در حال حاضر رکورد سریع ترین پردازشگر جهان در اختیار AMD و مدل FX-8150 است. هر چند با رقابتی که در اینجا وجود دارد حتی چند ماه و هفته هم نمی توان به پایدار بودن این رکورد امیدوار بود.



           
سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, :: 20:10
mahnaz

موس جدید مایکروسافت با نام آرک رونمایی شد.از امکانات آن میتوان به انعطاف پذیری ,لمسی بودن دکمه های چپ و راست کیلیک, پیشتیبانی از سیستم وایرلس و عمر باطری ۶ ماهه اشاره کرد.

موس جدید و حرفه ای مایکروسافت Arc Touch Black Wireless BlueTrack Mouse



ادامه مطلب ...


           
شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 21:9
mahnaz

 

          

ارسال تصاویر تمام اچ دی به صورت بی سیم از روی لپ تاپ روی تلویزیون خانه چیزی است که هنوز در دسترس هر کسی نیست. اما با داشتن این ست StreamHD می توانید با صرف ۱۳۰ دلار این امکان را داشته باشید.

با خرید آن یک قطعه یو اس بی به لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی شما متصل می شود و در طرف دیگر یک گیرنده است که خروجی HDMI دارد و به تلویزیون متصل می شود. حالا همه چیز آماده پخش مستقیم ویدیو از روی کامپیوتر روی تلویزیون خانگی است بدون هیچ گونه سیم کشی اضافه ای.

در حال حاضر این تقریبا ارزان ترین روش برای انتقال بی سیم تصاویر با کیفیت 1080p به تلویزیون به حساب می آید و Warpia شرکت سازنده می گوید برد آن تا ۹ متر می رسد.

اگر فیلم زیاد نگاه می کنید یا یک کامپیوتر رومیزی مخصوص دانلود و نگهداری فیلم ها در اتاق کنار تلویزیون دارید، شاید این یک راه حل عالی برای پخش فیلم هایتان باشد.

 



           
جمعه 6 آبان 1390برچسب:, :: 18:39
mahnaz

 

شرکت اچ پی این روزها زیاد خوشحال نبوده است. با اینکه این شرکت بزرگترین فروشنده کامپیوترهای شخصی در جهان به حساب می آید اخیرا با سقوط بزرگی در سهام اش مواجه بوده و حتی تصمیم گرفته بود برای حل بحران اش بخش تولید کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ اش را مجزا کرده و در قالب یک شرکت دیگر در بیاورد.

حالا به نظر میرسد این شرکت در نهایت از تصمیم قبلی اش مبنی بر جدا کردن بخش کامپیوترهای شخصی منصرف شده. مدیر عامل جدید اچ پی اعلام کرده که این شرکت به ساخت کامپیوتر مانند قبل ادامه خواهد داد و ما به این نتیجه رسیده ایم که مجزا کردن این بخش دارای هزینه و ریسک هایی است که نسبت به مزایای آن بیشتر است.

بنابراین طرفداران کامپیوترهای اچ پی می توانند خوشحال باشند که این شرکت همچنان به ساخت کامپیوتر و لپ تاپ هایش ادامه خواهد داد و ضمن اینکه در کنار این خبر اعلام شده که این شرکت مشغول کار روی تبلتی بر اساس سیستم عامل ویندوز 8 هم هست.



           
جمعه 6 آبان 1390برچسب:, :: 18:28
mahnaz

یک شرکت رایانه‌ای در شهر دوبلین ایرلند، نرم‎افزاری مخصوص تلفن‌های همراه طراحی کرده که به والدین این امکان را می‌دهد تا فرزندان خود را از طریق موبایل به صورت 24 ساعته کنترل کنند.
 

بر اساس گزارش گیزمگ، والدین به کمک این نرم‌افزار می‌توانند، از مسیری که فرزندشان پیموده یا مکان‌هایی که سر زده مطلع شوند. در این نرم‌افزار قابلیتی هم وجود دارد که فرزندان می‌توانند زمانی که مسیر خود را گم کرده‌اند والدین‌شان را مطلع کرده و مسیر درست را از آن‌ها بخواهند.

 



           
شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 18:56
mahnaz

 

در بازار کامپیوترها چه میگذرد و رقابت به کجا رسیده است؟ به گقته ی موسسه آماری گارتنر، بر خلاف تصور کلی، بازار کامیپوترهای شخصی همچنان در حال رشد است.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 17:56
mahnaz

 

دانشمندان سنگاپوری از ماده ای بسیار ساده و پیش پا افتاده برای رفع مشکل گنجایج حجم ذخیره اطلاعات استفاده کردند که این ماده همان نمک خوراکی است.

