اسلایدر

طراحي عينك مترجم بسیار جالب
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

ويل پاول برنامه‌ريز رايانه با الهام از طرح Project Glass، نمونه اوليه يك سيستم ترجمه واقعي را طراحي كرده است.اين عينك به كلام گوش مي‌دهد و آن را به يكي از 37 زبان ترجمه مي‌كند، سپس متن حاصله را در شكل زيرنويس مستقيماً بر روي عينك كاربر نمايش مي‌دهد.

يك ميكروفون بلوتوثي، سيگنال صوتي را دريافت كرده و آن را جهت ارائه يك خوراك صوتي تميز و فارغ از سر و صدا به يك تبلت يا گوشي هوشمند متصل مي‌كند. سيگنال سپس به سرويس Microsoft Translator ارسال مي‌شود. اين سرويس، زبان خارجي را شناسايي كرده و آن را به زبان مقصد انتخاب شده مي‌نويسد. در نهايت، متن ترجمه شده بر روي نيمه پاييني عينك‌ نمايش داده مي‌شود كه به طور موثر زيرنويس‌هاي زمان واقعي براي مكالمه به يك زبان خارجي را ارائه مي‌دهد.

برق رابط زيرنويس‌ و نمايشگر تلويزيوني (يك جزء غيرضروري مورد كاربرد در يك دمو جهت نمايش متن تمامي مكالمه) توسط دو واحد Raspberry Pi تامين مي‌شود. اين دو واحد رايانه‌هاي تك بورد با سايز كارت اعتباري هستند كه بهاي هر يك 35 دلار امريكا عنوان شده است.سيستم حاصل كاملاً پاسخگر بوده اگرچه ممكن است اندكي براي كاربردهاي زمان واقعي كند باشد. قسمت اعظم تاخير در زيرنويس‌ها ناشي از زمان مورد نياز سرور براي پردازش اطلاعات است و به گفته پاول، پنهان كردن معمول‌ترين عبارات از ميزان اين مشكل كاسته اما آن را برطرف نكرده است.

عينك واقعيت افزوده 1200 Vuzix Star كه پاول در اين پروژه به كار برده، همانند صفحه نمايش بالاي سر خلبان كاملاً شفاف است و بهاي آن‌ چهار دلار و 999 سنت اعلام شده است.كيفيت ترجمه ممكن است در صورتي كه مخاطب هدست خود (يا يك جفت عينك ثانوي) را نپوشد، تحت تاثير مضاعف قرار گيرد.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:25
mahnaz


شرکت پاناسونیک تصمیم گرفته لوازم خانگی اش را هوشمند تر کند و از ماه آینده مدل های مختلفی از لوازم خانگی را به همراه اپلیکیشن مخصوص آنها وارد بازار خواهد کرد. این لوازم خانگی طیف وسیعی از محصولات را شامل می شوند. از تهویه های خانگی گرفته تا یخچال و لوازم آشپزخانه.

اپلیکیشن این لوازم خانگی روی تلفن اندرویدی یا آی او اس نصب می شود و می توانید کنترل‌ آنها را از طریق اپلیکیشن انجام دهید. در کنار آن اطلاعات مصرف انرژی نیز به شما نمایش داده خواهد شد. این لوازم خانگی به ان اف سی نیز مجهز اند و می توانید کار برنامه ریزی آنها را از طریق تلفن هوشمندتان انجام دهید.

پاناسونیک می گوید حتی لوازم خانگی کوچک مانند دستگاه فشار خون جدید این شرکت هم به این امکان تجهیز می شود. یک سرویس ابری هم برای کنترل لوازم خانگی پاناسونیک ایجاد شده که مشکلات و گزارش های دستگاه ها را برای این شرکت ارسال می کند. برای مثال در صورت بروز مشکل در ماشین ظرفشویی، دستگاه به پاناسونیک از طریق سرویس ابری اطلاع میدهد! در کنار آن اگر از دستگاه فشار خون استفاده کنید هر بار فشار خون شما در حساب ابری تان ذخیره می شود و می توانید گزارش فشار خون خودتان را در طی چند ماه گذشته ببینید. یک کاربرد خوب دیگر این است که یکی از آنها را به مادر بزرگ هدیه دهید و فشار خون او را از راه دور تحت نظر داشته باشید.

این لوازم جدید و دوست داشتنی از ۴ مهر ماه برای ژاپنی ها وارد بازار می شود و آنها می توانند حس بیشتری از زندگی در آینده داشته باشند. اما برای بقیه کشور ها احتمالا باید چند ماه بیشتر صبر کرد.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:22
mahnaz

اگر از کاربران علاقمند سرویس اشتراک تصاویر ایسنتاگرام باشید، این قاب عکس دیجیتال برای شما است. یک قاب ۶.۵ اینچی که مخصوص نمایش تصاویر ایسنتاگرام ساخته شده. از آنجایی که نمایشگر قاب هم لمسی است، می توانید با تپ کردن روی آن بین تصاویر حرکت کنید و قادر هستید که فیدهای مختلف کاربران را با آن دنبال کنید.

این قاب عکس از سیستم عامل اندروید استفاده و با ۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۲۵۶ مگابایت رم کار می کند. وای-فای آن نیز به صورت مستقیم به اینترنت متصل شده و جدیدترین تصاویر را به شما نشان می دهد.

این قاب فعلا به صورت یک طرح در سایت kickstarterقرار گرفته و اگر موفق شود بودجه لازم را فراهم کند، با قیمتی بین ۹۹ تا ۱۵۰ دلار وارد بازار خواهد شد.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:18
mahnaz

بهتر است با گل مژه، دلیل ایجاد آن ، علایم و توصیه های لازم در این رابطه آشنا شوید.دکتر علیرضا رجعتی حقی، فوق تخصص شبکيه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: گل مژه عفونت پلک است که به صورت توده خودش را پشت پلک نشان می دهد و در کودکان و جوانان بیشتر به وجود می آید .

وی افزود: البته این توده می تواند هم در پلک بالا یا پلک پایین ایجاد شود.رجعتی حقی خاطر نشان کرد: این توده دردناک، قرمز بوده که براساس صلاحدید پزشک یا با دارو و یا با عمل جراحی(تخلیه این توده) درمان شود.

این متخصص متذکر شد در صورتی که این توده باقی بماند و درمان نشود می تواند مزمن شود یعنی درد و قرمزی آن از بین رفته ولی توده به همین حالت باقی بماند که با عمل جراحی درمان می شود.رجعتی حقی گفت: گل مژه خطرناک نیست اما در صورت خیلی بزرگ بودن می تواند باعث بسته شدن پلک شود و دید را با مشکل مواجه کند در ضمن تکثیر پیدا نکرده و به صورت یک توده ایجاد می شود.

وی به تمام افراد توصیه کرد: برای جلوگیری از بروز این عارضه رعایت مسایل بهداشتی بسیار ضروری و واجب بوده و دستهای آلوده خود را به چشمانتان نزند و مراقب چشم های خود باشند.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:13
mahnaz

 

یک شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا اعلام کرد که فروش تلفنهای همراه در سه ماهه دوم سال 2012 کاهش 2.3 درصدی داشته اما فروش تلفنهای هوشمند به 42.7 درصد افزایش یافته است.فروش تلفنهای هوشمند افزایش چشمگیری یافته و مدل گلکسی S3 سامسونگ در صدر این گروه قرار دارد، فروش تلفنهای همراه به کاربرها به 419 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال 2012 رسیده است درحالی که تلفنهای هوشمند 36.7 درصد از فروش کلی تلفنهای همراه را تشکیل می دهند.

آنشول گاپتا تحلیلگر تحقیقاتی ارشد در گارتنر اظهار داشت: تقاضای خرید در سه ماهه دوم سال 2012 کاهش یافته است. فضای اقتصادی چالش برانگیز و به تعویق انداختن به روز سازیها توسط کاربر تقاضای خرید را در بازار کاهش داده است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:7
mahnaz

امروز افزایش سهام شرکت اپل سبب شد که این شرکت به ارزش ۶۲۱.۶۴ میلیارد دلار برسد و این عدد سبب می شود که اپل رکورد با ارزش ترین شرکت تاریخ را از آن خود کند.

با این رکورد، اپل که در حال حاضر با ارزش ترین شرکت جهان به حساب می آید از شرکت نفتی Exxon Mobil بیش از ۵۳ درصد بزرگ تر است.

پیش از این رکورد با ارزش ترین شرکت جهان متعلق به مایکروسافت بود که در سال ۱۹۹۹ به ارزش ۶۲۰ میلیارد دلار رسیده بود. هرچند افت این شرکت سبب شده که مایکروسافت حالا ۲۵۷ میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

نزدیک بودن معرفی آیفون 5 و پیش بینی فروش بسیار بالای آن سبب شده که سهام اپل رشد کند. در عین حال کارشناس ها پیش بینی می کنند این رشد همچنان ادامه داشته باشد.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 23:14
mahnaz

محققان دانشگاه آكرون با الهام از پاهاي مارمولك خانگي در نظر دارند چسب‌هاي مصنوعي بسازند كه بر روي سطح‌هاي مرطوب نيز بچسبد.كف پاهاي مارمولك خانگي آن را قادر مي‌كند كه به سطح‌هاي عمودي بچسبد.چنان‌چه يك قطره آب را بر روي كف پاي اين خزنده قرار دهيم، آن را دفع مي‌كند. اين خاصيت ضد خيس شدن به اين موجود كمك مي‌كند كه در آب‌وهواي باراني حاره‌يي به آساني مانور دهد و در بارندگي زياد مناطق استوايي از درخت سقوط ‌نكند.

