اسلایدر

پرورش دماغ انسان در ساعد دست !
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

این بینی جدید که با شیوه پیشگامانه پروفسور اسکندر سیفعلیان، استاد کالج دانشگاهی لندن به وجود آمده، اولین بینی جهان بوده که از سلول بنیادی تولید شده و در نهایت شبیه به اندام یک مرد 56 ساله با کمی چروک خواهد بود.یک تاجر انگلیسی که بینی خود را در اثر سرطان از دست داده، اکنون با دستاورد دانشمند ایرانی در حال پرورش یک بینی جدید بر روی ساعد دست خود است.

این بینی جدید که با شیوه پیشگامانه پروفسور اسکندر سیفعلیان، استاد کالج دانشگاهی لندن به وجود آمده، اولین بینی جهان بوده که از سلول بنیادی تولید شده است. این بینی جدید که با شیوه پیشگامانه پروفسور اسکندر سیفعلیان، استاد کالج دانشگاهی لندن به وجود آمده، اولین بینی جهان بوده که از سلول بنیادی تولید شده و در نهایت شبیه به اندام یک مرد 56 ساله با کمی چروک خواهد بود. در صورت موفقیت، این بینی در نهایت از ساعد خارج شده و بر روی صورت پیوند خواهد خورد.

متخصصان کالج لندن امیدوارند این بینی از حس بویایی برخوردار باشد. پرفسور سیفعلیان، اظهار کرد: بینی بیمار کمی به سمت چپ خمیده بود و ما می‌خواستیم آنرا درست کنیم اما وی دقیقا چیزی شبیه به بینی خود می‌خواست. این بینی جدید در ابتدا بر اساس بینی اصلی بر روی قالب شیشه‌ای ساخته شد. سپس یک ماده مصنوعی شبیه به کندوی عسل برای ایجاد چارچوبی جهت قرار دادن سلولهای بنیادی در آن، افشانه شد.

در گام بعدی این قالب برداشته و ماده مصنوعی شبیه کندوی عسل در فرآیندی در یک شیشه چرخان موسوم به بیوراکتور با میلیونها سلول بنیادی پوشیده شد که در صورت تغذیه صحیح می‌توانند به غضروف بینی تبدیل شوند. در همین حین، پوست ساعد بیمار به تدریج با یک بالن کوچک که در زیر سطح قرار گرفته و باد می‌شد، کشیده شده تا جای کافی برای قرار دادن بینی در زیر آن باز شود. حدود دو ماه پیش این چارچوب آماده شده و جای بالن را در زیر پوست کشیده شده گرفت.

این بینی جدید اکنون از ساعد بیمار بیرون زده که در نهایت به شبکه‌های عصب و رگهای کوچک به همراه یک پوشش پوست از ساعد فرد برای پیوند به صورت نیاز خواهد داشت. سیفعلیان در گفتگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی اظهار کرد: ما فقط می‌توانیم بینی را بسازیم اما پوست را نمی‌توانیم. پس از حداقل سه ماه، این بینی از زیر پوست بیرون آمده و در یک عمل جراحی که جای هیچ زخمی را نباید بر جای بگذارد، بر روی صورت بیمار پیوند خواهد خورد. ساعد پس از کشیدن پوست به جایگاه قبلی خود، به حالت عادی برخواهد گشت.

این بیمار که خواسته ناشناس بماند، بینی خود را پس از ابتلا به سرطان پوست از دست داد. درمانها برای توقف تومور باعث بدتر شدن آسیب و خانه‌نشین شدن فرد در اثر زخمهای روانی برای وی شد. در صورت دستیابی به موفقیت در این عمل، بیماران مشابه بسیاری، از قربانیان تصادفات گرفته تا سربازان آسیب‌دیده می‌توانند از مزیتهای آن برخوردار شوند. پروفسور سیفعلیان که امیدوار است بتواند در نهایت کل صورت را در آزمایشگاه پرورش دهد، اظهار کرد: ما همه امیدواریم که این بینی در زیر پوست با موفقیت آماده شود.



           
سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, :: 20:39
mahnaz

براساس آزمایشهای انجام شده توسط انجمن بهره هوشی منسا، یک دختر 15 ساله هندی تبار با ضریب هوشی 162 از آلبرت انیشتین و استفان هاوکینگ باهوشتر است.فابیولا مان دختر 15 ساله ای از لندن با داشتن ضریب هوشی 162 از انیشتین و هاوکیینگز سبقت گرفته است.این بهره هوشی وی را در صدر باهوشترین افراد جهان که یک درصد جهان را تشکیل می دهند قرار داده است. گفته می شود که ضریب هوشی هاوکینگ 160 بوده و ضریب هوشی این دختر 15 ساله 162 اعلام شده است و دست کم روی کاغذ بهره هوشی وی بیشتر است.منسال بزرگترین و قدیمی ترین انجمن ضریب هوشی بالا در جهان است. این سازمان غیرانتفاعی به روی افرادی که در بهره هوشی بالاتر از حد استاندار دارند گشوده می شود. منسا به طور رسمی از گروه های ملی و سازمان پوششی منسا اینترنشنال تشکیل شده و دفتر ثبت شده آن در شهر لینکولنشایر انگلستان قرار دارد.

فابیولا اظهار داشت: وقتی درباره وجود انجمن منسا مطلع شدم تصمیم گرفتم در آزمون آنها شرکت کنم. من همیشه به معماها علاقمند بودم و از پدر و مادرم ملتمسانه خواستم که مبلغ این آزمون را پرداخت کنند.فابیولا دانش آموزش مدرسه دخترانه نخبگان نورث وود در لندن است. وی برای این آزمون سه ساعته در دانشکده پزشکی دانشگاه کالج لندن حضور یافت و در این رابطه گفت: پرسشها اندکی گمراه کننده تر از آزمونهای بهره هوشی آنلاین بودند و ما وقتی زیادی برای پاسخ به آنها نداشتیم بنابراین نمی توانم توصیف کنم که به واقع چه شرایطی داشتم.این دختر 15 ساله هندی تبار که گفته می شود ریشه های پرتغالی دارد دارای کمربند بنفش در رشته کاراته است و اکنون در کلاسهای تکواندو شرکت می کند و مثل همه بچه های باهوش شطرنج باز می کند، پیانو و گیتار می نوازد.

وی به نوشتن خلاقانه علاقمند است و درحال حاضر روی یک داستان بلند کار می کند.مادر فابیولا یک تهیه کننده اخبار در آسوشیتدپرس لندن است.فابیولا گفت: ما پس از این آزمون به تعطیلات رفتیم و یک ماه پس از آن نامه ای دریافت کردم که در آن نوشته شده بود ضریب هوشی من 162 است و من به انجمن منسا دعوت شدم.چندی پیش نیز یک دختر 12 ساله از لیورپول بریتانیا در آزمون انجمن منسا با ضریب هوشی 162 به عنوان یک درصد از افراد باهوش جهان شناخته شد.اولیویا منینیگ اولیویا اذعان کرده است به سرعت اطلاعات جدید را یاد می گیرد و به خاطر می آورد اما می گوید پس از آنکه از نمره هوش خود مطلع شد "لال" شده بود. ضریب هوشی وی دو نمره بهتر از آلبرت اینشتین نابغه آلمانی و هاوکینگ بزرگ ترین فیزیک دان معاصر است.



           
یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 18:40
mahnaz

در جهان، حتی دو انسان هم، از یک نگاه مشابه برخوردار نیستند؛ بر همین اساس دانشمندان رایانه دانشگاه ایالتی تگزاس در سن مارکوس از این واقعیت برای تولید سیستمی استفاده کرده‌اند که می‌تواند افراد را از طریق شیوه نگاه آنها به نمایشگر رایانه شناسایی کند.انسانها در زمان مشاهده یک تصویر به نقاط مختلف آن نگاه می‌کنند که این، ناشی از علایق آنها در توالی‌های گوناگون است.دانشمندان رایانه در سراسر جهان از زیست‌سنجشی یا بیومتریک که به بررسی خواص قابل اندازه‌گیری بدن مانند اثر انگشت پرداخته، برای شناسایی انسان در حوزه‌های جرم‌شناسی، امنیت مرزی و همچنین برای ورود به گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

این پژوهش در حال حاضر در مراحل ابتدایی قرار داشته و به سالها کار پیش از ورود آن به بازار نیاز دارد، اما این دانشمندان معتقدند که حرکات چشم می‌تواند بخشی از نسل آینده بیومتریک باثبات‌تر باشد.پیش از این دانشمندان نشان داده بودند که کلاهبرداران می‌توانند اسکنرهای قرنیه را با لنزهای تماسی چاپی یا با قرار دادن یک چاپ عالی از چشم فرد اصلی در برابر این اسکنرها آن را فریب دهند. این محققان امیدوارند که افزودن یک حسگر حرکت چشم بتواند از این تقلب‌ها جلوگیری کند.این سیستم جدید به ثبت حرکات چشم و بررسی دو ویژگی تمرکز نگاه و حرکت سریع چشم می‌پردازد. در حالت تمرکز، چشم بر روی یک نقطه در نمایشگر خیره شده و در حالت حرکت سریع، بین نقاط مختلف تصویر به سرعت حرکت می‌کند.

