اسلایدر

آیا آیفون بعدی با نمایشگر 4 اینچی ساخته می شود؟
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

حالا که بعد از کلی شایعات و گمانه زنی، پرچمدار اندرویدی ها معرفی شده، نوبت به از راه رسیدن شایعات آیفون 5 می رسد. مدلی که هنوز احتمالا چند ماه تا معرفی آن باقی مانده است. آیفون تلفن هوشمندی است که تا به حال با نمایشگر 3.5 اینچی بوده. اما حالا خبرهایی به گوش می رسد که آیفون بعدی 4 اینچی خواهد بود.
بر طبق گزارش وال استریت ژورنال، شرکت اپل به تهیه کنندگان نمایشگر در‌ آسیا سفارش ساخت نمایشگر 4 اینچی را داده است و قرار است آن را روی آیفون جدید استفاده کند.

از سال ۲۰۰۷ که اپل آیفون را معرفی کرد سایز نمایشگر آن روی 3.5 اینچ ثابت مانده بود اما با وارد شدن رقیب های مختلف و ورود تلفن هایی با نمایشگر بزرگ تر به نظر می رسد اپل هم تصمیم به بزرگ تر کردن نمایشگر گرفته است.
این شایعات می گوید آیفون جدید اواخر سال میلادی وارد بازار خواهد شد. اما شایعات دیگری هم وجود دارد که می گوید در پاییز باید منتظر آیفون جدید باشیم. در عین حال برخی از آنها می گویند آیفون جدید با بدنه ای از جنس Liquidmetal وارد بازار خواهد شد.

این آلیاژی است که اپل لیسانس آن را در سال ۲۰۱۰ ثبت کرده است و البته توسط شرکت های دیگری مانند نوکیا و سامسونگ هم مورد استفاده قرار می گیرد. فعلا استفاده از این آلیاژ به قطعات کوچک محدود می شود. این آلیاژ فوق العاده محکم است و ضد خراش و خوردگی است و می تواند با دقت بسیار زیاد به اشکال پیچیده و ظریف در بیاید.
به خاطر محدودیت های فنی در تولید انبوه Liquidmetal فعلا آن را در قطعات کوچک می بینیم. برای مثال آیا می دانستید که ابزار کوچکی که برای خارج کردن سیم کارت از آیفون و آی پد استفاده می شود از جنس همین آلیاژ است؟


liquid-metal-sim-pin-580x386_narenji.jpg

البته کارشناس ها می گویند بعید است که اپل بتواند تمام کیس آیفون جدید را از این آلیاژ تولید کند و احتمالا فقط در بعضی بخش های بدنه سراغ استفاده از آن خواهد رفت. اما فعلا می توانیم منتظر یک نمایشگر بزرگ تر و بدنه ای محکم و ضد خش باشیم.



           
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:57
mahnaz

به نقل از خبرگزاري فرانسه، شركت اتومبيل و موتورسيكلت سازي هوندا امروز در توكيو نمونه اوليه يك وسيله نقليه يك نفره و ابتكاري را رونمايي كرد كه ظاهر آن شبيه يك پنگوئن است كه روي چرخ سوار شده باشد.اين صندلي متحرك فاقد فرمان Uni-Cub نامگذاري شده و مجهز به يك موتور برقي و يك باتري يون - ليتيوم است كه به آن ‌اجازه مي دهد مسافت شش كيلومتر را بدون شارژ مجدد بپيمايد.يوني - كاب با توجه به زاويه و جهت بدن شخصي كه روي آن نشسته حركت كرده و مسيرش را مشخص مي كند به همين دليل نيازي به فرمان ندارد.

در عين حال، اين نخستين وسيله نقليه اي است كه نه تنها با خم شدن به جلو يا عقب بدن سرنشينش پيش رفته يا عقب مي رود بلكه با همين شيوه حركات بدن مي تواند در هر جهتي دور زده و حتي به دور خود بچرخد.همچنين وضعيت بدن سرنشين سرعت را كنترل كرده، يوني - كاب را فورا يا به تدريج متوقف مي كند و اجازه انجام مانورهاي بسيار دقيق را بدون هيچ گونه تلاش و ايجاد مزاحمت براي افرادي كه در همان محل پياده تردد مي كنند، مي دهد.سرعت اين صندلي متحرك شش كيلومتر بر ساعت است و طرح آن از مدلي كه هوندا در سال 2009 با ظاهري متفاوت به نام U3-X ارائه كرده بود اقتباس شده است.

طرح يوني - كاب به فناوري ها و ايده هايي متعلق به دهه 1980 باز مي گردد كه به تدريج تست شده و تا اندازه اي در توليد روبات هايي از جمله آندروييد آسيمو مورد استفاده فرار گرفتند. روبات آندروييد آسيمو براي توانايي هايش در حفظ تعادل يك نمونه قابل توجه است.طرح نهايي توليد وسيله نقليه سبك و مطمئن براي جابجايي سريع در فضاهاي بزرگ اما محصور است از جمله فرودگاه ها ، دفاتر شركت هاي بزرگ، كتابخانه ها ، موزه ها، مراكز تجاري، فروشگاه هاي بزرگ، مراكز آموزشي ، بيمارستان ها و غيره.

در ماه ژوئن تست نهايي يوني - كاب در ميرايكان ، محلي براي ارائه تكنولوژي ها و علوم آينده در توكيو انجام مي شود.هوندا تنها شركتي نيست كه روي طرح اين نمونه كانسپت كار مي كند. تويوتا رقيب هم وطنش نيز وسايل مشابهي را در دست توليد و آزمايش دارد از جمله وسيله نقليه اي به نام " Winglet" كه برخلاف يوني - كاب بايد روي آن ايستاد و حركت كرد.



           
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:53
mahnaz

تا حالا شده که آرزو کنید که بتوانید اشیاء را با قدرت ذهن تان جابجا کنید؟ چیزی که در فیلم و داستان های زیادی مشاهده کرده اید. اما اکنون دیگر این موضوع فقط در حیطه قدرت و اختیار داستان های علمی تخیلی نیست. یک شرکت تکنولوژی های پیشرفته با نام BrainGate روز گذشته بازوی رباتیکی را معرفی کرد که کاملا با امواج مغزی کنترل می شود. البته این کار توسط سنسوری با ۹۶ الکترود انجام می شود که با نصب درون قشر حرکتی مغز، به امواج مغزی شما گوش می دهد.

خب، اگر فکر می کنید این هم یکی دیگر از راه هایی است که انسان ها را تنبل تر از قبل کند، زیاد نگران نباشید. زیرا این محصول هنوز راه زیادی را تا عرضه تجاری و تولید انبوه دارد. در این مرحله تنها هدف این پروژه کمک به بیمارانی است که دچار فلج شده اند. یکی از بیماران مورد مطالعه در آزمایش های این شرکت، پیرزن ۵۸ ساله ای است که بیش از ۱۵ سال فلج است. وی هیچ کنترلی روی دست و پاهای خود ندارد.

او اکنون با کمک بازوی رباتیک BrainGate می تواند فلاسک را گرفته، به دهانش نزدیک کند و بنوشد. و این میزان از دقت، چیزی است که این اختراع خارق العاده را متمایز می کند. همانطور که BrainGate می گوید، برای اولین بار بعد از ۱۵ سال این زن می تواند بدون نیاز به کمک دیگران جرعه ای قهوه بخورد.

البته کارکردهای این تکنولوژی می تواند بسیار وسیع تر از این باشد. دکتر Leigh Hochberg، متخصص مهندسی اعصاب دانشگاه های براون و هاروارد می گوید: «هدف ما در تحقیقات مان این است که با توسعه چنین تکنولوژی به افراد فلج یا کسانی که برخی اعضای بدن شان را از دست داده اند، استقلال و قابلیت حرکت بیشتری در زندگی بدهیم.»

نکته جالب اینجا است که شرکت BrainGate تنها به ابداع بخش نرم افزاری و سنسورهای ویژه این کار پرداخته و بازوهای رباتیک مورد استفاده توسط این شرکت تولید نشده اند! این شرکت هم اکنون در تست های خود دو بازوی رباتیک در اختیار دارد که یکی توسط انستیتو رباتیک و مکاترونیک مرکز هوافضای آلمان تولید شده و دیگری محصول صنایع تحقیق و توسعه DEKA است.



           
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:48
mahnaz

با تایید همه ۱۷ عضو اف-دی-ای (سازمان غذا و داروی آمریکا) یک تست خانگی ایدز مجوز عرضه در داروخانه های این کشور را پیدا کرد.این ابزار تست که قرار است به صورت OTC (بدون نیاز به نسخه) عرضه شود، به شکل یک سواب دهانی (چیزی شبیه گوش پاک کن) است و نتیجه آن در عرض 20 دقیقه قابل خواندن است.
هرچند این تست در مقایسه با تست هایی که توسط پزشکان و کادر درمانی مجرب انجام می شوند، حساسیت کمتری دارد، اما راحتی اجرا و دقت ۹۳ درصدی آن در تشخیص مبتلایان حامل بیماری، اعضای FDA را قانع کرده که عرضه این تست برای عموم می تواند در پیشگیری از گسترش این بیماری مخوف بسیار کمک کننده باشد.