تيم تحقيقاتي اميدوار است از اين كشف جهت خلق نوعي ماده مصنوعي استفاده كند كه قادر به چسبيدن در محيط‌هاي مرطوب از جمله درون بدن انسان براي فرايندهاي جراحي باشد.پيشتر پس از مطالعه دقيق موهاي ريز واقع در كف پاي مارمولك خانگي كه آن را قادر به چسبيدن به سطوح مي‌كند، دانشمندان نوعي چسب مصنوعي خشك ابداع كرده بودند كه از نانوتيوب‌هاي كربن ساخته شده بود.

اين محققان در نظر دارند كه مطالعات بيشتري را روي مارمولك‌ها در زيستگاه‌‌هاي طبيعي‌شان و شبيه‌سازي رفتار آن‌ها در شرايط آزمايشگاهي صورت دهند.آن‌ها مكانيزم‌هاي جذب و دفع، عادت‌هاي اين موجودات در محيط‌هاي مرطوب و ساير مولفه‌هايي كه آن‌‌ها را قادر به چسبيدن به سطوحي از جمله درختان حين بارندگي مي‌كند، را بررسي خواهند كرد.

نتايج اين تحقيق در «The Journal of Experimental Biology» انتشار يافت.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 23:7
mahnaz

محققان اسپانيايي دريافتند كه زيتون مي‌تواند از ابتلا به پوكي استخوان پيشگيري كند و سطح قند خون را پايين بياورد.به گزارش فارس، تحقيقات گروهي از محققان اسپانيايي نشان مي‌دهد؛ افرادي كه از رژيم غذايي مديترانه‌اي يعني رژيم غذايي سرشار از ميوه و سبزي‌ها به همراه زيتون و روغن زيتون به مدت دوسال استفاده كردند، از استخوان‌هاي قوي‌تري برخوردار بودند و احتمال ابتلاي آنها به پوكي استخوان كاهش يافت.

محققان گفتند، پيروي از اين رژيم غذايي موفق شد تا سطح پروتئين osteocalcin و بسياري از فاكتورهاي رشد استخوان در خون را افزايش دهد و اين امر تاثيري پيشگيرانه بر استخوان‌ها داشت و قدرت و استحكام آنها را افزايش داد.به گفته اين محققان، پيروي از اين رژيم غذايي و افزايش سطح پروتئين osteocalcin و بسياري از فاكتورهاي رشد استخوان در خون همچنين باعث كاهش خوردگي استخوان مرتبط با بالارفتن سن در زنان و مردان شد و احتمال ابتلا به پوكي استخوان و خطر شكستگي‌ها را كم كرد.

روغن زيتون خواص فراواني دارد و دفع كننده سنگ كيسه صفراست كه براي اين منظور بايد آن را با آبليمو مصرف كرد. همچنين روغن زيتون براي رفع سرفه‌هاي خشك مفيد است.روغن زيتون براي رفع خارش‌هاي پوستي نيز مفيد است و براي بدن بچه‌هايي كه به نرمي استخوان و كم‌خوني مبتلا هستند؛ روغن زيتون اثر مفيدي دارد و براي رفع پيوره لثه (التهاب لثه) مي‌توان روغن زيتون را به روي لثه ماليد. همچنين دم‌كرده برگ درخت زيتون تب‌بر و جوشانده آن برطرف كننده رماتيسم است و پماد ميوه نارس زيتون براي سوختگي مفيد است.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 22:59
mahnaz

شرکت کانادایی City Labs موفق به تولید باتری بتاولتائیک نانوتریتیوم شده که می تواند بیش از 20 سال انرژی مورد نیاز حسگرها و ابزارهای میکروالکترونیک را تأمین کند. توان خروجی این باتری کوچک در حد نانووات است.در شرایطی که نصب ابزارهای میکروالکترونیک پرهزینه، دشوار و خطرناک است، کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقمند به تعویض مرتب باتری مورد استفاده این ابزارها باشد.به نظر می‌رسد کارشناسان شرکت کانادایی City Labs با تولید و تجاری‌سازی باتری بتاولتائیک کوچک NanoTritiumکه به کمک عنصر رادیواکتیو خود می‌تواند بیش از 20 سال انرژی مورد نیاز این ابزارها را با توانی در حد نانووات تهیه کند، این مشکل را برای همیشه حل کرده‌اند.

به رغم ادعای دکتر اکتاویوس (مرد عنکبوتی 2) اندکی بیش از 11 کیلوگرم تریتیوم - ایزوتوپ رادیواکتیو هیدروژن – در دنیای ما وجود دارد. این ماده که می‌تواند به طور طبیعی در جو بالای زمین تشکیل شود، در رآکتورهای هسته‌ای نیز به شکل تجاری تولید شده و در محصولات متعددی مانند ساعت‌های مچی شبرنگ، ابزارهای اندازه‌گیری و رنگ‌های شبرنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.علاوه بر این تریتیوم می‌تواند در باتری‌های بتاولتائیک و به عنوان یک منبع انرژی که به آرامی انرژی اندک مورد نیاز ابزارهای کوچک الکترونیکی را طی سال‌ها می‌تواند تأمین کند، به کار گرفته شود.

مطابق اعلام آژانس حفاظت محیط‌زیست نیمه عمر تریتیوم 12.3 سال است و مدل P100a نانو تریتیوم بتاولتائیک که توسط City Labs تولید شده می‌تواند انرژی مورد نیاز ابزارهای میکروالکترونیک کم‌مصرف و حسگرها را برای بیش از 20 سال تأمین کند. در این باتری از تریتیوم جامد استفاده شده و فضای داخلی آن کاملا آب‌بندی شده است.به گزارش گیزمگ، آزمون‌های مستقلی که توسط لاکهید مارتین انجام شده نشان می‌دهد این فناوری می‌تواند در برابر طیف وسیعی از تغییرات دمایی محیط دوام بیاورد.این باتری‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند دمای بین منفی 50 درجه سانتیگراد تا حدود 150 درجه سانتیگراد را تحمل کنند، در مقابل ارتعاش شدید و ارتفاع بالا نیز مقاوم هستند.

به دلیل این مقاومت بالا، فناوری معرفی شده توسط City Labs می‌تواند در تولید ابزارهای الکترونیک و قطعات متعددی مانند حسگرهای فشار و دمای محیط، حسگرهای هوشمند، ایمپلنت‌های مورد استفاده در پزشکی، ابزارهای شارژ آرام باتری‌های لیتیوم، کاوشگرهای مورد استفاده در اعماق آب، ساعت‌های سیلیکونی، ابزارهای الکترونیک مورد استفاده در حفاری‌های نفتی در اعماق دریا و پردازنده‌هایی که نیاز به انرژی اندکی دارند مورد استفاده قرار بگیرد.این شرکت به تازگی موفق شده مجوز تولید و ساخت این باتری بتاولتائیک را که اولین نمونه مورد استفاده توسط مصرف‌کنندگان عام -کسانی که برای استفاده از مواد رادیواکتیو آموزش ندیده یا مجوزهای لازم را ندارند – است، دریافت کند.

مطابق اعلام City Labs این محصول از 6 تا 8 هفته دیگر وارد بازار خواهد شد و قیمت آن حدود 1000 دلار خواهد بود. احتمالا در آینده این قیمت کاهش خواهد یافت یا به توان خروجی این باتری‌های کوچک اضافه خواهد شد.توان فعلی که این باتری‌ها تولید می‌کنند در حد نانووات است؛ اما این شرکت روی نمونه‌هایی با توان خروجی بیشتر که می‌توانند مجموعه‌ای از باتری‌های بتاولتائیک با توان چندین میکرووات باشند و در نهایت باتری بزرگتری با توانی خروجی در حد میلی‌وات را تشکیل خواهند داد، کار می‌کند.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 22:49
mahnaz

گاهی اوقات استفاده از چاپگر کاری ناگزیر است. البته امروزه استفاده از چاپ و پرینتر بسیار کمتر از گذشته شده. اما ما هنوز نیاز داریم که برخی موارد مانند لیست های خرید، اخبار و برخی مطالب اینترنت را پرینت کنیم. اما در عصری که تکنولوژی موبایل رشدی چنان سریع داشته، اکنون ارسال چاپ از اسمارت فون ها به پرینتر سخت تر از قبل است. از آن گذشته با وجود تبلت، موبایل و لپ تاپ های کوچک و سبک، استفاده از یک پرینتر بزرگ و جاگیر چندان جذاب به نظر نمی رسد.

اما BERG Cloud راه حل و شیوه ای را یافته اند که به صورت اختصاصی برای پرینت با ابزار موبایل استفاده می شود. و از آن مهم تر، پرینتر تولیدی توسط این شرکت بسیار کوچک و قابل حمل است. پرینترهای جیبی از سال ۲۰۱۱ رونمایی و در انواع مختلفی معرفی شدند که محصول برگ گلود هم یکی از آنها است. این شرکت اکنون پرینتر ریزه میزه خود را با قیمت ۲۵۹ دلار پیش فروش می کند. این گجت دوست داشتنی می تواند به صورت بیسیم به شبکه خانگی شما متصل شود و از همین طریق به صورت وایرلس دستورات چاپ را از موبایل ها دریافت کند.

