اسلایدر

آیا این تصاویر متعلق به محصول بعدی BMW است؟
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

 

BMW i8 - Narenji3.jpg 

 

سال گذشته شاهد معرفی کانسپت یا یک خودروی ایده ای از سوی شرکت BMW بودیم و آن را با نام i8 شناختیم. محصولی که هم از لحاظ مشخصات فنی و هم از منظر طراحی، ویژگی های منحصر به فردی را با خود به همراه آورد. شاید بسیاری با دیدن تصاویر آن کانسپت، آرزوی ملاقات این خودرو را داشته اند. اخبار و شایعات هم طی این مدت، بر ورود این خودرو به بازار در آینده تاکید می کردند.

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:28
mahnaz

پیدا کردن یک هدفون زیبا که قابل حمل، بادوام و مسافرتی باشد، یکی از لذات خوشایند گیک های موسیقی است که همیشه به دنبال آن هستند. در این میان اگر چنین همسفری محصول شرکت خوشنامی چون Pioneer باشد، دیگر شکی در تصاحب آن باقی نمی ماند.

SE-NC21M هدفون ۱۲۰ دلاری پایونیر با قابیلت حذف صدای مزاحم یا active noise-canceling است که با سیستم الکترونیکی پایونیر تا ۹۰ درصد صداهای مزاحم محیطی را حذف می کند‫.‬ شما با قیمتی مناسب تر از بسیاری مارک های موجود در بازار، حتی در فرودگاه یا ایستگاه قطار هم کیفیت صدای عالی و خوش آیندی را خواهید شنید‫.‬ این هدفون به راحتی جمع شده و به همراه آن یک جعبه مسافرتی جمع و جور هم به شما هدیه می شود‫.‬
 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:24
mahnaz

شركت‌هاي خودرو‌سازي در دنيا با توجه به رقابت فزاينده‌اي كه با يكديگر دارند، مي‌كوشند تا با عرضه انواع محصولات جديد، متنوع و كارآمدتر سهم بيشتري از بازارهاي جهاني را تصاحب كنند.

با توجه به افزايش جمعيت و به دنبال آن افزايش تقاضا و افزايش تعداد خودروها، شركت‌هاي خودروسازي سعي مي‌كنند تا با توليد خودروهاي ارزان‌تر، كوچك‌تر و با آلودگي كمتر نظر تعداد بيشتري از خريداران را به خود جلب كنند.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 19:16
mahnaz

یک بانک ژاپنی اعلام کرده است برای جلوگیری از سوءاستفاده های مالی، کلاهبرداری و امنیت بیشتر بانکی، دستگاه‌های خودپردازی را نصب می‌کند که کف دست مشتریان بانک را اسکن کرده تا مشتریان نیازی به کارت نداشته باشند.بانک اوگاکی کیوریتسو(Ogaki Kyoritsu) در مرحله اول اطلاعات زیست سنجشی (biometric) افراد را در یک شعبه خود ثبت می کنند و پس از آن آنها می توانند به یکی از دستگاه های خودپرداز جدید مراجعه کرده و وجه نقد مورد نظر خود را با اسکن کردن کف دست خود، تایپ تاریخ تولد و یک عدد چهار رقمی برداشت کنند.

براساس گزارش دیسکاوری، درحالی که فناوری اسکن بدن پیش از این نیز وجود داشته است هنوز هم کاربران نیاز به استفاده از کارت دارند، درحالی که اسکن همواره یک اقدام امنیتی فوق العاده بوده است.

بدنبال زلزله بزرگ و سونامی یک سال پیش ژاپن، مسئله استفاده از فناوری اسکن بیشتر مورد توجه قرار گرفت، اما این فناوری به جای آنکه صرفا یک اقدام امنیتی باشد می توانست مورد استفاده مشتریانی قرار گیرد که به صورت اضطراری نیاز به پول دارند اما کارت بانک خود را همراه ندارند.

این درحالی است که خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که بانک ziraat در ترکیه نخستین بانکی بوده که از دستگاه های خودپرداز با قابلیت اسکن کف دست استفاده کرده است. در ژاپن نیز بانک اوگاکی کیوریتسو در نظر دارند اواخر تابستان امسال این خودپردازها را در 10 شعبه خود، دوشعبه سیار و یک شعبه اتوبانک نصب کند.



           
پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 19:11
mahnaz

شرکت اینتل ساعاتی پیش، بالاخره اولین تلفن همراه با پردازنده Medfield را رسما معرفی کرد. همانطور که گفته بودیم، این اسمارت فون محصول شرکت هندی Lava بوده و با نام Xolo X900 شناخته می شود. پردازنده آن از چیپ های سری Medfield اینتل و تک هسته ای، با سرعت 1‪.‬6 گیگاهرتز است. X900 حدود ۴۲۵ دلار قیمت گذاری شده.

سیستم عامل این تلفن همراه هوشمند اندروید نان زنجبیلی بوده و قرار است به زودی به نسخه 4‪.‬0 بستنی حصیری (ICS) ارتقا یابد. این موبایل هوشمند از چهارم اردیبهشت تنها در هند عرضه خواهد شد و اینتل-لاوا برنامه ای برای فروش جهانی آن ندارند.



           
پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 18:53
mahnaz

طبق نتایج یک تحقیق که به تازگی انجام شده، بسیاری از کارشناسان و کاربران اینترنت فکر می کنند که پول نقد و کارت اعتباری در دهه آینده منسوخ خواهد شد و اغلب مردم پرداخت های شان را از طریق گوشی موبایل هوشمندشان انجام خواهند داد.حدود ۶۵ درصد از پاسخ دهنشدگان به سوالات این تحقیق گفته اند که گمان می کنند مردم به طور کامل با کیف پول موبایلی شان انس خواهند گرفت و به آن عادت خواهند کرد و کلیه پرداخت ها تا ۲۰۲۰ موبایلی خواهد شد.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 19:34
mahnaz

محققان درصدد استفاده از ابرآب‌گريزها در تلفن‌ها همراه هستند. در صورت تحقق اين فناوري، مي‌توان تلفن‌هاي همراه را در يک ليوان آب يا قهوه انداخت، بدون اين که آسيب ببينند.

