اسلایدر

طرح مبتکر ایرانی برای افزایش امنیت المپیک
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

مبتکر ایرانی در راستای آماده سازی شهر لندن برای آغاز مسابقات المپیک، سطلهای زباله هوشمند ابداعی خود را در سطح شهر لندن نصب کرده که علاوه بر قابلیت جداسازی زباله ها و نمایش اطلاعات سودمند به توریستها، ضد بمب است...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:52
mahnaz

 

آیا این عکس ها واقعی است؟

در این تصاویر، اسکلت های غول پیکری را می بینید که بر اساس شواهد موجود در بیابان های مصر مدفون شده اند و باستان شناسان در کاوش هایی که در شمال شرق این کشور ترتیب دادند، موفق به کشف آنها شدند. فکر می کنید این تصاویر واقعی هستند یا صرفا یک شوخی تصویری به شمار می آیند؟

 

مجله مهر: این عکس ها از 8 سال قبل تا به حال در ایمیل ها و سایت های اینترنتی دست به دست می شوند و خیلی از روزنامه های دنیا آنها را به چاپ رسانده اند. اما جالب است بدانید که پنج سال پس از انتشار این تصاویر، سایت نشنال جئوگرافیک اعلام کرد این عکس ها واقعی نیستند و یک شوخی فتوشاپی به حساب می آیند!


ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:47
mahnaz

کمتر از دو هفته پیش بود که خبر از انتشار ویدیوی معرفی نسل جدید اپتیموس ال جی داده شد.این موبایل جالب ساعاتی پیش به صورت رسمی رونمایی شد. ال جی همانند مراسم CES صبر و تحمل کافی برای شروع نمایشگاه را ندارد و تنها چند روز قبل از شروع کنفرانس جهانی موبایل (MWC) که قرار است از ۲۷ فوریه آغاز شود، موبایل هوشمند جدید اپتیموس وی یو خود را رونمایی کرد.

این عکس های جدید به خوبی نسبت طول به عرض 4x3 این موبایل را نشان می دهند و روزلوشن تصویر آن هم 1024 در 768 پیکسل اعلام شده است. صفحه نمایش این موبایل از نوع IPS LCD بوده و ۵ اینچ قطر دارد که شایعات مطرح شده قبلی را در خصوص مشخصات آن تایید می کند. درون این موبایل هم شاهد یک پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و باتری ۲۰۸۰ میلی آمپری خواهیم بود. دوربین آن ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار بوده و از شبکه LTE پشتیبانی می کند. سیستم عامل این موبایل اندروید ۲.۳ نان زنجبیلی بوده و ضخامت آن تنها ۸.۵ میلیمتر است. البته قرار است که در سه ماه آینده اندروید آن به نسخه بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich) ارتقا پیدا کند.

این تلفن هوشمند ۱۶۸ گرمی قرار است از ماه مارس توسط دو اپراتور کره ای SK Telecom و LG‪+‬ در کره جنوبی به بازار عرضه گردد. البته از قیمت و زمان عرضه آن به بازارهای جهانی هنوز خبری در دست نیست.



           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:44
mahnaz

محققان اسكاتلندي با استفاده از فناوري «سيماتيكس» و استخراج DNA موي سر بتهون، موفق به ساخت يك آهنگ شدند و بدين ترتيب، اثري جديد را پس از گذشت دو قرن از مرگ اين موسيقيدان ارائه كردند.

موي سر بتهون براي رسيدن به دستان محققان، راه درازي را طي كرده و نسل‌هاي مختلف از آن محافظت كرده‌اند؛ موي سر اين موسيقيدان بزرگ، حتي از زندان «آشوتيس» نازي‌ها نيز جان سالم به در برده است.

سرانجام يك تيم تحقيقاتي با همكاري هنرمند ايتاليايي، موي سر بتهون را در سال 2009 ميلادي در حراجي ساتبي خريداري كرده و توانستند نمونه DNA را از موي سر بتهون استخراج كنند.

«اسكات ميچل» آهنگساز اسكاتلندي از فناوري «سيماتيكس» براي ساخت نت موسيقي استفاده كرد. فناوري سيماتيكس بررسي نقوش و اشكال ايجاد شده توسط فركانس‌هاي موسيقي زمان عبور دادن از آب يا لايه نازك شن است.

اين آهنگساز 22 آمينو اسيد منحصر به فرد را در نمونه DNA بتهون مشخص كرد و براي هر يك، نت موسيقي اختصاص داد و بر اساس نت‌هاي موسيقي يك قطعه آهنگ براي پيانو و ويولن نوشت.

بر اساس نامه‌هاي عاشقانه بتهون نيز شعري تهيه شد و محصول نهايي يك آهنگ پنج دقيقه‌اي به نام «آخرين ترانه لودويگ» بود.

بدين ترتيب، موسيقيدان برجسته آلماني، پس از گذشت 200 سال از زمان مرگش، موفق شد اثري جديدي را به مردم دنيا هديه كند.



