اسلایدر

رقابت تنگاتنگ تبلت های غولهای فناوری
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

با نزدیک شدن فصل خرید کریسمس و مراسم معرفی تبلتهای جدید اپل، آمازون و مایکروسافت، این شرکتها برای رقابت شانه به شانه منحصر به فرد آماده می شوند.شرکتهای بزرگ تولید کننده محصولات و ابزارهای الکترونیکی ظرف چند روز فاصله از هم در طول ماه جاری تبلتهای جدید خود را در سطح جهان به فروش می رسانند.انتظار می رود اپل در تاریخ 17 اکتبر (26 مهر)، یک هفته پیش از آن که آمازون در سطح جهان و مایکروسافت تبلت سرفیس خود را ارائه کنند آی پد مینی را رونمایی کند.انتظار می رود آی پد مینی اپل روز دوم نوامبر(12 آبان) در سراسر دنیا به فروش برسد. این تاریخ توسط مجله "فورچون" اعلام شده و این مجله نیز به عنوان منبع به سرمایه گذاران اپل اشاره کرده و اظهار داشته که این تاریخ را از چند منبع شنیده است.

گفته می شود که این دستگاه از نظر سخت افزار شبیه آی پد 2 است اما اندازه آن به هفت یا هشت اینچ کاهش پیدا کرده است. براساس گزارشهای تأیید نشده قرار است اپل دعوتنامه های خود را روز 10 اکتبر به خبرنگاران حوزه فناوری ارسال کرده و از آنها برای رونمایی این دستگاه دعوت کند.در این میان آمازون که با به روز کردن تبلت خود پیشتر از موفقیت بازار آمریکا سود برده است، قرار است 25 اکتبر (4 آبان ماه) فروش جهانی تبلت خود را آغاز کند.تبلتهای آمازون در نسخه های 7 و 8.9 اینچی ارائه می شوند و درحال حاضر تنها تبلت 7 اینچی است که در آمریکا ارائه شده است.

سومین رقیب در این بازار شرکت مایکروسافت با تبلت سرفیس است. این شرکت قرار است همزمان با ویندوز 8 تبلت خود را وارد بازار کند.براساس اظهارات تام ویجینگ از مجله گجت، بازی خطرناکی آغاز شده است و هر سه شرکت درنظر دارند که گوی رقابت را از یکدیگر بربایند و تصور می شود که اپل در این میان زیرکتر از سایرین است.وی افزود: اگر من به جای اپل بودم و می دانستم که مایکروسافت قرار است تبلت خود را وارد بازار کند کاری می کردم که توجه عمومی به محصول من به قدری جلب شود که هیچ کس دیگر نتواند به آن شکل عمل کند.براساس نظر تحلیلگران، سرفیس مایکروسافت از پتانسیل موفقیت برخوردار است اما نگرانی اصلی مایکروسافت این است که انتظار می رود آی پد مینی توجه بیشتری را به خود معطوف کند.از سوی دیگر موفقیت هرکدام از این تبلتها در بازار تا حد زیادی به قیمت بستگی دارد.



           
چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, :: 20:17
mahnaz

پدفون ایسوس تبلتی که یک تلفن هوشمند را در شکم خود جای داده بود. ایده جالبی که به خاطر قیمت ۱۰۰۰ دلاری اش پر فروش نشد و در نهایت کاربران زیادی سراغ خرید این محصول دوقلو نرفتند. حالا خبرهای جدید نشان می دهد که Padfone 2 در راه است.

شرکت ایسوس سخت افزار مدل جدید را قدرتمند تر کرده است. از یک پردازشگر چهار هسته ای 1.5GHz گرفته تا ۲ گیگابایت رم و نمایشگر 4.7 اینچی برای تلفن هوشمند با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل.

دوربین هم ۱۳ مگاپیکسلی شده و باطری نیز 2140mAh است. پشتیبانی از شبکه تلفن همراه و ان اف سی نیز جزو مشخصات پدفون ۲ به حساب می آیند.

گفته می شود که پدفون دوم ایسوس حدود ۲ هفته دیگر در تاریخ ۲۵ مهرماه معرفی خواهد شد و این بار امیدواریم که پدفون ۲ با یک قیمت مناسب وارد بازار شود تا مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.



           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 19:56
mahnaz

یک شرکت بریتانیایی تولید کننده تجهیزات الکترونیکی سه مدل تبلت با سیستم عامل اندروید عرضه کرده که به علت قیمتهای بسیار پایین در ماه های پیش از آغاز سال میلادی به شدت مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.شرکت بریتانیایی ارگو الکترونیک با همکاری شرکت گاردنرز بوکس به زودی یک تبلت 6 اینچی عرضه می کند که می تواند جایگزین ارزان قیمتی برای تبلتها و سخت افزارهای خواندن کتابهای الکترونیکی قلمداد شود.تبلت های عرضه شده توسط این شرکت دارای ابعاد مختلفی هستند، مدل GTi97 اندازه 9.7 اینچی است که پردازشگر دو هسته ای RK3066 و رام یک گیگابایتی و همچنین اندروید 4.1 روی آن نصب شده و قرار است تا پایان ماه اکتبر وارد بازار شود.

