اسلایدر

نخستین تلفن هوشمند موتورولا با پردازشگر اینتل: Razr i
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

سال ها است که اینتل در مورد ورود به بازار پردازشگرهای تلفن هوشمند صحبت می کند و تا اینجا شاهد چند مدل اولیه هم بوده ایم. اما تلفن جدیدی که امروز معرفی شد ورود جدی اینتل به بازار تلفن هوشمند به حساب می آید. پس زمان اش رسید تا با موتورولا Razr i آشنا شوید.

این تلفن از نظر سخت افزاری تقریبا به طور کامل شبیهMotorola RAZR M است که قبلا مشخصات اش اعلام شده بود. اما با این تفاوت که از پردازنده اتم اینتل استفاده می کند. تا به حال اینتل زیر انتقادهای زیادی بود که پردازشگرهایش باطری زیادی مصرف می کنند. باید ببینیم که اینجا چه تغییری رخ داده است.

پردازشگر Razr i تک هسته ای Atom Z2480 است و با سرعت 2GHz کار می کند. سرعت بالای پردازشگر به تلفن این قابلیت را می دهد تا ۱۰ عکس در ثانیه بگیرد و به همین خاطر یک دکمه مخصوص دوربین روی تلفن تعبیه شده است. امکانی که در مدل Razr M وجود ندارد.این تلفن نمایشگری 4.3 اینچی دارد و موتورولا می گوید باطری 2000MAh آن با استفاده های معمول، ۲۰ ساعت برایتان کار می کند. و نسبت به مدل Razr M طول عمر بیشتری دارد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هم روی آن قرار گرفته و سیستم عامل نیز اندروید 4.0 است.

اگر می خواهید بدانید پردازشگر اینتل در مقایسه با پردازشگر Snapdragon S4 مدل Razr M با سرعت 1.5GHz چطور عمل می کند، کافی است بنچمارک زیر را ببینید. البته این تست نشان می دهد که پردازشگر اینتل فقط در تست SunSpider نسبت به مدل برادر بهتر عمل کرده اما شاید این را بتوان شروعی خوب برای اینتل به حساب آورد.

razr i ben_narenji.jpg



           
چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, :: 20:41
mahnaz

بعد ازدرز اخبار مختلف سرانجام شرکت ال جی تلفن جدید Optimus G را معرفی کرد. تلفنی که اگر بنچمارک هایش را ببینید احتمالا شگفت زده می شوید.

اپتیموس جی اولین تلفن ال جی با پردازشگر Qualcomm Fusion 3 است. پردازشگری ۴ هسته ای با معماری ۲۸ نانومتری و پردازشگر گرافیکی Adreno 320 و البته پشتیبانی از شبکه نسل چهارم LTE. هر هسته پردازشگر این تلفن می تواند تا سرعت 1.5GHz بالا برود و جالب اینجا است که خود شما می توانید به صورت دستی یک جفت از هسته ها را غیر فعال کنید تا باطری بیشتری داشته باشید.

غول ال جی دارای نمایشگری 4.7 اینچی با رزولوشن 1280 در 768 پیکسل است و ۲ گیگابایت رم دارد و به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و باطری 2100mAh نیز مجهز است.

سیستم عامل نیز اندروید 4.0 است که توسط ال جی سفارشی سازی شده. این تلفن از هفته آینده به بازار کره جنوبی وارد می شود اما هنوز قیمت و تاریخ ارایه جهانی اعلام نشده است. ال جی می گوید که می خواهد بازار را با این محصول جدید تغییر دهد. برای اینکه بدانید این شرکت چقدر در این مورد جدی است،

در ادامه مطلب نتایج پنچمارک های اپتیموس جی را ببینید...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 20:46
mahnaz

دانشمندان ژاپنی یک پوشش میکروسکوپی تولید کرده که دندان را پوشانده، آن را سفیدتر جلوه می‌دهد و مانع پوسیدگی خواهد شد.پوشش دندانی جدید دانشمندان ژاپنی یک ماده مقاوم و فوق انعطاف پذیر است هیدروکسیاپاتیت (hydroxyapatite) مواد معدنی اصلی در مینای دندان که می تواند خط پایانی برای دندانهای حساس باشد.شیگیکی هونتسو استاد دانشکده علوم بیولوژیک و فناوری دانشگاه کینکی اظهار داشت: این نخستین روکش انعطاف پذیر مینایی است که ما امیدواریم از دندان در مقابل تخریب مینا حفاظت کند.

هونتسو اظهار داشت: دندانپزشکها پیشتر تصور می کنند که یک صفحه تمام مینایی برای دندان تنها یک رویا، اما ما یک مینای مصنوعی برای دندان تولید کرده ایم.محققان می توانند این پوششها را با ضحامت 0.004 میلیمتر به واسطه لیزر در بلوکهای فشرده شده هیروکسیپاتیت در خلا تولید کنند تا ذرات واحد بیرون بیایند، این ذرات داخل یک بلوک نمک قرار می‌گیرد و به منظور کریستالی شدن گرم می شود و پیش از آن نمک در آب حل می شود.این پوشش از کاغذ فیلتر بیرون آمده و خشک می شود و از قدرت لازم برای آنکه توسط یک جفت انبرک دندانپزشکی گرفته شود، برخوردار است.