این پرینتر بدون جوهر است و از کاغذ های حرارتی استفاده می کند. این موضوع باعث راحتی بیشتر کار با آن و کاهش چشم گیر هزینه چاپ می شود. این پرینتر می تواند صفحاتی در اندازه ۸ در ۱۲ سانتی متر را چاپ کند و به سادگی در گوشه ای از میز جای خود را پیدا کرده و دست و پا گیر نیست.

برتری مهم این پرینتر کوچک نسبت به پرینترهای معمولی بازار این است که محتوای ارسال شده برای چاپ را در قطع و اندازه مناسب برای این کاغذها آماده می کند. با دانلود یک اپلیکیشن ویژه اندروید و آی او اس، شما می توانید محتوا را در فرمت مناسب گجت جدید BERG Cloud برای چاپ ارسال کنید. شما همچنین می توانید محتوای لازم را به برنامه داده و آن ها را در نوبت چاپ قرار دهید.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 22:43
mahnaz

سلااااااام به همه ی دوستای گلم

خوبید عزیزای من؟

عیدتون مبارک باشه دوستان گل خودم

امیدوارم تو ماه پربرکت رمضان منو هم از دعای خیرتون فراموش نکرده باشید

طاعات وعباداتتان قبول درگاه حق.

در ادمه مطلب پیامک های تبریک عید فطر و کارت پستال های جالبی براتون گذاشتم

حتما ببینید....

03_fetr-card



ادامه مطلب ...


           
شنبه 28 مرداد 1391برچسب:, :: 23:35
mahnaz

این محصول که Therapik نام دارد، در نگاه اول شبیه گجت های ارزان قیمت و بلااستفاده ای است که در کانال های فروش تلویزیونی تبلیغ شان را می کنند. اما به نظر می رسد که واقعا با یک محصول کاربردی مواجه هستیم. اگر زیاد توسط پشه ها گزیده می شوید، احتمالا از خارش محل نیش پشه به ستوه می آیید. و اینجا است که این گجت عجیب مشکل را حل می کند.

کافی است آن را روشن کنید و چراغ آن را روی محل نیش پشه بگیرید. حدود ۱ دقیقه صبر کنید و بعد از آن متوجه می شوید که خارش نیش پشه ناپدید شده است.

البته این گجت ۱۳ دلاری فقط برای نیش پشه نیست و سازنده اش ادعا می کند که برای انواع نیش موجودات مختلف مانند مورچه، زنبور و حتی عروس دریایی موثر است.

وبلاگ گیزمودو هم می گوید وقتی آن را دیدیم به نظرمان چیز مسخره ای آمد که امکان ندارد به درد بخورد. اما زمانی که آن را امتحان کردیم متوجه شدیم این گجت واقعا موثر است و به خوبی خارش محل نیش را برطرف می کند. البته این گجت توسط FDA هم برای بهبود جای نیش حشرات تایید شده است.

اما Therapikچطور کار می کند؟ واقعیت این است که نیش اغلب موجودات نسبت به حرارت حساس است (منظور زهر تزریق شده است که سبب خارش و ناراحتی میشود) این گجت با کمک یک لامپ کوچک حرارت را در دمای مشخصی به محل نیش وارد می کند و در نتیجه سبب تجزیه ساختار زهر می شود و اثر آن را ختثی می کند. به همین خاطر هم خارش از بین می رود و هم التهاب محل گزش.



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:25
mahnaz

 

تا دو سه روز ديگر، رمضان امسال هم با آن لحظه‌هاي ناب سحر و ثانيه‌هاي دلرباي نزديك افطارش به پايان مي‌رسد.انگار تا چند روز پس از رمضان دوست نداريم در اواسط روز چيزي بخوريم و بياشاميم. تهيه صبحانه و ناهار مشكل مي‌شود و خوردن اين وعده‌ها برايمان سخت و مشقت‌آور.صبحانه را ناقص مي‌خوريم، ناهار را به عصر موكول مي‌كنيم، اما ميل به خوردن شام همچنان در ما قوت دارد و آن را كامل و پر و پيمان ميل مي‌كنيم.

حتي گاهي ناخواسته در وقت سحر و هنگام نماز صبح تا چيزي نخوريم دوباره به خواب نمي‌رويم. در واقع يك ماه امساك موجب مي‌شود تا دستگاه گوارش خود را با اين شرايط عادت دهد؛ اما چه كنيم تا به الگوي تغذيه‌اي پيش از اين ماه برگرديم؟

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:24
mahnaz

 

دانشمندان دانشگاه هارواد با الهام از اختاپوس و برخی موجودات دریایی اقدام به ساخت رباتی از جنس پلاستیک کرده که می تواند تغییر رنگ بدهد تا خود را پنهان کرده و یا حضور خود را اعلام کند.

دانشمندان دانشگاه هاروارد یک ربات انعطاف پذیر از پلاستیک قابل ارتجاع و پلاستیک سیلیکونی ساخته اند که با استفاده از نیروی هوای فشرده شده در داخل و خارج شبکه های کوچک متعددی که در اعضای آن وجود دارد حرکت می کند و تغییر رنگ می دهد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:22
mahnaz

 

محققان با آزمايش روي موش‌ها دريافته‌اند اين خطا باعث مي‌شود سلول‌هاي مغزي سريع‌تر در جاي خود قرار گرفته و در نتيجه اتصالات بيشتري بين سلول‌هاي مغز موش به‌وجود آيد.هر سلول هنگام فرآيند تقسيم سلولي در ابتدا کل ژنوم خود را کپي مي‌کند. طي اين فرآيند ممکن است خطاهايي رخ دهد.سلول معمولا اين خطا‌ها را در دي.ان.اي برطرف مي‌کند. در صورت عدم تصحيح، اين خطاها به تغييرات دائمي به‌نام جهش تبديل مي‌شوند که گاهي مفيد و گاهي هم مضر هستند. البته معمولا اين جهش‌ها بي‌ضررند.يکي از انواع خطاها تکرار يا داپليکيشن نام دارد.اين خطا زماني رخ مي‌دهد که دستگاه کپي دي.ان.اي به اشتباه بخشي از ژنوم را دو بار کپي مي‌کند.نسخه دوم کپي شده ممکن است در کپي‌برداري‌هاي آينده طي فرآيند تقسيم سلولي تغيير کند.

محققان با اسکن (پيمايش) ژنوم‌هاي انسان به‌دنبال چنين تکرارهايي بوده و دريافتند بسياري از اين تکرارها در شکل‌گيري مغز ما نقش داشته‌اند.دکتر فرانک پاِلئوکس، عضو انستيتو تحقيقاتي اِسکريپس در کاليفرنيا مي‌گويد: حدود 30 ژن در انسان وجود دارد که به‌طور انتخابي تکرار شده‌اند و اين يافته‌ها بخشي از جديدترين يافته‌هاي ما در علوم ژنوميک است.يک کپي اضافه از ژن مي‌تواند موجب تکامل و شکل‌گيري عملکردي اضافه در بدن ما شود. وجود اين ژن اضافه مانند نسخه اصلي ضروري نيست، بنابراين مي‌تواند بدون آسيب رساندن به عضوي تغييراتي روي آن ايجاد کند.

در تحقيقات انجام شده محققان يک ژن خاص به‌نام SRGAP2 را مورد مطالعه قرار دادند، زيرا فکر مي‌کردند اين ژن حداقل دوبار در طول دوره تکامل انسان تکرار شده است. اولين بار حدود 3.5 ميليون سال قبل و بار دوم حدود 2.5 ميليون سال قبل.به‌نظر مي‌رسد در بار دوم، تکرار به‌شکل ناقص (نصفه و نيمه) انجام شده و تنها بخشي از ژن تکرار شده باشد. محققان فکر مي‌کنند اين ژن تا حدي با نسخه اصلي .SRGAP2 و اجداديش تداخل عملکرد داشته است.محققان با اضافه کردن اين کپي ناقص به ژنوم موش مشاهده کردند مهاجرت سلول‌هاي مغزي به محل قرار گرفتنشان در طول شکل‌گيري مغز سرعت گرفته و اين موضوع سازماندهي مغز را کارآمدتر مي‌کند.

به‌نظر مي‌رسيد سلول‌هاي به‌وجود آمده در نتيجه نسخه تکرار شده ناقص، داراي بـــرآمدگي‌هاي بيشتري در محل اتصال با ديگر سلول‌هاي مغزي هستند. اين خصوصيت آنها را بيش از پيش شبيه سلول‌هاي مغز انسان مي‌ساخت.جالب‌تر اين‌که به‌نظر مي‌رسد سر و کله اين نسخه ناقص درست در زمان استرالوپيتکوس‌هاي منقرض شده که براي گونه هومو کارگري مي‌کردند، پيدا شده است و آنچنان‌ که مي‌دانيم پس از هومو انسان‌هاي مدرن امروزي ظهور کردند.همچنين اين دوره به زماني برمي‌گردد که مغز اجداد ما شروع به گسترش کرد و به احتمال زياد تغييرات چشمگيري در توانايي‌هاي شناختي ظهور کرد.