قابلیت استفاده از پورت micro-USB و اسلات کارت microSD از دیگر ویژگیهای این دستگاه است که قیمت 290 دلاری برای آن در نظر گرفته شده است.تبلت دیگر این شرکت GTi8 است که با صفحه 8 اینچی ارائه شده است، این تبلت از پخش فیلم با کیفیت HD پشتیبانی می کند و همچنین دارای خروجی HDMI 1.4 برای پخش روی تلویزیون های صفحه بزرگ و مونیتور است، قابلیت پورت micro-USB و اتصال به Wi-Fi از دیگر قابلیتهای این دستگاه است که با قیمت 209 دلار عرضه می شود.کوچکترین تبلت در این میان مدلی است که کمترین اطلاعات درباره آن به رسانه ها ارائه شده است. این مدل GTi7 دارای صفحه 7 اینچی است و از قابلیت اتصال به Wi-Fi برخوردار است، سیستم عالم اندروید 4 داشته و چون مدل GTi97، این مدل نیز برای ماه اکتبر ارائه می شود و قیمت در نظر گرفته شده برای آن 128 دلار است.

آخرین دستگاه عرضه شده توسط این شرکت یک تبلت است که به عنوان سخت افزار خواندن کتاب الکترونیکی با اندروید 4 مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با صفحه 6 اینچی خود وضوح تصویر 480X800 داشته و به طور همزمان 5 نقطه لمسی را مورد پشتیبانی قرار می دهد. این دستگاه نیز از قابلیت پخش ویدئو کیفیت HD برخوردار بوده و دوربین VGA دارد. قرار است این دستگاه با قیمت 95 دلاری وارد بازار شود.



           
5 مهر 1391برچسب:, :: 20:44
mahnaz

از زماني كه تبلت‌ها وارد بازار شد تاكنون آيپد در صدر اين بازار بوده است بدون اين كه شاهد تهديد جدي از طرف رقبايش باشد. البته مي‌توان تعدادي دستگاه را نام برد كه سعي كردند در اين رقابت برتري به دست بياورند، اما هنوز آيپد رقيبي جدي ندارد تا بتواند فروشش را پايين بياورد.

در گروه اندرويد، ما تبلت‌هايي مانند XOOM موتورولا، گلكسي سامسونگ و Transformer Prime ايسوس را مي‌بينيم كه با اندرويد براي به‌دست‌آوردن سهم بيشتري از بازار رقابت مي‌كنند.

با همه اينها آيپد همچنان بالاتر از رقباي خود ايستاده است. با ورود نكسوس7 گوگل، اين‌گونه به نظر مي‌رسد كه ممكن است همه اين تغييرات با نكسوس صورت بگيرد؛ زيرا ظاهرا گوگل همه عوامل موثر در ايجاد يك دگرگوني بزرگ را به كار گرفته است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 20:31
mahnaz

آیا شما هم بین اینکه تبلت بخرید یا تلفن هوشمند، سرگردان هستید؟ نگران نباشید، این یک چیز عادی است که تقریباً برای بیشتر افرادی که می‌خواهند به دنیای پُست پی‌سی وارد شوند پیش می‌آید. البته افرادی که از قبل یکی از این دو گجت را خریداری کرده‌اند، معمولاً با مشکل کمتری روبرو هستند و ترجیح می‌دهند یکی در میان گجت‌های پُست پی‌سی خود را به روز کنند.

در این مطلب با ذکر مواردی خواهیم گفت که چرا تبلت‌ها به نسبت سرمایه‌گذاری مناسب‌تری به شمار می‌روند. البته این ترجیح فقط در قیاس با تلفن‌های هوشمند است و شما هم با ما هم عقیده هستید که در کل، پُست پی‌سی‌ها هنوز خیلی جوان و نابالغ هستند و به زمان بیشتری نیاز هست تا شما بتوانید زندگی دیجیتالی خود را تماماً به آنها منتقل کنید.

به بیان دیگر، اگر تولید محتوای زیادی دارید و از اینترنت استفاده‌هایی غیر از وبگردی نیز می‌کنید، شاید هیچ یک از این دو گونه (تبلت و تلفن هوشمند) انتخاب مناسبی برای بهبود کیفیت کار و زندگی شما به حساب نیایند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید و فراموش نکنید که بعد از خواندن این موارد، نظرتان را هم با ما و دوستان خود در میان بگذارید.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
14 شهريور 1391برچسب:, :: 1:25
mahnaz

این تبلت با چیپ تگرا ۳ و اندروید ۴ به همراه تا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ارایه می شود.

مانند تبلت سال گذشته که S نام داشت این یکی هم لبه ای مانند گوشه تا خورده مجله دارد اما نازک تر شده است و وزن آن نیز سبکتر ۵۷۰ گرم است.