وقتی که این پوشش روی سطح دندان قرار می گیرد، نامرئی می شود و حتی اگر زیر یک نور دندان را بررسی کنید به سختی می توانید وجود آن را تشخیص دهید.این صفحه دارای حفره های بسیار کوچک است که اجازه می دهد آب و هوا از زیر آن خارج شده تا هنگام استفاده روی دندان زیر آن حباب قرار نگیرد. تنها یک چالش برای استفاده از این پوشش وجود دارد و آن مسئله چسبیدن محکم پوشش به سطح دندان است که یک روز زمان نیاز دارد.این پوشش درحال حاضر شفاف است اما احتمال دارد که بتوان آن را سفید کرد تا برای سفید نشان دادن دندان نیز به کار رود.

محققان درحال حاضر آزمایشهای خود را روی دندانهای کشیده شده انسان انجام می دهد اما به زودی قصد دارند که آن را برای حیوانات استفاده کنند.هونتسو همچنین اظهار داشته که این پوششها را برای دندانهای خود نیز مورد استفاده قرار داده است.این فناوری به طور مشترک با همکاری کازوشی یوشیکاوا استاد یار داشنگاه دندانپزشکی اوساکا انجام شده و به عنوان یک اختراع در ژاپن و کره جنوبی ثبت شده و ثبت آن در آمریکا، چین و اروپا در جریان است.



           
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 20:21
mahnaz

یک هنرمند و طراح با الهام از نوستالوژیهای سینمایی اقدام به تولید یک جفت کفش کرده که با استفاده از سیستم GPS و نورهای LED کاربر را به سمت مسیر درست هدایت می کند.

زمانی مشاهده فیلمهای تخیلی که کاربر با یک ضربه به کفش خود به خانه منتقل می شد، تنها یک رویا و یا یک رویداد محال بود اما اکنون با کفشهایی که دامنیک ویلکاس ابداع کرده این رویا حقیقت یافته است.

کفشهای مجهز به جی پی اس کاربر را پس از ضربه به پاشنه های کفش به خانه هدایت می کند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 20:10
mahnaz

با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گلم

بنده نیز به نوبه ی خودم توهین بی شرمانه ی دشمنان اسلام به اسلام و پیامبر اکرم ص را محکوم کرده و اعتراض خود را به عرض میرسانم.

اخیرا در برخی سایت های خبری فارسی زبان عکسی از کریستین رونالدو مهاجم پرتغالی باشگاه رئال مادرید اسپانیا پخش شده که در طی آن تلاش شده تا این بازیکن سرشناس را حامی اسلام نشان دهد که در مقابل ساخت فیلم موهن اخیر، اعتراض کرده است.



عکس جعلی منتشرشده در سایت ها و شبکه های اجتماعی
 

به گزارش جهان در این خبر که عموما به نقل از "باشگاه خبرنگاران جوان" منتشر شده (والبته خود این رسانه اندکی بعد این مطلب را از روی سایت خود برداشته اما در جستجوی گوگل همچنان آدرس این سایت نشان داده می شود) آمده است: "پایگاه اینترنتی روزنامه الدیار لبنان، در حالی که اعتراض های مردمی و رسمی به پخش فیلم آمریکایی توهین کننده به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) سراسر جهان را در بر گرفته، کاربران شبکه های اجتماعی از اعتراض ستاره پرتغالی باشگاه "رئال مادرید” اسپانیا نسبت به پخش این فیلم جنجالی خبر دادند. کاربران شبکه اجتماعی "فیسبوک” عکسی از "کریستیانو رونالدو”، ستاره پرتغالی کهکشانی های مادرید منتشر کردند که وی تابلویی در دست دارد که روی آن عبارت "لا اله الا الله محمد رسول الله” نوشته شده است."

در بخش دیگری از این خبر آمده: "ستاره پرتغالی قوهای سفید مادرید که یک مسیحی کاتولیک است، خواسته با این کار، اعتراض خود را به پخش فیلم آمریکایی توهین کننده به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نشان دهد."

اما حقیقت ماجرا چیست؟

واقعیت آن است که عکس منتشر شده از این بازیکن، جعلی بوده که بوسیله فتوشاب به این شکل در آمده است. قاب نشان داده شده در عکس مزبور، تصویر خود رونالدو بوده که در جمع هم تیمی هایش به وی اهدا شده است.
 

عکس واقعی رونالدو

از سوی دیگر انتشار خبر اعتراض رونالدو به اهانت به پیام اعظم (ص) در حالی است که تصاویر دیگر حاکی از روابط خوب وی با سران رژیم صهیونیستی است گرچه پیش تر برخی رسانه ها از حمایت این بازیکن از مردم غزه خبر داده بودند.رونالدور در کنار شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی

اکنون جای این سئوال باقیست که آیا بهتر نیست برخی همکاران رسانه ای بویژه در رسانه ملی دقت بیشتری در دروازه بانی اخبار کرده و مراقبت بیشتری در تشخیص اخبار واقعی از غیرواقعی کنند تا اینگونه سایر رسانه ها را در این روزهای حساس جهان اسلام به اشتباه نیندازند.