این سیستم با استفاده از این حرکات، ویژگی‌های خاص چشم هر فرد از جمله فشار عضله چشم و چربی و رگهای درون این عضو و همچنین خود کره چشم را محاسبه می‌کند.به گفته این محققان، در آینده حتی می‌توان از اسکن‌های چشم برای تعیین بیماری یا تنش احساسی در افراد استفاده کرد.البته این فناوری تا ورود به بازار راه زیادی را در پیش داشته و محققان هنوز با سؤالات زیادی مانند امکان ثابت باقی ماندن الگوهای حرکتی چشم افراد در طول زمان روبه‌رو هستند.این پژوهش ماه گذشته در یک نشست بیومتریک در موسسه مهندسان برق و الکترونیک آمریکا ارائه شده است.



           
دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, :: 18:40
mahnaz

یک طراح اسپانیایی از یک چمدان جدید رونمایی کرده که بطور خودکار به دنبال صاحب خود می‌رود.چمدان هوشمند « Hop!» از سه گیرنده برخوردار بوده که با برنامه روی گوشی هوشمند کاربر از طریق بلوتوث ارتباط برقرار می‌کند.داده‌های بلوتوث توسط یک ریزکنترلگر پردازش شده که موقعیت گوشی هوشمند کاربر را محاسبه می‌کند. این ریزکنترلگر همچنین یک سیستم شبیه به چرخهای شنی را در زیر چمدان هوشمند که توسط «رودریگو گارسیا گونزالس» طراحی شده، هدایت می‌کند.

چمدان طراحی شده را همچنین می‌توان برای قرار گرفتن در یک خط با چمدانهای هوشمند مشابه دیگر تنظیم کرد. در صورتی که علائم گوشی هوشمند از دسترس خارج شده یا در آن اختلال بوجود بیاید، کاربر یک پیام هشدار بر روی گوشی خود دریافت می‌کند و چمدان بطور خودکار قفل می‌شود.این چمدان هوشمند برای برآورده‌ کردن بیشتر الزامات فضای کابین هواپیما طراحی شده و تنها 55x40x20 سانتی‌متر است. علاوه بر آن به گفته «گونزالس»، مکانیزم داخلی این دستگاه باعث افزایش وزن آن نشده است.این چمدان در حال حاضر در مرحله پیش‌ساخت قرار دارد، اما «گونزالس» امیدوار است بتواند آن را به شکل مکمل یک چمدان بزرگتر تکمیل کرده و به بازار عرضه کند.



           
شنبه 22 مهر 1391برچسب:, :: 22:50
mahnaz

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد از دوشنبه 24 مهر ماه، شرایط مجازین شرکت در این مرحله را تشریح کرد.
دکتر حسین توکلی با اشاره به آغاز مهلت انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در 24 مهر، اظهارکرد: همچنین اطلاعیه نحوه انتخاب رشته و شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت در 24 مهر اعلام می‌شود.

وی افزود: در این مرحله به داوطلبان امکان انتخاب ظرفیت‌های جدیدی که ایجاد شده است و کد رشته محل‌هایی که تکمیل نشده‌اند، داده می‌شود، بنابراین داوطلبان می‌توانند برای شرکت در این مرحله از 24 مهر ماه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

توکلی با اشاره به شرایط شرکت داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت، گفت: کلیه مجازین به انتخاب رشته اعم از قبولشدگان و داوطلبانی که در مرحله اول پذیرفته‌ نشده‌اند می‌توانند در این مرحله شرکت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه پذیرفته‌شدگانی که علاقه‌مند به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند، درصورت قبولی در این مرحله، قبولی قبلی آنها کان لم یکن تلقی می‌شود، تصریح کرد: البته پذیرفته‌شدگان رشته‌های دارای شرایط خاص و بورسیه حق شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت را ندارند.



           
شنبه 22 مهر 1391برچسب:, :: 22:18
mahnaz

 

دوچرخه مفهومي Bicymple بدون زنجير و دنده طراحي شده و امكان دوچرخه‌سواري راحت و روان را در مناطق شهري فراهم مي‌كند.

هدف از طراحي اين دوچرخه ، ساخت نمونه‌اي ساده‌تر در مقايسه با دوچرخه هاي موجود است كه با حذف زنجير چرخ و ديگر قطعات پيچيده علاوه بر كاهش وزن، باعث تسهيل حركت در جهات مختلف مي‌شود.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, :: 20:29
mahnaz

سایت dxomarkکه کارش رتبه بندی دوربین‌ها است گزارشی را منتشر کرده که در آن دوربین تلفن‌های همراه امروزی با دوربین‌های کامپکت سال‌های اخیر مقایسه شده‌اند. Dxomark در گزارش خود می‌گوید که گنجانیدن مگاپیکسل‌های بیشتر بر روی سطح یک سنسور لزوماً به معنای کیفیت عکس بهتر نیست.

پیکسل‌های کوچکتر و در نتیجه سطح کوچکتر سنسور باعث جذب نور کمتر می‌شود که معمولاً این امر، منجر به عکس‌هایی با نویز بیشتر خواهد شد

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, :: 20:22
mahnaz

نسل جديد قطار پر سرعت چين با سرعت 350 كيلومتر در ساعت با موفقيت در شمال شرق اين كشور مورد آزمايش قرار گرفت.

نسل جديد قطار تندرو توسط شركت راه آهن شمال چين (CNR)‌ طراحي و ساخته شده و روز دوشنبه با سرعت 300 كيلومتر در ساعت مورد آزمايش قرار گرفت.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, :: 20:12
mahnaz

ضربان قلب شما می تواند به زودی به رمز عبورتان برای ورود به تلفن هوشمند، تبلت، کنسول های بازی و دیگر وسایل الکترونیکی تبدیل شود.محققان در حال ارائه فناوری جدیدی هستند که به گجت ها امکان می دهد تا صاحب خود را فقط با یک لمس و اندازه گیری ضربان قلب او از طریق انگشتش شناسایی کنند.فوتینی آگرافیوتی مهندس دانشگاه تورنتوی کانادا و سازنده نسخه این فناوری می گوید بیومتری سیگنال ECG(الکتروکاردیو گرام) افراد را بر اساس ریتم قلبی شان تشخیص می دهد نه فقط ضربان قلب آنها بلکه شکل واقعی ضربان قلبشان.

آگرافیوتی شرکتی را بر اساس این فناوری به نام بیونیم تاسیس کرده است.چنین تعیین کننده های هویتی بر اساس ضربان قلب، درون یک تلفن یا تبلت تعبیه می شود و اجازه نمی دهد افرادی غیر از صاحب اصلی وسیله، از آن استفاده کند.ضربان قلب می تواند یک جایگزین و یا مکمل امن برای اقدامات تعیین هویت زیستی مانند اثرانگشت باشد.بر خلاف دیگر برنامه های تشخیص هویت آینده نگر، تعیین هویت بر اساس ضربان قلب، از نظر فنی آماده استفاده است.

برای نسل ها، پزشکان وضعیت قلب افراد را با استفاده از حسگری که بر روی سینه می چسباندند، بررسی می کردند. اخیرا محققان حسگرهای ارزان و نازکی ساخته اند که می تواند الکتروکاردیوگرام را از طریق نوک انگشت اندازه گیری کند.کاربر فقط کافی است تا حسگر را به مدت چند ثانیه لمس کند این کار را می تواند با یک انگشت از هر دست انجام دهد. این حسگرهای انگشتی تعبیه شده در تلفن هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی می توانند ضربان قلب را اندازه گیری کنند البته از دقت کافی برای تشخیص پزشکی برخوردار نیستند.



           
سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, :: 19:54
mahnaz

به ادمه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, :: 18:48
mahnaz

محققان از خودروی برقی هوشمند جدیدی رونمایی کره اند که می تواند به طور خودکار پارک کند و با صدای راننده به طرفش برود.اگرچه خودروی NSC-2015نیسان فقط یک نمونه اولیه است اما نامش حاکی از آن است که این خودروساز قصد دارد آن را تا سال 2015 به بازار عرضه کند.اما تحلیل گران هشدار می دهند تا استفاده انبوه از چنین خودروهایی هنوز راه زیادی مانده است.این خودرو برای جهت یابی به حسگرها، دوربین ها، رایانه و فناوری های ارتباطی 4Gتکیه دارد برای ارتباط بی سیم و همچنین به فناوری روباتیک برای چرخاندن فرمان خودرو، عوض کردن دنده و ترمز کردن تکیه دارد.