منبع: discovery



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:20
mahnaz

 

برای داشتن موهای سالم، موی خیس را سشوار نکشید.به گزارش بيترين؛ اگر دوست داريد موقعي که مقابل آيينه ايستاده ايد و مشغول شانه زدن موهايتان هستيد، از براق بودن و زيبايي آن لذت ببريد، رعايت نکاتي را که مي تواند به اين امر کمک کند در برنامه روزانه خود بگنجانيد.هميشه با توجه به نوع و جنس موي خود شامپو انتخاب کنيد. به طور مثال شخصي که موهاي چرب دارد، نبايد از شامپويي که مختص موهاي خشک است استفاده کند.

به نحوه شستن موها دقت کنيد. موها را به آرامي بشوييد و به تميز شدن تمامي قسمت هاي آن توجه داشته باشيد.انتخاب يک شامپوي مناسب مهمترين راه براي حفظ سلامتي موي سر است. زيرا شامپو مسئول پاک کردن موها از هرگونه آلودگي، گرد و خاک و چربي است.

پس از شستن، موهاي خود را به آرامي با حوله خشک کنيد و هيچگاه سشوار داغ روي موي خيس نگيريد. زيرا موجب شکنندگي مو مي شود. اگر براي خشک کردن سريع مو عجله داريد از سشوار، در حالي که روي گرماي کم يا متوسط قرار گرفته و از فاصله دور مرتب روي قسمت هاي مختلف مو چرخش داده مي شود، استفاده کنيد و هرگز مدتي طولاني روي يک نقطه متوقف نشويد.

براي نرم شدن موها حتماً نرم کننده به کار ببريد.

از برس هايي استفاده کنيد که نرم و انعطاف پذير باشد.

رنگ مو کمتر بکار ببريد و در صورت استفاده، مو را مرتب تقويت کنيد.

از شانه زدن موهاي خيس جداً خودداري کنيد.

سعي کنيد براي مدت طولاني زير نور شديد خورشيد قرار نگيريد. زيرا اين کار بر ساختمان پروتئيني مو تاثير مي گذارد و آن را شکننده مي کند.



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:14
mahnaz

يك پزشك سوئيسي موفق به اختراع صندلي اداري پيشرفته‌اي شده كه نه تنها براي حالت نشستن فرد خوب است، بلكه او را شادتر مي‌كند.اين صندلي عجيب توسط دكتر پاتريك كانتسلر و بن فلوري، طراح سوئيسي بسيار فراتر از طراحي استاندارد مورد استفاده امروزي است كه در سراسر جهان توسط كارمندان استفاده مي‌شود.اين صندلي موسوم به LimbIC از پشتي يا دسته برخوردار نيست و نشيمنگاه آن از دو پوسته كربني مورد استفاده در توليدات خودروي فرمول يك ساخته شده است كه همراه كاربر حركت مي‌كند.

اين طراحي كه در دانشگاه فناوري ماساچوست ساخته شده، بر حركات بدن تمركز داشته و به حالت بدن و همچنين استراحت آن كمك مي‌كند.همچنين بايد كاربر يك احساس بي‌وزني داشته باشد كه از تاثير مثبتي بر كاركرد، خلاقيت و همچنين حالت برخوردار است.اگرچه 60 درصد مشتريان اين صندلي 8450 دلاري را كارمندان تشكيل مي‌دهند اما همچنين هنرمندان، دندانپزشكان و پزشكان نيز به آن علاقه نشان داده‌اند.

دكتر كانتسلر اين ايده را پس از نتايج پژوهشي در مورد عوايد منفي فيزيكي و روحي نشستن طولاني بر روي صندلي عملي كرد.تنها در سوئيس اين مشكلات باعث ضربه‌هاي بزرگ مالي شده و ميلياردها دلار هزينه در بر داشته و اميد مي‌رود كه اين صندلي تازه بتواند مشكلاتي از اين دست را رفع كند.باورها بر اين است كه اين صندلي كه نام خود را از روي سيستم لیمبیک مغز كه احساس را تحريك مي‌كند، گرفته، اولين طرحي است كه طراحي صندلي را با علم اعصاب تركيب كرده است.



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 23:1
mahnaz

بيش از پنج هزار شهروند ژاپني با استفاده از 1.8 ميليون قطعه لگوي چوبي، وضعيت آينده كشورشان را به تصوير كشيدند.براي ساخت نقشه عظيم آينده ژاپن، هزاران قطعه لگو در اختيار كودكان قرار داده شد تا با همكاري والدين خود، تصويري كه از وضعيت ساختمان ها در آينده در سر دارند را به تصوير بكشند.

علاقه مندان در شش منطقه مختلف ژاپن با قطعات لگو، طراحي خود را از آسمانخراش ها و برج هاي مخابراتي آماده كردند و سپس مجموعه‌هاي آماده شده به توكيو منتقل و نقشه كاملي از آينده اين كشور با 1.8 ميليون قطعه لگو طراحي شد

بقیه تصاویر در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 22:48
mahnaz

پژوهشگران با استفاده از اسكن مغزي، قدرت ضربات مشت رزمي‌كاران را رمزگشايي كرده و دريافتند، شدت و قدرت ضربات مشت، ارتباطي به قدرت عضلاني نداشته و وارد كردن چنين ضرباتي به ساختار سيستم عصبي مغز مرتبط است.بسياري بر اين عقيده هستند كه قدرت يك رزمي كار مانند «بروس لي» به عضلات قوي ورزشكار وابسته است؛ اما تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه در حقيقت توانايي عضلات براي وارد كردن چنين ضربات قوي مشت توسط ناحيه‌اي در مغز كنترل مي‌شود.

پژوهشگران كالج سلطنتي لندن با انجام اسكن مغزي، تفاوت در ساختار عصبي مغز 12 قهرمان كاراته به كمربند مشكي و 14 سال سابقه حرفه اي را با 12 ورزشكار همسال و غير حرفه‌اي مورد مقايسه قرار دادند.اسكن مغزي بر روي دو گروه، ساختار ميكروسكوپي متفاوت را در برخي مناطق مغز نشان مي‌دهد و اين تفاوت در قشر سفيد مغز در بخشي به نام مخچه و قشر پره موتور كه مسؤول كنترل حركات هستند، روي مي دهد.

دكتر «اد رابرتز» سرپرست تيم تحقيقاتي تأكيد مي‌كند: كاراته كاران با كمربند مشكي قادر به انجام حركات هماهنگ و پي در پي ضربات مشت هستند؛ درحالي كه ورزشكاران مبتدي از اين توانايي برخوردار نيستند و به نظر مي رسد كه اين توانايي به اتصالات عصبي در مخچه مرتبط است كه باعث ايجاد هماهنگي دقيق حركات دست و تنه مي‌شود.نتيجه اين پژوهش در مجله Cerebral Cortex منتشر شده است.



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 22:44
mahnaz

آثار هنری فقط متعلق به موزه نیستند. بلکه آنها را در خیابان ها نیز می توان یافت که به «آثار هنری خیابانی» یاStreet Art مشهور هستند. عکس زیبا و دلفریبی که می بینید متعلق به خیابانی در شهر Agueda پرتغال است. به گفته Patricia Almeida و Diana Tavares عکاسان این محیط زیبا، این هنر خیابانی، جزئی از مراسم جشنی است که در ماه جولای در این شهر برگزار می شود. عکس کاملا گویای محیط دوست داشتنی آنجا است. به قول Patricia Almeida «احساس کودکی را داشتم که با آن همه رنگ جادو شده.»
در ادامه می توانید عکس های بیشتری ببینید.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 22:39
mahnaz

 

آلودگی مسواک باعث عفونت لثه می شود.دکتر ماندانا پرتوی، اندودونتیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که مسواک آلوده عامل ایجاد کننده عفونت های دهانی است گفت: حفظ رطوبت و حضور ماده آلی موجود در دهان باعث رشد میکروارگانیسم ها در مسواک می شود.

این اندودونتیست در ادامه افزود: آلودگی مسواک باعث ایجاد عفونت های لثه می شود که اغلب این آلودگی از طریق حشرات منتقل می شود.وی با تاکید بر اهمیت ضد عفونی مسواک ها در پیشگیری از عفونت های دهانی گفت: باید مسواک پس از شستن دندان ها به مدت حداقل 30 ثانیه در زیر آب جاری شستشو شود از قرار دادن درپوش بر روی مسواک پرهیز شود.

دکتر پرتوی، یادآور شد: قرار دادن مسواک در محلول دهانشویه کلر هگزیدین .02 درصد به مدت 12 ساعت موجب ضدعفونی کردن مسواک می شود.این دندانپزشک گفت: به علت عملکرد وسیع الطیف این دهانشویه، می توان از آن هر دو هفته یک بار برای ضد عفونی کردن مسواک استفاده کرد.



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 22:34
mahnaz

تبلت گلکسی نوت 10.1 را که می شناسید؟ محصولی جدید از خانواده «نوت» که همراه با قلم ارایه می شود.ضمنا این شرکت اعلام کرده بود که همین ماه میلادی باید منتظر ورود آن به بازار باشیم. سرانجام سامسونگ دقایقی پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این تبلت از فردا وارد بازار آمریکا می شود و قیمت نیز اعلام شد.

