اسلایدر

 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

مدیر اجرایی اپل سرانجام از نسخه سوم تبلت کوپرتینو که اولین محصول این شرکت پس از درگذشت استیو جابز است رونمایی کرد اما برخلاف انتظار این محصول را "آی- پد جدید" نامید.

عصر "پسا- رایانه ای" اپل از 10 سال قبل، با حضور استیو جابز و با عرضه "آی- پاد" آغاز شد و موفقیت کوپرتینو را در طول یک دهه اخیر رقم زد به طوریکه با نگاهی به آمار و ارقام می توان دریافت که تنها در سال 2011 این شرکت 172 میلیون دستگاه برپایه سیستم عامل iOS" را به فروش رسانده است.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 19:20
mahnaz

محققی ژاپنی با در هم تنیدن تارهای عنکبوت چیزی فراتر از دامی برای شکار حشرات ساخته و موفق به تولید سیمهایی مقاوم برای ساز ویولن شده است.

این رشته ها به نسبت سیمهای ویولنی که از فلز یا روده حیوانات ساخته می شدند از ارتعاش و نرمی بیشتری برخوردارند. این ویژگی ها به دلیل شیوه تاباندن تارهای عنکبوت به یکدیگر در سیمهای جدید ویولن به وجود آمده است.

"سینگیوشی اوساکی" از دانشگاه پزشکی نارا برای سالها مجذوب ویژگی های مکانیکی تارهای عنکبوت شده بود. وی به ویژه بر روی نوعی خاص از تار عنکبوت که عنکبوتها از آن برای اویزان شدن استفاده می کنند متمرکز شده و قدرت کشسانی آن را در سال 2007 محاسبه کرد.

اوساکی شیوه های دستیابی به مقادیر زیادی از این تارهای عنکبوت را ارتقا داد و اکنون بر روی کارایی های این تارهای عنکبوت متمرکز شده است.

به گفته وی سازهای زهی از قبیل ویولن موضوع بسیاری از مطالعات علمی بوده اند اما تا کنون به تمامی جزئیات آن توجهی نشده زیرا بیشتر محققان و حتی کاربران بیشتر از سیمهای ویولن به بدنه آن توجه دارند. اوساکی با استفاده از 300 عنکبوت "نفیلا ماکولاتا" موفق شد تا حجم زیادی از تارهای عنکبوت تولید کند.

وی برای ایجاد هر یک از سیمهای ویولن سه هزار تا پنج هزار رشته تار عنکبوت را در یک جهت به یکدیگر تاباند تا رشته ای ضخیمتر به وجود آورد.

رشته های نهایی از تاباندن سه رشته از نمونه های ضخیمتر به دست آمد. اوساکی سپس قدرت کششی این تارها را محاسبه کرد، عاملی حیاتی برای ویولونیستها که می تواند از پاره شدن تارها در هنگام نواختن جلوگیری کند

آزمایش بر روی این تارها نشان داد تارهای ویولن عنکبوتی پیش از پاره شدن نسبت به دیگر تارهایی که از مواد فلزی یا نایلونی ساخته شده اند فشار کمتری را تحمل می کنند.

بر اساس گزارش بی بی سی، بررسی نزدیکتر با استفاده از میکروسکوپ الکترونی نشان داد که این تارها در برش عرضی به شکلی کامل گرد هستند و هیچ فضای خالی میان اجزای سازنده آن وجود ندارد و همین ویژگی استقامت آنها را نسبت به دیگر انواع تارهای ویولن افزایش داده است.



           
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 19:17
mahnaz

ممکن است افرادی پیدا بشوند که دلشان بخواد کل سیستم عامل ویندوز 7 را روی تلفن شان داشته باشند. راه حل برای این افراد استفاده از xpPhone 2 است که توسط شرکت ITG وارد بازار می شود.

این شرکت چینی معتقد است ویندوز 7 با وجود اینکه برای تلفن های هوشمند طراحی نشده اما کارایی های زیادی دارد و بنابراین مشتریان زیادی به سراغ محصولش می آیند.

اینجا یک تلفن با ضخامت 17.5 میلیمتر داریم که نمایشگری 4.3 اینچی با رزولوشن 800 در 480 پیکسل دارد که توسط شرکت شارپ تولید شده است و از مولتی تاچ هم پشتیبانی می کند.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 19:15
mahnaz

یک طراح سوئیسی با ساخت دستگاهی توانست مرز میان دنیای واقعی و خیالی را درحالی که مشغول پیاده روی در پارک است از میان بردارد.

"یان تورپوس" درحال اجرای پروژه ای با عنوان "لایف کلیپر 3" است که از یک عینک محافظ پلیس و دوربینی تشکیل شده که روی عینک نصب شده است.

این طراح سوئیسی با یک کوله پشتی فضانوردان که یک سری دستگاه را داخل آن گذاشته بود و درحالی که عینک محافظ را به چشم داشت در پارک "سن یوهان" شهر بیسل گردش کرد.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 19:12
mahnaz

محققان لباس هوشمندي براي نوزادان طراحي كرده‌اند كه مجهز به حسگرهايي براي تشخيص علت گريه و بررسي وضعيت جسماني كودك است.

حسگرهاي تعبيه شده در تار و پود لباس هوشمند نوزادان، دماي بدن، ضربان قلب و حركات كودك را بررسي و گزارشي از وضعيت كودك در اختيار والدين قرار مي‌دهد.

لباس هوشمند با تشخيص رطوبت در لباس كودك، زمان مناسب تعويض پوشك را از طريق ارسال ايميل يا پيام كوتاه به اطلاع والدين مي‌رساند.