این خودرو خودش با سرعت پنج کیلومتر بر ساعت در مسیر مستقیم رو به جلو و دنده عقب، رانندگی می کند و می تواند دور بزند. این خودرو توانایی شناخت نشانه های جاده را دارد و می تواند در چهارراه ها توقف کند.پس از آنکه راننده از خودروی NSC-2015 خارج شد، خودرو خودش و به صورت خودکار در پی دریافت دستور که توسط تلفن هوشمند داده می شود، پارک می کند.این خودرو خودش می تواند جای خالی برای پارک کردن بیابد و وقتی جای مناسبی یافت فرایند پارک کردن خودرو آغاز می شود.

راننده می تواند با استفاده از تلفن هوشمند، به خودرو دستور دهد از پارک خارج شده و به جایی که راننده را در آن قرار دارد بیاید.سیستم امنیتی خودرو به طور خودکار با دوربینی که در این وسیله نقلیه تعبیه شده است کار می کند. اگر سیستم رفتار مشکوکی را تشخیص دهد با استفاده از تلفن هوشمند، راننده را مطلع می سازد.



           
دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, :: 23:2
mahnaz

در هفته گذشته کمپانی Japan Display اعلام کرد که تولید انبوه صفحه نمایش 5 اینچی TFT-LCD با کیفیت فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل) را برای استفاده در تلفن‌های هوشمند آغاز کرده. این کمپانی که متشکل از عوامل و منابع فنی و تولیدی «سونی، توشیبا و هیتاچی» است مشخصات این صفحه نمایش را چنین بر شمرده...

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, :: 22:56
mahnaz

مطالعات پژوهشگران سوئدي نشان مي‌دهد افرادي كه شكلات مي‌خورند، كمتر در معرض خطر سكته مغزي قرار دارند.تاكنون پژوهش‌هاي زيادي درخصوص خواص درماني شكلات و تاثيرات مثبت آن در فشارخون بيماري‌هاي قلبي انجام شده است. اين بار نوبت بررسي تاثير شكلات بر احتمال سكته مغزي است.اين پژوهش نشان داده است احتمال ابتلا به سكته مغزي در افرادي كه به طور متوسط شكلات مي‌خورند در مقايسه با كساني كه هيچ شكلاتي نمي‌خورند، كاهش مي‌يابد البته اين بدان معني نيست كه مردم مي‌توانند انتخاب شيوه‌هاي سالم زندگي را براي يك تكه شكلات ناديده بگيرند.در واقع اين پژوهش فقط به نوعي ارتباط ميان مصرف شكلات و كاهش خطر سكته مغزي اشاره دارد.بسياري از مطالعات نشان مي‌دهد شكلات تلخ سودمندترين نوع شكلات است. با اين حال تحقيقات جديد در سوئد، كشوري كه در آن شكلات شيري محبوبيت بسياري دارد، صورت گرفته است.

با اين‌كه در كشوري مثل بريتانيا، شكلات شيري محبوب‌تر از شكلات تلخ است، اما بررسي‌هايي كه سال 2010 انجام شد نشان داد مصرف شكلات تلخ در اين كشور در حال افزايش است و بيش از يك‌سوم شكلات تلخ را از نوع شيري آن سالم‌تر مي‌دانند.شكلات حاوي آنتي‌اكسيداني به نام فلاونوئيد است كه ممكن است دليلي براي برخي خواص درماني آن باشد.مطالعات جديد روي 37 هزار سوئدي بين 45 تا 79 ساله انجام شد. اين افراد پرسشنامه‌هايي را درخصوص غذاهايي كه مي‌خوردند از جمله شكلات پر كردند.بررسي پاسخ‌هاي داده شده مشخص كرد در طول يك دوره 10 ساله، 1995 مورد سكته مغزي بين اين افراد وجود داشت.در افرادي كه بيشترين ميزان شكلات يعني 63 گرم در هفته را مصرف كردند، در مقايسه با افرادي كه كمترين مقدار شكلات را خوردند، ابتلا به سكته مغزي 17 درصد كمتر بود.

دانشمندان همچنين نتايج پنج مطالعه انجام شده ديگر در اين خصوص را نيزمورد بررسي قرار دادند. افرادي كه بيشترين ميزان شكلات را خورده بودند در مقايسه با همتايان خود كه حداقل شكلات را مصرف كرده بودند، 19درصد كمتر دچار سكته مغزي شدند.در واقع مشخص شد در اين افراد، با افزايش 50 گرم مصرف شكلات در هفته خطر سكته مغزي حدود 14 درصد كاهش يافته است.پژوهش‌هايي كه سال‌هاي اخير انجام شده نشان داده است اگر شكلات تلخ به‌عنوان بخشي از يك رژيم غذايي متعادل و سالم مصرف شود، ممكن است راهي براي كاهش خطر ابتلا به سكته مغزي باشد. اين مطالعات نشان مي‌دهد براي افراد، خوردن انواع شكلات در حد اعتدال نيز مي‌تواند مفيد باشد.

به هر حال، تحقيقات بيشتري لازم است و اين نتايج نبايد به عنوان بهانه‌اي جهت افراد باشد كه براي كاهش خطر ابتلا به سكته مغزي، خوردن شكلات را به عنوان يك جايگزين براي ورزش منظم و يك رژيم غذايي سالم استفاده كنند.بعضي عوامل مانند ژن‌ها، سن و ديگر شرايط پزشكي، افراد را بيشتر در معرض ابتلا به سكته مغزي قرار مي‌دهند. اما راه‌حل‌هايي وجود دارد كه مردم مي‌توانند خطر ابتلا به سكته مغزي را كاهش دهند، از جمله اين‌كه سيگار كشيدن را ترك كنند، غذاي سالم بخورند و ورزش كنند.



           
دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, :: 22:49
mahnaz

محققان دریافتند که خوردن فست‌فودها خطر افسردگی را بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.افسردگی بیماری ناتوان‌کننده و شایع در سراسر دنیا است و شامل کاهش قدرت تفکر، کاهش اعتماد به‌نفس و علاقه به فعالیت‌های طبیعی زندگی است.افزایش شیوع افسردگی در کودکان و بزرگسالان در سال‌های اخیر زنگ‌خطری برای جوامع است. حدود ۱۲۱ میلیون نفر در سراسر دنیا دچار این اختلال هستند.داروهای ضد‌افسردگی نیز غالبا تاثیر چندانی نداشته و تنها علائم بیماری را می‌‌پوشانند و با وجود استفاده گسترده از این داروها، هنوز شیوع این بیماری در حال افزایش است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, :: 22:37
mahnaz

بنا به ادعای یک منبع ناشناس که عکس بالا را در اختیار سایت sammobile قرار داده، سامسونگ در حال کار بر روی تلفنی با 3 گیگابایت رم است. پرسشی که به وجود می‌آید این است که چرا کاربران باید به 3 گیگابایت رم احتیاج داشته باشند حال آنکه 1 گیگابایت رم کافی است؟

منبع ناشناس می‌گوید که سامسونگ در حال کار برای بهبود عملکرد نرم‌افزارهای خود است و این می‌تواند ویژگی‌هایی را به تلفن جدید این کمپانی بیاورد که به یک چنین رم بالایی نیاز داشته باشند.

نکته دیگر این است که سامسونگ در حال انجام تست‌هایی برای حذف دکمه هوم از جلوی تلفن‌های خود است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، اینها فقط نمونه‌های اولیه هستند و چیزی از طراحی دستگاه لو نمی‌دهند. با این حال می‌شود انتظار داشت که پرچم‌دار بعدی سامسونگ، گلکسی اس 4 با 3 گیگابایت رم و بدون دکمه هوم عرضه شود.



           
یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 20:54
mahnaz

خودروی برقی ساخت مهندسان انگلیسی موفق به ثبت رکورد 151 متر بر ساعت شد.این خودرو که Nemesis نام دارد توانست در دو آزمایش دو رکورد ثبت کند. این خودرو که علاقمندانش آن را "ابرخودرو" صدا می زنند نخست به رکورد 148 متر بر ساعت و سپس در رکورد جدیدتری به 151 متر بر ساعت رسید.نمسیس نسخه جدید و دستکاری شده خودروی معروف Lotus Exige است که مهندسان انگلیسی یک دستگاه دست دوم آن را از طریق eBay خریداری کردند.