اف دی ای پیش بینی می کند که این تست ممکن است سالانه حدود ۳۸۰۰ مورد مثبت را در آمریکا به اشتباه منفی گزارش کند، اما در عین حال می تواند ۴۵۰۰۰ مورد مثبت را شناسایی کند و بر اساس حساب و کتابهای FDA کل این اعداد و ارقام یعنی هر سال جلوی ۴۰۰۰ مورد ابتلای به ایدز در امریکا گرفته خواهد شد.

آسان بودن تست و امکان انجام آن توسط خود فرد و بدون نیاز به مراجعه به مراکز درمانی، باعث خواهد شد تا افرادی که در معرض رفتارهای پرخطر هستند، بیشتر و راحت تر بتوانند خود را از نظر ابتلا به HIV چک کنند. تحقیقی که اخیرا در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد که عرضه چنین ابزارهای آزمایشی می تواند تا ۸۴ درصد دفعات کنترل ایدز توسط فرد را افزایش دهد.



           
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:38
mahnaz


ادکارت تاله معتقد است که ما مشکلات را خلق و از آنها حفاظت می کنیم زیرا به ما هویت می بخشند. این جمله روشن میکند که چرا ما اغلب به رنج هایمان خیلی بیشتر از قدرت تاثیرگذاریشان اهمیت می دهیم.

ما اشتباهات گذشته را بارها و بارها در ذهن مان مرور می کنیم و به حس خجالت و پشیمانی اجازه می دهیم که بر اعمال ما در زمان حال تاثیر بگذارند. به نگرانی و ناامیدی در مورد آینده می چسبیم گویی که این کار به ما قدرت می دهد. ما استرس را در ذهن و جسم مان نگه می داریم که این کار باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی مان می شود و این تنش ها را به عنوان یک چیز عادی می پذیریم.

اگرچه که ممکن است این نصیحت آجان شاه ساده به نظر برسد اما در آن نکات زیادی نهفته است:"اگر کمی از نگرانی های خود کم کنید به کمی آرامش دست پیدا می کنید و اگر عمده نگرانی های خود را رها کنید به آرامی عمیق می رسید."

وقتی زندگی ساده است فرصت وجود دارد. همیشه وقت برای قبول آن وجود دارد. هر لحظه فرصتی است برای رها شدن و حس آرامش. در ادامه 40 راهکار برای شروع ارائه شده است:از ناامیدی در مورد خود و زندگی تان رها شوید.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:34
mahnaz


 



           
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:30
mahnaz

گوگل دائما در حال جمع آوری حجم بسیار عظیمی از اطلاعات درباره شیوه استفاده از اسمارت فون ها در سراسر دنیا است و این اطلاعات را در وب سایت «Our Mobile Planet » قرار می دهد. روز گذشته این شرکت اطلاعات درج شده در این سایت را به روز رسانی کرد. این سایت به شما اجازه می دهد که نگاهی دقیق تر به دنیای ابزارهای همراه داشته و آمار و ارقام را بر اساس تمامی جنبه های کاربردی اسمارت فون ها (از قبیل اپلیکیشن یا پلتفرم ها)‌در ۴۰ کشور دنیا مقایسه کنید. شما همچنین می توانید این اطلاعات را بر اساس جنسیت و سن هم دسته بندی کنید.

در ادامه مطلب به ذکر موارد جذاب و حیرت انگیز اطلاعات این سایت از نگاه businessinsider می پردازیم.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 21:0
mahnaz

با فناوري ابداعي سوني اريكسون قادر خواهيد بود در هنگام دست دادن با يكديگر وجه مورد نظر را بين كارت‌هاي اعتباري ديجيتال منتقل كنيد!سيستم مفهومي Connected Me كه توسط محققان شركت سوني اريكسون ابداع شده است، از بدن انسان به عنوان پل ارتباطي بين گجت‌هاي مختلف استفاده مي‌كند!اين سيستم مفهومي قابليت رد و بدل شدن سيگنال داده‌ها بين گجت‌هاي مختلف را بدون نياز به بلوتوث يا پورت USB‌ و تنها از طريق بدن انسان امكانپذير مي‌كند!

«هانس وستبرگ» مديرعامل شركت سوني اريكسون در نمايشگاه لوازم الكترونيكي مصرفي و كنگره جهاني موبايل دستاورد جديد محققان شركت را به نمايش گذاشت.مديرعامل شركت براي نشان دادن نحوه عملكرد سيستم مفهومي Connected Me يك تلفن همراه را در دست گرفت و دست ديگر را بر روي حسگر يك سيستم صوتي قرار داد. سيگنال داده هاي MP3 تنها با عبور از بدن «وستبرگ» به سيستم صوتي منتقل و پخش شدند.

در حقيقت در اين سيستم بدن انسان جايگزين پورت USB يا بلوتوث مي‌شود.كارايي سيستم مفهومي Connected Me بسيار بيشتر از انتقال يك فايل ساده موسيقي است؛ انتقال وجه بين كارت‌هاي اعتباري ديجيتال در هنگام دست دادن دو نفر يا پرينت گرفتن اسناد و فايل ها تنها با گذاشتن دست بر روي پرينتر از امكانات جادويي اين سيستم است.شركت سوني اريكسون از توليد تجاري اين سيستم مفهومي ظرف 12 تا 18 ماه آينده خبر داده است.



           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:56
mahnaz

در میان رقابت تلفن های هوشمند، تلفن های ساده و ارزان هم طرفداران خودش را دارد. بنابراین نوکیا همچنان سعی می کند این بازار را در اختیار داشته باشد و امروز دو تلفن جدید به نام های 110 و 112 معرفی کرده است.

اینها تلفن هایی دو سیم کارته هستند و با قیمت ارزان وارد بازار می شوند. البته روی آنها می توانید اینترنت هم داشته باشید و نوکیا می گوید از سرویس فشرده سازی اطلاعات ابری استفاده می کند که حجم انتقال اطلاعات را تا ۹۰ درصد کم می کند و سبب می شود پول اینترنت کمتری پرداخت کنید.

یک دوربین VGA هم روی آنها قرار گرفته تا حداقل خوشحال باشیم امکان عکس برداری با آنها وجود دارد. نمایشگر این دو مدل ۱.۸ اینچی است و امکان اتصال به شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر هم روی آنها وجود دارد.

با وجود اینکه تلفن های ساده ای هستند اما شاید دو سیم کارته بودن سبب بشود بخواهید آنها را با قیمت ۳۵ و ۳۸ یورو تهیه کنید.



           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:54
mahnaz

محققان نرم‌افزار جديدي براي تلفن همراه هوشمند طراحي كرده‌اند كه امكان ارسال پيامك‌هاي رنگي را براي كاربر فراهم مي‌كند.نرم افزار پيامك رنگي (+ Color Text Messages) امكان ارسال پيامك و شكلك‌هاي رنگي را بر روي تلفن همراه هوشمند (آيفون) امكانپذير مي‌كند.

پس از نصب نرم‌افزار بر روي تلفن همراه هوشمند و با استفاده از يك رابط كاربري، بخش حباب مانندي براي نوشتن پيامك ايجاد مي‌شود كه كاربر مي‌تواند رنگ پس زمينه، رنگ و نوع قلم را انتخاب كند.

پس از طراحي پيامك به رنگ دلخواه و كپي كردن، حباب به بخش پيامك ارسال و براي گيرنده فرستاده مي‌شود. حتي در صورت عدم نصب نرم‌افزار بر روي تلفن همراه گيرنده پيام، فرد قادر خواهد بود پيامك رنگي را بطور كامل مشاهده كند



           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:51
mahnaz

دانشمندان آزمايشگاه ملي لاورنس بركلي، شيوه‌اي ابداع كرده‌اند كه بر اساس آن مي‌توان با استفاده از ويروس‌هاي بي‌خطر كه انرژي مكانيكي را به برق تبديل مي‌كنند، نيرو توليد كرد.اين دانشمندان با ساخت يك ژنراتور با قابليت توليد جريان كافي براي راه‌اندازي يك نمايشگر كوچك بلور مايع به آزمايش رويكرد خود پرداختند.اين ژنراتور با فشار انگشت بر روي يك الكترود به اندازه تمبر كه با ويروسهاي مهندسي‌شده خاص پوشش داده شده، كار مي‌كند و در آن ويروسها به تبديل نيروي اين فشار به يك بار الكتريكي مي‌پردازند.