هر لباس مجهز به فرستنده‌هايي قابل اتصال به تلفن همراه هوشمند و رايانه است و والدين با نصب نرم‌افزارهاي مخصوص مي‌توانند داده‌هاي دريافتي درخصوص وضعيت سلامت نوزاد را مورد بررسي قرار دهند.

با نصب يك نرم افزار بر روي تلفن همراه هوشمند، والدين قادر خواهند بود از سطح فعاليت بدني، ضربان قلب و وضعيت جسمي نوزاد آگاه شوند كه در اين حالت احتمال بروز آپنه خواب و ساير خطرات مرتبط با سندرم مرگ ناگهاني نوزاد (SIDS) بطور چشمگيري كاهش مي‌يابد.

اين لباس بطور آزمايشي در بيمارستان كودكان مورد آزمايش قرار گرفته است و محصول نهايي پس از تكميل شدن به قيمت 100 دلار عرضه خواهد شد.



           
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 19:5
mahnaz

شرکت توشیبا سری جدیدی از لپ تاپ هایش را به نام Satellite P8 وارد بازار می کند که امکان دیدن تصاویر سه بعدی توسط آنها نیز وجود دارد.

این شرکت هنوز در مورد مدل دقیق پردازشگر و کارت گرافیک این لپ تاپ ها صحبتی نکرده و فقط گفته که روی آنها جدید ترین پردازشگرهای اینتل و آخرین مدل GPU شرکت انویدیا را پیدا می کنید. امیداوریم شاهد پردازشگرهای Ivy Bridge و گرافیک Kepler باشیم.

این لپ تاپ ها در اندازه های 15.6 اینچی و 17.6 اینچی وارد بازار می شوند و می توانید تصاویر سه بعدی را روی آنها بدون نیاز به عینک مخصوص مشاهده کنید.

طراحی نسبتا زیبا به همراه نور backlit برای کیبرد و چهار پورت USB 3.0 و خروجی اچ دی ام آی و بلوتوث 4.0 و WiDi هم آن را همراهی می کنند.

پخش کننده بلو-ری و حافظه هیبرید (۸ گیگابایت سولید و ۷۵۰ گیگابایت هارد دیسک) هم به این کامیپوتر کمک می کند تا سرعت بیشتری هنگام کار داشته باشد.

این کامیپوترها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی وارد بازار می شوند و قیمت نیز هنوز رسما اعلام نشده اما پیش بینی می شود حدود ۹۴۰ دلار به بالا باشد



           
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 23:7
mahnaz

دلايل بسياري براي ريزش مو وجود دارد كه با توجه به جنسيت و سن افراد متفاوت است.مطالعات نشان مي‌دهد كه ريزش ۱۰۰ الي ۱۵۰ عدد مو در روز كاملا طبيعي است. به ‌طور معمول، موي انسان در سه مرحله به نام آناژن، كاتاژن و تلوژن رشد مي‌كند.

آناژن، مرحله فعال و مرحله رشد مو و كاتاژن مرحله‌اي است كه رشد مو با تعويق مواجه شده و موها شروع به شكستن مي‌كنند.

تلوژن نيز مرحله استراحت مو است كه در اين مرحله موها معمولا مي‌ريزند. به‌ طور طبيعي هميشه ۱۰ درصد از موها در محله استراحت قرار دارند.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 23:3
mahnaz

گیاهان به راحتی نمی توانند از ما تقاضای آب کنند یا نیازهایشان را به ما اعلام نمایند. حالا پیشرفت فناوری به گلدان شما در خانه اجازه می دهد که از کم آب شدن یا خشک شدن ریشه مطلع شده و به موقع آب را به گیان محبوب تان برسانید.

این گجت که Koubachi نام دارد در داخل گلدان قرار گرفته و با سنسور مخصوص اش میزان رطوبت، دما و نور مناسب گیاه را اندازه گیری می کند. از طرف دیگر از طریق وای-فای با شبکه اینترنت خانگی در ارتباط است و اطلاعات لازم را برای شما ارسال می کند.

یک اپلیکیشن مخصوص آی او اس (و در آینده اندروید) برای Koubachi وجود دارد که اطلاعات مربوط به گیاه را برای شما ارسال می کند. و البته لازم است برای این گجت نوع گیاه تان را مشخص کنید تا شرایط را مطابق با نیازهای همان گیاه بررسی کند.

البته برای داشتن این گجت باید ۱۴۰ دلار ناقابل پرداخت کنید. اما در هر صورت دیگر گلدان خانه هم به اینترنت متصل خواهد شد و اپلیکیشن ویژه خودش را دارد!



           
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 22:58
mahnaz

شرکت ولوو برای محافظت از جان عابران پیاده قصد دارد در خودروهای تولیدی سال 2013 خود کیسه های هوای خارجی نصب کند که در صورت بروز تصادف، از میزان آسیبهای وارد شده به عابران پیاده کاسته شود.

رابطه افراد با عابران پیاده رابطه ای متناقض است، زیرا در شرایطی که هدف حضور در خیابانهای پر زرق و برق یک شهر بزرگ باشد، همه دوست دارند که عابر پیاده باشند اما زمانی که عابر پیاده ای در هنگام سبز بودن چراغ جلوی خودروی فردی بپرد، تمامی عابران پیاده به موجوداتی نفرت انگیز تبدیل خواهند شد.

شرکت ولوو برای محافظت از عابران پیاده ای سیستمی جدید را ارائه کرده است که از سال 2013 در خودروهای V40 شرکت ولوو به کار گرفته خواهند شد.

این سیستم می تواند میزان امنیت عابران پیاده را با استفاده از ابزار ردیابی عابر پیاده افزایش دهد، این سیستم به راداری که در پنجره جلوی خودرو متصل می شود مجهز است، این رادار می تواند جسم و فاصله آن تا خودرو را ردیابی کند.