 دانشمندان سنگاپوری در فرایند جدید تولید حافظه های سخت از سدیم کلراید یا نمک برای بهبود 6 برابری گنجایش دیسکهای سخت رایانه ها استفاده کرده اند.

این کشف توسط محققان موسسه تحقیقات ملی آژانس علوم و فناوری سنگاپور انجام گرفته است. در این مطالعه دانشمندان فرایندی را ایجاد کرده اند که می تواند حجم ثبت اطلاعات را بر روی دیسکهای سخت تا 3.3 ترابایت بر اینچ مربع افزایش دهد، حجمی 6 برابر حجم ثبت اطلاعات در دیسکهای سختی که اکنون در بازار وجود دارند.

 افزوده شدن کلراید سدیم به فرایند تولید این دیسکهای سخت به این معنی است که الگوی کدهای دوتایی بر روی سطح هریک از صفحه های مغناطیسی منظم تر بوده و از این رو امکان ثبت اطلاعات بیشتری بر روی آنها به وجود خواهد آمد. نمک وضوح پرتوهای الکترونی به کار گرفته شده برای ثبت کدهای دوتایی را بهبود می دهد.

 بر اساس گزارش تلگراف، محققان زمان تجاری سازی این شیوه جدید تولید دیسکهای سخت را زودتر از 2016 نمی دانند، به گفته آنها زمانی که تکنیکهای جدید در ساخت دیسکهای سخت کارایی خود را ازدست بدهند باید شیوه ای جایگزین آنها شود تا بتواند حجم اطلاعات ثبت شده را بر روی دیسکها افزایش دهد.



           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 23:7
mahnaz

 

شرکتی در ژاپن با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در حال تولید ماسکهایی از چهره انسانها است که شباهت باورنکردنی به صورت واقعی انسان دارد.

 

 

شرکتی با نام Real-f در ژاپن در حال تولید الگوهای سه بعدی از جنس وینیل-رزین از چهره انسانها است که شباهت غیر عادی به صورت طبیعی دارد.

 

این الگوها در نهایت ماسکهایی سه بعدی از کل صورت افراد خواهند بود که دقت آنها در حد رعایت کردن الگوهای مویرگهای خونی در سفیدی چشم فرد است.

 

عملکرد این تکنولوژی بر اساس تصویربرداری از چهره افراد و چاپ کردن آنها بر روی نوعی رزین کلوراید ونیل بر سطح یک قالب است، سپس فرد می تواند با پرداخت سه هزار و 920 دلار ماسکی کامل از صورت خود و یا با پرداخت پنج هزار و 875 دلار ماسکی از کل سر خود را دریافت کند، همچنین هر نسخه اضافی 780 دلار هزینه در بر خواهد داشت.



           
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 19:43
mahnaz

 

بنگلادش موفق به تولید لپ تاپی شد که مقامات این کشور آن را یکی از ارزانترین در جهان می دانند. "شیخ هاسینا" نخست وزير بنگلادش روز گذشته در پایتخت این کشور لپ تاپ "دوئل" را رونمایی کرد. این اولین لپ تاپی است که در کشور بنگلادش تولید می شود.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 19:42
mahnaz

 

 

یکی از سری محصولاتی که به تازگی مورد توجه کاربران قرار گربته است کامپیوترهای رو میزی در اندازه های کوچک است که در این میان EBOX‌های ایسوس با استقبال زیادی روبرو شده اند.

این سری از محصولات به کامپیوترهای کوچکی اطلاق می‌شوند که دارای قدرت مناسبی هستند و کاربران قادر خواهند بود تا به راحتی آن را حمل کنند. یکی از مدل‌های پرطرفدار این سری از محصولات EB1007 است. این مدل علاوه بر اینکه از کارایی مناسبی برخوردار است دارای قیمت بسیار مناسبی نیز است. پردازنده این دستگاه INTEL Atom D410 است و از یک گیگابایت حافظه DDR2-800 بهره می‌برد که تا چهار گیگابایت قابل افزایش است. ایسوس در این محصول از یک هارددیسک ۱۶۰گیگابایتی استفاده کرده است که می‌توان آن را با مدل ۳۲۰ گیگابایتی تعویض کرد.