اين ژنراتور اولين دستگاهي است كه با جمع‌آوري خواص فیزوالکتریک از مواد بیولوژیکی به توليد الكتريسيته مي‌پردازد. فيروالكتريك به تجمع يك بار در يك جامد در واكنش به فضاي مكانيكي گفته مي‌شود.اين دستاورد كه در مجله نيچر نانوتكنولوژي منتشر شده، مي‌تواند به توليد دستگاههاي كوچكي منجر شود كه انرژي الكتريكي را از لرزشهاي كارهاي روزانه مانند بسته‌شدن در يا بالا رفتن از پله‌ها جمع‌آوري مي‌كنند.اين فناوري همچنين به شيوه آسانتري در ساخت دستگاههاي ريزالكترونيك اشاره دارد چرا كه ويروسها خود را در يك غشاي منظم چيده و ژنراتور را آماده كار مي‌سازد. چيدمان خودكار يكي از هدفهاي مهم در جهان كوچك و دقيق نانوفناوري به شمار مي‌رود.

تاثير فيزوالكتريك در سال 1880 كشف شده و از آن زمان در بلورها، سراميك، استخوان، پروتئين‌ها و دي‌ان‌اي شناسايي شده است. در حال حاضر فندكهاي برقي و برخي میکروسکوپ‌ها از آن استفاده مي‌كنند. اما مواد مورد استفاده در دستگاههاي فيزوالكتريك سمي بوده و كار با آنها بسيار سخت است كه كاربرد گسترده از اين فناوري را محدود مي‌كند.از اين رو، اين دانشمندان از باكتري‌خوار M13 كه تنها به باكتريها حمله كرده و با انسان مهربان است، استفاده كردند. اين ماده به دليل خاصيت ويروسي آن خود را طي چند ساعت به چندين ميليون تكثير كرده تا هميشه يك منبع پايدار از آن وجود داشته باشد. مهندسي ژنتيك بر روي اين ويروسها آسان بوده و چينش خودكار آنها در غشاهاي منظم كار با آنها را بسيار راحت مي‌كند.

اين دانشمندان اكنون در حال كار بر روي شيوه‌هايي براي ارتقاي سيستم خود هستند. از آنجايي كه ابزارهاي بيوفناوري، توليد در مقياس زياد ويروسهاي اصلاح شده ژنتيكي را ممكن مي‌سازد، مواد فيزوالكتريك مبتني بر ويروس مي‌توانند به ارائه يك راه حل ساده براي دستگاه‌هاي ريز الكترونيكي در آينده بپردازند.



           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:48
mahnaz

دانشمندان دانشكده پزشكي دانشگاه استنفورد با استفاده از سلولهاي صفحات خورشيدي ريز كه طي عمل جراحي در زير شبكيه چشم قرار گرفته، دست به ساخت سيستمي زده‌اند كه ممكن است در آينده بتواند بينايي افراد مبتلا به انواع خاص بيمارهاي تحليل‌برنده چشم را بازگرداند.اين دستگاه كه نوع جديدي از پروتز شبكيه است، از يك عينك خاص برخوردار است كه به دوربين‌هاي مينياتوري و رايانه جيبي براي پردازش جريان داده‌هاي بصري مجهز است.تصاوير نهايي بر روي يك ريزنمايشگر بلوري مايع كه درون عينك‌ها جاي گرفته، مانند عينكهاي بازيهاي ويديويي نمايش داده خواهد شد. برخلاف دوربين‌هاي رايج ويديويي، اين تصاوير با استفاده از پالس‌هاي ليزري نور نزديك به مادون قرمز از ال‌سي‌دي به يك تراشه سيليكوني فوتوولتائيك بسيار باريك كه در زير شبكيه چشم قرار دارند، منتقل خواهد شد.جريانهاي الكتريكي از ديودهاي نوري روي تراشه سپس به ارسال سيگنال‌هايي به شبكيه و از آن جا به مغز مي‌پردازند كه منجر به ديد بيمار از تصوير مي‌شود.

اين پژوهش كه در مجله نيچر فوتونيكس منتشر شده، به توصيف چگونگي آزمايش محرك فتولتائيك توسط اين دانشمندان با استفاده از مجموعه ديود دستگاه پروتز در شبكيه موشهاي آزمايشگاهي پرداخته و چگونگي استخراج واكنشهاي الكتريكي توسط آنها را كه شاخص‌هاي كاملا پذيرفته‌شده از سلولهاي شبكيه براي فعاليت بينايي به شمار مي‌روند، آشكار كرده است.دانشمندان اكنون در حال آزمايش اين سيستم در موش‌هاي زنده و انجام سنجش‌هاي روانشناسي و رفتاري در آنها هستند و اميدوارند بتوانند در آينده يك پشتيبان براي انجام اين آزمايشات بر روي انسان بيابند.

به گفته دانشمندان اين سيستم مانند صفحات خورشيدي روي سقف منازل كار كرده كه نور را به جريان برق تبديل مي‌كنند.در حال حاضر چندين پروتز شبكيه ديگر در حال ساخت است و حداقل دو مورد از آنها در مرحله كارآزمايي باليني قرار دارند. شركت «سكند سايت» (ديد دوم) در ماه آوريل اجازه استفاده از پروتز خود را در اروپا بدست آورد. همچنين شركت «رتينا ايمپلنت AG» نيز اخيرا به اعلام نتايج آزمايشات باليني خود در اروپا پرداخته است.برخلاف اين دستگاه‌ها كه به سيم‌پيچي، كابل و آنتن درون چشم براي انتقال نيرو و اطلاعات به كاشت چشمي نياز داشته، دستگاه محققان استنفورد از نور نزديك به مادون قرمز براي انتقال تصاوير استفاده كرده كه نياز به سيم و كابل را از بين برده و اين دستگاه را نازك و قابل كاشت در چشم مي‌كند.

به گفته اين محققان،‌ عينك اين دستگاه از تمام ابزار لازم برخوردار است و جراح بايد تنها يك شكاف در زير شبكيه ايجاد كند و سلولهاي فتولتائيك را درون آن قرار دهد. همچنين فرد مي‌تواند اين سلولها را در تعداد بيشتر استفاده كند تا ميدان ديد وسيع‌تري نسبت به ديگر سيستم‌ها بدست آورد.



           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:42
mahnaz
           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:33
mahnaz

تلفن گلکسی اس سوم سامسونگ یکی از پر سر و صدا ترین محصولات این شرکت بوده است و هر کدام از امکانات فنی و نرم افزاری آن با دقت توسط کارشناس ها بررسی شده است. یکی از مشخصات فنی مهم این تلفن باطری 2100mAh آن است که نشان از ظرفیت بالای آن دارد اما در کنار آن نباید فراموش کنیم که در این تلفن با یک نمایشگر بزرگ 4.8 اینچی مواجه هستیم که انرژی زیادی مصرف می کند. پردازشگر چهار هسته ای هم یکی از دیگر چیزهایی است که سوال بزرگی به وجود می‌ آورد: باطری این تلفن واقعا چقدر کار می کند؟

سایت GSMArena به بررسی دقیق کارکرد باطری این تلفن پرداخته و در ادامه مطلب می توانید باطری این تلفن را با دیگر محصولات مشهور بازار مقایسه کنید.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:30
mahnaz

خودروهايي كه با سرعت زياد، اما در سكوت كامل به شما نزديك مي‌شوند و سريع از مقابل چشمان‌تان مي‌گذرند، آن حال و هواي قديم را ندارد، اما واقعيتي است اجتناب‌ناپذير كه دنياي آينده را رقم مي‌زند.‌در شش سال گذشته، شركت مانستر تاجيما ‌(Monster Tajima) مسابقات‌ رالي پرچالش و باشكوهي را با خودروهاي مسابقه‌اي كمپاني سوزوكي تجربه كرده است.

حالا اين شركت يك خودروي مسابقه كاملا الكتريكي رابراي مسابقات پايكزپيك 2012 آماده كرده است مسابقات پايكزپيك، محلي براي عرض‌اندام انواع خودروهاي الكتريكي مسابقه‌اي است و قرار است محلي باشد براي عرض‌اندام كساني كه به ساخت خودروهاي آينده اشتغال دارند.در سال 1990، شركت خودروسازي پژويك فيلم پنج دقيقه‌اي را ازمسابقه رالي تهيه كرد، در اين فيلم راننده فنلاندي اري واتانن (Ari Vatanen) به سرعت جاده‌هاي كوهستاني سنگفرش نشده خطرناكي را مي‌پيمود كه كنترل خودرو از دستش خارج شد. وي بعد از چند بار غلتيدن به دره سقوط مي‌كند.

‌با گذشت 22 سال از آن حادثه، حالا ديگر مسيرهاي كوهستاني سنگفرش شده‌اند و براي ايمني و حفظ جان رانندگان رالي، نرده‌هايي در لبه خارجي هر كدام از پيچ‌هاي تند نصب شده است. در پاييز سال گذشته جاده پايكزپيك به‌طور‌كامل آسفالت شد.تاجيما رييس و مديرعامل شركت سوزوكي اسپورت (شركت توليدكننده قطعات خودروي مسابقه در حال حاضر مانستر اسپورت ناميده مي‌شود) در سال 1993 براي اولين‌بار در مـسابقات رالي پايكزپيك شاهد برنده شدن خودروي شركت خود بود.