           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:40
mahnaz

یک شرکت کره ای در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل از تبلت جدیدی رونمایی خواهد کرد که از ماه مارس وارد بازار می شود.

کنگره جهانی موبایل از 27 فوریه در شهر بارسلونای اسپانیا آغاز به کار می کند. در این راستا، بسیاری از شرکتهای فعال در بخش ارتباطات موبایل به ارائه پیش خبرهایی از نوآوریهایی که قرار است در این نمایشگاه عرضه کنند پرداخته اند...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:35
mahnaz

 

 

پسر در حال دویدن
زااااارت (صدای زمین خوردن)

رفیق پسر: اوه اوه شاسکول چت شد؟ خاک بر سرت آبرومونو بردی الاغ، پاشو گمشو! (شپلخخخخخ "صدای پس گردنی")
یک رهگذر: چیزی مصرف کردی؟یکم کمتر میزدی خب!
یک خانوم جوان رهگذر: ایییییش پسر دست و پا چلفتیِ خنگ!

 

 

 


دختر در حال راه رفتن
دوفففففففسک (زمین خوردن به دلیل نقص فنی در قسمت پاشنه کفش)

رفیق دختر: آخ جیگرم خوبی؟ فدات شم! الهی بمیرم! چی شدی تو یهو؟ وااااااااااای…
یک رهگذر: دخترم خوبی؟ فشارت افتاده؟ میخوای برسونمت دکتری جایی؟
یک پسر جوان رهگذر: ای وای خانوم حالتون خوبه؟ دستتونو بدین به من!
من ماشینم همینجا پارکه یه لحظه وایسین،با این وضع که دیگه نمیتونین پیاده برین



           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:32
mahnaz

جستجوی معادله ای ویژه در موتور جستجوی گوگل که از قابلیت تجزیه فرمولهای ریاضی برخوردار است، نمودار این فرمول را که به معادله "عشق" شهرت پیدا کرده نمایش خواهد داد.

موتور جستجوی مشهور گوگل نتایجی فراتر از صفحات ساده وب را برای کاربرانش فراهم می آورد، گوگل می تواند زبانهای مختلف را ترجمه کند و یا مقیاسهای اندازه گیری مختلف را به یکدیگر تبدیل کند.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:28
mahnaz

میترا طاهری زیباترین مجری جهان که از پدر ایرانی و مادر فرانسوی می باشد او به طور چند سال متوالی به عنوان زیباترین مجری جهان شناخته شده است و هم اکنون به عنوان مجری خبری در شبکه LCI فرانسه مشغول به کار می باشد او تنها یک بار و در زمانی که فقط 3 سال داشته است به ایران سفر کرده است.

 



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:24
mahnaz

یک شرکت تایوانی در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا از تلفن همراه هوشمندی رونمایی می کند که به جای حافظه داخلی از یک فضای ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده می کند.

این تلفن همراه هوشمند که Acer CloudMobile (ایسر موبایل ابری) نام دارد، اولین تلفن همراه هوشمندی است که برپایه فناوری AcerCloud عمل می کند.

این فناوری به این دستگاه اجازه می دهد که به جای نیاز به حافظه داخلی از یک فضای ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده کند.

این موبایل ابری محصول شرکت ایسر که قرار است در کنگره جهانی موبایل که از 27 فوریه در بارسلونا کار خود را آغاز می کند یک تلفن همراه هوشمند مجهز به نمایشگر 4.3 اینچی و قطر 10 میلیمتری است.

کاربر می تواند روی عکسبرداری با وضوح تصویر بالا و بلندگوهای با کیفیت دالبی این دوربین حساب کند.

براساس گزارش وب نیوز، برپایه برخی شایعات، این تلفن همراه به اتصالات HSPA+ و پردازشگر 1.5 گیگاهرتزی خواهد بود.

در بخش نرم افزاری، Acer CloudMobile برپایه سیستم عامل آندروئید بستنی نانی نسخه 4.1 است.



           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:22
mahnaz
           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:17
mahnaz

 

مجموعه اس ام اس و پیامک تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق (ع)

 

مـــــژده ایـــدل کــه مـهــیــن آیـت یــزدان آمــد

مــشــعــل راه هـدا خـتــم رســـولان آمـد

تـا زنـــده پـــرچـــم تــوحـیــد بـهـر بـــام و دری

بـهـر نــابـودی اصــنـــام شــتــابـان آمــد

مـسـلـمـیـن را بـده از قـول خــــداونـــد نــویـــد

اشــرف خـلـق جـهـان نـیـر تــابـــان آمـد



ادامه مطلب ...


           
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 20:10
mahnaz

با قوت گرفتن خبر ارایه آی پد 3 طی چند هفته آینده، سهام اپل با رشد صعودی جدیدی مواجه شده و همین سبب شده تا ارزش این شرکت هم اکنون به ۴۵۹.۸ میلیارد دلار برسد. به همین خاطر نیویورک تایمز در بخش اقتصادی اش مقایسه جالبی انجام داده است: ارزش اپل هم اکنون از مجموع مایکروسافت و گوگل روی هم بیش تر است. اما این فقط یکی از مقایسه ها است. بهتر است بقیه مقایسه های نیویورک تایمز را هم ببینید:

- با ارزش ۴۶۰ میلیارد دلار، اپل هم اکنون از مجموع گوگل، Goldman Sachs، جنرال موتور، فورد، استار باکس و هواپیما سازی بویینگ روی هم ارزش بیشتری دارد.

