اسلایدر

شكست رکورد حل مکعب روبيک
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

ربات‌ها در سال‌های اخیر توانسته‌اند انسان‌ها را در بسیاری از رقابت‌ها شکست دهند.

 در ادامه رقابت انسان و ربات، «مایک دابسون» و «دیوید گیلدی» دو مهندس آمریکایی رباتی را ساختند که توانست مکعب روبیک را در مدت 35/5 ثانیه حل کند و به یک رکورد جهانی جدید دست یابد.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 19:5
mahnaz

یک شرکت رایانه‌ای در شهر دوبلین ایرلند، نرم‎افزاری مخصوص تلفن‌های همراه طراحی کرده که به والدین این امکان را می‌دهد تا فرزندان خود را از طریق موبایل به صورت 24 ساعته کنترل کنند.
 

بر اساس گزارش گیزمگ، والدین به کمک این نرم‌افزار می‌توانند، از مسیری که فرزندشان پیموده یا مکان‌هایی که سر زده مطلع شوند. در این نرم‌افزار قابلیتی هم وجود دارد که فرزندان می‌توانند زمانی که مسیر خود را گم کرده‌اند والدین‌شان را مطلع کرده و مسیر درست را از آن‌ها بخواهند.

 



           
شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 18:56
mahnaz
           
شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 18:8
mahnaz

 

گلکسی نکسوس به بارومتر مجهز است

اگر معرفی تلفن جدید گوگلی یعنی گلکسی نکسوس را خوانده باشید در آنجا با یک سنسور جدید مواجه شده اید: بارومتر یا همان فشار سنج. در تلفن های هوشمند سنسورهای مختلفی استفاده می شود که هر کدام کاربرد به خصوصی دارند. و احتمالا شما می دانید که قطب نما و شتاب سنج چه کاری انجام می دهند. اما این یکی چیز جدیدی است.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 18:3
mahnaz

 

در بازار کامپیوترها چه میگذرد و رقابت به کجا رسیده است؟ به گقته ی موسسه آماری گارتنر، بر خلاف تصور کلی، بازار کامیپوترهای شخصی همچنان در حال رشد است.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 17:56
mahnaz

 

 

ممکن است برای شما هم پيش آمده باشد به جایی سفر کنید که در مورد سالم بودن آب آشاميدنی آن منطقه شک داشته باشید. در چنین حالتی چه می کنید؟ همه جا که آب معدنی یا بهداشتی که در دسترس نیست. در این مواقع به همراه داشتن يک گجت که بتواند آب در دسترس آن منطقه را بهداشتی کند يک نعمت است.

آنچه که در تصوير مشاهده می کنید يک گجت برای بهداشتی کردن آب آشاميدنی مشکوک است. این محصول streriPEN نام دارد. بسیار سبک است و به راحتی همانند يک قلم در جیب جای می گيرد. این قلم دارای يک باتری قابل شارژ است که به پورت USB هم وصل می شود.

تنها کافی است که آن را شارژ کرده و در یک ليوان آب آشاميدنی مشکوک فرو کنید. اين وسیله می تواند در مدت زمان یک دقيقه با کمک اشعه UV، 99% از باکتری های احتمالی موجود در آن لیوان را از بين ببرد و با خیال راحت آن را بنوشید.

قیمت آن 120$ است. با وجود آنکه کمی گران به نظر می رسد اما داشتن آن برای کساني که زیاد سفر می کنند و معمولا با پيدا کردن آب آشامیدنی سالم در مناطق مختلف مشکل دارند، می تواند ضروری باشد.



           
شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 17:48
mahnaz

 

آیا میدانید های جدید آبان ماه 1390



ادامه مطلب ...


           
شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 17:31
mahnaz
           
شنبه 29 مهر 1390برچسب:, :: 22:45
mahnaz
           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 23:38
mahnaz
           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 22:21
mahnaz

 معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۰ گفت: ثبت نام برای این آزمون از روز ۱۷ آبان به صورت اینترنتی آغاز می شود.
دکتر سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ثبت ‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۰ برای پذیرش دانشجو در سال ۹۱ از ۱۷ آبان ماه آغاز می شود و تا ۲۵ آبان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ در روزهای ۲۶ تا ۲۸ بهمن‌ماه ۹۰ برگزار می شود.