از سال 2006 به بعد شركت مانستر هر سال به صورت پي‌در‌پي در مقام نخست قرار داشت. اما حالا تاجيما با يك چالش بزرگ دست و پنجه نرم مي‌كند.امسال، مانستر براي شركت دادن خودروهاي كورسي الكتريكي در مسابقات رالي پايكزپيك با گروه APEV (انجمني براي ارتقا‌‌ و تبليغ خودروهاي الكتريكي) همكاري مي‌كند.در سال 2011، ايكوئوهاناوا (IkuoHanava) با يك خــودروي الكتريكي در مسابقات رالي با زمان " 01 :'20 : 12 برنده شد كه سريع‌تر از مسابقه 2010 بود و نشان مي‌دهد كه چگونه خودروهاي الكتريكي به سرعت در حال بهتر شدن هستند.مسابقاتي مانند پايكزپيك با مسير 20 كيلومتري پرچالشي كه دارد فرصت ايده‌آلي را براي آزمايش خودروهاي كورسي الكتريكي فراهم مي‌كند.



           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:24
mahnaz

تا چندي پيش سبزي‌خوردن پاي ثابت اكثر سفره‌هاي ايراني بود. وقتي سفره پهن مي‌شد اولين چيزي كه در مركز سفره خودنمايي مي‌كرد، يك سبد پر از انواع سبزي‌هاي تازه به همراه پيازچه و تربچه‌نقلي​ قرمزرنگي بود كه همچون گل جلوه مي‌كرد؛ سبزي‌هايي كه اشتهاي افراد را برمي‌انگيخت و ميل به خوردن غذا را دوچندان مي‌كرد، اما حالا ديگر حضور اين سمبل شادابي و طراوت سفره كمرنگ شده است.

انواع سس‌هاي سفيد، قرمز، خردل، ترشي‌هاي مختلف و انواع چيپس‌ها و اسنك‌هاي سبزيجات جايگزين اين جلوه طبيعت شده‌ است.حال وضعيت به گونه‌اي شده است كه عده‌اي از خانم‌هاي جوان خواص تغذيه‌اي و درماني سبزي‌ها را نمي‌دانند و حتي برخي از اقلام آن را نمي‌شناسند بنابراين بد نيست با برخي از انواع سبزي‌خوردن آشنا شده و به خواص تغذيه‌اي آن پي ببريم و اين اطلاعات را به نسل بعد خود نيز انتقال دهيم.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:19
mahnaz

 

از فردا صبح زود بیدار می شوم.» شاید خیلی از ما این جمله را هر روز با خودمان تکرار کنیم اما وقتی فردا می شود همان خواب آلودگی و همان کسلی دوباره تکرار می شود،

در این صورت یا دوباره می خوابیم و اجرای برنامه مان را به تعویق می اندازیم یا آنقدر خواب آلودیم که نمی توانیم بازده بالایی داشته باشیم و کارهای مان را به درستی انجام دهیم و همیشه برای مان این سوال مطرح می شود که چرا فلانی اینقدر صبح ها راحت بیدار می شود و سرحال است؛

به ادمه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:30
mahnaz

 

به هزار امید از نامزدم می پرسم از کجا بدونم منو واسه خودم دوست داری؟ برگشته می

 

گه: قیافه و هیکل که نداری، بچه مایه دارم که نیستی، اخلاقتم که گند، به جز خودت چیزی

 

واسه دوست داشتن نمی مونه عزیز دلم!

 

======================================

 

گویش دختران در سال 81: عزیزم ، عشقم چرا ناراحتی؟ قربونت برم

 

گویش دختران در سال 86: عزیزم، عشقم چرا ناراحنی؟ قلبونت برم

 

گویش دختران در سال 91: عجیجم، عجقم چلا نالاحتی؟ قلبونت بلم

 

گویش دختران در سال 96: دیبیلیم، عولوپولو، بیلی بولونات

 

 

 

پسره به دوست دخترش اس ام اس می ده: عزیزم! میای خونه مون؟ اگه موافقی عدد ۱ رو وارد

 

کن اگه مخالفی عدد ۳۱۴۱۷۱۹۲۰۲۳۴۵۷۸۹۰۷۶۶۴۶۴۶۵ ۵۵۴۵۵۵۴۵۵!

 

======================================

 

من تا شش سالگی فکر می کردم اسمم دست نزنه!

 

======================================

 

از مهم ترین مزیت های زندگی در کانون گرم خانواده نسبت به زندگی مجردی، "تقسیم پشه ها"

 

بین اعضای خانواده است!

 

======================================

 

رفتم بغالی، می گم نوشابه بزرگ می خواستم. طرف می گه منظورت خانواده است دیگه؟

 

گفتم :پـَـ...

 

گفت: پـَـ نه پَــ و زهر مار بی شخصیت! چیه یاد گرفتید شمام هی می گید پـَـ نه پَــ؟

 

گفتم می خواستم بگم پنیر هم می خواستم.

 

بعد از کلی معذرت خواهی گفت: پنیر بسته ای؟

 

گفتم: پـَـ نه پَــ! متری بده! و فرار کردم!

 

======================================

 

مشترک گرامی! شما برنده یک عدد همسر شدید. جهت اطلاعات بیشتر به سایت:

 

شتر در خواب بیند پنبه دانه مراجعه فرمایید.

 

با تشکر، شرکت بشین تا بیاد!



           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:46
mahnaz

 گفته شده است که عکس این دو پرنده در کشور اکراین گرفته شده است و میلیون ها نفر در کشور آمریکا و اروپا با دیدن این عکس ها گریه کرده اند. عکاس این عکس ها آنها را به بالاترین قیمت ممکن به روزنامه های فرانسه فروخته است و تمام نسخه های روزنامه در روز انتشار این عکس بطور کامل فروخته شده است.

انقدر تحت تاثیر قرار گرفتم که گریه کردم...

عکس های عشقی که میلیون ها نفر با آن گریه کردند! ، www.irannaz.com
حتما به ادمه مطلب بروید



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:56
mahnaz

به گزارش پایگاه خبری worldbulletin، آلیا صبور شهروند امریکایی ایرانی‌الاصل است که که تمام وقت در دانشگاه نیویورک تدریس می‌کند و به عنوان یک نابغه نام خود را در ردیف جوان‌ترین استاد دانشگاه جهان ثبت کرده است

ساکن امریکاس. آلیا صبور نابغه ۲۳ ساله ایرانی رتبه اولین و جوانترین پروفسور زن رو تونسته بدست بیاره ...

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:36
mahnaz

این یک خودروی الکتریکی بامزه و جمع و جور است که در سمپوزیم خودروی های الکتریکی در لوس آنجلس به نمایش درآمده است. این اتومیبلی ۱ نفره به نام Eo است. که شرکت سازنده ترجیح می دهد آن را یک موتورسیکلت چهار چرخه بنامد.

این چهار چرخه برقی ظرفیت حمل یک نفر را دارد و با حداکثر سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت حرکت می کند و می تواند با یک بار شارژ ۲۰۰ کیلومتر را طی کند.

سخنگوی شرکت Ample که سازنده این محصول به شمار می رود، ادعا می کند این محصول نخستین موتور سیکلت چهار چرخه تمام برقی به شمار می رود و طراحی ویژه ای هم دارد.

در آن شما آینه های بغل را نمی بینید و در پشت آن دوربینی نصب شده که تصاویر زنده از پشت ماشین را روی یک نمایشگر در داشبورد نشان می دهد.

طراحی داخلی هم متفاوت است و این محصول می تواند در صورت لزوم تا سه نفر را جابجا کند. در واقع دو صندلی در بخش عقب قرار گرفته که تا می شوند و در کناره ها قرار میگیرند. این دو صندلی مانند صندلی های اتوبوس روبروی یکدیگر قرار گرفته اند. بنابراین در صورتی که خالی باشند، فضای بزرگی در پشت برای قرار دادن اشیای مختلف وجود دارد.

باید ببینیم که این چهار چرخه در عمل چقدر با استقبال مشتریان روبرو خواهد شد و البته هنوز در مورد قیمت و زمان ورود اش به بازار اطلاعی نداریم. اما اگر محصول ارزان قیمت و بهینه ای باشد احتمالا با استقبال مواجه خواهد شد.



           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:21
mahnaz

همزمان با سرعت چشمگیر فناوری، ورود چاپگرهای سه بعدی به عرصه زندگی دیجیتال می تواند علاوه بر برطرف کردن نیاز کاربر به تولید وسائل مورد نظر خود، زمینه های تازه ای در هنر و خلاقیت کالاهای تولیدی ایجاد کند.اگرچه فناوری چاپ سه بعدی از دهه 80 درجریان بوده است، اما این فناوری اخیراً توانسته از یک الگوی اولیه فراتر برود.همزمان با پیشرفت فناوری، از این پس هرکس می تواند هرچه را که می خواهد طراحی کرده و در ساخت و توزیع محصولات مدنظر خود تغییرات اساسی ایجاد کند.

