اسلایدر

خلق تصاوير سه‌بعدي در هوا با ليزر!
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

مهندسان شركت ژاپني بورتون با استفاده از ليزر، نيتروژن و اكسيژن موجود در هوا را برانگيخته و بدون استفاده از صفحه نمايشگر، تصاوير سه بعدي طبيعي را در فضا ايجاد كردند.

برخلاف بيشتر نمايشگرهاي سه بعدي كنوني كه يك نوع تصور نوري بوده و بر اختلاف منظر يا نابرابري ذاتي در بينايي دو چشمي انسان تكيه دارند، سيستم سه‌بعدي آئريال كه نسخه تكامل يافته كار پنج ساله تيم‌هاي دانشگاه كيو و موسسه ملي فناوري و علوم صنعتي پيشرفته ژاپن است در هوا يا زير آب قابل اجرا بوده، به هيچ نوع صفحه تصوير احتياج نداشته و اثر آن بسيار چشمگير است.

به گفته اين مهندسان، بيشتر دستگاه‌هاي سه بعدي كنوني، تصاوير را بر روي نمايشگرهاي دوبعدي طرح‌ريزي كرده و با تصور نوري آن را به شكل يك ‌بعدي نشان مي‌دهند.

اين سيستم به تمركز نور ليزر بر نقاطي مي‌پردازد كه مولكول‌هاي اكسيژن و نيتروژن هوا را تا سطح برانگيختگي پلاسما، تحريك مي‌كنند. كنترل رايانه‌يي موقعيت ليزر مي‌تواند به آميخته شدن نقاط به شكل طرح‌هاي قابل شناسايي و بسيار شبيه هولوگرام در هواي رقيق منجر شود.

سيستم شركت بورتون مي‌تواند در هر ثانيه حدود 50 هزار نقطه ساخته و نرخ فريم آن در حال حاضر حدود 10-15 فريم در ثانيه است كه مهندسان در تلاش براي ارتقاي آن تا 24-30 فريم در ثانيه هستند.

محققان در ويديويي كه توسط اين شركت براي معرفي اين محصول ارائه شده، تركيبي از ليزرهاي قرمز،‌ سبز و آبي را از پايين به يك محفظه كوچك آب تابانده و تصاوير رنگي را پديده آورده‌اند.



           
دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, :: 23:19
mahnaz

محققان استرالیایی اعلام کردند، تحریک مغز از طریق آهن ربا و نیروی مغناطیسی کمک به بهبود مهارت زبان در بازماندگان سکته مغزی کمک می کند.
محققان دانشکده بهداشت علوم و توانبخشی دانشگاه کوئینزلند استرالیا اعلام کردند: آزمایشات انجام شده بر نجات یافته گان بیماران سکته مغزی، نشان داده این افراد پس از آنکه تحت تحریکات مغناطیسی قرار گرفتند، مهارت های زبانی در آنها به حد قابل توجهی بهبود یافته است.

این روش که به نام لاتین (Transcranial Magnetic Stimulation) TMS است، یک روش غیر تهاجمی است که با هدف گیری فعالیت مغز کمک به تسهیل سازماندهی مجدد بخشهای مغز می کند.

درمان TMS شامل، جاسازی یک کویل در سر شرکت کننده‌ها است که از این طریق، با استفاده از القای الکترومغناطیسی،جریان ضعیف الکتریکی در سر بیمار تحریک می شود.

تحقیق بر روی گروهی از بیماران سکته ای که 1 الی 6 سال پیش سکته کرده بودند نشان داد، 80 درصد بیماران که تحت معالجه با TMS قرار گرفتند، در مهارتهای گفتاری رشد و بهبود نشان داشته اند.
به گفته محققان، درمان از طریق TMS روشی سودمند و مطمئن برای بازیابی گفتار در بیماران سکته مغزی است.



           
دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, :: 23:16
mahnaz

گروهی از دانشمندان ژاپنی روبات انسان نمای پیشرفته ای را توسعه داده اند که قادر است تقریباً همانند یک زن واقعی راه برود.

دانشمندان "موسسه ملی علوم صنعتی پیشرفته و فناوری" (AIST) وابسته به وزارت اقتصاد ژاپن روبات انسان نمایی با عنوان HRP-4C Miim را توسعه داده اند که ظاهری شبیه به یک زن دارد و قادر است تقریباً همانند یک زن واقعی راه برود.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, :: 23:11
mahnaz

یک محقق اهل پرو با اعلام خبر شگفت انگیزی نشان داد که موفق به کشف یک اسکلت مومیایی شده که به گفته پزشکان متعلق به یک غیر انسان است و شاید یک بیگانه فضایی باشد.

