اسلایدر

تصاویری از چتر جدید بدون سایه بان !
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

 

 

تا آنجا که به یاد داریم در طول سالهای طولانی چتر ها از دو قسمت اصلی تشکیل شده بودند: یکی دسته و دیگری سایه بان. یک ایده جدید در ساختار چترهای قدیمی تغییر اساسی ایجاد کرد و سایه بان را حذف کرد.

 

ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد در روزهای بارانی زمانی که در پیاده رو راه می روید چتر شما با عابر کناریتان برخورد کند.

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, :: 20:42
mahnaz

یک ایده خلاقانه باعث شد تا پله های معمولی تبدیل به یک سطح شیبدار برای عبور صندلی چرخدار شود.در کنار این پله یک اهرم مکانیکی وجود دارد که با فشار دادن می توان پله را به سطح شیبدار تبدیل کرد ، به همین راحتی.

این نوع پله ها نه تنها برای صندلی های چرخدار معلولین کاربرد دارد، برای انتقال اجسام سنگین به داخل خانه هم مفید است.



           
سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, :: 20:36
mahnaz

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام خوردن غذا مقداری از سس در ته بسته بندی جا خوش کرده باشد. یک شرکت عرضه کننده غذاهای فست فود دست به ابتکار جالبی زد.

در پاکت های بسته بندی سیب زمینی سرخ کرده این شرکت یک شکاف کوچک ایجاد کرد که شما می توانید سس خود را در این شکاف قرار دهید و بکشید . مطمئن باشید همه سس از بسته بندی خودش خارج می شود.



           
سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, :: 20:23
mahnaz

آمارها نشان مي دهد كه يك آزمون براي سنجش ميزان حافظه ي افراد وجود دارد كه تنها 36 نفر از نظر حافظه در دنيا برتر هستند.به گزارش هلت يواس نيوز بيش از 90 درصد از كساني كه داراي كلسترول و فشار خون بالايي هستند علاوه بر بيماري قلبي داراي سطح حافظه ي پاييني هستند.

اين گزارش حاكيست: بدترين نوع حافظه،‌ حافظه تصويري است كه اگر در مواردي دچار وخامت شديد حافظه شديم سريع تر براي جلوگيري از بروز آلزايمر به پزشك مراجعه كنيم.

براساس اين گزارش،‌ بهترين كار براي تقويت حافظه، بازي كردن با ذهن مانند حل سودوكو، جدول و... حداقل به مدت 10 دقيقه در طول روز است كه علاوه بر شادي بسيار موثر و سودمند است.

گفتني است؛ ورزش هايي مانند يوگا و ايروبيك به تقويت حافظه كمك مي كند علاوه بر اين بايد مسايل آزاردهنده را از ذهن خود دور كنيم و خاطرات روزمره ي خود را يادداشت و ثبت كنيم و ارتباط خود را با خدا زياد كنيم و حتما ياد گرفتن زباني جديد را شروع كنيم.

نتايجات نشان مي دهد مصرف بادام، كلم بروكلي، اسفناج به دليل دارا بودن امگا 3 به پيشرفت ذهن كمك مي كند و مصرف مواد شيرين بخصوص شكر را كاهش دهيم
و با دور كردن استرس و داشتن خواب راحت و كافي همواره ذهني فعال و پركار داشته باشيم.



           
یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 19:17
mahnaz

دانشمندان آزمایشگاه ملی لاورنس برکلی در وزارت انرژی آمریکا راهی برای تولید برق از ویروس‌های بی‌ضرری که انرژی مکانیکی را به برق تبدیل می‌کنند، یافته‌اند.تصور کنید که با کمک شارژری که در لایه زیری کفش شما کار گذاشته شده و ضخامت آن به نازکی یک کاغذ است، بتوانید در هنگام راه رفتن تلفن همراه خود را شارژ کنید.این داستان تخیلی اکنون کمی به واقعیت نزدیک شده است اما دانشمندان آزمایشگاه ملی لاورنس برکلی در وزارت انرژی آمریکا راهی برای تولید برق از ویروس‌های بی‌ضرری که انرژی مکانیکی را به برق تبدیل می‌کنند، یافته‌اند.این راهبرد جدید نویدبخش مراحل ابتدایی ساخت افزاره‌های کوچکی است که از فعالیت‌های روزانه انرژی الکتریکی تولید می‌کند. این مولد، اولین وسیله‌ای است که خواص پیزوالکتریک مواد بیولوژیکی را کنترل و مهار می‌کند.

این مرحله اساسی می‌تواند منجر به ساخت افزاره‌های کوچکی شود که انرژی الکتریکی را از لرزش‌های ناشی از حرکات روزانه نظیر بستن یک در یا بالا رفتن از نردبان جمع‌آوری کند. موادی که برای ساخت افزاره‌های پیزوالکتریک مورد استفاده قرار می‌گیرند سمی بوده و کار کردن با آنها بسیار مشکل بوده و در نتیجه استفاده گسترده از آنها با محدودیت مواجه شده است.باکتری‌خوار M13 با طول 880 نانومتر و قطر 6/6 نانومتر با حدود 2700 پروتئین شارژ شده و دانشمندان را قادر می‌سازد که از این ویروس به عنوان یک نانو رشته پیزوالکتریک استفاده کنند.لی و همکارانش از اینکه یک ویروس راه بهتری برای ساخت افزاره‌های پیزوالکتریک نشان می‌دهد، شگفت‌زده شدند. باکتری‌خوار M13 تنها به باکتری حمله می‌کند و برای انسان خطرناک نیست. پژوهشگران آزمایشگاه برکلی ابتدا باید پیزوالکتریک بودن ویروس M13 را بررسی می‌کردند.

آنها یک میدان مغناطیسی را بر روی لایه‌ای از ویروس‌های M13 اعمال کرده و آنچه که اتفاق می‌افتد را توسط میکرسکوپ ویژه‌ای مشاهده کردند. پروتئین‌های فنری شکلی که به دور ویروس پیچیده شده و آن را پوشانده، در میدان الکتریکی شروع به گردش کردند و این در عمل نشانه‌ای مطمئن از اثر پیزوالکتریک بود.سپس دانشمندان توان پیزوالکتریک این ویروس را افزایش دادند. آنها از باقی مانده چهار آمینواسید شارژ شده با بار منفی استفاده کرده و با کمک مهندسی ژنتیک آنها را به انتهای پروتئین‌های فنری‌شکلی که این ویروس را پوشانده‌اند، افزودند. این باقیمانده‌ها اختلاف بار بین انتهای مثبت و منفی پروتئین را افزایش داده و ولتاژ ویروس را تقویت می‌کنند.این دانشمندان با افزودن تک‌لایه‌های ویروس بر روی هم و تشکیل لایه‌ای ترکیبی سیستم پیشرفته‌تری را ایجاد کردند. آنها دریافتند ترکیبی با بیست لایه، اثر پیزوالکتریکی قوی‌تری از خود نشان می‌دهد. تنها مورد باقیمانده، تست عملکرد است لذا این دانشمندان یک مولد پیزوالکتریک انرژی بر پایه ویروس ساختند.

آنها شرایطی را ایجاد کردند که ویروس‌های مهندسی شده با مهندسی ژنتیک به صورت خودبخود فیلمی چندلایه‌ای با سطح حدود یک سانتی‌متر مربع ایجاد کنند. سپس این فیلم بین دو صفحه طلا به عنوان دو الکترود مانند ساندویچ پیچیده شده و آنگاه الکترودها توسط سیم به صفحه نمایش کریستال مایع متصل شدند.زمانی که به این مولد فشار اعمال می‌شود، جریانی در حدود شش نانوآمپر و اختلاف پتانسیلی معادل چهارصد میلی‌ولت ایجاد می‌شود. این مقدار انرژی برای روشن شدن عدد «1» بر روی صفحه نمایش کافی است و تقریبا معادل یک چهارم ولتاژ سه عدد باطری A است.این دانشمندان جزئیات نتایج کار تحقیقاتی خود را در مجله‌ی Nature Nanotechnology منتشر کرده‌اند.



           
یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 19:5
mahnaz

خوردن بیش از حد در عارضه پرخوری عصبی باعث افزایش پوسیدگی دندان‌ها می‌شود؛ اسیدهای قوی که در اثر استفراغ کردن از دهان خارج می‌شوند، می‌توانند دندان‌ها را ضعیف و شکننده کنند؛ این اسیدها همچنین باعث بوی بد دهان می‌شوند؛ در بیماری پرخوری عصبی (بولیمیا) فرد ابتدا مقدار زیادی غذا می‌خورد و سپس عمداً غذای خورده شده را بالا می‌آورد.
عادت‌هایی که موجب خرابی دندانتان می‌شود را بشناسید و انجام ندهید.شاید شما هم یکسری عادت‌هایی داشته باشید که به مرور زمان موجب خرابی دندانتان شود؛ پس بهتر است که آنها را بشناسید و هر چه سریعتر ترک‌شان کنید.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 18:49
mahnaz

در حالی که هرگز بهترین زمان برای سیگار کشیدن یا خوردن غذاهای بی کیفیت چرب وجود ندارد اما از نظر علمی و پزشکی رفتارهای سالم را باید در بهترین زمان خودش انجام داد.

