اسلایدر

لپ‌تاپ‌هاي سال 2018 چگونه است
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

همان‌طور كه مي‌دانيم پس از سال‌ها، لپ‌تاپ‌ها هيچ تغييري نكرده است؛ اما اكنون بازارشان از طرف تلفن‌ها و تبلت‌ها تهديد مي‌شود.نسل جديد دستگاه‌هاي قابل‌حمل صفحه لمسي نياز خود را به رايانه‌هاي شخصي براي استفاده از ترك پد و صفحه‌كليد رفع نكرده‌ و اين موضوع موجب شده‌ تا مردم دوباره به اين موضوع بينديشند كه آيا نياز به يك نوت‌بوك در خانه‌شان دارند يا نه؟

در پاسخ به اين سوال، توليدكنندگان رايانه‌هاي شخصي در حال حاضر لپ‌تاپ‌ها را به عصر جديدي راهنمايي مي‌كنند؛ عصر لپ‌تاپ‌هاي لمسي و اين كار را با كمك تغييرات اساسي سيستم‌عامل قوي ويندوز 8 انجام مي‌دهند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:43
mahnaz

 

یک مبتکر ساکن مجارستان توانسته است دوچرخه تاشو جدیدی به نام SPACE ارائه کند که تنها با فشار دادن یک دکمه باز و تا می شود.

اگرچه از نظر تئوری دوچرخه های تاشو وسایل فوق العاده ای هستند اما در عمل اغلب سواری با آن راحت نیست و چرخ ها از مسیر خارج می شوند.

سیمون هوکایا مبتکر ساکن در بوداپست مجارستان معتقد است توانسته این مشکل را حل کند. او دوچرخه تاشو جدیدی به نام SPACE ارائه کرده است که تنها با فشار دادن یک دکمه باز و تا می شود.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:38
mahnaz

با طراحي جوراب هوشمند مجهز به تراشه، يافتن سريع لنگه‌هاي درست جوراب پس از هر بار شستن فراهم مي‌شود.تراشه رادیوییPlus+ socks شبیه یک دکمه کوچک است كه در قسمت بالای جوراب متصل شده و درون آن يك شماره شناسايي (ID) اختصاصي ذخيره شده است.

شماره شناسايي از طريق دستگاه خوانش RFID (شناسايي امواج رادیویی) اسكن مي‌شود و برنامه نرم‌افزاري تلفن همراه با بررسي داده‌هاي دريافتي، لنگه‌هاي چپ و راست جوراب را شناسايي مي‌كند.این دستگاه اسكنر مانند یک دستگاه کنترل از راه دور درب پارکینگ، می‌تواند از طریق بلوتوث با تلفن همراه هوشمند مرتبط شده و اطلاعاتی از جمله تعداد دفعات شسته شدن جوراب یا تاریخ تولید را تعيين كند.

برنامه نرم‌افزاری همچنين با استفاده از دوربین تلفن همراه و اندازه‌گیری سطوح تیره و کثیف جوراب، عمر محصول را تخمين زده و لزوم خريد جوراب جديد را يادآوري مي‌كند.مجموعه‌ای شامل 10 جفت جوراب با تراشه‌هاي RFID در سه سایز متفاوت به همراه دستگاه اسكنر با قیمت نسبتا بالای 189 دلار و بدون دستگاه به قیمت 120 دلار به بازار عرضه شده است.



           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:21
mahnaz

تلفن لومیا 920 چند هفته پیش درکنفرانس خبری نوکیا معرفی شد. اما این شرکت قیمت تلفن ویندوز فون جدیداش را اعلام نکرد. حالا قیمت این تلفن برای برخی کشورهای اروپایی اعلام شده و به نظر می رسد که گوشی جدید نوکیا نسبت به بقیه رقیبان بازار، گران تر ارایه خواهد شد.

لومیا ۹۲۰ در آلمان با قیمت ۸۳۵ دلار و در ایتالیا با قیمت ۷۷۱ دلار وارد بازار خواهد شد و این تازه قیمت بدون محاسبه مالیات است. مدل لومیا ۸۲۰ نیز با قیمت ۶۴۳ دلاری وارد بازار اروپا می شود.

اگر بخواهید قیمت را مقایسه کنید، کافی است آن را با قیمت اروپایی تلفن گلکسی اس 3 سامسونگ مقایسه کنید که با قیمت ۶۸۰ دلار به فروش می رسد.

قرار است تلفن های جدید نوکیا از اوایل آبان ماه وارد بازار اروپا بشوند.



           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:13
mahnaz

استفاده از ريزارگانيسم‌هاي دريايي تازه‌ترين ابتكار عملي است كه از سوي محققان براي كمك به دندان‌ها و جلوگيري از پوسيدگي آنها به كار گرفته شده است.گروهي از دانشمندان و دندانپزشكان دانشگاه نيوكاسل از مدت‌ها پيش كار روي محصول جديدي را آغاز كرده‌اند كه از نوعي ميكروب دريايي تهيه شده و تا حد زيادي از دندان‌ها، دندان‌هاي مصنوعي و بافت‌هاي لثه در برابر باكتري‌هاي دهاني محافظت مي‌كند.ماده‌اي كه اين دانشمندان موفق به ارائه آن شده‌اند دربرگيرنده آنزيمي است كه از نوعي باكتري دريايي موسوم به licheniformis به دست مي‌آيد.

اين باكتري در سطح جلبك‌هاي دريايي زندگي مي‌كند و اكنون به نظر مي‌رسد يكي از كاربردي‌ترين مواد طبيعي براي دانشمندان خواهد بود.نكته جالب توجه اين است كه ابتداي امر قرار بود تحقيقاتي درخصوص استفاده از اين جلبك‌ها در پاكسازي بدنه خارجي كشتي‌ها صورت گيرد اما دانشمندان به طور اتفاقي متوجه قابليت چشمگير باكتري نهفته در اين جلبك‌ها در پاكسازي دندان‌ها شدند.در حال حاضر خميردندان‌هاي متنوعي در بازار وجود دارد كه تا حد زيادي به حفاظت از دندان‌ها كمك مي‌كند اما همواره بخش‌هايي از دندان‌ها كه دسترسي به آنها چندان ساده نيست به محل مناسبي براي تجمع باكتري‌ها و تشكيل پلاك‌هاي دنداني تبديل مي‌شود.

عملكرد نامطلوب همين پلاك‌هاست كه پوسيدگي دندان‌ها را باعث مي‌شود. دانشمندان مدرسه علوم دنداني دانشگاه نيوكاسل معتقدند مي‌توان از آنزيم نهفته در جلبك‌هاي دريايي براي توليد خميردندان‌هاي موثرتر استفاده كرد؛ خميردندان‌هايي كه حفاظت موثرتر و پايدارتري براي دندان‌ها به همراه دارند.مطالعات اين دانشمندان نشان مي‌دهد پلاك‌هاي دنداني از باكتري‌هايي ساخته مي‌شوند كه با ملحق شدن به يكديگر و تشكيل كلني در يك منطقه محدود از دندان با هر رقيبي از جمله تركيبات ضدباكتريايي موجود در خميردندان‌ها رقابت مي‌كنند.

خميردندان‌هايي كه امروزه در تمامي خانه‌ها به كار گرفته مي‌شود به وسيله جداسازي پلاك‌هاي حاوي تركيبات باكتريايي از دندان‌ها به حفاظت از آنها كمك مي‌كنند اما اين نوع خميردندان‌ها همواره موثر نيستند و به همين دليل است افرادي كه هر روز و حتي براي سه بار مسواك مي‌زنند باز هم از دندان درد و ايجاد ريزحفره‌ها در دندان‌هايشان شكايت دارند.دانشمندان دانشگاه نيوكاسل در بررسي‌هاي آزمايشگاهي خود به نتايج اميدواركننده‌اي درخصوص تاثيرگذاري باكتري نهفته در جلبك دريايي بر پلاك‌هاي دنداني دست يافته‌اند و اكنون در نظر دارند آن را در قالب خميردندان روانه بازار كنند.

منبع: ncl



           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:9
mahnaz


سونی روز دوشنبه اعلام کرد که به زودی نوع جدیدی از باتری های بیرونی (یدکی) اسمارت فون ها و تبلت ها را رونمایی خواهد کرد. این باتری های همراه، با ظرفیت های ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ میلی آمپر عرضه شده و تنها ۱۹۸ گرم وزن خواهند داشت. ابعاد ۱۳۰ در ۱۳ میلیتری این باتری ها هم، آنها را به محصولی در قد و قواره اسمارت فون های امروزی بدل کرده است.

این گجت های پرکاربرد با استفاده از کابل USB شارژ می شوند. سونی ادعا می کند که هر باتری می تواند بدون کاهش ظرفیت و بروز مشکل، حداقل تا ۵۰۰ بار شارژ شود. سرعت شارژ اغلب اسمارت فون های موجود در بازار توسط این باتری، یک تا 1.5 ساعت است.