اگر يک قطره آب روي برگ نيلوفر آبي بچکد، به سرعت از روي برگ سر خورده و به زمين مي‌افتد. پژوهشگران مرکز تحقيقات «نوکيا» در کمبريج درصدد تقليد از اين پديده براي استفاده از سيستم مشابه در تلفن‌هاي همراه هستند. همانند بسياري از دانشمندان، اين گروه قصد دارد تا از سيستمي که هزاران سال در طبيعت قدمت دارد، تقليد کند.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 19:28
mahnaz

یک گروه بین المللی از دانشمندان اعلام کردند که در بزرگترین تحقیقات مغز از نوع خود به کشف ژنی رسیدند که عامل باهوش بودن عده ای نسبت به عده دیگر است.

پل تامسون رئیس این گروه تحقیقاتی با تأکید براینکه ژنهای هر فرد تنها عامل قدرت مغزی نیستند گفت: گونه های این ژن می توانند در میزان هوش نوسان ایجاد کنند.

این گروه از دانشمندان در جستجوی یک توضیح ژنتیکی برای بیماری های مغزی به طور اتفاقی به یک گونه کوچک از ژنها که " HMGA2" نامیده می شود، برخورد کردند. این ژنها در میان افرادی مشاهده شده که از مغز بزرگتری برخوردار بوده و در آزمایشهای هوش بالاتر از سطح استاندارد بوده اند.

تامسون از آن با عنوان ژن هوش یاد کرده و اظهار داشته است که هنوز ژنهایی از این دست هستند که کشف نشده اند.

تغییراتی که در " HMGA2" رخ می دهد یک تغییر در تبدیل چهار حرف یک کد ژنتیکی است. DNA یا دزوکسى ریبونوکلئیک اسید از چهار ماده شیمیایی A (آدنین)، C ( سیتوزین)، T ( تیمین) و G (گوانین) تشکیل شده است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در این مورد، محققان دریافتند که افرادی که از دوبرابر میزان C برخوردارند و در یک بخش خاص از ژن HMGA2 برخوردارند، مغز بزرگتری داشته و در نتیجه هوش بیشتری دارند.

تامپسون به عنوان عصب شناسی که در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس فعالیت می کند، گفت: این نتایج بسیار عجیب است، شاید نمی توان پذیرفت که چیزی به کوچکی یک تغییر در یک کد ژنتیکی بتواند عامل تفاوت افراد باهوش با دیگران باشد.

این تحقیق به دنبال مطالعه و اسکن مغزی و بررسی نمونه های DNA بیش از 20 هزار نفر در اروپا، آمریکا و استرالیا صورت گرفته است



           
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 19:21
mahnaz

اگر به دنبال خرید کارت حافظه میکرو اس دی برای تلفن یا تبلت تان هستید، بد نیست به دنبال مدلی باشید که در مقابل ضربه هم مقاوم باشد. اما چقدر مقاوم؟ سامسونگ می گوید سری جدید حافظه های میکرو اس دی Plus Extreme نه تنها سرعت بسیار بالایی دارند بلکه مانند یک گلادیاتور در مقابل شرایط سخت مقاومت می کنند.

اگر باورتان نمی شود باید تست های سایت آلمانی Smartphontech را روی این کارت حافظه کوچک ببینید. از انداختن درون ماشین لباسشویی گرفته تا عبور یک غلطک ۱۱ تُنی از روی آن!
 



           
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 19:17
mahnaz


 

۴ ایستگاه آب گرفته مترو تا آخر هفته آینده باز می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا پایان هفته آینده خط ۴ مترو حد فاصل میدان انقلاب تا آزادی فعالیت مجدد خود را آغاز می‌کند.

به گزارش مهر، سیدجعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه بر اثر بارندگی اوایل هفته جاری در تهران سیلاب ایستگاه اکباتان، حبیب اللهی، استاد معین، آزادی و شهید فکوری را به تعطیلی کشاند، گفت: این چهار ایستگاه زیر آب رفت به نحوی که در این حادثه چهار قطار زیر آب رفته و سطح آب تا سقف ایستگاه رسیده بود.

وی افزود: عملیات تخلیه آب به سرعت آغاز و تا ظهر امروز، دو ایستگاه آزادی و شهید فکوری تخلیه آب شد و در دو ایستگاه حبیب اللهی و استاد معین کار تخلیه آب همچنان ادامه دارد و تا فردا شب عملیات تخلیه آب در تمامی ایستگاهها به پایان می رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با تخلیه آب در ایستگاهها عملیات رسوبگیری و تخلیه گل و لای در حال انجام است و کار تعمیر تجهیزات و جایگزینی به سرعت انجام می شود ولی در این حوادث به ساختمانهای مترو آسیب نرسیده و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 18:52
mahnaz

یکی از راه‌هایی که پزشکان اخیرا برای ممانعت از ایجاد شکافهای پوستی برای درمان اندامهای داخلی مورد استفاده قرار داده‌اند استفاده از روزنه‌های داخلی مانند خارج کردن آپانیس از راه دهان بوده است.

بیش از یک هزار نفر در بریتانیا، اروپا و آمریکا تاکنون از روش جراحی روزنه های طبیعی استفاده کرده اند که پزشکان از آن به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای این عرصه یاد می کنند.

در این روش به جای ایجاد شکاف روی پوست از روزنه های طبیعی بدن مانند دهان، مجاری ادراری، رحم و رکتوم استفاده می کنند تا به اندامهای داخلی دسترسی داشته باشد و آنها را خارج و یا ترمیم کنند.

نخستین زنی که تحت عمل جراحی خارج کردن آپاندیس از راه رحم قرار گرفت پس از طی جراحی تنها از تجویز استفاده از استامینوفن استفاده کرد و 2 روز پس از جراحی به محل کار خود بازگشت.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, :: 19:38
mahnaz

بعد از ماه ها شایعه و حدس و گمان های فراوان، بالاخره سامسونگ رسما اعلام کرد که مراسم جهانی معرفی گلکسی فون بعدی روز سوم می (چهاردهم اردیبهشت) در لندن برگزار خواهد شد. و حالا باید منتظر رقابت شدید سایت ها و گروه های خبری، برای کشف مشخصات این موبایل قبل از ارائه آن باشیم. با توجه به نامگذاری دو گلکسی فون اصیل قبلی با نام های Galaxy S و Galaxy S II، به احتمال فراوان این تلفن جدید با نام Galaxy S III معرفی خواهد شد و البته عرضه آن با اندروید نسخه 4.0 بستنی حصیری هم قطعی است. البته سامسونگ در دعوت نامه خود تنها خبر از معرفی یک موبایل گلکسی جدید داده است و هنوز چیزی معلوم نیست!