- اپل در حال حاضر تقریبا دو برابر مایکروسافت (که حدود ۲۵۸ میلیارد دلار ارزش دارد) می ارزد و آن را با گوگل ۱۹۸ میلیاردی هم مقایسه کنید.

- این شرکت همچنین تقریبا دو برابر جنرال الکتریک ۲۰۲ میلیاردی و IBM که ۲۲۴ میلیارد است و وال-مارت که ۲۱۲ میلیارد است ارزش دارد.

البته باید ببینیم این شرکت در سال های آینده چگونه عمل می کند. چرا که مایکروسافت و گوگل با سرعت زیادی در حال نزدیک شدن هستند. گوگل با اندروید و مایکروسافت با ویندوز 8 و ویندوز فون برنامه های زیادی برای تصاحب بازار دارند.



           
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 19:47
mahnaz

در این مطلب که در دو بخش تهیه شده قصد داریم تا شما را با تعدادی از خودروهای شرکت های معروف که در سال 2012 به بازار خواهند آمد آشنا کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، سال 2012 میلادی تازه آغاز شده است و شرکت های گوناگون در عرصه های مختلف از مدتی قبل محصولات جدید خود را که در این سال به بازار عرضه می کنند را معرفی کرده اند. شرکت های اتومبیل سازی نیز به مانند سایر شرکتها به معرفی محصولات جدید خود برای سال 2012 پرداخته اند .



ادامه مطلب ...


           
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 19:43
mahnaz

شركت Innovega به عنوان مجري طرح پروژه لنزهاي تماسي واقعيت مجازي از احتمال عرضه اين محصول تا سال 2014 خبر داد.

لنزهاي تماسي واقعيت مجازي تصاوير را به صورت سه بعدي روي چشم افراد به تصوير مي كشند. صفحه نمايش فوق باريك به صورت مستقيم روي كره چشم كاربر قرار مي گيرد

به گفته استيو ويلي، مدير عامل شركت Innovega، ديدن تصاوير با لنزهاي واقعيت مجازي مانند ديدن تصاوير در تلويزيون 240 اينچ است.

اين لنزها مي توانند با گوشي هاي هوشمند و دستگاه هاي بازي قابل حمل تطبيق پيدا كنند كه به كاربر تصويري بسيار شفاف تر ارائه مي كند.

از ديگر طرح هاي در دست اجرا در اين شركت، پروژه لنزهاي iOptik‌ با همكاري آژانس پروژه هاي تحقيقاتي پيشرفته دفاعي آمريكا (DARPA) است.

لنزهاي iOptik كه با بهره گيري از فناوري‌هاي بسيار پيشرفته و مهندسي نانو طراحي مي‌شوند، اطلاعات دقيقي را از ميدان جنگ به طور مستقيم به چشم كاربران (سربازان) ارسال مي شوند و كاربر مي تواند به راحتي روي اشياء دور متمركز شده و زوم كند.

به جاي استفاده از تجهيزات سنگين مانند كلاه هاي تصوير مجازي، تصاوير ديجيتالي با شفافيت بسيار بالا مستقيما روي چشم سرباز نقش مي بندد كه در زمان جنگ بسيار كاربردي است.

اين نخستين بار است كه آژانس تحقات دفاعي آمريكا در پروژه لنزهاي واقعيت مجازي مشاركت مي كند.

مسوولان شركت از عرضه لنزهاي واقعيت مجازي تا سال 2014 خبر مي دهند و با توجه به شمار استفاده كنندگان از لنزهاي تماسي، احتمالا اين محصول پيشرفته نيز با استقبال مردم مواجه مي شود.



           
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 19:40
mahnaz

طی چند سال گذشته بیشتر خبرها در مورد ساخت برج های بلند جهان از سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بوده است. اما حالا نوبت به دریای خزر و کشور آذربایجان رسیده تا بلندترین آسمانخراش جهان را به ارتفاع ۱۰۵۰ متر بسازد.

قرار است این برج با نام برج آذربایجان توسط یک گروه تجاری ساخته شود. اگر بخواهید اندازه آن را با نزدیک ترین رقیب ها مقایسه کنید باید بدانید که برج آذربایجان ۲۲۰ متر از برج خلیفه دبی که هم اکنون رکورد دار جهان به حساب می آید بلند تر است و از برج پادشاهی عربستان که در دست احداث می باشد نیز ۵۰ متر بلند تر خواهد بود.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 19:36
mahnaz

تصاویری که در ادامه می بینید از کشتی بزرگی است که به نام تایتانیک جدید معروف شده است.
 

با تایتانیک جدید آشنا شوید !