اگر هم فکر می کنید قد و قواره این باتری بزرگ بوده و حمل آن برای تان سخت است، سونی باتری stick-type را به شما پیشنهاد می کند که به اندازه یک فلش درایو بوده و در رنگ های جذابی عرضه خواهد شد. هر دو مدل باتری های بیرونی سونی در پاییز امسال وارد بازار خواهند شد و از ۳۰ تا ۹۰ دلار قیمت خواهند داشت.



           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 20:53
mahnaz

اطلاعات هم مانند هر چیز دیگر، سرانجام می میرند. موسیقی های تان، فیلم های تان، اسناد و مدارک تان، فایل های مهم تان، کامپیوترتان. شما از هیچ یک توقع ندارید تا ابد زنده بمانند… اما شاید آرزوی چنین چیزی را در سر داشته باشید.

هیتاچی با دستیابی به تکنولوژی جدیدی، یک صفحه شیشه ای کوارتز تولید نموده و ادعا می کند می تواند اطلاعات و داده ها را تا ابد در آن ذخیره و حفظ کند. سی دی و هارد دیسک ها معمولا تنها چند دهه محدود یا حداکثر یک قرن عمر می کنند، اما این شیشه کوارتز می تواند «درجه حرارت های بینهایت زیاد را تاب آورده و در برابر شرایط محیطی غیرقابل تصوری ایستادگی کند. تقریبا تا ابد.»

این محصول تازه چگونه عمل می کند؟ اطلاعات به صورت باینری (صفر و یک) توسط نقطه و فرورفتگی هایی در وسط یک لایه نازک شیشه کوارتز نگهداری می شوند. این داده ها با میکروسکوپ های نوری معمولی قابل خواندن هستند. سایت PhysOrg درباره این ابزار ذخیره سازی می گوید:

نمونه اولیه این ابزار ذخیره سازی یک شیشه ۲ سانتی متر مربعی با ضخامت ۲ میلیمتر است که از کوارتز ساخته شده است. کوارتز ماده ای بسیار استوار و بادوام است که برای ساخت جام ها و دیگر ابزارهای شیشه ای آزمایشگاهی استفاده می شود.
این چیپ بسیار مستحکم در برابر اغلب مواد شیمیایی مقاوم بوده و امواج رادیویی تاثیری بر روی آن ندارند. در خصوص دوام آن هم به همین بسنده می کنیم که می تواند دمای هزار درجه سانتی گراد را برای دو ساعت به راحتی تاب آورده و هیچ آسیبی نبیند.
در حال حاضر، ماده تولید شده (که ضد آب هم هست) دارای چهار لایه نقطه نقطه است که می تواند در هر اینچ مربع ۴۰ مگابایت اطلاعات را ذخیره کند. یعنی گنجایشی شبیه به سی دی های موسیقی امروزی. اما محققان هیتاچی معتقدند که لایه های بیشتری را هم می توانند به آن بیفزایند. ابزار ذخیره اطلاعات شیشه ای. تصورش هم سخت است که ماده ای به این شکنندگی، قویترین ابزار ذخیره اطلاعات باشد.


           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 20:51
mahnaz

ماجرا از شب گذشته آغاز شد. ابتدا گزارش‌هایی در برخی از سایت‌های معتبر داخلی منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است سرویس‌های اصلی شرکت گوگل، یعنی جیمیل و موتور جستجوی گوگل فیلتر شوند. باور این ادعا سخت بود تا اینکه دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه در مصاحبه‌ای باوبگردی 20:30 صدا و سیما، از فیلتر شدن جیمیل و گوگل طی ساعات آینده خبر داد.

آقای خرم‌آبادی گفت: «پس از وصول درخواست های مردمی برای واکنش در قبال سایت های اهانت کننده و هتاک به ساحت پیامبر اسلام، لحظاتی قبل به این نتیجه رسیدیم که سایت های وابسته به شرکت گوگل که به اصرار خود برای اهانت در سایت یوتیوب (سایت وابسته به گوگل) ادامه میدهند تا اطلاع ثانوی پالایه شوند تا اعتراض ملت ایران را به دست اندرکاران این اقدامات موهن اعلام کنیم.» در ادامه این خبر با فیلترینگ این سرویس ها در سراسر کشور مواجه شدیم.

موضوع اینجا است که ویدیوی موهن توسط یک کاربر در سایت یوتیوب آپلود شده بود و این سرویس نیز سال ها است که در ایران فیلتر شده. حالا چرا باید شاهد فیلتر شدن گوگل و جیمیل باشیم و در کار میلیون‌ها کاربر ایرانی اختلال اساسی ایجاد کنیم؟ واقعیت این است که ضررهای این کار بیشتر از همه متوجه کاربران ایرانی است و نه تنها جلوی رشد علمی را می گیرد، بلکه سبب اختلال جدی در بسیاری از کارها خواهد شد. این کار مانند این است که بگوییم به نشانه اعتراض تلویزیون‌هایمان را می شکنیم و کامپیوترهایمان را خُرد می‌کنیم. جیمیل و دیگر سرویس‌های اینترنتی تنها «ابزارهایی» برای انجام کارها هستند و این کار فقط فرو کردن سر نیزه در پهلوی خودمان است.

امروز صبح این فیلترینگ همچنان ادامه دارد و البته در برخی مناطق موتور جستجوی گوگل در دسترس است. اعتراض به اَعمال موهن، حق همه ما است. ولی از دسترس خارج کردن سرویس‌های کاربردی اینترنت، راه اعتراضی مناسبی به نظر نمی‌رسد.



           
5 مهر 1391برچسب:, :: 20:44
mahnaz


کمپانی سامسونگ بالاخره ارائه اندروید 4.1 (جیلی بیلی) برای پرچم‌دار تلفن‌های خود یعنی گلکسی S3 را آغاز کرد. اولین کشوری که این آپدیت را دریافت می‌کند لهستان است و در ادامه تا آخر سپتامبر سایر کشورها نیز رام‌های رسمی را دریافت خواهند کرد. برخی از تغییراتی که با جیلی بیلی به گلکسی S3 خواهد آمد عبارتند از:

- بهبود کارکرد کلی: به لطف پروژه کَره آپدیت جدید باعث روان‌تر و سریع‌تر شدن تلفن خواهد شد
- منوی تنظیمات جدید
- 2 نمای متفاوت برای صفحه خانگی
- طراحی جدید برای نوار اطلاع‌رسانی و پیغام‌ها
- جایگزینی S Memo توسط S Note
- Google Now
اینها فقط تعداد کمی از امکانات تازه هستند و باید منتظر کشف امکانات بیشتر بعد از آپدیت باشید. به روزرسانی سیستم عامل گلکسی S3 از طریق نرم افزار KIES و وای-فای میسر است. از حالا می‌توانید گوش به زنگ باشید تا آپدیت جدید برای شما نیز از راه برسد.
 


           
5 مهر 1391برچسب:, :: 20:44
mahnaz

وقتی صحبت از تکنولوژی‌های جذاب آینده در زمینه گجت‌های قابل حمل به میان می‌آید، قطعاً همه شما نیم‌نگاهی به تکنولوژی‌های شارژ دارید که جدیدترین آنها شارژر بی‌سیم القایی است. بعد از سامسونگ که در مراسم معرفی گلکسی اس 3 از شارژر بی‌سیم رونمایی کرد و وعده آن را به مشتریان داد، در همین اواخر نوکیا نیز یک ورود جدی به عرصه تکنولوژی‌های شارژ داشت و شارژ بی‌سیم القایی برای دو لومیای جدید خود را پرده‌برداری کرد.

اما گویا اپل هم بی‌کار ننشسته و مشغول کارهایی در این زمینه است. اشتباه نکنید، نه در زمینه شارژ القایی، بلکه در زمینه شارژ بدون نیاز به شارژر. در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا کمی از شارژ القایی و بعد هم از پتنت جدید اپل برای شما بنویسیم.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 20:29
mahnaz

گروهی از مبتکران استرالیایی هوشمند ترین لامپ جهان را ساخته اند که می تواند به طور خودکار نورش را کم کند، تغییر رنگ دهد، چشمک بزند و روشن شود این لامپ را می توان کاملا با تلفن همراه کنترل کرد.این مبتکران برای ساخت یک لامپ 42 پوندی که به کاربر امکان می دهد در محیط آشپزخانه فضای شادی برای خود فراهم کند، یک میلیون پوند بودجه دست و پا کرده اند.

این لامپ که LIFX نام دارد به کاربر امکان می دهد برای ایجاد یک محیط رومانتیک عصرگاهی نور را کاهش دهد و یا برای جشن تولد چشمک بزند.هر یک از این لامپ ها 25 سال عمر می کند.به گفته این مبتکران اگر تلفن به هر دلیلی در دسترس نباشد، این لامپ می تواند مانند یک لامپ معمولی کار کند.



