اسلایدر

آینه فتوشاپ
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

آینه فتوشاپ

اگر عاشق فتوشاپ باشید این آینه چیزی است که باید در خانه شما باشد. این آینه ای معمولی است با محیط نرم افزار فتوشاپ. با داشتن آن می توانید هر روز صبح روی صورت خودتان در فتوشاپ کار کنید و احتمالا نتیجه کار خیلی بهتر از آینه های دیگر میشود.

هر چه باشد آنجا که دیگر این ابزارها را در اختیار ندارید ;) برای داشتن این آینه باید ۸۵ دلار هم پرداخت کنید.

photretouch6_narenji.jpg



           
یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:34
mahnaz

شرکت voicelok در زمینه طراحی فلش درایو ها و حفاظت از اطلاعات آنها در کنار استفاده از فن آوری اثر انگشت فعلی موجود در بازار، راه کار دیگری را ارائه کرده است. این شرکت ادعا می کند که اولین فلش درایو مجهز به فن آوری حفاظت قفل صوتی را در دنیا ساخته است.

این فلش درایو 8 گیگابایتی مجهز به فن آوری ردیابی و شناسایی فرکانس صوت کاربر است. به این صورت که رمزعبور به جای توالی حروف و ارقام، توسط صاحب فلش به صورت صوتی تعریف می شود. این فن آوری به گونه ای است که تنها تن صدای کاربر خود را برای بیان رمزعبور می پذیرد.شخصی سازی این قفل به گونه ای است که اگر شخص دیگری رمزعبور را تکرار کند، اجازه دستیابی به اطلاعات را نمی دهد. پس دیگر نگران لو رفتن رمزعبورمان نخواهیم بود و تنها بایستی کاربر اصلی با لحن صدای خودش رمزعبور را بیان کند.

این فلش درایو برای انواع کامپیوتر های شخصی و مک بوک ها و بدون نیاز به نصب هیچ نوع درایوی و به راحتی با اتصال به پورت USB، قابل استفاده است.نمی توان گفت تا چه اندازه امنیت این برنامه کنترلی بالا است، اما به عنوان شیوه نوینی در زمینه شخصی سازی و حفاظت اطلاعات فلش درایو ها می تواند طرفداران خاص خودش را داشته باشد.



           
دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:10
mahnaz

یك شركت بین المللی تولید كننده لوازم جانبی بازی های رایانه ای، نوع جدید از موشواره ( موس ) را تولید كرده كه دارای 9 كلید هوشمند قابل برنامه ریزی است.به گزارش سایت زینیوز ، آخرین محصول عرضه شده از سوی شركت لاجیتك ، موس G300 است كه مخصوص بازی های رایانه های خانگی (پی.سی) است.

اولین ویژگی قابل توجه این محصول تعداد بالای كلید های قابل برنامه ریزی آن است ، این موس با بهره بردن از 9 كلید هوشمند به كاربر اجازه می دهد تعدادی از كلیدهای حیاتی را از صفحه كلید به موس انتقال دهد.این محصول دارای حافظه داخلی است و می تواند سه پروفایل را درون خود ذخیره كند و كاربران می توانند بدون نیاز به نصب نرم افزار و بر روی هر سیستمی از تنظیمات اختصاصی بهره ببرند.

برای هر یك از این پروفایل ها می توان یكی از هفت رنگ را انتخاب كرد تا علاوه بر زیبایی ظاهری موس، بتوان به سادگی پروفایل ها را به خاطر سپرد.

این موس با حس گر نوری 2500 DPI خود كوچك ترین حركات دست را با دقت بی نظیر به سیستم منتقل می كند تا بهترین سلاح كاربران در بازی های رایانه ای باشد.



           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:50
mahnaz

پیدا کردن یک هدفون زیبا که قابل حمل، بادوام و مسافرتی باشد، یکی از لذات خوشایند گیک های موسیقی است که همیشه به دنبال آن هستند. در این میان اگر چنین همسفری محصول شرکت خوشنامی چون Pioneer باشد، دیگر شکی در تصاحب آن باقی نمی ماند.

SE-NC21M هدفون ۱۲۰ دلاری پایونیر با قابیلت حذف صدای مزاحم یا active noise-canceling است که با سیستم الکترونیکی پایونیر تا ۹۰ درصد صداهای مزاحم محیطی را حذف می کند‫.‬ شما با قیمتی مناسب تر از بسیاری مارک های موجود در بازار، حتی در فرودگاه یا ایستگاه قطار هم کیفیت صدای عالی و خوش آیندی را خواهید شنید‫.‬ این هدفون به راحتی جمع شده و به همراه آن یک جعبه مسافرتی جمع و جور هم به شما هدیه می شود‫.‬
 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:24
mahnaz

محققان درصدد استفاده از ابرآب‌گريزها در تلفن‌ها همراه هستند. در صورت تحقق اين فناوري، مي‌توان تلفن‌هاي همراه را در يک ليوان آب يا قهوه انداخت، بدون اين که آسيب ببينند.