در زیر به برخی از این رفتارها و چگونگی و چرایی آنها اشاره می شود.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, :: 18:24
mahnaz

ماست‌ها هم مدرن شده‌اند؛ ماست ميوه‌اي، ماست سبزيجات، ماست پروبيوتيك، ماست چكيده غني شده، ماست بوراني، ماست بادمجان! اينها ازجمله محصولاتي هستند كه اگر نخواهيم از طعم و مزه آن تعريف كنيم، منكر آن هم نمي‌شويم.اما سوالي كه اين روزها بيشتر خانواده‌ها از كارشناسان و متخصصان علوم غذايي مي‌پرسند، اين‌كه در ميان انواع ماست‌هاي صنعتي كدام يك براي مصرف روزانه مناسب‌تر است؟ آيا مصرف مستمر ماست‌هاي كارخانه‌اي عوارضي هم دارد؟

ماست​ فرآورده‌اي تخمير شده است و ارزش تغذيه‌اي يك ليوان آن به اندازه يك ليوان شير است. البته كالري كمتري دارد و به دليل آن كه ميزان اسيد لاكتيك آن در فرآيند تخمير افزايش مي‌يابد به جذب بهتر كلسيم و ديگر املاح معدني كمك مي‌كند و اين ​ ويژگي بارز ماست​ از بروز پوكي استخوان جلوگيري مي‌كند. خوب است بدانيد هر واحد لبنيات، برابر با يك ليوان ماست يا شير يا به اندازه يك قوطي كبريت پنير است.افراد بالغ، سالمند و كودكاني كه از شير گرفته شده‌اند بايد روزانه سه واحد و زنان در ماه‌هاي آخر بارداري پنج تا شش واحد از فرآورده‌هاي لبني (ترجيحا ماست) استفاده كنند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, :: 18:2
mahnaz

بی شک برای اکثر زنان خانه دار پیش آمده است که غذاهایشان کپک زده باشد. اگر تا به حال این دسته از غذاها و مواد خوراکی را دور می ريختید از این پس دست نگه داريد.

كپك، ميكروارگانيسمي است كه بهترين مكان براي رشد و گسترش آن محيط مرطوب و سرشار از مواد مغذي‌ است. اين موجود ذره‌بيني مي‌تواند شرايط محيطي سخت را تحمل كند و به بقا ادامه دهند تا زماني كه شرايط مناسب براي تكثير سريع‌ فراهم شود.
 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 22 مهر 1391برچسب:, :: 22:44
mahnaz

عمل جراحی لیزیک بر روی چشم‌ها انجام می‌شود تا دید آنها را بهبود بخشد و اغلب نیاز به استفاده از عینک یا لنز تماسی را برطرف می‌‌کند.عمل لیزیک یک شکل از جراحی لیزر است که قادر است طیف وسیعی از نزدیک بینی و آستیگماتیسم و دوربینی را اصلاح کند. در این فرم، عمل بهبود دید سریع بوده و ناراحتی‏های پس از عمل کمتر است.
در عمل ليزيك دو عمل با هم تركيب ميشوند تا عيب انكساري اصلاح شود. نخست با استفاده از يك وسيله اتوماتيك بنام ميكروكراتوم لايه نازكي از قرنيه برداشته مي‏شود.

وجود اين لايه نازك اجازه بهبود سريع ديد و كاهش ناراحتي‏هاي پس از عمل را مي‏دهد. امروزه از انواعي از ليزر جهت برداشتن اين لايه هم استفاده مي شود. سپس با استفاده از ليزر اكسايمر كه با كنترل كامپيوتر صورت ميگيرد قرنيه تراش داده ميشود و به اين ترتيب عيب انكساري اصلاح مي‏گردد.فردی که می خواهد لیزیک کند، نباید بیماری های چشمی مثل آب سیاه، خشکی چشم،بیماری های شبکیه، تبخال چشم، آب مروارید، کدورت و قوز قرنیه داشته باشد

عوارض انجام عمل ليزيک:

- ليزيك ايجاد انحرافات اپتيكي مي كند كه چشم پزشكان اطلاعات كاملي درباره آن ندارند

- ليزيك باعث كاهش ثبات ساختماني قرنيه مي شود

- ليزيك باعث ايجاد فتوفوپي يا ترس از نور مي گردد

- ليزيك باعث ايجاد خشكي چشم مي گردد

- ليزيك باعث افزايش خطر بروز كاتاراكت مي گردد


بعد از عمل لیزیک چه باید کرد؟

- خارش و مالیدن چشم‌ها به خصوص در چند روز اول ممنوع است.

- از شستشوی سر و صورت و استحمام تا 24 ساعت بعد از عمل باید خودداری کرد.

- تا سه هفته استخر و سونا نرفت.

- از آرایش کردن چشم ها تا یک هفته پس از عمل خودداری کرد.

- از شنا در استخر و دریا تا یک ماه پس از عمل باید خودداری کرد.

نکته: از جمله عوارضی كه می تواند به دنبال عمل ليزيک در فرد ایجاد شود ایجاد عفونت و یا عدم دستیابی به نتیجه قابل قبول در اصلاح دید فرد می باشد .



           
شنبه 22 مهر 1391برچسب:, :: 22:34
mahnaz

پژوهشگران انگلیسی در مطالعه‌ای موفق به شناسایی گوش‌خراش‌ترین صدای جهان از میان صداهای نامطبوع شدند.در این مطالعه که در دانشگاه نیوکاسل انگلستان صورت گرفت، افراد حاضر در نمونه موردی به مجموعه‌یی از 74 صدای ضبط شده گوش دادند و همزمان فعالیت مغز آن‌ها توسط یک اسکنر ام آر آی اندازه‌گیری ‌شد.پژوهشگران دریافتند: صدای کشیده شدن چاقوی تیز بر روی بطری شیشه‌ای بدترین صدای گوش‌خراش است و صدای کشیده شدن چنگال بر روی شیشه به عنوان دومین صدای بد برگزیده شد. این در حالی بود که صدای کشیده شدن یک قطعه گچ بر روی تخته سیاه، در رتبه سوم جای گرفت.

اسکن‌های حاصل نشان دادند که صداهای ناخوشایند پاسخی قوی‌تر را در مغز در مقایسه با اصوات خوشایند مانند صدای آب حباب‌دار تحریک می‌کنند.در حالی که اصوات توسط قشر شنوایی مغز پردازش می‌شوند، صداهای نامطبوع آمیگدالا (ناحیه پردازشگر عواطف در مغز) را تحریک می‌کند.برای مثال، هنگامی که فردی با صدای کشیده شدن ناخن بر روی یک تخته‌سیاه که در این پژوهش به عنوان یکی دیگر از صداهای گوش‌خراش شناسایی شد، مواجه می‌شود، آمیگدالا فعالیت در قشر شنوایی مغز را بر عهده می‌گیرد و فرد را نسبت به صدای ورودی حساس‌تر می‌کند.

دانشمندان در این پژوهش گروهی متشکل از 13 داوطلب را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که تحمل اصوات با فرکانس بین دو هزار و پنج هزار هرتز (طیفی که گوش‌های انسان حساس‌ترین هستند) از همه دشوار است.اگرچه دلیل حساسیت فوق‌العاده مغز به این نوع صداها هنوز مشخص نیست، اما محققان دریافتند که صدای جیغ که اغلب به طور طبیعی ناخوشایند به شمار می‌آید نیز در همین طیف قرار می‌گیرد.به گفته پروفسور تیم گریس یکی از حاضرین در این مطالعه، این دستاورد چشم‌انداز نوینی را در خصوص اختلالات عاطفی و اختلالاتی مانند میگرن و وزوز گوش در اختیار می‌گذارد. به نظر می‌رسد در این دو عارضه نیز ادراک جوانب نامطبوع اصوات دخیل است.

نتایج این مطالعه در مجله Journal of Neuroscience انتشار یافت.



           
شنبه 22 مهر 1391برچسب:, :: 17:48
mahnaz

روز جمعه، آخرين روز شهريور، اولين باري بود كه اورژانس بيمارستان اين تعداد بيمار زنبور گزيده را به خود مي‌ديد! بيماران از نواحي مختلف شهرري به علت گزش زنبور به اورژانس انتقال داده مي‌شدند.تعدادي از بيماران با سوزش محل زخم، عده‌اي با قرمزي و درد مفاصل نزديك و يك مورد با كهير منتشر و تنگي نفس مراجعه كرده بودند.همه آنها عنوان مي‌كردند كه به طور اتفاقي دچار گزش شده‌اند. زنبوري كه يكي از مصدومان به اورژانس انتقال داده​ بود، مورد بررسي قرار گرفت. زنبور از نوع زنبورهاي زرد بود؛ زنبوري كه نيش‌اش بيشترين حساسيت را در بين انواع زنبورها دارد.