           
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 19:31
mahnaz

شرکت ملی راه آهن سوئیس، اپل را برای سرقت ظاهر شناخته شده ساعتهای خود برای آی فن و آی پد مورد اتهام قرار داد.معمولا شرکت اپل، طرف شکایت کننده از دیگران بر سر حق امتیاز یا نقض علامت تجاری است، اما این بار شرکت فدرال راه آهن سوئیس ، اپل را برای سرقت طرح ساعت مشهور این شرکت که متعلق به سال 1944 است مورد اتهام قرار داده است.این طرح نمادین توسط هانس هیلفیکر با مجوز این شرکت راه آهن که از آن به عنوان SBB یاد می شود توسط شرکت ساعت سازی Mondaine ایجاد شد و پس از آن این شرکت ساعت سازی در سراسر جهان مشهور شد.

یک سخنگوی شرکت فدرال راه آهن سوئیس اظهار داشت که این طرح شرکت اپل کاملا شبیه طرح ساعت شرکت راه آهن است که در سال 1944 تولید شد.روتو کورمان به عنوان سخنگوی شرکت فدرال راه آهن سوئیس تصدیق کرد که اپل برای استفاده از این طرح هیچ مجوزی را از شرکت راه آهن سوئیس دریافت نکرده است. ما به شرکت اپل رجوع کرده و به آنها گفتیم که این طرح متعلق به ما است.وی افزود: ما افتخار می کنیم که طرح این ساعت مورد استفاده یک شرکت موفق در سطح جهان قرار گرفته است.

کورمان اظهار داشت: ما به دنبال یک توافق دوستانه با پل هستیم تا آنها بتوانند در مقابل پرداخت هزینه ای مجوز استفاده از طرح این ساعت را به دست آورند.دفتر روابط عمومی اپل در کشورهای آلمان و سوئیس پاسخگوی تماسهای مکرر رسانه ها در این رابطه نبوده است.برخی از طرفداران فناوری پیشتر یادآور شده بودند که برخی از طرحهای شناخته شده اپل براساس محصولات شرکت "بروان" از دهه 1950 ارائه شده است.

این درحالی است که اپل تاکنون چندین ادعای نقض ابتکار و طراحی را علیه شرکتهای رقیب خود در گذشته مطرح کرده است که درمیان آن می توان به کپی کردن طرح گوشه های گرد آی فن اشاره کرد.ماه گذشته شکایت اپل علیه سامسونگ در آمریکا 1.05 میلیارد دلار برای این شرکت به همراه آورد.



           
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 19:28
mahnaz

یک گروه ورزشی دوچرخه سواری اقدام به ساخت دوچرخه ای به عنوان یک گام بلند در این صنعت کرده که می تواند زین دوچرخه را برحسب شیب زمین تغییر دهد.

گروه ورزشی دوچرخه سواری نمونه اولیه از دوچرخه های خود را در یک نمایشگاه دوچرخه به نمایش گذاشته است که می تواند به سادگی به جلو و عقب حرکت کند بدون اینکه به تنظیمات خاصی نیاز داشته باشد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 19:24
mahnaz

محققان سيستم خودكار باد لاستيك طراحي كرده‌اند كه بدون نياز به پمپ خارجي و تنها از طريق چرخش و پمپاژ جريان هوا، فشار لاستيك را در وضعيت مطلوب نگه مي‌دارد.فشار باد لاستيك يكي از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي رانندگان است و به گفته محققان، كاهش 10 درصدي باد لاستيك عمر مفيد آن را 9 تا 16 درصد كاهش مي‌دهد.

سيستم خودكار باد لاستيك AMT توسط محققان شركت «گودير» (Goodyaer)‌ طراحي شده و بصورت خودكار فشار تاير را بدون نياز به پمپ‌هاي خارجي يا قطعات الكترونيكي در وضعيت مطلوب نگه مي‌دارد.اجزاي اصلي اين سيستم ساده درون لاستيك تعبيه شده است. بخش اصلي اين سيستم از يك رگولاتور داخلي تشكيل شده است كه افت فشار را با كمك حسگر فشار و با توجه به شاخص تعيين شده psi اندازه گيري مي‌كند.

در صورت افت فشار لاستيك در زمان حركت، شير ورودي هوا باز شده و باد از طريق لوله تعبيه شده بر روي ديواره لاستيك داخل مي‌شود و پس از رسيدن به فشار مطلوب شير ورودي هوا بسته مي‌شود.فناوري لاستيك خود باد شونده همزمان با نمايشگاه بين‌المللي خودروهاي تجاري 2012 در هانوفر آلمان به نمايش گذاشته شده است و آزمايش اين سيستم سال آينده بر روي خودروها آغاز خواهد شد، اما تاكنون قيمتي براي اين محصول اعلام نشده است.



           
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 19:20
mahnaz

مصرف مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه قدرت یادگیری دانش آموزان را در طی روز کاهش می دهد.دکتر محمد صفریان،‌مدیر گروه بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مصرف ترکیبات شیرین موجب نوسان شدید قند خون می شود، اظهار داشت: مصرف ترکیبات شيرين به نوعي كودكان را هيجان زده مي كند و سبب مي شود كه قدرت تمركز و قدرت يادگيري را كاهش مي دهد.دکتر محمد صفریان وعده صبحانه را مهم ترين وعده غذايي براي دانش آموزان دانست و تصريح كرد: بهترين تركيب براي اين وعده تركيبات پروتئيني شامل شیر، پنیر، کره و تخم مرغ است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه در حدود 40 درصد از دانش آموزان وعده صبحانه را نمي خورند، خاطرنشان كرد: بايد والدين به اين وعده به ويژه در دانش آموزان دبستاني اهميت ويژه اي بدهند.دكتر صفريان ادامه داد: همچنين ميان وعده ها در رژيم غذايي به ويژه براي دانش آموزان دوره ابتدايي بسيار مهم است. بايد براي دانش آموزان 2 ميان وعده در نظر گرفته شود كه يكي از آنها يك غذاي سبك مانند شير و كيك يا ساندويچ هاي خانگي و ديگري ميوه باشد.عضو مرکز تحقیقات ییوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اهميت نظم در وعده هاي غذايي، تاكيد كرد: بايد براي دانش آموزان يك نظم غذايي خاص را در نظر گرفت به اين معني كه هر روز راس يك ساعت مشخص نهار و راس يك ساعت مشخص شام سرو شود.

مدير گروه بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد در اين راستا افزود: بهتر است كه وعده نهار كه يكي از وعده هاي بسيار مهم است در هنگام مراجعت كودكان از مدرسه آماده باشد و شام در ساعات اوليه شب صرف شود تا فرصت كافي بين صرف شام و خواب وجود داشته باشد و در حدود 45 دقيقه قبل از خوابيدن يك نوع لبنيات مصرف شود.عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به اينكه تفاوت هايي در نحوه تغذيه دانش آموزان دوره هاي مختلف وجود دارد، بيان كرد: هر چه به سن اوج گيري تراكم استخوان نزديك تر مي شويم بايد مصرف لبنيات و ويتامين دي را بيشتر كرد و همچنين نياز افراد به اشعه آفتاب نيز زيادتر مي شود.

وي در اين راستا ادامه داد: در دانش آموزاني كه سن بالاتر دارند مصرف لبنيات كم چرب به ويژه اگر دانش آموز دچار چاقي است توصيه مي شود در صورتي كه در دانش آموزان با سن كمتر مصرف لبنيات پرچرب بهتر است.مدير گروه بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به اينكه برخي از دخالت هاي والدين سبب اختلال در تغذيه درست مي شود، تاكيد كرد: در دانش آموزان دوره ابتدايي بايد رشد كودكان و ميزان چاقي يا لاغري را با توجه به نمودار رشد سنجيد و هر كودك نمودار خاص خود را دارد و نبايد بدون در نظر گرفتن اين موضوع در تغذيه كودكان تغييراتي انجام داد.



           
1 مهر 1391برچسب:, :: 21:45
mahnaz

همزمان با موفقیت آمازون کیندل که به عنوان یک سخت افزار برای خواندن کتابهای الکترونیکی به کار می رود، فروش کتابهای دیجیتالی روند رو به رشدی داشته اما فروش کتابهای کاغذی کاهش یافته است.فروش کتابهای الکترونیکی در نیمه اول سال 2012 در مقایسه با سال گذشته به علت موفقیت چشمگیر دستگاه هایی چون آمازون کیندل تا 188 درصد افزایش یافته است.این درحالی است که براساس اعلام انجمن ناشران بریتانیا، فروش کتابهای کاغذی تنها 0.4 درصد در مقایسه با همین دوره در سال گذشته کاهش یافته است و آمارهای جدید صرفا حکایت از افزایش چشمگیری فروش کتابهای دیجیتالی دارد.