این تبلت دارای فرستنده مادون قرمز نیز هست که اجازه می دهد به عنوان کنترل از راه دور نیز استفاده شود. یک ورودی کارت حافظه اس دی هم دارد. نمایشگر از نوع IPS و با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل است و باطری ۱۰ ساعت قابلیت کارکرد در اختیار شما قرار می دهد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:37
mahnaz

این تصاویر احتمالا تبلت جدید اچ تی سی را نشان می دهد که ممکن است در نمایشگاه IFA معرفی شود. البته ظاهر عجیب آن سبب می شود که بیشتر به این فکر کنیم که با تصاویری جعلی مواجه هستیم.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:19
mahnaz

گویا سونی قصد ندارد فقط خط تولید تبلت‌های اندرویدی‌اش را به روز کند. خبری که به طور اختصاصی در سایت pocketnow درج شده حاکی از آن است که باید منتظر یک تبلت تبدیل‌شونده از این کمپانی ژاپنی باشیم. این دوست جدیدمان که از آینده آمده، خیلی زود هیجان و تب ویندوز 8 را به رگ‌های این شهریور داغ تزریق کرده.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 21:25
mahnaz

نسل جدید آی فنهای و آی پد مینی اپل طی دو مراسم جداگانه در پاییز امسال و به ترتیب طی ماه های سپتامبر و اکتبر رونمایی می شوند.آخرین محصول از تلفنهای هوشمند شرکت اپل از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است و طی مراسمی در 12 سپتامبر رونمایی می شود.پس از آنکه نسل جدید آی فن ها وارد بازار شد، اپل آی پد کوچکتر خود را که انتظار می رود صفحه نمایش آن از 8 اینچ کمتر باشد، در مراسمی که برای ماه اکتبر برنامه ریزی شده رونمایی می کند.

براساس برخی گمانه زنی ها اپل دو مراسم جداگانه برای دو دستگاه جدید iOS خود برگزار می کند چرا که به نظر می رسد هر دو دستگاه در بازار از فروش چشمگیری برخوردار شوند.بسیاری از تحلیلگران این نظریه را که اپل هر دو دستگاه آی فن و آی پد مینی را طی یک رویداد واحد رونمایی می کند، مردود شمرده اند.

جان گروبر از Daring Fireball اظهار داشت: فکر نمی کنم که اپل بخواهد نقد و بررسی هر دو دستگاه در یک زمان صورت بگیرد ، چرا باید کانون توجه عمومی را بین دو دستگاه به اشتراک بگذارد و چرا باید دو دستگاه اپل را برای تبدیل شدن به تیتر رسانه ها در مقابل یکدیگر قرار داد؟ هرچه بیشتر موضوع را بررسی می کنم ، بیشتر به این نتیجه می رسم که اپل نمی خواهد مراسم رونمایی یک محصول را با محصول دیگر سهیم شود. آی فن به اندازه کافی بزرگ و جذاب است که می تواند توجه بسیاری به خود جلب کند.

اپل با آی فن جدید و آی پد کوچکتر دو فرصت برای تحت تأثیر قراردادن چرخه خبری فناوری در آستانه خرید فصل تعطیلات در اختیار دارد.تاکنون اپل در این رابطه اظهار نظر نکرده است.گوشی هوشمند آی فن است ژانویه 2007 توسط استیو جابز، مدیر عامل شرکت اپل، معرفی شد. آی‌فن دارای یک صفحه نمایش 3.5 اینچی است، ارتفاع آن 4.5 اینچ، عرض آن 3.4 اینچ و ضخامتش 0.5 اینچ است.

آی فن 2G، آی فن 3G، آی فن 3GS، آی فن 4، آی فن 4S تلفنهای همراه شرکت اپل را تشکیل داده اند. آی فن 4S به عنوان آخرین آی فن اپل داری دوربین 8 مگاپیکسل امکان دریافت دستورات صوتی و پردازش هوشمند، قدرت پردازش بالاتر از مدلهای پیشین، پردازنده دو هسته ای و امکان فیلمبرداری با کیفیت full HD 1080 است.



           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 20:43
mahnaz

محققان سوئدي نسل جديد تبلت ردياب حركات چشم را طراحي كرده اند كه امكان كار با اين گجت بدون نياز به استفاده از موس يا لمس صفحه نمايش را به ويژه براي افراد ناتوان جسمي فراهم مي كند.هر روز نسل پيشرفته تري از تلفن همراه هوشمند و تبلت هاي لمسي به بازار عرضه مي شوند، اما محققان شركت «توبي» تبلتي طراحي كرده اند كه توسط حركات چشم كنترل مي شود.

تبلت Tobii C12 مجهز به نرم افزار ردياب چشم است و كاربر از طريق نگاه كردن به مكان نما بر روي صفحه نمايش و پلك زدن مي‌تواند عملكرد دستگاه را كنترل كند.امكان كاليبره كردن و اختصاصي كردن صفحه نمايش براي چند كاربر در اين تبلت در نظر گرفته شده است و دستگاه پس از يك بار ثبت اطلاعات كاربر مي تواند تنظيمات و عملكرد خود را با وضعيت چشم كاربر تطبيق دهد.قيمت دقيق و زمان عرضه تبلت ردياب حركات چشم به بازار هنوز اعلام نشده است.