در یک موزه خصوصی انسانی شناسی واقع در منطقه "آنداهویایلیلاس" در استان "کوئیسپیکانکی" در پرو، یک دانشمند علم انسان شناسی به نام "رناتو ریکولم داویلا" از کشف یک موجود مومیایی خبر داد که از ویژگیهای انسانی برخوردار نیست.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, :: 23:0
mahnaz

چه اشکالی دارد که موسس اپل از مشتریان تلفن گوگلی باشد؟ استیو وزنیاک جزو آدم هایی است که نمی تواند برای داشتن گجت های جدید زیاد صبر کند. برای همین قبل از اینکه گلکسی نکسوس به صورت رسمی وارد بازار آمریکا بشود خودش را به دفتر اصلی گوگل رسانده و از آنجا آخرین تلفن گوگلی را با سیستم عامل اندروید 4.0 تحویل گرفته است!


 

IMG_20111118_115039_narenji.jpg

البته این کار جدیدی از این گیک شوخ طبع دنیای کامپیوتر نیست. او مدتی قبل هم نفر اول در صف برای خرید آیفون 4S بود.



           
دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, :: 22:41
mahnaz

پرچمدار تلفن های گوگلی وارد بازار شده و حالا نوبت چه چیزی است؟ مقایسه! جدید ترین تلفن های دو رقیب بزرگ اینجا هستند و وقت اش رسیده تا ببینم در کارهای اصلی یعنی وبگردی و پردازش گرافیکی چطور عمل می کنند. آیفون 4S با آخرین نسخه آی او اس و گلکسی نکسوس با جدید ترین نسخه اندروید.
 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, :: 22:35
mahnaz

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگر به دنبال روبات آشپز هستید، اگر یک همبازی برای کودکتان جستجو می کنید، اگر در نظر دارید یک خانم منشی روباتیک را استخدام کنید، اگر قصد دارید سالن رستورانتان را گارسون های روباتیک مدیریت کنند و یا برای جستجوی قربانیان حوادث و بلایای طبیعی به یک امدادگر با تجربه و همه فن حریف نیاز دارید و یا حتی می خواهید بدانید افرادی که بر اثر آسیب های مغزی دچار ضعف‌های حرکتی و همینطور نقص عضو هستند چگونه می‌توانند با کمک این فناوری حرکت کنند، همه وهمه را می توانید با نیم نگاهی به تصاویر این ایمیل که ویژه نمایشگاه بین المللی روبات ها در ژاپن است ببینید.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, :: 19:41
mahnaz

اچ پی دیروز حسابی بازار لپ تاپ را به تب و تاب انداخته و با معرفی محصولات جدید و یا بازطراحی محصولات قبلی، کارزاری سخت تر از قبل را برای رقبایش تدارک دیده است. اول از همه اینکه بالاخره این شرکت هم وارد بازی لپ تاپ های فوق باریک یا اولترابوک ها شد. اچ پی دیروز در استرالیا به صورت رسمی لپ تاپ فوق باریک Folio را رونمایی کرد. این اولترابوک که با اس اس دی ۱۲۸ گیگابایت mSATA و حداقل قیمت ۹۰۰ دلار عرضه می شود، دارای صفحه کلید backlit بوده و باتری آن تا ۹ ساعت شما را همراهی می کند.

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, :: 19:38
mahnaz

جنگ کانادا در جبهه درختان و بر علیه پول های کاغذی به سال ۱۹۸۷ بر می گردد که سکه یک دلاری با نام Loonie را جایگزین اسکناس های یک دلاری رایج در این کشور کردند. و حالا کانادایی ها تصمیم دارند که در مقیاسی بسیار بزرگتر وارد این کارزار شوند و اسکناس های رایج را با پول های پلیمری غیرقابل جعل جایگزین کنند.

اسکناس های جدید از ترکیب پلیمیری جدیدی هستند که دو برابر کاغذهای کتان پول رایج ماندگاری و استحکام دارد. آنقدر هم در برابر دما و یخ زدگی مقاومت دارد، که به خوبی از پس زمستان های خشن و خشک کانادا بر می آید. از قابلیت های امنیتی این اسکناس می توان به تصاویر با جوهر متالیک، پرینت های تکامل یافته ویژه و متن ویژه مخفی و شفاف که از درون پنجره اسکناس دیده می شود، اشاره کرد.

اسکناس های جدید ۱۰۰ دلاری از اواخر همین هفته در کانادا مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اسکناس های ۵۰ دلاری از مارس سال آینده وارد چرخه بانکی این کشور خواهند شد. پس از آن هم نوبت اسکناس های ۲۰، ۱۰ و ۵ دلاری است که از اواخر ۲۰۱۳ جایگزین پول کاغذی می گردند.

 



           
پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, :: 19:36
mahnaz

یادتان می آید چند روز پیش از پردازنده ۱۶ هسته ای AMD صحبت می کردیم؟ خب، حالا اینتل برای عقب نماندن از قافله، این غول کوچک را از جیبش بیرون آورده و روی میز می گذارد: یک پردازنده با ۵۰ هسته!

اینتل این پردازنده جدیدش را که دیروز در کنفرانس سوپرکامپیوتینگ سیاتل رونمایی شده، Knights Ferry نامگذاری کرده است. این پردازنده کوچک دارای قدرت پردازشی معادل یک ترافلاپ است. برای مقایسه، جالب است بدانید که سریعترین پردازنده Core i7 اینتل تنها 109 گیگافلاپ قدرت محاسباتی دارد.