ادامه مطلب ...


           
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 19:32
mahnaz

پزشكان معتقدند نوعي عسل قوي و بسيار مفيد موسوم به عسل مانوكا براي درمان عفونت‌هاي زخمي مزمن بسيار موثر است و حتي مي‌تواند در مراحل ابتدايي جراحت از پيشرفت عفونت جلوگيري كند...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 19:22
mahnaz

يك متخصص پوست در يزد مهمترين علت سياهي دور چشم، وراثت است.

دكتر پريچهر كفايي مهمترين علت سياهي دور چشم را جنبه ارثي بودن آن دانست و اظهار كرد: افرادي كه سياهي دور چشم آنها جنبه ارثي دارد ممكن است با عواملي مانند خشكي پوست، انواع اگزماي دور چشم، بعضي انواع كم خوني ها، خستگي، بي خوابي و استرس تشديد شود.

وي افزود: با توجه به ارثي بودن سياهي دور چشم، نقش تغذيه در آن تاثيرگذار نيست ولي اگر فرد كمبود تغذيه اي و كمبود مواد غذايي داشته باشد كه منجر به كم خوني شود، باعث تشديد سياهي دور چشم مي شود.

وي ادامه داد: محصولات و كرم‌هاي رفع سياهي دور چشم تا حدي در بهبود سياهي موثر هستند ولي با توجه به ارثي بودن آن به طور كامل درمان نمي شود.

وي گفت: درمان‌هاي خانگي، سياهي دور چشم را به صورت موقت برطرف مي كند.



           
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 19:16
mahnaz

شما در انتظار معرفی آی پد 3 هستید؟ خبر عجیبی که ساعاتی پیش منتشر شده، حکایت از این دارد که فاصله زیادی تا از راه رسیدن نسل سوم تبلت اپل نداریم. سایتallThingsD گزارش کرده که بر اساس منابع اش، اپل تصمیم گرفته در هفته نخست ماه مارس آی پد 3 را معرفی کند.

تا به حال شایعات زیادی در مورد مشخصات فنی آی پد جدید منتشر شده اما طبق معمول از صحت هیچ یک از آنها اطمینان نداریم. اما این بار سایت allThingsD با اطمینان زیادی از تاریخ معرفی صحبت می کند و حتی می گوید حدود یک هفته بعد از معرفی، منتظر ورود آی پد 3 به بازار باشید.

بر اساس شایعات منتشر شده آی پد 3 از نظر شکل ظاهری مانند آی پد 2 است اما با پردازشگری قدرتمند تر و نمایشگری با رزولوشن بسیار بالاتر.

سال گذشته استیو جابز با وجود بیماری خودش را به مراسم معرفی آی پد 2 رساند و تبلت جدید اپل را معرفی کرد. این مراسم آخرین معرفی استیو جابز بود. اما امسال با درگذشت او مشخص نیست چه کسی معرفی آی پد جدید را به عهده خواهد داشت.



           
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 19:7
mahnaz
           
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 19:2
mahnaz

دیرینه شناسان بقایای فسیلی کروکودیلی را شناسایی کردند که در دوره کرتاسه می زیسته و با داشتن سپری روی سر همانند یک پلیکان شکار می کرده است.

دانشمندان دانشگاه میسوری موفق شدند فسیل یک جد بسیار قدیمی از کروکودیلهای مدرنی را کشف کنند که سر آنها به شکل یک سپر است.

این فسیل که در مراکش کشف شده است مربوط به هیولایی به طول 9 تا 11 متر ساکن رودخانه است که از سایر حیوانات بزرگ اواخر دوره کرتاسه برای مثال گونه ای ماهی به نام سلاکانت (Coelacanth) به طول 4 متر تغذیه می کرده است.

این کروکودیل که به عنوان یک گونه جدید، Aegisuchus witmeri نامگذاری شده است برخلاف کروکودیلهای امروزی از آرواره نیرومندی برخوردار نبوده است.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "تقریباً مطمئن هستیم که این فسیل مربوط به گروهی از کروکودیلها است که در بین آنها خزندگانی چون کروکودیلهای سر تخت که آرواره بسیار ضعیف و باریکی دارند دیده می شود.

بنابراین ما نباید این حیوانات را درحال مبارزه با دایناسورها یا سایر حیوانات بزرگ تصور کنیم. درحقیقت، احتمال بیشتری وجود دارد که این فسیل مربوط به شکارچیانی سریع و مخفی کار باشد که منتظر می ماندند و به محض عبور شکار خود، آن را با دهان بزرگی که به شکل سبد و کمی شبیه به دهان پلیکانهای امروزی بوده است به دام می انداختند."

براساس گزارش NextMe، هنوز مشخص نیست که سر سپر- مانند این کروکودیل که 99 میلیون سال قبل زندگی می کرده چه کاربردی داشته است. اما به اعتقاد این دیرینه شناسان این سپر برای تنظیم دمای بدن این حیوان به کار می رفته است.