"اکوتریسیتی" شرکت سازنده نمسیس می گوید انرژی مورد نیاز این خودرو از شبکه ای از 53 توربین بادی در انگلیس تامین می شود.
آنها توانستند نمسیس را در کمتر از دو سال به گونه ای دستکاری کنند که بتواند فقط با استفاده از باتری حرکت کند. این خودرو می تواند مسافت 100 تا 150 مایل را با باتری بپیماید. این شرکت می گوید نمسیس شتاب ثابتی را در تمام سرعت ها نشان می دهد. دیل ونیس مدیر اکوتریسیتی امیدوار است این خودرو لقب ابرخودرو را فقط به خاطر سرعتش یدک نکشد بلکه خودروی برقی باشد که دید رایج منفی در مورد خودروهای برقی را از بین ببرد. به طور معمول اگرچه خودروهای برقی دوستدار محیط زیست تلقی می شوند اما سرعت ندارند و آهسته حرکت می کنند.

وی افزود: شرکت وی نمسیس را ساخته تا نشان دهد چگونه خودروهای آینده می توانند با انرژی باد و دیگر انرژی های پاک کار کنند. وینس افزود: ما نمسیس را ساختیم تا نشان دهیم خودروهای الکتریکی آهسته و کسل کننده نیستند.



           
یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 20:48
mahnaz

دانشمند ایرانی دانشگاه دولتی میشیگان موفق به استفاده از نوعی باکتری برای تولید طلای جامد شده است.در این یافته کاظم کاشفی و همکارانش باکتری کشف کرده اند که توانایی مقاومت در برابر مواد سمی دارد و می تواند طلای 24 قیراط تولید کند.این پژوهشگران دریافته اند باکتری مقاوم به فلز Cupriavidus metalliduransمی تواند غلظت های زیادی از کلرید طلا و یا طلای مایع را رشد دهد. این ترکیب نوعی ماده شیمیایی است که در طبیعت یافت می شود.

محققان به تقلید فرایندی که به اعتقاد آنها در طبیعت روی می دهد، این باکتری را با میزان زیادی کلرید طلا تغذیه کردند . طی یک هفته این باکتری این ماده سمی را به تکه ای از طلا تبدیل کرد.کاظم کاشفی استاد یار میکروبیولوژی و ژنتیک مولکولی دراین باره گفت: کیمیاگری میکروبی کاری است که ما انجام دادیم یعنی تولید طلای ارزشمند از چیزی که هیچ ارزشی ندارد .

در این کار هنرمندانه محققان از ترکیب زیست فناوری، هنر و کیمیاگری برای تبدیل طلای مایع به طلای جامد 24 قیراط استفاده کردند.در واقع ترکیبی که موجب تولید این طلا می شود شامل یک آزمایشگاه قابل حمل از سخت افزار طلاداده شده 24 قیراطی، یک زیست راکتور شیشه ای و باکتری است.این کار در رقابت هنر سایبری Prix Ars Electronicaاتریش به نمایش گذاشته شد.بااین حال آدام براون استادیار هنر الکترونیک دانشگاه میشیگان می گوید امید نداشته باشید که این فرایند می تواند از چیزهای به درد نخور معادنی از طلا برای شما به ارمغان بیاورد چرا که این فرایند در مقیاس بزرگ بسیار پرهزینه است



           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 19:59
mahnaz

محققان سوئيسي با الگو گرفتن از سيستم تعريق بدن انسان، پوشش جديدي با قابليت خنك كردن ساختمان طراحي كرده اند.محققان مركز تحقيقات ETH‌ زوريخ به سرپرستي پروفسور «وندلين استارك» پليمر نفوذ پذيري براي سقف ساختمان طراحي كرده اند كه مي تواند تا 60 درصد از بار تهويه مطبوع ساختمان را بكاهد.

 اين پوشش سقف جديد از پليمر مخصوصي به نام پلي (ان ايزوپروپيل اكريلاميد) يا PNIPAM‌ ساخته شده است كه ويژگي‌هاي يك غشاي نفوذ پذير به آب (آب تراوا) را دارد و در زمان بارندگي مانند اسفنج قادر به جذب رطوبت درون خود است.اين پليمر با تابيدن نور خورشيد و رسيدن دما به 32 درجه سانتيگراد به حالت هيدروفوبيك يا آبگريز تبديل شده و آب ذخيره شده بصورت بخار از منافذ غشا خارج مي‌شود.

محققان اين پليمر جديد را در مقياس كوچك در ابعاد پنج ميلي متر بر روي دو خانه مدل مورد ازمايش قرار داده و تابش نور خورشيد را با يك لامپ شبيه سازي كردند.تصاوير تهيه شده بوسيله دوربين مادون قرمز نشان مي دهد كه خانه داراي پوشش پليمري جديد درست مانند عملكرد تعريق بدن، با خارج كردن گرما بصورت بخار آب باعث خنك شدن ساختمان مي شود.



           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 19:52
mahnaz

ساكنان كشورهاي جهان سوم بزودي مي‌توانند با عينك‌هاي جديد، شاهد نگاه جديدي به جهان باشند.عينك‌هاي «Eyejusters» به فرد اجازه مي‌دهد تا با چرخاندن يك شاخص در كنار دسته عينك تصاوير را با تمركز دلخواه مشاهده كندكاربر مي‌تواند شاخص قابل جابجايي را چرخانده تا زماني كه صحنه مورد نظر در نقطه تمركز مناسب قرار گيرد كه آن را به يك دستگاه آزمايش بينايي در يك عينك تبديل كرده است.

فناوري «عدسي لغزشي» مورد استفاده در اين عينك در حقيقت حالت اصلاح‌شده ايده‌اي است كه در دهه 1920 بوجود آمده بود. با لغزاندن يكي از عدسي‌ها بر روي عدسي ديگر، نسخه عدسي براي ارائه بينايي بهتر تغيير مي‌كند.اين عينك‌ها بويژه براي كشورهايي مناسب بوده كه از چشم‌پزشك كافي براي تشخيص نمره چشم افراد برخوردار نيستند.

بر اساس آمار سازمان جهاني بهداشت، حدود 670 ميليون انسان از عينك مناسب نمره چشم خود برخوردار نيستند. اين عينك‌ها اكنون در سودان، اوگاندا، كامرون، موروكو و هند در دسترس قرار گرفته‌اند.قيمت اين عينك‌ها در آمريكا 40 دلار تعيين شده و همچنين مي‌توان از آنها به عنوان عينك مطالعه نيز استفاده كرد.



           
پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 19:47
mahnaz

شرکت خودرو سازی تویوتا از اتومبیل جدید و تمام الکترونیک خود با عنوان "حشره هوشمند" رونمایی کرده است.ظاهر عجیب این اتومبیل برای افرادی که می خواهند یک اتومبیل متفاوت داشته باشند مناسب و سازندگان، نام آن را با هوشمندی تمام انتخاب کرده اند، چرا که ظاهر این اتومبیل به واقع شبیه یک حشره است.اتومبیل جدید تویوتا کاملا الکتریک و نه هیبرید است و می توان آن را با خروجی خانگی AC100V شارژ کرد به این معنا که این اتومبیل به هیچ نوع سوختی نیاز ندارد.

جزئیات بسیار اندکی درباره این اتومبیل ارائه شده اما این مسئله قابل تصور است که یک اتومبیل کوچک نیاز به شارژ کامل ندارد. درکنار این توصیفات باید خاطر نشان کرد که همانطور که از این تصاویر برمی آید این اتومبیل تنها برای یک سرنشین طراحی شده بنابراین ما فرض می کنیم که این اتومبیل با شارژ کامل می تواند فاصله نسبتا دوری را طی کند.دربهای این اتومبیل به جای بیرون رو به بالا باز می شوند و این امر به ظاهر متمایز و حشره مانند این اتومبیل می افزاید.

حشره هوشمند تویوتا دربرگیرنده یک حسگر حرکتی است که می تواند حضور شما را در نزدیکی خود تشخیص دهد، همانطور که شما نزدیک می شوید درها برایان باز می شود.فرستند مجازی تویوتا در این اتومبیل گزارشهای ترافیک را از طریق تلفن هوشمند به شما ارسال می کند و اگر یک کاربر خانگی تویوتا باشید می توانید با استفاده از تلفن هوشمند خود در خانه را از داخل اتومبیل قفل و باز کنید.

همانطور که اشاره شد جزئیات ارائه شده درباره این اتومبیل اندک است، بنابراین از زمان ورود آن به بازار و قیمت آن اطلاع چندانی در دست نیست، اما مسئله این است که ظاهر عجیب این اتومبیل می تواند علاقمندان بسیاری را به خود جلب کند.