           
شنبه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 11:59
mahnaz

آمازون دعوتنامه‌ها را برای یک مراسم معرفی محصول که 16 شهریور در کالیفرنیا برگزار خواهد شد، ارسال کرده است. محتمل‌ترین گزینه این مراسم معرفی کیندل فایر جدید است که شایعات زیادی حول آن شکل گرفته ولی با این حال جزئیات اندکی در دست است.

در تیر ماه بود که سایت AllThingsD به نقل از یک منبع ناشناس خبر داد که کیندل فایر جدید، از نمایشگر WXGA با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل (درست شبیه نکسوس 7) برخوردار خواهد بود، و قرار است نسبت به مدل فعلی بسیار باریک‌تر و سبک‌تر باشد.

غیر از این کلیات، خبر دیگری از برنامه‌های آمازون در دست نیست. بنابراین فقط یک راه در پیش رو داریم، صبر کردن تا 16 شهریور.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:38
mahnaz

101 XS

کمپانی فرانسوی Archos در سال‌های اخیر شهرت چندانی در زمینه کیفیت محصولات نداشته، ولی گویا دوباره دارد به این موضوع اهمیت می‌دهد و این را می‌توان در طراحی تبلت اندرویدی 101XS که دیروز معرفی و از نیمه دوم آبان ماه عرضه خواهد شد، مشاهده کرد.این تبلت اولین محصول از سری Gen10 این کمپانی است که با یک طراحی زیبا و متمایز معرفی شده و مشخصات کلی آن عبارت هستند از:

- نمایشگر 10.1 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل
- پردازنده دو هسته‌ای ARM Cortex-A9 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز
- حافظه داخلی 16 گیگابایت و قابلیت افزودن حافظه جانبی microSD تا سقف 64 گیگابایت
- دوربین جلو با کیفیت 720p (دوربین پشت ندارد)
- برخورداری از اندروید نسخه 4.0.4 که تا آخر سال 2012 به جیلی بیلی (اندروید 4.1) آپدیت خواهد شد
- برخورداری از وای فای، و بلوتوث 4.0
- داشتن GPS، قطب نما و G-sensor
- وزن 600 گرم برای تبلت و 200 گرم برای داک کیبرد

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:16
mahnaz

یک طراح و مهندس مکانیک با تولید یک ماشین تحریر که چکشهای آن روی صفحه کلید آی پد ضربه می زند، حس قدیمی ماشینهای تحریر و استفاده از آخرین تکنولوژی روز را برای کاربر فراهم کرده است.کار کردن آی پدها و تبلتها هرچقدر هم هیجان انگیز باشد، بزرگترین مشکل آنها موانع تایپ کردن و نوشتن مطالب بلند است که به علت لمسی بودن کلیدها با دشواری صورت می گیرد اما یک طراح و مهندس مکانیک با طراحی یک ماشین تحریر برای آی پد این مشکل را حل کرده است.

استفاده از چکشهای کوچکی برای تبدیل کلید فشرده شده توسط انگشت برای ضربه به صفحه کلید لمسی، مهمترین ویژگی دستگاه iTypewriter است، حرکتی که موجب می شود کاربر بتواند با استفاده از آن متنهای بلند را روی آی پد خود تایپ کند.

هرگاه دکمه ای را فشار می دهید، یک چکش کوچک از ماشین تحریر خارج می شود و به همان کلید در صفحه لمسی آی پدر ضربه می زد، نوک این چکش با یک سرپوش پلاستیکی پوشانده شده که دارای تخلیه الکتریکی یک دقیقه ای است که می تواند ضربه انگشت را تقلید کند.این وسیله از سوی آستین یانگ دانشجوی طراحی محصول و مهندسی مکانیک کالج ادینبورگ در اسکاتلند تولید شده است.

وی در این رابطه گفت: کاربر می تواند از احساس قدیمی ماشین نویسی و آخرین فناوری روز در کنار هم لذت ببرد. حتی کاربران سالمند که هرگز از رایانه و یا آی پد استفاده نکرده اند می تواند از این ماشین تحریر آشنای قدیمی استفاده کنند.آستین یانگ اظهار داشت: برای برخی از گروه های کاربران این محصول راهکار ساده ای برای نوشتن مطالب بلند در آی پد است ، از سوی دیگر افراد می توانند تجارب و خاطرات قدیمی خود را با استفاده از این ظاهر آشنا مرور کنند.با استفاده از این دستگاه، کاربر می تواند قدرت فیزیکی را از صفحه کلید و حرکت هر کلید احساس کند.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:40
mahnaz

تبلت گلکسی نوت 10.1 را که می شناسید؟ محصولی جدید از خانواده «نوت» که همراه با قلم ارایه می شود.ضمنا این شرکت اعلام کرده بود که همین ماه میلادی باید منتظر ورود آن به بازار باشیم. سرانجام سامسونگ دقایقی پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این تبلت از فردا وارد بازار آمریکا می شود و قیمت نیز اعلام شد.