           
یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, :: 20:4
mahnaz

"جرمن جكسون"، نوازنده آمریكایی گیتار كه پس از مسلمان شدن نام خود را به "محمد عبدالعزیز" تغییر داد، گفت: گروهی از كودكان بحرینی موجب شدند كه من مسلمان شوم.به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه «الشعب» چاپ مصر نوشت: «جرمن جكسون» نوازنده آمریكایی، داستان مسلمان شدن خود را این‏گونه نقل کرد که در سال 1989 در سفر به برخی كشورهای منطقه خاورمیانه به بحرین رفتم و در آنجا با تعدادی از كودكان ساكن منامه، پایتخت این كشور هم صحبت شدم.

یكی از سوال هایی كه آنها از من پرسیدند این بود كه دین شما چیست؟ و من در پاسخ گفتم مسیحی هستم. در مقابل من هم همین سوال را از آنها پرسیدم و همگی جواب دادند ما مسلمان هستیم در حالی كه بسیار به آن افتخار می كردند.
جرمن در ادامه گفت‎و‎گو با كودكان بحرینی مسایل بیشتری را در مورد دینشان از آنها پرسیدم تا جایی كه هر یک از آنها مسایلی را در مورد اسلام برایم بیان كردند كه شگفت‎زده شدم.
جكسون در ادامه گفت: آن كودكان به میزان زیادی به دین خود افتخار كرده و با شادمانی وصف نشدنی از آن سخن می گفتند. پس از بازگشت از بحرین احساس كردم كه من نیز مسلمان خواهم شد به همین دلیل با یكی از دوستانم به نام علی درباره این احساس كه مدتی بود در درونم جوانه زده بود، صحبت كرده و به او گفتم كه مایلم بیشتر در مورد اسلام بدانم درنتیجه با او به عربستان سفر كردم تا موضوعات بیشتری را در مورد اسلام بیاموزم.
جكسون در ادامه گفت: در عربستان مسلمان شده و احساس كردم یک بار دیگر متولد شده ام اما سوالهای بی جواب بسیاری داشتم كه به دنبال پاسخی برای آن بودم و بیشتر این سوال ها در مورد مسیحیت و عیسی(ع) بود و جالب اینكه از زمان مسلمان شدن پاسخ های قانع كننده ای برای آن یافتم.
اوگفت: در عربستان نوارهای بسیار زیبایی از یک مبلغ اسلامی به نام یوسف اسلام به دستم رسید كه حاوی مناظره در مورد اسلام و مسیحیت بود و از این نوارها مطالب زیادی را آموختم.
این نوازنده آمریكایی در مورد بازتاب مسلمان شدنش در بین افراد خانواده گفت: این اقدام برای تمام اعضای خانواده بسیار غیرمنتظره و شگفت آور بود به ویژه اینكه آنها از رسانه ها مطالب متعددی در مورد اسلام شنیده بودند. از جمله موضوع تعدد زوجات در اسلام زیرا آمریكایی ها هرگز حكمت مجاز بودن تعدد زوجات در اسلام را درک نمی كنند. هرچند خیانت زوجین در جامعه آمریكا رواج دارد درحالی كه اسلام به هر مسلمان اجازه می دهد در صورت توان مالی، بیش از یك همسر اختیار كند و به این ترتیب از مشكلات طلاق و خیانت همسران جلوگیری می كند.
این تازه مسلمان شده آمریكایی در ادامه گفت: مسلمانان در جهان عربی همسران و كودكان خود را بسیار دوست دارند و زنان از نظر آنها جایگاه ویژه و قابل احترامی دارند و من از شیوه تربیتی در جوامع اسلامی بسیار متعجب وشگفت زده شدم.
وی گفت با وجود اینكه كتاب های زیادی در باره اسلام در اختیار دارد اما معمولا فقط قرآن می خواند زیرا احساس می كند كه همه این كتابها برگرفته از قرآن است.


           
یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, :: 19:47
mahnaz

یک شرکت خودروسازی ژاپنی اعلام کرد که ماه جاری میلادی از طرح خودرویی رونمایی می کند که یک تبلت متحرک به عنوان تجهیزات داشبورد در آن نصب شده است.

شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان اظهار داشت ایده اولیه خودرو شاسی بلند ( SUV) ترای خود را روز 27 سپتامبر در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی می کند.

شاسی بلند یا اس ‌یو وی (sport utility vehicle "SUV") به گونه ای از خودروها می‌گویند. این خودروها معمولا دو دیفرانسیل هستند و فاصله محور آنها تا سطح زمین بیشتر از خودروهای عادی است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, :: 19:23
mahnaz

محققان کره جنوبی موفق به طراحی دستگاه تزریق لیزری برای حذف تزریقات دردناک با سوزن های متداول شده اند.لیزر در حال حاضر برای درمان‌های زیبایی پوست استفاده می شود و محققان قصد دارند روش تزریق کم‌هزینه‌ای برای استفاده بالینی طراحی کنند.لیزر مورد استفاده محققان دانشگاه ملی سئول، اربیم ایتریم آلومینیوم گارنت (Er:YAG) بدون درد وارد پوست می‌شود و ضربه ناشی از تزریق با دستگاه لیزر مانند برخورد توده هوا با بدن است.