زنبورها انواع مختلفي دارند. نكته مشترك بين آنها اين است كه تنها جنس مؤنث اش نيش دارد و نيش مي‌زند. اگر فردي به سم يك نوع از زنبورها حساسيت داشته باشد، به دليل شباهت ساختاري زياد بين انواع زهرها، معمولا به انواع ديگر زنبورها هم حساسيت نشان مي‌دهد. بسته به واكنش افراد به سم، تعداد گزش و محل گزش، ممكن است علائم متفاوت باشد.يكي از اثرات سم، اثرات موضعي است. تورم، كهير، قرمزي، سوزش و خارش از علائمي است كه در محل گزش معمولا بروز مي‌كند. تعدادي از بيماران ممكن است دچار درد در مفاصلي شوند كه نزديك به محل گزش است. اگر گزش روي پلك يا اطراف چشم باشد، ممكن است روي چشم اثر گذاشته و با اختلال در بينايي، عفونت در چشم و حتي سوراخ شدگي در كره چشم همراه باشد.

واكنش‌هاي حساسيتي دسته ديگري از علائم است كه معمولا ظرف 15 دقيقه تا شش ساعت پس از گزش بروز مي‌كند. اين دسته از واكنش‌ها زماني بروز مي‌كند كه فرد دچار گزش متعدد شده باشد.هرچند بين تعداد گزش و شدت علائم ارتباطي وجود ندارد، اما مشخص شده كه هرچه علائم سريع‌تر بروز كند، احتمال شديدتر بودن علائم بيشتر است.علائم اوليه معمولا شامل خارش چشم، گر گرفتگي صورت، سرفه و كهير در سراسر بدن است. علائم تأخيري جزو علائم گمراه‌كننده‌اي است كه طي يك تا دو هفته از گزش بروز مي‌كند. بيماران معمولا دچار سردرد، تب، كهير درد در چند مفصل مي‌شوند. عده‌اي باور ندارند كه ارتباطي ميان اين علائم و گزش قبلي زنبور وجود دارد.

 

شست‌وشوي محل گزيدگي

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه دچار گزش زنبور شده باشيد. در چنين مواردي چه كرده‌ايد؟

اولين اقدام درآوردن نيش زنبور و شستن محل زخم با آب و صابون است. لازم است روي محل گزش يخ گذاشته شود تا تورم، درد و خارش فروكش كرده و جذب سم از محل گزش كاهش ‌يابد اگر محل متورم است آن‌را بي‌حركت و بالا نگه داريد. نكته مهم اين است كه بيمار لازم است توسط پزشك ويزيت شود.

پزشك هم مسكن و هم درماني براي مقابله با حساسيت به سم تجويز كرده و هم براساس شرايط بيمار، خطر بروز علائم شديدتر را برآورد مي‌كند.استفاده از آنتي‌بيوتيك تنها زماني لازم است كه عفونت بروز كند بنابراين خودسرانه از اين داروها استفاده نكنيد.

دكتر بهروز هاشمي - متخصص طب اورژانس



           
چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, :: 20:5
mahnaz

پزشکان به 83 دانشجوی سال اول دانشگاه، واکسن آنفلونزا تزریق کردند و متوجه شدند که تعداد آنتی‌بادی‌های مبارزه با بیماری آنفلونزا در بدن افرادی که روابط اجتماعی بیشتری دارند، بیشتر از کسانی است که روابط محدوتری دارند.یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

پیشگیری واقعا بهتر از درمان است، بنابراین در اینجا چند راه حل عجیب برای جلوگیری از سرماخوردگی ذکر می‌کنیم:

1- دست‌هایتان را بشویید. هر بار که شما به دکمه آسانسور، دسته تردمیل، دستگیره درب‌ها یا غیره دست می‌زنید، دست‌هایتان میلیون‌ها میکروب به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل است که متخصصان معتقدند شستن دست‌ها بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف است. حداقل حدود 20 ثانیه دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید و بین انگشت‌ها و زیر ناخن‌هایتان را هم فراموش نکنید. اگر به آب و صابون دسترسی نداشتید، از ضدعفونی کننده‌هایی که در ترکیبات آنها الکل وجود دارد، استفاده کنید.

2- بیشتر معاشرت کنید.حتما می‌دانید که دوستی‌ها و روابط اجتماعی گسترده و صحیح، اثرات مضر هورمون‌های استرس را کم می‌کند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که هرچه دوستان بیشتری داشته باشید، سالم‌تر خواهید بود. پزشکان به 83 دانشجوی سال اول دانشگاه، واکسن آنفلونزا تزریق کردند و متوجه شدند که تعداد آنتی‌بادی‌های مبارزه با بیماری آنفلونزا در بدن افرادی که روابط اجتماعی بیشتری دارند، بیشتر از کسانی است که روابط محدوتری دارند.

3- مسواک‌هایتان را جداگانه نگهداری کنید. وقتی یکی از افرادی که در خانه شما زندگی می‌کند دچار سرماخوردگی می‌شود تقریبا جلوگیری از سرایت آن به افراد دیگری که در همان خانه زندگی می‌کنند، غیر ممکن است و احتمالا شما هم بعد از مدتی، سرفه کردن و عطسه کردن را آغاز می‌کنید.یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

4- به نظافت آشپزخانه بیشتر توجه کنید. هر روز حوله مخصوص خشک کردن ظروف‌تان را عوض کنید. هیچ وقت از حوله‌ای که برای خشک کردن دستان‌تان استفاده کرده‌اید، برای خشک کردن ظرف‌ها استفاده نکنید. بهتر است اجازه دهید ظرف‌ها با جریان هوا خشک شوند.اسکاچ ظرفشویی را همیشه کاملا بشویید و اگر تا مدتی آنها را نمی‌خواهید (مثلا شب تا صبح) در جایی قرار دهید که خشک شوند. همچنین هر چند مدت یک بار، آنها را عوض کنید.



           
سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, :: 18:43
mahnaz

مطالعات پژوهشگران سوئدي نشان مي‌دهد افرادي كه شكلات مي‌خورند، كمتر در معرض خطر سكته مغزي قرار دارند.تاكنون پژوهش‌هاي زيادي درخصوص خواص درماني شكلات و تاثيرات مثبت آن در فشارخون بيماري‌هاي قلبي انجام شده است. اين بار نوبت بررسي تاثير شكلات بر احتمال سكته مغزي است.اين پژوهش نشان داده است احتمال ابتلا به سكته مغزي در افرادي كه به طور متوسط شكلات مي‌خورند در مقايسه با كساني كه هيچ شكلاتي نمي‌خورند، كاهش مي‌يابد البته اين بدان معني نيست كه مردم مي‌توانند انتخاب شيوه‌هاي سالم زندگي را براي يك تكه شكلات ناديده بگيرند.در واقع اين پژوهش فقط به نوعي ارتباط ميان مصرف شكلات و كاهش خطر سكته مغزي اشاره دارد.بسياري از مطالعات نشان مي‌دهد شكلات تلخ سودمندترين نوع شكلات است. با اين حال تحقيقات جديد در سوئد، كشوري كه در آن شكلات شيري محبوبيت بسياري دارد، صورت گرفته است.

با اين‌كه در كشوري مثل بريتانيا، شكلات شيري محبوب‌تر از شكلات تلخ است، اما بررسي‌هايي كه سال 2010 انجام شد نشان داد مصرف شكلات تلخ در اين كشور در حال افزايش است و بيش از يك‌سوم شكلات تلخ را از نوع شيري آن سالم‌تر مي‌دانند.شكلات حاوي آنتي‌اكسيداني به نام فلاونوئيد است كه ممكن است دليلي براي برخي خواص درماني آن باشد.مطالعات جديد روي 37 هزار سوئدي بين 45 تا 79 ساله انجام شد. اين افراد پرسشنامه‌هايي را درخصوص غذاهايي كه مي‌خوردند از جمله شكلات پر كردند.بررسي پاسخ‌هاي داده شده مشخص كرد در طول يك دوره 10 ساله، 1995 مورد سكته مغزي بين اين افراد وجود داشت.در افرادي كه بيشترين ميزان شكلات يعني 63 گرم در هفته را مصرف كردند، در مقايسه با افرادي كه كمترين مقدار شكلات را خوردند، ابتلا به سكته مغزي 17 درصد كمتر بود.

دانشمندان همچنين نتايج پنج مطالعه انجام شده ديگر در اين خصوص را نيزمورد بررسي قرار دادند. افرادي كه بيشترين ميزان شكلات را خورده بودند در مقايسه با همتايان خود كه حداقل شكلات را مصرف كرده بودند، 19درصد كمتر دچار سكته مغزي شدند.در واقع مشخص شد در اين افراد، با افزايش 50 گرم مصرف شكلات در هفته خطر سكته مغزي حدود 14 درصد كاهش يافته است.پژوهش‌هايي كه سال‌هاي اخير انجام شده نشان داده است اگر شكلات تلخ به‌عنوان بخشي از يك رژيم غذايي متعادل و سالم مصرف شود، ممكن است راهي براي كاهش خطر ابتلا به سكته مغزي باشد. اين مطالعات نشان مي‌دهد براي افراد، خوردن انواع شكلات در حد اعتدال نيز مي‌تواند مفيد باشد.