معاون سازمان سنجش گفت: کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد نیز از روز ۲۳ تا ۲۶ بهمن به صورت اینترنتی توزیع می شود.

 



           
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 23:26
mahnaz

 

حل تمرین ساختمان گسسته

حل تمرین ساختمان داده

حل تمرین مدار منطقی

حل تمرین کتاب معماری موریس مانو

حل تمرین هوش مصنوعی

حل تمرین کتاب آمار و احتمال مهندسی ( دکتر پرویز نصیری):

فصل ها

لینک دانلود

فصل اول

DOWNLOAD

فصل دوم

DOWNLOAD

فصل سوم

DOWNLOAD

فصل چهارم

DOWNLOAD

فصل پنجم

DOWNLOAD

فصل ششم

DOWNLOAD

فصل هفتم

DOWNLOAD

فصل هشتم

DOWNLOAD

 



           
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 20:9
mahnaz

در این تاپیک با لباس های ویزه تک تیر اندازان و نیروهای شناسایی که برای مخفی ماندن از دید دشمن و کسب امتیاز شلیک اول بدون شناسایی استفاده می کنند و همچنین با انواع استتار مخصوص تجهیزات و وسائل جنگی اشنا می شویم . از دوستان که اطلاعاتی دارند تاپیک را با علم خود کامل نمایند .



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 20:9
mahnaz

سیر تحول خودروهای پلیس راهنمایی و رانندگی طی ۷۰سال اخیر جالب است. از دهه ۱۳۲۰ که خودروهای آلمانی، انگلیسی و آمریکایی به خدمت شهربانی کل کشور درآمدند تا امروزکه از بنز، پژو و زانتیا برای کارهای مربوطه استفاده می‌شود.

شاید کمتر کسی به نوع خودروها و تجهیزات به کار رفته در آنها توجه کرده باشد ولی آنچه مسلم است اینکه صرف‌نظر از قدمت طولانی استفاده از خودرو در این بخش تنها ظرف چند سال اخیر شاهد ارتقای تجهیزات در این خودروها بوده‌ایم به عبارت دیگر خودروهای پلیس شاید بیش از ۶۰ سال جز به چراغ‌های گردان، بی‌سیم و بلندگو به چیز دیگری مجهز نبوده‌اند اما امروز به سیستم‌هایی نظیر دوربین‌های خودکار، دستگاه‌های GPS، لوازم تشخیص مصرف نوشابه‌های الکلی توسط رانندگان، امکانات رایانه‌ای و … تجهیز شده‌اند. در ادامه به سیر تحول این خودروها اشاره می‌کنیم.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 20:6
mahnaz

مایکروسافت اعلام کرد: با انجام قرارداد جدیدی به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار، شعار جدید این شرکت “در هر زمان، در هر مکان “(anytime, anywhere ) خواهد بود.
مایکروسافت سایت اسکایپ خود را در Microsoft.com راه اندازی کرد، هرچند که هنوز لینک دانلود به وب سایت skype.com وارد می‌شود.
در اوائل سال جاری، مایکروسافت اعلام کرد که پیشنهاد ۸.۵ میلیارد دلاری را برای شرکت ارتباطات اینترنت ارائه کزده است و این بزرگ‌ترین تجارتی است که مایکروسافت تا به حال به آن دست زده است. در اطلاعیه مطبوعاتی روز جمعه، مایکروسافت با تایید آنچه که در اخبار و گزارش‌ها منتشر شده بود اعلام کرد که معامله به طور کامل انجام شده است.