اگر يک قطره آب روي برگ نيلوفر آبي بچکد، به سرعت از روي برگ سر خورده و به زمين مي‌افتد. پژوهشگران مرکز تحقيقات «نوکيا» در کمبريج درصدد تقليد از اين پديده براي استفاده از سيستم مشابه در تلفن‌هاي همراه هستند. همانند بسياري از دانشمندان، اين گروه قصد دارد تا از سيستمي که هزاران سال در طبيعت قدمت دارد، تقليد کند.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 19:28
mahnaz

کانن امروز دوربین عکاسی حرفه ای جدید EOS‪-‬1D C DSLR و دوربین ویدیویی سینمایی C500 4K را رونمایی کرد. مدل قبلی دوربین سینمایی کانن C300 بود که تنها امکان فیلمبرداری 1080p را داشت. اما این دوربین جدید می تواند از پس ضبط تصاویر تا کیفیت 4K بر بیاید. نکته جالب این است که دوربین عکاسی جدید کانن هم از این قابلیت بی نصیب نمانده و ویدیوهای با کیفیت 4K برای تان ضبط می کند.
 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 17:58
mahnaz

محققان دانشگاه استنفورد دست به ساخت نوعي نمايشگر رايانه زده‌اند كه حركات بدن انسان را در صفحه خود تقليد مي‌كند.اين نمايشگر در زمان نمايش ويديو كنفرانس به تقليد از حركات بدني فرد مانند لزرش ناشي از خنده يا تكان سوالي سر پرداخته و در زمان نزديكتر شدن سر كاربر به دوربين، خود را بر روي يك بازوي روباتيك به سمت مخاطب نزديكتر مي كند.

اين محققان با افزودن موتورهايي به بازوي آنگل پویز مانند يك نمايشگر اپل آي‌مك جي4 پرداخته‌اند تا بتوانند آن را به صورت روباتيك كنترل كنند.آنها سپس اين سيستم را به نرم‌افزاري متصل كردند كه 9 حركت را در واكنش به حركات فرد در نمايشگر قرار داده و با كنترلگر بازي Wii كنترل مي‌شود. اين حركات براي مثال شامل حركت رو به پايين در تائيد و به اطراف براي پاسخ منفي است.

اين رايانه همچنين از يك بازوي روباتيك براي تاثيرات بيشتر از جمله ضربه زدن براي جلب توجه مخاطب برخوردار است.اين نمايشگر، ماه گذشته در نشست تعامل انسان و روبات در بوستون رونمايي شده و داوطلبان آن را بسيار موثر و مفيد خواندند. آنها در زمان ارتباط با افراد ديگر در صفحه نمايش، حركات اين صفحه را در دوستانه‌تر كردن مكالمات مفيد خواندند.

بازوي روباتيك اين نمايشگر كه در زمان جلب توجه به ميز ضربه ميزند، از تجربه قبلي اين دانشمندان بوده كه نشان داد انسانها به حركت بازوي روباتيك در نزديك خود بيشتر از نمونه ويديويي آن واكنش نشان مي‌دهند.دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند كه فناوري نمايشگر با محرك روباتيك ممكن است بخصوص زندگي افرادي را كه از ارتباط از راه دور استفاده مي‌كنند، ارتقا بخشد.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:52
mahnaz

وقتی تلفن ها سریع تر می شوند، نیاز به کارت حافظه های سریع تر هم به وجود می آید. سامسونگ امروز کارت های میکرو اس دی جدیدی را معرفی کرده که سرعت خواندن اطلاعاتی تا ۸۰ مگابایت در ثانیه دارند. این حافظه که در ظرفیت ۱۶ گیگا بایت ارایه شده، نسبت به مدل های قبلی این شرکت ۴ برابر سرعت بیشتری دارد. البته این شرکت سرعت نوشتن اطلاعات این کارت ها را اعلام نکرده اما گفته این حافظه ها برای تلفن های LTE و مدل هایی که قابلیت فیلمبرداری اچ دی دارند طراحی شده است. تا سرعت مناسب را در اختیار کاربران قرار بدهد.



           
پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 19:54
mahnaz

یک شرکت تولیدکننده تجهیزات رایانه ای وبکم جدیدی را عرضه کرده است که می تواند نمایی 180 درجه را از محیط ارائه کند.

BCC950 عنوان وبکم جدید شرکت "لاجی تک" است که می تواند مشکل فقدان پوشش کامل محیط جلسات و ویدیوکنفرانسهای آنلاین را حل کند.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 19:33
mahnaz

احتمالا به لطف اخبار گوناگون در خصوص عینک های هوشمند و استفاده از واقعیت افزوده، که حتی شرکت گوگل را هم وارد این کارزار کرده، با این فناوری آشنایی دارید. به نظر می رسد در هر فناروری نوظهوری ژاپن باید یکی از اولین ها باشد. اپسون با عرضه جهانی عینک Moverio BT‪-‬100 توانسته یکی از اولین عینک های اندرویدی دنیا را به صورت تجاری روانه بازار کند.

کاربر با این عینک می تواند به جستجوی در اینترنت و صفحات وب بپردازد. به لطف میکروپروژکتورهای درون عینک، ویدیوهای دوبعدی و سه بعدی را با کیفیت qHD به تماشا بنشیند. و با گوشی های نصب شده روی عینک همه صداهای لازم را بشنود. البته نگران نباشد که گاه و بیگاه به در و دیوار بخورد! زیرا صفحات نمایش این عینک از نوع نیمه شفاف بوده و علاوه بر آن به صورت لولایی بالا رفته و جلوی دید را کاملا باز می کنند.