به هر حال، تحقيقات بيشتري لازم است و اين نتايج نبايد به عنوان بهانه‌اي جهت افراد باشد كه براي كاهش خطر ابتلا به سكته مغزي، خوردن شكلات را به عنوان يك جايگزين براي ورزش منظم و يك رژيم غذايي سالم استفاده كنند.بعضي عوامل مانند ژن‌ها، سن و ديگر شرايط پزشكي، افراد را بيشتر در معرض ابتلا به سكته مغزي قرار مي‌دهند. اما راه‌حل‌هايي وجود دارد كه مردم مي‌توانند خطر ابتلا به سكته مغزي را كاهش دهند، از جمله اين‌كه سيگار كشيدن را ترك كنند، غذاي سالم بخورند و ورزش كنند.



           
دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, :: 22:49
mahnaz

محققان دریافتند که خوردن فست‌فودها خطر افسردگی را بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.افسردگی بیماری ناتوان‌کننده و شایع در سراسر دنیا است و شامل کاهش قدرت تفکر، کاهش اعتماد به‌نفس و علاقه به فعالیت‌های طبیعی زندگی است.افزایش شیوع افسردگی در کودکان و بزرگسالان در سال‌های اخیر زنگ‌خطری برای جوامع است. حدود ۱۲۱ میلیون نفر در سراسر دنیا دچار این اختلال هستند.داروهای ضد‌افسردگی نیز غالبا تاثیر چندانی نداشته و تنها علائم بیماری را می‌‌پوشانند و با وجود استفاده گسترده از این داروها، هنوز شیوع این بیماری در حال افزایش است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, :: 22:37
mahnaz

خودروی برقی ساخت مهندسان انگلیسی موفق به ثبت رکورد 151 متر بر ساعت شد.این خودرو که Nemesis نام دارد توانست در دو آزمایش دو رکورد ثبت کند. این خودرو که علاقمندانش آن را "ابرخودرو" صدا می زنند نخست به رکورد 148 متر بر ساعت و سپس در رکورد جدیدتری به 151 متر بر ساعت رسید.نمسیس نسخه جدید و دستکاری شده خودروی معروف Lotus Exige است که مهندسان انگلیسی یک دستگاه دست دوم آن را از طریق eBay خریداری کردند.

"اکوتریسیتی" شرکت سازنده نمسیس می گوید انرژی مورد نیاز این خودرو از شبکه ای از 53 توربین بادی در انگلیس تامین می شود.
آنها توانستند نمسیس را در کمتر از دو سال به گونه ای دستکاری کنند که بتواند فقط با استفاده از باتری حرکت کند. این خودرو می تواند مسافت 100 تا 150 مایل را با باتری بپیماید. این شرکت می گوید نمسیس شتاب ثابتی را در تمام سرعت ها نشان می دهد. دیل ونیس مدیر اکوتریسیتی امیدوار است این خودرو لقب ابرخودرو را فقط به خاطر سرعتش یدک نکشد بلکه خودروی برقی باشد که دید رایج منفی در مورد خودروهای برقی را از بین ببرد. به طور معمول اگرچه خودروهای برقی دوستدار محیط زیست تلقی می شوند اما سرعت ندارند و آهسته حرکت می کنند.

وی افزود: شرکت وی نمسیس را ساخته تا نشان دهد چگونه خودروهای آینده می توانند با انرژی باد و دیگر انرژی های پاک کار کنند. وینس افزود: ما نمسیس را ساختیم تا نشان دهیم خودروهای الکتریکی آهسته و کسل کننده نیستند.



           
یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 20:48
mahnaz

بالغان مسن با نشان دادن افکار مثبت در مقايسه باجوان‌ترها خوش‌بين‌ترند.نتايج تحقيقات اخير نشان داده است كه افراد مسن در بروز احساسات مثبت و دفع منفي‌انديشي نسبت به افراد جوان سريع‌تر عمل مي‌كنند.براساس شواهد موجود، اين گزارش مي‌افزايد: افراد مسن حتي در حالات بد روحي و ايجاد ناراحتي نيز بيشتر ترجيح مي‌دهند به دنبال الگوهاي رفتاري بهتر و مثبت‌ترين پيشامدها باشند و حواس خود را به جنبه‌هاي مطلوب‌تر فكري معطوف كنند. حفظ احساسات مثبت در آنها مي‌تواند به دليل اهميت لحظه‌هاي شاد زندگي باشد كه با افزايش سن در آنها معناي بيشتري يافته است.

نتايج حاصل از اين پژوهش مي‌افزايد: اگرچه افراد مسن به دنبال تمركز بر محرك‌هاي مثبت و شادي‌آفرين هستند ولي لزوما وقايع برجسته و هرگونه اطلاعات مهم در وجود آنها از بين نرفته است.به گفته محققان، برخي معتقدند كه اين مثبت‌انديشي در سالمندان مسن ممكن است به دليل كاهش عملكردهاي شناختي و سلامت جسماني وابسته به سن باشد ولي انتظار مي‌رود افزايش سن با بدتر شدن اين حالات روحي همراه باشد و اين دليل خوبي نمي‌تواند باشد.

نتايج اين تحقيق در نشريه علوم روان‌شناسي منتشر شده است. 



           
یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 20:44
mahnaz

دانشمند ایرانی دانشگاه دولتی میشیگان موفق به استفاده از نوعی باکتری برای تولید طلای جامد شده است.در این یافته کاظم کاشفی و همکارانش باکتری کشف کرده اند که توانایی مقاومت در برابر مواد سمی دارد و می تواند طلای 24 قیراط تولید کند.این پژوهشگران دریافته اند باکتری مقاوم به فلز Cupriavidus metalliduransمی تواند غلظت های زیادی از کلرید طلا و یا طلای مایع را رشد دهد. این ترکیب نوعی ماده شیمیایی است که در طبیعت یافت می شود.

محققان به تقلید فرایندی که به اعتقاد آنها در طبیعت روی می دهد، این باکتری را با میزان زیادی کلرید طلا تغذیه کردند . طی یک هفته این باکتری این ماده سمی را به تکه ای از طلا تبدیل کرد.کاظم کاشفی استاد یار میکروبیولوژی و ژنتیک مولکولی دراین باره گفت: کیمیاگری میکروبی کاری است که ما انجام دادیم یعنی تولید طلای ارزشمند از چیزی که هیچ ارزشی ندارد .

در این کار هنرمندانه محققان از ترکیب زیست فناوری، هنر و کیمیاگری برای تبدیل طلای مایع به طلای جامد 24 قیراط استفاده کردند.در واقع ترکیبی که موجب تولید این طلا می شود شامل یک آزمایشگاه قابل حمل از سخت افزار طلاداده شده 24 قیراطی، یک زیست راکتور شیشه ای و باکتری است.این کار در رقابت هنر سایبری Prix Ars Electronicaاتریش به نمایش گذاشته شد.بااین حال آدام براون استادیار هنر الکترونیک دانشگاه میشیگان می گوید امید نداشته باشید که این فرایند می تواند از چیزهای به درد نخور معادنی از طلا برای شما به ارمغان بیاورد چرا که این فرایند در مقیاس بزرگ بسیار پرهزینه است



           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 19:59
mahnaz

محققان سوئيسي با الگو گرفتن از سيستم تعريق بدن انسان، پوشش جديدي با قابليت خنك كردن ساختمان طراحي كرده اند.محققان مركز تحقيقات ETH‌ زوريخ به سرپرستي پروفسور «وندلين استارك» پليمر نفوذ پذيري براي سقف ساختمان طراحي كرده اند كه مي تواند تا 60 درصد از بار تهويه مطبوع ساختمان را بكاهد.

 اين پوشش سقف جديد از پليمر مخصوصي به نام پلي (ان ايزوپروپيل اكريلاميد) يا PNIPAM‌ ساخته شده است كه ويژگي‌هاي يك غشاي نفوذ پذير به آب (آب تراوا) را دارد و در زمان بارندگي مانند اسفنج قادر به جذب رطوبت درون خود است.اين پليمر با تابيدن نور خورشيد و رسيدن دما به 32 درجه سانتيگراد به حالت هيدروفوبيك يا آبگريز تبديل شده و آب ذخيره شده بصورت بخار از منافذ غشا خارج مي‌شود.

محققان اين پليمر جديد را در مقياس كوچك در ابعاد پنج ميلي متر بر روي دو خانه مدل مورد ازمايش قرار داده و تابش نور خورشيد را با يك لامپ شبيه سازي كردند.تصاوير تهيه شده بوسيله دوربين مادون قرمز نشان مي دهد كه خانه داراي پوشش پليمري جديد درست مانند عملكرد تعريق بدن، با خارج كردن گرما بصورت بخار آب باعث خنك شدن ساختمان مي شود.



           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 19:52
mahnaz

فناوری "اینتراکتیو فلور" یا فرش هوشمند که برای پیاده سازی ایده های تبلیغاتی نوین از طریق سفارشی سازی افکت های تصویری به کار گرفته می‌شود در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال به نمایش گذاشته شد.فرش هوشمند تصویری متحرک است که مانند یک فرش روی سطح زمین گسترده می‌شود و این تصویر به رفت و آمد و همچنین حرکت افرادی که از روی آن عبور می کنند واکنش نشان می دهد؛ همچنین واکنش و عکس العملی که هر فرش از خود نشان می دهد، متفاوت است.