البته Knights Ferry را نمی توان به عنوان مغز یک کامپیوتر به کار گرفت. اما می توان آنها را همانند پردازنده های کمکی قابل برنامه ریزی، برای انجام کارهای فوق سنگین در خدمت CPU اصلی کامپیوتر در آورد. ولی شکی نیست که این تعداد هسته، آینده پردازشگرها محسوب می گردند و مسابقه برای قرار دادن تعداد بسیار زیاد هسته در یک پردازنده کلید خورده است.

سرانجام روزی این تکنولوژی را در موبایل ها و تبلت های مان هم خواهیم دید. هیچکدام از شما دنیای پردازنده های با قدرت مگاهرتز را به خاطر دارید؟



           
پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, :: 19:34
mahnaz

اواخر اردیبهشت ماه بود که گوگل از سرویس موسیقی خود پرده برداری کرد و فضای کلود رایگانی برای ذخیره ۲۰۰۰۰ آهنگ را در اختیار کاربران آمریکایی گذاشت. البته همان موقع، قرار بود که سرویس Music Beta by Google طی ماه های آینده در اختیار کاربران دیگر کشورها هم قرار گیرد که هنوز خبری از آن نیست. اما چند روز قبل دوباره شایعاتی در خصوص سرویس موسیقی گوگل بر سر زبان ها افتاد که نتیجه آن در کنفرانس خبری دیشب این شرکت مشخص شد: رونمایی از فروشگاه موسیقی آنلاین گوگل!

حالا علاوه بر اینکه کاربران آمریکایی این سرویس می توانند فایل های موسیقی شان را روی سرویس ابری گوگل به رایگان آپلود کرده و در همه جا به همراه داشته باشند و حتی با اپلیکیشن موسیقی گوگل آنها را به راحتی روی ابزارهای اندرویدی استفاده کنند؛ امکان خرید موسیقی از یک فروشگاه آنلاین را هم دارند که خدماتش را به صورت یکپارچه با مارکت اندروید ارائه می دهد. کاربران این سیستم می توانند از میان میلیون ها آهنگ ارائه شده، آلبوم ها و آهنگ های دلخواه شان را خریده و به مجموعه موسیقی شان بر روی سرویس موسیقی گوگل اضافه کنند. جالب اینکه نسخه پیش نمایش ۹۰ ثانیه ای آهنگ ها به صورت رایگان قابل استفاده است و همه آهنگ ها با فرمت MP3 و کیفیت ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه عرضه می شوند.

از دیگر امکانات اضافه شده به سرویس موسیقی گوگل می توان به اتصال و ادغام آن با گوگل پلاس اشاره کرد. به گونه ای که شما می توانید آهنگ های دلخواه را با گروه های خاصی از دوستان تان به اشتراک بگذارید و آنها تا زمانی که در صفحه پروفایل گوگل پلاس شما هستند، می توانند به آن آهنگ ها گوش دهد. اپلیکیشن جدید موسیقی گوگل برای ابزارهای اندرویدی هم به روز شده و کاربران از طریق این برنامه هم می توانند اقدام به خرید موسیقی های مورد نظرشان کنند.

آخرین نکته هم اینکه قیمت هر آهنگ در سرویس موسیقی گوگل تقریبا بین ۹۹ سنت تا ۱.۲۵ دلار و قیمت هر آلبوم تقریبا ۱۰ دلار است. علاوه بر این شما در دفعات دانلود هم محدودیتی ندارید و پس از انتقال موسیقی خریداری شده به اکانت تان در سرویس موسیقی گوگل، به صورت خودکار همه دستگاه های تان به روز رسانی (Sync) می شوند و آهنگ مورد نظر را روی آنها در دسترس دارید.



           
پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, :: 19:30
mahnaz

                          

طرفداران بازی ها می توانند خوشحال باشند که شایعاتی به راه افتاده که فاصله زیادی با معرفی نسل بعدی کنسول بازی مایکروسافت یعنی Xbox 360 نداریم و احتمالا سال آینده میلادی شاهد ورود اش به بازار خواهیم بود. همین شایعات می گویند که کنسول جدید در نمایشگاه CES2012 معرفی می شود. البته این حرف ها با سخنان چند سال قبل مایکروسافت در مورد چرخه عمر ده ساله کنسول اش منافات دارد و طبق آن حرف ها تا سال 2015 نباید منتظر کنسول جدید باشیم.



           
پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, :: 19:25
mahnaz
           
پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, :: 19:12
mahnaz

ساعتی که در بالا می بینید، به صورت ویژه برای گیک های ریاضی، خوره های ریاضیات و جادوگران این علم دقیق ساخته شده است: ساعت معادلات! تمام صفحه ساعت با خطوط متقاطع به صورت مدرج در آمده است و ظاهری شبیه کاغذ شطرنجی یا موتیف پشت دست شما پیدا می کند. جالب اینکه بند آن هم با مربع های درشت تر همان طرح را دارد. اما این همه داستان نیست. برای نشان دادن زمان به جای اعداد معمولی خسته کننده یک تا دوازده، بر روی صفحه این ساعت شاهد حضور معادلات ریاضی هستید که می توانید به سادگی با حل آنها زمان واقعی را بیابید. هرچند که در نگاه اول با معادلات پیچیده ای روبرو می شوید، اما حل آنها وقت زیادی از شما نمی گیرد.