نکته جذاب عینک اپسون، سیستم عامل اندروید آن است که به شما امکان نصب هزارن برنامه و بازی مختلف را می دهد. حال شما می توانید در هر مکانی بر روی صفحه ای معادل یک نمایشگر ۸۰ اینچ ، مشغول پرتاب پرندگان و شکار خوک ها در مدار زمین شوید. این عینک علاوه بر رابط کاربری اندرویدی ویژه خود، امکان پشتیبانی از کارت های حافظه MicroSD و کول دیسک را هم دارد.

و البته مهمترین موضوع قیمت این گجت جذاب است که ۶۹۹ دلار برای تان خرج برمی دارد.



           
پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, :: 19:46
mahnaz

هنوز چند ماهی از ارایه کینکت برای ویندوز نگذشته که مایکروسافت خبر از ارایه نسخه 1.5 می دهد. به زودی کینکت ویندوز در ۱۹ کشور جدید وارد بازار خواهد شد و امکانات جدیدی به آن اضافه می شود.

در نسخه 1.5 کینکت برای ویندوز، امکانی به نام رهگیری ۱۰ مفصل در حالت نشسته اضافه شده که در آن کینکت می تواند حرکات سر، گردن و دست ها را در حالت نشسته پشت کامپیوتر یا ایستاده در فاصله های نزدیک و دور تشخیص بدهد.

در کنار آن امکانی به نام استودیوی کینکت نیز اضافه خواهد شد که یک اپلیکیشن است که به برنامه نویس ها اجازه می دهد حرکات کاربران را در مقابل کینکت ضبط کنند و نرم افزارشان را برای استفاده از کینکت آماده کنند.

امکان تشخیص زبان های جدید هم به کینکت اضافه شده و مایکروسافت می گوید در اردیبهشت ماه می توانید منتظر کینکت 1.5 برای ویندوز باشید.



           
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 20:28
mahnaz

‎‫تا به حال چند بار برایتان پیش آمده که کنترل تلویزیون خود را در منزل گم کرده باشید؟ جالب اینجاست این اتفاق معمولاً زمانی رخ می دهد که برنامه مورد علاقه شما شروع شده و شما با عصبانیت به دنبال کنترل می گردید. حال چند بار این اتفاق برای تلفن همراه شما افتاده؟ مطمئناً پیدا کردن گوشی به مراتب برایتان آسان تر بوده است. با یک تماس کوچک، گوشی سر و صدایش بلند می شود. ‬



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:59
mahnaz

آیا شما از آن دسته افراد هستید که فیلم هایی با پایان خوش را می پسندید یا اینکه یک پایان متفاوت را ترجیح می دهید؟ آیا هیچگاه به این موضوع فکر کرده اید اگر پایان فیلم طبق خواست شما تمام شود چه احساسی به شما دست خواهد داد؟

MyndPlay مدیا پلیری است که با خواندن ذهن شما، آن چه را می خواهید در مقابل چشمانتان قرار می دهد. این دستگاه شامل هدستی است با قابلیت ثبت امواج الکتریکی مغز که هنگام دیدن فیلم یا بازی کردن سعی می کند ذهن شما را بخواند! این محصول توسط کمپانی Neurosky ساخته شده و به همراه یک نرم افزار همراه ارایه می شود.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 19:40
mahnaz

نمایشگاه CeBIT سال 2012 هانوفر آلمان میزبان روباتی خواهد بود که می تواند از چهره افراد نقاشی پرتره بکشد.

رایانه ها قطعا توانایی نقاشی کشیدن دارند، اما آنچه این روبات را نسبت به دیگر روباتها و رایانه ها متفاوت ساخته این است که می توان به روبات آموخت که تمامی جزئیات کوچک موجود در چهره فرد را ندیده بگیرد.

دیدن و کشیدن آنچه که دیده شده و یا شمایلی از آنچه که دیده شده توسط یک روبات کار چندان ساده ای نیست، زیرا انجام چنین کاری به معنی متمرکز شدن بر روی جزئیاتی خاص از قبیل چشمها و توجه کمتر به خطوط دور دهان و روی پیشانی است.

این روبات نقاش از نرم افزار پردازش حاشیه برخوردار است و با کمک آن می تواند تصمیم بگیرد که برای استفاده از مداد باید بازویش را کجای کاغذ قرار دهد، به این شکل روبات می تواند در عرض 10 دقیقه پرتره ای کامل را از چهره انسان خلق کند.

این روبات نیز مانند بسیاری از هنرمندان دارای شغل روزانه است و در موسسه فرانهوفر برای تحلیل و پردازش بازتابها به کار گرفته می شود.

به بیانی دیگر نوری بر روی یک سطح تابانده می شود و روبات باید خط دور نور را در الگویی کروی شکل بر روی سطح مشخص کند، این کار به روبات امکان می دهد تا شکل الگوی بازتاب نور را از زوایای مختلف شناسایی کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، روبات همچنین در این آزمایشها می تواند میزان درخشش دایره نورانی را از زوایای مختلف مشخص کرده و یا تعیین کند که آیا رنگی خاص از زوایای مختلف به رنگهای متفاوت دیده می شود؟

روبات نقاش توسط گروه Robotlab در مرکز هنر و رسانه ZKM در کارلسروهه آلمان ساخته شده است



           
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 19:24
mahnaz

سن دیسک توانسته است با توسعه چیپ های جدیدش بالاخره عضویت ویژه در باشگاه ۱۲۸ گیگابایتی ها را به دست آورد. البته چندان هم ساده از پس غولی همچون زوج اینتل‪/‬میکرون بر نیامده و برای پشت سر گذاشتن آنها به همراهی شریک تجاریش (توشیبا) در حافظه های جدیدشان به جای سلول های ۲۰ نانومتری، از نمونه های ۱۹ نانومتری استفاده کرده اند.