پیتر ویجمارشوسن مدیر اجرایی شرکت شیپ ویز به عنوان یکی از نخستین شرکتهایی که چاپگرهای سه بعدی را به مصرف کننده ارائه می دهد اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که فناوری چاپگر سه بعدی می تواند تجارت خلاقانه را ارتقا بدهد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:16
mahnaz

 کارخانه اتومبیل سازی Audi با ابداع جدید خود، فلسفه وجودی دوچرخه را زیر سوال برده است! این شرکت طی هفته جاری در اتریش، دوچرخه الکتریکی فوق پیشرفته خود را رونمایی خواهد کرد.

این دوچرخه الکتریکی تنها 10‪.‬8 کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن از پلیمر فیبر کربن تقویت شده و فشرده است. بدنه به گونه ای طراحی شده که تا حد امکان مرکز ثقل دوچرخه پایین باشد. این کار باعث می شود که کنترل و حرکت دوچرخه آسان تر شده و مانورهای آن چالاک تر شوند. چرخ های ۲۶ اینچی این دوچرخه برقی از همان جنس فیبر کربن تقویت شده فشرده است که در بدنه استفاده شده. این چرخ ها با استفاده از تکنولوژی ابداعی Audi ultra blade ساخته شده اند. در این شیوه از پره چرخ پهن و عریضی استفاده می شود که انتقال قدرت از پدال را به بهترین شکل بهینه می کند.
 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:2
mahnaz

به نظر می رسد که کم کم دلایل کافی برای اطمینان از ساخت تلویزیون اپلی یا iTV توسط شرکت تحت مدیریت تیم کوک، پدیدار می شوند. روز جمعه از تایید ساخت تلویزیون اپل توسط مدیرعامل فاکسکان صحبت کردیم. کارخانه ای که همکار اصلی اپل در تولید محصولاتش بوده است. حال شنیده می شود که اپل در حال مذاکره برای خرید یک شرکت تلویزیون ساز آلمانی است.
دانیل دیلگر از سایت اپل اینسایدر می گوید که اپل به کارخانه تلویزیون سازی Loewe آلمان، پیشنهاد خرید خود را ارائه کرده است. این شرکت از سال ۱۹۲۹ مشغول فعالیت در این صنعت است و تلویزیون ها و اسپیکرهای گرانقیمت و با تکنولوژی پیشرفته تولید می کند. با وجود اینکه هنوز این ادعا از طرف هیچ یک از دو شرکت آمریکایی و آلمانی تایید نشده است، اما در خصوص جزئیات آن گفته می شود که اپل پیشنهاد 112 میلیون دلار برای تصاحب این کارخانه را ارائه کرده است. جالب اینجا است که ۲۹ درصد سهام این کارخانه تلویزیون سازی متعلق به Sharp و ۱۱ درصد آن در اختیار LaCie است.

loewe-speaker.jpg



           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:0
mahnaz

سونی روز پنج شنبه گزارش رسمی سه ماهه آخر ۲۰۱۱ خود را منتشر کرد که نشان دهنده زیان 3‪.‬2 میلیارد دلاری این شرکت و ضرردهی برای چهارمین سال متوالی است. با این حساب این غول سرگرمی سازی و الکترونیک در سال ۲۰۱۱ نزدیک به 5‪.‬7 میلیارد دلار زیان متحمل شده است. این عدد رکوردی در تاریخ ۶۶ ساله سونی به حساب می آید.

البته این نکته را نباید فراموش کنید که کارخانه ها و زنجیره تامین قطعات سونی سال گذشته به دلیل زلزله و سونامی ژاپن و همچنین سیل تایلند آسیب های فراوانی دیدند. میزان فروش سالیانه این شرکت هم در ۲۰۱۱ با کاهش ده درصدی به ۸۱ میلیارد دلار رسید.

اما مدیرعامل جدید این شرکت، کازو هیرایی برنامه های ویژه ای برای بهبود وضعیت سونی تدارک دیده است. او وعده داده که این شرکت تا ماه مارس ۲۰۱۳ به سود دهی خواهد رسید. البته به نظر می رسد که به لطف بازار رو به رشد اسمارت فون و تبلت، این وعده زودتر از موعد هم بتواند محقق شود.



           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:55
mahnaz

با سلام خدمت همه ی مادران و زنان گل

امشب این جمله راتقدیم مادر عزیزم کردم:"مادر عزیزم وجودت مایه ی آرامش من است پس همیشه برقرار باش.دوستت دارم. روزت مبارک"

ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر و روز زن, مجموعه ای از زیباترین پیامک ها و کارت پستال ها را آماده نموده ایم که در ادامه مطلب قابل مشاهده است.
 


 


ادامه مطلب ...


           
شنبه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:45
mahnaz

روز پنج شنبه این شرکت برنامه خود برای عرضه این تلویزیون های فوق نازک و با کیفیت را اعلام کرد. قرار است از نیمه دوم سال میلادی جاری شاهد حضور تلویزیون ۵۵ اینچی OLED سامسونگ در بازار باشیم. عرضه این HDTV احتمالا با قیمت ۹۰۰۰ دلار و از کره جنوبی آغاز خواهد شد.

سامسونگ می گوید که تکنولوژی OLED علاوه بر بهبود چشم گیر رنگ ها؛ در کنار ارتقاء کنتراست، کیفیت تصاویر و عمق رنگ را هم افزایش خواهد داد. همچنین با این تکنولوژی سامسونگ قادر خواهد بود که تلویزیون های نازک تر و سبک تری تولید نماید. البته این شرکت اعتقاد دارد که این تکنولوژی تا زمان صنعتی شدن کامل و همه گیری، دو تا سه سال زمان نیاز دارد.



           
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:41
mahnaz

اینکه وسط روز شارژ موبایل تان ته بکشد، می تواند حسابی دردسر ساز و مشکل آفرین باشد. و وقتی داستان بدتر می شود که شما مجبور باشید بقیه روز را دور از پریز برق و شارژر (یا زمان لازم برای شارژ) بگذرانید و کارهای تان به دلیل خاموش شدن تلفن همراه عقب بیفتند. قبلا درباره راه حل آبی این مشکل صحبت کرده بودیم. و حالا قرار است محصول جدید گازی به بازار بیاید که شما را از شر جستجوی خسته کننده به دنبال پریز برق در طول روز نجات دهد.

شرکت Lilliputian Systems سلول سوختی تولید کرده است که با گاز بوتان کار می کند و به گفته شرکت همانند «یک پریز سیار جیبی» همیشه همراه شما خواهد بود. این ابزار با استفاده از کابل USB به تلفن همراه شما متصل شده و نیروی لازم را برای ادامه فعالیت، در اختیار آن می گذارد. نکته جالب اینجا است که با یک کارتریج سوخت بوتان، این شارژر جیبی می تواند تا دو هفته تلفن همراه شما را شارژ کند. البته برخی منابع هم پیش بینی می کنند که این پیل سوختی با هر کارتریج گاز بوتان از پس ۱۰ تا ۱۴ بار شارژ یک اسمارت فون بر آید.

و پس از اتمام گاز آن، به راحتی می توانید کارتریج سوخت دیگری را جایگزین کرده و برای دو هفته دیگر از این شارژر پرکار استفاده کنید. وزن و ابعاد شارژر Lilliputian Systems تقریبا به اندازه یک تلفن همراه است. این پیل سوختی قرار است به زودی از طریق فروشگاه آنلاین گجت Brookstone به بازار عرضه شود. البته هنوز درباره قیمت احتمالی این گجت به درد بخور، چیزی اعلام نشده است.



           
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:36
mahnaz

محققان با كشف مقادیر زیادی ماده ضدسرطان در شیر مادر، اعلام كردند شیر مادر، نوزاد را در برابر اشكال مختلف سرطان محافظت می كند.به نقل از ایندین اكسپرس، اكنون محققان در مطالعه جدیدی میزان زیادی پروتئین ضد سرطان «TRAIL» را در شیر مادر كشف كردند كه می تواند منبع خاصیت ضدسرطانی شیر انسان باشد.

محققان از آغوز (نخستین شیر مادر برای نوزاد) و همچنین شیر عادی مادر نمونه برداری كردند. آنها همچنین از زنان سالم خون گرفتند و شیرخشك های مختلف را بررسی كردند.پژوهشگران آغوز، شیر عادی مادر، خون و شیرخشك را برای بررسی میزان پروتئین ضد سرطان «TRAIL» آزمایش كردند.محققان دریافتند آغوز و شیر عادی مادر به ترتیب 400 و 100 برابر بیش از خون، ماده ضد سرطان «TRAIL» دارند.