           
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 18:24
mahnaz

به نظر می رسد شکاف دیجیتالی میان بچه ها و خانواده شان روز به روز بزرگ تر می شود. به گونه ای که مطالعات نشان می دهد یک ششم پدر و مادرها (۱۶ درصد) مجبورند ابزارها و گجت هایی را برای فرزندان شان خریداری کنند که به طور کامل آن را درک نکرده و شیوه کار با آن را بلد نیستند.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که بیش از دو سوم کودکان در خانه اجازه دارند که فیلم هایی را تماشا کنند که مناسب سن شان نیست و یک چهارم آنها بازی های کامپیوتری را انجام می دهد که مخصوص سنین بالاتر است.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 22:5
mahnaz

 

ماهیگیران پاکستانی برای بلند کردن یک کوسه نهنگی 12 متری از آبهای لنگرگاه شهر بندری کراچی مجبور شدند حداکثر از 5 جرثقیل استفاده کنند.

روز سه شنبه 7 فوریه 2012 جمعیت انبوهی از تماشاگران در لنگرگاه شهر بندری کراچی پاکستان شاهد از آب بیرون کشیدن لاشه یک کوسه نهنگی 12 متری بودند که بین 6 تا 7 تن وزن داشت.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 22:0
mahnaz
           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 21:47
mahnaz

نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهند که بیگانگان فضایی، در صورتی که وجود داشته باشند، باید تاکنون انسانها را پیدا می کردند و يا بلعكس.

"توماس هیر" ریاضیدان دانشگاه "گلف کاست" فلوریدا می گوید: یا انسان در این جهان تنها است، یا آنها ما را تنها گذاشته اند!"

"هیر" که نتایج مطالعات خود را در انجمن ریاضیات آمریکا در بوستون ارائه کرده است، بر اساس تخمین‌هایی که وی از مدت زمان مورد نیاز یک جامعه برای جمع آوری منابع و دانسته های تکنولوژیکی برای ترک کردن جهانی که در آن زندگی می کند و سفر به جهانی دیگر به آن نیاز است، به چنین نتیجه ای رسیده است.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 21:39
mahnaz

يک متخصص پزشکي ورزشي گفت: غذاهاي سرخ شده، لبنيات پر چرب، غذاهاي آماده مانند سوسيس، کالباس و پيتزا، چربي هاي اشباع شده مانند روغن هاي حيواني و گياهي جامد و کره جزو مواد غذايي غير مجاز براي افراد مبتلا به بيماري قلبي مي باشند.

دکتر بهزاد حيدرپور تصريح کرد: همچنين امعاء و احشاء حيواني مانند دل، جگر، قلوه، سيرابي و مغز، ميگو و گوشت هاي پر چرب (حتي الامکان بايد چربي هاي قابل رويت جدا شوند)، دسرهاي چرب، انواع کلوچه، کيک، شيريني ها مخصوصاً شيريني تر، روغن نارگيل، سس هاي سالاد، انواع شکلات، چيپس و پفک، زرده تخم مرغ و غذاهاي کنسرو شده نبايد توسط بيماران قلبي مصرف شوند.

وي گفت: توصيه مي کنم بيماران قلبي در حد توان از ترشيجات پرهيز کنند، اين افراد مي توانند از ليمو ترش به عنوان چاشني غذا بهره ببرند.

دکتر حيدرپور در خصوص رژيم غذايي توصيه شده در بيماران قلبي اظهار داشت: در اين بيماران همراه با کاهش مصرف چربي هاي جامد بايد غذاهاي غني از نشاسته مانند نان و سيب زميني آب‌پز يا کبابي، غلات و حبوبات، ميوه و سبزيجات، شير و لبنيات کم چرب و همچنين روغن زيتون مصرف شود.

وي گفت: اين افراد بايد همراه وعده غذايي سالاد ، سبزي همراه با آبليمو و چاشني ماست مصرف کنند و از خوردن سس مايونز اجتناب نمايند.

اين متخصص تاکيد کرد: به بيماران قلبي توصيه مي کنم روزانه دو عدد گردو را در وعده صبحانه مصرف کنند. بيماران قلبي مي توانند از سويا استفاده کنند اين ماده علاوه بر غني بودن از پروتيين، باعث کاهش ميزان کلسترول بدن هم مي شود.

وي در خاتمه گفت: بيماران قلبي بايد به ميزان کافي در روز مايعات مصرف و از کم آبي بدن خود پيشگيري كنند. اين افراد داروهاي خود را با ميزان کافي آب مصرف کرده و از خوردن قرص بدون آب اجتناب نمايند.



           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 21:35
mahnaz



           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 21:32
mahnaz

عکسی که در بالا می بینید، متعلق به موجودی است که دانشمندان اعتقاد دارند ممکن است همه گونه های جانوری از آن منتج شده باشند. اولین موجود چند سلولی که طبق نظریه های تکاملی، همه موجودات زنده نتیجه میلیاردها جهش و دگرگونی آن هستد؛ از ماهی ها تا دوزیستان، خزندگان و پرندگان و پستانداران، و در نهایت انسان.