پروفسور «جک یوه» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: پرتاب لیزری با عرض کمتر از تار موی انسان با سرعت 30 متر در ثانیه وارد پوست می‌شود؛ فشار این پرتاب بیشتر از قدرت کششی پوست است و در نتیجه تزریق به آرامی وارد زیر پوست می‌شود.انژکتورهای پیستون مانند در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما قدرت پرتاب و کنترل دوز دارو بسیار دشوار است. انژکتور میکروجت لیزری ابداعی محققان امکان کنترل دقیق دوز دارو و نفوذ به عمق زیر پوست را فراهم می‌کند.

دستگاه تزریق لیزری بر روی خوکچه هندی مورد آزمایش قرار گرفته است و دارو در عمق چند میلیمتری زیر پوست و بدون هرگونه آسیبی تزریق شده است و مرحله آزمایش بالینی این دستگاه نیز آغاز شده است.نتایج دستاورد محققان کره‌جنوبی در مجله Optics Letters منتشر شده است.



           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 22:18
mahnaz

آتاری و کنسول بازی قدیمی مشهورش یادآوری دوران خاطره انگیز و دوست داشتنی برای بسیاری از کاربران فعلی اینترنت است. حالا اگر بخواهید، می توانید یک کنسول آتاری بخرید و روی آن بازی های قدیمی را داشته باشید.

یک شرکت درون کیس قدیمی آتاری، کامپیوتری جدید قرار داده تا بهترین های دوران قدیم و جدید را با هم داشته باشید. شکل ظاهری و دوست داشتنی آتاری، به همراه سخت افزار قدرتمند امروزی.

در واقع درون شکم این آتاری که در تصویر می بینید یک پردازشگر Core i7 با 8 گیگابایت رم و یک حافظه اس اس دی ۱۲۰ گیگابایتی قرار گرفته است. به همراه کارت گرافیک Radeon HD 6570 و پشتیبانی از پورت یو اس بی 3.0 و اچ دی ام آی.


جالب است بدانید که این کامپیوتر جدید در واقع نسبت به آتاری قدیمی ۲۲۸۵۷ برابر قدرتمند تر به حساب می آید! بنابراین می توانید با خیال راحت بازی های قدیمی آتاری را روی آن داشته باشید و البته از بازی های جدید هم لذت ببرید. امضای موسس شرکت آتاری، نولان بوشنر نیز در جلوی کیس قرار دارد.

البته اگر نخواهید این کنسول را بخرید می توانید با رفتن به این صفحه در وب سایت آتاری آنها را آنلاین بازی کنید.



           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 22:2
mahnaz

تيمي از طراحان يك محصول ابتكاري، موفق به توليد نوعي مداد جديد شده‌اند كه در انتهاي خود، يك دانه گياه داشته و مي‌توان پس از اتمام مداد، آن را كاشت.اين مداد با نام تجاري «جوانه(Sprout)» در نگاه اول كاملا شبيه به تمام مدادهاي چوبي جهان است كه از گزينه‌هاي نوشتاري و طراحي برخوردارند؛ اما در انتهاي آن كه از چوب درخت سرو ساخته شده، به جاي پاك كن يك دانه لانه كرده است.به محض پايان يافتن اين مداد، مي‌توان آن را در يك ظرف كوچك حاوي خاك كاشته و آبياري كرد. كپسول واقع در انتهاي جوانه از سه دانه گياه به انتخاب فرد برخوردار است.

اين محصول اكنون با 22 گونه گياهي از جمله ریحان، بادمجان، گل همیشه بهار، تربچه و گوجه فرنگی ارائه شده است.اين كپسول حاوي دانه پس ازچند بار آبياري حل شده و به محض اينكه گياه در خاك جاسازي شد، مي‌توان مداد را برداشته يا به عنوان يك نشانگر محل از آن استفاده كرد.با توجه و مراقبت كافي، اين دانه به يك گياه كامل تبديل خواهد شد.تاكنون بيش از 100 مداد جوانه بطور دستي آماده شده است، اما اين طراحان آمريكايي به دنبال افزايش سرمايه براي توليد صنعتي عمده آن هستند.



           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 21:56
mahnaz

اگر با درد معده به پزشک مراجعه کنید و آندوسکپی تجویز او برای تشخیص بیماری باشد قطعا احساس خوبی از انجام آن نخواهید داشت.

یکی از راه‌های تشخیص بیماری‌ها، مشاهده عضو مورد نظر به صورت مستقیم است، اگر تا به حال آندوسکپی شده باشید حتما می‌دانید که در صورت انجام آن بدون بیهوشی چقدر می‌تواند ناخوشایند و سخت باشد، اما تکنولوژی راه آسان شدن هر کاری را پیدا می‌کند و دیگر نباید از این بابت نگرانی داشت.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 21:47
mahnaz

دانشجويان دانشگاه ايالتي سن خوزه موتورسيكلت الكتريكي طراحي كرده‌اند كه به جاي استفاده از چرخ، از توپ هاي بزرگ براي حركت و چرخش در جهات مختلف استفاده مي‌كند.