           
پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 19:34
mahnaz

همان‌طور كه مي‌دانيم پس از سال‌ها، لپ‌تاپ‌ها هيچ تغييري نكرده است؛ اما اكنون بازارشان از طرف تلفن‌ها و تبلت‌ها تهديد مي‌شود.نسل جديد دستگاه‌هاي قابل‌حمل صفحه لمسي نياز خود را به رايانه‌هاي شخصي براي استفاده از ترك پد و صفحه‌كليد رفع نكرده‌ و اين موضوع موجب شده‌ تا مردم دوباره به اين موضوع بينديشند كه آيا نياز به يك نوت‌بوك در خانه‌شان دارند يا نه؟

در پاسخ به اين سوال، توليدكنندگان رايانه‌هاي شخصي در حال حاضر لپ‌تاپ‌ها را به عصر جديدي راهنمايي مي‌كنند؛ عصر لپ‌تاپ‌هاي لمسي و اين كار را با كمك تغييرات اساسي سيستم‌عامل قوي ويندوز 8 انجام مي‌دهند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:43
mahnaz

 

یک مبتکر ساکن مجارستان توانسته است دوچرخه تاشو جدیدی به نام SPACE ارائه کند که تنها با فشار دادن یک دکمه باز و تا می شود.

اگرچه از نظر تئوری دوچرخه های تاشو وسایل فوق العاده ای هستند اما در عمل اغلب سواری با آن راحت نیست و چرخ ها از مسیر خارج می شوند.

سیمون هوکایا مبتکر ساکن در بوداپست مجارستان معتقد است توانسته این مشکل را حل کند. او دوچرخه تاشو جدیدی به نام SPACE ارائه کرده است که تنها با فشار دادن یک دکمه باز و تا می شود.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:38
mahnaz

با طراحي جوراب هوشمند مجهز به تراشه، يافتن سريع لنگه‌هاي درست جوراب پس از هر بار شستن فراهم مي‌شود.تراشه رادیوییPlus+ socks شبیه یک دکمه کوچک است كه در قسمت بالای جوراب متصل شده و درون آن يك شماره شناسايي (ID) اختصاصي ذخيره شده است.

شماره شناسايي از طريق دستگاه خوانش RFID (شناسايي امواج رادیویی) اسكن مي‌شود و برنامه نرم‌افزاري تلفن همراه با بررسي داده‌هاي دريافتي، لنگه‌هاي چپ و راست جوراب را شناسايي مي‌كند.این دستگاه اسكنر مانند یک دستگاه کنترل از راه دور درب پارکینگ، می‌تواند از طریق بلوتوث با تلفن همراه هوشمند مرتبط شده و اطلاعاتی از جمله تعداد دفعات شسته شدن جوراب یا تاریخ تولید را تعيين كند.

برنامه نرم‌افزاری همچنين با استفاده از دوربین تلفن همراه و اندازه‌گیری سطوح تیره و کثیف جوراب، عمر محصول را تخمين زده و لزوم خريد جوراب جديد را يادآوري مي‌كند.مجموعه‌ای شامل 10 جفت جوراب با تراشه‌هاي RFID در سه سایز متفاوت به همراه دستگاه اسكنر با قیمت نسبتا بالای 189 دلار و بدون دستگاه به قیمت 120 دلار به بازار عرضه شده است.



           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:21
mahnaz

تلفن لومیا 920 چند هفته پیش درکنفرانس خبری نوکیا معرفی شد. اما این شرکت قیمت تلفن ویندوز فون جدیداش را اعلام نکرد. حالا قیمت این تلفن برای برخی کشورهای اروپایی اعلام شده و به نظر می رسد که گوشی جدید نوکیا نسبت به بقیه رقیبان بازار، گران تر ارایه خواهد شد.

لومیا ۹۲۰ در آلمان با قیمت ۸۳۵ دلار و در ایتالیا با قیمت ۷۷۱ دلار وارد بازار خواهد شد و این تازه قیمت بدون محاسبه مالیات است. مدل لومیا ۸۲۰ نیز با قیمت ۶۴۳ دلاری وارد بازار اروپا می شود.

اگر بخواهید قیمت را مقایسه کنید، کافی است آن را با قیمت اروپایی تلفن گلکسی اس 3 سامسونگ مقایسه کنید که با قیمت ۶۸۰ دلار به فروش می رسد.

قرار است تلفن های جدید نوکیا از اوایل آبان ماه وارد بازار اروپا بشوند.



           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:13
mahnaz

استفاده از ريزارگانيسم‌هاي دريايي تازه‌ترين ابتكار عملي است كه از سوي محققان براي كمك به دندان‌ها و جلوگيري از پوسيدگي آنها به كار گرفته شده است.گروهي از دانشمندان و دندانپزشكان دانشگاه نيوكاسل از مدت‌ها پيش كار روي محصول جديدي را آغاز كرده‌اند كه از نوعي ميكروب دريايي تهيه شده و تا حد زيادي از دندان‌ها، دندان‌هاي مصنوعي و بافت‌هاي لثه در برابر باكتري‌هاي دهاني محافظت مي‌كند.ماده‌اي كه اين دانشمندان موفق به ارائه آن شده‌اند دربرگيرنده آنزيمي است كه از نوعي باكتري دريايي موسوم به licheniformis به دست مي‌آيد.

اين باكتري در سطح جلبك‌هاي دريايي زندگي مي‌كند و اكنون به نظر مي‌رسد يكي از كاربردي‌ترين مواد طبيعي براي دانشمندان خواهد بود.نكته جالب توجه اين است كه ابتداي امر قرار بود تحقيقاتي درخصوص استفاده از اين جلبك‌ها در پاكسازي بدنه خارجي كشتي‌ها صورت گيرد اما دانشمندان به طور اتفاقي متوجه قابليت چشمگير باكتري نهفته در اين جلبك‌ها در پاكسازي دندان‌ها شدند.در حال حاضر خميردندان‌هاي متنوعي در بازار وجود دارد كه تا حد زيادي به حفاظت از دندان‌ها كمك مي‌كند اما همواره بخش‌هايي از دندان‌ها كه دسترسي به آنها چندان ساده نيست به محل مناسبي براي تجمع باكتري‌ها و تشكيل پلاك‌هاي دنداني تبديل مي‌شود.

عملكرد نامطلوب همين پلاك‌هاست كه پوسيدگي دندان‌ها را باعث مي‌شود. دانشمندان مدرسه علوم دنداني دانشگاه نيوكاسل معتقدند مي‌توان از آنزيم نهفته در جلبك‌هاي دريايي براي توليد خميردندان‌هاي موثرتر استفاده كرد؛ خميردندان‌هايي كه حفاظت موثرتر و پايدارتري براي دندان‌ها به همراه دارند.مطالعات اين دانشمندان نشان مي‌دهد پلاك‌هاي دنداني از باكتري‌هايي ساخته مي‌شوند كه با ملحق شدن به يكديگر و تشكيل كلني در يك منطقه محدود از دندان با هر رقيبي از جمله تركيبات ضدباكتريايي موجود در خميردندان‌ها رقابت مي‌كنند.

خميردندان‌هايي كه امروزه در تمامي خانه‌ها به كار گرفته مي‌شود به وسيله جداسازي پلاك‌هاي حاوي تركيبات باكتريايي از دندان‌ها به حفاظت از آنها كمك مي‌كنند اما اين نوع خميردندان‌ها همواره موثر نيستند و به همين دليل است افرادي كه هر روز و حتي براي سه بار مسواك مي‌زنند باز هم از دندان درد و ايجاد ريزحفره‌ها در دندان‌هايشان شكايت دارند.دانشمندان دانشگاه نيوكاسل در بررسي‌هاي آزمايشگاهي خود به نتايج اميدواركننده‌اي درخصوص تاثيرگذاري باكتري نهفته در جلبك دريايي بر پلاك‌هاي دنداني دست يافته‌اند و اكنون در نظر دارند آن را در قالب خميردندان روانه بازار كنند.

منبع: ncl



           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:9
mahnaz


سونی روز دوشنبه اعلام کرد که به زودی نوع جدیدی از باتری های بیرونی (یدکی) اسمارت فون ها و تبلت ها را رونمایی خواهد کرد. این باتری های همراه، با ظرفیت های ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ میلی آمپر عرضه شده و تنها ۱۹۸ گرم وزن خواهند داشت. ابعاد ۱۳۰ در ۱۳ میلیتری این باتری ها هم، آنها را به محصولی در قد و قواره اسمارت فون های امروزی بدل کرده است.

این گجت های پرکاربرد با استفاده از کابل USB شارژ می شوند. سونی ادعا می کند که هر باتری می تواند بدون کاهش ظرفیت و بروز مشکل، حداقل تا ۵۰۰ بار شارژ شود. سرعت شارژ اغلب اسمارت فون های موجود در بازار توسط این باتری، یک تا 1.5 ساعت است.