گلکسی نوت 10.1 در ظرفیت ۱۶ گیگابایتی با قیمت ۴۹۹ دلار و مدل ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۵۴۹ دلار فروخته می شود. به نظر می رسد که پرداخت ۵۰ دلار بیشتر برای ظرفیت دوبرابر این تبلت چهار هسته ای کاملا معقول است. فعلا این مدل ها تنها مجهز به وای-فای هستند. اما تا پایان سال باید منتظر مدل LTE نیز باشیم. در کنار آن سامسونگ اعلام کرد که به روز رسانی اندروید 4.1 نیز تا پایان سال ارایه خواهد شد.

سامسونگ می گوید قابلیت های متفاوت این تبلت و قلم همراه آن سبب می شود که افراد زیادی به خصوص کاربران حرفه ای سراغ تبلت جدید خانواده نوت بروند.



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 23:3
mahnaz

چند روز پیش نخستین تصاویر لو رفته از تبلت اکسپریا سونی و امروز چند تصویر دیگر و با کیفیت خوب از این تبلت منتشر شده و با دیدن آنها متوجه می شوید که سونی طرح خمیده قسمت پشتی تبلت، که در مدل S وجود داشت را حذف کرده است. حالا تبلت سونی بیشتر به دیگر تبلت های بازار شبیه شده است.

سخت افزار این تبلت را هم که می دانید: پردازشگر چهار هسته ای تگرا ۳ و اندروید ۴ است. با امکان اتصال به شبکه موبایل 3G و ظرفیت حافظه نیز ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی خواهد بود. ضمنا وزن آن نیز مشخص شده و ۵۷۰ گرم است، بدنه آلیاژ آلومینیوم-منیزیم است و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می کند.

باطری 6,000mAh هم نشان می دهد که احتمالا با ۱۰ ساعت شارژ باطری مواجه هستیم و قیمت این تبلت نیز ۴۵۰ ، ۵۵۰ و ۶۵۰ دلار خواهد بود. این تبلت از ماه آینده میلادی وارد بازار می شود.

funkt5_narenji.jpg

35n6fqr_narenji.jpg



           
شنبه 21 مرداد 1391برچسب:, :: 21:18
mahnaz

این داستان هنوز تا تایید توسط اچ پی راه درازی را در پیش دارد، اما یکی از منابع معتبر سایت Neowin‪.‬com به تازگی تصویر بالا را در اختیار آنها گذاشته و گفته که تبلت جدید اچ پی ویژه کار و کسب (business Class) بوده و Slate 8 نامیده خواهد شد.

 بدون شک این تبلت 10‪.‬1 اینچی HP با ویندوز هشت مایکروسافت عرضه خواهد شد. از مشخصات احتمالی آن می توان به عمر ۸ تا ۱۰ ساعته باتری، قابلیت استفاده از قلم و داک اختصاصی نام برد. علاوه بر این، اچ پی بر روی تبلت جدید خود برخی تکنولوژی و برنامه های امنیتی ویژه اش را هم عرضه خواهد کرد.

این تبلت ویندوزی ۶۸۰ گرم وزن و 9‪.‬2 میلیمتر ضخامت خواهد داشت. گفته می شود که این تبلت حرفه ای تا پایان سال جاری به بازار عرضه می شود.



           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:22
mahnaz

همانطور که به ارایه نسخه نهایی ویندوز 8 نزدیک می شویم، اخبار تبلت های این سیستم عامل نیز از راه می رسد. در این میان شرکت اینتل نیز مشخصات کلی سخت افزاری برای تبلت های ویندوز 8 با پردازشگر ساخت این شرکت را اعلام کرده است.

بر اساس این مشخصه ها تبلت های ویندوز 8 دارای طراحی ۱۰ و ۱۱ اینچی هستند و با باطری حداقل ۹ ساعت و امکان اتصال 3G/4G ارایه خواهند شد. ضمن اینکه مدل های ۱۱ اینچی به همراه یک کیبرد فیزیکی خواهند بود.

وزن تبلت ها زیر ۷۰۰ گرم خواهد بود و ضخامت آنها کمتر از ۹ میلیمتر است. این تبلت ها از چیپست دو هسته ای Atom Z2760 - Clover Trail استفاده خواهند کرد که دارای امکانی به نام burst mode است که در مواقع لازم سرعت پردازشگر را زیاد می کند و امکان دیگری به نام hyperthreading در مواقع مشخص به پردازشگر اجازه می دهد مانند یک سی پی یو چهار هسته ای عمل کند. ضمن اینکه روی تبلت های ویندوز 8 قرار است NFC نیز وجود داشته باشد.

فعلا اینها کلیاتی است که در مورد تبلت های ویندوزی جدید با پردازشگر اینتل اعلام شده. نسخه های آزمایشی این ویندوز در مرحله توسعه است و به نظر می رسد در مهر ماه باید منتظر نسخه نهایی باشیم. در این صورت ورود تبلت های ویندوز نیز در همان زمان خواهد بود.