علاوه بر این، سن دیسک توانسته در کنار کاهش اندازه دیسک های ۱۲۸ گیگابایتی جدیدش، از تکنولوژی X3 یا سه بیت در آنها استفاده کند. اغلب حافظه های فعلی تنها دو بیت اطلاعات را در هر سلول جای می دهند. یعنی این کار سن دیسک به معنی چپاندن مقدار بیشتری اطلاعات در تعداد کمتری سلول، مصرف کمتر سیلیکون، صرفه جویی بیشتر، حافظه ارزان تر و گیک های خوشحال تر است!

جیم هندی، تحلیل گر، تخمین می زند در حافظه های نسل سه بیتی احتمالا قیمت هر گیگابایت به کمتر از ۲۸ سنت برسد، که در مقایسه با ۳۵ سنت برای محصولات اینتل‪/‬میکرون تفاوت قابل ملاحظه ای است.



           
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 18:45
mahnaz

محققان هلندی برای آن دسته افرادی که لحظه‌ای از رایانه خود جدا نیستند ، دست به ساخت شلوارهایی زده که این ارتباط را همیشگی می سازد !
طراحی جدید «اریک د نیجس» و «تیم اسمیت» از شرکت طراحی Nieuwe Heren ، شلوارهای جین دارای یک صفحه کلید ، ماوس و اسپیکر کاملا کاربردی هستند که در بخش بالایی پارچه آن ها دوخته شده اند .

شلواری برای دیوانگان رایانه !



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 21:48
mahnaz

گوگل قصد دارد به زودي از عينك فناوري پيشرفته خود كه از يك نمايشگر داخلي برخوردار است رونمايي كرده و راه ورود آن را به بازار هموار كند.

اين عينك‌هاي نمايشگر سر بالا در ماههاي اخير در آزمايشگاه سري گوگل ايكس اين شركت در حال ساخت بوده و به ادعاي منابع نزديك، نمونه پيش‌ساخت آن شبيه به هدست MP3 پلير Oakley است.

اين عينك كه از دوربين و سيستم عامل آندرويد برخوردار است به زودي وارد بازار خواهد شد.

دوربينهاي روي اين عينك به جمع‌آوري اطلاعات پرداخته و مي‌تواند به ايجاد برنامه‌هاي كاربردي واقعيت افزوده كمك كند.

نمايشگر سربالاي عينك تنها بر روي يك چشم و در يك سو قرار دارد.

ماه گذشته، ‌گزارش‌هاي خبري حاكي از استخدام ريچارد دووال، متخصص محاسبات پوششي موسسه فناوري ماساچوست توسط گوگل بودند كه رساله دكتري خود را در زمينه عينكهاي حافظه ارائه كرده است.

تاكنون ايده نمايشگرهاي قابل پوشش توسط شركت‌هايي مانند موتورولا به نمايش درآمده، از اين رو اين فناوري خيلي دور از واقعيت نيست.

اين عينك از يك نسخه آندرويد گوگل برخوردار است. اين خبر با گزارش‌هاي پيشين روزنامه نيويورك تايمز در مورد هدف گوگل در انتقال سيستم عامل معروف گوشي خود به رايانه‌هاي قابل پوشش، پيوند نزديكي دارد.

در اين عينك، صفحه جست‌وجوگر آندرويد گوگل كه اكنون از جي‌پي‌اس براي شناسايي نزديكترين پاسخ‌ها به جست‌وجوي مورد نظر استفاده مي‌كند از قدرت بيشتري برخوردار خواهد بود.



           
دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, :: 19:2
mahnaz

به نظر می رسد که روز به روز بر تعداد مشتریان دوربین های دیجیتال سخت جان افزوده و استقبال از این محصول بیشتر می شود. دیروز خواندید که کانن دوربین قرص و محکم powerShot D20 را معرفی کرد و امروز هم خبرهای رونمایی جان سخت های پنتاکس و المپوس منتشر شده اند. حال بگذارید نگاهی دقیق تر به این دوربین های محکم داشته باشیم .


 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 22:19
mahnaz

تا به حال انواع مختلفی از دوربین های عکاسی دیجیتال مجهز به وای فای داخلی وجود داشته ولی Canon تا کنون وارد گود چنین دوربین هایی نشده بود. تا اینکه امروز این شرکت سری جدید دوربین های PowerShot را با قابلیت اتصال وایرلس معرفی کرد و این خلاء را در محصولاتش برطرف نمود. این سری جدید محصول علاوه بر این دارای 20X زوم اپتیکال هم هست و قرار است تبدیل به جانشینی برای مدل هایی مانند PowerShot SX230 HS باشند. به جز این در لیست معرفی امروز کانن یک دوربین قرص و محکم و مقاوم برای جانشینی PowerShot D10 هم دیده می شود.