در این فناوری تصویر روی سطح زمین از یک ویدیو پروژکتور خارج می‌شود که سایز این تصویر معمولا از 30 اینچ به بالا است و این فرشها در محیط های روشن و تاریک در فضای سرپوشیده یا حتی بدون سقف و خارج محیطی، قابل نصب و راه اندازی هستند.برای این فرشها افکتهای مختلفی پیش فرض شده است و از آنجا که این فرشها معمولا مصرف تبلیغاتی دارند هر مشتری می تواند از میان صدهای افکت، با توجه به حرفه خود افکتهای مورد نیاز را انتخاب کند. براین اساس در هر افکت می توان تصاویر و یا فیلم دلخواه خود را جایگزین تصاویر از پیش تعیین شده کرد.

این سیستم از طریق یک پکیج نصب سقفی، روی زمین افکتهای تصویری جذابی ایجاد می کند و نسبت به حضور و عبور افراد از درون محدوده تصویر ایجاد شده واکنش نشان می دهد.فرش هوشمند موجود در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال که در بخش هنرهای دیجیتال و با ابعاد 8 در 25 متر به نمایش گذاشته شده است فرصتی را برای آشنایی با این تکنولوژی برای بازدیدکنندگان فراهم کرده و در این فرش هوشمند حتی امکان حضور در چند نوع بازی برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

از جمله مزایای این تکنولوژی می توان به اجرای بازیهای اینتراکتیو مانند فوتبال مجازی و پیاده سازی ایده های تبلیغاتی نوین از طریق سفارشی سازی افکت های تصویری اشاره کرد.این سیستم را می توان در هر مکانی که نور مستقیم خورشید نتابد نصب و راه اندازی کرد که معمولا در فرودگاهها و بانکها و فروشگاهها و اماکن نمایشگاهی و نیز فرهنگسراها برای پیاده سازی تبلیغات محیطی کاربرد بسیار دارد.به گزارش مهر، ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در 10 بخش اصلی تا 22 مهرماه در مصلی تهران دایر است.



           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 19:47
mahnaz

شلوغی ، کار، خستگی، کمبود انرژی و ... بخش غیر قابل انکاری از زندگی همه آدم ها شده اند.شیرین ملکی، متخصص روانشناسی بالینی و روان درمانگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: شلوغی، کار- خستگی و کمبود انرژی و بخش غیر قابل انکاری از زندگی همه ما شده اند.وی در ادامه مطلب خود افزود: برای فرار از بسیاری از این مشکلات یک خواب خوب نیاز است.ملکی با بیان اینکه همه ما می دانیم کم خوابی برای سلامت مان ضرر دارد و در پاسخ به اینکه میزان خواب مناسب روزانه برای فرد چقدر است گفت: در مورد میزان خواب مناسب روزانه برای فرد، نمی شود از یک عدد خاص اسم برد و در واقع میزان خواب مورد نیاز روزانه برای هر فرد یا فرد دیگر متفاوت است.

وی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است 2 فاکتور متفاوت روی نیاز روزانه هر فرد به خواب تاثیر گذار است. اول سطح خواب و دوم سطح کمبود خواب.ملکی در ادامه گفت: سطح معمول به میزانی از خواب گفته می شود که پس از پشت سرگذاشتن آن بدن بتواند عملکرد معمول و حداقلی خود را داشته باشد.این متخصص روانشناسی بالینی اظهار داشت: این رقم برای افراد بالغ معمولی بین 7 تا 8 ساعت است اما اگر کسی دچار کم خوابی و در واقع دچار سطحی از کمبود خواب باشد باید بیشتر بخوابد.ملکی در خصوص سطح کمبود خواب گفت: بهترین ویژگی این فاکتور، کیفیت خواب است و در نهایت اگر 8 ساعت در بستر باشید و فکر کنیده خوابیده اید اما کیفیت خواب شما پایین باشد (بارها بیدار شوید- دیر به خواب بروید و دچار حالت های نامناسب در خواب شوید و ...) سطح کیفی خواب پایین می آید و در غیر دچار کمبود خواب می شوید.

این متخصص روانشناسی بالینی در پاسخ به اینکه چطور می شود فهمید که میزان خواب روزانه ما کافی است یا نه عنوان کرد: زمانی که بدون نیاز به زنگ ساعت یا تلفن همراه و بدون نگاه کردن به ساعت بیدار شوید و کاملا احساس سرحالی و شادابی داشته باشید به معنای آن است که به اندازه کافی خوابیده اید.وی ادامه داد: اگر هر روز مجبورید با زنگ ساعت و به سختی بیدار شوید باید هر روز 15 دقیقه به میزان خواب خودتان اضافه کنید تا به حدی از خوابیدن برسید که بدون نیاز به زنگ ساعت بیدار شوید.

ملکی اظهار داشت: اگر قبل از خوابیدن چای یا قهوه بنوشید این مواد ممکن است روی کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد و حتی باعث بی خوابی پنهان شما شود.این متخصص روانشناسی بالینی در پاسخ به اینکه هر سنی چقدر باید بخوابد گفت: به افراد بزرگسال توصیه می شود شب ها بین 7 تا 8 ساعت بخوابند. اما متخصصان می گویند همه این افراد بهتر است خوابیدن شبانه 6 تا 9 ساعت را امتحان کنند و ببینند با چه میزان خواب شبانه بهترین خلق و خو و سرحالی و افزایش انرژی را تجربه می کنند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: در مورد کودکان و نوجوانان باید گفت: میزان نیاز روزانه آنها به خواب متفاوت است به گفته متخصصان نوزادان تازه متولد شده بین 12 تا 18 ساعت در شبانه روز به خواب نیاز دارند.ملکی تصریح کرد: نوزادان بین 3 ماهه تا 1 ساله به 14 تا 15 ساعت خواب نیاز دارند و کودکان بین 1 تا 4 سالگی به 11 تا 13 ساعت خواب احتیاج دارند.وی افزود: همچنین کودکانی که در سن پیش دبستانی و دبستاني قرار دارند به 10 الی 11 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند.ملکی خاطر نشان کرد: نوجوانان نیز بین 10 تا 16 سال هم به 8/5 تا 9/5 ساعت خواب در 24 ساعت احتیاج دارند. افرادی بالای 17 سال هم نیازی مشابه افراد بالغ معمولی دارند.



           
پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 19:44
mahnaz

مطالعات محققان آمریکایی نشان می‌دهد که خوردن یک سیب در روز می‌تواند شما را از مراجعه به متخصص قلب و عروق مصون كند.محققان این مرکز علمی با مطالعه بر گروهی از افراد میانسال سالم دریافتند که خوردن روزانه یک عدد سیب به مدت چهار هفته، 40 درصد از سطوح مواد مرتبط با بروز سختی شریان‌ها را کاهش می‌دهد.مصرف کپسول‌های حاوی "پلی فنول"_ نوعی آنتی اکسیدانی که در سیب یافت می‌شود نیز نتایج مشابهی را به همراه دارد اما به اندازه خود سیب ثمربخش نیست.

طی این مطالعه، پژوهشگران متوجه شدند که سیب میزان "لیپوپروتئین باچگالی کم" را که به آن اصطلاحا کلسترول بد یا (LDL) می‌گویند، کاهش می‌دهد.هنگامی که LDL برای اکسیده شدن با رادیکال‌های آزاد واکنش نشان می‌دهد، احتمال زیادی وجود دارد که کلسترول باعث افزایش التهاب و آسیب بافتی شود.زمانی که LDL اکسید می‌شود، ساختاری به خود می‌گیرد که منجر به وجود آمدن تصلب (سخت شدن) شریان می‌شود.

به گفته دکتر " روبرت دیسیل وسترو"، سرپرست این پژوهش، با خوردن یک سیب در روز به مدت 4 چهار هفته، تاثیرات شگفت انگیز و چشمگیر آن را بر اکسیده شدن LDL کشف کردیم و این کاهش 40 درصدی را می‌توان به حالتی تعبیر کرد که فردی را با عروق کرونری (قلبی) عادی با شخص مبتلا به بیماری عروق کرونر مقایسه کنیم.

این پژوهش در مجله "Functional Food"منتشر شده است.



           
پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 19:37
mahnaz

شرکت خودرو سازی تویوتا از اتومبیل جدید و تمام الکترونیک خود با عنوان "حشره هوشمند" رونمایی کرده است.ظاهر عجیب این اتومبیل برای افرادی که می خواهند یک اتومبیل متفاوت داشته باشند مناسب و سازندگان، نام آن را با هوشمندی تمام انتخاب کرده اند، چرا که ظاهر این اتومبیل به واقع شبیه یک حشره است.اتومبیل جدید تویوتا کاملا الکتریک و نه هیبرید است و می توان آن را با خروجی خانگی AC100V شارژ کرد به این معنا که این اتومبیل به هیچ نوع سوختی نیاز ندارد.