           
دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, :: 19:25
mahnaz

اپل همزمان با معرفی آیپد جدید (نسل سوم)، خبر از ادامه فروش iPad 2 با 100 دلار کاهش قیمت داد. قبلاً عده‌ای اشاره کردند که مهمترین خبر اعلام شده از سوی اپل در 7 مارس، نه معرفی آیپد جدید، بلکه اعلام ادامه فروش iPad 2 با قیمت پایین‌تر بوده است. حالا اطلاعات جدید و جالبی درباره این تبلت پرفروش و ارزان‌شده داریم. طبق بررسی‌های انجام گرفته توسط برایان کلوگ از Anandtech، پردازنده A5 به کار رفته در آیپد 2 جدید یک نسخه بهبود یافته از A5 قبلی است، که بر مبنای تکنولوژی 32 نانومتری High-K + Metal Gate process بوده و توسط سامسونگ ساخته شده است. لازم است بدانید که معماری پردازنده قبلی از نوع 45 نانومتری بوده.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:45
mahnaz

سامسونگ روز گذشته اعلام کرد که به زودی نسخه جدیدی از تبلت های گلکسی تب 2 هفت و ده اینچی خود را با مشخصات بهتر و اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری (ICS) روانه بازار خواهد کرد.

Tab 2 7.0 صفحه نمایش هفت اینچی با رزولوشن 1024 در 600 پیکسلی داشته و ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد‫.‬ این تبلت دارای ورودی کارت حافظه microSD، پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، دوربین جلوی VGA و دوربین عقب ۳ مگاپیکسلی است‫.‬ این تبلت قرار است از ۲۲ آوریل با قیمت ۲۵۰ دلار به بازار عرضه شود‫.‬ به نظر می رسد که سامسونگ با این محصول قصد دارد رقابت تازه ای را در بازار تبلت ها آغاز کرده و به مصاف کیندل ۲۰۰ دلاری و نوک ۲۵۰ دلاری برود‫.

و اگر به دنبال صفحه بزرگتر می گردید، Tab 2 10.1 احتمالا شما را راضی می کند. صفحه 10‪.‬1 اینچی این تبلت رزولوشن 1280 در 800 پیکسلی داشته و از دیگر مشخصات آن می توان به ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، اسلات کارت حافظه میکرو SD، پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، دوربین جلو VGA و دوربین عقب ۳ مگاپیکسلی اشاره کرد. این تبلت که ۴۰۰ دلار قیمت گذاری شده، کمی دیرتر وارد بازار شده و از ۱۳ می دردسترس خواهد بود.

از مهمترین امکانات جدید این تبلت ها می توان به عرضه اکانت یک ساله رایگان ۵۰ گیگابایتی کلود دراپ باکس به همراه آنها اشاره کرد. این تبلت ها از سیستم عامل اندروید نسخه 4‪.‬0 با رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ بهره می برند. علاوه بر این همانند بسیاری از محصولات جدید سامسونگ، شما امکان استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی سامسونگ را (همانند دسترسی به مدیا هاب، ریدر هاب، گیم هاب و...) بر روی آنها دارید.

اگر دقت کرده باشید، سامسونگ امروزه مشغول تولید انواع مختلفی از محصولات اندرویدی در اندازه های متفاوت (از اسمارت فون ها تا تبلت های ده اینچی) است. اما هدف شرکت از این برنامه تولید چیست؟ تراویس میریل مدیر بخش گلکسی تب سامسونگ می گوید که این شرکت همچنان به عرضه انواع و اندازه های مختلفی از تبلت ها، تلفن ها و پخش کننده های موسیقی ادامه خواهد داد. زیرا می خواهد به مشتری «حق تصمیم گیری» بدهد و وی به راحتی امکان تفکیک و انتخاب داشته باشد. سامسونگ منابع لازم برای ساخت محصولات در اندازه ها متفاوت و کارکردهای مختلف را دارد، و امیدوار است با این کار مشتریان راحت تر بتوانند آنچه را مناسب و درخور آنها است بیابند.



           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:42
mahnaz

اینتل روز گذشته استدی بوک را معرفی کرد، تبلتی که قرار است با قیمت ارزان در اختیار دانش آموزان سراسر دنیا قرار گیرد و توسط سازندگان سخت افزار محلی در هر منطقه ای عرضه گردد. در مراسم رونمایی این تبلت، اینتل از شرکت های سراسر دنیا دعوت کرد تا با برند خودشان به عرضه نرم افزارهای مناسب آموزشی بر روی این تبلت برای دانش آموزان کشورشان بپردازند.

قرار است تبلت های عرضه شده در هرکشور با زبان همان کشور و برخی خصوصیات نرم افزاری مربوط به آن منطقه عرضه گردند، تا دانش آموزان به راحتی بتوانند از آنها استفاده کنند و با تکنولوژی جدید احساس انس و آشنایی کنند. سخت افزار این تبلت که توسط اینتل طراحی و توسعه داده شده، از نوعی پلاستیک مستحکم، ضد آب و گرد و غبار ساخته شده که با محافظی در اطراف صفحه نمایش می تواند بسیاری از ضربات و شوک های ناگهانی را جذب کند. چیزی که برای دانش آموزان جوان یکی از ضروریات است! این تبلت همچنین در برابر سقوط، حداقل تا ارتفاع ۷۰ سانتی متری کاملا مقاوم است.