گلکسی نوت 10.1 در ظرفیت ۱۶ گیگابایتی با قیمت ۴۹۹ دلار و مدل ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۵۴۹ دلار فروخته می شود. به نظر می رسد که پرداخت ۵۰ دلار بیشتر برای ظرفیت دوبرابر این تبلت چهار هسته ای کاملا معقول است. فعلا این مدل ها تنها مجهز به وای-فای هستند. اما تا پایان سال باید منتظر مدل LTE نیز باشیم. در کنار آن سامسونگ اعلام کرد که به روز رسانی اندروید 4.1 نیز تا پایان سال ارایه خواهد شد.

سامسونگ می گوید قابلیت های متفاوت این تبلت و قلم همراه آن سبب می شود که افراد زیادی به خصوص کاربران حرفه ای سراغ تبلت جدید خانواده نوت بروند.



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 23:3
mahnaz

ممکن است به زودی،‌ گیاهان آپارتمانی جای کنترل‌های پلاستیکی و صفحه کلیدهای اضافی را بگیرند.کافی است گیاه خود را به شکل خاصی نوازش کنید تا صدای تلویزیون بلندتر شود یا دمای خانه خنک‌تر. حتی می‌توانید آن را وارد بازی خود کنید!بسیاری از مردم در خانه‌های خود از انواع و اقسام گیاهان نگهداری می‌کنند. برخی، به غیر از رسیدگی به گیاهان خود،‌ دوست دارند با آن‌ها صحبت هم بکنند.

اما اگر به شما بگویند که می‌توانید با لمس گیاه خود، ‌ابزار‌های الکترونیکی خانه را روشن یا خاموش کنید، چه فکر می‌کنید؟ در واقع شاید این امکان چندان هم دور نباشد.به گزارش دیسکاوری، یکی از پروژه‌هایی که همین هفته در کنفرانس سیگ‌گراف در لس‌آنجلس معرفی شده، به کاربران این امکان را می‌دهد که با لمس گیاهان خود به شیوه‌های مختلف، ابزارهای الکترونیکی خانه خود را کنترل کنند. شاید از این راه بتوانیم گیاهان آپارتمانی خود را بهتر هم بشناسیم!

این سیستم که بوتانیکس اینتراکتیکس نامیده شده،‌ در واقع زاییده فکر گروهی از متخصصین رسانه دیجیتال است که توسط ایوان پوپیرف، از محققین تحقیقات دیزنی در پیتزبورگ، سرپرستی می‌شود.پوپیرف و همکارانش در پی یافتن راهی برای تعامل با گیاهان بودند و حتی در پروژه خود به آن‌ها صدا هم داده بودند. شما هیچ‌وقت دوست نداشته‌اید صدای گیاهاتان را بشنوید و وقتی با آن صحبت می‌کنید، ‌جوابی بشنوید؟ هیجان‌انگیز است، نه؟بوتانیکس اینتراکتیکس یک صفحه لمسی تعاملی معمولی نیست. در این سیستم، ‌یک الکترود که به سیم خاصی متصل است، در خاک قرار داده می‌شود و در طول گیاه امتداد می‌یابد.

این سیستم باعث می‌شود که حالت‌های بدنی خاص کاربران به وسیله گیاه تشخیص داده شوند و نقشه‌ای روی رایانه از آن‌ها تهیه شود. متخصصین می‌گویند که این سیستم به هیچ‌عنوان به گیاه صدمه‌ای نمی‌زند.این مجموعه در واقع از فناوری‌ای می‌آید که در مرکز تحقیقات دیزنی ساخته شده و به گفته جیسون هینتز لیوپیز، تهیه‌کننده این مطالعه، امکان تشخیص لمس و حالت بدنی را از طریق هر ماده رسانایی فراهم می‌کند.سیمی که در طول گیاه امتداد دارد، از تکنیکی به نام لامسه خازنی با بسامد متغیر (Swept Frequency Capacitive Sensing) استفاده می‌کند و از این طریق،‌ گیاه می‌تواند اغلب حالت‌های پیچیده مانند مالیدن دست‌ها به هم و میزان‌های متنوعی از فشار را تشخیص بدهد.

با این سیستم،‌ گیاهان به طور ناگهانی از گیاه بودن صرف خارج می‌شوند و دیگر فقط یک گیاه نیستند. از آن‌ها می‌توان به عنوان کنترل از راه دور برای تغییر کانال تلویزیون یا افزایش صدای تلویزیون استفاده کرد.همچنین می‌توانید تنها با تکان دادن دست خود روی گیاه، میزان دمای اتاق را تنظیم کنید. لذتی که می‌توان از برقراری ارتباط با گیاه بدین طریق برد، پایانی ندارد و گزینه‌های فراوانی می‌توان بدان افزود. حتی می‌توانید گیاهتان را وارد یک بازی کنید.

وقتی بتوانید همه گیاهان آپارتمانی‌تان را به این سیستم مجهز کنید،‌ شاید برای همیشه از شر کنترل‌های پلاستیکی و انواع صفحه‌کلیدها راحت شوید و فقط با لمس گیاه‌های سبزتان، ابزار الکترونیکی خانه را هر طور می‌خواهید کنترل کنید. فقط مراقب باشید این سیستم را با کاکتوس‌ها امتحان نکنید!



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 22:57
mahnaz

يك دانشجوي روس سيستم مفهومي «چاقوي ليزري» را طراحي كرده است كه باعث حذف استفاده از چاقوهاي فيزيكي به عنوان يكي از عوامل اصلي انتقال آلودگي و بيماري در آشپزخانه مي شود.سيستم مفهومي Blitz يك دستگاه برش ليزري به شكل يك توپ كوچك است كه براي بريدن مواد غذايي از جمله ميوه و سبزيجات در اشكال و اندازه هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد.

اين دستگاه مجهز به حلقه هاي چرخشي داراي الكترومگنت و ريزپردازنده هاي داخلي براي برش مواد غذايي به اندازه هاي دلخواه حتي با ضخامت چند ميلي متر است.مواد غذايي در محفظه مورد نظر قرار داده مي شود و با استفاده از يك منوي تصويري مجازي نوع مواد، شيوه برش، ضخامت و اشكال برش تعيين مي شوند.

نمونه اوليه سيستم مفهومي چاقوي ليزري كه توسط «آندري كوكورين» ساخته شده است، جايزه ويژه «جيمز ديسون» را از آن خود كرده است؛ اين جايزه هر ساله به طراحان جوان براي ابتكارات و نوآوريهايي كه به حل يك مشكل كمك كند، اهدا مي شود.



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 22:53
mahnaz

يك تحقيق جديد نشان مي‌دهد، تنها دو درصد افراد قادر به انجام چندين كار به صورت همزمان هستند و عدم تمركز در زمان انجام يك كار، بهره‌وري فرد را تا 40 درصد كاهش مي‌دهد.استفاده از تلفن همراه هوشمند و تبلت به يكي از عادات متداول در بين دانش‌آموزان، دانشجويان و كارمندان تبديل شده و افراد در ضمن انجام فعاليت‌هاي تحصيلي و شغلي خود از اين دستگاه‌ها براي ارسال پيامك يا جست‌وجو در اينترنت استفاده مي‌كنند.بر اساس نتايج تحقيقات صورت گرفته در آمريكا، حدود 89 درصد مردم اين كشور در زمان انجام كارهاي مختلف از تلفن همراه هوشمند استفاده مي كنند؛ همچنين دانشجوياني كه از لپ تاپ يا تبلت در دانشگاه استفاده مي كنند، بطور ميانگين 62 درصد صفحات اينترنتي غير مرتبط را در زمان كلاس درس مشاهده مي‌كنند.

اين مطالعه نشان مي‌دهد، افراد در حين مشاهده تلويزيون به صورت همزمان به كارهاي ديگري نيز مشغول هستند؛ بطوريكه 42 درصد از اينترنت استفاده مي‌كنند، 29 درصد در حال مكالمه با تلفن همراه و 26 درصد نيز مشغول ارسال يا مطالعه پيام كوتاه هستند.اين درحاليست كه محققان نسبت به كاهش ميزان تمركز افراد در زمان انجام چند فعاليت همزمان هشدار داده و تأكيد مي‌كنند، تمركز بر بيش از يك موضوع باعث افت 40 درصدي توانايي و بهره‌وري و كاهش 10 نمره اي ضريب هوشي (IQ)‌ فرد مي‌شود.تداخل كار با فعاليت‌هايي مانند پاسخ دادن به تلفن همراه، چك كردن ايميل يا حتي سيگار كشيدن باعث بروز حواس‌پرتي و افت تمركز مي شود كه روزانه 2.5 ساعت از وقت يك كارمند، معادل 546 ساعت در طول سال را به هدر مي‌دهد.

اين پژوهش توسط مجله Harvard Business Review انجام شده است.



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 22:50
mahnaz

به نظر می رسد از دو روز گذشته دسترسی کاربران از ایران به فروشگاه اپلیکیشن های اپل و آیتیونز برای سیستم عامل آی او اس مسدود شده است.
این در حالی است که فیلترینگ فروشگاه اصلی یک سیستم عامل به معنی عدم امکان نصب اپلیکیشن بر روی این سیستم عامل خواهد بود و کاربران را از بیشتر امکانات و مزیت های سیستم عامل محروم خواهد کرد.