جزئیات بسیار اندکی درباره این اتومبیل ارائه شده اما این مسئله قابل تصور است که یک اتومبیل کوچک نیاز به شارژ کامل ندارد. درکنار این توصیفات باید خاطر نشان کرد که همانطور که از این تصاویر برمی آید این اتومبیل تنها برای یک سرنشین طراحی شده بنابراین ما فرض می کنیم که این اتومبیل با شارژ کامل می تواند فاصله نسبتا دوری را طی کند.دربهای این اتومبیل به جای بیرون رو به بالا باز می شوند و این امر به ظاهر متمایز و حشره مانند این اتومبیل می افزاید.

حشره هوشمند تویوتا دربرگیرنده یک حسگر حرکتی است که می تواند حضور شما را در نزدیکی خود تشخیص دهد، همانطور که شما نزدیک می شوید درها برایان باز می شود.فرستند مجازی تویوتا در این اتومبیل گزارشهای ترافیک را از طریق تلفن هوشمند به شما ارسال می کند و اگر یک کاربر خانگی تویوتا باشید می توانید با استفاده از تلفن هوشمند خود در خانه را از داخل اتومبیل قفل و باز کنید.

همانطور که اشاره شد جزئیات ارائه شده درباره این اتومبیل اندک است، بنابراین از زمان ورود آن به بازار و قیمت آن اطلاع چندانی در دست نیست، اما مسئله این است که ظاهر عجیب این اتومبیل می تواند علاقمندان بسیاری را به خود جلب کند.



           
پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 19:34
mahnaz

نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد خیار دریایی و توتیای دریایی می توانند با تغییر خاصیت کشسانی کلاژن در بدنشان، جوان به نظر برسند این تحقیقات می تواند راه جدیدی برای جوان ماندن پوست باشد.محققان دانشگاه لندن ژن های این موجودات دریایی را که به خار پوست معروفند مورد بررسی قرار دادند.آنها ژنهایی را برای "مولکول های پیام آور" موسوم به پپتیدها یافتند که توسط سلول ها آزاد می شوند و دیگر سلول ها در بدن می گویند چه کار انجام دهند.

موریس الفیک مجری این تحقیقات گفت: احتمالا مهمترین کشف تحقیقات ما یافتن ژنهایی رمز کننده پپتیدها بود که موجب سفت و یا نرم شدن سریع کلاژن در دیواره بدن خیار دریایی می شد. به گفته وی اگرچه توتیای دریایی و خیار دریایی خیلی شبیه ما نیستند اما ما بسیار به آنها مرتبط هستیم.وی افزود همانطور که سن مان افزایش می یابد تغییرات در کلاژن موجب بروز چروک هایی در پوست مان می شود از این رو اگر دریابیم چگونه پپتیدها موجب می شوند دیواره بدن خیار دریایی به سرعت سخت و یا نرم می شود از این رو تحقیقات ما می تواند به ارائه شیوه های جدیدی برای حفظ ظاهر جوان و سالم پوست منجر شود.

این دانشمندان توالی DNA هزاران ژن را در توتیای دریایی بنفش و خیار دریایی خوراکی را بررسی کردند و به طور خاص به دنبال ژنهای رمزکننده مولکول های پیام اور پپتیدی گشتند.الفیک گفت: دریافتیم توتیای دریایی پپتیدی دارد که بسیار شبیه کالسیتونین – هورمونی تنظیم کننده قدرت استخوانهای ما – است .از این رو جالب خواهد بود دریابیم آیا پپتیدهای از نوع کالسیتونین نقش مشابهی را در این موجودات خارپوست دارند یا خیر.



           
پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 19:30
mahnaz

 

یک مبتکر ساکن مجارستان توانسته است دوچرخه تاشو جدیدی به نام SPACE ارائه کند که تنها با فشار دادن یک دکمه باز و تا می شود.

اگرچه از نظر تئوری دوچرخه های تاشو وسایل فوق العاده ای هستند اما در عمل اغلب سواری با آن راحت نیست و چرخ ها از مسیر خارج می شوند.

سیمون هوکایا مبتکر ساکن در بوداپست مجارستان معتقد است توانسته این مشکل را حل کند. او دوچرخه تاشو جدیدی به نام SPACE ارائه کرده است که تنها با فشار دادن یک دکمه باز و تا می شود.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:38
mahnaz

ایده طراحی هتل شناور به شکل صدف می‌تواند در برابر امواج عظیم جزر و مد ناشی از سونامی و دیگر بلایای طبیعی مقاومت کند.اين سازه صدفی شكل یک محیط خود پایدار است که می‌تواند در برابر امواج سهمگین جزر و مد، بالا آمدن سطح آب و دیگر بلایای طبیعی مقاومت کند؛ حالت قوس دار سازه و کابل ها نیز باعث توزیع وزن و در نتیجه افزایش مقاومت در زمان وقوع زمین لرزه می‌شود.

 با استفاده از پنل های خورشیدی و سیستم جمع‌آوری آب باران، نیاز به تأمین برق و آب آشامیدنی مجموعه مرتفع می‌شود.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:32
mahnaz

اگر مي‌ خواهيد بدانيد كه چطور كشوري مثل اسكانديناوي در طي 20 سال حتي يك دندان از جمعيتش با مسواك زدن صبح و شب پوسيده نشده اين مطلب را از دست ندهيد.دكتر محمد حسين خوشنويسان رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: شعار ما براي كاهش آمار دندان هاي پوسيده و بهداشت دهان و دندان سالم نگاه داشتن دندان هاي سالم است.وي گفت: كشوري مثل اسكانديناوي 20 سال است كه جمعيت آن تنها يك دندان پوسيده هم نداشتند كه اين امر تنها با آموزش و مراقبت صورت گرفته است.

خوشنويسان ادامه داد: اگر آموزش مداوم و حساسيت مراقبت از دندان ها به صورت مداوم در كشور صورت گيرد مي‌توانيم آمار پوسيدگي دندان هاي پوسيده هر فرد را در كشور كاهش دهيم، در واقع بايد حتي كساني كه دندان هاي ترميم شده دارند را به خوبي نگهداري كنند.وي عنوان كرد: اگر فردي روزي دو بار يعني صبح و شب به طور مناسب مسواك بزند مي‌تواند پوسيدگي دندان را از خود دور كند .در هنگام شب ترشح بزاق كم و حتي متوقف مي‌شود و ميكروب هاي دهان از مواد غذايي موجود در لا به لاي دندان تغذيه مي‌كنند و با توليد اسيد مي‌ توانند مبناي دندان را تخريب كنند.

خوشنويسان تصريح كرد: اين امر براي بچه هاي بالا زير سه سال در خصوص دندان هاي فك بالا شايع است بايد توجه داشت كه به هنگام شب به اندازه جمعيت كل كره زمين ميكروب در دهان وجود دارد كه ماندن آنها در دهان مي‌توانند باعث ضرر زيادي به دندان ها شود ،بنابراين مسواك شب از تخريب جلوگيري مي‌كند.رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: بعد از خوردن صبحانه كاملا جريان بزاق ادامه دارد و حتي افزايش مي يابد كه با زدن مسواك همراه با خمير دندان اين زمينه فراهم مي شود تا املاح معدني كه باري سازندگي و ترميم دندان لازم است بر روي دندان ها قرار گيرند بنابراين مسواك صبح باعث سازندگي دندان مي‌شود.وي خاطرنشان كرد: حتي اگر مسواك همراه با خمير دندان هم نباشد مي‌تواند بسيار تاثيرگذار باشد.



           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:9
mahnaz

باورهایی در رابطه با استفاده از صابون و شامپو بین مردم رایج است که اکثر آنها درست نیست و برداشت های اشتباهی شده که لازم است اصلاح شوند؛ باورهایی مثل اینکه صابون پوست را خشک می کند یا صابون جامد منبع آلودگی است و… برخی از این باورها را با هم مرور می کنیم:…

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:16
mahnaz

استفاده از ريزارگانيسم‌هاي دريايي تازه‌ترين ابتكار عملي است كه از سوي محققان براي كمك به دندان‌ها و جلوگيري از پوسيدگي آنها به كار گرفته شده است.گروهي از دانشمندان و دندانپزشكان دانشگاه نيوكاسل از مدت‌ها پيش كار روي محصول جديدي را آغاز كرده‌اند كه از نوعي ميكروب دريايي تهيه شده و تا حد زيادي از دندان‌ها، دندان‌هاي مصنوعي و بافت‌هاي لثه در برابر باكتري‌هاي دهاني محافظت مي‌كند.ماده‌اي كه اين دانشمندان موفق به ارائه آن شده‌اند دربرگيرنده آنزيمي است كه از نوعي باكتري دريايي موسوم به licheniformis به دست مي‌آيد.