اما اگر شما می دانید که ساعت عقربه ای معمولی را چگونه بپوشید و زمان را چگونه از روی آن بخوانید، نیاز نیست که نگران حل کردن تمامی این معادلات باشید. زیرا جواب آنها کاملا واضع و از قبل مشخص شده است. اما استفاده دیگر این ساعت می تواند طرح معماهای ریاضی و سرگرم کردن دوستان تان هم باشد. مطمئنا آنها شگفت زده خواهند شد که شما چه ذهن خلاقی دارید که به سرعت یک معادله ریاضی سهل و ممتنع برای سرگرمی و مسابقه طرح کرده اید که چنان ظاهر مشکل و چنین پاسخ آسانی دارد.

علاقمندان ریاضیات می توانند ساعت معادلات را با قیمت ۲۴ دلار از سایت Red5خریداری کنند.



           
چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, :: 23:4
mahnaz

شرکت نیسان طرح خودرویی را ارائه کرده است که می تواند به صورت خودکار و با هدایت گوشی هوشمند راننده حرکت کرده و به صورت خودکار پارک کند.

این خودروی سه سرنشینه برقی با نام Pivo 3 EV می‌تواند با یک تماس تلفنی از گوشی هوشمند راننده به سوی او حرکت کند. این خودرو همچنین از تکنولوژی به نام AVP برخوردار است که به راننده امکان می‌دهد بدون نیاز به جستجو نقطه‌ای مناسب را برای پارک کردن یافته و سپس خودرو به صورت خودکار در آن نقطه پارک خواهد کرد.

طرح نمایشی این خودرو برای اولین بار در نمایشگاهی در دفتر مرکزی نیسان در یوکوهامای توکیو رونمایی شده است. به گفته نیسان این خودرو برای رانندگی در محیطهای شهری بسیار مناسب بوده و بدنه کوچک و سه متری آن می‌تواند به راحتی در فضاهای مختلف به ویژه در دوربرگردان‌ها حرکت کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، قرار است این خودرو برای تولید انبوه مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید برای مصرف عمومی به تولید انبوه برسد، با این همه به نظر نمی‌آید این خودرو را بتوان تا سال 2016 یا 2017 در خیابان‌های کشوری به جز ژاپن مشاهده کرد



           
چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, :: 22:59
mahnaz

قطعا می دانید که کیسه هوا در خودرو چه نقشی را بازی می کند. حالا نظرتان چیست که کوه نوردان و ورزشکارها هم یک کوله پشتی داشته باشند که دارای کیسه ایمنی هوا است؟ این یک سیستم ایمنی خلاقانه جدید است که برای حفظ جان کسانی طراحی شده که علاقه دارند هنگام ورزش و اسکی از کوه و دره به پایین بپرند و دنبال ورزش های هیجان انگیز هستند.

اگر جزو این دسته افراد هستید سقوط از ارتفاع یا گیر کردن در بهمن همیشه در کمین شما است. اما با کشیدن یک دستگیره روی کوله پشتی می توانید کیسه هوا کوله پشتی را فعال کرده و احتمال آسیب دیدن به خودتان را کمتر کنید.

جالب اینجا است که کل این سیستم ایمنی که سازندگان آن را ABS می نامند وزن بسیار کمی دارد و فضای زیادی هم اشغال نمی کند. برای پر کردن کیسه های هوا هم از گاز نیتروژن استفاده می شود تا حمل آن خطرناک نباشد.

این کوله پشتی های ایمنی از سال آینده با قیمت ۹۰۰ دلار وارد بازار می شوند و علاوه بر این، باید ۱۵۰ دلار هم برای کپسول های شارژ نیتروژن به صورت مجزا پول پرداخت کنید. که البته در مقابل ایمنی مبلغ بالایی به حساب نمی آید.
 

2011-11-15-post1dsc03558_narenji.jpg



           
چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, :: 22:54
mahnaz

 شماره های پیامکی به زودی در مراکز تلفن ثابت مخابرات واگذار می شود و علاقه مندان در زمان خرید سرویس می توانند پسورد خود را از مراکز تلفن ثابت دریافت کنند.

ارسال پیامک از طریق وب سایت مخابرات استان تهران روش جدیدی است که مشترکان می توانند پیام های حجمی (صد پیام در روز) را نیز ارسال کنند.

این سرویس که در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی مخابرات - ایران تلکام 2011 رونمایی خواهد شد برای مشترکانی که شماره خاص و یا چهار رقمی دارند و یا در واقع کدهای اختصار شده دارند، مفید است.

در این سرویس امکانی فراهم می شود که در زمان ارسال پیامک همان شماره چهار رقمی و کدهای اختصار شده آنها روی صفحه نمایش تلفن ثابت و یا موبایل ثبت شود.