اگر هم فکر می کنید قد و قواره این باتری بزرگ بوده و حمل آن برای تان سخت است، سونی باتری stick-type را به شما پیشنهاد می کند که به اندازه یک فلش درایو بوده و در رنگ های جذابی عرضه خواهد شد. هر دو مدل باتری های بیرونی سونی در پاییز امسال وارد بازار خواهند شد و از ۳۰ تا ۹۰ دلار قیمت خواهند داشت.



           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 20:53
mahnaz

اطلاعات هم مانند هر چیز دیگر، سرانجام می میرند. موسیقی های تان، فیلم های تان، اسناد و مدارک تان، فایل های مهم تان، کامپیوترتان. شما از هیچ یک توقع ندارید تا ابد زنده بمانند… اما شاید آرزوی چنین چیزی را در سر داشته باشید.

هیتاچی با دستیابی به تکنولوژی جدیدی، یک صفحه شیشه ای کوارتز تولید نموده و ادعا می کند می تواند اطلاعات و داده ها را تا ابد در آن ذخیره و حفظ کند. سی دی و هارد دیسک ها معمولا تنها چند دهه محدود یا حداکثر یک قرن عمر می کنند، اما این شیشه کوارتز می تواند «درجه حرارت های بینهایت زیاد را تاب آورده و در برابر شرایط محیطی غیرقابل تصوری ایستادگی کند. تقریبا تا ابد.»

این محصول تازه چگونه عمل می کند؟ اطلاعات به صورت باینری (صفر و یک) توسط نقطه و فرورفتگی هایی در وسط یک لایه نازک شیشه کوارتز نگهداری می شوند. این داده ها با میکروسکوپ های نوری معمولی قابل خواندن هستند. سایت PhysOrg درباره این ابزار ذخیره سازی می گوید:

نمونه اولیه این ابزار ذخیره سازی یک شیشه ۲ سانتی متر مربعی با ضخامت ۲ میلیمتر است که از کوارتز ساخته شده است. کوارتز ماده ای بسیار استوار و بادوام است که برای ساخت جام ها و دیگر ابزارهای شیشه ای آزمایشگاهی استفاده می شود.
این چیپ بسیار مستحکم در برابر اغلب مواد شیمیایی مقاوم بوده و امواج رادیویی تاثیری بر روی آن ندارند. در خصوص دوام آن هم به همین بسنده می کنیم که می تواند دمای هزار درجه سانتی گراد را برای دو ساعت به راحتی تاب آورده و هیچ آسیبی نبیند.
در حال حاضر، ماده تولید شده (که ضد آب هم هست) دارای چهار لایه نقطه نقطه است که می تواند در هر اینچ مربع ۴۰ مگابایت اطلاعات را ذخیره کند. یعنی گنجایشی شبیه به سی دی های موسیقی امروزی. اما محققان هیتاچی معتقدند که لایه های بیشتری را هم می توانند به آن بیفزایند. ابزار ذخیره اطلاعات شیشه ای. تصورش هم سخت است که ماده ای به این شکنندگی، قویترین ابزار ذخیره اطلاعات باشد.


           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 20:51
mahnaz

ماجرا از شب گذشته آغاز شد. ابتدا گزارش‌هایی در برخی از سایت‌های معتبر داخلی منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است سرویس‌های اصلی شرکت گوگل، یعنی جیمیل و موتور جستجوی گوگل فیلتر شوند. باور این ادعا سخت بود تا اینکه دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه در مصاحبه‌ای باوبگردی 20:30 صدا و سیما، از فیلتر شدن جیمیل و گوگل طی ساعات آینده خبر داد.

آقای خرم‌آبادی گفت: «پس از وصول درخواست های مردمی برای واکنش در قبال سایت های اهانت کننده و هتاک به ساحت پیامبر اسلام، لحظاتی قبل به این نتیجه رسیدیم که سایت های وابسته به شرکت گوگل که به اصرار خود برای اهانت در سایت یوتیوب (سایت وابسته به گوگل) ادامه میدهند تا اطلاع ثانوی پالایه شوند تا اعتراض ملت ایران را به دست اندرکاران این اقدامات موهن اعلام کنیم.» در ادامه این خبر با فیلترینگ این سرویس ها در سراسر کشور مواجه شدیم.

موضوع اینجا است که ویدیوی موهن توسط یک کاربر در سایت یوتیوب آپلود شده بود و این سرویس نیز سال ها است که در ایران فیلتر شده. حالا چرا باید شاهد فیلتر شدن گوگل و جیمیل باشیم و در کار میلیون‌ها کاربر ایرانی اختلال اساسی ایجاد کنیم؟ واقعیت این است که ضررهای این کار بیشتر از همه متوجه کاربران ایرانی است و نه تنها جلوی رشد علمی را می گیرد، بلکه سبب اختلال جدی در بسیاری از کارها خواهد شد. این کار مانند این است که بگوییم به نشانه اعتراض تلویزیون‌هایمان را می شکنیم و کامپیوترهایمان را خُرد می‌کنیم. جیمیل و دیگر سرویس‌های اینترنتی تنها «ابزارهایی» برای انجام کارها هستند و این کار فقط فرو کردن سر نیزه در پهلوی خودمان است.

امروز صبح این فیلترینگ همچنان ادامه دارد و البته در برخی مناطق موتور جستجوی گوگل در دسترس است. اعتراض به اَعمال موهن، حق همه ما است. ولی از دسترس خارج کردن سرویس‌های کاربردی اینترنت، راه اعتراضی مناسبی به نظر نمی‌رسد.



           
5 مهر 1391برچسب:, :: 20:44
mahnaz


کمپانی سامسونگ بالاخره ارائه اندروید 4.1 (جیلی بیلی) برای پرچم‌دار تلفن‌های خود یعنی گلکسی S3 را آغاز کرد. اولین کشوری که این آپدیت را دریافت می‌کند لهستان است و در ادامه تا آخر سپتامبر سایر کشورها نیز رام‌های رسمی را دریافت خواهند کرد. برخی از تغییراتی که با جیلی بیلی به گلکسی S3 خواهد آمد عبارتند از:

- بهبود کارکرد کلی: به لطف پروژه کَره آپدیت جدید باعث روان‌تر و سریع‌تر شدن تلفن خواهد شد
- منوی تنظیمات جدید
- 2 نمای متفاوت برای صفحه خانگی
- طراحی جدید برای نوار اطلاع‌رسانی و پیغام‌ها
- جایگزینی S Memo توسط S Note
- Google Now
اینها فقط تعداد کمی از امکانات تازه هستند و باید منتظر کشف امکانات بیشتر بعد از آپدیت باشید. به روزرسانی سیستم عامل گلکسی S3 از طریق نرم افزار KIES و وای-فای میسر است. از حالا می‌توانید گوش به زنگ باشید تا آپدیت جدید برای شما نیز از راه برسد.
 


           
5 مهر 1391برچسب:, :: 20:44
mahnaz

وقتی صحبت از تکنولوژی‌های جذاب آینده در زمینه گجت‌های قابل حمل به میان می‌آید، قطعاً همه شما نیم‌نگاهی به تکنولوژی‌های شارژ دارید که جدیدترین آنها شارژر بی‌سیم القایی است. بعد از سامسونگ که در مراسم معرفی گلکسی اس 3 از شارژر بی‌سیم رونمایی کرد و وعده آن را به مشتریان داد، در همین اواخر نوکیا نیز یک ورود جدی به عرصه تکنولوژی‌های شارژ داشت و شارژ بی‌سیم القایی برای دو لومیای جدید خود را پرده‌برداری کرد.

اما گویا اپل هم بی‌کار ننشسته و مشغول کارهایی در این زمینه است. اشتباه نکنید، نه در زمینه شارژ القایی، بلکه در زمینه شارژ بدون نیاز به شارژر. در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا کمی از شارژ القایی و بعد هم از پتنت جدید اپل برای شما بنویسیم.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 20:29
mahnaz

گروهی از مبتکران استرالیایی هوشمند ترین لامپ جهان را ساخته اند که می تواند به طور خودکار نورش را کم کند، تغییر رنگ دهد، چشمک بزند و روشن شود این لامپ را می توان کاملا با تلفن همراه کنترل کرد.این مبتکران برای ساخت یک لامپ 42 پوندی که به کاربر امکان می دهد در محیط آشپزخانه فضای شادی برای خود فراهم کند، یک میلیون پوند بودجه دست و پا کرده اند.