اين باكتري در سطح جلبك‌هاي دريايي زندگي مي‌كند و اكنون به نظر مي‌رسد يكي از كاربردي‌ترين مواد طبيعي براي دانشمندان خواهد بود.نكته جالب توجه اين است كه ابتداي امر قرار بود تحقيقاتي درخصوص استفاده از اين جلبك‌ها در پاكسازي بدنه خارجي كشتي‌ها صورت گيرد اما دانشمندان به طور اتفاقي متوجه قابليت چشمگير باكتري نهفته در اين جلبك‌ها در پاكسازي دندان‌ها شدند.در حال حاضر خميردندان‌هاي متنوعي در بازار وجود دارد كه تا حد زيادي به حفاظت از دندان‌ها كمك مي‌كند اما همواره بخش‌هايي از دندان‌ها كه دسترسي به آنها چندان ساده نيست به محل مناسبي براي تجمع باكتري‌ها و تشكيل پلاك‌هاي دنداني تبديل مي‌شود.

عملكرد نامطلوب همين پلاك‌هاست كه پوسيدگي دندان‌ها را باعث مي‌شود. دانشمندان مدرسه علوم دنداني دانشگاه نيوكاسل معتقدند مي‌توان از آنزيم نهفته در جلبك‌هاي دريايي براي توليد خميردندان‌هاي موثرتر استفاده كرد؛ خميردندان‌هايي كه حفاظت موثرتر و پايدارتري براي دندان‌ها به همراه دارند.مطالعات اين دانشمندان نشان مي‌دهد پلاك‌هاي دنداني از باكتري‌هايي ساخته مي‌شوند كه با ملحق شدن به يكديگر و تشكيل كلني در يك منطقه محدود از دندان با هر رقيبي از جمله تركيبات ضدباكتريايي موجود در خميردندان‌ها رقابت مي‌كنند.

خميردندان‌هايي كه امروزه در تمامي خانه‌ها به كار گرفته مي‌شود به وسيله جداسازي پلاك‌هاي حاوي تركيبات باكتريايي از دندان‌ها به حفاظت از آنها كمك مي‌كنند اما اين نوع خميردندان‌ها همواره موثر نيستند و به همين دليل است افرادي كه هر روز و حتي براي سه بار مسواك مي‌زنند باز هم از دندان درد و ايجاد ريزحفره‌ها در دندان‌هايشان شكايت دارند.دانشمندان دانشگاه نيوكاسل در بررسي‌هاي آزمايشگاهي خود به نتايج اميدواركننده‌اي درخصوص تاثيرگذاري باكتري نهفته در جلبك دريايي بر پلاك‌هاي دنداني دست يافته‌اند و اكنون در نظر دارند آن را در قالب خميردندان روانه بازار كنند.

منبع: ncl



           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:9
mahnaz

اگر می‌خواهید شکمی صاف و تخت داشته باشید مصرف این نوشیدنی را به شما توصیه می‌کنیم.اسموتی هلو برای داشتن شکمی تخت برای هر خانمی مورد توجه است و ما مصرف این نوشیدنی را به شما هم توصیه می کنیم.

مواد لازم برای یک نفر :
شیر بدون چربی : یک پیمانه
هلوی یخ‌ زده : یک پیمانه
روغن تخم کتان : 2 قاشق چای‌خوری ( سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است )

طرز تهیه :
شیر و هلوهای یخ زده را درون دستگاه همزن ریخته و به مدت یک دقیقه دستگاه را روشن کرده و آن‌ها را مخلوط کنید. مخلوط تهیه شده را درون لیوان مورد نظر ریخته و روغن تخم کتان را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.



           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:5
mahnaz

يکي از مهمترين معضلات و مسائل کشور در مورد بيکاري جوانان، عدم موفقيت افرادي است که پس از اتمام تحصيلات دانشگاهي امکان راهيابي به بازار کار را ندارند و در اين بخش با مخاطرات و مشکلات فراواني مواجه مي‌شوند.

حدود 1ميليون نفراز کل بيکاران کشور را فارغ‌التحصيلان دانشگاهي تشکيل مي‌دهند. از بين مجموعه رشته‌هاي دانشگاهي فارغ التحصيلان برخي رشته‌ها با دردسر كمتري جذب بازار كار مي‌شوند اما فارغ التحصيلان تعدادي از رشته‌هاي دانشگاهي نيز هستند كه به سختي قادرند براي خود شغلي متناسب با تخصص و تحصيلات خود دست و پا كنند.

براساس تازه ترين آمارهاي بدست آمده، بالاترين تعداد بيکاران در رشته‌هاي صنعت و فرآوري( رشته‌هاي فني غير مهندسي)، کامپيوتر، هنر و روزنامه‌نگاري قرار دارند.

در مقابل تعداد بيكاران تحصيل كرده در رشته‌هايي مانند خدمات امنيتي، بهداشت، تربيت معلم و خدمات حمل و نقل كمتر از 8 درصد بوده و اكثر آنان توانسته اند در سال‌هاي پس از فارغ التحصيلي جذب بازار كار شوند.

يکي از مهمترين معضلات و مسائل کشور در مورد بيکاري جوانان، عدم موفقيت افرادي است که پس از اتمام تحصيلات دانشگاهي امکان راهيابي به بازار کار را ندارند و در اين بخش با مخاطرات و مشکلات فراواني مواجه مي‌شوند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, :: 21:38
mahnaz

بوي بد دهان عوامل مختلفي دارد كه پوسيدگي دندان و بيماري‌هاي لثه در 90 درصد موارد علت اين مشكل هستند و بهتر است براي رفع اين مشكل ابتدا بايد عامل اصلي رفع و فرد توسط دندانپزشك معاينه شود.
دكتر ندا رسايي اظهاركرد:‌ محيط دهان نسبت به ساير اندام‌هاي بدن، باكتري‌هاي بيشتري دارد كه ممكن است برخي از اين باكتري‌ها پاتوژن (بيماري‌زا) باشند.

اين باكتري‌ها از مواد غذايي درون دهان استفاده مي‌كنند و با تشكيل كلوني موجب تخريب لثه كه بافت نرم دهان است، مي‌شوند. وي افزود: بيماري‌هاي لثه موجب مي‌شوند كه شيار بين دندان و لثه افزايش يافته و مسواك نتواند آن را تميز كند. در نتيجه ميكروب‌ها در شيارها باقي مانده و مواد اسيدي توليد شده توسط آنها موجب بوي بد دهان مي‌شود.

رسايي تصريح كرد: با هيچ نوع جراحي يا جرم‌گيري نمي‌توان باكتري‌هاي پاتوژن را كاملاً از بين برد، ولي مي‌توان از حجم باكتري‌ها كاست و رشد آنها را به تعويق انداخت.

اين متخصص بيماري‌هاي لثه گفت: اگر عامل بوي دهان پوسيدگي دندان نيز باشد مي‌توان با جرم‌گيري و اقدامات بهداشتي عامل را از بين برد و در صورتي كه باز هم بوي بد رفع نشد بايد به دنبال راه‌هاي ديگر بود كه در اين صورت ممكن است مشكل به دليل بيماري‌هاي حلق يا گوش يا بيماري‌هاي گوارشي باشد.



           
پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, :: 21:14
mahnaz

ديده‌ايد که تا ضربه‌اي به دست و پايتان مي‌خورد، يا جايي از بدنتان درد مي‌گيرد، قديمي‌ها توصيه مي‌کنند آن قسمت را گرم کنيد تا درد آرام شود.
درد باعث گرفتگي و تشنج عضلات مي‌شود و بعد از آن جريان خون در عضلات كاهش مي‌يابد، اكسيژن و مواد مغذي كمتري به آنها مي‌رسد و اين چرخه ادامه مي‌يابد. وقتي كه به منطقه دردناك بدن گرما مي‌دهيم، در واقع جريان خون در آن منطقه را افزايش مي‌دهيم و چرخه درد را مي‌شكنيم.

به همين دليل است که خيلي از پمادها و لوسيون‌هاي ضددرد، خاصيت گرمابخشي دارند و البته قديمي‌ها، اين خاصيت را با استفاده از دستمال داغ، خشت آتش ديده، کيسه آب گرم يا وسايل گرمايشي ديگر تامين مي‌کردند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, :: 21:9
mahnaz

بیش از هر زمینه و رشته دیگری، تکنولوژی به خودش می بالد که منبع الهام و سرچشمه ابداعات و اختراعات فراوانی بوده و خواهد بود. البته می توان به راحتی فراموش کرد که به هر حال بسیاری از این ابداعات آشفته و سردرگم هستند و به ازای یک آیپاد، می توان حداقل یک دوجین ابزارهای پرتابل موسیقی و ساعت های مچی پخش آهنگ به درد نخور و شکست خورده را نام برد.

در ادامه مطلب 10 گجت شگفت انگیز داریم که به سادگی در زمان خودشان شکست خوردند. هر چند نمونه های آینده برخی از آنها به موفقیت رسید و شاید نیز در آینده برسند.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, :: 20:51
mahnaz

بهتر است دانش آموزان در ساعات بین كلاسی، از ساندویچ نان و پنیر و گردو، میوه‌ها یا ساندویچ كتلت استفاده كنند.
دكتر منصور شهركی دانشیار تغذیه دانشگاه علوم پزشكی زاهدان گفت: استفاده از تنقلاتی مانند چیبس، پفك و مانند آن موجب ایجاد انرژی كاذب در دانش‌آموزان و بی‌میلی او به خوراك می‌شود ضمن آن كه بر سلامتی وی نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

این عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان تصریح كرد: دانش آموزان وعده صبحانه را فراموش نكنند چرا كه استفاده از صبحانه كامل شامل نان و پنیر، تخم مرغ یا عسل، شیر ولرم، گوجه و خیار و گردو باعث افزایش یادگیری دانش آموزان می‌شود.