به گزارش مهر، سرویس ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت حدود دو سالی است که در شبکه مخابرات فعال است و سرویس ارسال پیامک از طریق وب سایت مخابرات استان تهران بزودی راه اندازی خواهد شد.

علاقه مندان می توانند همچنین از روش دیگری برای ارسال پیامک استفاده کنند که در این روش باید نرم افزار پیاثا را از سایت شرکت مخابرات استان تهران دانلود کرده و بدون نیاز به اینترنت از طریق خط تلفن ثابت پیامک ارسال کنند



           
چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, :: 22:46
mahnaz

صبح امروز شرکت "بی ام و "برای اولین بار از 2 خودروی جدید این شرکت، خودروی برقی i3 و خودروی اسپرت برقی هیبرید i8 رونمایی کرد.

این خودروها دارای بدنه فیبر کربن فوق العاده سبک، چراغهای لیزری و سقف و درهای شیشه‌ای شفاف هستند. بدنه فیبر کربنی، سبب کاهش در وزن وسیله نقلیه و اندازه اسکلت خودرو می شود. در این خودروها بجای فلز، شیشه بکار رفته است.

خودروی سمت چپ خودروی i3 و خودروی سمت راست، خودروی i8 است.

 



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 22:33
mahnaz

                   

دكتر محمدطاهر رجبي در گفت‌وگو با «جام‌جم» افزود: بيرون‌زدگي چشم‌ها در درجه اول موجب بروز اختلال در بستن چشم‌ مي‌شود، به اين معني كه چشم بيمار باز مي‌ماند و در نتيجه دچار زخم قرنيه و عوارض ناشي از آن مي‌شود.

اين عضو هيات علمي بيست و يكمين كنگره سالانه انجمن چشم‌پزشكي ايران گفت: فشاري كه بر اثر بزرگي عضلات و بالا رفتن فشار پشت چشم بر عصب وارد مي‌شود، مي‌تواند باعث كاهش تدريجي ديد و در نهايت از بين رفتن ديد بيماران شود....



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 22:28
mahnaz

 

اگر یک سال پیش آمار سیستم عامل های تلفن های هوشمند را نگاه می کردید اندروید ۲۵ درصد بازار جهانی را در اختیار داشت. اما امروز با انتشار آمار جدید از گارتنر می بینیم که طی یک سال همه چیز عوض شده است. حالا اندروید ۵۲ درصد بازار تلفن های هوشمند جهان را قبضه کرده و حکمران بزرگ دنیای موبایل به شمار می رود.

از طرف دیگر اوضاع برای نزدیک ترین رقیب، یعنی آی او اس خوب پیش نرفته و طی یک سال گذشته با سقوط مواجه شده. سیستم عامل اپل با یک افت ۱.۶ درصدی حالا تنها ۱۵ درصد بازار تلفن های هوشمند را در اختیار دارد. سقوط برای سیستم عامل های دیگر مانند سیمبیان و مایکروسافت هم اعداد بزرگ تری بوده است.

البته در مورد ویندوز فون مایکروسافت هنوز زود است که قضاوت کنیم و شاید بهتر باشد سال دیگر همین موقع به آمار نگاه کنیم. اما با این سرعتی که اندروید به جلو حرکت می کند باید ببینیم چطور به دیگر رقبا اجازه سرعت گرفتن خواهد داد.



           
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 22:5
mahnaz

                      

دانشمندان دانشگاه كاگلياري ايتاليا در مسير دستيابي به سيستم‌هاي الكترونيك‌ قابل پوشش راحت، دست به ساخت ترانزيستورهايي از بافت پنبه زده‌اند.

برخي از منسوجات الكترونيكي مانند پيراهن‌هايي كه به يكپارچه‌سازي دستگاه‌هاي نظارتي ضربان قلب مي‌پردازند، در حال حاضر در بازار موجودند اما اين محصولات داراي سيم و جعبه‌هاي حجيم از ابزار الكترونيكي هستند....



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 21:59
mahnaz

Opteron 6200

وقتی تبلت ها دارای پردازشگرهای ۴ هسته ای شده اند، کامپیوترها قطعا یک گام جلوتر هستند. بنابراین زمان اش رسیده تا با Opteron 6200 آشنا شوید. پردازشگری جدید از ای ام دی که ۱۶ هسته را در دل خود جای داده است. هسته هایی که هر کدام با سرعت 2.6GHz کار می کنند. این سی پی یو اولین پردازشگر x86 به حساب می آید که دارای ۱۶ هسته است.

البته فعلا شرکت ای ام دی قصد دارد آن را برای سرورها وارد بازار کند، اما اگر واقعا دلتان بخواهد آن را داشته باشید و پول برایتان اهمیت زیادی نداشته باشد می توانید با پرداخت ۱۰۲۰ دلار پردازشگر ۱۶ هسته ای تان را بخرید و وارکرافت بازی کنید. با این کار تقریبا معادل ۶۴ دلار برای هر هسته پول پرداخت می کنید.