دانشمندان این موجود را Otavia antiqua نام نهاده اند، اوتاویا با عمر ۷۶۰ میلیون ساله، قدیمی ترین حیوان کشف شده است. محققان می گویند که این موجود در آب های سرد، کم عمق و آرام، به باکتری ها و جلبک ها می چسبیده و از طریق منافذ بدن لوله ای اش، از آنها تغذیه می کرده است.

اوتاویا ظاهری اسفنجی داشته و البته یک موجود ریز، کوچکتر از دانه شن بوده است. دیرینه شناس زیستی دکتر باب براین از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند -که بخاطر تحقیقاتش بر روی گونه انسانی (Hominid) شهرت زیادی دارد- فسیل صدها اوتاویا را در یک سنگ در پارک ملی اِتوشا در نامیبیا یافته است. نمونه های پیدا شده متعلق به انواع زیادی از این موجود هستند و این نشان می دهد که احتمالا این ارگانیسم ها گستردگی فراوانی داشته اند.

طبق اطلاعات منتشر شده در ژورنال علوم آفریقای جنوبی، این موجود بسیار مقاوم و سخت جان بوده، به گونه ای که حداقل از دو دوران یخبندان زمین که محققان حدس می زنند ۶۵۰ میلیون سال پیش اتفاق افتاده اند، جان به در برده است. در هر یک از دوره های یخبندان زمین، سطح این سیاره تقریبا کامل از یخ و برف پوشانده شده است.

جالب اینکه این موجود کوچک در طی این دوره ها تقریبا بدون تغییر باقی مانده و هم پای جلبک ها و باکتری ها، نسل آن بیش از ۲۰۰ میلیون سال ادامه یافته است.

دکتر براین اعتقاد دارد که اوتاویا اولین موجود شکارچی کره زمین بوده و در دوران شروع حیاتش در این سیاره، بدون رقیب در بالای زنجیره غذایی ایستاده بوده است. طبق نظر دکتر براین اوتاویا اولین نفر در مسابقه تکامل حیات حیوانی بوده است. موجود ریزی که در ادامه، به انسان اجازه حکم فرمایی بر این سیاره را داده است.



           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 21:26
mahnaz

دوربینی که روی یکی از تلسکوپهای رصدخانه جنوبی اروپا واقع در شیلی نصب شده است توانست از سحابی که شبیه به نیمرخ چهره انسان است، تصویر جدیدی تهیه کند.

دوربین "تصویربردار میدان وسیع" (WFI ) که روی تلسکوپ 2.2 متری رصدخانه جنوبی اروپا واقع در "لا سیلا" در شیلی نصب شده است از سحابی NGC 3324 که در کهکشان راه شیری در قلب صورت فلکی "زورق" در فاصله حدود 7 هزار و 500 سال نوری از زمین قرار دارد عکس گرفت.

فعالیت تشکیل ستاره ای حاضر در این منطقه راه شیری چندین میلیون سال قبل آغاز شد و تعداد بسیاری ستاره بسیار گرم و عظیم را به وجود آورد که در این عکس به وضوح دیده می شوند.

پرتوهای شدید و بادهای ستاره ای حاصل از این ستارگان جوان روزنه ای را در میان ته نشستهای گرد و غبار و گاز پیرامون باز کرده اند که در طرف راست تصویر ظاهری شبیه به نیمرخ چهره انسان را ساخته است.

براساس گزارش اسپیس، به دلیل شباهت ظاهری این سحابی به چهره انسان، این توده آسمانی را همچنین با عنوان "سحابی گابریلا میسترال" نیز می شناسند که برگرفته از نام شاعر اهل شیلی و برنده جایزه نوبل ادبیات سال 1945 است.



           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 21:23
mahnaz

مایکروسافت قصد دارد در پایان این ماه میلادی و در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون نسخه پیش نمایش مخصوص مصرف کنندگان ویندوز 8 را ارایه کند. به همین منظور مراسمی ویژه در تاریخ ۲۹ فوریه برگزار خواهد شد.

در مسیر ارایه ویندوز 8، مایکرسافت یک نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان ارایه کرده که در سپتامبر سال گذشته وارد بازار شد. حالا تا چند روز دیگر نسخه پیش نمایش مصرف کنندگان وارد می شود که نام دیگر آن نسخه بتا است. در ادامه مایکروسافت نسخه RC را ارایه خواهد کرد و پس از آن باید منتظر نسخه نهایی باشید.

مایکروسافت هنوز تاریخ رسمی ارایه نسخه نهایی را اعلام نکرده است



           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 21:20
mahnaz

نفخ شكم كه عوامل متعددي در بروز آن نقش دارند يكي از شايع‌ترين اختلالات گوارشي است.