دوربینی بر روی آینه های جانبی خودرو جسم را شناسایی کرده و در صورتی که خطری در حال نزدیک شدن باشد، خودرو هشدار صوتی را پخش می کند، در صورتی که راننده از خود واکنشی نشان ندهد، سیستم خود به خود ترمزها را فعال می سازد.

در صورتی که فاصله تا عابر پیاده به اندازه ای کم باشد که خودرو ناگزیر از برخورد با عابر باشد، حسگرهای سپر برخورد را ردیابی کرده و کیسه هوایی خارج می شود، این کیسه هوا از نزدیکی پنجره جلوی خودرو متورم شده و یک سوم از این پنجره را به همراه دو ستون جلویی خودرو، پوشش می دهد.

بر اساس گزارش دیسکاوری، در عصری که تمرکز و حواس راننده ها و عابران پیاده به سرعت به واسطه تلفن همراه مختل می شود، وجود سیستم ایمنی اضافی در خودروها می تواند امتیاز بسیار خوبی باشد.



           
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 22:56
mahnaz

هنگامی که یک تلفن یا تبلت جدید می خریم، یکی از نخستین چیزهایی که توجه ما را به خود جلب می کند میزان کارایی صفحه لمسی است. اگر تلفن جدیدمان صفحه لمسی خوبی داشته باشد، کار با آن لذت بخش و راحت خواهد بود و اگر در این مورد کارایی مناسبی نداشته باشد، همه امکانات دیگر را هم زیر سوال می برد چرا که کار با آنها راحت نخواهد بود.

حالا یک تیم تحقیقاتی از مایکروسافت می خواهد نمایشگرهای لمسی را وارد نسل جدیدشان بکند. آنها می گوید مدل های موجود در بازار تاخیری حدود ۱۰۰ میلی ثانیه به هنگام لمس دارند. بنابراین در عملکرد آنقدرها خوب عمل نمی کنند.

می توانید این تاخیر را هنگامی که انگشت را با سرعت روی نمایشگر حرکت می دهید ملاحظه کنید. مثلا هنگام نقاشی اگر انگشت را سریع روی نمایشگر بکشید می بینید که نمایشگر از انگشت شما عقب می افتد و تصویر با تاخیر روی نمایشگر ظاهر می شود. بنابراین ۱۰۰ میلی ثانیه تاخیر بزرگی است.


 

تیم مایکروسافت تاخیرهای متفاوتی را بررسی کرده و در نهایت به این نتیجه رسیده که ۱ میلی ثانیه زمان مناسب برای تاخیر در نمایشگرهای لمسی است. حالا آنها به دنبال رسیدن به این رکورد هستند تا نمایشگرهای لمسی تولید کنند که تاخیری معادل ۱ میلی ثانیه داشته باشند.



           
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 22:52
mahnaz

شرکت سامسونگ نسخه ای به روز شده از گوشی "گلکسی بیم" خود را به صورت رسمی رونمایی کرد، گوشی هوشمندی که به یک پروژکتور داخلی مجهز است.

بزرگترین ویژگی این گوشی توانایی نمایش دادن عکس، فیلم و دیگر انواع رسانه ها بر روی دیوار، سقف و یا هر فضای مسطح دیگری به وسعت 50 اینچ است.

سامسونگ این گوشی را برای اولین بار در کنگره جهانی موبایل سال 2010 رونمایی کرد. نسخه ای که به تازگی توسط این شرکت عرضه شده نسخه ای جدید از همان گوشی است که از سیستم عامل نان زنجبیلی یا اندروید 2.3 برخوردار است. این گوشی که هنوز جزئیات زیادی از آن منتشر نشده به زودی در چند کشور مختلف عرضه خواهد شد.

این گوشی از نمایشگری چهار اینچی برخوردار است و قدرت پروژکتور آن 15 لومن (واحد اندازه گیری شارژ نوری) است. داشتن پروژکتور برتری بزرگ این گوشی هوشمند به شمار می رود و دیگر ویژگی های آن با گوشی های اندرویدی برابری می کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، "گلکسی بین" دارای دوربین عکاسی پنج مگاپیکسلی بوده و از پردازشگر دو هسته ای یک گیگا هرتزی برخوردار است همچنین حافظه داخلی این گوشی هشت گیگا بایت است و سامسونگ هنوز اطلاعاتی درباره قیمت آن ارائه نکرده است.



           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 20:54
mahnaz

 

در اقیانوس اطلس، منطقه ای شگفت انگیز وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند. این منطقه مرگبار که اصطلاحا "مثلث برمودا" یا "مثلث شیطان" نامیده می شود، از شمال به جزیره "برمودا" از باختر به "فلوریدا" و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در "مثلث برمودا" به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 20:49
mahnaz

سرانجام طبق قرار قبلی لحظاتی قبل نسخه آزمایشی عمومی ویندوز 8 برای دانلود در دسترس قرار گرفت.

مایکروسافت می گوید آخرین باری که شما چنین تغییر بزرگی در ویندوز دیده اید، به دوران ویندوز 95 بر می گردد. ضمن اینکه تغییرات نسبت به نسخه پیش نمایش توسعه دهنگان نیز بسیار زیاد بوده است و از آن موقع تا به حال بیش از ۱۰۰ هزار کد در این سیستم عامل عوض شده است.

به گفته این شرکت کار با سیستم عامل جدید برای همه آسان خواهد بود و با دستگاه های مختلف در نمایشگرهای متفاوت به راحتی کار خواهد کرد.