آمار مشخصی از میزان کاربران دستگاه های آی او اس در ایران وجود ندارد. اما می دانیم که هزاران نفر در ایران از آیفون و آی پاد و آی پد استفاده می کنند. به خصوص اینکه شاغلین تخصص های مختلف هم به خاطر اپلیکیشن های این سیستم عامل، استفاده گسترده ای از آن دارند.

با این فیلترینگ دسترسی کاربران برای نصب اپلیکیشن محدود تر شده و همانطور که گفته شد این به معنی بلا استفاده شدن تلفن هوشمند یا تبلت است. کاربران تلفن های هوشمند و تبلت ها در ایران با محدودیت های زیادی برای استفاده از گجت شان مواجه هستند و این مورد جدید، مشکلات را دو چندان خواهد کرد. فعلا مشخص نیست که این فیلترینگ موقتی و به اشتباه بوده یا اینکه قرار است عدم دسترسی به فروشگاه اپلیکشن های اپل و آیتیونز همچنان ادامه داشته باشد؟



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 22:45
mahnaz

خبرهای جدید از موتورولا نشان می دهد که این شرکت قصد دارند به زودی نسخه اچ دی تلفن هوشمند RAZR را وارد بازار کند و در کنار آن باید منتظر یک نسخه MAXX هم در مدل جدید باشیم. بنابراین در مهر ماه دو مدل RAZR HD و RAZR HD MAXX از راه می رسد که اگر باطری فوق العاده می خواهید، باید سراغ مدل مکس بروید.

پیش بینی می شود این تلفن که قبلا با نام DROID Fighter شناخته می شد، دارای پردازشگر دو هسته ای جدید اسنپ دراگون S4 باشد با سرعت 1.5GHz و رزولوشن نمایشگر نیز 1280 در 720 پیکسل خواهد بود به همراه پشتیبانی از نسل چهارم شبکه تلفن همراه. اما اطلاعات بیشتری از آن موجود نیست و هنوز باید کمی بیشتر صبر کنیم تا با پرچمدار جدید موتورولا آشنا شویم.



           
سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 23:31
mahnaz

زيبايي عينك نبايد فداي شاخص هاي صحيح آن شود.معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي و جندي شاپور اهواز با بيان اين مطلب كه براي انتخاب عينك آفتابي بايد به نكات ساده ولي مهمي توجه كرد، گفت: اولين نكته در بحث انتخاب عينك جداي از ظاهر آن كه بسته به سليقه هاي مختلف، ممكن است گوناگون باشد ابعاد عينك است.يعني ابعاد عينك بايد بگونه اي باشدكه حدقه چشم را بپوشاند.

فقهي در ادامه افزود: بعضي عينك ها باريك، بعضي گربه اي شكل و انواع مختلف ديگري وجود دارد كه اينها از استاندارد لازم برخوردار نيستند. عينك بايد طوري باشد كه از اطراف آن بيرون قابل مشاهده نباشد و يا نور آفتاب از كناره هاي آن وارد چشم نشود.وي با بيان اين نكته كه فرمهاي موجود از انواع مختلفي مانند فلز و يا كائوچو ساخته مي شوند و انتخاب جنس فريم به سليقه فرد بستگي دارد، افزود: نوع و وزن فريم را سليقه افراد مشخص مي كند ولي فريم هاي فلزي به دليل سنگيني از استحكام و دوام بيشتري برخوردار هستند، اما اين فريم ها به دليل فلزي بودنشان جاذب گرماي آفتاب هستند توصيه مي شود كه از عينك هايي كه فرمهاي كائوچويي دارند يا از جنس سبكتر هستند و كمتر جاذب نور و حرارت مي باشند، استفاه شود.

فقهي در خصوص عينك هاي فلزي ادامه داد: نكته بعدي وزن عينك هاي فلزي است كه به دليل سنگيني و فشاري كه روي بيني وارد مي كنند معمولا آزاردهنده هستند مخصوصا اينكه اگر به مدت طولاني استفاده شود ممكن است اثر پايه هايش روي بيني باقي مانده و ظاهر نامطلوبي بوجود آورد.دسته اينگونه عينك ها هم پشت گوش قفل مي شوند و باعث زخمي شدن آن مي شوند، در نتيجه توصيه مي شود دسته هاي عينك طوري باشند كه گذاشتن و برداشتن آن آسان باشد.

اين جراح و متخصص بيماري هاي چشم گفت: هر برند و ماركي كه استاندارهاي مورد نياز يك عينك را رعايت كند مورد تاييد خواهد بود. اولين نكته در خصوص استاندارد بودن يك عينك جنس شيشه آن است كه از دو نوع تلق و پلاستيك فشرده ساخته مي شوند.انواع جنس شيشه اي معمولا سنگين تر هستند و در عين حال از كيفيت بالاتري برخوردار مي باشند ولي نمي توان انواع تكنولوژي را روي آنها انجام داد يعني مثلا فقط مي توان رنگ آنها را عوض كرد و يا ماده اي به آن اضافه كرد كه جاذب نور اشعه ماوراءبنفش باشد، ولي ساير تغييرات را نمي توان روي آنها اعمال كرد.

وی افزود: بنابراين استفاده از جنس پلاستيكي فشرده يا پليمرهاي مخصوص به دليل سبك بودن وزن آن و قابليت ايجاد تغييرات گوناگون بر روي آن در ميان مردم در حال افزايش است. در حال حاضر در عينك هاي موجود در بازار كمتر از شيشه استفاده مي شود يعني اينها در واقع رنگ شيشه هستند.معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه با اشاره در خصوص نوع رنگ شيشه و شدت رنگ اين عينك ها گفت: بايد رنگي را انتخاب كنيم كه تغييري در رنگ اشياء ايجاد نكند مثلا رنگ سبز را سبزتر يا كمرنگ تر نكند، بنابراين براي امتحان كردن آن بايد حتما از يك طيف رنگي در اطراف محيط كمك گرفت.

بدين صورت كه با گذاشتن آن روي چشم نبايد هيچ تغييري در رنگ و اندازه اشياء ايجاد شود.در نتيجه هر مقداري كه كيفيت ساخت عينك بالاتر باشد تغيير رنگ كمتري ايجاد خواهد شد.فقهي در خصوص نوع رنگ عينك ها گفت: معمولا بهترين رنگ تيره و خاكستري است كه كمترين تاثير را روي اشياء دارد و رنگ هاي سبز و قهوه اي در رده هاي بعدي قرار دارند.به عبارتي اين سه رنگ رنگ هاي مطلوبي هستند كه توصيه مي شوند.اما رنگ هاي آبي، قرمز و فانتزي اصلا توصيه نمي شوند زيرا در رنگ اشياء تغيير ايجاد مي كنند و در عين حال مقدار زيادي اشعه مضر را از خود عبور مي دهند.

وی در ادامه گفت: كاركرد عينك آفتابي در سه جهت كاهش شدت نور ورودي به چشم، مانع از ورود اشعه هاي مضر به چشم و به عنوان حفاظي براي محيط بيروني چشم عمل مي كنند.اين فوق تخصص شبكيه و ليزر در پايان افزود: تيرگي عينك بايد به حدي باشد كه بتواند شدت نور را كنترل كند. بدين منظور براي ارزشيابي كيفيت عينك بايد به اين نكته توجه داشت كه وقتي آن را روي چشم گذاشت در آينه نبايد چشمان خود را ببينند، در غير اين صورت معلوم مي شود كه رنگ عينك از كيفيت لازم برخوردار نيست.



           
سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 23:29
mahnaz

جینا تراپانی یکی از مشهور ترین زن های اینترنت به حساب می آید. او هفت سال پیش، موسس و سردبیر وبلاگ مشهور لایف هکر بود و با ایده ها و اپلیکیشن هایش طرفداران زیادی پیدا کرد. وبلاگ لایف هکر که هم اکنون جزو پریننده ترین وبلاگ های دنیا است، شامل مطالب متنوعی برای انجام دادن بهتر و سریع تر کارها است و جینا تراپانی یک کتاب پر فروش نیز در این مورد نوشت که با استقبال زیادی مواجه شد. او همچنین برنامه نویس تعدادی پروژه متن باز نیز است که یکی از آنها ThinkUp برای شبکه های اجتماعی است که توسط کاخ سفید هم استفاده می شود. او همچنین یک پادکست به نام In Beta دارد که در آنجا در مورد اپلیکیشن های بازمتن، تحت وب، موبایل و اجتماعی صحبت می کند و در وب شویاین هفته در گوگل در مورد آخرین خبرهای کلود و گوگل حضور دارد. حالا وبلاگ لایف هکر در گفتگویی کوتاه شما را با گجت ها و ابزارهای جینا تراپانی آشنا کرده است. آشنایی با آنها کمک می کند تا شما هم بتوانید سراغ برخی از آنها بروید و راه های جدیدی برای انجام دادن کارها پیدا کنید.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 23:23
mahnaz

 

اين‌طور كه به‌نظر مي‌رسد بزودي تبلت ‌ها جايگزين رايانه‌هاي شخصي مي‌شود و همين پيش‌بيني‌ها سبب شده تا مايكروسافت هم سيستم‌‌هاي عامل و نرم‌افزارهاي خود را به گونه‌اي طراحي كند كه در تبلت‌ها نيز قابل استفاده باشد.يكي از اولين تغييراتي كه مايكروسافت در اين زمينه ايجاد كرد، طراحي محيط متروي ويندوز 8 بود. اكنون نيز نسخه آزمايشي مجموعه نرم‌افزاري آفيس 2013 ارائه شده است و براي استفاده آسان از اين نرم‌افزار در تبلت‌ها نيز، قابليت استفاده به‌صورت لمسي به آن اضافه شده است.