این لامپ که LIFX نام دارد به کاربر امکان می دهد برای ایجاد یک محیط رومانتیک عصرگاهی نور را کاهش دهد و یا برای جشن تولد چشمک بزند.هر یک از این لامپ ها 25 سال عمر می کند.به گفته این مبتکران اگر تلفن به هر دلیلی در دسترس نباشد، این لامپ می تواند مانند یک لامپ معمولی کار کند.



           
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 19:31
mahnaz

شرکت ملی راه آهن سوئیس، اپل را برای سرقت ظاهر شناخته شده ساعتهای خود برای آی فن و آی پد مورد اتهام قرار داد.معمولا شرکت اپل، طرف شکایت کننده از دیگران بر سر حق امتیاز یا نقض علامت تجاری است، اما این بار شرکت فدرال راه آهن سوئیس ، اپل را برای سرقت طرح ساعت مشهور این شرکت که متعلق به سال 1944 است مورد اتهام قرار داده است.این طرح نمادین توسط هانس هیلفیکر با مجوز این شرکت راه آهن که از آن به عنوان SBB یاد می شود توسط شرکت ساعت سازی Mondaine ایجاد شد و پس از آن این شرکت ساعت سازی در سراسر جهان مشهور شد.

یک سخنگوی شرکت فدرال راه آهن سوئیس اظهار داشت که این طرح شرکت اپل کاملا شبیه طرح ساعت شرکت راه آهن است که در سال 1944 تولید شد.روتو کورمان به عنوان سخنگوی شرکت فدرال راه آهن سوئیس تصدیق کرد که اپل برای استفاده از این طرح هیچ مجوزی را از شرکت راه آهن سوئیس دریافت نکرده است. ما به شرکت اپل رجوع کرده و به آنها گفتیم که این طرح متعلق به ما است.وی افزود: ما افتخار می کنیم که طرح این ساعت مورد استفاده یک شرکت موفق در سطح جهان قرار گرفته است.

کورمان اظهار داشت: ما به دنبال یک توافق دوستانه با پل هستیم تا آنها بتوانند در مقابل پرداخت هزینه ای مجوز استفاده از طرح این ساعت را به دست آورند.دفتر روابط عمومی اپل در کشورهای آلمان و سوئیس پاسخگوی تماسهای مکرر رسانه ها در این رابطه نبوده است.برخی از طرفداران فناوری پیشتر یادآور شده بودند که برخی از طرحهای شناخته شده اپل براساس محصولات شرکت "بروان" از دهه 1950 ارائه شده است.

این درحالی است که اپل تاکنون چندین ادعای نقض ابتکار و طراحی را علیه شرکتهای رقیب خود در گذشته مطرح کرده است که درمیان آن می توان به کپی کردن طرح گوشه های گرد آی فن اشاره کرد.ماه گذشته شکایت اپل علیه سامسونگ در آمریکا 1.05 میلیارد دلار برای این شرکت به همراه آورد.



           
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 19:28
mahnaz

یک گروه ورزشی دوچرخه سواری اقدام به ساخت دوچرخه ای به عنوان یک گام بلند در این صنعت کرده که می تواند زین دوچرخه را برحسب شیب زمین تغییر دهد.

گروه ورزشی دوچرخه سواری نمونه اولیه از دوچرخه های خود را در یک نمایشگاه دوچرخه به نمایش گذاشته است که می تواند به سادگی به جلو و عقب حرکت کند بدون اینکه به تنظیمات خاصی نیاز داشته باشد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 19:24
mahnaz

محققان سيستم خودكار باد لاستيك طراحي كرده‌اند كه بدون نياز به پمپ خارجي و تنها از طريق چرخش و پمپاژ جريان هوا، فشار لاستيك را در وضعيت مطلوب نگه مي‌دارد.فشار باد لاستيك يكي از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي رانندگان است و به گفته محققان، كاهش 10 درصدي باد لاستيك عمر مفيد آن را 9 تا 16 درصد كاهش مي‌دهد.

سيستم خودكار باد لاستيك AMT توسط محققان شركت «گودير» (Goodyaer)‌ طراحي شده و بصورت خودكار فشار تاير را بدون نياز به پمپ‌هاي خارجي يا قطعات الكترونيكي در وضعيت مطلوب نگه مي‌دارد.اجزاي اصلي اين سيستم ساده درون لاستيك تعبيه شده است. بخش اصلي اين سيستم از يك رگولاتور داخلي تشكيل شده است كه افت فشار را با كمك حسگر فشار و با توجه به شاخص تعيين شده psi اندازه گيري مي‌كند.

در صورت افت فشار لاستيك در زمان حركت، شير ورودي هوا باز شده و باد از طريق لوله تعبيه شده بر روي ديواره لاستيك داخل مي‌شود و پس از رسيدن به فشار مطلوب شير ورودي هوا بسته مي‌شود.فناوري لاستيك خود باد شونده همزمان با نمايشگاه بين‌المللي خودروهاي تجاري 2012 در هانوفر آلمان به نمايش گذاشته شده است و آزمايش اين سيستم سال آينده بر روي خودروها آغاز خواهد شد، اما تاكنون قيمتي براي اين محصول اعلام نشده است.



           
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 19:20
mahnaz

مصرف مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه قدرت یادگیری دانش آموزان را در طی روز کاهش می دهد.دکتر محمد صفریان،‌مدیر گروه بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مصرف ترکیبات شیرین موجب نوسان شدید قند خون می شود، اظهار داشت: مصرف ترکیبات شيرين به نوعي كودكان را هيجان زده مي كند و سبب مي شود كه قدرت تمركز و قدرت يادگيري را كاهش مي دهد.دکتر محمد صفریان وعده صبحانه را مهم ترين وعده غذايي براي دانش آموزان دانست و تصريح كرد: بهترين تركيب براي اين وعده تركيبات پروتئيني شامل شیر، پنیر، کره و تخم مرغ است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه در حدود 40 درصد از دانش آموزان وعده صبحانه را نمي خورند، خاطرنشان كرد: بايد والدين به اين وعده به ويژه در دانش آموزان دبستاني اهميت ويژه اي بدهند.دكتر صفريان ادامه داد: همچنين ميان وعده ها در رژيم غذايي به ويژه براي دانش آموزان دوره ابتدايي بسيار مهم است. بايد براي دانش آموزان 2 ميان وعده در نظر گرفته شود كه يكي از آنها يك غذاي سبك مانند شير و كيك يا ساندويچ هاي خانگي و ديگري ميوه باشد.عضو مرکز تحقیقات ییوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اهميت نظم در وعده هاي غذايي، تاكيد كرد: بايد براي دانش آموزان يك نظم غذايي خاص را در نظر گرفت به اين معني كه هر روز راس يك ساعت مشخص نهار و راس يك ساعت مشخص شام سرو شود.

مدير گروه بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد در اين راستا افزود: بهتر است كه وعده نهار كه يكي از وعده هاي بسيار مهم است در هنگام مراجعت كودكان از مدرسه آماده باشد و شام در ساعات اوليه شب صرف شود تا فرصت كافي بين صرف شام و خواب وجود داشته باشد و در حدود 45 دقيقه قبل از خوابيدن يك نوع لبنيات مصرف شود.عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به اينكه تفاوت هايي در نحوه تغذيه دانش آموزان دوره هاي مختلف وجود دارد، بيان كرد: هر چه به سن اوج گيري تراكم استخوان نزديك تر مي شويم بايد مصرف لبنيات و ويتامين دي را بيشتر كرد و همچنين نياز افراد به اشعه آفتاب نيز زيادتر مي شود.

وي در اين راستا ادامه داد: در دانش آموزاني كه سن بالاتر دارند مصرف لبنيات كم چرب به ويژه اگر دانش آموز دچار چاقي است توصيه مي شود در صورتي كه در دانش آموزان با سن كمتر مصرف لبنيات پرچرب بهتر است.مدير گروه بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به اينكه برخي از دخالت هاي والدين سبب اختلال در تغذيه درست مي شود، تاكيد كرد: در دانش آموزان دوره ابتدايي بايد رشد كودكان و ميزان چاقي يا لاغري را با توجه به نمودار رشد سنجيد و هر كودك نمودار خاص خود را دارد و نبايد بدون در نظر گرفتن اين موضوع در تغذيه كودكان تغييراتي انجام داد.



           
1 مهر 1391برچسب:, :: 21:45
mahnaz

همزمان با موفقیت آمازون کیندل که به عنوان یک سخت افزار برای خواندن کتابهای الکترونیکی به کار می رود، فروش کتابهای دیجیتالی روند رو به رشدی داشته اما فروش کتابهای کاغذی کاهش یافته است.فروش کتابهای الکترونیکی در نیمه اول سال 2012 در مقایسه با سال گذشته به علت موفقیت چشمگیر دستگاه هایی چون آمازون کیندل تا 188 درصد افزایش یافته است.این درحالی است که براساس اعلام انجمن ناشران بریتانیا، فروش کتابهای کاغذی تنها 0.4 درصد در مقایسه با همین دوره در سال گذشته کاهش یافته است و آمارهای جدید صرفا حکایت از افزایش چشمگیری فروش کتابهای دیجیتالی دارد.