در مرورگر اینترنت اکسپلورر جدید صفحات وب و HTML5 به خوبی با سیستم عامل ادغام شده اند و ممکن است افراد زیادی را ترغیب کند که دوباره از این مرورگر به عنوان مرورگر اصلی استفاده کنند. شما می توانید به راحتی یک اپلیکیشن یا بازی HTML5 را به یک اپلیکیشن ویندوز تبدیل کنید.

ضمن اینکه مایکروسافت گفت تمام اپلیکیشن های ویندوز 8 در طول دوران نسخه بتا، به صورت رایگان قابل دانلود هستند! یعنی اگر شما ویندوز 8 را نصب کنید می توانید تمام اپلیکیشن های این سیستم عامل را در طول دوران آزمایشی به صورت رایگان دانلود کنید. البته فراموش نکنید که این یک نسخه آزمایشی از این سیستم عامل است.

در مسیر ارایه ویندوز 8، مایکرسافت یک نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان ارایه کرده که در سپتامبر سال گذشته وارد بازار شد. حالا نسخه پیش نمایش مصرف کنندگان آماده شده است که نام دیگر آن نسخه بتا است. در ادامه مایکروسافت نسخه RC را ارایه خواهد کرد و پس از آن باید منتظر نسخه نهایی باشید.

مایکروسافت هنوز تاریخ رسمی ارایه نسخه نهایی را اعلام نکرده اما پیش بینی می شود در اوایل پاییز باید منتظر ارایه رسمی ویندوز 8 باشیم.

می توانید ویندوز 8 نسخه بتا را از این صفحه دانلود کنید.

برای دانلود ویندوز به صورت فایل ISO به به این صفحه مراجعه کنید.(نسخه ۶۴ بیت 3.3 گیگابایت - نسخه ۳۲ بیت 2.5 گیگابایت)



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 20:40
mahnaz

رئیس شرکت فورد پیش بینی می کند که تا ده سال آینده خودروها به رایانه هایی چهار چرخ تبدیل خواهند شد که از بروز تصادف و ایجاد ترافیک جلوگیری خواهند کرد.

"بیل فورد" می گوید پیشرفت های قابل توجه در تکنولوژی که بسیاری از آنها در حال توسعه هستند برای مقابله با افزایش جهانی تعداد خودروهای جهان که تا سال 2050 از یک میلیارد به چهار میلیارد افزایش پیدا خواهند کرد بسیار ضروری است.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 20:36
mahnaz

سرانجام بعد از ماه ها پیش بینی و گمانه زنی در مورد تبلت بعدی اپل همانطور که قبلا هم از شایعات شنیده بودیم، به روز معرفی آیپد 3 نزدیک می شویم.

دقایقی پیش اپل رسما برگزاری مراسم معرفی آی پد جدید را در روز چهارشنبه ۱۷ اسفند (۷ مارس) تایید کرد. این مراسم در سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد.

می دانید که اپل همیشه در تصویر دعوتنامه مراسم، چیزهایی از محصول بعدی اش پنهان می کند. شما در این تصویر چه می بینید؟ به نظر می رسد که دکمه Home ناپدید شده است؟

حالا که فقط حدود یک هفته با معرفی آی پد بعدی فاصله داریم، این آخرین فرصت برای پیش بینی تغییرات تبلت بعدی اپل به شمار می رود!



           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 20:5
mahnaz

كارشناسان معتقدند نسل آينده تلفن‌هاي همراه، دستگاه‌هايي بسيار كوچك و قابل كاشت در زير پوست خواهند بود.

«ري هاماند» آينده پژوه آمريكايي معتقد است، جهش‌هاي بزرگي در حوزه فناوري طي سال هاي آينده روي خواهد داد و نسل آينده تلفن‌هاي همراه در اندازه يك آب نبات، دستگاه‌هاي مينياتوري هستند كه قابليت كاشت زير پوست افراد را دارند.

تبلت‌هاي امروزي نيز به اجزاي جداشدني و سبك وزني تبديل مي‌شوند و نسل‌هاي آينده در يك دنياي سراسر ديجيتال و مجازي زندگي خواهند كرد.

تلفن‌هاي همراه در سال‌هاي اخير به رايانه‌هايي پرقدرت تبديل شده‌اند و كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند كه تلفن‌هاي هوشمند كنوني نيزهوشمندتر شده و انسان را از ذخيره حجم بالايي از اطلاعات نجات خواهند داد.

اين دستياران نرم افزاري به نگهبانان اطلاعات انسان مبدل خواهند شد و با استفاده از هوش مصنوعي، تنظيمات شخصي اطلاعات افراد را برعهده مي‌گيرند.

تلفن همراه هوشمند Siri اپل يكي از نخستين گروه از تلفن‌هاي همراه نسل آينده است كه سيستم نرم‌افزاري آن با صدا كنترل مي‌شود.

«لارس هارد»، مديرعامل شركت هوش مصنوعي Expertmaker‌ معتقد است كه «هوش مصنوعي» يكي از اجزاي اصلي و محوري در طراحي دستگاه‌هاي نسل آينده خواهند بود.

«هارد» همچنين پيش‌بيني مي‌كند كه سخت‌افزارهاي تشخيصي پزشكي در سال‌هاي آينده با پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه اي روبرو مي‌شوند كه تشخيص بموقع بيماري‌ها را تسهيل كرده و از بروز بيماري‌هاي خطرناك در افراد پيشگيري مي‌كنند.



           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 20:10
mahnaz

 

فقط یه ایرانی میتونه...


فقط یه ایرانی میتونه صبح جمعه ساعت 6 با هزار مشقت و برنامه ریزی قبلی پاشه بره بیرون حلیم بخوره , پارک بره,ورزش هم کنه,
بعد ساعت 9 برگرده خونه بگیره تا ظهر بخوابه!

***

 

جالبه تو ادامه مطلب باقیشو بخونید!