نمونه اوليه اي از موتورسيكلت خود متعادل كننده Spherical Drive System توسط دانشجويان دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه سن ديه گو طراحي شده است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 21:31
mahnaz

حوالی ساعت 5 بامداد جمعه 24 شهریور، پدیده‌ای نورانی در آسمان ایران مشاهده شد.این پدیده مثلثی شکل در راستای جنوب‌غربی به شمال‌‌شرقی در حرکت بود و پس از کم نور شدن در روشنایی آسمان ناپدید شد.

گزارش‌های دریافتی از زنجان، دماوند و تهران حاکی است در حوالی ساعت 5 صبح (جمعه 24 شهریور 1391 مقارن با 14 سپتامبر 2012) ابری درخشان و عجیب مشاهده شد که به سمت رصدگران می‌آمد. ناگهان این ابر حالت مخروطی به خود گرفت و به مانند مخروطی چرخان به نظر رسید. بعد از مدتی، در زیر این مخروط شیء درخشانی دیده شد که به سمت شمال شرقی به حرکت در آمد و ابر درخشان نیز با فاصله به دنبال آن به راه افتاد.

رصد این ابر و شیء درخشان با استفاده از تلسکوپ نشان داد شیء درخشان که با چشم غیرمسلح به مانند یک ماهواره در حال حرکت بود، مثلثی‌شکل و دارای چند منبع نورانی بود. در آخر، جسم شبیه به دنباله‌داری بسیار بلند شده بود که از سمت شمال شرق تا میانه آسمان ادامه داشت.

نزدیک‌ترین پرتاب موشکی تاییدشده تا این لحظه مربوط به پرتاب چند ماهواره جاسوسی ایالات متحده به وسیله یک فروند موشک اطلس5 است که ساعت 2:09 بامداد امروز (جمعه 14 سپتامبر) به وقت ایران انجام شده، لیکن 3 ساعت اختلاف زمانی این پرتاب با زمان مشاهده پدیده نورانی، احتمال ارتباط این دو مورد را ضعیف می‌کند.

 



           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 21:12
mahnaz

محققان افشانه دهانی جدیدی ساخته اند که می تواند با از بین بردن میکروب و ویروسها، از سرماخوردگی و آنفلوانزا پیشگیری کند.این افشانه که Halo Oral Antiseptic نام دارد ، به بازار عرضه شده و 99.9 درصد در از بین بردن میکروب های عفونت زا موجود در هوا، موثر است.

دکتر فرانک اسپر، متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان کودکان رین بو در آمریکا و یکی از مجریان این طرح گفت: بیماری های دستگاه تنفسی مهمترین عامل مشکلات و مرگ و میر در سراسر جهان هستند.وی افزود: هنوز پیشرفت های محدودی در زمینه پیشگیری از عفونت های ویروسی تنفسی صورت گرفته است. Halo در پیشگیری از بیماری ناشی از ویروس و میکروب های موجود در هوا مانند آنفلوانزا، منحصر به فرد عمل می کند.

این پژوهشگران با استفاده از گلیسیرین و صمغ زانتان به عنوان یک مانع میکروبی در ترکیب با ستیل پیریدینیوم کلراید(CPC) به عنوان یک طیف گسترده ضد عفونی برای مبارزه با بیماری های تنفسی استفاده کردند.آنها از ویروس H1N1 برای نشان دادن تاثیر محافظتی این افشانه استفاده کردند.

ترکیب گلیسیرین و صمغ زانتان مانع از ورود میکروب و ویروس های بیماری زا به سیستم بدنی بیمار می شود و در صورت ورود عوامل بیمار زا به بدن، (CPC ) آنها را از بین می برد.نتایج این تحقیقات نشان داد اثر حفاظتی سه پاف Halo که را در دهان افشانه می شود تا شش ساعت باقی می ماند و هوای تنفس شده توسط فرد طی این مدت پاکسازی می شود، حتی وقتی فرد غذا یا نوشیدنی می خورد.

برخلاف دیگر داروها که از سیستم ایمنی در برابر بیماری، پشتیبانی و یا سطوح بدن یا دستها را از عوامل بیماری زا حفاظت می کنند، Halo نخستین و تنها محصولی از این دست است که مانع از ورود میکروب و ویروس های بیماری زا موجود در هوا به بدن می شود.

نتایج این تحقیقات در کنفرانس Antimicrobial Agents and Chemotherapy (ICAAC) در سان فرانسیسکو ارائه شده است



           
پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, :: 20:43
mahnaz

شرکت فنلاندی نوکیا فروش تلفنهای هوشمند جدید خود را که می تواند آخرین شانس این شرکت برای وارد شدن به پرسودترین بخش بازار تلفنهای همراه باشد را در نوامبر و با سیستم عامل ویندوز ارائه می کند.تلفن هوشمند لومیا 920 نوکیا با سیستم عامل ویندوز 8 در تلاش برای رقابت با آی فن اپل و تلفنهای هوشمندی چون گلکسی سامسونگ که از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده می کنند در نوامبر امسال وارد بازار می شود.