           
دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, :: 19:33
mahnaz

همانطور که به ارایه نسخه نهایی ویندوز 8 نزدیک می شویم، اخبار تبلت های این سیستم عامل نیز از راه می رسد. در این میان شرکت اینتل نیز مشخصات کلی سخت افزاری برای تبلت های ویندوز 8 با پردازشگر ساخت این شرکت را اعلام کرده است.

بر اساس این مشخصه ها تبلت های ویندوز 8 دارای طراحی ۱۰ و ۱۱ اینچی هستند و با باطری حداقل ۹ ساعت و امکان اتصال 3G/4G ارایه خواهند شد. ضمن اینکه مدل های ۱۱ اینچی به همراه یک کیبرد فیزیکی خواهند بود.

وزن تبلت ها زیر ۷۰۰ گرم خواهد بود و ضخامت آنها کمتر از ۹ میلیمتر است. این تبلت ها از چیپست دو هسته ای Atom Z2760 - Clover Trail استفاده خواهند کرد که دارای امکانی به نام burst mode است که در مواقع لازم سرعت پردازشگر را زیاد می کند و امکان دیگری به نام hyperthreading در مواقع مشخص به پردازشگر اجازه می دهد مانند یک سی پی یو چهار هسته ای عمل کند. ضمن اینکه روی تبلت های ویندوز 8 قرار است NFC نیز وجود داشته باشد.

فعلا اینها کلیاتی است که در مورد تبلت های ویندوزی جدید با پردازشگر اینتل اعلام شده. نسخه های آزمایشی این ویندوز در مرحله توسعه است و به نظر می رسد در مهر ماه باید منتظر نسخه نهایی باشیم. در این صورت ورود تبلت های ویندوز نیز در همان زمان خواهد بود.



           
دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, :: 19:25
mahnaz

محققان ژاپني عينك واقعيت افزوده اي طراحي كرده اند كه اندازه اشياء (خوراكي‌ها) را 50 درصد بزرگتر از حالت طبيعي نشان داده و باعث كاهش تمايل فرد به خوردن بيشتر غذا مي شود.

درحالي كه به تازگي عينك واقعيت افزوده گوگل توجه مردم جهان را به خود جلب كرده است، محققان دانشگاه توكيو به سرپرستي پروفسور «ميچيتاكا هيروسه»،عينك واقعيت افزوده اي طراحي كرده اند كه اندازه خوراكي را كه فرد در دست دارد تا 1.5 برابر بزرگتر نشان مي دهد.

نتايج بررسي محققان بر روي 12 مرد و زن نشان مي دهد، زماني كه فرد از عينك بزرگنمايي استفاده مي كند 9.3 درصد كمتر از حالت عادي غذا مي خورد و زماني كه از عينك كوچك نمايي استفاده مي كند 33 درصد بيشتر از حالت عادي غذا مي خورد.

مردم ژاپن به دليل رژيم غذايي دريايي با مشكل چاقي و اضافه وزن روبرو نيستند و عينك واقعيت افزوده رژيمي بيشتر براي كشورهاي اروپايي و آمريكايي كاربرد خواهد داشت.



           
دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, :: 19:10
mahnaz

شغل فعلی شما چیست؟ یا اینکه در آینده دوست دارید چه کاره شوید؟ می دانید کارهای مختلفی شرایط خاص خودشان را دارند و همگی با هم مساوی نیستند. موسسه ای به نام Adicio هر سال در وب سایت CareerCast.com شغل های مختلف جهان را بررسی و لیستی از بهترین شغل های جهان را منتشر می کند.

در سال ۲۰۱۲ شغل مهندس نرم افزار بهترین شغل جهان معرفی شده. کاری که طرفداران زیادی دارد و این آمار نیز نشان از اقبال گسترده به سوی آن دارد. در تصویر بالا براندون هیلکرت را می بینید. او یک مهندس نرم افزار ۳۱ ساله است که ممکن است گاهی در خانه در حالی که روی مبل اش لم داده، مشغول کار باشد. گاهی او را در یک کافی شاپ می بینید که سرگرم کار است. بعضی وقت ها نیز در دفتر کارش روی یک استارت آپ کار می کند.

این انعطاف پذیری سبب می شود که او عاشق شغل اش باشد و البته همین یکی از دلایل اصلی انتخاب این شغل به عنوان بهترین در سال ۲۰۱۲ شده است. این موسسه در بررسی اش ۲۰۰ کار را از بهترین تا بدترین رتبه بندی کرده است.


MK-BT507A_TREND_G_20120410173009 (1)fruite_narenji.jpg

در این رتبه بندی هر شغل از نظر پنج شرط مختلف شامل احتیاج های فیزیکی، شرایط کاری، درآمد، استرس و آینده کاری بررسی شده است. آنها می گویند پیشرفت فناوری سبب شده بازار تقاضای بزرگی برای افرادی که مهارت های IT دارند به وجود بیاید. انفجار اطلاعات و گسترش اینترنت باعث شده شرکت ها و دولت ها هر روز نیاز بیشتری به مهندس های نرم افزار داشته باشند و همین سبب رشد فوق العاده این شغل شده است.



           
دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, :: 19:0
mahnaz

تقریبا دو ماه پیش بود که آمار فروش ویندوزفون ها در سه ماهه پایانی سال 2011 را منتشر کردیم، که نشان از سبقت نوکیا از همه ویندوزفون فروش های قدیمی و صدرنشینی این غول موبایلی داشت. نکته جالب آن آمار هم این بود که نوکیا تنها با فروش ۹۰۰ هزار دستگاه لومیا به چنین رکوردی دست یافته بود.

حالا آمار فروش سه ماهه اول 2012 این شرکت هم منتشر شده است که حاکی از فروش فوق العاده ۲ میلیون گوشی ویندوز فونی Lumia در این بازه زمانی دارد. البته هنوز گزارشات مالی مربوط به سه ماهه اول ۲۰۱۲ نوکیا منتشر نشده است و باید تا ۱۹ آوریل منتظر این آمار مالی بمانیم.
 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 18:34
mahnaz

کلوني مورچه‌ها نيز با خطر شيوع بيماري‌هاي مختلف روبه‌رو هستند و اين حشرات براي پيشگيري از همه‌گير شدن عفونت، از شيوه «ليس زدن» بدن مورچه بيمار براي حذف عامل عفوني استفاده مي‌كنند.حشرات مانند پستانداران داراي سيستم ايمني نيستند، اما از يك سيستم دفاعي خاص براي مقابله با عفونت‌ها استفاده مي‌كنند كه اين شيوه در بين مورچه «ليس زدن» بدن مورچه بيمار است.