برای مشاهده جزئیات بیشتر، به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 21:10
mahnaz

محققان ژاپني موفق به ساخت گوشي‌هاي فراگيري شده‌اند كه با اتكا به شيوه شنيداري بدون تنش، قادرند در هنگام استفاده اشتباه از گوشي‌هاي سمت راست و چپ در زمان جاي‌گيري در گوش‌ها، به طور خودكار به تعويض كانالهاي صوتي بپردازند.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 21:6
mahnaz

تا به حال پرینترهای سه بعدی و چاپ سه بعدی زیادی وجود داشته و انواع مختلفی از آنها وجود دارد. اما چیزی که در میان همه این مدل ها مشترک بود، قیمت بالای آنها است که استفاده شخصی و خانگی را تقریبا غیر ممکن می ساخت. اما iModela که توسط شرکت رولاند عرضه شده، یک چرخ خراطی خوش قیمت است که می تواند تنها در ازای ۸۹۹ دلار هرگونه کنده کاری و حکاکی را برای تان انجام دهد.آی مودلا را می توان جزو پرینترهای subtractive دسته بندی کرد. این دستگاه می تواند طبق نقشه داده شده، بر روی هر چیزی به کنده کاری و ایجاد طرح های سه بعدی بپردازد، خواه این جسم از جواهرات باشد، یا چوب بالسا و فوم یونولیتی یا پلاستیک های نرم و رزین.

البته مطمئنا همه محصولات این دستگاه جالب باید در اندازه های مینیاتوری باشند تا قد و اندازه دستگاه جوابگوی تولیدشان باشد. هرچند که فضای ۸۶ میلیمتر در ۵۵ میلیمتر در ۲۵ میلیمتری درون این کارگاه کوچک، برای خلق مجموعه بزرگی از صنایع دستی جذاب و زیبا، کافی به نظر می رسد. به همراه آی مودلا همه ابزارهای برش مورد نیاز، نرم افزارها و مواد لازم به شما داده می شود تا به راحتی کارتان را شروع کنید. البته اگر کمی در این زمینه حرفه ای بوده و ایده هایی را در دیگر نرم افزارهای محبوب CAD آماده کرده باشید، آنها را هم می توانید برای پرینتر ارسال کنید.

به گمانم کم کم تکنولوژی چاپ سه بعدی حسابی در زندگی روزمره ما در حال ریشه دواندن است ، به زودی پرینترهای سه بعدی به ابزاری معمول و همه پسند بدل خواهند شد.



           
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 20:58
mahnaz

به نظر میرسد سامسونگ به این نتیجه رسیده که حافظه های اس اس دی آینده کامپیوترها را تشکیل می دهند. به همین خاطر این شرکت بخش تولید هارد دیسک اش را با قیمت ۱.۳۷ میلیارد دلار به شرکت Seagate واگذار کرده است. با این معامله شرکت سامسونگ 9.6 درصد سهام شرکت سیگیت را هم به دست آورده و حالا یک رابطه استراتژیک جدید هم با یکدیگر برقرار کرده اند. به هر حال دیگر منتظر هارد دیسک های سامسونگ در بازار نباشید و به آینده و اس اس دی ها فکر کنید.



           
دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, :: 18:27
mahnaz

سونی با دوربین دیجیتال جدیدی وارد بازار دوربین های ببین و بگیر جمع و جور شده است. مدل TX200V یک دوربین ضد آب است که پشت بدنه ای زیبا و شیشه ای پنهان شده که می تواند تا عمق ۵ متر زیر آب برایتان عکاسی کند.

این دوربین دارای نمایشگری از نوع OLED است و کنترل های لمسی بزرگ آن به گونه ای طراحی شده اند که در هر شرایطی به راحتی با آن کار کنید.
 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, :: 20:12
mahnaz

این گجت کوچک و جمع و جور چنان کاربردی است که به گمانم کم کم تبدیل به یکی از استانداردهای لوازم جانبی اتومبیل خواهد شد. با اتصال این وسیله به ورودی فندک اتومبیل، یک جفت پورت یو اس بی جهت شارژ موبایل، تبلت و دیگر ابزارها در اختیار دارید.

از دیرباز برای بسیاری از موبایل ها، شارژرهای فندکی مختلفی با سوکت متفاوت در بازار موجود بوده و استفاده فراوانی دارند. اما امروزه با توجه به اینکه اغلب اسمارت فون ها از طریق پورت microUSB و miniUSB شارژ می شوند، Highway Pro راه حل بسیار مناسبی برای هر نوع موبایل خواهد بود. این ابزار کارآمد دارای یک فیوز داخلی است تا از آسیب به دستگاه ها بر اثر شوک الکتریکی جلوگیری کند. هر یک از پورت های آن هم خروجی نیروی متفاوتی دارند. یکی از پورت ها الکتریسیته یک آمپر را برای استفاده های معمول در اختیارتان می گذارد و دیگری هم برق ۲.۱ آمپر را برای شارژ آی پد مهیا می کند.

های وی پرو با قیمت ۴۰ دلار به فروش می رسد و مدل معمولی آن که هر دو پورت برق ۱ آمپر را در اختیارتان می گذارند، ۳۵ دلار قیمت دارد. البته همراه با شارژر پرو یک کابل ویژه شارژ ابزارهای اپل هم در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

می توانید به آن به عنوان یکی از گجت های مهم درون خودرو نگاه کنید.