این آمار و ارقام نشان می دهد که حتی برخی از کتابهایی که مخاطب به آن علاقه داشته هم در قالب کتابهای دیجیتال و هم کتابهای غیر دیجیتال فروش مناسبی را برای خود رقم زده است.این درحالی است که کارشناسان این صنعت هشدار داده اند که ممکن است کتابفروشهای سنتی متقاعد کردن خوانندگان کتابها را برای تغییر رویکرد از دیجیتال به کاغذی کار بسیار دشواری ببینند، چرا که کتابهای دیجیتالی در اینترنت با قیمتهای بسیاری ارزان تری به فروش می رسند.براساس اظهارات کارشناسان افزایش فروش کتابهای الکترونیکی تنها به کتابهای داستانی محدود نمی شود، افزایش فروش کتابهای غیر داستانی نیز 128 درصد در مقایسه با همین دوره در سال گذشته چشمگیر بوده و از سوی دیگر کتابهای کودکان نیز افزایش 171 درصدی داشته است.

رشد کلی 89.1 درصدی در فروش دیجیتالی از 124 میلیون دلار به 234 میلیون دلار رسیده است درحالی که فروش کتابهای کاغذی از 1594 میلیون دلار به 1589 میلیون دلار رسیده است.انجمن ناشران بریتانیایی که فروش کتابها را در فروشگاه های بزرگ مورد نظارت دارد، اعلام کرد که کل فروش کتابهای دیجیتال اعم از داستانی، غیر داستانی و کودکان از 30 میلیون دلار در فاصله زمانی ژانویه و ژوئن 2011 به 84 میلیون دلار در همان دوره در طول سال جاری رسیده است.

ریچارد مولت مدیر اجرایی انجمن ناشران بریتانیایی اظهار داشت که نتایج بخش نظارت بر فروش این انجمن نشان می دهد که علیرغم شرایط دشوار اقتصادی این بخش همچنان موفق است، افزایش فروش دیجیتال نیز نشاندهنده میزان سرعت اقبال خوانندگان کتابها به محصولات دیجیتال و سرعت عرضه ناشران در عرضه کتابهای دیجیتال است.احتمال دارد که این رشد همچنان ادامه داشته باشد، چرا که گوگل، سامسونگ، اپل و آمازون به دنبال افزایش فروش خود در بخش رسانه های دیجیتال هستند که این امر از برنامه های اجرایی ارائه شده در فروشگاه های (apps stores) تبلتهایشان مشخص است.



           
1 مهر 1391برچسب:, :: 21:45
mahnaz

هر بار که اپل مراسم معرفی محصول دارد، مدیرانی که روی صحنه می‌آیند طوری از آن محصول و ویژگی‌هایش صحبت می‌کنند که تو گویی بهترین محصول دنیا با فاصله بسیار در تمام جنبه‌ها است. در برخی موارد ادعاهای آنها درست از آب در می‌آید و در برخی موارد هم غلط.

اما آیا نمایشگر آیفون 5 پیشرفته‌ترین در نوع خود است؟ پاسخ این است که خیر! در اینجا اپل بازی را به نوکیا و لومیا 920 باخته.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم چطور و چرا...



ادامه مطلب ...


           
1 مهر 1391برچسب:, :: 21:45
mahnaz

دانشمندان نوعی سنگریزه ساختند که در تاریکی مانند یک لامپ الکتریکی می درخشد.به گزارش ˈ نیوزویکˈ، دانشمندان توانستند نوعی سنگ ریزه درخشان تولید کنند که بدون نیاز به توان الکتریکی، امکان روشن کردن خیابان ها و جاده های خاکی را فراهم می کند.

این سنگ ریزه های درخشان با استفاده از مواد مصنوعی مانند رِزین و رنگ دانه های شب تاب ساخته شده اند.در طول روز رنگ دانه های موجود در این سنگ ریزه ها بر اثر تابش نور آفتاب انرژی زیادی را جذب کرده و با تاریک شدن هوا شروع به درخشش می کنند.

این سنگ ریزه های درخشان، به هیچ وجه موجب آلودگی محیط نمی شوند و بین 10 تا 20 ساعت نور تولید می کنند.سنگ ریزه های درخشان در مقابل رطوبت و آب کاملاً مقاوم هستند و حتی در شب های بارانی نیز نور لازم را برای روشن کردن خیابان فراهم می کنند.



           
شنبه 1 مهر 1391برچسب:, :: 21:26
mahnaz

مهندسان، فناوری نوینی ارائه کرده اند که به کاربر امکان می دهد با سیلی زدن به صفحه نمایش تلفن همراه، زنگ آن را بی صدا کند.غول نرم افزاری مایکروسافت این ایده را ثبت اختراع کرده است و می گوید این نرم افزار به زودی راه خود را به ویندور تلفن همراه باز می کند.مودول کنترل صدا که برپایه ضربه محکم کار می کند، در مرکز این تلفن تعبیه می شود و منتظر یک ضربه محکم مناسب می ماند، این ضربه به تلفن همراه دستور سکوت می دهد.

در این روش وقتی تلفن همراه زنگ می خورد، شتاب سنج این مودول روشن می شود و می تواند حرکت ناگهانی را تشخیص دهد. بر اساس اعلام مایکروسافت، وضعیت های متفاوتی وجود دارد که تحت آن ها می توان به طور سریع و دلخواه و بدون نیاز به استفاده از اقدامات سنتی و معمول، تلفن همراه را کنترل کرد.مثلا اغلب کاربران فراموش می کنند تلفن همراه خود را در وضعیت سکوت یا لرزشی قرار دهند و تلفن در مکان و زمان نامناسبی زنگ می خورد.

در این مواقع کاربر می تواند با استفاده از ویژگی جدید "سیلی سکوت" به تلفن همراه، از رنگ خوردن آن در مکانهای خاص جلوگیری کند و دیگر نیازی به گشتن دنبال دکمه خاموش یا کم کردن صدا نیست.بر اساس اعلام مایکروسافت می توان با سیلی، زنگ تلفن همراه، پخش موسیقی و یا صدای هشدار یا پخش متن صوتی را ساکت کرد.



           
پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, :: 23:19
mahnaz

در اقدام جدیدی که می تواند به زودی دندانپزشکان را از کار بیکار کند، دانشمندان واکسن جدیدی ابداع کرده اند که می تواند برای همیشه ما را از شر پوسیدگی دندان خلاص کند.محققان موسسه فورسیت در آمریکا واکسنی ساخته اند که باکتری عامل پوسیدگی دندان موسوم به mutans streptococci را از بین می برد.وقتی این باکتری غذا را تجزیه می کند، اسید لاکتیک تولید می کند که مینای دندان را می ساید و موجب بروز پوسیدگی می شود.

این واکسن ضد پوسیدگی به سیستم ایمنی یاد می دهد تا آنتی بادی هایی را برای کشتن آنزیم هایی بسازد که موجب چسبیدن باکتری به دندانها می شوند.وقتی این باکتری ها نتوانند به مینای دندان بچسبند، بزاق می تواند آنها را بشوید و دندانها حفظ شوند. آزمایش های انجام شده بر روی موش ها نشان داد این واکسن مانع از ایجاد پوسیدگی بر روی دندانها می شود. آزمایش های صورت گرفته بر روی انسان نیز حاکی از تاثیر مشابه این واکسن بود. در نهایت این واکسن باید به کودکان زیر سن یک سال که دندانهایشان در حال رشد است داده شود اما پیش از آنکه باکتریهای پلاک دندانی ایجاد شوند.

دکتر دانیل اسمیت یکی از محققان موسسه فورسیت می گوید: اگر بچه ها در سنین پایین تحت این واکسن قرار بگیرند تصور می کنیم بتواند مانع از تجمع پلاک های دندانی شود. محققان می گویند این واکسن را می توان به صورت قطره بینی، تجویز کرد تا دیگر درد تزریق را برای کودکان و بزرگسالان نداشته باشد.دهان و بینی به یکدیگر ارتباط دارند. اگر واکسن از طریق بینی وارد شود، آنتی بادیها به بزاق راه می یابند. زمانی که واکسن طی چند سال آینده به بازار عرضه شود می تواند سلامت دهان و دندان را متحول سازد.



           
چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, :: 20:50
mahnaz

سال ها است که اینتل در مورد ورود به بازار پردازشگرهای تلفن هوشمند صحبت می کند و تا اینجا شاهد چند مدل اولیه هم بوده ایم. اما تلفن جدیدی که امروز معرفی شد ورود جدی اینتل به بازار تلفن هوشمند به حساب می آید. پس زمان اش رسید تا با موتورولا Razr i آشنا شوید.

این تلفن از نظر سخت افزاری تقریبا به طور کامل شبیهMotorola RAZR M است که قبلا مشخصات اش اعلام شده بود. اما با این تفاوت که از پردازنده اتم اینتل استفاده می کند. تا به حال اینتل زیر انتقادهای زیادی بود که پردازشگرهایش باطری زیادی مصرف می کنند. باید ببینیم که اینجا چه تغییری رخ داده است.