این در حالی است كه در شیر خشك اصلا ماده «TRAIL» وجود نداشت.نقش مهم تغذیه نوزاد با شیر مادر در پیشگیری از ابتلا به سرطان های خاص دوره كودكی مانند سرطان خون لنفوبلاستیك، بیماری هادكین و نوروبلاستوم پیش از این مشخص شده بود.بااین حال «اندوژن» محلول «TRAIL» دلیل خوبی برای توضیح تاثیر بیولوژیك تغذیه نوزاد با شیر مادر در برابر سرطان است.مادران حاضر دراین مطالعه هیچ یك نشانه ای از عفونت و بیماری نداشتند و نوزاد خود را سالم به دنیا آورده بودند.این نخستین بار است كه میزان ماده ضدسرطان «TRAIL» در آغوز و شیر مادر بررسی می شود.



           
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:26
mahnaz

دانشمندان با انجام اسکن ام آر آی مغزی سگها تلاش می‌کنند که بدانند وفادارترین حیوان دنیا به چه موضوعاتی فکر می‌کنند.به دنبال پیشرفت تجهیزات علمی و پزشکی دانشمندان می توانند از اسکنرهای ام آر آی برای بررسی درون ذهن انسانها استفاده کنند، اکنون آنها تصمیم گرفتند که ذهن سگها را مورد بررسی قرار دهند.این پرسش که سگها چه احساسی نسبت به انسانها دارند در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد اما تاکنون هیچ کس از فرآیند فکری سگها تا امروز تصویربرداری نکرده است.

نتایج این تحقیقات از سوی کتابخانه عمومی علم (Public Library of Science) منتشر می شود و نشان می دهد که چگونه مغز سگها به علائم دستی که صاحب آنها به آنها نشان می دهد واکنش نشان می دهند.برنز اظهار داشت که این نتایج نشان دهنده این است که سگها به توجه بسیار دقیقی به تمام علائم انسانی دارند و این علائم ارتباط مستقیم با سیستم تشویقی سگ دارد.مشخص نیست که سگ چه احساساتی حس می کند یا احساس می کند که آیا صاحبش خوشحال یا غمگین است. محققان در نظر دارند در اسکنهای بعدی خود این بخش از مغز سگها را مورد بررسی قرار دهند.

گریگوری برنز مدیر مرکز نوروپالسی دانشگاه اموری و محقق ارشد این تحقیقات مشاهده نخستین تصاویر مغزی از سگهای آزاد و کاملا هوشیار را بسیار شگفت انگیز توصیف کرد و اظهار داشت تا جایی که ما می دانیم هیچ کس تاکنون نتوانسته این تحقیق را انجام دهد. سگ نخستین حیوان اهلی شده محسوب می شود که تاریخ آن شاید به 10 هزار سال و حتی 30 هزار سال پیش بازگردد.دو سگ در این فاز از پروژه شرکت کردند. سالی سگ دو ساله از نژاد فیست است که برنز در 9 ماهگی وی را از یک پناهگاه نزد خود آورده بود. مک کنزی سگ سه ساله نژاد بوردر کولی است که توسط ملیسا کیت صاحبش تعلیم دیده بود.

هر دو سگ چندین ماه آموزش را برای رفتن داخل دستگاه اسکنر آموزش دیدند تا در طول مدتی که محققان از مغز آنها تصویر برداری می کنند آرام بمانند.محققان قصد دارند فرآیندهای ذهنی سگها را با دنبال کردن این که کدام بخشها از مغز آنها توسط محرکهای مختلف فعال می شوند را رمزگشایی کنند. آنها امیدوارند که در نهایت بتوانند به پرسشهایی چون آیا سگها حس همدلی دارند؟ ، آیا سگها می دانند که صاحبانشان چه زمانی شاد و چه زمانی غمگین هستند؟ آنها چه تعداد زبان را درک می کنند؟ پاسخ دهند.



           
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:22
mahnaz

در رقابت سنگین CES امسال بود که سامسونگ با معرفی نمونه اولیه تلویزیون ۵۵ اینچی OLED HDTV خود، جزو شگفتی آفرینان نمایشگاه شد.‬ حالا این شرکت در نمایشگاه بین المللی کره اولین مدل تجاری این تلویزیون HD را با نام ES9500 رونمایی کرده است‫.‬

از قابلیت های این تلویزیون با صفحه OLED می توان به تعامل صوتی هوشمند با کاربر، کنترل با اشارات ویژه (gesture)، محتوای هوشمند و پردازنده دو هسته ای اشاره کرد. سامسونگ همچنین این تلویزیون هوشمند را به تکنولوژی Smart Dual View هم مجهز کرده است که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از عینک های سه بعدی، دو برنامه و کانال متفاوت را به طور همزمان و به صورت دو بعدی تماشا کنند.

با توجه به اینکه در این تلویزیون هر پیکسل به صورت مجزا برای خودش نور تولید می کند، سامسونگ می گوید که اشباع و تکثیر رنگ در تکنولوژی OLED نسبت به تلویزیون های HD با تکنولوژی LED‪-‬backlit LCD تقریبا ۲۰ درصد بهتر است. در کنار تکنولوژی تصویر به کار رفته در این تلویزیون ها، نکته جالب دیگر, اعلام رسمی سامسونگ برای تولید مدل های بزرگ تر همچون ۶۰ و ۷۵ اینچی است.

البته سامسونگ تنها از تولید تجاری و شروع کار خط تولید این تلویزیون ها سخن گفته و هنوز صحبتی از زمان ارائه این OLED ها به بازار و یا قیمت احتمالی آنها به میان نیاورده است. البته با توجه به رقابت سنگین بازار و شاخ و شانه کشیدن دیگر رقبا در CES 2012، احتمالا به زودی این محصول را در بازارهای جهانی مشاهده خواهیم کرد.



           
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:13
mahnaz

نمونه اوليه‌ تلفن همراه پوشيدني كه به شكل دستكش طراحي شده، آزادي عمل بسيار زيادي براي فرد در هنگام مكالمه با تلفن ايجاد مي‌كند.در طراحي دستكش تلفن همراه Glove One‌ از قطعات الكترونيكي بازيافتي و مدارهاي دست ساز استفاده شده و مدل كامل نيز با استفاده از فناوري پرينت سه بعدي از پلاستيك سوپرفاين ساخته شده است.

تمامي اعداد و دكمه‌هاي دريافت و قطع مكالمه تلفني بر روي انگشتان دست تعبيه شده‌اند. پيچ و مهره‌هايي در بندهاي هر انگشت قرار داده شده تا امكان حركت راحت‌تر انگشتان براي كاربر فراهم شود.بلندگو و ميكروفون در انگشتان اشاره و كوچك تعبيه شده است و براي شروع مكالمه بايد انگشت سبابه در كنار گوش و انگشت كوچك در كنار دهان قرار بگيرند. سيم كارت نيز در بخش مياني در پشت دستكش قرار مي‌گيرد.

«بريان سرا» طراح آمريكايي اين تلفن همراه، هدف از طراحي دستكش Glove One را امكان استفاده از هر دو دست در هنگام استفاده از تلفن همراه و بي‌نيازي از هندزفري عنوان مي‌كند.



           
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:41
mahnaz

سرطانهای دهانی به ویژه در کشورهای در حال توسعه به یکی از مشکلات اساسی بهداشتی تبدیل شده اند که در صورت بی توجهی به علائم اولیه آنها، حتی می توانند تهدید کننده حیات باشند.اما کنترل دهان از نظر ضایعات مشکوک به سرطان، به ویژه در افراد سیگاری و تشخیص زودرس بسیاری از انواع سرطان های دهانی، می تواند تا حدود زیادی شانس زندگی بیمار را بالا ببرد. ‏
خب تکلیف افرادی که به پزشک و خدمات بهداشتی دسترسی ندارند چیست؟ این سوالی بود که یکی از استادیاران مهندسی پزشکی دانشگاه استنفورد، به نام مانو پراکاش از خود پرسید و به دنبال آن این وسیله ارزان و قابل حمل تولید شد: او-اسکن‏

‏Oscan وسیله کوچکی است که برای بررسی دقیق حفره دهانی طراحی شده و می تواند روی دوربین هر موبایلی سوار شود. این وسیله دارای چراغ های فلورسنتی قوی است که فضای دهان را روشن کرده و هر نوع ضایعه غیرعادی را ثبت می کنند. سپس کارمند بهداشت محلی می تواند داده ها را از طریق همین موبایل به پزشک مربوطه ارسال کند، تا از نظر احتمال وجود توده های بدخیم بررسی شوند.‏

هدف از طراحی و ساخت این وسیله، تولید آن به تعداد زیاد و با قیمت کم بوده است. این گجت کوچک که به اندازه یک قوطی کبریت جا می گیرد، با چند دلار قابل تولید است و در همین ابتدای کار توانسته است جوایز ارزنده ای را به خاطر این نوآوری، نصیب طراح آسیایی الاصلش کند.