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:52
mahnaz

 

 
ایسوس قصد دارد در نمایشگاه MWC امسال با تبلت هایش حسابی گرد و خاک کند...


ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:53
mahnaz

یکی از بخش های مهم غرفه NVIDIA در نمایشگاه MWC امسال، تبلت هایی هستند که از پردازنده تگرا 3 این شرکت بهره برده و می توانند علاوه بر سرگرم کردن شما با بازی های جذاب، قدرت پردازش خود را حسابی به رخ بکشند‫.‬ در این غرفه علاوه بر ترنسفورمر پرایم که لقب اولین چهار هسته ای را در میان تبلت ها از آن خود کرده، می توانید قدرتمند های ریزجثه تری را هم بیابید‫.‬ مثلا چیزی مانند تبلت معرفی نشده توشیبا که در میان بدنه فلزی زیبای خود خفته و در نمایشگاه CES هم در غرفه توشیبا شاهد حضور آن بودیم‫.‬



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:43
mahnaz

موسسه "فست کمپانی" نتایج طبقه بندی 50 شرکت برتر را که در سال گذشته بیشترین نوآوری را نشان داده اند منتشر کرد.

نوآورترین شرکتهای دنیا کدامند و در حال حاضر مشغول کار در چه پروژه هایی هستند که می توانند دنیای آینده بشر را دستخوش تغییر و تحول کنند.

موسسه "فست کمپانی" با انتشار فهرست شرکتهایی که بیشترین تلاش را برای قالب ریزی آینده خود کرده اند طبقه بندی نوآورترین شرکتهای دنیا را ارائه کرد.

نوآورترین شرکتهای دنیا در طبقه بندی سال 2012 "فست کمپانی" در بخشهای وسیعی شامل وب، موبایل، بازیهای ویدیویی، رسانه ها، زیست فناوری، موسیقی، الکترونیک مصرفی و اجتماعی فعالیت می کنند.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:37
mahnaz

دیروز از معرفی تلفن های هوشمند چهار هسته ای ZTE در نمایشگاه MWC گفتیم و حالا نوبت به تبلت های این شرکت رسیده است‫.‬ ZTE امروز در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلونا از دو تبلت اندرویدی رونمایی کرد که توان پردازشی خود را از تگرا 3 انویدیا تامین می کنند‫.‬

این دو تبلت که با نام های ZTE T98 و ZTE PF 100 شناخته می شوند، تقریبا تنها در اندازه صفحه نمایش با یکدیگر تفاوت دارند. مدل PF100 دارای صفحه 10‪.‬1 اینچی بوده و صفحه نمایش T98 تنها 7 اینچ قطر دارد.

همان طور که گفته شد هر دو این ابزارها از پردازنده چهار هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی NVIDIA Tegra 3 بهره می برند و سیستم عامل آنها اندروید 4‪.‬0 است. حافظه داخلی این تبلت ها ۱۶ گیگابایت بوده و هر کدام یک گیگابایت رم دارند. . دروبین جلوی تبلت های ZTE دو مگاپیکسلی است و در عقب این تبلت از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است. هر دو این تبلت ها تنها از امکان ارتباطی وای فای بهره می برند. البته برخی منابع از پشتیبانی UMTS در تبلت هفت اینچی وTD-SCDMA در مدل 10‪.‬1 اینچی خبر می دهند.

ZTE هنوز خبری در خصوص قیمت احتمالی و یا زمان ارائه این تبلت ها به بازار منتشر نکرده است‫.‬



           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 19:32
mahnaz

درست نیست که تنها بر اساس اسم در مورد مردم قضاوت کنیم، اما این کار را انجام می‌دهیم. ما افرادی را که اسمشان ساده‌تر است، دوست‌داشتنی‌تر می‌بینیم. این افراد حتی موفق‌تر می‌شوند و درآمد بیشتری دارند!

وقتی اسم فردی را می‌شنوید که اصلا او را نمی‌شناسید،‌ در مورد او چه فکر می‌کنید؟ البته به نظر اصلا درست نمی‌رسد که بخواهیم بر اساس تنها اسم افراد در مورد آن‌ها قضاوتی داشته باشیم. اما مطالعات نشان می‌دهند که مغز به هر حال این کار را می‌کند.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 18:0
mahnaz

در میان همه خبرهای مربوط به نمایشگاه بارسلون، این یکی مربوط به نمایشگاه نمی شود. اما در این گیر و دار، سایت BGR ادعا می کند به مشخصات فنی اصلی گلکسی S III دست یافته است.

تلفنی که قرار است چند وقت دیگر و در ماه می در یک مراسم مجزا توسط سامسونگ معرفی بشود. به هر صورت «بی جی آر» می گوید اینها مشخصات فنی قطعی این تلفن هستند:

 

- پردازشگر 1.5GHz چهار هسته ای Exynos ساخت سامسونگ.

- نمایشگر 4.8 اینچی تمام اچ دی 1080p با نسبت 16:9

- دوربین جلویی ۲ مگاپیکسلی و دوربین عقب 8 مگاپیکسلی.

- بدنه سرامیکی (که قبلا هم در مورد اش شنیده بودیم)

- پشتیبانی از نسل چهارم شبکه موبایل LTE

- اندروید 4.0

حالا با دانستن مشخصات Galaxy S III می توانید آن را تلفن های جدید نمایشگاه مقایسه کنید.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 21:6
mahnaz

محققان موفق به ساخت اسکیتی به نام "صفحه تصور" شده اند که تنها به واسطه تفکر کاربرش که سرپوشی ویژه را به سر گذاشته می تواند به جلو حرکت کند.