«سيلويا كرمر» از محققان موسسه علوم و تكنولوژي اتريش تأكيد مي‌كند: شيوه «ليس زدن» يك راه مطمئن براي بقاي كلوني و پيشگيري از شيوع عفونت قارچي محسوب مي‌شود. مورچه‌هاي كارگر سالم با ليس زدن بدن مورچه آلوده، عفونت قارچي را از بين مي‌برند و از شيوع عفونت در كلوني پيشگيري مي‌كنند.

محققان براي بررسي اين شيوه دفاعي، كلوني مورچه‌هاي «Lasius neglectus» را مورد بررسي قرار دادند و يك مورچه را با اسپور قارچ، آلوده كردند. زماني‌كه مورچه بيمار به كلوني باز مي‌گردد، ساير اعضا مانع از ورود مورچه بيمار نشده و به جاي فرار از مورچه آلوده، به وي نزديك شده و شروع به ليس زدن بدن مورچه براي حذف عامل پاتوژني مي‌كنند كه يك رفتار نظافتي عمومي محسوب مي‌شود.

در اين حالت احتمال مردن مورچه بيمار در اثر عفونت قارچي كاهش مي‌يابد. اين ليس زدن باعث ورود مقدار بسيار كمي عفونت قارچي به بدن مورچه‌هاي سالم مي‌شود كه البته موجب بيماري آنها نمي‌شود.آزمايشات نشان مي‌دهد، در زمان ورود مقدار ناچيز عفونت به بدن مورچه‌هاي سالم، مجموعه‌اي از ژن‌هاي ايمني مربوط به دفاع ضد قارچي در بدن مورچه‌ها فعال مي‌شود و در صورتي‌كه كلوني بار ديگر در معرض اين عفونت قارچي قرار گيرد، مورچه‌ها قادر به مقابله بهتر با عفونت خواهند بود.

محققان مدل رايانه‌اي بر اساس اطلاعات بدست آمده از رفتار كلوني مورچه‌ها تهيه كردند كه نشان مي‌دهد، اگرچه تعداد اندكي از مورچه‌ها در اثر اين عفونت از بين مي‌روند، اما اين رفتار نظافتي (ليس زدن مورچه بيمار) باعث نجات سريع كلوني مي‌شود.رفتار «ليس زدن» مورچه ها چيزي شبيه واكسيناسيون در انسان‌ها است كه ويروس ضعيف يا كشته شده بيماري وارد بدن فرد مي‌شود.نتايج اين تحقيق در مجله «PLoS Biology» منتشر شده است.



           
جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 18:6
mahnaz

کانن امروز دوربین عکاسی حرفه ای جدید EOS‪-‬1D C DSLR و دوربین ویدیویی سینمایی C500 4K را رونمایی کرد. مدل قبلی دوربین سینمایی کانن C300 بود که تنها امکان فیلمبرداری 1080p را داشت. اما این دوربین جدید می تواند از پس ضبط تصاویر تا کیفیت 4K بر بیاید. نکته جالب این است که دوربین عکاسی جدید کانن هم از این قابلیت بی نصیب نمانده و ویدیوهای با کیفیت 4K برای تان ضبط می کند.
 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 17:58
mahnaz

محققان دانشگاه واترلو در پژوهشي جالب نشان داده‌اند كه ژاپني‌ها با شكستن سنت قديمي بالا رفتن سن، در 25 سالگي به سن خردمندي دست پيدا مي‌كنند.به گفته محققان كانادايي، اين در حاليست كه آمريكايي‌ها به شكل سنتي‌تري عمل كرده و درك عميق را طي گذر زمان بدست مي‌آورند.

در يكي از آزمايشات كه براي اندازه گيري پنج جنبه اساسي استدلال طراحي شده بود، محققان دريافتند كه شهروندان آمريكايي طي 50 سال، تا 22 درصد ارتقا پيدا كرده‌اند. اين جنبه‌ها شامل «تمايل به جست‌وجو براي فرصتهاي حل مناقشات»، «تمايل به جست‌وجو براي سازش»، «شناسايي محدوديت‌هاي خرد شخصي»، «آگاهي از وجود چند جنبه فكري براي يك مشكل» و «درك اين حقيقت كه مسائل ممكن است پيش از بهتر شدن، بدتر شوند» بودند.

در آزمايشاتي كه با 100 نمره به انجام رسيد، هر دو گروه شركت‌كننده 25 و 75 سال ژاپني، از متوسط امتياز 51، براي خرد ميان گروهي يا درك جامعه برخوردار بودند. از سوي ديگر در ميان آمريكايي‌ها نتايج آزمايشات مشابه، نشان‌دهنده تفاوت امتياز از 45 تا 55 بين دو گروه سني بود.

همچنين در بخش خرد ميان فردي يا درك روابط بين افراد، امتياز 225 شركت‌كننده آمريكايي از 46 به 50 رسيد.در مورد 186 ژاپني شركت كننده، اين امتياز به ميزان كمي از 53 به 52 كاهش نشان داد.اين آزمايشات همچنين نتايج غيرمنتظره ديگري را نيز ثبت كرده‌اند.

طبق اين نتايج، ژاپني‌ها در 75 سالگي در خرد ميان فردي نسبت به آمريكايي‌ها از امتياز بيشتري برخوردار بوده و در حقيقت به نتايج بالاتري در انواع ميان‌گروهي دست يافتند.

به گمان دانشمندان، شايد افراد در جامعه جمعی به مهارتهاي فردي و در جوامع فردي به مهارتهاي اجتماعي نياز دارند.