 

مایکروسافت اعلام کرد که اسکایپ یک بخش کسب و کار کاملا جدید در داخل مایکروسافت است. “استیو بالمر” گفت: اسکایپ یک محصول فوق‌العاده و خوش نام تجاری است که صدها میلیون‌ نفر در سراسر جهان آن را دوست دارند و مایکروسافت نگاه به جلو خود را با همکاری با تیم اسکایپ، برای ایجاد راه‌های جدید برای اتصال مردم به خانواده، دوستان، مشتریان و همکاران با شعار “در هر زمان، در هر نقطه” ادامه می‌دهد. در حال حاضر، مایکروسافت همچنین یکپارچه‌سازی و ادغام نرم‌افزارها را برای ویندوز تلفن و ویندوز را در آینده‌ای نزدیک وعده داده است. بنابراین انتظار می‌رود که این وعده با توجه انجام این قرارداد به زودی محقق شود.



           
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 20:3
mahnaz
           
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 20:2
mahnaz

سازمان فناوري اطلاعات ايران با اشاره به تعداد زياد گزارش‌هاي مربوط به نقض امنيت داده ها در سال جاري اعلام كرد كه اين موضوع موجب شد متخصصان امنيت سال 2011 را " سال هك " بنامند.

 در گزارش روز سه شنبه روابط عمومي سازمان فناوري اطلاعات ايران ، ضمن تاكيد بر انجام اقدامات امنيتي ،10 نكته براي تقويت امنيت شبكه و جلوگيري از نفوذ در داده ها تشريح شده است .



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:, :: 23:52
mahnaz

 

محققان انگلیسی موفق به استخراج عصاره‌ای از میوه انار شدند که خاصیت‌ درمانی زیادی دارد.
استخراج این عصاره پس از کشف آسپرین از درخت بید در سال 1829، بزرگ‌ترین پیشرفت غیرمنتظره در زمینه کشف داروی طبیعی از گیاهان بوده است.

این داروی طبیعی می‌تواند در بهبود سلامت قلب، کاهش فشارخون، درمان التهاب، کاهش خطر سرطان و برطرف کردن مشکلات جنسی تاثیرگذار باشد.

بر اساس گزارش سان‌دی اکسپرس، در واقع این نخستین باری است که محققان توانسته‌اند از پوست و دانه انار، عصاره «پونیکالاگین» را استخراج کنند. این عصاره یک گیاه مغذی است که فقط در میوه انار و در پوست و غشای داخلی زرد رنگ آن وجود دارد.



           
چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:, :: 23:49
mahnaz

 یک فیزیکدان هلندی کشف کرد که حرکت نسبیتی ساعتهای نصب شده بر روی ماهواره های "جی. پی. اس" موجب شده است که سرعت نوترینوها سریعتر از سرعت نور شود و بنابراین بار دیگر نظریه نسبیت انیشتین را تائید کرد.

 کمتر از یکماه قبل فیزیکدانان شورای تحقیقات هسته ای اروپا (سرن) و لابراتوارهای "گرن ساسو" در موسسه ملی فیزیک هسته ای ایتالیا که با استفاده از دستگاه آشکارساز "اپرا" در آزمایش Cng 1s (نوترینوی سرن به سمت گرن ساسو) شرکت دارند از یک نتیجه شگفت انگیز در آزمایشات خود خبر دادند.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:, :: 23:46
mahnaz

محققان دانشگاه فني در برلين دست به ساخت يك دستگاه مفهومي دوربين توپي شكل زده‌اند كه مي‌توان آن را پرتاب كرده و تصاوير پانوراماي 360 درجه را به ثبت رساند.

 دوربين توپي قابل پرتاب پانوراميك كه توسط پنج طراح گرافيك ساخته شده از 36 دوربين تلفن همراه براي ثبت تصور كلي كه در اطراف وجود دارد، استفاده مي‌كند.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:, :: 23:42
mahnaz

 

 نتایج یک تحقیق در انگلستان نشان می‌دهد 10 درصد از مردم این کشور شناسه‌های عبور سایت‌های اینترنتی خود را در وصیت‌نامه‌هایشان می‌نویسند.