پردازشگر Razr i تک هسته ای Atom Z2480 است و با سرعت 2GHz کار می کند. سرعت بالای پردازشگر به تلفن این قابلیت را می دهد تا ۱۰ عکس در ثانیه بگیرد و به همین خاطر یک دکمه مخصوص دوربین روی تلفن تعبیه شده است. امکانی که در مدل Razr M وجود ندارد.این تلفن نمایشگری 4.3 اینچی دارد و موتورولا می گوید باطری 2000MAh آن با استفاده های معمول، ۲۰ ساعت برایتان کار می کند. و نسبت به مدل Razr M طول عمر بیشتری دارد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هم روی آن قرار گرفته و سیستم عامل نیز اندروید 4.0 است.

اگر می خواهید بدانید پردازشگر اینتل در مقایسه با پردازشگر Snapdragon S4 مدل Razr M با سرعت 1.5GHz چطور عمل می کند، کافی است بنچمارک زیر را ببینید. البته این تست نشان می دهد که پردازشگر اینتل فقط در تست SunSpider نسبت به مدل برادر بهتر عمل کرده اما شاید این را بتوان شروعی خوب برای اینتل به حساب آورد.

razr i ben_narenji.jpg



           
چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, :: 20:41
mahnaz

بعد ازدرز اخبار مختلف سرانجام شرکت ال جی تلفن جدید Optimus G را معرفی کرد. تلفنی که اگر بنچمارک هایش را ببینید احتمالا شگفت زده می شوید.

اپتیموس جی اولین تلفن ال جی با پردازشگر Qualcomm Fusion 3 است. پردازشگری ۴ هسته ای با معماری ۲۸ نانومتری و پردازشگر گرافیکی Adreno 320 و البته پشتیبانی از شبکه نسل چهارم LTE. هر هسته پردازشگر این تلفن می تواند تا سرعت 1.5GHz بالا برود و جالب اینجا است که خود شما می توانید به صورت دستی یک جفت از هسته ها را غیر فعال کنید تا باطری بیشتری داشته باشید.

غول ال جی دارای نمایشگری 4.7 اینچی با رزولوشن 1280 در 768 پیکسل است و ۲ گیگابایت رم دارد و به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و باطری 2100mAh نیز مجهز است.

سیستم عامل نیز اندروید 4.0 است که توسط ال جی سفارشی سازی شده. این تلفن از هفته آینده به بازار کره جنوبی وارد می شود اما هنوز قیمت و تاریخ ارایه جهانی اعلام نشده است. ال جی می گوید که می خواهد بازار را با این محصول جدید تغییر دهد. برای اینکه بدانید این شرکت چقدر در این مورد جدی است،

در ادامه مطلب نتایج پنچمارک های اپتیموس جی را ببینید...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 20:46
mahnaz

دانشمندان ژاپنی یک پوشش میکروسکوپی تولید کرده که دندان را پوشانده، آن را سفیدتر جلوه می‌دهد و مانع پوسیدگی خواهد شد.پوشش دندانی جدید دانشمندان ژاپنی یک ماده مقاوم و فوق انعطاف پذیر است هیدروکسیاپاتیت (hydroxyapatite) مواد معدنی اصلی در مینای دندان که می تواند خط پایانی برای دندانهای حساس باشد.شیگیکی هونتسو استاد دانشکده علوم بیولوژیک و فناوری دانشگاه کینکی اظهار داشت: این نخستین روکش انعطاف پذیر مینایی است که ما امیدواریم از دندان در مقابل تخریب مینا حفاظت کند.

هونتسو اظهار داشت: دندانپزشکها پیشتر تصور می کنند که یک صفحه تمام مینایی برای دندان تنها یک رویا، اما ما یک مینای مصنوعی برای دندان تولید کرده ایم.محققان می توانند این پوششها را با ضحامت 0.004 میلیمتر به واسطه لیزر در بلوکهای فشرده شده هیروکسیپاتیت در خلا تولید کنند تا ذرات واحد بیرون بیایند، این ذرات داخل یک بلوک نمک قرار می‌گیرد و به منظور کریستالی شدن گرم می شود و پیش از آن نمک در آب حل می شود.این پوشش از کاغذ فیلتر بیرون آمده و خشک می شود و از قدرت لازم برای آنکه توسط یک جفت انبرک دندانپزشکی گرفته شود، برخوردار است.

وقتی که این پوشش روی سطح دندان قرار می گیرد، نامرئی می شود و حتی اگر زیر یک نور دندان را بررسی کنید به سختی می توانید وجود آن را تشخیص دهید.این صفحه دارای حفره های بسیار کوچک است که اجازه می دهد آب و هوا از زیر آن خارج شده تا هنگام استفاده روی دندان زیر آن حباب قرار نگیرد. تنها یک چالش برای استفاده از این پوشش وجود دارد و آن مسئله چسبیدن محکم پوشش به سطح دندان است که یک روز زمان نیاز دارد.این پوشش درحال حاضر شفاف است اما احتمال دارد که بتوان آن را سفید کرد تا برای سفید نشان دادن دندان نیز به کار رود.

محققان درحال حاضر آزمایشهای خود را روی دندانهای کشیده شده انسان انجام می دهد اما به زودی قصد دارند که آن را برای حیوانات استفاده کنند.هونتسو همچنین اظهار داشته که این پوششها را برای دندانهای خود نیز مورد استفاده قرار داده است.این فناوری به طور مشترک با همکاری کازوشی یوشیکاوا استاد یار داشنگاه دندانپزشکی اوساکا انجام شده و به عنوان یک اختراع در ژاپن و کره جنوبی ثبت شده و ثبت آن در آمریکا، چین و اروپا در جریان است.



           
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 20:21
mahnaz

یک هنرمند و طراح با الهام از نوستالوژیهای سینمایی اقدام به تولید یک جفت کفش کرده که با استفاده از سیستم GPS و نورهای LED کاربر را به سمت مسیر درست هدایت می کند.

زمانی مشاهده فیلمهای تخیلی که کاربر با یک ضربه به کفش خود به خانه منتقل می شد، تنها یک رویا و یا یک رویداد محال بود اما اکنون با کفشهایی که دامنیک ویلکاس ابداع کرده این رویا حقیقت یافته است.

کفشهای مجهز به جی پی اس کاربر را پس از ضربه به پاشنه های کفش به خانه هدایت می کند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 20:10
mahnaz

با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گلم

بنده نیز به نوبه ی خودم توهین بی شرمانه ی دشمنان اسلام به اسلام و پیامبر اکرم ص را محکوم کرده و اعتراض خود را به عرض میرسانم.

اخیرا در برخی سایت های خبری فارسی زبان عکسی از کریستین رونالدو مهاجم پرتغالی باشگاه رئال مادرید اسپانیا پخش شده که در طی آن تلاش شده تا این بازیکن سرشناس را حامی اسلام نشان دهد که در مقابل ساخت فیلم موهن اخیر، اعتراض کرده است.



عکس جعلی منتشرشده در سایت ها و شبکه های اجتماعی
 

به گزارش جهان در این خبر که عموما به نقل از "باشگاه خبرنگاران جوان" منتشر شده (والبته خود این رسانه اندکی بعد این مطلب را از روی سایت خود برداشته اما در جستجوی گوگل همچنان آدرس این سایت نشان داده می شود) آمده است: "پایگاه اینترنتی روزنامه الدیار لبنان، در حالی که اعتراض های مردمی و رسمی به پخش فیلم آمریکایی توهین کننده به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) سراسر جهان را در بر گرفته، کاربران شبکه های اجتماعی از اعتراض ستاره پرتغالی باشگاه "رئال مادرید” اسپانیا نسبت به پخش این فیلم جنجالی خبر دادند. کاربران شبکه اجتماعی "فیسبوک” عکسی از "کریستیانو رونالدو”، ستاره پرتغالی کهکشانی های مادرید منتشر کردند که وی تابلویی در دست دارد که روی آن عبارت "لا اله الا الله محمد رسول الله” نوشته شده است."

در بخش دیگری از این خبر آمده: "ستاره پرتغالی قوهای سفید مادرید که یک مسیحی کاتولیک است، خواسته با این کار، اعتراض خود را به پخش فیلم آمریکایی توهین کننده به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نشان دهد."

اما حقیقت ماجرا چیست؟

واقعیت آن است که عکس منتشر شده از این بازیکن، جعلی بوده که بوسیله فتوشاب به این شکل در آمده است. قاب نشان داده شده در عکس مزبور، تصویر خود رونالدو بوده که در جمع هم تیمی هایش به وی اهدا شده است.
 

عکس واقعی رونالدو

از سوی دیگر انتشار خبر اعتراض رونالدو به اهانت به پیام اعظم (ص) در حالی است که تصاویر دیگر حاکی از روابط خوب وی با سران رژیم صهیونیستی است گرچه پیش تر برخی رسانه ها از حمایت این بازیکن از مردم غزه خبر داده بودند.رونالدور در کنار شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی

اکنون جای این سئوال باقیست که آیا بهتر نیست برخی همکاران رسانه ای بویژه در رسانه ملی دقت بیشتری در دروازه بانی اخبار کرده و مراقبت بیشتری در تشخیص اخبار واقعی از غیرواقعی کنند تا اینگونه سایر رسانه ها را در این روزهای حساس جهان اسلام به اشتباه نیندازند.