           
سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 19:39
mahnaz

فکر می کنید این آقا چه چیزی را حمل می کند؟ یک توستر؟ یکی از تجهیزات مزرعه؟ دستگاه برش رشته آش خانگی؟ بخشی از موتور یک کامیون یا تراکتور قدیمی؟ خیر، این وسیله یک حافظه ۴ کیلوبایتی تولید شرکت IBM است!

Lindsey Turrentine، سردبیر CNET Reviews یک کامپیوتر زمخت قدیمی را در انبار غله مزرعه پدربزرگش پیدا کرده است‫.‬ خانم تورنتین در توویتی با انتشار این عکس، اشاره کرده که این مموری ۴ کیلوبایتی در یک عکس ۶۹۲ کیلوبایتی جاخوش کرده است‫.‬ یعنی او برای ذخیره این عکس به ۱۷۲ عدد از این حافظه ها و یک کامیون جهت حمل آنها نیاز دارد، تا عکس دلخواهش را این ور و آن ور ببرد‫!‬

هارد ۵ مگابایتی IBMرا هم که به خاطر دارید؟ شکستن مرز ذخیره سازی اطلاعات توسط IBM و جای دادن هر بیت در ۱۲ اتم را هم که فراموش نکرده اید. هر سه مورد در زمان خود آخرین فناوری آبی بزرگ (IBM) و دنیای کامپیوتر بوده و هستند. فکر می کنید کوچک شدن اندازه ابزارهای الکترونیکی تا کجا ادامه خواهد یافت؟



           
سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 19:10
mahnaz

سونی از واکمن های سری جدید خودش با نام B170 پرده برداری کرده است. این ام پی تری پلیرهای کوچک و دوست داشتنی در دو ظرفیت ۲ و ۴ گیگابایت ارایه می شوند و تنها ۲۸ گرم وزن دارند.

سونی می گوید با یک بار شارژ می تونید تا ۱۸ ساعت به موسیقی گوش دهید و اگر باطری تمام کرده اید و عجله دارید، کافی است آن را برای سه دقیقه به برق متصل کنید تا برای ۹۰ دقیقه برای شما موسیقی پخش کند.

این گجت های کوچک امکان ضبط صدا را هم دارند و به یک پورت یو اس بی و امکان تقویت Bass هم مجهز هستند.

هنوز قیمت این Mp3Player های کوچک اعلام نشده اما سونی می گوید آنها را از اواخر این ماه وارد بازار خواهد کرد.



           
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 19:50
mahnaz

درباره چاپ سه بعدی و چاپگرهای ویژه این کار,مهمترین ایراد این پرینترها و به خصوص Imagine 3D printer این است که هنگام کار دستگاه، بوی سمی پلاستیک مذاب تمام محیط را پر می کند. فکر می کنید بهتر نبود که به جای این بوی آزار دهنده، کار با پرینتر اتاق را مملو از بوی معجون های شیرین و خوشمزه می کرد؟ خب نظرتان درباره بوی شکلات چیست؟ و اینکه کارتریج های این پرینتر را با شکلات پر کنید و ابزارهای سه بعدی خوشبو و خوشمزه ای چاپ کنید!

حالا نوبت به تجاری شدن بخشی از این ایده رسیده است. درست است که چاپ سه بعدی آینده ساخت ابزارها در صنعت خواهد بود، اما تا آن موقع چنین استفاده های فانتزی و سرگرم کننده ای از پرینترهای سه بعدی هم لذت خودش را دارد. مثلا چاپ یک خرگوش کوچولوی شکلاتی که می تواند عصرانه خوشمزه ای برای میهمان ویژه تان باشد.

شرکت Essential Dynamics که سازنده پرینترهای Imagine 3D است، به تازگی تغییراتی در تولیداتش داده که آنها را جذاب تر از قبل می کند. سرنگ های پرینت این دستگاه می توانند از موادی همچون شکلات، پنیر، اپوکسی، سیلیکون و حتی بتن پر شده و مجسمه و ابزارهایی مختلفی را تولید کنند. اگر شما هم به دنبال یک صبحانه شکلاتی یا پنیری خوش قیافه می گردید، کافی است با پرداخت ۳۰۰۰ دلار یکی از این پرینترها را خریداری کنید. حالا نوبت تخیل شما است که انتخاب کند چه اشیاء و موجودات شکلاتی را برای میهمانی آماده کنید.



           
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 19:17
mahnaz

Opteron 6200

وقتی تبلت ها دارای پردازشگرهای ۴ هسته ای شده اند، کامپیوترها قطعا یک گام جلوتر هستند. بنابراین زمان اش رسیده تا با Opteron 6200 آشنا شوید. پردازشگری جدید از ای ام دی که ۱۶ هسته را در دل خود جای داده است. هسته هایی که هر کدام با سرعت 2.6GHz کار می کنند. این سی پی یو اولین پردازشگر x86 به حساب می آید که دارای ۱۶ هسته است.

البته فعلا شرکت ای ام دی قصد دارد آن را برای سرورها وارد بازار کند، اما اگر واقعا دلتان بخواهد آن را داشته باشید و پول برایتان اهمیت زیادی نداشته باشد می توانید با پرداخت ۱۰۲۰ دلار پردازشگر ۱۶ هسته ای تان را بخرید و وارکرافت بازی کنید. با این کار تقریبا معادل ۶۴ دلار برای هر هسته پول پرداخت می کنید.