           
جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 17:48
mahnaz
           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:52
mahnaz
           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:52
mahnaz

اپل همزمان با معرفی آیپد جدید (نسل سوم)، خبر از ادامه فروش iPad 2 با 100 دلار کاهش قیمت داد. قبلاً عده‌ای اشاره کردند که مهمترین خبر اعلام شده از سوی اپل در 7 مارس، نه معرفی آیپد جدید، بلکه اعلام ادامه فروش iPad 2 با قیمت پایین‌تر بوده است. حالا اطلاعات جدید و جالبی درباره این تبلت پرفروش و ارزان‌شده داریم. طبق بررسی‌های انجام گرفته توسط برایان کلوگ از Anandtech، پردازنده A5 به کار رفته در آیپد 2 جدید یک نسخه بهبود یافته از A5 قبلی است، که بر مبنای تکنولوژی 32 نانومتری High-K + Metal Gate process بوده و توسط سامسونگ ساخته شده است. لازم است بدانید که معماری پردازنده قبلی از نوع 45 نانومتری بوده.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:45
mahnaz

سامسونگ روز گذشته اعلام کرد که به زودی نسخه جدیدی از تبلت های گلکسی تب 2 هفت و ده اینچی خود را با مشخصات بهتر و اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری (ICS) روانه بازار خواهد کرد.

Tab 2 7.0 صفحه نمایش هفت اینچی با رزولوشن 1024 در 600 پیکسلی داشته و ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد‫.‬ این تبلت دارای ورودی کارت حافظه microSD، پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، دوربین جلوی VGA و دوربین عقب ۳ مگاپیکسلی است‫.‬ این تبلت قرار است از ۲۲ آوریل با قیمت ۲۵۰ دلار به بازار عرضه شود‫.‬ به نظر می رسد که سامسونگ با این محصول قصد دارد رقابت تازه ای را در بازار تبلت ها آغاز کرده و به مصاف کیندل ۲۰۰ دلاری و نوک ۲۵۰ دلاری برود‫.

و اگر به دنبال صفحه بزرگتر می گردید، Tab 2 10.1 احتمالا شما را راضی می کند. صفحه 10‪.‬1 اینچی این تبلت رزولوشن 1280 در 800 پیکسلی داشته و از دیگر مشخصات آن می توان به ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، اسلات کارت حافظه میکرو SD، پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، دوربین جلو VGA و دوربین عقب ۳ مگاپیکسلی اشاره کرد. این تبلت که ۴۰۰ دلار قیمت گذاری شده، کمی دیرتر وارد بازار شده و از ۱۳ می دردسترس خواهد بود.

از مهمترین امکانات جدید این تبلت ها می توان به عرضه اکانت یک ساله رایگان ۵۰ گیگابایتی کلود دراپ باکس به همراه آنها اشاره کرد. این تبلت ها از سیستم عامل اندروید نسخه 4‪.‬0 با رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ بهره می برند. علاوه بر این همانند بسیاری از محصولات جدید سامسونگ، شما امکان استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی سامسونگ را (همانند دسترسی به مدیا هاب، ریدر هاب، گیم هاب و...) بر روی آنها دارید.

اگر دقت کرده باشید، سامسونگ امروزه مشغول تولید انواع مختلفی از محصولات اندرویدی در اندازه های متفاوت (از اسمارت فون ها تا تبلت های ده اینچی) است. اما هدف شرکت از این برنامه تولید چیست؟ تراویس میریل مدیر بخش گلکسی تب سامسونگ می گوید که این شرکت همچنان به عرضه انواع و اندازه های مختلفی از تبلت ها، تلفن ها و پخش کننده های موسیقی ادامه خواهد داد. زیرا می خواهد به مشتری «حق تصمیم گیری» بدهد و وی به راحتی امکان تفکیک و انتخاب داشته باشد. سامسونگ منابع لازم برای ساخت محصولات در اندازه ها متفاوت و کارکردهای مختلف را دارد، و امیدوار است با این کار مشتریان راحت تر بتوانند آنچه را مناسب و درخور آنها است بیابند.



           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:42
mahnaz

محققان ارتش روسيه نمونه اوليه تفنگ الكترومغناطيسي روانگرداني را مورد آزمايش قرار داده‌اند كه مي‌تواند بر مغز افراد اثر بگذارد.در اين تفنگ، انرژي متمركز از پرتوهاي الكترومغناطيسي استفاده مي‌شود كه سيستم اعصاب مركزي را هدف قرار داده و با افزايش دماي بدن باعث ايجاد سطوح مختلفي از درد مي‌شود.

وزير دفاع روسيه ضمن اعلام خبر طراحي و آزمايش نمونه اوليه تفنگ روانگردان تأكيد كرد كه اين تفنگ يك سلاح غيركشنده است و جزئي از برنامه 9 ساله (2020-2011 ميلادي) ارتقاي تجهزيرات نظامي ارتش محسوب مي‌شود.

سلاح‌هاي غير كشنده با قابليت اثرگذاري بر روي مغز فناوري جديدي محسوب نمي‌شود و كشورهاي آمريكا و روسيه از دهه 50 ميلادي انواع مختلفي از اين سلاح‌ها طراحي و توليد كرده‌اند.

مقامات ارتش آمريكا ‌اخيرا سلاح غيركشنده مشابهي موسوم به ADS‌ را رونمايي كردند كه قادر است پرتوهاي متمركز شده الكترومغناطيسي را به سمت هدف شليك كرده و باعث ايجاد گرماي بسيار شديد و غير قابل تحملي در منطقه هدف مي‌شود.



           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:37
mahnaz

محققان دانشگاه بريتيش كلمبيا طي پژوهش‌هاي اخير خود از چند حركت‌ اصلي عضله صورت به عنوان رسوا كننده احساس واقعي انسان‌هاي دروغگو مانند گناه در بحبوحه فشارهای شدید احساسی خبر داده‌اند.اين محققان كانادايي بر اين باورند كه حركات ريز در صورت دروغگوها كه باعث بالا افتادن ابروها به حال تعجب يا لبخند محو شده، مي‌تواند اين افراد را لو دهد. اين در حاليست كه به گفته پژوهشگران، انسانهاي بيگناه ابروهاي خود را با حالت اصیل پریشانی به پايين مي‌كشند.

اين پژوهش كه در مجله Evolution and Human Behaviour منتشر شده، نتيجه گرفته كه عدم كنترل فرد بر حالات چهره بدين معني است كه احساسات واقعي از غير واقعي قابل تمایز است.روانشناسان بر اين باورند كه انسانها مي‌توانند بر عضلات پاييني صورت براي صحبت يا غذا خوردن كنترل داشته باشند اما كار بر روي عضلات بخش بالايي سخت‌تر بوده و نشان دهنده رفتار غیر ارادی خواهد بود.