           
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:34
mahnaz

TG-1 آخرین مدل از دوربین های سخت جان المپوس است که معمولا تحت نام Tough عرضه می شوند‫.‬ به نظر می رسد که ظاهر و سیمای تنومند این دوربین دیجیتال با خلاقیت و نوآوری های لازم در زمینه کیفیت عکس و بهبود تکنولوژی عکاسی آن همراه شده است‫.‬ مطمئنا دهانه روزنه F2‪.‬0 این دوربین با دوام، در کنار سنسور ۱۲ مگاپیکسلی CMOS آن می تواند هر انسان سخت گیری را راضی نگه دارد.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:25
mahnaz

چقدر اهل ورزش و پیاده روی هستید؟ فکر می کنید بتوانید مسیر ۴۲ کیلومتری ماراتن را راه بروید؟ خب، خیلی سخت به نظر می رسد!اما یک بانوی ۳۲ ساله فلج انگلیسی از پس این کار برآمده است. البته به کمک این لباس بیونیک که در عکس می بینید.کلیر لوماس این هفته توانست مسیر ماراتن لندن را به پایان برساند، هرچند که این کار ۱۶ روز زمان برده است. و برای گرفتن مدال ماراتن لندن باید مسیر را در یک روز پیمود، اما وی با این کار توانسته نام خود را به عنوان اولین فرد معلول که با پای خود موفق به انجام این کار شد، ثبت کند.
لباس بیونیک خارق العاده ای که لوماس برای پیاده روی مسیر ماراتن استفاده کرده، محصولی از شرکت ReWalk است که توسط موسس آن، آمیت گافر ابداع شده است. آقای گافر بعد از فلج شدن طی یک تصادف رانندگی، به فکر تولید چنین ابزاری افتاد. این لباس همچون یک اسکلت خارجی عمل می کند که به افراد فلج امکان ایستادن، راه رفتن و حتی بالا رفتن از پله را می دهد.
افراد استفاده کننده، این لباس را به دور پاها و کمرشان می بندند و برای حفظ تعادل و بالانس از یک کوله پشتی به وزن 1‪.‬8 کیلوگرم استفاده می کنند که حاوی باتری تامین کننده نیروی ReWalk است. با دکمه های تعبیه شده روی این دستگاه، می توان تعیین کرد که فرد می خواهد بلند شود، راه برود یا اینکه از پله بالا برود. سنسورهای حرکتی و سیستم کامپیوتری تعبیه شده در این لباس، با همکاری یکدیگر میزان حرکت و وزن جابجا شده را محاسبه می کنند.

محاسبه جابجایی وزن برای این صورت می گیرد که مشخص شود کاربر لباس قصد دارد چه حرکتی را انجام دهد. آنگاه موتورهای کوچک تعبیه شده در آن، پایین تنه کاربر را در جهت مورد نیاز حرکت می دهند. و البته مکانیزم کار آن گونه هم که گفته شد، ساده نیست.
شرکت ReWalk هنوز چیزی در خصوص قیمت تمام شده و زمان عرضه این محصول به بازار اعلام نکرده است. اما شایعات حاکی از آن است که این اسکلت خارجی با قیمت ۶۵هزار دلار به فروش خواهد رسید.



           
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:14
mahnaz

 

داستان

 جوانی گمنام عاشق دختر پادشاهی شد. رنج این عشق او را بیچاره کرده بود و راهی برای رسیدن به معشوق نمی یافت.مردی زیرک از ندیمان پادشاه که دلباختگی او را دید و جوانی ساده و خوش قلبش یافت، به او گفت پادشاه ، اهل معرفت است، اگر احساس کند که تو بنده ای از بندگان خدا هستی ، خودش به سراغ تو خواهد.

جوان به امید رسیدن به معشوق ، گوشه گیری پیشه کرد و به عبادت و نیایش مشغول شد، به طوری که اندک اندک مجذوب پرستش گردید و آثار اخلاص در او تجلی یافت .روزی گذر پادشاه بر امکان او افتاد ، احوال وی را جویا شد و دانست که جوان، بنده ای با اخلاص از بندگان خداست . در همان جا از وی خواست که به خواستگاری دخترش بیاید و او را خواستگاری کند . جوان فرصتی برای فکر کردن طلبید و پادشاه به او مهلت داد .

همین که پادشاه از آن مکان دور شد ، جوان وسایل خود را جمع کرد و به مکانی نا معلوم رفت . ندیم پادشاه از رفتار جوان تعجب کرد و به جست و جوی جوان پرداخت تا علت این تصمیم را بداند . بعد از مدتها جستجو او را یافت . گفت: (( تو در شوق رسیدن به دختر پادشاه آن گونه بی قرار بودی ، چرا وقتی پادشاه به سراغ تو آمد و ازدواج با دخترش را از تو خواست ، از آن فرار کردی؟ ))جوان گفت: (( اگر آن بندگی دروغین که بخاطر رسیدن به معشوق بود ، پادشاهی را به در خانه ام آورد ، چرا قدم در بندگی راستین نگذارم تا پادشاه جهان را در خانهء خویش نبینم؟ ))



           
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:51
mahnaz

محققان كانادايي سيستمي طراحي كرده‌اند كه امكان برقراري ويدئو كنفرانس سه بعدي با قابليت چرخش 360 درجه‌اي را فراهم مي‌كند.ايده ارتباط تصويري سه بعدي نخستين بار در فيلم جنگ ستارگان مطرح شد و اكنون محققان دانشگاه كوئين در اونتاريو كانادا به سرپرستي پروفسور «روئل ورتگال» اين ايده را به واقعيت مبدل كرده‌اند.

سيستم ويدئو كنفرانس هولوگرام سه بعدي Telehuman در حقيقت تلفيقي از برجسته نمايي (stereoscopy)‌ و اختلاف ديد حركتي (motion parallax) است. اين سيستم شامل يك سيلندر اكريليك شفاف به ارتفاع 1.8 متر، يك دوربين محدب داخلي و يك پروژكتور سه بعدي است.در زمان برقراري ارتباط تصويري هر دو نفر مقابل سيلندر شيشه‌اي قرار مي‌گيرند؛ مجموعه‌اي از سنسورهاي حركتي كينكت مايكروسافت و دوربين‌هاي تصويربرداري سه بعدي در مقابل و پشت سر فرد اقدام به ضبط تصاوير مي‌كنند.

تصاوير توسط يك پروژكتور سه بعدي به اندازه واقعي تبديل شده و بر روي سيلندر مجهز به آينه محدب تابانده مي شوند؛ در اين حالت يك تصوير 360 درجه اي ايجاد مي‌شود، بطوري كه مي توان با حركت به دور سيلندر پشت سر فرد را نيز مشاهده كرد.



           
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:44
mahnaz

محققان دانشگاه «چالمرز» سوئد موفق به خنک ‌کردن تراشه‌هاي رايانه‌اي با نانولوله‌ها شدند.«جوهان ليو» و همکارانش در دانشگاه چالمرز در سوئد مي‌گويند: آنها توانسته‌اند که براي ساخت ميکروکانال‌هايي جهت خنک‌ کردن با راندمان بي‌نهايت بالا با کمک آب، بطور مستقيم روي سطح تراشه ميکروپره‌هاي نانولوله کربني بسازند و بدين سان از مزاياي هم ساختار ميکروکانالي و هم نانولوله‌هاي کربني با رسانايي گرمايي بالا بعنوان ميکروپره، براي خنک کردن تراشه استفاده کنند.

«ليو» توضيح مي‌دهد: براي رسيدن به اثر پخش خوب گرما، ما از آب براي ايجاد يک تبادل حرارتي اجباري قوي با پره‌هاي نانولوله کربني استفاده کرديم. ما براي تحقق بخشيدن به اين توان بالقوه، راه ‌حل کاملي ارائه کرديم. با کمک اين فناوري يعني چاه گرمايي روي - تراشه مبتني بر نانولوله کربني، مي‌توان نقاط داغ را با شار حرارتي حدود 100 وات بر سانتي‌متر مربع خنک کرد. بنابراين اين فناوري را مي‌توان براي مديريت گرمايي ميکروسيستم‌هايي با چگالي توان بسيار بالا استفاده کرد.