در این اسکیت یک واحد سطح مشترک و یک موتور الکتریکی 800 واتی به یک تبلت تحت ویندوز متصل شده اند که این تبلت سرعت اسکیت را کنترل و تنظیم می کند. این اسکیت می تواند به سرعت 51 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در حاشیه جاده بر روی هر نوع سطح و مسیری حرکت کند.

مسئولیت اصلی به عهده سرپوشی به نام Emotiv EPOC است که کاربر باید آن را برای ردیابی امواج مغزی و ارسال اطلاعات به تبلت، به سر بگذارد.

زمانی که این سرپوش با اسکیت تنظیم می شود کاربر تنها باید به مقصد خود بیاندیشد و اسکیت بر اساس تصورات کاربر سفر را آغاز کرده و در مسیر درست حرکت خواهد کرد.

بر اساس گزارش گیزمگ، کاربر می تواند سرعت و یا ترمز را نیز به واسطه تفکر کنترل کند اما فرمان دادن به اسکیت باید به شیوه معمول و مرسوم انجام شود.

محققان لابراتوار Chaotic Moon پیش از این نیز اسکیتی ابداع کرده بودند که برای کنترل از فناوری کینکت استفاده می کرد.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 21:3
mahnaz

‎‫تا به حال چند بار برایتان پیش آمده که کنترل تلویزیون خود را در منزل گم کرده باشید؟ جالب اینجاست این اتفاق معمولاً زمانی رخ می دهد که برنامه مورد علاقه شما شروع شده و شما با عصبانیت به دنبال کنترل می گردید. حال چند بار این اتفاق برای تلفن همراه شما افتاده؟ مطمئناً پیدا کردن گوشی به مراتب برایتان آسان تر بوده است. با یک تماس کوچک، گوشی سر و صدایش بلند می شود. ‬



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:59
mahnaz

محققان مركز نانوتكنولوژي و مواد مولكولي دانشگاه ويك فارست يك قطعه ترموالكتريكي طراحي كرده‌اند كه قادر است گرماي بدن را به انرژي تبديل كند.

فناوري Power Felt‌ يك قطعه ترموالكتريك است كه مي‌تواند گرماي بدن را به الكتريسيته تبديل كند. اين قطعه شامل نانولوله‌هاي كربني در الياف پلاستيكي قابل انعطاف است. در اين فناوري از تغييرات دمايي (دماي اتاق در مقابل دماي بدن) براي توليد شارژ استفاده مي‌شود.

قطعات استاندارد ترموالكتريك از يك تركيب كارآمد به نام بيسموت تلوريد براي تبديل گرما به انرژي در قطعاتي مانند خنك كننده هاي CPU استفاده مي‌كنند كه هزينه‌اي بالغ بر يكهزار دلار در هر كيلوگرم دارد؛ اما استفاده از فناوري Power Felt براي پوشش گوشي تلفن همراه تنها يك دلار هزينه در بر خواهد داشت.

در حال حاضر بازده انرژي يك قطعه 72 لايه‌اي در حدود 140 نانووات است. محققان راه‌هاي مختلفي را براي اضافه كردن لايه هاي نانولوله بيشتر مورد بررسي قرار داده‌اند كه در عين نازك‌تر شدن، حجم توان خروجي افزايش پيدا كند.

«كوري هيوت» طراح اين قطعه ترموالكتريك تأكيد مي‌كند: انرژي زيادي از طريق گرما از بين مي‌رود كه مي‌توان با استفاده از اين گرما انرژي توليد كرد.

مي‌توان تصور كرد كه در آينده با استفاده از فناوري Power Felt قطعات انعطاف پذير ترموالكتريك را در لايه داخلي يك كت تعبيه كرد تا گرماي بدن را جذب كرده و از اين طريق انرژي لازم براي شارژ تلفن همراه تأمين شود.

اين محصول براي آماده‌سازي و عرضه به بازار به تحقيقات بيشتري نيازمند است.

نتايج اين تحقيق در مجله نانوتكنولوژي به چاپ رسيده است.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:56
mahnaz

ساعتی پیش مراسم خبری نوکیا در نمایشگاه MWC به پایان رسید و این شرکت یکی از شگفتی های کنفرانس جهانی موبایل امسال را رونمایی کرد‫:‬ Nokia 808 PureView

تلفن همراهی که برخی آن را جانشینی راستین برای نوکیا N8 می دانند. این موبایل که انتظار می رود از فصل آینده با قیمت ۴۵۰ یورو در اروپا به بازار عرضه شود، از سنسور تصویری با رزولوشن 41 مگاپیکسل برای عکاسی (۳۴ مگاپیکسل برای فیلمبرداری 16‪:‬9) بهره می برد!



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:52
mahnaz

در كنار گروه‌هاي خوني A، B، AB يا O مثبت و منفي، اكنون دانشمندان دانشگاه ورمونت موفق به شناسايي دو گروه خوني جديد شده‌اند كه مي‌تواند جان هزاران انسان را نجات بخشد.

شناسايي دو گروه خوني «لنگريس (Langereis)» و «جونيور(Junior)» از مزيت‌هاي پزشكي بزرگي در حوزه‌هاي انتقال خون و پيوند اندام و همچنين رشد جنين و مبارزه با سرطان برخوردار خواهد بود.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:42
mahnaz

اگر به خاطر داشته باشید، در اواسط سال ۲۰۱۱ و در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان، ایسوس از طرح اولیه تبلت - تلفن Padfoneخود رونمایی کرد. حالا این شرکت نسخه جدیدی از این گجت همه کاره را با تغییرات جالبی در نمایشگاه MWC به نمایش گذاشته است‫.‬ اینجا با دو داستان متفاوت و کاملا پیچیده روبرو هستیم‫.‬

داستان اول، قصه یک صفحه نمایش 4.3 اینچی Super AMOLED qHDاست که پردازنده چهار هسته ای جدید S4 اسنپ دراگون را درون خود جای داده است‫.‬ و از واحد پردازش گرافیک Adreno 225 بهره می گیرد‫.‬ سیستم عامل آن اندروید 4.0 بستنی حصیری بوده و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلش LED و لنز f/2.2 فوکوس خودکار بر روی خود دارد‫.‬

همچنین علاوه بر پشتیبانی از حافظه جانبی microSD در دو نوع ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. از دیگر امکانات این موبایل 4‪.‬3 اینچی می توان به بلوتوث 4‪.‬0، جی پی اس، HDMI، ژیروسکوپ، باتری ۱۵۲۰ میلی آمپری و قطب نمای دیجیتال اشاره کرد.