 نتایج یک تحقیق در انگلستان نشان می‌دهد، 10 درصد مردم این کشور در وصیت‌نامه‌های خود شناسه‌های عبور سایت‌های اینترنتی که در آن عضو هستند را می‌نویسند.

بر اساس گزارش سایت دیجیتال ترندز، با گسترش فناوری ابر محاسباتی (Cloud) دیگر نیاز به حافظه‌های شخصی و مشکل پاک شدن اطلاعات از بین ‌می‌رود و در این فضا کاربران می‌توانند اطلاعات شحصی خود را هم ذخیره کنند.

در حال حاضر تعدادی از کاربران اطلاعات مربوط به ورود به ایمیل و شبکه‌های اجتماعی خود را در وصیت‌نامه‌هایشان می‌نویسند تا دارایی‌های دیجیتال به بازماندگانشان برسد.



           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 23:13
mahnaz

 

به گزارش واحدمركزي خبر، «اوسامو هاسِگاوا» از موسسه فناوری توکیو اعلام کرد برای اولین بار در جهان سیستمی کشف کرده است که به روبات ها امکان جستجو در محیط اینترنت و تفکر در خصوص بهترین راه حل ممکن برای یک مشکل را می دهد.

به گفته اين پژوهشگر ژاپني، شبکه عصبی تقویت شده خودمختار با عنوان «سویین» طراحی شده که در اصل الگوریتمی است که به روبات امکان استفاده از داده های پیشین و استفاده از آنها را در تکمیل عملیات می دهد.

 اين روبات محیط را برای دریافت اطلاعات مورد نیاز برای ساماندهی عملیاتی که باید صورت دهد جستجو و ذخیره می کند.

سویین همچنین قابلیت جستجوی اطلاعات را در محیط اینترنت و تشخیص اطلاعات مربوط از اطلاعات نامربوط به موضوع جستجو را دارد.

 وی، هدف از این برنامه را کاهش فاصله دنیای انسان ها و روبات ها اعلام کرد و افزود: بیشتر روبات ها در تحلیل داده ها و اجرای کارهای از پیش برنامه ریزی شده خوب هستند، اما اطلاعات اندکی از دنیای واقعی انسان ها دارند.

فناوری سویین می تواند در آینده در چراغ های کنترل ترافیک، پیش بینی زمین لرزه و حتی کار در خانه مورد استفاده قرار گیرد.



           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 23:9
mahnaz

 

دانشمندان سنگاپوری از ماده ای بسیار ساده و پیش پا افتاده برای رفع مشکل گنجایج حجم ذخیره اطلاعات استفاده کردند که این ماده همان نمک خوراکی است.

 دانشمندان سنگاپوری در فرایند جدید تولید حافظه های سخت از سدیم کلراید یا نمک برای بهبود 6 برابری گنجایش دیسکهای سخت رایانه ها استفاده کرده اند.

این کشف توسط محققان موسسه تحقیقات ملی آژانس علوم و فناوری سنگاپور انجام گرفته است. در این مطالعه دانشمندان فرایندی را ایجاد کرده اند که می تواند حجم ثبت اطلاعات را بر روی دیسکهای سخت تا 3.3 ترابایت بر اینچ مربع افزایش دهد، حجمی 6 برابر حجم ثبت اطلاعات در دیسکهای سختی که اکنون در بازار وجود دارند.

 افزوده شدن کلراید سدیم به فرایند تولید این دیسکهای سخت به این معنی است که الگوی کدهای دوتایی بر روی سطح هریک از صفحه های مغناطیسی منظم تر بوده و از این رو امکان ثبت اطلاعات بیشتری بر روی آنها به وجود خواهد آمد. نمک وضوح پرتوهای الکترونی به کار گرفته شده برای ثبت کدهای دوتایی را بهبود می دهد.

 بر اساس گزارش تلگراف، محققان زمان تجاری سازی این شیوه جدید تولید دیسکهای سخت را زودتر از 2016 نمی دانند، به گفته آنها زمانی که تکنیکهای جدید در ساخت دیسکهای سخت کارایی خود را ازدست بدهند باید شیوه ای جایگزین آنها شود تا بتواند حجم اطلاعات ثبت شده را بر روی دیسکها افزایش دهد.