این پردازشگر از معماری بولدوزر استفاده می کند و می تواند هسته هایش را تا ۱ گیگاهرتز دیگر هم اورکلاک کند. ضمن اینکه از ۳۸۴ گیگابایت رم هم پشتیبانی می کند. بنابراین اصلا نگران کمبود رم نخواهید بود.



           
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 21:53
mahnaz

یک دوربین و یک نرم افزار که قادر است چهره افراد را تشخیص بدهد. اینها مواد اولیه لازم برای «تشخیص چهره» به حساب می آیند. اما نرم افزارهای تشخیص چهره روز به روز در حال تکامل و قوی تر شدن هستند و حالا می بینیم که استفاده از این فناوری به سرعت در حال گسترش است.

گوگل در نسخه بعدی اندروید امکان بازکردن قفل تلفن تان را با تشخیص چهره به گوشی شما اضافه کرده و با داشتن یک تلفن با اندروید 4.0 بدون نیاز به نصب نرم افزار اضافه، می توانید از امکان تشخیص چهره استفاده کنید. اما این فقط شروع داستان ما است.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 20:38
mahnaz

شرکت لنوو باز هم سراغ یک تبلت جدید رفته است. انگارپردازشگر تگرا 3  آنقدر وسوسه انگیز هست که این شرکت نتواند از خیر ارایه یک تبلت بر اساس آن بگذرد. بنابراین اخبار غیر رسمی که امروز به بیرون درز کرده نشان می دهد که این شرکت تا پایان سال جاری میلادی یعنی کمتر از یک و نیم ماه دیگر، تبلت جدید 10.1 اینچی اش را آن هم با اندروید نسخه 4.0 وارد بازار خواهد کرد.

اگر بقیه مشخصات را هم بخوانید متوجه می شوید که تبلت ترانسفورمر پرایم ایسوس هنوز از راه نرسیده که یک رقیب جدی قدرتمند پیدا کرده است. گفته شده که سرعت پردازشگر تبلت لنوو 1,600MHz است و این یکی ۲ گیگابایت رم از نوع DDR3 دارد و دارای یک سوکت USB Host است. از کیفیت دوربین ها هنوز خبر نداریم. و یک نکته جالب دیگر اینجا است که به نظر میرسد تبلت لنوو دارای یک اسکنر اثر انگشت هم هست.

از آنجایی که هنوز این تبلت به صورت رسمی معرفی نشده اطلاعات دیگری مانند وزن، ضخامت، قیمت و… را هم در دست نداریم. اما احتمالا تا چند هفته دیگر باید منتظر معرفی رسمی یک تبلت قدرتمند دیگر، این بار از طرف لنوو باشیم.



           
دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 20:35
mahnaz

                  

جستجوگر گوگل،‌ تا هفته آینده خدمات جدیدی در زمینه موسیقی ارائه می دهد.

بر اساس گزارش شرکت گوگل قصد دارد در نسخه جاری جستجوگر خود مشخصات جدیدی، از جمله یک حافظه موسیقی MP3 که متصل به شبکه اجتماعی گوگل پلاس است را اضافه کند.

این خصوصیت به کاربران اجازه می دهد تا بیش از بیست هزار TRACK از هر مرورگری را آپلود کنند.



           
دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 20:31
mahnaz

 

عيد کمال دين . سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصايت و ولايت امير المومنين عليه السلام بر شيعيان و پيروان ولايت خجسته باد.

به همين مناسبت اس ام اس هاي تبريکي را آماده کرده ايم که در ادامه مي توانيد مشاهده کنيد.

 

آريا موبايل | Ariamobile.Net


 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 19:46
mahnaz

با تشکر از سایت ایران ویج



           
دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 18:44
mahnaz

                     مجموعه جدید په نه په های جدید و گلچین - آبان 1390



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 18:22
mahnaz
           
دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 17:28
mahnaz

               www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 17:18
mahnaz

www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


اسطوره دنیای تکنولوژی مرد به سادگی طراحی محصولاتش و به مرموزی شخصیتش. مدیری که همیشه از نظر کارکنانش یک شخصیت بزرگ و نفوذناپذیر به نظر می رسید. برخلاف بسیاری از آن ها که شهرت را چاشنی زندگی شان کرده اند همیشه از حواشی مربوط به زندگی شخصی اش به دور بود و تمایلی به صحبت درباره جزئیات زندگی اش نداشت؛ او حتی درباره بیماری اش هم حرفی نمی زد. استیو جابز به سوالات مربوط به زندگی خصوصی اش جواب نمی داد و به همین دلیل دانستن جزئیات زندگی او برای خیلی ها جالب شده بود. با این اوصاف است که بعد از مرگ این اسطوره جهان تکنولوژی، خیلی ها به دنبال کشف اسرار زندگی او هستند. با این همه اما بخش خبری وب سایت Yahoo در مطلبی با عنوان «چیزهایی که درباره زندگی استیو جابز نمی دانید» در مورد ناشناخته های زندگی بزرگ ترین مرد جهان تکنولوژی گفته که آن ها را در ادامه مطلب می خوانید



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 17:12
mahnaz
           
دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 17:2
mahnaz

بعد از ارایه آیفون جدید، کاربران زیادی در مورد طول عمر باطری شکایت داشتند. چیزی که اپل در ابتدا آن را نادیده گرفت. اما بعد از گسترده شدن شکایت ها موضوع را یک مشکل نرم افزاری نامید و همه منتظر بودند با آپدیت جدید مشکل را رفع کند.