اما بخش دوم داستان یک لباس تبلت مانند است که می توانید آن را بر تن این گوشی ۹.۲ میلیمتری بپوشانید. پد فون ایسوس به شما اجازه می دهد که علاوه بر کاربرد یک گوشی موبایل هوشمند معمولی، پس از قرار دادن آن در داک ویژه تبلت، از آن همانند یک تبلت 10‪.‬1 اینچی استفاده کنید. حالا این تبلت نه تنها همانند سری ترنسفورمر ایسوس، ارگونومیک و خوش دست بوده، بلکه عمر باتری هم در این حالت، به لطف باتری کمکی درون داک تبلت افزایش می یابد.

علاوه بر این می توانید از کیبرد مجزایی که ایسوس برای این محصول عرضه می کند هم بهره برده و آن را تقریبا به محصولی همچون ترنسفورمر تبدیل کنید. و در آخر هم اینکه ایسوس اعلام کرده شما می توانید این تبلت- تلفن را از ماه آوریل خریداری کنید. اما متاسفانه چیزی در خصوص قیمت و کشورهای شروع عرضه آن اعلام نکرده است.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:39
mahnaz

پژوهشگران پارک علم و فناوری گیلان ماده هیدروکربنه ارگانیکی را تولید کردند که باعث کاهش 15 تا 30 درصدی بنزین در خودروهای بنزین سوز و گاز سوز می شود.

ماده هیدروکربنه با نام تجاری AREFORCE عرضه شد که موجب کاهش مصرف سوخت 15 تا 30 درصدی در خودروهای بنزین سوز و گاز سوز در سیستم های مختلف اتومبیل اعم از کاربراتور و انژکتور می شود.

ماده هیدروکربنه AREFORCE مانند یک سوخت متراکم گیاهی از طریق قرارگیری در فیلتر هوای اتومبیل به عنوان یک افزودنی مناسب برای بهبود خواص بهسوزی بنزین و گاز به کار می رود و باعث کاهش آلاینده های خروجی موتور، افزایش قدرت موتور و کاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت می شود.

عملکرد این ماده به این گونه است که زمانی که AREFORCE به سیستم اتومبیل اضافه می شود، رفتار ترمودینامیک خاصی ایجاد می کند و از هم کنش الکترواستاتیک سوخت اتومبیل و ماده AREFORCE رفتاری به وجود می آید که منجر به تغییرات در خواص نهایی سوخت شامل افزایش عدد اکتان و بالا رفتن فشار بخار سوخت می شود.

این محصول در فاز تجاری سازی و آماده عرضه به بازار است.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:37
mahnaz

این تلفن همراه جدید اچ تی سی شاید کمی وزنش را نسبت به اجدادش کم کرده باشد، اما هنوز یک ۴.۳ اینچی است که صفحه نمایش AMOLED دارد و پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی دو هسته ای Snapdragon S3 کوالکام آن را همراهی می کند.

همانگونه که در شایعات هم شنیده بودیم، این موبایل هوشمند با سیستم عامل اندروید 4‪.‬0 و رابط کاربری Sense 4‪.‬0 اچ تی سی عرضه خواهد شد. نکته مهم در خصوص این گوشی می تواند بدنه آلیاژ آلومینیوم یکپارچه آن باشد که استحکام و زیبایی خاصی به One S می بخشد. اچ تی سی بر روی بدنه آلومینیومی این گوشی برای استحکام بیشتر، روکشی از سرامیک هم کار کرده است.

دوربین هشت مگاپیکسلی اچ تی سی وان اس از تکنولوژی جدید ImageChip اچ تی سی و لنز f‪/‬2‪.‬0 با فوکوس خودکار بهره می برد. همانطور که در کنفرانس خبری اچ تی سی گفته شد، این شرکت بر روی نرم افزار عکاسی گوشی هایش هم کارهای فراوانی انجام داده است. به طوری که در وان اس، دوربین در کمتر از یک ثانیه آماده کار است و هنگام فیلمبرداری 1080p، می تواند به صورت همزمان به عکاسی هم بپردازد.

در کنار همه اینها HTC One S تنها ۷.۹ میلیمتر ضخامت دارد. هنوز چیزی در خصوص قیمت احتمالی و یا زمان ارائه این موبایل به بازار اعلام نشده است.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:30
mahnaz

با عينك معكوس قادر خواهيد بود زمين را بالاي سر و آسمان را روي زمين ببينيد!

عينك وارونه‌سازي شامل يك محفظه پلاستيكي، يك پيشاني بند و دو منشور پلاستيكي براي دو چشم است. تصاوير با ورود به منشور در زاويه 90 درجه‌اي مي‌چرخند و همه چيز بصورت وارونه و از چپ به راست به نمايش در مي‌آيند.

عملكرد اين منشور مانند شبكيه چشم است كه تصاوير به صورت وارونه در شبكيه چشم تابيده مي‌شود و مغز آن را به طور خودكار چرخانده و به صورت مستقيم نمايش مي‌دهد.