دكتر شهركی ادامه داد: دانش آموزانی كه صبحانه نمی‌خورند به دلیل كاهش قند خون میزان تمركز و یادگیری آنان در كلاس درس كاهش می‌یابد.وی گفت: ‌دانش آموزانی كه شیفت عصر سر كلاس حاضر می‌شوند علاوه بر صبحانه، وعده نهار را نیز از یاد نبرند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: ‌استفاده از یك وعده خوراك سبك و كم چرب می‌تواند نقش مهمی در ارتقاء یادگیری دانش آموزان شیفت ظهر داشته باشد.



           
5 مهر 1391برچسب:, :: 20:44
mahnaz

 

داستان (mkg-graphic.mihanblog.com)

بر اساس جدید‌ترین اطلاعات اقتصادی جهان، فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها با وجود بحران اقتصادی رو به بهبود گذاشته است و در کشورهای توسعه یافته تعداد بزرگسالانی که مدرکی برابر مدرک فارغ‌التحصیلی از کالج یا دانشگاه را دارند ۳۰ درصد افزایش یافته‌است.

با این‌همه بهبود در آموزش عالی در این کشور‌ها دشوارتر است، بسیاری از اقتصاد‌های توسعه یافته گاهی از اوقات از تحصیل‌کرده‌ترین جمعیت برخوردارند و درحالی که میزان آموزش در این کشورها به صورت پیوسته افزایش یافته، این افزایش در مقایسه با اقتصاد‌های درحال توسعه بسیار ناچیز به نظر می‌آید. برای مثال آمریکا یکی از کشورهایی است که کوچکترین رشد سالانه آموزش عالی را از سال ۱۹۹۷ تا کنون داشته‌است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
5 مهر 1391برچسب:, :: 20:44
mahnaz

یک گروه ورزشی دوچرخه سواری اقدام به ساخت دوچرخه ای به عنوان یک گام بلند در این صنعت کرده که می تواند زین دوچرخه را برحسب شیب زمین تغییر دهد.

گروه ورزشی دوچرخه سواری نمونه اولیه از دوچرخه های خود را در یک نمایشگاه دوچرخه به نمایش گذاشته است که می تواند به سادگی به جلو و عقب حرکت کند بدون اینکه به تنظیمات خاصی نیاز داشته باشد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 19:24
mahnaz

 

 

توضیحات در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 19:15
mahnaz

مصرف مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه قدرت یادگیری دانش آموزان را در طی روز کاهش می دهد.دکتر محمد صفریان،‌مدیر گروه بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مصرف ترکیبات شیرین موجب نوسان شدید قند خون می شود، اظهار داشت: مصرف ترکیبات شيرين به نوعي كودكان را هيجان زده مي كند و سبب مي شود كه قدرت تمركز و قدرت يادگيري را كاهش مي دهد.دکتر محمد صفریان وعده صبحانه را مهم ترين وعده غذايي براي دانش آموزان دانست و تصريح كرد: بهترين تركيب براي اين وعده تركيبات پروتئيني شامل شیر، پنیر، کره و تخم مرغ است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه در حدود 40 درصد از دانش آموزان وعده صبحانه را نمي خورند، خاطرنشان كرد: بايد والدين به اين وعده به ويژه در دانش آموزان دبستاني اهميت ويژه اي بدهند.دكتر صفريان ادامه داد: همچنين ميان وعده ها در رژيم غذايي به ويژه براي دانش آموزان دوره ابتدايي بسيار مهم است. بايد براي دانش آموزان 2 ميان وعده در نظر گرفته شود كه يكي از آنها يك غذاي سبك مانند شير و كيك يا ساندويچ هاي خانگي و ديگري ميوه باشد.عضو مرکز تحقیقات ییوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اهميت نظم در وعده هاي غذايي، تاكيد كرد: بايد براي دانش آموزان يك نظم غذايي خاص را در نظر گرفت به اين معني كه هر روز راس يك ساعت مشخص نهار و راس يك ساعت مشخص شام سرو شود.

مدير گروه بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد در اين راستا افزود: بهتر است كه وعده نهار كه يكي از وعده هاي بسيار مهم است در هنگام مراجعت كودكان از مدرسه آماده باشد و شام در ساعات اوليه شب صرف شود تا فرصت كافي بين صرف شام و خواب وجود داشته باشد و در حدود 45 دقيقه قبل از خوابيدن يك نوع لبنيات مصرف شود.عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به اينكه تفاوت هايي در نحوه تغذيه دانش آموزان دوره هاي مختلف وجود دارد، بيان كرد: هر چه به سن اوج گيري تراكم استخوان نزديك تر مي شويم بايد مصرف لبنيات و ويتامين دي را بيشتر كرد و همچنين نياز افراد به اشعه آفتاب نيز زيادتر مي شود.

وي در اين راستا ادامه داد: در دانش آموزاني كه سن بالاتر دارند مصرف لبنيات كم چرب به ويژه اگر دانش آموز دچار چاقي است توصيه مي شود در صورتي كه در دانش آموزان با سن كمتر مصرف لبنيات پرچرب بهتر است.مدير گروه بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به اينكه برخي از دخالت هاي والدين سبب اختلال در تغذيه درست مي شود، تاكيد كرد: در دانش آموزان دوره ابتدايي بايد رشد كودكان و ميزان چاقي يا لاغري را با توجه به نمودار رشد سنجيد و هر كودك نمودار خاص خود را دارد و نبايد بدون در نظر گرفتن اين موضوع در تغذيه كودكان تغييراتي انجام داد.



           
1 مهر 1391برچسب:, :: 21:45
mahnaz

همزمان با موفقیت آمازون کیندل که به عنوان یک سخت افزار برای خواندن کتابهای الکترونیکی به کار می رود، فروش کتابهای دیجیتالی روند رو به رشدی داشته اما فروش کتابهای کاغذی کاهش یافته است.فروش کتابهای الکترونیکی در نیمه اول سال 2012 در مقایسه با سال گذشته به علت موفقیت چشمگیر دستگاه هایی چون آمازون کیندل تا 188 درصد افزایش یافته است.این درحالی است که براساس اعلام انجمن ناشران بریتانیا، فروش کتابهای کاغذی تنها 0.4 درصد در مقایسه با همین دوره در سال گذشته کاهش یافته است و آمارهای جدید صرفا حکایت از افزایش چشمگیری فروش کتابهای دیجیتالی دارد.

این آمار و ارقام نشان می دهد که حتی برخی از کتابهایی که مخاطب به آن علاقه داشته هم در قالب کتابهای دیجیتال و هم کتابهای غیر دیجیتال فروش مناسبی را برای خود رقم زده است.این درحالی است که کارشناسان این صنعت هشدار داده اند که ممکن است کتابفروشهای سنتی متقاعد کردن خوانندگان کتابها را برای تغییر رویکرد از دیجیتال به کاغذی کار بسیار دشواری ببینند، چرا که کتابهای دیجیتالی در اینترنت با قیمتهای بسیاری ارزان تری به فروش می رسند.براساس اظهارات کارشناسان افزایش فروش کتابهای الکترونیکی تنها به کتابهای داستانی محدود نمی شود، افزایش فروش کتابهای غیر داستانی نیز 128 درصد در مقایسه با همین دوره در سال گذشته چشمگیر بوده و از سوی دیگر کتابهای کودکان نیز افزایش 171 درصدی داشته است.

رشد کلی 89.1 درصدی در فروش دیجیتالی از 124 میلیون دلار به 234 میلیون دلار رسیده است درحالی که فروش کتابهای کاغذی از 1594 میلیون دلار به 1589 میلیون دلار رسیده است.انجمن ناشران بریتانیایی که فروش کتابها را در فروشگاه های بزرگ مورد نظارت دارد، اعلام کرد که کل فروش کتابهای دیجیتال اعم از داستانی، غیر داستانی و کودکان از 30 میلیون دلار در فاصله زمانی ژانویه و ژوئن 2011 به 84 میلیون دلار در همان دوره در طول سال جاری رسیده است.

ریچارد مولت مدیر اجرایی انجمن ناشران بریتانیایی اظهار داشت که نتایج بخش نظارت بر فروش این انجمن نشان می دهد که علیرغم شرایط دشوار اقتصادی این بخش همچنان موفق است، افزایش فروش دیجیتال نیز نشاندهنده میزان سرعت اقبال خوانندگان کتابها به محصولات دیجیتال و سرعت عرضه ناشران در عرضه کتابهای دیجیتال است.احتمال دارد که این رشد همچنان ادامه داشته باشد، چرا که گوگل، سامسونگ، اپل و آمازون به دنبال افزایش فروش خود در بخش رسانه های دیجیتال هستند که این امر از برنامه های اجرایی ارائه شده در فروشگاه های (apps stores) تبلتهایشان مشخص است.



           
1 مهر 1391برچسب:, :: 21:45
mahnaz

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.