چند روز پیش بالاخره آپدیت از راه رسید اما همچنان کاربران زیادی از مشکل باطری آیفون 4S شکایت داشتند. در نهایت اپل هم روز گذشته اعلام کرد که این آپدیت تمام مشکلات باطری را حل نمی کند. اما جزئیات بیشتری در این مورد مشخص نشد.

از طرف دیگر برخی Siriرا عامل مشکل باطری در آیفون می داند و سایت iFixit متوجه شده در آیفون جدید یک سنسور مادون قرمز تعبیه شده که همیشه روشن است و برای تشخیص بالا بردن آیفون برای فرامین صوتی به Siri به کار می رود. هر چند بسیاری از کاربران حتی با خاموش کردن Siri و سرویس های موقعیت یابی مشکل باطری را دارند.

جالب اینجا است که به نظر می رسد بدشانسی اپل در باطری هایش به آی پادهای قدیمی هم سرایت کرده باشد چرا که این شرکت امروز در بیانیه ای عجیب اعلام کرد برخی مدل های نسل اول آی پاد نانو که ساخت ۵ سال پیش هستند مشکل باطری دارند و باید برای تعویض برگردانده شوند!

به هر حال مشکل باطری آیفون 4S همچنان برای بسیاری از کاربران حل نشده است. با اینکه اپل ادعا می کند این یک مشکل نرم افزاری برای تعداد محدودی کاربر است، اما می توان در صحت این صحبت ها شک کرد و به مشکلی گسترده تر و حتی سخت افزاری اندیشید. چرا که اپل در این مورد سابقه خوبی ندارد و حتما ماجرای مشکل آنتن دهی آیفون 4 را به خاطر دارید؟

 



           
یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:, :: 19:48
mahnaz

                  

خون آزمایشگاهی که در لابراتوارهای پیر و ماری کوری پاریس از سلولهای بنیادی مغز استخوان به دست آمده است، چند روز پیش به یک داوطلب تزریق شد. این برای نخستین بار است که خونی که در خارج از بدن موجودی زنده ساخته شده است، به یک انسان تزریق می شود. در حال حاضر دریافت کننده خون نه تنها زنده است بلکه هیچ عارضه ای هم نشان نداده.با تولید این خون، نگرانیهای ناشی از کمبود خون در بیمارستانها کمرنگتر خواهند شد و انسان هم می تواند خوشحال باشد که حالا خون را هم تولید می کند.



           
یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:, :: 19:45
mahnaz

                      

دانشمندان موسسه جانورشناسي دانشگاه كيل آلمان با الهام گرفتن از حشرات موفق به ابداع نوعي نوار چسب شده‌اند كه مي‌توان آنرا هزاران بار مورد استفاده قرار داد، بدون اينكه خاصيت چسبندگي خود را از دست بدهد.

اين محققان با مطالعه شيوه بالا رفتن حشرات از ديوار با استفاده از موهاي ريز پاهايشان موفق به ساخت چسبي بر اين اساس شده‌اند.

آنها يك چسب سيليكوني با طرحي شبيه موهاي ريز ساخته‌اند كه از قدرت زيادي برخوردار بوده و حتي يكي از محققان خود را با آن از سقف آويزان كرد.

كليد اين توانايي منحصر به فرد حشرات در بالا رفتن از ديوار اين حقيقت است كه موهاي بسيار آنها از نوك‌هاي مسطحي برخوردار بوده كه مي‌توانند براي تماس حداكثر با سطح خود را گسترش دهند.

به گفته استانيسلاو گورب، محقق ارشد اين پروژه، مورد اصلي براي چسبندگي خوب، داشتن تماس كامل با سطح بوده كه حشرات به دليل داشتن چندين نقطه تماس مي‌توانند با هرسطحي خود را مرتبط كنند.

جدا كردن نوار چسب ساخت اين تيم از سطح حداقل دو برابر سخت‌تر از يك نوار چسب صاف با همين مواد است. همچنين از اين چسب مي‌توان در زير آب استفاده كرد و اين ماده هيچ چسبندگي از خود بر روي سطح باقي نخواهد گذاشت.

 چسب‌هاي الهام گرفته زيستي از كاربري‌هاي تجاري بالقوه زيادي از روباتهاي جستجوگر بالارو تا دستگاه‌هاي جدا و سوار كن صنعتي برخوردار هستند.

اين تيم هنوز در حال بهره‌گيري از طبيعت براي الهامات بيشتر در دنياي علم هستند. آنها اكنون در حال بررسي تعدادي از سطوح طبيعي مانند بال پوششي سوسك، پوست مار و گياهان داراي خاصيت ضدجذب هستند.