همچنين اشارات چهره بخش مهمي از ارزيابي اعتبار را بخصوص در موقعيت‌هاي احساسي ايفا كرده، اما اغلب ناديده گرفته مي‌شوند.اين محققان به بررسي حالات چهره 52 داوطلب در زمان ايجاد يك درخواست احساسي تلويزيوني براي بازگشت يك فرد گمشده پرداختند كه نيمي از آنها دروغ مي‌گفتند. بيش از 23 هزار فيلم از موقعيت‌هاي واقعي در انگليس، آمريكا، كانادا و استراليا مورد تحليل و بررسي قرار گرفت.

آنها دريافتند كه يك درخواست‌كننده فريبكار در زمان صحبت، ابروهاي خود را بالا انداخته كه حالت تعجب را در چهره بوجود مي‌آورد.اين دسته از افراد همچنين از فعاليت فزاينده عضلات اصلي گونه در اطراف دهان برخوردار بوده كه منجر به لبخندهاي گاه و بي‌گاه مي‌شود.اين در حالي بود كه افراد راستگو حالتي پريشان با ابروهاي پايين افتاده از خود به نمايش مي‌گذارند.



           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:34
mahnaz

 

بهار فصل روئیدن سبزیجات و میوه هایی است که تنوع بیشتری نسبت به خوراکیهای سایر فصول دارند. مصرف این غذاهای بهاری می تواند بدن انسان را از درون خانه تکانی کنند و سلامت را به همراه بیاورد.

فصل بهار از راه رسید و با خود فراوانی میوه ها و سبزیجات تازه را به همراه آورد. در این گزارش به معرفی 6 خوراکی پرقدرتی پرداخته می شود که می توانند رژیم غذایی روزانه شما را متنوع کنند و سلامت را برایتان به ارمغان بیاورند.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:15
mahnaz

اینتل روز گذشته استدی بوک را معرفی کرد، تبلتی که قرار است با قیمت ارزان در اختیار دانش آموزان سراسر دنیا قرار گیرد و توسط سازندگان سخت افزار محلی در هر منطقه ای عرضه گردد. در مراسم رونمایی این تبلت، اینتل از شرکت های سراسر دنیا دعوت کرد تا با برند خودشان به عرضه نرم افزارهای مناسب آموزشی بر روی این تبلت برای دانش آموزان کشورشان بپردازند.

قرار است تبلت های عرضه شده در هرکشور با زبان همان کشور و برخی خصوصیات نرم افزاری مربوط به آن منطقه عرضه گردند، تا دانش آموزان به راحتی بتوانند از آنها استفاده کنند و با تکنولوژی جدید احساس انس و آشنایی کنند. سخت افزار این تبلت که توسط اینتل طراحی و توسعه داده شده، از نوعی پلاستیک مستحکم، ضد آب و گرد و غبار ساخته شده که با محافظی در اطراف صفحه نمایش می تواند بسیاری از ضربات و شوک های ناگهانی را جذب کند. چیزی که برای دانش آموزان جوان یکی از ضروریات است! این تبلت همچنین در برابر سقوط، حداقل تا ارتفاع ۷۰ سانتی متری کاملا مقاوم است.

از مشخصات سخت افزاری این تبلت می توان به صفحه نمایش ۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل، پردازنده اتم با قابلیت اجرای اندروید و ویندوز سون، وزن ۵۲۵ گرمی و پورت های USB2‪.‬0 و HDMI اشاره کرد. این تبلت دارای ورودی کارت حافظه MicroSD بوده و یک گیگابایت رم دارد. حجم حافظه داخلی آن هم ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود. علاوه بر این امکان استفاده از سیم کارت را هم روی آن خواهید داشت.

شرکت هایی که می خواهند با اینتل در این طرح همکاری کنند، باید به قیمت تمام شده تبلت پس از اضافه کردن ملحقات سخت و نرم افزاری، توجه ویژه ای داشته باشند. اینتل امیدوار است که بتواند قیمت عرضه نهایی برای مدل های معمولی این تبلت را زیر ۲۰۰ دلار نگه دارد، تا برای استفاده در مدارس مقرون به صرفه و مناسب باشد.

البته قبل از این دولت هند هم در پروژه ای برای تولید تبلت ارزان قیمت به همکاری با DataWind کانادایی پرداخته بود که نتیجه آن تبلت های بسیار ارزان ۳۵ و ۶۰ دلاری بود. هرچند که تبلت Aakash زیبایی و سرعت تبلت های موجود در بازار را ندارد، اما به خوبی از عهده انجام کارها آموزشی ضروری دانش آموزان هندی بر می آید.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 21:7
mahnaz

تبلت های Thrive توشیبا موفقیت زیادی در بازار به دست نیاوردند. باطری کوتاه و طراحی بد یکی از عوامل شکست آنها در بازار به شما می آمد. حالا زمان اش رسیده با آنها خداحافظی کنید و با سه تبلت جدید این شرکت آشنا شوید.
 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 21:4
mahnaz

اگر قصد خرید مکبوک دارید شاید بد نباشد کمی صبر کنید. چرا که شایعات جدید می گوید فاصله چندانی با ارایه سری جدید لپ تاپ های اپل نداریم. نماینده های مختلف فروش اپل گزارش می کنند که بعضی مدل های جدید را موجود ندارند و این نشانه این است که اپل آماده ارایه مدل جدید است.

اپل معمولا با ورود مدل جدید، تولید مدل قبلی را متوقف می کند تا بتواند توزیع آن را راحت تر انجام بدهد. در مورد مشخصات مکبوک های جدید طبق معمول هیچ خبر رسمی وجود ندارد.

اما پیش بینی می شود سرانجام اپل طراحی آنها را تغییر بدهد و مهمترین نکته این است که بعد از ارایه آی پد جدید با آن رزولوشن بالا باید منتظر باشیم مکبوک های جدید هم با نمایشگر رتینا وارد بازار بشوند.

در کنار آن تصور می شود اپل با هارد دیسک ها هم خداحافظی کرده و SSD را در تمام مدل ها جایگزین کند. پردازشگر سریع تر سری Ivy Bridge اینتل و گرافیک بهتر هم جزو چیزهایی است که باید انتظار شان را بکشیم.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:59
mahnaz

محققان دانشگاه استنفورد دست به ساخت نوعي نمايشگر رايانه زده‌اند كه حركات بدن انسان را در صفحه خود تقليد مي‌كند.اين نمايشگر در زمان نمايش ويديو كنفرانس به تقليد از حركات بدني فرد مانند لزرش ناشي از خنده يا تكان سوالي سر پرداخته و در زمان نزديكتر شدن سر كاربر به دوربين، خود را بر روي يك بازوي روباتيك به سمت مخاطب نزديكتر مي كند.