از مشخصات سخت افزاری این تبلت می توان به صفحه نمایش ۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل، پردازنده اتم با قابلیت اجرای اندروید و ویندوز سون، وزن ۵۲۵ گرمی و پورت های USB2‪.‬0 و HDMI اشاره کرد. این تبلت دارای ورودی کارت حافظه MicroSD بوده و یک گیگابایت رم دارد. حجم حافظه داخلی آن هم ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود. علاوه بر این امکان استفاده از سیم کارت را هم روی آن خواهید داشت.

شرکت هایی که می خواهند با اینتل در این طرح همکاری کنند، باید به قیمت تمام شده تبلت پس از اضافه کردن ملحقات سخت و نرم افزاری، توجه ویژه ای داشته باشند. اینتل امیدوار است که بتواند قیمت عرضه نهایی برای مدل های معمولی این تبلت را زیر ۲۰۰ دلار نگه دارد، تا برای استفاده در مدارس مقرون به صرفه و مناسب باشد.

البته قبل از این دولت هند هم در پروژه ای برای تولید تبلت ارزان قیمت به همکاری با DataWind کانادایی پرداخته بود که نتیجه آن تبلت های بسیار ارزان ۳۵ و ۶۰ دلاری بود. هرچند که تبلت Aakash زیبایی و سرعت تبلت های موجود در بازار را ندارد، اما به خوبی از عهده انجام کارها آموزشی ضروری دانش آموزان هندی بر می آید.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 21:7
mahnaz

تبلت های Thrive توشیبا موفقیت زیادی در بازار به دست نیاوردند. باطری کوتاه و طراحی بد یکی از عوامل شکست آنها در بازار به شما می آمد. حالا زمان اش رسیده با آنها خداحافظی کنید و با سه تبلت جدید این شرکت آشنا شوید.
 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 21:4
mahnaz

 

دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 1390 در بازار تبلتها شاهد تحولات مهم و امیدبخشی بود که منجر به ورود محصولات جدیدی به این بخش و رقابت بیشتر میان تبلتهای متفاوت از "آی- پد" و برپایه سیستم عاملهای آندروئید و ویندوز شد.

در سالی که گذشت تحولات بازار تبلتها بسیار محسوس و حائز اهمیت بود. به طوریکه غولهای کلاسیک محصولات الکترونیکی مصرفی به ویژه توشیبا و سونی در کنار تازه واردانی چون "آمازون" محصولات متنوعی را به این بازار عرضه کردند و اپل نیز که در سال 90 جادوگر بزرگ خود را از دست داد در آخرین روزهای سال از "آی- پد" جدید خود به عنوان اولین محصول "پسا- استیو جابز" رونمایی کرد.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 19:50
mahnaz

دست و پنجه نرم کردن اپل با مشکلات بعد از ارائه محصول، کم کم تبدیل به یک روال مرسوم می شود. پس از جنجال مشکل آنتن دهی آیفون 4 و بحث های پیرامون آن، حال نوبت به New iPad رسیده است که تنها چند روز پس از ارائه برای اپل دردسر ساز شود.

از روز دوشنبه در اینترنت گزارش هایی دیده می شود که آیپد جدید داغ شده و گرمای آن به حدی بالا می رود که باعث بروز ایراد در کار دستگاه، نمایش پیام های خطا و حتی خاموش شدن موقت آن می گردد. لذا سایت tweakers‪.‬net تصمیم گرفت که به انجام برخی تست های گرمایی بر روی آیپد جدید بپردازد.

در این آزمون آنها برنامه GLBbenchmark را برای ۵ دقیقه بر روی آیپد ۲ و آیپد جدید اجرا کرده و آنگاه با دوربین های مادون قرمز حساس به گرما از آنها عکسبرداری کردند. این بنچ مارک باعث استفاده سنگین از تمامی قطعات و بخش های دستگاه می گردد. همان گونه که در عکس می بینید، بخش پایین-سمت راست آیپد جدید که روشن تر دیده می شود، دمای 33‪.‬6 درجه سانتی گراد را ثبت کرده است. در آیپد 2 هم این بخش دمای 28‪.‬3 درجه سانتیگرادی را دارد.

بدین معنی که تنها پس از ۵ دقیقه کار سنگین، شاهد ۵ درجه تفاوت دما میان این دو تبلت و داغ شدن بیشتر آیپد جدید هستیم. البته با توجه به باتری بزرگتر و قطعات سخت افزاری قوی تر و سریع تر، مقداری تولید گرما عادی به نظر می رسد، اما باید دید که آیا این میزان آنقدر افزایش خواهد داشت که مشکل ساز شده و یا باعث آزار کاربر گردد.

البته اپل تا کنون در این خصوص تنها از طریق روابط عمومی اش اعلام نظر کرده و در جواب All Things Digital گفته است: «آیپد جدید با صفحه رتینای عالی و جذاب، چیپ A5X، و پشتیبانی از 4G LTE به همراه عمر باتری ۱۰ ساعته عرضه می شود. که همه اینها در محدوده دمایی مشخص ما به خوبی کار می کنند. اگر کاربران هرگونه نگرانی درخصوص کالای شان دارند، می توانند با AppleCare تماس بگیرند.»