           
یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, :: 20:4
mahnaz

"جرمن جكسون"، نوازنده آمریكایی گیتار كه پس از مسلمان شدن نام خود را به "محمد عبدالعزیز" تغییر داد، گفت: گروهی از كودكان بحرینی موجب شدند كه من مسلمان شوم.به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه «الشعب» چاپ مصر نوشت: «جرمن جكسون» نوازنده آمریكایی، داستان مسلمان شدن خود را این‏گونه نقل کرد که در سال 1989 در سفر به برخی كشورهای منطقه خاورمیانه به بحرین رفتم و در آنجا با تعدادی از كودكان ساكن منامه، پایتخت این كشور هم صحبت شدم.

یكی از سوال هایی كه آنها از من پرسیدند این بود كه دین شما چیست؟ و من در پاسخ گفتم مسیحی هستم. در مقابل من هم همین سوال را از آنها پرسیدم و همگی جواب دادند ما مسلمان هستیم در حالی كه بسیار به آن افتخار می كردند.
جرمن در ادامه گفت‎و‎گو با كودكان بحرینی مسایل بیشتری را در مورد دینشان از آنها پرسیدم تا جایی كه هر یک از آنها مسایلی را در مورد اسلام برایم بیان كردند كه شگفت‎زده شدم.
جكسون در ادامه گفت: آن كودكان به میزان زیادی به دین خود افتخار كرده و با شادمانی وصف نشدنی از آن سخن می گفتند. پس از بازگشت از بحرین احساس كردم كه من نیز مسلمان خواهم شد به همین دلیل با یكی از دوستانم به نام علی درباره این احساس كه مدتی بود در درونم جوانه زده بود، صحبت كرده و به او گفتم كه مایلم بیشتر در مورد اسلام بدانم درنتیجه با او به عربستان سفر كردم تا موضوعات بیشتری را در مورد اسلام بیاموزم.
جكسون در ادامه گفت: در عربستان مسلمان شده و احساس كردم یک بار دیگر متولد شده ام اما سوالهای بی جواب بسیاری داشتم كه به دنبال پاسخی برای آن بودم و بیشتر این سوال ها در مورد مسیحیت و عیسی(ع) بود و جالب اینكه از زمان مسلمان شدن پاسخ های قانع كننده ای برای آن یافتم.
اوگفت: در عربستان نوارهای بسیار زیبایی از یک مبلغ اسلامی به نام یوسف اسلام به دستم رسید كه حاوی مناظره در مورد اسلام و مسیحیت بود و از این نوارها مطالب زیادی را آموختم.
این نوازنده آمریكایی در مورد بازتاب مسلمان شدنش در بین افراد خانواده گفت: این اقدام برای تمام اعضای خانواده بسیار غیرمنتظره و شگفت آور بود به ویژه اینكه آنها از رسانه ها مطالب متعددی در مورد اسلام شنیده بودند. از جمله موضوع تعدد زوجات در اسلام زیرا آمریكایی ها هرگز حكمت مجاز بودن تعدد زوجات در اسلام را درک نمی كنند. هرچند خیانت زوجین در جامعه آمریكا رواج دارد درحالی كه اسلام به هر مسلمان اجازه می دهد در صورت توان مالی، بیش از یك همسر اختیار كند و به این ترتیب از مشكلات طلاق و خیانت همسران جلوگیری می كند.
این تازه مسلمان شده آمریكایی در ادامه گفت: مسلمانان در جهان عربی همسران و كودكان خود را بسیار دوست دارند و زنان از نظر آنها جایگاه ویژه و قابل احترامی دارند و من از شیوه تربیتی در جوامع اسلامی بسیار متعجب وشگفت زده شدم.
وی گفت با وجود اینكه كتاب های زیادی در باره اسلام در اختیار دارد اما معمولا فقط قرآن می خواند زیرا احساس می كند كه همه این كتابها برگرفته از قرآن است.


           
یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, :: 19:47
mahnaz

یک شرکت خودروسازی ژاپنی اعلام کرد که ماه جاری میلادی از طرح خودرویی رونمایی می کند که یک تبلت متحرک به عنوان تجهیزات داشبورد در آن نصب شده است.

شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان اظهار داشت ایده اولیه خودرو شاسی بلند ( SUV) ترای خود را روز 27 سپتامبر در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی می کند.

شاسی بلند یا اس ‌یو وی (sport utility vehicle "SUV") به گونه ای از خودروها می‌گویند. این خودروها معمولا دو دیفرانسیل هستند و فاصله محور آنها تا سطح زمین بیشتر از خودروهای عادی است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, :: 19:23
mahnaz

محققان کره جنوبی موفق به طراحی دستگاه تزریق لیزری برای حذف تزریقات دردناک با سوزن های متداول شده اند.لیزر در حال حاضر برای درمان‌های زیبایی پوست استفاده می شود و محققان قصد دارند روش تزریق کم‌هزینه‌ای برای استفاده بالینی طراحی کنند.لیزر مورد استفاده محققان دانشگاه ملی سئول، اربیم ایتریم آلومینیوم گارنت (Er:YAG) بدون درد وارد پوست می‌شود و ضربه ناشی از تزریق با دستگاه لیزر مانند برخورد توده هوا با بدن است.

پروفسور «جک یوه» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: پرتاب لیزری با عرض کمتر از تار موی انسان با سرعت 30 متر در ثانیه وارد پوست می‌شود؛ فشار این پرتاب بیشتر از قدرت کششی پوست است و در نتیجه تزریق به آرامی وارد زیر پوست می‌شود.انژکتورهای پیستون مانند در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما قدرت پرتاب و کنترل دوز دارو بسیار دشوار است. انژکتور میکروجت لیزری ابداعی محققان امکان کنترل دقیق دوز دارو و نفوذ به عمق زیر پوست را فراهم می‌کند.

دستگاه تزریق لیزری بر روی خوکچه هندی مورد آزمایش قرار گرفته است و دارو در عمق چند میلیمتری زیر پوست و بدون هرگونه آسیبی تزریق شده است و مرحله آزمایش بالینی این دستگاه نیز آغاز شده است.نتایج دستاورد محققان کره‌جنوبی در مجله Optics Letters منتشر شده است.



           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 22:18
mahnaz

آتاری و کنسول بازی قدیمی مشهورش یادآوری دوران خاطره انگیز و دوست داشتنی برای بسیاری از کاربران فعلی اینترنت است. حالا اگر بخواهید، می توانید یک کنسول آتاری بخرید و روی آن بازی های قدیمی را داشته باشید.

یک شرکت درون کیس قدیمی آتاری، کامپیوتری جدید قرار داده تا بهترین های دوران قدیم و جدید را با هم داشته باشید. شکل ظاهری و دوست داشتنی آتاری، به همراه سخت افزار قدرتمند امروزی.

در واقع درون شکم این آتاری که در تصویر می بینید یک پردازشگر Core i7 با 8 گیگابایت رم و یک حافظه اس اس دی ۱۲۰ گیگابایتی قرار گرفته است. به همراه کارت گرافیک Radeon HD 6570 و پشتیبانی از پورت یو اس بی 3.0 و اچ دی ام آی.


جالب است بدانید که این کامپیوتر جدید در واقع نسبت به آتاری قدیمی ۲۲۸۵۷ برابر قدرتمند تر به حساب می آید! بنابراین می توانید با خیال راحت بازی های قدیمی آتاری را روی آن داشته باشید و البته از بازی های جدید هم لذت ببرید. امضای موسس شرکت آتاری، نولان بوشنر نیز در جلوی کیس قرار دارد.

البته اگر نخواهید این کنسول را بخرید می توانید با رفتن به این صفحه در وب سایت آتاری آنها را آنلاین بازی کنید.



           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 22:2
mahnaz

تيمي از طراحان يك محصول ابتكاري، موفق به توليد نوعي مداد جديد شده‌اند كه در انتهاي خود، يك دانه گياه داشته و مي‌توان پس از اتمام مداد، آن را كاشت.اين مداد با نام تجاري «جوانه(Sprout)» در نگاه اول كاملا شبيه به تمام مدادهاي چوبي جهان است كه از گزينه‌هاي نوشتاري و طراحي برخوردارند؛ اما در انتهاي آن كه از چوب درخت سرو ساخته شده، به جاي پاك كن يك دانه لانه كرده است.به محض پايان يافتن اين مداد، مي‌توان آن را در يك ظرف كوچك حاوي خاك كاشته و آبياري كرد. كپسول واقع در انتهاي جوانه از سه دانه گياه به انتخاب فرد برخوردار است.