این پردازشگر از معماری بولدوزر استفاده می کند و می تواند هسته هایش را تا ۱ گیگاهرتز دیگر هم اورکلاک کند. ضمن اینکه از ۳۸۴ گیگابایت رم هم پشتیبانی می کند. بنابراین اصلا نگران کمبود رم نخواهید بود.



           
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 21:53
mahnaz

 

احتمالا شما شرکت ARM را می شناسید؟ شرکتی که سی پی یو بسیاری از تلفن های هوشمند و تبلت ها را تولید می کند و حالا دیگر برای خودش اسمی در میان غول های بزرگ تولید کننده پردازشگر یعنی اینتل و ای ام دی پیدا کرده است.

اما این شرکت با اینکه در پردازشگرهای موبایل قدرتمند است تا به حال در سی پی یو های کامپیوتر و البته سرور حرفی برای گفتن نداشته است. اما به نظر می رسد که موفقیت اش در بازار موبایل سبب شده که جرات پیدا کند چشم در چشم شرکت هایی مانند اینتل دوخته و وارد بازار پردازشگرهای ویژه سرور هم بشود.


حالا شرکت اچ پی اعلام کرده که می خواهد سرورهایی را با پردازشگرهایی برپایه ARM تولید کند که هم قیمت ارزان تری دارند و هم انرژی کمتری مصرف می کنند. شرکت اچ پی می گوید پردازشگرهای جدید تقریبا یک دهم پردازشگرهای فعلی برای سرورها انرژی مصرف می کنند و البته فضای بسیار کمتری را هم اشغال خواهند کرد.

البته این شرکت هم فعلا با احتیاط بازار جدیداش را شروع کرده و گفته استفاده از این پردازشگرها سبب نمی شود که شما نیاز به استفاده از پردازشگرهای قدرتمند مخصوص سرور را نداشته باشید و این سرورهای جدید برای کارهای سبک مانند میزبانی صفحات استاتیک و تصاویر مناسب هستند.

فعلا قرار شده تعدادی از این سرورها به صورت آزمایشی توسط اچ پی تحت بررسی قرار بگیرند و در صورت بازدهی مناسب شاهد استفاده از پردازشگرهای ARM به صورت وسیع روی سرورها خواهیم بود. تصورش را بکنید پردازشگرهایی که روی تلفن همراه تان قرار دارند آنقدر محبوب شده اند که قرار است روی سرورها هم از آنها استفاده شود.



           
چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:, :: 20:27
mahnaz

 

می توانید پردازشگر FX-8150 شرکت ای ام دی را سریع ترین پردازشگر جهان بنامید. چرا که یک فرد به نام اندر یانگ از این شرکت موفق شده آن را تا سرعت 8.46 GHz اورکلاک کند.

جالب اینجا است که او این کار را به تنهایی بدون کمک هیچ تیم یا پشتیبانی مالی انجام داده است. اورکلاک با ۲ گیگ رم و روی یک مادربورد ایسوس Crosshair V Formula صورت گرفته و او برای این کار بقیه هسته های پردازشگر را از کار انداخته است چرا که در این صورت باعث ذوب شدن سی پی یو میشده!

با این اورکلاک در حال حاضر رکورد سریع ترین پردازشگر جهان در اختیار AMD و مدل FX-8150 است. هر چند با رقابتی که در اینجا وجود دارد حتی چند ماه و هفته هم نمی توان به پایدار بودن این رکورد امیدوار بود.



           
سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, :: 20:10
mahnaz

موس جدید مایکروسافت با نام آرک رونمایی شد.از امکانات آن میتوان به انعطاف پذیری ,لمسی بودن دکمه های چپ و راست کیلیک, پیشتیبانی از سیستم وایرلس و عمر باطری ۶ ماهه اشاره کرد.

موس جدید و حرفه ای مایکروسافت Arc Touch Black Wireless BlueTrack Mouse



ادامه مطلب ...


           
شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 21:9
mahnaz

 

          

ارسال تصاویر تمام اچ دی به صورت بی سیم از روی لپ تاپ روی تلویزیون خانه چیزی است که هنوز در دسترس هر کسی نیست. اما با داشتن این ست StreamHD می توانید با صرف ۱۳۰ دلار این امکان را داشته باشید.

با خرید آن یک قطعه یو اس بی به لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی شما متصل می شود و در طرف دیگر یک گیرنده است که خروجی HDMI دارد و به تلویزیون متصل می شود. حالا همه چیز آماده پخش مستقیم ویدیو از روی کامپیوتر روی تلویزیون خانگی است بدون هیچ گونه سیم کشی اضافه ای.

در حال حاضر این تقریبا ارزان ترین روش برای انتقال بی سیم تصاویر با کیفیت 1080p به تلویزیون به حساب می آید و Warpia شرکت سازنده می گوید برد آن تا ۹ متر می رسد.

اگر فیلم زیاد نگاه می کنید یا یک کامپیوتر رومیزی مخصوص دانلود و نگهداری فیلم ها در اتاق کنار تلویزیون دارید، شاید این یک راه حل عالی برای پخش فیلم هایتان باشد.