           
چهار شنبه 2 فروردين 1391برچسب:, :: 19:56
mahnaz

اپل طرفداران و مخالفان احساسی خودش را دارد. به گونه ای که سایت Wired خبرش را اینگونه شروع کرده: متنفران متنفر خواهند بود! اما فروش آی پد نشان می دهد که با وجود نقد های مختلفی که به نسخه جدید این تبلت وارد شده است، همچنان با فاصله زیادی پر فروش ترین تبلت بازار به حساب می آید.

این شرکت از روز جمعه تا دوشنبه ۳ میلیون آی پد فروخته است. یک رکورد جهانی جدید در فروش تبلت که البته نسبت به مدل های قبلی خود این شرکت نیز پیشتاز است. آی پد جدید فروشی معادل سه برابر آی پد ۲ داشته و ۱۰ برابر آی پد اول به فروش رسیده است.

هنگامی که اپل آی پد جدید را معرفی کرد، بسیاری از تحلیل گران پیش بینی کردند که تبلت جدید قادر به جذب مشتریان نخواهد بود اما آمار فروش نشان می دهد که این تبلت فعلا در وضعیت خوبی قرار دارد. تحلیل های مشابهی هم چند ماه قبل همزمان با ارایه آیفون 4S ارایه شده بود، اما آن دستگاه نیز با فروش بالای خودش (یک میلیون در ۲۴ ساعت اول) نشان داد که مشتریان همچنان از این محصولات استقبال می کنند.

نکته جالب دیگر در مورد این آمار اینجا است که آمار فروش تبلت به تلفن همراه بسیار نزدیک شده است و این به خوبی نشان می دهد، کاربران بیشتر و بیشتری در حال روی آوردن به استفاده از تبلت ها هستند.



           
سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, :: 19:22
mahnaz

مدیر اجرایی اپل سرانجام از نسخه سوم تبلت کوپرتینو که اولین محصول این شرکت پس از درگذشت استیو جابز است رونمایی کرد اما برخلاف انتظار این محصول را "آی- پد جدید" نامید.

عصر "پسا- رایانه ای" اپل از 10 سال قبل، با حضور استیو جابز و با عرضه "آی- پاد" آغاز شد و موفقیت کوپرتینو را در طول یک دهه اخیر رقم زد به طوریکه با نگاهی به آمار و ارقام می توان دریافت که تنها در سال 2011 این شرکت 172 میلیون دستگاه برپایه سیستم عامل iOS" را به فروش رسانده است.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 19:20
mahnaz

 

 
ایسوس قصد دارد در نمایشگاه MWC امسال با تبلت هایش حسابی گرد و خاک کند...


ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:53
mahnaz

یکی از بخش های مهم غرفه NVIDIA در نمایشگاه MWC امسال، تبلت هایی هستند که از پردازنده تگرا 3 این شرکت بهره برده و می توانند علاوه بر سرگرم کردن شما با بازی های جذاب، قدرت پردازش خود را حسابی به رخ بکشند‫.‬ در این غرفه علاوه بر ترنسفورمر پرایم که لقب اولین چهار هسته ای را در میان تبلت ها از آن خود کرده، می توانید قدرتمند های ریزجثه تری را هم بیابید‫.‬ مثلا چیزی مانند تبلت معرفی نشده توشیبا که در میان بدنه فلزی زیبای خود خفته و در نمایشگاه CES هم در غرفه توشیبا شاهد حضور آن بودیم‫.‬



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:43
mahnaz

دیروز از معرفی تلفن های هوشمند چهار هسته ای ZTE در نمایشگاه MWC گفتیم و حالا نوبت به تبلت های این شرکت رسیده است‫.‬ ZTE امروز در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلونا از دو تبلت اندرویدی رونمایی کرد که توان پردازشی خود را از تگرا 3 انویدیا تامین می کنند‫.‬

این دو تبلت که با نام های ZTE T98 و ZTE PF 100 شناخته می شوند، تقریبا تنها در اندازه صفحه نمایش با یکدیگر تفاوت دارند. مدل PF100 دارای صفحه 10‪.‬1 اینچی بوده و صفحه نمایش T98 تنها 7 اینچ قطر دارد.

همان طور که گفته شد هر دو این ابزارها از پردازنده چهار هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی NVIDIA Tegra 3 بهره می برند و سیستم عامل آنها اندروید 4‪.‬0 است. حافظه داخلی این تبلت ها ۱۶ گیگابایت بوده و هر کدام یک گیگابایت رم دارند. . دروبین جلوی تبلت های ZTE دو مگاپیکسلی است و در عقب این تبلت از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است. هر دو این تبلت ها تنها از امکان ارتباطی وای فای بهره می برند. البته برخی منابع از پشتیبانی UMTS در تبلت هفت اینچی وTD-SCDMA در مدل 10‪.‬1 اینچی خبر می دهند.

ZTE هنوز خبری در خصوص قیمت احتمالی و یا زمان ارائه این تبلت ها به بازار منتشر نکرده است‫.‬



           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:32
mahnaz

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.