تا قبل از اين، براي سرد کردن يک جزء الکترونيکي از هوا همراه با نانولوله‌هاي کربني به عنوان پره‌هاي خنک‌کننده استفاده مي‌شد. با اين حال، ظرفيت گرمايي هوا کاملا پايين است و پره‌هاي نانولوله کربني بدون محافظ در معرض هستند که مي‌تواند تهديدي براي پايداري سيستم باشد. بنابراين گروه «ليو» طرح جديدي براي حل اين مشکل‌ها ارائه کرد.اين محققان براي ساخت چاه گرمايي نانولوله کربني خود، ابتدا با فوتوليتوگرافي استاندارد و فرايندهاي کندن و جدا کردن (lift-off)، ساختارهاي ميکروپره‌اي ايجاد کردند. آنها سپس براي قرار دادن اين ميکروپره‌ها در مکان مناسب روي تراشه، يک تکنيک انتقال نانولوله پيشرفته به کار بردند. در نهايت، براي ايجاد ميکروکانال‌هايي که سيال خنک‌کننده آب مي‌تواند در سرتاسر آنها جريان يابد، يک کلاهک پلاستيکي روي نوک اين ميکروپره‌هاي نانولوله‌اي روکش‌دهي کردند.

«ليو» اشاره مي‌کند که در مقايسه با روش خنک کردن تبادل حرارتي اجباري هوايي مرسوم که مي‌تواند به قابليت خنک‌کنندگي 50 وات بر سانتي‌متر مربع برسد، سيستم خنک‌کنندگي ميکروپره‌اي نانولوله‌اي اين گروه تحقيقاتي توانايي مديريت يک شار حرارتي به بزرگي پنج هزار وات بر سانتي‌متر مربع را دارد و با ميکروپره‌هاي نانولوله‌اي ضخيم‌تر و سرعت بالاتر آب حتي قابليت‌هاي بالاتري نيز مي‌تواند داشته باشد.«ليو» مي‌گويد: سيستم خنک‌کنندگي روي تراشه ميکروپره‌اي نانولوله‌اي آنها با بهره‌گيري از عملکرد گرمايي عالي و نسبت سطح به حجم بسيار بالاي نانولوله‌ها، قابليت بالايي براي خنک‌کردن اجزاي الکترونيکي توان بالا دارد.اين محققان، جزئيات نتايج کار تحقيقاتي خود را در مجله‌ «Nanotechnology» منتشر کرده‌اند.



           
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:27
mahnaz

طبق روال هر ساله، مجله اقتصادی فورچن با توجه به درآمد و سود حاصله توسط شرکت های آمریکایی، لیست معروف ۵۰۰ تایی خود را منتشر کرد. این لیست در برگیرنده تمامی شرکت های امریکایی است که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند و فورچن آنها را بر اساس دو مشخصه درآمد کل و سود سالیانه رتبه بندی می کند. جالب اینکه همیشه شرکت های فناوری اطلاعات در میان این لیست ۵۰۰ تایی، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند.

نگاهی به لیست پردرآمدترین شرکت ها نشان می دهد که در میان شرکت های بزرگ اتومبیل سازی و غول های نفتی، جایگاه دهم از آن HP شده و اپل در جایگاه هفدهم ایستاده است. آی بی ام توانسته جایگاه نوزدهم را اشغال کند و مایکروسافت ۳۷مین شرکت آمریکایی سال ۲۰۱۱ بوده است. دل، اینتل و آمازون هم به ترتیب در مکان های ۴۴، ۵۱ و ۵۶ این جدول قرار دارند.

از شگفتی های جدول امسال می توان به شرکت اپل به رهبری تیم کوک اشاره کرد که با صعود ۱۸ پله ای، خود را از جایگاه ۳۷ام در سال گذشته، به مکان ۱۷ام رسانده است. این شرکت با درآمد 108‪.‬2 میلیارد دلاری رتبه دوم شرکت های IT حاضر در لیست را به خود اختصاص داده است. رتبه اول شرکت های آی تی این لیست، در دستان همسایه نزدیک اپل در دره سیلیکون (HP) قرار دارد که در سال ۲۰۱۱ نزدیک به 127‪.‬2 میلیارد دلار درآمد داشته است. این درحالی است که شرکت معظم IBM با درآمد 106‪.‬9 میلیارد دلار، نسبت به سال قبل یک ۱ پله سقوط داشته است.به عبارتی ترتیب پردرآمدترین شرکت های آی تی آمریکا اینگونه خواهد بود:

۱- اچ پی
۲- اپل
۳- آی بی ام
۴- مایکروسافت
۵- دل
۶- اینتل
۷- آمازون

اما هنگامی که به جدول رده بندی شرکت ها بر اساس سود حاصله نگاه می کنیم، داستان بسیار جالب تر می شود. در اینجا اپل با سود 25‪.‬9 میلیارد دلاری خود، بعد از دو شرکت غول پیکر نفتی Exxon Mobile و Chevron در مقام سوم جدول ایستاده است. در رتبه بندی بر اساس سود، مایکروسافت با 23‪.‬2 میلیارد دلار در جایگاه چهارم ایستاده است. غول آبی (IBM) در مکان نهم قرار دارد و اینتل جایگاه ۱۲ام را از آن خود کرده است. اچ پی هم که جزو ۱۰ شرکت پردرآمد آمریکا قرار دارد، از نظر میزان سوددهی جایی بهتر از مکان ۲۴ جدول به دست نیاورده است.

البته در تحلیل و بررسی ها این نکته را نباید فراموش کرد که لیست حاضر فقط در برگیرنده شرکت های آمریکایی است و برای مقایسه برترین های آی تی دنیا، نیاز به لیستی داریم که شرکت های مهم دیگر نقاط دنیا همچون فنلاند، چین، کره جنوبی و ... را هم در خود گنجانده باشد.

پنج شرکت برتر از نظر سود دهی

Exxon Mobile: $41 billion
Chevron: $26.9 billion
Apple: $25.9 billion
Microsoft: $23 billion
Ford Motor: $20.2 billion

لیست کامل FORUNE 500 سال ۲۰۱۲



           
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:18
mahnaz

شاید خوشبختی انسان های عصر ما، زندگی در این دوران از صنعت بازی است. ایکس باکس، پی اس پی، بازی های HD روی تلویزیون های فوق بزرگ، بازی با اسمارت فون ها، شبیه سازهای بازی پیشرفته پنج بعدی؛ همه و همه ارزش بازی ها را بیشتر و بهتر می کنند، واقعیت و خیال را در هم می آمیزند و بازی ها را به دنیای واقعی نزدیک تر می کنند.

همه این ابزارهای بازی، ما را بیشتر به سمت دنیای مجازی سوق داده و باعث افزایش لذت گیم ها می شوند. بسیاری از بزرگان صنعت بازی بر این عقیده اند که ما در مهم ترین بخش حیات بازی ها قرار داریم. و اکنون با شبیه ساز 180 درجه ای با کیفیت HD شاهد نقطه عطفی در ظهور بازی های شبیه سازی شده هستیم.

این سیمولاتور با همکاری Ariel Atom (سازنده ماشین های مسابقه) و Motion Simulation ساخته شده است. این شبیه ساز کروی HD، گران ترین و گسترده ترین سیمولاتوری است که در حال حاضر در دسترس است و به شما اجازه می دهد کارهای پر استرسی همچون رانندگی، دویدن، پرواز و حتی قتل و کشتار را به صورتی نزدیک به واقعیت احساس کنید.

اگر بخواهیم با یک نگاه دقیق تر TL1 را بررسی کنیم، دو ویژگی زیر آن را از دیگر شبیه سازها جدا میکنند:
- شما تا به حال صفحه نمایش شبیه سازی شده 180 درجه ای را ندیده اید که به طور کامل و واقعی ارتباط شما را با جهان اطرافتان از بین ببرد. در داخل این شبیه ساز کروی، پروژکتور های زیادی وجود دارد که تمام تلاششان بر این است که با یک تصویر یک پارچه و خیره کننده با کیفیت 1200x5760 پیکسل، گیمر را به طور کامل از دنیای اطراف جدا کنند.

- دومین ویژگی بدیع این شبیه ساز کروی، صندلی انعطاف پذیر آن است. صندلی شما درون این شبیه ساز می تواند طبق بازی که انتخاب می کنید، تغییر کند. برای مثال اگر شما یک مسابقه ماشین سواری را بازی کنید، جایگاهی همانند محل قرار گیری صندلی در ماشین های فرمول 1 خواهید داشت که همان حرکات و لرزش ها را شبیه سازی می کند. و اگر بخواهید پرواز را با این شبیه ساز تجربه کنید، خود را در درون کابین خلبان می بینید.

تمام ابزار کنترل مانند فرمان، پدال و... به صورت یک پکیج در اختیار شما قرار دارد. این شبیه ساز همچنین قابلیت کار مانند یک کامپیوتر را هم دارد و شما می توانید ویندوز سون یا ایکس پی را روی آن اجرا کنید. در نهایت اینکه کارت گرافیک فوق پیشرفته این شبیه ساز به شما وعده میدهد که با تصاویر ذهنی خود، در دنیای شبه واقعي رو به رو شويد.

خب، اگر شما هم از خوره های بازی و یک گیمر تمام عیار هستید، می توانید با پرداخت ۱۸۶۵۷ دلار، بقیه عمرتان را درون اتاقک این شبیه ساز، در رویاهای هیجان انگیزتان غوطه ور باشید.



           
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:13
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.