این تلفن جدید که دارای لبه های گرد، پوشش رنگی است شبیه مدلهای پیشین خود بوده و هفته گذشته رونمایی شد اما چندان مورد استقبال تحلیلگران قرار نگرفت چرا که آنها اعتقاد داشتند این تلفن هوشمند فاقد هرگونه عاملی است که بتواند کاربر را به سمت خود جلب کرده و یا دست کم با در رقابت با سایر رقیبان این عرصه قرار گیرد.نوکیا نیز درباره زمان دقیق عرضه و جزئیات قیمت این تلفن هوشمند و مدل کوچکتر آن که لومیا 820 است اظهار نظر نکرده است.نوکیا که زمانی بزرگترین تولید کننده تلفنهای همراه بود در بازار تلفنهای هوشمند که به سرعت هم درحال رشد بوده از رقبا عقب ماند و طی 18 ماه گذشته در بازار 3 میلیارد یورو ضرر داشته است.

لومیا 920 با ورود خود به بازار در ماه نوامبر به زمان خریدهای پایان سال و فصل تعطیلات می رسد که می تواند موقعیت مناسبی باشد اما از سوی دیگر این تاریخ یک ماه پس از ورود آی فن جدید اپل خواهد بود، از سوی دیگر با احتمال ورود نخستین مدل تلفنهای سامسونگ با ویندوز8، مدلهای جدید شرکت HTC و موتورولا گوگل نیز مواجه خواهد شد.گفته می شود که درمیان برخی از ویژگهای این تلفن هوشمند می توان به دوربین کیفیت بالای آن و صفحه لمسی اشاره کرد که حتی با وجود دستکش نیز قابل لمس است، ویژگی که نیاز به وجود آن در نیمه دوم سال و نیمه دوم نوامبر برای برخی تلفنهای همراه احساس می شود.

کارشناسان اعتقاد دارند که نوکیا بازار تلفنهای همراه خود را از دست داده است، هیچ کس دیگر به روی تلفنهایی که سیستم عامل ویندوز دارند روی نمی آورد و اکنون که لومیا از راه می رسد بازار این نوع تلفنها کاملا مرده است، اما از سوی دیگر برخی از منابع از کاهش قیمت تلفنهای هوشمند قدیمی نوکیا خبر داده اند.کارشناسان پیش بینی کرده اند که این شرکت فنلاندی در سه ماه ژوئیه، آگوست و سپتامبر 700 میلیون یورو از دست می دهند، اما سامسونگ بیش از 20 میلیون دستگاه تلفن هوشمند گلکسی S3 را ظرف 100 روز به فروش رسانده است.

درحال حاضر سامسونگ بزرگترین تولید کننده تلفنهای هوشمند است، درحالی که سهم نوکیا از بازار به کمتر از 10 درصد رسیده است، این درحالی است که همین شرکت در روزهای پیش از رونمایی از آی فن در سال 2007 ، 50 درصد از بازار را در اختیار داشت.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 23:42
mahnaz

يك مبتكر آمريكايي در يك رويكرد جديد و جالب براي مناطق داراي دوره‌هاي خشكسالي، هزينه آب بالا و شرايط زمين نامساعد، موفق به توليد نوعي چمن شده كه در زمان خشكسالي نيز سبز رنگ بوده و نياز چنداني به آفت‌كشهاي شيميايي و كود يا چمن‌زني براي رشد بيشتر ندارد.جكسون مدنيك از ايالت ماساچوست پس از چندين سال آزمايش و تجربه بر روي هزاران دانه، توانسته دانه «Pearl’s Premium» را كشت كند كه تركيبي از فستوك قرمز، فستوك بلند و ديگر انواع علف است.

اين تركيب هنگامي كه به نسبت ويژه با تنظيماتي براي خورشيد، سايه و سايه خورشيدي مخلوط مي‌شود يك پوشش سبز پر رنگ تيغه‌اي نازك براي زمين ايجاد مي‌كند.به گفته مدنيك، تمام اين ويژگي‌هاي جالب در ريشه علف قرار دارد. اين گونه ابتكاري از ريشه 30 تا 35 سانتيمتري برخوردار بوده و آب مورد نياز خود را از منابع زير زميني تامين مي‌كند. در اين حالت اين گونه به يك چهارم آبياري به نسبت چمنهاي متداول نياز خواهد داشت.مدونيك به دليل تمايل براي برخورداري از چمن پايدار زيستي به آزمايش بر روي علفهاي مختلف پرداخت. وي با گذراندن يك دوره مديريت آبياري دريافت كه دشمن شماره يك بركه‌ها، كود است.

وي به دنبال يك جايگزين سلامت براي چمن حفظ شده با مواد شيميايي بود كه به گزارش مجله بهداشت، يكي از سمي‌ترين مناطق محسوب مي‌شود.اين مبتكر مشتاق چندين سال را به تركيب دانه‌هاي مختلف پرداخته و در آخر انتخاب خود را به هفت نمونه منحصر كرد كه يك چمن با رنگ سبز پر رنگ، نرم و مقاوم در برابر بيماري و خشكسالي توليد مي‌كردند. مدونيك نام اين محصول را به نام دختر خود «Pearl» گذاشت و هشت سال تا فروش اولين بسته دانه خود وقت صرف كرد.