با فعال‌سازي حالت لمسي در نرم‌افزارهاي آفيس 2013، فاصله بين آيكون‌ها كمي افزايش مي‌يابد و فضاي خالي ميان آنها بيشتر مي‌شود.به ‌اين ترتيب فضاي بيشتري در اختيار شما قرار مي‌گيرد و براحتي مي‌توانيد با لمس‌كردن گزينه‌هاي مورد نظر، آنها را به اجرا درآوريد.

براي فعال‌سازي اين قابليت و استفاده از آن بايد چند مرحله را انجام دهيد:

1ـ يكي از نرم‌افزارهاي مجموعه آفيس 2013 را اجرا كرده و يك صفحه خالي در آن ايجاد كنيد. (ما در اين مثال نرم‌افزار Word را اجرا كرده‌ايم)

2ـ به نوار ابزار دسترسي سريع كه بالاي ريبون قرار دارد، مراجعه كنيد. در اين نوار ابزار، پيكان كوچكي را مشاهده مي‌كنيد كه در سمت راست گزينه‌هاي ديگر قرار دارد. روي اين پيكان كليك كنيد.

3ـ پس از كليك روي اين پيكان، فهرستي به‌نمايش درخواهد آمد. گزينه Touch mode آن را كليك كنيد.

4ـ با كليك روي گزينه فوق بايد آيكون دايره شكلي به مجموعه آيكون‌هاي نوار ابزار دسترسي سريع اضافه شده باشد. از اين پس هرگاه روي اين آيكون كليك كنيد حالت لمسي در نرم‌افزار مورد نظر فعال مي‌شود. براي غيرفعال ‌سازي اين حالت نيز مي‌توانيد دوباره روي آيكون كليك كنيد.



           
سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 23:19
mahnaz

بين غذا صحبت نكنيد. مايعات را هورت نكشيد و از نوشيدن نوشابه هاي گازدار خودداري كنيد.نفخ شكم يكي از مشكلاتي است كه افراد بسيار زيادي در سراسر دنيا به آن مبتلا هستند و راه هاي رفع آن نيز كم نيست. با اين حال پيشگيري از به وجود آمدن اين مشكل بسيار مهم تر است.يكي از علائم سوء جذب غذا نفخ شكم است كه فرد با احساس پري در شكم و برجستگي و باد گلو به پزشك مراجعه مي كند كه علت آن بيشتر به دليل اختلالات حركتي روده است.

ترشح نشدن مناسب آنزيم هاي دستگاه گوارش مي تواند منجر به اين عارضه شود. بيمار براي جلوگيري از اين عارضه بايد از غذاهاي نفاخ مانند حبوبات پرهيز كند و اگر به تركيباتي مانند شير حساسيت دارد بايد به پزشك مراجعه كند چرا كه امكان دارد به اختلال در جذب لاكتوز دچار شده باشد كه اين بيماران مبتلا به اسهال و نفخ شكم مي شوند.گاهي اوقات نفخ علائم بيماري مزمن ديگري مانند كوليت، سرطان روده و اختلالات عصبي نيز مي تواند باشد. رژيم غذايي و مصرف داروهايي كه موجب كاهش نفخ شكم مي شود مي تواند به درمان اين عارضه كمك كند همچنين ورزش مي تواند با افزايش حركات روده موجب دفع سريع تر باد و نفخ شكم شود.


توصيه هاي براي جلوگيري از نفخ

* بلافاصله بعد از صرف غذا دراز نكشيد و بين غذا خوردن و دراز كشيدن دست كم نيم ساعت فاصله بيندازيد. بهتر است بعد از صرف غذا كمي پياده روي كنيد.

* در خوردن موادغذايي محرك و نفاخ مانند حبوبات، شير، ادويه جات، چربي، زياده روي نكنيد و غذاهاي خيلي داغ يا خيلي سرد نخوريد.

* بين غذا صحبت نكنيد. مايعات را هورت نكشيد و از نوشيدن نوشابه هاي گازدار خودداري كنيد.

* در خوردن تنقلات بويژه تخمه، آبنبات، شيريني و كيك ها محتاط باشيد و از جويدن بيش از حد آدامس خودداري كنيد. جويدن آدامس منجر به ورود هوا به داخل معده مي شود.

* اگر نفخ در اثر اضطراب و ناراحتي هاي عصبي باشد چون اضطراب در امر گوارش وقفه ايجاد مي كند، بايد نسبت به رفع آن و ايجاد آرامش عصبي اقدام شود. به علاوه بايد غذا را با آرامش و تاني جويد و فرو برد تا خوب با آب بزاق مخلوط شده و دستگاه عصبي هم براي هماهنگي كارهاي گوارشي فرصت كافي داشته باشد.

* راحت و صاف بايستيد و از پوشيدن لباس هايي كه به شكم فشار مي آورند پرهيز كنيد.

* از مصرف بيش از حد قهوه خودداري كنيد و چاي نعناع، رازيانه و بابونه بنوشيد. اين نوع چاي هاي گياهي در رفع نفخ مؤثرند.
* ميوه و سبزي هاي سفت را با آب يا بخار بپزيد يا به صورت خرد شده و رنده شده بخوريد.

* در صورت احساس نفخ در قبل يا دوران قاعدگي، از مواد غذايي حاوي كلسيم، منيزيم و ويتامين ب كمپلكس استفاده كنيد.

* در مصرف لبنيات محتاط باشيد در صورت ايجاد نفخ با مصرف اين موادغذايي انواع بدون لاكتوز آن را مصرف كنيد



           
سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 23:13
mahnaz

سامسونگ پس از عرضه موفق اولین سری لپ تاپ ویژه بازی خود با عنوان Series 7 Gamer در ابتدای سال جاری میلادی، بار دیگر این محصول را با بهبودهای چشم گیری روانه بازار کرده است.

مدل جدید این لپ تاپ که بیشتر با نام Series 7 Gamer Yellow 3D شناخته می شود، با طراحی ماهرانه و رنگ چشم نوازش، هر کاربر عاشق بازی را جذب خود می کند. و البته مهم تر از ظاهر زیبا، پردازنده سندی بریج اینتلی Core i7 - 3610QM و واحد گرافیکی AMD Radeon HD 7870M دو گیگابایتی درون این لپ تاپ، جایی برای حرف باقی نمی گذارند. این لپ تاپ 3.8 کیلوگرمی از ۸ گیگابایت رم DDR3 هم بهره می برد.

به لیست محسنات این لپ تاپ می توان صفحه نمایش 17.3 اینچی SuperBright را افزود که از نوع ال ای دی سه بعدی است. این نمایشگر در کنار کیفیت فول اچ دی، ۴۰۰ نیت روشنایی را در رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، برای بازی خورها فراهم می آورد. البته برای سرعت بیشتر، در مدل جدید لپ تاپ ویژه بازی سامسونگ، در کنار هارد یک ترابایتی شاهد حضور یک اس اس دی بوت سریع ۱۲۸ گیگابایت هم خواهید بود.

هنوز هیچ صحبتی درباره زمان عرضه بین المللی این لپ تاپ شنیده نشده و تنها برخی شایعات حاکی از عرضه آن از ۱۴ آگوست (۲۴ مرداد) در کره جنوبی هستند. هرچند که WCG2012 هم این لپ تاپ را به عنوان کامپیوتر رسمی بازی های امسال خود برگزیده است که از ۱۷ تا ۱۹ آگوست در کلن آلمان برگزار می شوند. گفته می شود که این لپ تاپ زیبا و قدرتمند قرار است با قیمت احتمالی ۲۶۴۰ دلار به فروش برسد.



           
دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, :: 17:40
mahnaz

توسعه فناوري‌هاي مختلف روند پر شتابي را پشت سر مي‌گذارد و هر روز نسل جديدي از دستگاه‌ها و گجت‌هاي هوشمند با ابعاد كوچك تر عرضه مي‌شوند، با اين وجود برخي فناوري‌هاي موجود حداقل تا سال 2030 ميلادي باقي خواهند ماند.

عصر فلاپي ديسك به پايان رسيده و تا چند سال آينده نيز بيشتر تلفن هاي همراه و تلويزيون هاي آنالوگ تبديل به تلفن هوشمند و دستگاه هاي ديجيتال خواهند شد؛ با اين حال برخي دستگاه ها و فناوري ها تا چند دهه آينده كارآيي خود را از دست نمي‌دهند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, :: 17:29
mahnaz

همه ما خواهان تغییراتی در زندگی خود هستیم، تغییرات مثبتی که در عمل ممکن است سخت و و طاقت فرسا باشند. اهدافی مانند کم یا اضافه کردن وزن، نوشتن یک کتاب، تغییر شغل، ترک سیگار و یا کم کردن مصرف کافئین. رسیدن به بعضی از این اهداف ممکن است طولانی مدت باشد.