این آمار و ارقام نشان می دهد که حتی برخی از کتابهایی که مخاطب به آن علاقه داشته هم در قالب کتابهای دیجیتال و هم کتابهای غیر دیجیتال فروش مناسبی را برای خود رقم زده است.این درحالی است که کارشناسان این صنعت هشدار داده اند که ممکن است کتابفروشهای سنتی متقاعد کردن خوانندگان کتابها را برای تغییر رویکرد از دیجیتال به کاغذی کار بسیار دشواری ببینند، چرا که کتابهای دیجیتالی در اینترنت با قیمتهای بسیاری ارزان تری به فروش می رسند.براساس اظهارات کارشناسان افزایش فروش کتابهای الکترونیکی تنها به کتابهای داستانی محدود نمی شود، افزایش فروش کتابهای غیر داستانی نیز 128 درصد در مقایسه با همین دوره در سال گذشته چشمگیر بوده و از سوی دیگر کتابهای کودکان نیز افزایش 171 درصدی داشته است.

رشد کلی 89.1 درصدی در فروش دیجیتالی از 124 میلیون دلار به 234 میلیون دلار رسیده است درحالی که فروش کتابهای کاغذی از 1594 میلیون دلار به 1589 میلیون دلار رسیده است.انجمن ناشران بریتانیایی که فروش کتابها را در فروشگاه های بزرگ مورد نظارت دارد، اعلام کرد که کل فروش کتابهای دیجیتال اعم از داستانی، غیر داستانی و کودکان از 30 میلیون دلار در فاصله زمانی ژانویه و ژوئن 2011 به 84 میلیون دلار در همان دوره در طول سال جاری رسیده است.

ریچارد مولت مدیر اجرایی انجمن ناشران بریتانیایی اظهار داشت که نتایج بخش نظارت بر فروش این انجمن نشان می دهد که علیرغم شرایط دشوار اقتصادی این بخش همچنان موفق است، افزایش فروش دیجیتال نیز نشاندهنده میزان سرعت اقبال خوانندگان کتابها به محصولات دیجیتال و سرعت عرضه ناشران در عرضه کتابهای دیجیتال است.احتمال دارد که این رشد همچنان ادامه داشته باشد، چرا که گوگل، سامسونگ، اپل و آمازون به دنبال افزایش فروش خود در بخش رسانه های دیجیتال هستند که این امر از برنامه های اجرایی ارائه شده در فروشگاه های (apps stores) تبلتهایشان مشخص است.



           
1 مهر 1391برچسب:, :: 21:45
mahnaz

هر بار که اپل مراسم معرفی محصول دارد، مدیرانی که روی صحنه می‌آیند طوری از آن محصول و ویژگی‌هایش صحبت می‌کنند که تو گویی بهترین محصول دنیا با فاصله بسیار در تمام جنبه‌ها است. در برخی موارد ادعاهای آنها درست از آب در می‌آید و در برخی موارد هم غلط.

اما آیا نمایشگر آیفون 5 پیشرفته‌ترین در نوع خود است؟ پاسخ این است که خیر! در اینجا اپل بازی را به نوکیا و لومیا 920 باخته.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم چطور و چرا...



ادامه مطلب ...


           
1 مهر 1391برچسب:, :: 21:45
mahnaz

دانشمندان نوعی سنگریزه ساختند که در تاریکی مانند یک لامپ الکتریکی می درخشد.به گزارش ˈ نیوزویکˈ، دانشمندان توانستند نوعی سنگ ریزه درخشان تولید کنند که بدون نیاز به توان الکتریکی، امکان روشن کردن خیابان ها و جاده های خاکی را فراهم می کند.

این سنگ ریزه های درخشان با استفاده از مواد مصنوعی مانند رِزین و رنگ دانه های شب تاب ساخته شده اند.در طول روز رنگ دانه های موجود در این سنگ ریزه ها بر اثر تابش نور آفتاب انرژی زیادی را جذب کرده و با تاریک شدن هوا شروع به درخشش می کنند.

این سنگ ریزه های درخشان، به هیچ وجه موجب آلودگی محیط نمی شوند و بین 10 تا 20 ساعت نور تولید می کنند.سنگ ریزه های درخشان در مقابل رطوبت و آب کاملاً مقاوم هستند و حتی در شب های بارانی نیز نور لازم را برای روشن کردن خیابان فراهم می کنند.



           
شنبه 1 مهر 1391برچسب:, :: 21:26
mahnaz

مهندسان، فناوری نوینی ارائه کرده اند که به کاربر امکان می دهد با سیلی زدن به صفحه نمایش تلفن همراه، زنگ آن را بی صدا کند.غول نرم افزاری مایکروسافت این ایده را ثبت اختراع کرده است و می گوید این نرم افزار به زودی راه خود را به ویندور تلفن همراه باز می کند.مودول کنترل صدا که برپایه ضربه محکم کار می کند، در مرکز این تلفن تعبیه می شود و منتظر یک ضربه محکم مناسب می ماند، این ضربه به تلفن همراه دستور سکوت می دهد.

در این روش وقتی تلفن همراه زنگ می خورد، شتاب سنج این مودول روشن می شود و می تواند حرکت ناگهانی را تشخیص دهد. بر اساس اعلام مایکروسافت، وضعیت های متفاوتی وجود دارد که تحت آن ها می توان به طور سریع و دلخواه و بدون نیاز به استفاده از اقدامات سنتی و معمول، تلفن همراه را کنترل کرد.مثلا اغلب کاربران فراموش می کنند تلفن همراه خود را در وضعیت سکوت یا لرزشی قرار دهند و تلفن در مکان و زمان نامناسبی زنگ می خورد.

در این مواقع کاربر می تواند با استفاده از ویژگی جدید "سیلی سکوت" به تلفن همراه، از رنگ خوردن آن در مکانهای خاص جلوگیری کند و دیگر نیازی به گشتن دنبال دکمه خاموش یا کم کردن صدا نیست.بر اساس اعلام مایکروسافت می توان با سیلی، زنگ تلفن همراه، پخش موسیقی و یا صدای هشدار یا پخش متن صوتی را ساکت کرد.



           
پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, :: 23:19
mahnaz

در اقدام جدیدی که می تواند به زودی دندانپزشکان را از کار بیکار کند، دانشمندان واکسن جدیدی ابداع کرده اند که می تواند برای همیشه ما را از شر پوسیدگی دندان خلاص کند.محققان موسسه فورسیت در آمریکا واکسنی ساخته اند که باکتری عامل پوسیدگی دندان موسوم به mutans streptococci را از بین می برد.وقتی این باکتری غذا را تجزیه می کند، اسید لاکتیک تولید می کند که مینای دندان را می ساید و موجب بروز پوسیدگی می شود.

این واکسن ضد پوسیدگی به سیستم ایمنی یاد می دهد تا آنتی بادی هایی را برای کشتن آنزیم هایی بسازد که موجب چسبیدن باکتری به دندانها می شوند.وقتی این باکتری ها نتوانند به مینای دندان بچسبند، بزاق می تواند آنها را بشوید و دندانها حفظ شوند. آزمایش های انجام شده بر روی موش ها نشان داد این واکسن مانع از ایجاد پوسیدگی بر روی دندانها می شود. آزمایش های صورت گرفته بر روی انسان نیز حاکی از تاثیر مشابه این واکسن بود. در نهایت این واکسن باید به کودکان زیر سن یک سال که دندانهایشان در حال رشد است داده شود اما پیش از آنکه باکتریهای پلاک دندانی ایجاد شوند.

دکتر دانیل اسمیت یکی از محققان موسسه فورسیت می گوید: اگر بچه ها در سنین پایین تحت این واکسن قرار بگیرند تصور می کنیم بتواند مانع از تجمع پلاک های دندانی شود. محققان می گویند این واکسن را می توان به صورت قطره بینی، تجویز کرد تا دیگر درد تزریق را برای کودکان و بزرگسالان نداشته باشد.دهان و بینی به یکدیگر ارتباط دارند. اگر واکسن از طریق بینی وارد شود، آنتی بادیها به بزاق راه می یابند. زمانی که واکسن طی چند سال آینده به بازار عرضه شود می تواند سلامت دهان و دندان را متحول سازد.



           
چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, :: 20:50
mahnaz

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.