           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 23:7
mahnaz

 

يك شركت ژاپني موتورسيكلتي ابداع كرده كه از مدفوع انسان به عنوان سوخت استفاده مي‌كند!

 اين ابداع كه «دوچرخه توالت نئو» نام دارد، توسط شركت توتو ساخته شده كه از يك توالت اصلاح‌شده و يك آزمايشگاه سيار براي پردازش سوخت استفاده مي‌كند.

 جالب اين كه از راننده خواسته شده در سفرهاي خود، تا جاي ممكن از اين توالت استفاده كند تا سوخت مورد نياز براي نيرو دادن به دستگاه تأمين شود.

 شركت توتو اميدوار است كه اين دستشويي سيار كه از حداكثر سرعت 80 كيلومتر در ساعت برخوردار بوده، بتواند به كاهش 50 درصدي انتشار دي‌اكسيدكربن در شش سال آينده كمك كند.

 اين موتور كه از سه چرخ برخوردار است اكنون در حال انجام يك تور 965 كيلومتري در اطراف ژاپن است كه از مقر اصلي شركت در شهر كيتاكيوشو آغاز شده و قرار است دوم نوامبر اين تور در توكيو به پايان رسد.



           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 23:5
mahnaz

 ابتلا به اختلالی بسیار نادر باعث شده زنی 26 ساله ویتنامی طی چند روز تمامی دوران جوانی خود را سپری کرده و 50 سال پیرتر شود.

 تصور اینکه گذر عمر باعث شود روزی از جوانی 23 ساله به فردی سالخورده و 73 ساله تبدیل شوید بسیار ترسناک است، اما وحشتناکتر این است که این اتفاق طی چند روز رخ دهد نه 50 سال!



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 23:1
mahnaz

تصاویر مربوط به دنیای انسان‌ها را از ورای اشعه ایکس تماشا کنید. 



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 22:55
mahnaz

 

پژوهشگران بريتانيايي دريافتند: ويژگي‌هاي قدم زدن هر فرد براي تشخيص هويت وي به اندازه اثر انگشت، دقيق است.

 پژوهشگران دانشگاه ليورپول با تجزيه و تحليل نقاط فشار رد پاي 100 هزار نفر به اين نتيجه رسيدند که اين نقاط فشار براي هر شخص داراي ويژگي‌هاي کاملا منحصر به فردي است.

 در ادامه گزارش ديلي تلگراف در اين خصوص، آمده است که ويژگي‌هاي ياد شده، آن چنان بي نظير است که مي‌توان در کنار اثر انگشت و اسکن چشمي براي تشخيص هويت افراد از آن استفاده کرد.

 ضعف اين تکنيک، تنها در آن است که براي فرد پابرهنه قابل اجرا است که اين امر مي‌تواند مشکلاتي را در صورت استفاده از آن ايجاد کند.



           
جمعه 26 مهر 1390برچسب:, :: 18:24
mahnaz

 کوچک‌ترین حیوانات جهان که طول آن‌ها به چند سانتی‌متر می‌رسد، را اینجا ببینید.

بر اساس گزارش شینهوا، برخی از این موجودات حتی از بند انگشت انسان هم کوچک‌تر هستند.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 26 مهر 1390برچسب:, :: 18:24
mahnaz

پزشكان در يك مطالعه جديد تأكيد كردند كه ورزش روزانه به اندازه تكنيك‌هاي ريلكسيشن و آرام سازي و يا حتي به اندازه مصرف دارو‌هاي تجويزي براي پيشگيري از سردرد‌هاي ميگرني موثر است.

 پزشكان مي‌گويند: هر سه روش فوق، تعداد دفعات حملات ميگرني در زنان را تا سه چهارم كاهش مي‌دهند.