اين محققان با افزودن موتورهايي به بازوي آنگل پویز مانند يك نمايشگر اپل آي‌مك جي4 پرداخته‌اند تا بتوانند آن را به صورت روباتيك كنترل كنند.آنها سپس اين سيستم را به نرم‌افزاري متصل كردند كه 9 حركت را در واكنش به حركات فرد در نمايشگر قرار داده و با كنترلگر بازي Wii كنترل مي‌شود. اين حركات براي مثال شامل حركت رو به پايين در تائيد و به اطراف براي پاسخ منفي است.

اين رايانه همچنين از يك بازوي روباتيك براي تاثيرات بيشتر از جمله ضربه زدن براي جلب توجه مخاطب برخوردار است.اين نمايشگر، ماه گذشته در نشست تعامل انسان و روبات در بوستون رونمايي شده و داوطلبان آن را بسيار موثر و مفيد خواندند. آنها در زمان ارتباط با افراد ديگر در صفحه نمايش، حركات اين صفحه را در دوستانه‌تر كردن مكالمات مفيد خواندند.

بازوي روباتيك اين نمايشگر كه در زمان جلب توجه به ميز ضربه ميزند، از تجربه قبلي اين دانشمندان بوده كه نشان داد انسانها به حركت بازوي روباتيك در نزديك خود بيشتر از نمونه ويديويي آن واكنش نشان مي‌دهند.دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند كه فناوري نمايشگر با محرك روباتيك ممكن است بخصوص زندگي افرادي را كه از ارتباط از راه دور استفاده مي‌كنند، ارتقا بخشد.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:52
mahnaz

اپل فناوری جدیدی را برای پخش سه بعدی طراحی کرده است که می تواند تا دو نسل آینده محصولات این شرکت عرضه شود.اپل در روزهای اخیر سری جدیدی از امتیاز فناوریهای جدید خود را ثبت کرد که در میان آنها یک فناوری جدید سه بعدی برای دوربین وجود دارد که قادر است تصاویر استاتیک و متحرک را پخش کند و آنها را از طریق استفاده از حسگرهای عمق که برپایه "لیزر"، "رادار" و "لیدار" قرار گرفته اند به سه تصاویر سه بعدی تبدیل کند.

برپایه این پروژه ها، سه بعدی تنها نوآوری دوربینهای آینده اپل نخواهد بلکه فناوریهای جدید کوپرتینو، رنگ تصاویر و تشخیص چهره را هم بهبود خواهند بخشید و حتی حالات صورت را ترکیب می کنند.اپل اولین شرکتی نیست که دستگاهی با قابلیت پخش سه بعدی تصاویر را به بازار عرضه می کند اما می تواند تنها شرکتی باشد که دارای دوربینی سه بعدی است که سطح جزئیات آن در حق امتیاز نشان داده شده است.

بنابراین، نه تنها موقعیت فضایی اجسام در میدان دید، بلکه همچنین عمق خود اجسام نیز در دوربین سه بعدی آینده اپل دیده می شوند.براساس گزارش اپل اینسایدر، به اعتقاد کارشناسان، زمانی که این دوربین وارد بازار شود می تواند حرفهای بسیاری برای گفتن داشته باشد.

فناوری تصویرسازی سه بعدی جدید اپل قادر است به طور کامل اجسام را در فضا بازسازی کند و با ادغام دوربینهای چند حسگری که توانایی تولید تصاویر قطبی شده و غیر قطبی شده را دارند یک تصویر سه بعدی کمیاب را ارائه می کنند.انتظار می رود که دوربین سه بعدی اپل تا دو نسل آینده محصولات این شرکت به ویژه "آی- فن"، این دستگاهها را همراهی کند.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:20
mahnaz


 

۱-به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می ترسند تا از مرگ.
۲- حلزون می تواند سه سال بخوابد.
۳- اگر جمعیت چین در یک صف مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ وقت تمام نخواهد شد.
۴- خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال ۱۹۸۷ توانست ۴۰ هزار دلار صرفه جویی کند.
۵- ملت آمریکا بطور میانگین روزانه ۷۳ هزار مترمربع پیتزا می خورند.
۶- چشم های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.
۷- پروانه ها با پاهایشان می چشند.
۸- گربه ها می توانند بیش از یکصد صدا با حنجره خود تولید کنند. در حالیکه سگ ها کمتر از ده صدا.
۹- تعداد چینی هایی که انگلیسی بلدند; از تعداد آمریکایی هایی که انگلیسی بلدند! بیشتر است.
۱۰- فیل ها تنها حیواناتی هستند که نمی توانند بپرند.
۱۱- هربار که یک تمبر را زبان می زنید، ۱/۱۰ کالری انرژی مصرف می کنید.
۱۲- تمام خرس های قطبی، چپ دست هستند.
۱۳- اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می شود.
۱۴- اگر بصورت مداوم ۸ سال و ۷ ماه و ۶ روز فریاد بزنید، انرژی صوتی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کرده اید.
۱۵- کوتاهترین جنگ در تاریخ ۱۸۹۶ بین نازی ها و انگلستان رخ داد که ۳۸ دقیقه طول کشید.
۱۶- هر تکه کاغذ را نمی توان بیش از ۹ بار تا کرد.
۱۷- چشم های ما از بدو تولد همین اندازه بوده اند، اما رشد دماغ و گوش ما هیچ وقت نمی تواند متوقف شود.
۱۸- در هرم خئوپوس در مصر که ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است. به اندازه ای سنگ بکار رفته که می توان با آن دیواری آجری به ارتفاع ۵۰ سانتی متر دور دنیا ساخت.
۱۹- .I am کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی است.
۲۰- اگر تمام رگ های خونی را دریک خط بگذاریم، تقریبا ۹۷ هزار کیلومتر می شود



           
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 9:41
mahnaz

نوکیا مدتی پیش تایید کرده بود که فناوری عکاسی PureView اش را در تلفن های جدید ویندوز فون به کار خواهد برد. حالا این نخستین تصویر لو رفته از طراحی تلفن های جدید نوکیا با این دوربین است.