 



           
جمعه 6 آبان 1390برچسب:, :: 18:39
mahnaz

 

دانشمندان سنگاپوری از ماده ای بسیار ساده و پیش پا افتاده برای رفع مشکل گنجایج حجم ذخیره اطلاعات استفاده کردند که این ماده همان نمک خوراکی است.

 دانشمندان سنگاپوری در فرایند جدید تولید حافظه های سخت از سدیم کلراید یا نمک برای بهبود 6 برابری گنجایش دیسکهای سخت رایانه ها استفاده کرده اند.

این کشف توسط محققان موسسه تحقیقات ملی آژانس علوم و فناوری سنگاپور انجام گرفته است. در این مطالعه دانشمندان فرایندی را ایجاد کرده اند که می تواند حجم ثبت اطلاعات را بر روی دیسکهای سخت تا 3.3 ترابایت بر اینچ مربع افزایش دهد، حجمی 6 برابر حجم ثبت اطلاعات در دیسکهای سختی که اکنون در بازار وجود دارند.

 افزوده شدن کلراید سدیم به فرایند تولید این دیسکهای سخت به این معنی است که الگوی کدهای دوتایی بر روی سطح هریک از صفحه های مغناطیسی منظم تر بوده و از این رو امکان ثبت اطلاعات بیشتری بر روی آنها به وجود خواهد آمد. نمک وضوح پرتوهای الکترونی به کار گرفته شده برای ثبت کدهای دوتایی را بهبود می دهد.

 بر اساس گزارش تلگراف، محققان زمان تجاری سازی این شیوه جدید تولید دیسکهای سخت را زودتر از 2016 نمی دانند، به گفته آنها زمانی که تکنیکهای جدید در ساخت دیسکهای سخت کارایی خود را ازدست بدهند باید شیوه ای جایگزین آنها شود تا بتواند حجم اطلاعات ثبت شده را بر روی دیسکها افزایش دهد.



           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 23:7
mahnaz

 

 

یکی از سری محصولاتی که به تازگی مورد توجه کاربران قرار گربته است کامپیوترهای رو میزی در اندازه های کوچک است که در این میان EBOX‌های ایسوس با استقبال زیادی روبرو شده اند.

این سری از محصولات به کامپیوترهای کوچکی اطلاق می‌شوند که دارای قدرت مناسبی هستند و کاربران قادر خواهند بود تا به راحتی آن را حمل کنند. یکی از مدل‌های پرطرفدار این سری از محصولات EB1007 است. این مدل علاوه بر اینکه از کارایی مناسبی برخوردار است دارای قیمت بسیار مناسبی نیز است. پردازنده این دستگاه INTEL Atom D410 است و از یک گیگابایت حافظه DDR2-800 بهره می‌برد که تا چهار گیگابایت قابل افزایش است. ایسوس در این محصول از یک هارددیسک ۱۶۰گیگابایتی استفاده کرده است که می‌توان آن را با مدل ۳۲۰ گیگابایتی تعویض کرد.

این دستگاه از لحاظ پورت‌های ورودی و خروجی در شرایط بسیار اید‌ه‌الی به سر می‌برد و وجود پورت‌هایی مانند USB 2.0، شبکه، خروجی D-SUB، پورت e-SATA و همچنین سوکت‌۳.۵ میلی‌متری ورودی و خروجی صدا گویای این موضوع است. همچنین این دستگاه دارای کارت‌شبکه بی‌سیم با استاندارد ۸۰۲.۱۱ b/g/n است.

گفتنی است همراه با این دستگاه ماوس و صفحه کلید بی‌سیم و تجهیزات استاندارد نصب روی مانتیور عرضه می‌شود. این دستگاه ابعادی برابر با ۹/۲۶×۱۷۸×۲۲۲ و وزنی حدود ۱.۱ کیلوگرم دارد.



           
سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:, :: 19:53
mahnaz

این گجتی است که قرار است بعد چهارم را به دنیای کامپیوتری ما اضافه کند: «بو». بله این قرار است دستگاهی باشد که می تواند بو تولید کند و البته فعلا هنوز در حد ایده اولیه است و ما به راحتی باورمان نمیشود که بتوان به زودی آن را وارد بازار کرد.

هر چند سازنده آن ادعا می کند با همکاری یک شرکت فرانسوی مشغول ساختن نسخه واقعی اش است. و هفته آینده نمونه اولیه اش را در یک نمایشگاه در لیسبون نشان کاربران خواهد داد.

به هر حال دستگاه های تولید بو سال هاست که برای شرکت ها و افراد زیادی جذاب بوده و طرح های تحقیقاتی مختلفی برای اجرای آنها صورت گرفته است. حتی نمونه هایی از آنها هم در بعضی سینماهای دنیا پیاده سازی شده است.

اما به هر حال هنوز نمی دانیم که چقدر با گذاشتن یک گجت بو ساز! در کنار کامپیوترهایمان فاصله داریم. در نهایت امیدواریم نتیجه اش بدبو نباشد.



           
دو شنبه 18 مهر 1390برچسب:, :: 20:10
mahnaz

 

 کمپانی Archos که ابتدا با تبلت 7 اینچی 99 دلاری آندرویدی خود بر سر زبان‌ها افتاد، دو تبلت جدید اندرویدی هانی کامب را به نام‌های Archos 80 G9 و Archos 101 G9 در پائیز به بازار روانه می‌کند.

 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, :: 19:14
mahnaz
درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.