 اين متخصصان در دانشگاه سوئدي «گوتنبرگ» در نهايت شگفتي متوجه شدند كه سه نوبت در هفته دوچرخه‌سواري مي‌تواند تاثير مشابهي در پيشگيري از حملات ميگرني داشته باشند.

 به گزارش شبكه خبري اي‌بي‌سي، دكتر "اما واركي" با مطالعه روي 91 زن در گروه‌هاي سني بين 18 تا 65 ساله و در يك كلينيك سردرد به اين نتايج دست يافته است.

 واركي مي‌گويد: نكته بسيار جالب در اين آزمايشات اين بود كه ورزش منظم به اندازه دارو و ريلكسيشن در كاهش دفعات بروز سرد‌رد‌هاي ميگرني موثر است.

 به اين ترتيب اين روش غيردارويي براي بيماراني كه سابقه ابتلا به ميگرن دارند، بسيار مفيد و موثر خواهد بود بويژه اينكه بيماران را از عوارض داروها خلاص مي‌كند.



           
جمعه 26 مهر 1390برچسب:, :: 18:23
mahnaz

پژوهشگران آمريکايي معتقدند هر چند انسان کنوني داراي پنج حس است، اما اجدادش داراي حس ششم بوده که وي را قادر مي ساخته ميدانهاي الکتريکي را در درون آب به منظور شکار و ايجاد تعامل رديابي کند.

 بر اساس نتايج تحقيق به عمل آمده در اين خصوص که در مجله Nature Communications منتشر شد، منشأ 30 هزار نوع از حيوانات خشکي و نيز انسان، يک موجود آبي است که داراي سيستم پيشرفته گيرنده پالسهاي الکتريکي بوده است.

 پژوهشگران دانشگاه کورنل معتقدند که احتمالا اين جد مشترک، يک ماهي شکارچي با قدرت باصره قوي، آرواره و دندان بوده که از چنين حسي برخوردار بوده است.

 اين موجود در حدود 500 ميليون سال پيش مي‌زيسته و جد مشترک بسياري از موجودات بوده است؛ اما بسياري از موجوادات نشات گرفته از آن در جهت تطابق با شرايط زندگي در خشکي اين حس را از دست دادند.



           
جمعه 26 مهر 1390برچسب:, :: 18:23
mahnaz

اتوبوس الکتریکی لوکس در دوبی رونمایی شد.

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 19:47
mahnaz

آموزش شيوه تقويت و حفظ سلامت سيستم ايمني بدن، كار پيچيده و دشواري است اما بي‌ترديد اگر شما از سلامت رواني و جسمي برخوردار باشيد، دستگاه ايمني بدنتان نيز قوي‌تر خواهد بود.

 

 

هرچند تقويت سيستم ايمني كار نسبتا ساده‌اي است، اما به سادگي خوردن يك قرص نيست. دستگاه ايمني بدن شبكه‌اي پيچيده از سيستم‌هايي است كه با هم كار مي‌كنند تا اين دستگاه را سالم نگه دارند.

 

بنابراين، تمركز روي يك الگوي زندگي سالم مي‌تواند به بهبود عملكرد اين دستگاه‌ها و در نتيجه سلامت و تقويت سيستم ايمني بدن كمك كند.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 19:47
mahnaz

محققان موفق به ساخت دستگاهي شده‌اند كه عفونت‌هاي موجود در محل قرارگيري ابزارهاي برش جراحان را كاهش خواهد داد.

 

 

دستگاه «سيستم راهبند هوا» كه توسط شركت «نايمبيك سيستمز» (Nimbic Systems) ساخته شده، به جاي مبارزه با اين ريزموجودات از طريق معجون‌هاي دارويي، محل جراحي را با توليد عايقي از هواي خالص‌ شده در اطراف محل ابزار برش در زمان جراحي، از باكتري و ديگر آلودگي‌ها دور مي‌كند.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 19:46
mahnaz

یک دسر شکلاتی به قیمت 42 میلیون تومان در انگلیس، رکورد گران‌ترین دسر شکلاتی جهان را شکست.