این دستگاه از لحاظ پورت‌های ورودی و خروجی در شرایط بسیار اید‌ه‌الی به سر می‌برد و وجود پورت‌هایی مانند USB 2.0، شبکه، خروجی D-SUB، پورت e-SATA و همچنین سوکت‌۳.۵ میلی‌متری ورودی و خروجی صدا گویای این موضوع است. همچنین این دستگاه دارای کارت‌شبکه بی‌سیم با استاندارد ۸۰۲.۱۱ b/g/n است.

گفتنی است همراه با این دستگاه ماوس و صفحه کلید بی‌سیم و تجهیزات استاندارد نصب روی مانتیور عرضه می‌شود. این دستگاه ابعادی برابر با ۹/۲۶×۱۷۸×۲۲۲ و وزنی حدود ۱.۱ کیلوگرم دارد.



           
سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:, :: 19:53
mahnaz

این گجتی است که قرار است بعد چهارم را به دنیای کامپیوتری ما اضافه کند: «بو». بله این قرار است دستگاهی باشد که می تواند بو تولید کند و البته فعلا هنوز در حد ایده اولیه است و ما به راحتی باورمان نمیشود که بتوان به زودی آن را وارد بازار کرد.

هر چند سازنده آن ادعا می کند با همکاری یک شرکت فرانسوی مشغول ساختن نسخه واقعی اش است. و هفته آینده نمونه اولیه اش را در یک نمایشگاه در لیسبون نشان کاربران خواهد داد.

به هر حال دستگاه های تولید بو سال هاست که برای شرکت ها و افراد زیادی جذاب بوده و طرح های تحقیقاتی مختلفی برای اجرای آنها صورت گرفته است. حتی نمونه هایی از آنها هم در بعضی سینماهای دنیا پیاده سازی شده است.

اما به هر حال هنوز نمی دانیم که چقدر با گذاشتن یک گجت بو ساز! در کنار کامپیوترهایمان فاصله داریم. در نهایت امیدواریم نتیجه اش بدبو نباشد.



           
دو شنبه 18 مهر 1390برچسب:, :: 20:10
mahnaz

 

در این مطلب با نرم افزار هایی که بصورت رایگان تولید شده اند و در اختیار عموم قرار گرفته اند آشنا شده و لینک دانلود آنها را قرار میدهیم

توضیح نرم افزار به صورت مختصر در جلوی آن نوشته شده است

با تشکر از سایت منبع



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 20:6
mahnaz

 

سلام دوست جونم.خوبی؟

نبینم بیکار نشستی.یه خبر خوب برات دارم.اونم اینه که وی پی ان(فیلترشکن) رایگان برات پیدا کردم.

دیگه باهاش میتونی به مکانهایی که فیلتر شده(مثل فیس بوک) هم بری!

پس چرا دس دس میکنی؟برو رو لینک زیر تا متوجه قضیه بشی!

فیلترشکن رایگان

باتشکر از وبلاگ http://iti.blogsky.com



           
یک شنبه 19 مهر 1390برچسب:, :: 15:28
mahnaz

سلام دوست گلم.دوست دارید فایرفاکست جدید بشه؟

 

پس چرا دست دست می کنی؟بزن دانلود قشنگه روووووووو

دانلود آخرین نسخه مرورگر موزیلا فایرفاکس ورژن ۷

دانلود آخرین نسخه مرورگر موزیلا فایرفاکس ورژن ۷

کیلیک نمایید



           
شنبه 16 مهر 1390برچسب:, :: 23:39
mahnaz

 

 کمپانی Archos که ابتدا با تبلت 7 اینچی 99 دلاری آندرویدی خود بر سر زبان‌ها افتاد، دو تبلت جدید اندرویدی هانی کامب را به نام‌های Archos 80 G9 و Archos 101 G9 در پائیز به بازار روانه می‌کند.

 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, :: 19:14
mahnaz

تهرانیاب ( نقشه همراه موبایل ) محصولی از شرکت Rahyabnet و به سفارش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری توسط موسسه رهیاب نت ساخته شده است. اولین نرم افزار چند زبانه نقشه تهران با قابلیت های فراوان و ظاهری زیبا در سه نسخه متفاوت با فرمت جاوا برای شما فراهم شده است. امکانات و ویژگی های این نرم افزار فوق العاده کارآمد و جالب را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

                                              



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.