بلعيدن هوا هنگام صرف غذا عامل اصلي بروز نفخ يا احساس پري در معده و روده است و به همين دليل توصيه مي‌شود كه هيچ گاه غذا را با عجله نخوريد چون اين كار باعث مي‌شود هواي زياد وارد دستگاه گوارش شما شود.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 20:52
mahnaz

دو پزشک آمریکایی قلبی مصنوعی را به یک مرد 55 ساله پیوند زدند که به وی اجازه می دهد بدون اینکه ضربان قلب داشته باشد زندگی کند...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 22:22
mahnaz

به نظر می رسد که روز به روز بر تعداد مشتریان دوربین های دیجیتال سخت جان افزوده و استقبال از این محصول بیشتر می شود. دیروز خواندید که کانن دوربین قرص و محکم powerShot D20 را معرفی کرد و امروز هم خبرهای رونمایی جان سخت های پنتاکس و المپوس منتشر شده اند. حال بگذارید نگاهی دقیق تر به این دوربین های محکم داشته باشیم .


 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 22:19
mahnaz

روبات جدیدی معرفی شده است که قادر است در سراسر اتاقهای خانه یا اداره حرکت کند و محیطهای سردتر را گرم کند.

نخستین ماشینهای روباتیک تجاری خانگی، جاروبرقی های روباتیک بودند که در سال 2010 عرضه شدند. این روباتها می توانند به طور خودکار خانه را تمیز کنند. اکنون به نظر می رسد که نسل جدیدی از خانواده های روباتهای خانه دار وارد بازار شده اند که وظایفی فراتر از جارو کشیدن و تمیز کردن خانه را به عهده می گیرند.

در روزهای اخیر، روباتی به نامH800 معرفی شد که در سکوت کامل به تمام اتاقهای خانه یا اداره سر می کشد و مکانهایی را که به هوای تازه نیاز دارند، تهویه می کند.

اکنون طرح مفهومی روباتی به نام H-Agent معرفی شده که قادر است محیطهای سردتر خانه یا اداره را گرم کند. به ویژه این روبات می تواند دنبال شما به اتاقهای مختلف بیاید و گرمای آنها را تامین کند.

این روبات به خاطر حسگرها و مواد ویژه ای که دارد درک می کند که چه منطقه ای از آپارتمان گرمتر است. بنابراین می تواند نزدیکترین منابع احتمالی را شناسایی کند (شومینه، شوفاژ، بخاری ...)، به آنها نزدیک شود و گرما جذب کند.

سپس به اتاقهای سردتر می رود و این گرما را برای حفظ تعادل دما در محیطهای با دمای کمتر ساطع می کند.

براساس گزارش گیزمودو، این بدان معنی است که H-Agent به تنهایی قادر به تولید گرما نیست اما می تواند آنها را جذب کند.



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 22:15
mahnaz

محققان دانشگاه دوك و دانشگاه ايلينويز معتقدند مي توان با استفاده از سيستم آناليز لايه اي صدا (LVA) و بررسي تغيير لحن صداي فرد،‌ زمان دروغگويي وي را مشخص كرد.

محققان در سيستم LVA صداهاي ضبط شده را به وسيله نرم افزار اسكن صدا مورد بررسي قرار دادند و تغييرات اصوات را شناسايي كردند. اين تكنيك شامل آناليز الكترونيكي تغييرات لحظه اي صدا براي تشخيص زمان دروغگو گفتن است.

اين فناوري كه مجموعه اي از اندازه گيري اصوات پارامترها است، كاربردهاي بسيار متنوعي داشته و مي تواند در دادگاه يا توسط مأموران امنيتي فرودگاه ها مورد استفاده قرار گيرد.

محققان معتقدند اين فناوري مي تواند انقلابي بزرگ در حوزه تجارت ايجاد كرده و از دروغگويي مديران شركت ها هنگام عرضه محصولات جديد پيشگيري كند.

سيستم LVA يك فناوري در حال پيشرفت است كه توسط محققان شركت Nemesysco طراحي شد، اما به مرحله اجرايي درنيامده بود



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 22:10
mahnaz

سال ۲۰۰۸ بود که گوگل با مرورگر کروم وارد گود رقابت مرورگرها شد، از آن زمان تا کنون حدود ۴ سال می گذرد و کروم یکی از محبوب ترین مرورگر های کنونی محسوب می شود. اکنون در گامی دیگر این مرورگر به بازار تلفن های هوشمند راه یافته است.

گوگل دیروز در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که دارندگان اندروید نسخه 4.0 (بستنی حصیری)، می توانند از اپلیکیشن کروم بر روی دستگاه های خود استفاده کنند. در این پست نوشته شده مانند همیشه تمرکز اصلی مرورگر بر روی سادگی و سرعت بوده و سعی شده ایرادات رایج در مرورگرهای موبایل برطرف شوند.

این اپلیکیشن که هنوز نسخه بتا است، با قابلیت هایی مانند پیش نمایش خودکار لینک ها، حالت های مختلف برای جابه جا شدن بین تب ها و… می تواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

اما شاید برگ برنده گوگل کروم نسخه موبایل، امکان Sync کردن تب های باز شده بین نسخه دسکتاپ و موبایل باشد که یک ویژگی عالی به حساب می آید.اگر شما هم اندروید نسخه 4‪.‬0 دارید می توانید این اپلیکیشن را به رایگان از اندروید مارکت دانلود کنید.