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 19:46
mahnaz

 

شرکتی در ژاپن با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در حال تولید ماسکهایی از چهره انسانها است که شباهت باورنکردنی به صورت واقعی انسان دارد.

 

 

شرکتی با نام Real-f در ژاپن در حال تولید الگوهای سه بعدی از جنس وینیل-رزین از چهره انسانها است که شباهت غیر عادی به صورت طبیعی دارد.

 

این الگوها در نهایت ماسکهایی سه بعدی از کل صورت افراد خواهند بود که دقت آنها در حد رعایت کردن الگوهای مویرگهای خونی در سفیدی چشم فرد است.

 

عملکرد این تکنولوژی بر اساس تصویربرداری از چهره افراد و چاپ کردن آنها بر روی نوعی رزین کلوراید ونیل بر سطح یک قالب است، سپس فرد می تواند با پرداخت سه هزار و 920 دلار ماسکی کامل از صورت خود و یا با پرداخت پنج هزار و 875 دلار ماسکی از کل سر خود را دریافت کند، همچنین هر نسخه اضافی 780 دلار هزینه در بر خواهد داشت.



           
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 19:43
mahnaz

گرافین به عنوان نازک‌ترین و در عین‌حال سخت‌ترین ماده‌ای است که دانشمندان عقیده دارند می‌توان از آن در نسل آینده تراشه‌های رایانه‌ای استفاده کرد.

 

 

محققان عقیده دارند قابلیت‌های منحصر به فرد گرافین باعث می‌شود که بتوان از آن در ساخت صفحات نمایش لمسی تاشو مخصوص تلفن‌های همراه، ساخت بدنه سبک برای هواپیما و بسیاری کاربردهای دیگر در آینده استفاده کرد.

بر اساس گزارش زی‌نیوز، پیش از این در سال 2004 یک گروه از محققان انگلیسی از دانشگاه منچستر برای نخستین بار قابلیت‌های ماده گرافین را در استفاده از محصولات الکترونیکی و رایانه‌ای کشف کردند که در نهایت باعث شد تا جایزه نوبل فیزیک آن سال به آن‌ها اهدا شود.

اکنون این گروه تحقیقاتی موفق شده‌اند که با ساخت یک تراشه که از 2 ورقه گرافین تشکیل شده، جانشین خوبی را برای تراشه‌های سیلیکونی معرفی کنند.



           
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 19:43
mahnaz

 

بنگلادش موفق به تولید لپ تاپی شد که مقامات این کشور آن را یکی از ارزانترین در جهان می دانند. "شیخ هاسینا" نخست وزير بنگلادش روز گذشته در پایتخت این کشور لپ تاپ "دوئل" را رونمایی کرد. این اولین لپ تاپی است که در کشور بنگلادش تولید می شود.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 19:42
mahnaz

 

گوگل لوگوی خود را به مناسبت نودمین سالگرد تولد «آرت کلوکی» خالق انیمیشن‌های خمیری تغییر داد.

 

 

موتور جستجوی گوگل امروز به مناسبت نودمین سالگرد تولد "آرت کلوکی" مشهور به پدرخوانده عروسک‌های خمیری، لوگوی خود را تغییر داده است.

بر اساس گزارش سرچ انجین واچ، «آرتور کلوکی» مشهور به آرت، یکی از پیشگامان هنر انیمیشن خمیری بود و تلاش‌هایش باعث محبوبیت این هنر میان مردم شد.

 

اولین تجربه ساخت انیمیشن خمیری توسط «کلوکی» به سال ۱۹۵۵ و ساخت فیلم گامبازیا برمی‌گردد. شخصیت‌ مشهوری که «کلوکی» خلق کرد گامبی بود که به همراه اسب خود به شهرت رسید.

گوگل در لوگوی امروز خود که به مناسبت نودمین سالگرد تولد «کلوکی» تغییر داده تصویر این شخصیت انیمیشنی خمیری را به همراه اسب خود قرار داده است.



           
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 19:40
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.