به گفته وي، اين دانه‌ها يك كار مهندسي ژنتيكي نبوده بلكه بيشتر يك سيستم همزيستي گياهي است كه در آن گونه‌هاي مختلف از يكديگر پشتيباني مي‌كنند.از ديگر عوامل مهم در توليد اين چمنها، شيوه نصب آن بوده كه به كود آلي و آبياري اوليه كافي براي جوانه زني نياز دارد.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 23:34
mahnaz

یک موسسه فناوری در آلمان اقدام به ارائه یک حسگر برای قاب پنجره کرده که بدون سیم کشیهای متداول و باطری کاربر را متوجه بازماندن پنجره می کند.اگر فراموش کرده باشید پنجره خانه را هنگام ترک خانه ببندید و زمانی که در محل کار خود هستید یک طوفان ناگهانی از راه برسد، وقتی از راه می رسید با تبعات ناگوار آن رو به رو می شود، یک راه برای جلوگیری از این تبعات استفاده از حسگرهای ارتباطی روی پنجره است که به طور طبیعی این امر نیازمند سیم کشی الکترونیکی و استفاده از باطری یا برق خواهد بود.

اما یک سیستم پنجره جدید که توسط موسسه آی سی فرانهوفر، آلمان ابداع شده به هیچ گونه سیم کشی و باطری نیاز ندارد چرا که این دستگاه قدرت خود را از محیط اطرافش دریافت می کند.این سیستم با ترکیب یک حسگر میدان مغناطیسی سه بعدی به اندازه ناخن دست، براساس محصولی شناخته شده به اسم هالین وان (HallinOne) کار می کند، این محصول پیش از این نیز در ماشینهای لباسشویی برای تعیین محل دقیق استوانه مورد استفاده قرار گرفته است.این حسگر که در چارچوب داخلی پنجره قرار دارد، قادر است تغییرات را در زاویه و حایگاه آهنربای متحرک در قسمت قاب پنجره را تشخیص دهد. برای مثال، وقتی پنجره قفل می شود این آهنربا حرکت می کند و حسگر آن را تشخیص می دهد.

این حسگر همچنین می تواند بین پنجره ای که قفل شده و پنجره ای که بسته شده تمایز قائل شود.چارچوب این پنجره همچنین دربرگیرنده یک مسیر فرکانس رادیویی از یک دستگاه رادیو و یک کنترل کننده میکرو است. این امر موجب می شود که دستگاه بتواند وضعیت حسگر را به دامنه بردی از 20 تا 30 متر مخابره کند. این سیگنال در نهایت توسط یک ایستگاه مجهز به اینترنت چون یک رایانه، یک تلفن همراه یا یک جعبه کنترل چند منظوره دریافت می شود.اگرچه درمیان راه، این سیگنال می تواند توسط مسیرهای فرکانس رادیویی با یک یا چند چارچوب پنجره دیگر مرتبط شود. براساس این روش، مادامی که پنجره ها بیش از 30 متر ازیکدیگر فاصله نداشته باشند یک ایستگاه واحد می تواند چندین پنجره را کنترل کند.

برای مثال موسسه فرانهوفر اظهار داشته است که کارکنان امنیتی می توانند بدون ترک میز پذیرش و محلی که در آن مستقر هستند، از این فناوری برای بررسی پنجره های ادارات استفاده کنند.جدا از حسگر، آهن ربا و فرکانس رادیویی، هرکدام از چارچوبهای پنجره دربرگیرنده یک مولد برقی حرارتی از یک سلول خورشیدی است. این سلول خورشیدی قدرت را برای ابزارهای الکترونیکی این سیستم فراهم می کند.اگرچه سیستم نگهبان پنجره هنوز در مرحله ساخت نمونه اولیه است، اما این موسسه و شرکای تولید کننده آن انتظار دارند تا پایان سال ساخت آن را آغاز کنند.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 23:29
mahnaz

127 سال پيش نخستين خودروي جهان با ثبت اختراع شماره 37435 توسط كارل بنز در اداره ثبت اختراعات رايش به دنيا معرفي شد و گرچه از آن زمان تا اكنون ده‌ها هزار ابتكار و اختراع در صنعت خودروسازي جهان به ثبت رسيده است، اما به نظر مي‌رسد بشر تازه در ابتداي راهي طولاني و هيجان‌انگيز قرار دارد.

طي يك دهه اخير، صنايع مختلف از جمله فناوري طراحي و ساخت خودرو از چنان پيشرفت چشمگيري برخوردار بوده است كه آن را نه تنها برابر بلكه فراتر از كل پيشرفت صنايع در يك قرن گذشته مي‌دانند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 23:8
mahnaz

طولانی ترین رودخانه آسیا در چین ناگهان تغییر رنگ داده و به رنگ سس گوجه فرنگی درآمده است.