اين محصول اكنون با 22 گونه گياهي از جمله ریحان، بادمجان، گل همیشه بهار، تربچه و گوجه فرنگی ارائه شده است.اين كپسول حاوي دانه پس ازچند بار آبياري حل شده و به محض اينكه گياه در خاك جاسازي شد، مي‌توان مداد را برداشته يا به عنوان يك نشانگر محل از آن استفاده كرد.با توجه و مراقبت كافي، اين دانه به يك گياه كامل تبديل خواهد شد.تاكنون بيش از 100 مداد جوانه بطور دستي آماده شده است، اما اين طراحان آمريكايي به دنبال افزايش سرمايه براي توليد صنعتي عمده آن هستند.



           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 21:56
mahnaz

اگر با درد معده به پزشک مراجعه کنید و آندوسکپی تجویز او برای تشخیص بیماری باشد قطعا احساس خوبی از انجام آن نخواهید داشت.

یکی از راه‌های تشخیص بیماری‌ها، مشاهده عضو مورد نظر به صورت مستقیم است، اگر تا به حال آندوسکپی شده باشید حتما می‌دانید که در صورت انجام آن بدون بیهوشی چقدر می‌تواند ناخوشایند و سخت باشد، اما تکنولوژی راه آسان شدن هر کاری را پیدا می‌کند و دیگر نباید از این بابت نگرانی داشت.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 21:47
mahnaz

دانشجويان دانشگاه ايالتي سن خوزه موتورسيكلت الكتريكي طراحي كرده‌اند كه به جاي استفاده از چرخ، از توپ هاي بزرگ براي حركت و چرخش در جهات مختلف استفاده مي‌كند.

نمونه اوليه اي از موتورسيكلت خود متعادل كننده Spherical Drive System توسط دانشجويان دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه سن ديه گو طراحي شده است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 21:31
mahnaz

حوالی ساعت 5 بامداد جمعه 24 شهریور، پدیده‌ای نورانی در آسمان ایران مشاهده شد.این پدیده مثلثی شکل در راستای جنوب‌غربی به شمال‌‌شرقی در حرکت بود و پس از کم نور شدن در روشنایی آسمان ناپدید شد.

گزارش‌های دریافتی از زنجان، دماوند و تهران حاکی است در حوالی ساعت 5 صبح (جمعه 24 شهریور 1391 مقارن با 14 سپتامبر 2012) ابری درخشان و عجیب مشاهده شد که به سمت رصدگران می‌آمد. ناگهان این ابر حالت مخروطی به خود گرفت و به مانند مخروطی چرخان به نظر رسید. بعد از مدتی، در زیر این مخروط شیء درخشانی دیده شد که به سمت شمال شرقی به حرکت در آمد و ابر درخشان نیز با فاصله به دنبال آن به راه افتاد.

رصد این ابر و شیء درخشان با استفاده از تلسکوپ نشان داد شیء درخشان که با چشم غیرمسلح به مانند یک ماهواره در حال حرکت بود، مثلثی‌شکل و دارای چند منبع نورانی بود. در آخر، جسم شبیه به دنباله‌داری بسیار بلند شده بود که از سمت شمال شرق تا میانه آسمان ادامه داشت.

نزدیک‌ترین پرتاب موشکی تاییدشده تا این لحظه مربوط به پرتاب چند ماهواره جاسوسی ایالات متحده به وسیله یک فروند موشک اطلس5 است که ساعت 2:09 بامداد امروز (جمعه 14 سپتامبر) به وقت ایران انجام شده، لیکن 3 ساعت اختلاف زمانی این پرتاب با زمان مشاهده پدیده نورانی، احتمال ارتباط این دو مورد را ضعیف می‌کند.

 



           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 21:12
mahnaz

محققان افشانه دهانی جدیدی ساخته اند که می تواند با از بین بردن میکروب و ویروسها، از سرماخوردگی و آنفلوانزا پیشگیری کند.این افشانه که Halo Oral Antiseptic نام دارد ، به بازار عرضه شده و 99.9 درصد در از بین بردن میکروب های عفونت زا موجود در هوا، موثر است.

دکتر فرانک اسپر، متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان کودکان رین بو در آمریکا و یکی از مجریان این طرح گفت: بیماری های دستگاه تنفسی مهمترین عامل مشکلات و مرگ و میر در سراسر جهان هستند.وی افزود: هنوز پیشرفت های محدودی در زمینه پیشگیری از عفونت های ویروسی تنفسی صورت گرفته است. Halo در پیشگیری از بیماری ناشی از ویروس و میکروب های موجود در هوا مانند آنفلوانزا، منحصر به فرد عمل می کند.

این پژوهشگران با استفاده از گلیسیرین و صمغ زانتان به عنوان یک مانع میکروبی در ترکیب با ستیل پیریدینیوم کلراید(CPC) به عنوان یک طیف گسترده ضد عفونی برای مبارزه با بیماری های تنفسی استفاده کردند.آنها از ویروس H1N1 برای نشان دادن تاثیر محافظتی این افشانه استفاده کردند.

ترکیب گلیسیرین و صمغ زانتان مانع از ورود میکروب و ویروس های بیماری زا به سیستم بدنی بیمار می شود و در صورت ورود عوامل بیمار زا به بدن، (CPC ) آنها را از بین می برد.نتایج این تحقیقات نشان داد اثر حفاظتی سه پاف Halo که را در دهان افشانه می شود تا شش ساعت باقی می ماند و هوای تنفس شده توسط فرد طی این مدت پاکسازی می شود، حتی وقتی فرد غذا یا نوشیدنی می خورد.

برخلاف دیگر داروها که از سیستم ایمنی در برابر بیماری، پشتیبانی و یا سطوح بدن یا دستها را از عوامل بیماری زا حفاظت می کنند، Halo نخستین و تنها محصولی از این دست است که مانع از ورود میکروب و ویروس های بیماری زا موجود در هوا به بدن می شود.

نتایج این تحقیقات در کنفرانس Antimicrobial Agents and Chemotherapy (ICAAC) در سان فرانسیسکو ارائه شده است



           
پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, :: 20:43
mahnaz

شرکت فنلاندی نوکیا فروش تلفنهای هوشمند جدید خود را که می تواند آخرین شانس این شرکت برای وارد شدن به پرسودترین بخش بازار تلفنهای همراه باشد را در نوامبر و با سیستم عامل ویندوز ارائه می کند.تلفن هوشمند لومیا 920 نوکیا با سیستم عامل ویندوز 8 در تلاش برای رقابت با آی فن اپل و تلفنهای هوشمندی چون گلکسی سامسونگ که از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده می کنند در نوامبر امسال وارد بازار می شود.

این تلفن جدید که دارای لبه های گرد، پوشش رنگی است شبیه مدلهای پیشین خود بوده و هفته گذشته رونمایی شد اما چندان مورد استقبال تحلیلگران قرار نگرفت چرا که آنها اعتقاد داشتند این تلفن هوشمند فاقد هرگونه عاملی است که بتواند کاربر را به سمت خود جلب کرده و یا دست کم با در رقابت با سایر رقیبان این عرصه قرار گیرد.نوکیا نیز درباره زمان دقیق عرضه و جزئیات قیمت این تلفن هوشمند و مدل کوچکتر آن که لومیا 820 است اظهار نظر نکرده است.نوکیا که زمانی بزرگترین تولید کننده تلفنهای همراه بود در بازار تلفنهای هوشمند که به سرعت هم درحال رشد بوده از رقبا عقب ماند و طی 18 ماه گذشته در بازار 3 میلیارد یورو ضرر داشته است.

لومیا 920 با ورود خود به بازار در ماه نوامبر به زمان خریدهای پایان سال و فصل تعطیلات می رسد که می تواند موقعیت مناسبی باشد اما از سوی دیگر این تاریخ یک ماه پس از ورود آی فن جدید اپل خواهد بود، از سوی دیگر با احتمال ورود نخستین مدل تلفنهای سامسونگ با ویندوز8، مدلهای جدید شرکت HTC و موتورولا گوگل نیز مواجه خواهد شد.گفته می شود که درمیان برخی از ویژگهای این تلفن هوشمند می توان به دوربین کیفیت بالای آن و صفحه لمسی اشاره کرد که حتی با وجود دستکش نیز قابل لمس است، ویژگی که نیاز به وجود آن در نیمه دوم سال و نیمه دوم نوامبر برای برخی تلفنهای همراه احساس می شود.

کارشناسان اعتقاد دارند که نوکیا بازار تلفنهای همراه خود را از دست داده است، هیچ کس دیگر به روی تلفنهایی که سیستم عامل ویندوز دارند روی نمی آورد و اکنون که لومیا از راه می رسد بازار این نوع تلفنها کاملا مرده است، اما از سوی دیگر برخی از منابع از کاهش قیمت تلفنهای هوشمند قدیمی نوکیا خبر داده اند.کارشناسان پیش بینی کرده اند که این شرکت فنلاندی در سه ماه ژوئیه، آگوست و سپتامبر 700 میلیون یورو از دست می دهند، اما سامسونگ بیش از 20 میلیون دستگاه تلفن هوشمند گلکسی S3 را ظرف 100 روز به فروش رسانده است.