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 22:6
mahnaz

گروهي از متخصصان علوم پزشكي در آمريكا تاكيد كردند هورمون زنانه استروژن موجود در مغز انسان نقش كليدي در بروز چاقي ايفا مي‌كند.

كارشناسان كالج پزشكي بايلور و دانشكده پزشكي دانشگاه جنوب غربي تگزاس مي‌گويند: اين هورمون از طريق دو نوع نورون در بخش هيپوتالاموس مغز موسوم به استروئيدوژنيك فاكتور-1 (SF-1) و پرو- اوپيوملانوكورتين (POMC) كار مي‌كند. اين كارشناسان متوجه شدند كه دو نورون مزبور نقش‌هاي متفاوت اما مهمي را در سوخت و ساز توزيع چربي در بدن و كنترل اشتها ايفا مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري شينهوا، پيش از يائسگي زنان بواسطه استروژن در برابر چاقي و اختلالات مرتبط با آن محافظت مي‌شوند.

پس از يائسگي به دليل تغييرات در ميزان استروژن خطر چاقي در زنان بيشتر مي‌شود و درعين حال خطر هورمون درماني با استروژن به مراتب بيشتر از تاثير آن در كاهش احتمال چاقي است.

بنابراين گزارش، هيپوتالاموس سيستم عصبي را به سيستم غدد درون ريز مرتبط مي‌سازد تا بتوانند فرايندهاي فيزيولوژيكي چندگانه مانند فرآيندهاي كنترل كننده افزايش وزن را تنظيم نمايند.



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 22:1
mahnaz

تلفن همراه شما ساخت کجا است؟ اگر به یاد داشته باشید تا چند سال پیش به تلفن های ساخت فنلاند نوکیا افتخار زیادی میشد. اما حالا این شرکت تصمیم گرفته به خاطر کاهش هزینه ها و رقابت بیشتر، کارخانه های تولیدی اش را در اروپا و مکزیک تعطیل کرده و آنها را به آسیا منتقل کند.

به همین دلیل تا چند وقت دیگر کارخانه های تولید تلفن همراه نوکیا در فنلاند، مجارستان و مکزیک تعطیل خواهد شد و به دنبال آن حدود ۱۰ هزار نفر نیز شغل خود را از دست می دهند.

البته این شرکت اعلام کرده بخش های مهم و تحقیقاتی اش را همچنان در اروپا نگاه خواهد داشت اما بخش عمده تولیدات را به آسیا منتقل می کند.

منظور از آسیا کجا است؟ حدس زدن اش ساده است. بخش عمده تولیدات در چین خواهد بود و قسمت دیگر در کره جنوبی تولید می شود.

به زودی دیگر در بازار به دنبال تلفن های نوکیا ساخت فنلاند نباشید. البته این موضوع شاید زیاد هم تفاوت نکند. آیا برای شما مهم است تلفن تان در کجا تولید می شود؟



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 21:58
mahnaz

به گزارش ساینس دیلی، برای فهمیدن چگونگی گفت وگوی گیاهان محققان ژنی را در گیاه كلم دستكاری كردند كه عامل تولید نوعی گاز است. زمانی كه سطح گیاه بریده یا سوراخ می شود این گاز انتشار می یابد. با دستكاری ژن مسئول این انتشار گاز دیگر تولید نشد.

محققان پروتئین luciferase را كه موجب درخشش كرم شب تاب در تاریكی می شود به DNA انتشار گاز گیاه افزودند و توانستند فرآیند های ارتباطی گیاه را تصویر برداری كنند.

برگ گیاه كلم كه با قیچی بریده شده بود شروع به انتشار گاز متیل جاسمونات كرد و به این شیوه به همسایه هایش "گفت" ممكن است مشكلی پیش رو داشته باشند.

دو گیاه كلم دیگر كه در آن نزدیكی قرار داشتند اما آسیبی به آنها نرسیده بود این پیام را دریافت كردند كه باید مراقب خود باشند.

آنها این مراقبت را با تولید مواد شیمیایی سمی بر روی برگ های خود انجام دادند كه موجب دفع شكارچیانی مانند كرم ها می شد.

محققان می گویند این امر احتمال اینكه گیاهان همگی با یكدیگر ارتباط برقرار می كنند را افزایش می دهد.

به گفته دانشمندان، گیاهان با یك زبان پیچیده نامرئی كه ما هیچ چیز در مورد آن نمی دانیم با هم ارتباط برقرار می كنند.

این پژوهشگران می گویند: ما توانستیم به شیوه بصری این ارتباط را نشان دهیم به گونه ای كه انتشار یك گاز توسط یك گیاه زمانی كه زخمی می شود همسایه های آن را تحت تاثیر قرار می دهد اما در این مرحله چرایی این امر را هنوز نمی دانیم.

احتمالا گیاه با این كار تلاش می كند به دیگر برگ های خود و همچنین همسایه هایش در مورد یك خطر هشدار دهد



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 21:54
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.