برای رسیدن به اهداف زندگی، مهم ترین چیز برداشتن اولین قدم ها است، حتما برای شما نیز اتفاق افتاده که شروع کار خود را به فردا و فردا موکول کنید. پس بهتر است در راه رسیدن به اهدافتان ثابت قدم تر باشید، با به کار بستن راه حل های زیر ممکن است زودتر به موفقیت برسید

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, :: 17:23
mahnaz

سالها تلاش محققان برای شناسایی بیماری زنی که به جای مو، ‌ناخن بر روی پوستش رشد می کند،‌ همچنان بی نتیجه مانده است و تا کنون توانسته اند تنها نشانه های بیماری را کنترل کنند.

رشد ناخن به جای مو بر روی پوست یک زن، پزشکان را با یک بیماری ناشناخته رو به رو به کرده است. "شانینا ایزوم" 28 ساله و اهل بالتیمور در آمریکا از سه سال پیش تا کنون دچار نوعی واکنش آلرژیک شده است که او را از انجام فعالیت های روزانه ناتوان ساخته است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, :: 17:12
mahnaz

سرعت اینترنت در یک سال گذشته در سطح جهان بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است و کره جنوبی همچنان با میانگین سرعت 15.7 مگابیت بر ثانیه، سلطان ارتباطات دنیا است.

سرعت اینترنت و ارتباطات باند پهن دنیا، به طور پیوسته در حال افزایش است. طبق آمار هم اکنون میانگین جهانی اینترنت پرسرعت، 2.6 مگابیت بر ثانیه است که در مقایسه با 2.3 مگابیت سه ماهه گذشته رشد مناسبی را نشان می دهد.ایالات متحده هم با اینکه نتوانسته رتبه ای بهتر از دوازدهم را از آن خود کند، با رسیدن به میانگین 6.7 مگابیت بر ثانیه، رشد ۲۹ درصدی را نسبت به سال گذشته و رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سه ماهه آخر ۲۰۱۱ نشان می دهد.

افزایش تعداد کابران اینترنت با سرعت و پهنای باند بالا هم نسبت به سال قبل کاملا محسوس بوده است. هم اکنون در کره جنوبی بیش از ۵۳ درصد کاربران از اینترنت پرسرعت بهره می برند.این میزان در ژاپن ۳۷ و در هنگ کنگ ۲۸ درصد است. در لاتویا ۲۶ و در هلند ۲۴ درصد مردم اینترنت پرسرعت دارند. طبق آمار بدست آمده طی مدت یکسال ۱۲۵ کشور سرعت اینترنت خود را افزایش داده اند و در ۱۰ کشور کاهش سرعت وجود داشته است.

البته در عرصه ارتباطات موبایل کشور آلمان دارای سریع ترین شبکه موبایل (با سرعت ۶ مگابیت در ثانیه) است.بیش از ۶۵ اپراتور در دنیا سرعت بیش از یک مگابیت بر ثانیه را عرضه می کنند و تنها سه اپراتور سرعت اینترنتی کمتر از ۵۰۰ کیلوبیت بر ثانیه دارند. در مجموع می توان گفت سرعت اینترنت در دنیا رشد 25 درصدی داشته است.



           
دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, :: 16:59
mahnaz

محققان به دنبال طراحي نسل جديد تلفن همراه هوشمند معطر با قابليت انتشار بوهاي مختلف پس از هر بار شارژ كردن است.طراحان تلفن هاي همراه هوشمند براي پيشي گرفتن از رقبا دست به ابتكارات مختلفي در طراحي اين محصولات مي زنند و اكنون شركت سامسونگ قصد دارد با طراحي و توليد تلفن هاي هوشمند معطر، بازار را در اختيار بگيرد.

جزئيات دقيقي از طرح تلفن همراه هوشمند معطر منتشر نشده است، اما اين محصول مانند برخي نمونه هاي مشابه مانند برچسب معطر، مخزن يا تراشه عطري نخواهد بود.

پيش بيني مي شود طراحان از يك نوع اسفنج شيميايي عطري در ساخت نسل جديد تلفن همراه هوشمند استفاده كنند كه با هر بار شارژ كردن باتري، اسفنج نيز به وسيله يك كابل USB‌ شارژ شده و بوي دلخواه بر روي دستگاه ذخيره مي‌شود.



           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 17:10
mahnaz

وجود درياچه‌ اي به رنگ خون، جهانگردان را در جنوب فرانسه شگفت‌زده كرده است.

اين صحنه‌‌هاي بي‌نظير در منطقه كاماگو فرانسه از انباشت سطوح بالاي نمك در درون آب ناشي شده‌اند.

اين تصاوير ديدني توسط سام دوبسون اهل مسكو شكار شده‌اند.



           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 17:4
mahnaz

شركت‌هاي خودروساز براي آن‌كه در اين بحران و ركود مالي همچنان بازارهاي قبلي خود را حفظ كنند، دست به ابتكارعمل‌هاي مختلفي مي‌زنند.فورد از جمله اين شركت‌هاست و بتازگي روي سيستمي كار كرده است كه بر اساس آن در صورتي كه راننده تحت شرايط استراس‌زا قرار داشته باشد يا به هر دليلي حواسش حين رانندگي پرت شود، امكان پاسخگويي به تلفن همراه يا ارسال پيامك را از او سلب خواهد كرد.

در حقيقت شركت فورد به دنبال آن است تا با به كارگيري اين فناوري نوين تا آنجا كه امكان دارد حوادث ناشي​ استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي را به حداقل برساند. اما اين كار چگونه صورت مي‌گيرد؟اين سيستم هوشمند متشكل از يك‌سري حسگرهاي بيومتريكي در كمربند ايمني و همچنين فرمان خودروست كه به صورت لحظه به لحظه استرس حاكم بر راننده را اندازه‌گيري مي‌كنند.

از سوي ديگر، سيستم راداري و چند دوربين نصب شده در خودرو جريان ترافيك اطراف آن را به طور لحظه‌اي تجزيه و تحليل مي‌كنند.داده‌هايي كه از اين طريق به دست مي‌آيند، به يك سيستم مركزي ارزشيابي ارسال مي‌شوند و اين سيستم نيز پس از ارزيابي‌هاي دقيق در صورت لزوم، نشانه «مزاحم نشو» را در صفحه نمايشگر تلفن همراه راننده نمايش مي‌دهد.به اين ترتيب، تمامي تماس‌هاي ورودي به صندوق صوتي گوشي منتقل شده و همچنين پيامك‌ها نيز اعلام نمي‌شود.

حسگرهاي مادون قرمزي كه در فرمان خودرو نصب شده‌اند، تغييرات دمايي صورت راننده را زير نظر دارند. گذشته از آن حسگرهايي نيز در قوس دايره‌اي شكل فرمان خودرو نصب شده‌اند كه تغييرات احتمالي در كف دستان راننده را تشخيص مي‌دهند.تمامي اين داده‌ها در عملكرد بازدارنده سيستم جديد فورد تأثيرگذار هستند، اما شايد بتوان اوج ابتكار عمل به كارگرفته شده در اين فناوري نوين را در حسگرهاي تشخيص‌دهنده سرعت ضربان قلب راننده جستجو كرد. اين حسگرها در فرمان خودرو و كمربند ايمني راننده نصب شده‌اند.

در صورتي كه سرعت ضربان قلب راننده از حد طبيعي بالاتر باشد، سيستم اين‌گونه تشخيص مي‌دهد كه راننده نبايد به تماس‌هاي ورودي پاسخ دهد يا پيامك‌هاي دريافتي را مرور كند.اين‌گونه سيستم‌ها شايد در حال حاضر به نظر كمي لوكس به نظر برسند، اما بي‌هيچ شكي و در آينده نزديك در زمره استاندارد خودروهاي هوشمند قرار خواهند گرفت.صنعت اتومبيل‌سازي گام به گام در حال هوشمند‌تر ساختن خودروها و تعاملي‌كردن آنها با دنياي پيرامونشان است تا جهت صرفه‌جويي در مصرف سوخت و استهلاك اتومبيل، رانندگي كم‌خطرتري را به ارمغان آورند.



           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 16:59
mahnaz

یافته‌های جدید نشان می‌دهد پرندگان دوست دارند فضله‌هایشان را روی ماشین‌هایی به رنگ قرمز بریزند.
به گزارش Huff post شواهد بدست‌ آمده از مطالعات در شهرهای بریتانیا نشان دادند پرندگان دوست دارند بیشتر روی ماشین هایی به رنگ قرمز دسته گل به آب دهند.
از 1100 ماشین گل کاری شده توسط فضولات پرندگان در این پژوهش دو روزه

18 درصد قرمز ، 14 درصد آبی
11درصد سیاه، 7 درصد سفید
3 درصد خاکستری یا نقره ای بودند و ماشین هایی به رنگ سبز 1 درصد توسط پرندگان بمباران شده بودند.

چرا پرندگان ماشین های قرمز را مورد عنایت قرار می دهند هنوز معلوم نیست . برخی می گویند شاید پرندگان رنگ قرمز را به عنوان خطر در نظر می گیرند.



           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 16:55
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.