درحال حاضر سامسونگ بزرگترین تولید کننده تلفنهای هوشمند است، درحالی که سهم نوکیا از بازار به کمتر از 10 درصد رسیده است، این درحالی است که همین شرکت در روزهای پیش از رونمایی از آی فن در سال 2007 ، 50 درصد از بازار را در اختیار داشت.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 23:42
mahnaz

يك مبتكر آمريكايي در يك رويكرد جديد و جالب براي مناطق داراي دوره‌هاي خشكسالي، هزينه آب بالا و شرايط زمين نامساعد، موفق به توليد نوعي چمن شده كه در زمان خشكسالي نيز سبز رنگ بوده و نياز چنداني به آفت‌كشهاي شيميايي و كود يا چمن‌زني براي رشد بيشتر ندارد.جكسون مدنيك از ايالت ماساچوست پس از چندين سال آزمايش و تجربه بر روي هزاران دانه، توانسته دانه «Pearl’s Premium» را كشت كند كه تركيبي از فستوك قرمز، فستوك بلند و ديگر انواع علف است.

اين تركيب هنگامي كه به نسبت ويژه با تنظيماتي براي خورشيد، سايه و سايه خورشيدي مخلوط مي‌شود يك پوشش سبز پر رنگ تيغه‌اي نازك براي زمين ايجاد مي‌كند.به گفته مدنيك، تمام اين ويژگي‌هاي جالب در ريشه علف قرار دارد. اين گونه ابتكاري از ريشه 30 تا 35 سانتيمتري برخوردار بوده و آب مورد نياز خود را از منابع زير زميني تامين مي‌كند. در اين حالت اين گونه به يك چهارم آبياري به نسبت چمنهاي متداول نياز خواهد داشت.مدونيك به دليل تمايل براي برخورداري از چمن پايدار زيستي به آزمايش بر روي علفهاي مختلف پرداخت. وي با گذراندن يك دوره مديريت آبياري دريافت كه دشمن شماره يك بركه‌ها، كود است.

وي به دنبال يك جايگزين سلامت براي چمن حفظ شده با مواد شيميايي بود كه به گزارش مجله بهداشت، يكي از سمي‌ترين مناطق محسوب مي‌شود.اين مبتكر مشتاق چندين سال را به تركيب دانه‌هاي مختلف پرداخته و در آخر انتخاب خود را به هفت نمونه منحصر كرد كه يك چمن با رنگ سبز پر رنگ، نرم و مقاوم در برابر بيماري و خشكسالي توليد مي‌كردند. مدونيك نام اين محصول را به نام دختر خود «Pearl» گذاشت و هشت سال تا فروش اولين بسته دانه خود وقت صرف كرد.

به گفته وي، اين دانه‌ها يك كار مهندسي ژنتيكي نبوده بلكه بيشتر يك سيستم همزيستي گياهي است كه در آن گونه‌هاي مختلف از يكديگر پشتيباني مي‌كنند.از ديگر عوامل مهم در توليد اين چمنها، شيوه نصب آن بوده كه به كود آلي و آبياري اوليه كافي براي جوانه زني نياز دارد.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 23:34
mahnaz

یک موسسه فناوری در آلمان اقدام به ارائه یک حسگر برای قاب پنجره کرده که بدون سیم کشیهای متداول و باطری کاربر را متوجه بازماندن پنجره می کند.اگر فراموش کرده باشید پنجره خانه را هنگام ترک خانه ببندید و زمانی که در محل کار خود هستید یک طوفان ناگهانی از راه برسد، وقتی از راه می رسید با تبعات ناگوار آن رو به رو می شود، یک راه برای جلوگیری از این تبعات استفاده از حسگرهای ارتباطی روی پنجره است که به طور طبیعی این امر نیازمند سیم کشی الکترونیکی و استفاده از باطری یا برق خواهد بود.

اما یک سیستم پنجره جدید که توسط موسسه آی سی فرانهوفر، آلمان ابداع شده به هیچ گونه سیم کشی و باطری نیاز ندارد چرا که این دستگاه قدرت خود را از محیط اطرافش دریافت می کند.این سیستم با ترکیب یک حسگر میدان مغناطیسی سه بعدی به اندازه ناخن دست، براساس محصولی شناخته شده به اسم هالین وان (HallinOne) کار می کند، این محصول پیش از این نیز در ماشینهای لباسشویی برای تعیین محل دقیق استوانه مورد استفاده قرار گرفته است.این حسگر که در چارچوب داخلی پنجره قرار دارد، قادر است تغییرات را در زاویه و حایگاه آهنربای متحرک در قسمت قاب پنجره را تشخیص دهد. برای مثال، وقتی پنجره قفل می شود این آهنربا حرکت می کند و حسگر آن را تشخیص می دهد.

این حسگر همچنین می تواند بین پنجره ای که قفل شده و پنجره ای که بسته شده تمایز قائل شود.چارچوب این پنجره همچنین دربرگیرنده یک مسیر فرکانس رادیویی از یک دستگاه رادیو و یک کنترل کننده میکرو است. این امر موجب می شود که دستگاه بتواند وضعیت حسگر را به دامنه بردی از 20 تا 30 متر مخابره کند. این سیگنال در نهایت توسط یک ایستگاه مجهز به اینترنت چون یک رایانه، یک تلفن همراه یا یک جعبه کنترل چند منظوره دریافت می شود.اگرچه درمیان راه، این سیگنال می تواند توسط مسیرهای فرکانس رادیویی با یک یا چند چارچوب پنجره دیگر مرتبط شود. براساس این روش، مادامی که پنجره ها بیش از 30 متر ازیکدیگر فاصله نداشته باشند یک ایستگاه واحد می تواند چندین پنجره را کنترل کند.

برای مثال موسسه فرانهوفر اظهار داشته است که کارکنان امنیتی می توانند بدون ترک میز پذیرش و محلی که در آن مستقر هستند، از این فناوری برای بررسی پنجره های ادارات استفاده کنند.جدا از حسگر، آهن ربا و فرکانس رادیویی، هرکدام از چارچوبهای پنجره دربرگیرنده یک مولد برقی حرارتی از یک سلول خورشیدی است. این سلول خورشیدی قدرت را برای ابزارهای الکترونیکی این سیستم فراهم می کند.اگرچه سیستم نگهبان پنجره هنوز در مرحله ساخت نمونه اولیه است، اما این موسسه و شرکای تولید کننده آن انتظار دارند تا پایان سال ساخت آن را آغاز کنند.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 23:29
mahnaz

127 سال پيش نخستين خودروي جهان با ثبت اختراع شماره 37435 توسط كارل بنز در اداره ثبت اختراعات رايش به دنيا معرفي شد و گرچه از آن زمان تا اكنون ده‌ها هزار ابتكار و اختراع در صنعت خودروسازي جهان به ثبت رسيده است، اما به نظر مي‌رسد بشر تازه در ابتداي راهي طولاني و هيجان‌انگيز قرار دارد.

طي يك دهه اخير، صنايع مختلف از جمله فناوري طراحي و ساخت خودرو از چنان پيشرفت چشمگيري برخوردار بوده است كه آن را نه تنها برابر بلكه فراتر از كل پيشرفت صنايع در يك قرن گذشته مي‌دانند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 23:8
mahnaz

طولانی ترین رودخانه آسیا در چین ناگهان تغییر رنگ داده و به رنگ سس گوجه فرنگی درآمده است.

ساکنان جنوب غربی شهر چانک کینگ روز 6 سپتامبر ( 16 شهریور) ابتدا به یک لکه درحال گسترش در رودخانه یانگ تسه که به مسیر آبی طلایی شهرت دارد، توجه کردند.

اگرچه قسمت اعظم این آب قرمز رنگ در اطراف چانگ کینگ ، جنوب غربی بزرگترین مرکز صنعتی چین متمرکز شده است، اما براساس برخی گزارشها این رودخانه در برخی نقاط دیگر نیز سرخ شده است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 22:48
mahnaz

jvc در ماه ژوئن از دوربین قابل حمل خود پرده برداری کرده و به تازگی اقدام به تولید عمده دوربین های خود با قیمتی معادل 300 دلار کرده است. اين دوربين در مقابل گرد و خاک و نفوذ آب مقاوم و برای تصویر برداری در وضعیت ناهموار بسیار کارآمد است. این دوربین مجهز به حسگر 5 مگاپیکسلی و لنز سوپر واید 170 درجه است.

JVC GC_XA1 ADIXXION قابلیت فیلمبرداری با کیفیت FULL HD 1080 × 1920 را دارد. از قابلیت های جالب این دوربین استفاده از WI-FI آن است که انتقال اطلاعات به تلفن هوشمند را راحتر می کند.به دلیل استفاده از wi-fi در آن امکان پخش زنده بر روی PC را برای دارندگان خود فراهم کرده است.از دیگر جزئیات آن می توان به لرزشگيري دیجیتال آن و پشتیبانی از کارت حافظه های SD/SDHC/SDXC و اشاره کرد.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 22:41
mahnaz
درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.