در این تصویر، تلفن ها طراحی جالبی دارند، با رنگ های زیبایی آراسته شده و نسل جدیدی از طراحی های نوکیا را نوید می دهند. البته اینها طراح های اولیه هستند و ممکن است تلفن های نهایی که وارد بازار می شود با آنها در شکل ظاهری تفاوت داشته باشند.

در مورد مشخصات فنی هم چیزهایی که روی تصویر دیده می شود شامل نمایشگر 4.3 اینچی خمیده است. به همراه پردازشگر دو هسته ای و جی پی یو Adreno 320 و سنسور دوربین هم ۴۱ مگاپیکسلی است با لنزهای معروف کارل زایس.

فعلا این تمام چیزی است که می دانیم. اما به نظر می رسد تا دانستن مشخصات نهایی فاصله چندانی نیست.



           
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 20:12
mahnaz

المپیک لندن فرصت مناسبی است تا فناوری گزارش سه بعدی به مرحله کاربرد واقعی اش برسد. تابستان امسال کانال Sky 3D که از زیرمجموعه های یورواسپورت به شمار می رود، تعدادی از بازی های المپیک را به صورت سه بعدی پخش خواهد کرد.

به گفته این کانال بیش از ۱۰۰ ساعت از مسابقات به صورت سه بعدی پخش خواهد شد و ۸ ساعت نیز گزارش زنده به صورت سه بعدی خواهیم داشت. و در نهایت ۴ ساعت از بهترین لحظات المپیک به صورت سه بعدی ارایه خواهد شد.

این شرکت هنوز اعلام نکرده برنامه هایش در کدام مناطق جهان قابل دسترسی هستند. احتمالا در این المپیک، پوشش محدود خواهد بود. اما کم کم وقت اش رسیده تا عینک های سه بعدی تان را آماده کنید و برنامه های زنده را هم سه بعدی ببینید.



           
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 20:10
mahnaz

بالاخره آیا امکان ساخت یک هوش مصنوعی واقعی وجود دارد؟ و اگر امکان دارد ما چقدر به آن نزدیک شده ایم؟ اینها سوالاتی است که مارکوس دو ساتوی دارای دو پروفسورای ریاضیات و Simonyi در زمینه درک عمومی از علم از دانشگاه آکسفورد مطرح کرده است.

برای درک جواب این سوالات نویسنده به سراغ یکی از متخصصان نوروساینس (neuroscientist) رفته است تا بحث کوتاهی بکند راجع به اینکه اکنون در کجای راه رسیدن به هوش مصنوعی واقعی و در حد هوش انسان هستیم و اینکه چه مشکلاتی در برابر رسیدن به این هدف وجود دارند. پس در ادامه مطلب با ما باشید.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 20:2
mahnaz

1- اسم هر جک و جونوری رو روی شما نمیگذارند از قبیل آهو ،غزال ، پروانه ، شاپرک
و موارد دیگر که اینجا جاش نیست !
۲- در عروسی میتونید لباسی رو که بارها به تن کردید رو دوباره بپوشید
۳- میتونید هر صد سال یه بار هم موهاتون رو شونه نکنید و بعد بگید مد روزه
۴- از ترس اینکه کسی سن شما رو بفهمه شناسنامتون رو قایم نمیکنید
۵- مطمئنا استهلاک فک شما به مراتب کمتر است
 بقیه در ادمه مطلب....



ادامه مطلب ...


           
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 19:54
mahnaz

عینک جدیدی که به تازگی وارد بازار شده است و برپایه سیستم عامل آندروئید و سرویسهای گوگل عمل می کند می تواند در برابر چشم کاربر واقعیت افزوده را ایجاد کند و مانند عینکهای فیلمهای علمی تخیلی عمل کند.شرکت ایپسون عینک فناورانه ای را عرضه کرده است که با پشت سر گذاشتن تمام رقبا راه واقعیت افزوده را به بازار عینک باز می کند.

این دستگاه که با قیمت حدود 600 یورو وارد بازار می شود چشم انداز را به اندازه یک نمایشگر 320 اینچی از فاصله 20 متری شبیه سازی می کند و سپس به واقعیت شبیه سازی شده اطلاعات دلخواه کاربر را که از وب جمع آوری کرده می افزاید.

محصول جدید شرکت ایپسون که BT-100 Moverio نام دارد از سیستم عامل آندروئید 2.2 فرویو و سرویسهای گوگل استفاده می کند.براساس گزارش وب مستر، ایپسون BT-100 Moverio که یادآور عینکهای فیلمهای علمی تخیلی است دارای حافظه داخلی 4 گیگابایتی با یک شکاف کارت حافظه "میکرو SD" حداکثر 32 گیگابایت و امکان اتصال به اینترنت از طریق "وای- فای" است.

شارژ باکتری این عینک حداکثر 6 ساعت به طول می انجامد.



           
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 19:51
mahnaz

گروهی از باستان شناسان بین المللی موفق شدند در غاری واقع در آفریقای جنوبی قدیمی ترین بقایای آتشی که توسط انسان روشن شده است را کشف کنند.

شاید اولین آشپز دنیا یک "انسان راست قائم" (Homo erectus) بوده است که یک میلیون سال قبل در غار "واندرورک" در آفریقای جنوبی آشپزی می کرده است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 19:47
mahnaz

محققان ثابت کرده‌اند که دروغ گفتن واقعا در انسان احساس آلوده شدن را به وجود می‌ آورد، در حدی که فرد را وا می‌‌دارد تا برای شستشوی دهان خود به دنبال دهانشویه یا مواد شوینده دیگر بگردد.

روان‌شناسان دانشگاه می‌شیگان با انجام آزمایشی دریافتند افرادی که دروغ می‌ گویند، احساس آلوده بودن کرده و تلاش می‌‌کنند خود را از این آلودگی پاک کنند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 19:32
mahnaz

فلوریدا:
چتربازی برای زن مجـرد در روزهای یکشـنبه قــدغن بوده، متخلفین بازداشت، جریمه، و یا زندانی خواهند شد!


اگر فیلی به پارکومــتری قفـل و زنجیر شده است، هزینه پارکینگ با هزینه پارک هر اتومبیل دیگر برابر خواهد بود!


پارک نمودن هرگونه خودروی باری در روبروی خانه ممنوع میباشـد. مگـر آنکه صاحب خودرو، خانه نداشـته باشـد، که در این صورت بلامانع است!


با شهروندانی که با همراه داشـتن کمتر از 10 دلار به بازارچه شهر میروند، برخورد خواهد شد!

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 20:4
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.