           
یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:, :: 19:42
mahnaz

به عنوان یک گیکچه چیزهایی در کیف و کوله پشتی تان حمل می کنید؟ اینجا یک لیست ده تایی از مهمترین و پرکاربردترین مواردی را پیدا می کنید که در کیف لپ تاپ یک گیک پیدا می شود. احتمالا شما هم بعضی از آنها را در کیف تان دارید و به همراه داشتن بعضی دیگر تا به حال به فکرتان نرسیده است. پس ادامه مطلب را از دست ندهید تا کوله پشتی گیکی تان را تکمیل کنید.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:, :: 19:38
mahnaz

                           

این دسته کلید کمک بزرگی برای کسانی است که مرتب کلیدهایشان را گم می کنند. این گجت به یک فرستده بلوتوث مجهز است و یک اپلیکیشن هم روی تلفن شما نصب می شود تا ارتباط دو طرفه آنها را فراهم کند.

هر زمان که دسته کلید را گم کنید از طریق امواج ارسالی و اپلیکیشن روی تلفن می توانید کاری کنید که دسته کلید با یک آژیر، شما را از مکان خودش مطلع کند. در حال حاضر اپلیکیشن این دسته کلید برای اندروید و بلک بری در دسترس است.

جالب اینجا است که برعکس آن هم قابل استفاده است به این معنی که اگر تلفن را گم کرده باشید می توانید با زدن یک دکمه روی دسته کلید کاری کنید تا تلفن زنگ بخورد و آن را پیدا کنید. البته این امکان زیاد هم مفید نیست.

هر چند به خاطر برد محدود بلوتوث خیلی هم نمی توان این گجت ۶۰ دلاری را کاربردی نامید و اگر از برد موثر خارج بشود دیگر کاری از دست اش بر نمی آید. ضمن اینکه اگر تلفن و دسته کلید را با هم گم کنید دیگر اوضاع تان خراب است و مجبورید از اپلیکیشن های مخصوص پیدا کردن تلفن همراه استفاده کنید.



           
یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:, :: 19:33
mahnaz

بعضی ها مانند شرکت فیلیپس معتقد اند تفاوت زیاد در محصولات اندرویدی دردسر ساز است. سخت افزارهای مختلف، طراحی متفاوت، روش های مختلف برای اتصال و… البته از نگاه خیلی های دیگر هم این یک مزیت برای داشتن انتخاب های گوناگون به حساب می آید و اصلا عیب نیست.

به هر حال شرکت فیلیپس می گوید که متوجه این مشکل شده و در جدیدترین محصول اش قصد داشته همه اندرویدی ها را راضی کند و این اسپیکر جدید می تواند به تمام دستگاه های اندرویدی موجود در بازار متصل شود. اما اگر نتیجه کار فیلیپس را ببینید شاید خنده دار به نظر برسد.

اسپیکر AS851 یک محصول ۳۰ واتی است و به همراه دو مدل کوچکتر دیگر وارد بازار میشود. فیلیپس می گوید که مشکل اصلی این بوده که تلفن های اندرویدی دارای پورت میکرو یو اس بی در شکل های متفاوتی هستند و طراحی یک پورت که به تمام محصولات بازار بخورد کار پیچیده ای بوده است. در نهایت آنها یک پورت متغییر ساخته اند که می تواند به تمام تلفن های اندروید متصل شود. اما قسمت خنده دار ماجرا اینجا است که آنها موفق نشده اند کار پخش موسیقی را از طریق آن پورت انجام بدهند و با اتصال گوشی به اسپیکر فقط آن را شارژ می کنید!

حالا برای پخش موسیقی باید چه کنیم؟ اینجا است که باید از بلوتوث کمک بگیرید! بله برای پخش موسیقی باید اپلیکیشن مخصوص فیلیپس را روی تلفن اندرویدی تان نصب کنید تا پخش را از طریق بلوتوث انجام بدهد. و در نهایت اگر از قیمت ۲۰۰ یورویی این اسپیکر مطلع بشوید احتمالا هیچ ایده ای ندارید که چرا چنین محصولی قرار است با این همه سر و صدا وارد بازار بشود؟

کاربران اندروید همین الان هم می توانند با تنوع قیمت بسیار زیاد و البته ارزان تر اسپیکر های بلوتوث را در بازار تهیه کنند و آنها به خوبی با انواع اپلیکیشن های پخش موسیقی اندروید کار می کنند و برای شارژ هم کافی است که تلفن را به شارژ اش متصل کنید.



           
یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:, :: 19:31
mahnaz

ژورنال “مدیریت در مهندسی” انجمن مهندسان عمران آمریکا مقاله یک پژوهشگر ایرانی دانشگاه واترلو و عضو هیئت علمی دانشکده معماری دانشگاه تهران را به عنوان بهترین مقاله خود در سال ۲۰۱۱ برگزید.
به گزارش خبرنگار مهر، ژورنال “مدیریت در مهندسی” مجله تخصصی “انجمن مهندسان عمران آمریکا” (ASCE) است که همه ساله از میان مقالاتی که منتشر کرده است بهترین مقاله سال را انتخاب می کند.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:, :: 19:25
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.