بر اساس نتايج آزمايشي كه در سال 1896 انجام شده بود در صورتي كه از عينك‌هاي معكوس براي مدت زيادي استفاده شود، مغز خود را با اين حالت تصويري تطبيق داده و همه تصاوير وارونه ديده مي‌شوند.

عينك هاي معكوس، كارآيي خاصي ندارند و هدف از طراحي آنها سرگرم كردن افراد عنوان شده است.

قيمت اين محصول 25 دلار اعلام شده است.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:27
mahnaz

شركت خودروسازي «بوگاتي»، بزودي از جديدترين محصول خود كه عنوان سريع‌ترين روداستر جهان را يدك مي‌كشد، رونمايي مي‌كند.

شركت‌هاي خودروسازي جهان، خود را براي عرضه محصولات تازه در نمايشگاه خودرو 2012 در ژنو سوئيس آماده مي‌كنند.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 21:7
mahnaz

گروهی از جانورشناسان اسپانیایی در غاری واقع در گرجستان یک جاندار نخستین بی مهره را کشف کردند که در عمق 2 هزار متری زیر زمین زندگی می کند.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 21:3
mahnaz

این هم سه تلفن جدید از ViewSonic که تا معرفی در کنفرانس دنیای موبایل بارسلون تاب نیاورده اند و حالا پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه با آنها آشنا می شوید. هر سه مدل با اندروید نسخه 4.0 هستند.
 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 21:1
mahnaz

 

1.اکثر ما ایرانیها تخیل را به تفکر ترجیح میدهیم.

2.اکثر ما در هر شرایطی منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح میدهیم.

3.با طناب مفت حاضریم خود را دار بزنیم.

4.به بدبینی بیش از خوش بینی تمایل داریم.

5.بیشتر نواقص را می بینیم امادر رفع آنها هیچ اقدامی نمی کنیم.

6.در هر کاری اظهار فضل می کنیم اما از گفتن " نمیدانم " شرم داریم.

7.کلمه ی من را بیش از ما بکار میبریم.

8.غالبا مهارت را به دانش ترجیح می دهیم.

9.بیشتر در گذشته به سر می بریم تا جایی که آینده را فراموش می کنیم.

10.از دور اندیشی و برنامه ریزی عاجزیم و غالبا دچار روزمرگی و حل بحران هستیم.

موافقید؟؟؟



           
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 20:59
mahnaz

محققان موفق به ساخت ساعتي شده‌اند كه با سماجت تمام و تا زماني كه فرد به طور كامل از خواب بيدار نشده، به زنگ زدن ادامه مي‌دهد.

ساعت «راموس» مناسب افرادي است كه خواب سنگيني دارند و صبح‌ها به سختي از خواب بيدار مي‌شوند.

زنگ ساعت با وارد كردن تاريخ روز يا رمز چهار رقمي از طريق صفحه كليد همراه آن خاموش مي‌شود.

ساعت راموس در سه مدل عرضه شده كه قيمت مدل روميزي و استاندارد LED‌ آن حدود 100 پوند، قيمت مدل USSR‌ كه شبيه راديوهاي قديمي است، 200 پوند و قيمت مدل سفارشي اين ساعت بيش از 500 پوند اعلام شده است.

تمامي مدل‌ها به يك صفحه كليد بي‌سيم 12 دكمه‌اي متصل هستند كه با باتري 9 ولتي كار مي كند و فرد براي خاموش كردن زنگ ساعت بايد رمز يا تاريخ روز را از طريق اين صفحه وارد كند.

علاوه بر تاريخ روز مي‌توان براي هر روز يك رمز متفاوت در نظر گرفت تا فرد براي به خاطر آوردن رمز به طور كامل از خواب بيدار شود. صفحه كليد بي سيم تا فاصله 30 متري نيز كارآيي دارد.

طراحان يك مهلت يك دقيقه‌اي براي فواصل زنگ زدن ساعت در نظر گرفته‌اند. ساعت پس از هر 10 ثانيه زنگ زدن، يك دقيقه زمان تعيين مي‌كند تا فرد تاريخ يا رمز خود را از طريق صفحه كليد وارد كند؛ در غير اين صورت ساعت مجددا شروع به زنگ زدن خواهد كرد.



           
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 20:56
mahnaz
           
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 20:14
mahnaz

از سال گذشته می دانیم که اچ پی بعد از شکست در پروژه تبلت وب او اس قصد دارد سراغ ساخت تبلت های ویندوز8 برود. حالا خانم ویتمن مدیر عامل اچ پی می گوید آینده درخشانی در مقابل این شرکت است. هر چند مدتی طول می کشد تا این شرکت خودش را بازسازی کند. اما طی دو الی سه سال آینده شما شاهد یک اچ پی جدید خواهید بود.

به گفته مدیرعامل این شرکت، اچ پی در آینده بیشتر برای پردازش ابری، امنیت و ابزارهایی که به مدیریت اطلاعات کمک می کنند شناخته خواهد شد.

او همچنین تایید کرد که تا پایان امسال تبلت ویندوز 8 اچ پی وارد بازار خواهد شد. تبلت قبلی این شرکت به نام تاچ پد تنها دو ماه بعد از ورود به بازار به خاطر استقبال کم و مشکلات مختلف با توقف تولید مواجه شد و ضرر بزرگی را متوجه اچ پی کرد.

حالا مدیرعامل جدید معتقد است اچ پی باید در تحول جدید تشکیلات اقتصادی مهم را هدف بگیرد و شاید این به این معنی باشد که این شرکت را کمتر در بازار مصرفی و کاربران عادی ببینیم؟



           
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 20:7
mahnaz
           
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 19:51
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.