ساکنان جنوب غربی شهر چانک کینگ روز 6 سپتامبر ( 16 شهریور) ابتدا به یک لکه درحال گسترش در رودخانه یانگ تسه که به مسیر آبی طلایی شهرت دارد، توجه کردند.

اگرچه قسمت اعظم این آب قرمز رنگ در اطراف چانگ کینگ ، جنوب غربی بزرگترین مرکز صنعتی چین متمرکز شده است، اما براساس برخی گزارشها این رودخانه در برخی نقاط دیگر نیز سرخ شده است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 22:48
mahnaz

jvc در ماه ژوئن از دوربین قابل حمل خود پرده برداری کرده و به تازگی اقدام به تولید عمده دوربین های خود با قیمتی معادل 300 دلار کرده است. اين دوربين در مقابل گرد و خاک و نفوذ آب مقاوم و برای تصویر برداری در وضعیت ناهموار بسیار کارآمد است. این دوربین مجهز به حسگر 5 مگاپیکسلی و لنز سوپر واید 170 درجه است.

JVC GC_XA1 ADIXXION قابلیت فیلمبرداری با کیفیت FULL HD 1080 × 1920 را دارد. از قابلیت های جالب این دوربین استفاده از WI-FI آن است که انتقال اطلاعات به تلفن هوشمند را راحتر می کند.به دلیل استفاده از wi-fi در آن امکان پخش زنده بر روی PC را برای دارندگان خود فراهم کرده است.از دیگر جزئیات آن می توان به لرزشگيري دیجیتال آن و پشتیبانی از کارت حافظه های SD/SDHC/SDXC و اشاره کرد.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 22:41
mahnaz

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد، امكان فراموش كردن عمدي برخي از جزئيات حوادث و خاطرات بد براي غلبه بر افسردگي و اختلال استرس پس از يك حادثه وجود دارد.حوادث ناگوار يا خاطرات دردناك تا مدت ها در ذهن فرد باقي مانده و باعث بروز افسردگي، ترس و استرس ناشي از حادثه مي شود؛ در اين زمان يادآوري خاطره با جزئيات دقيق مي تواند باعث آشفته تر شدن ذهن فرد شود.

پژوهشگران اسكاتلندي از برخي كلمات براي نشانه‌دار كردن حافظه 30 مرد و زن جوان استفاده كرده و پس از آن توانايي افراد را براي فراموش كردن لغات مورد بررسي قرار دادند.«سايما نورن» عصب شناس دانشگاه سنت اندروز و سرپرست اين تيم تحقيقاتي تأكيد مي كند: كلمات نشانه مانند «كباب» فرد را به ياد خاطراتي مثل روز تولد مي اندازد؛ برخي كلمات يادآور يك خاطره شرم آور و برخي كلمات نيز يادآور يك تجربه دردناك هستند.

براي هر يك از 24 كلمه نشانه از افراد خواسته شد كه واژه را با حداكثر جزئيات شرح دهند و پس از گذشت يك هفته همان لغت نشانه با رنگ هاي سبز و قرمز به داوطلبان نشان داده شدند؛ براي لغات سبز از افراد خواسته شد كه خاطرات را با جزئيات شرح دهند، اما براي لغات قرمز از فرد خواسته شد كه به جزئيات حادثه فكر نكند.در اين روش اگرچه كل حادثه از ذهن فرد پاك نمي شود، اما اين اجتناب از به يادآوري جزئيات مي تواند در غلبه بر استرس ناشي از حادثه موثر باشد.

«نورن» پژوهشگر اين تحقيق خاطرنشان مي كند: شما قادر به پاك كردن كل حافظه نيستيد، اما با تمرين دادن حافظه مي توانيد بخش اعظم جزئيات يك حادثه يا خاطره دردناك را فراموش كرده و ديد خود را نسبت به زندگي تغيير دهيد؛ اين امر مي‌تواند براي غلبه بر استرس و افسردگي مفيد باشد.

نتيجه اين پژوهش در مجله Experimental Psychology منتشر شده است.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 22:32
mahnaz

دیگر برای روشن کردن مکان های تاریک به برق نیاز ندارید.

به نقل از Mashabele ابزار جدیدی که به شما امکان می دهد هر مکان تاریکی را با استفاده از بلوتوث تلفن همراه خود روشن کنید.
برای استفاده از این تکنولوژی فقط به یک گوشی با قابلیت بلوتوث و همراه داشتن این لامپ نیازمندید
شارژ این دستگاه از امواج بلوتوث گوشی شما تامین می گردد.

این دستگاه برای جلوگیری از ایجاد آلاینده های زیست محیطی مربوط به تولید برق ساخته شده است.

این لامپ بلوتوثی از هم اکنون در بازارهای جهانی موجود است.



           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:44
mahnaz

ارتش آمريكا قراردادي به ارزش بيش از 21 ميليون دلار براي بالا بردن سطح امنيت آندرويد منعقد كرده است.دارپا (DARPA)، واحد تحقيقات نظامي وزارت دفاع آمريكا، قصد دارد دستگاه‌هاي آندرويدي را به ميدان جنگ‌هاي واقعي بفرستد.
اين مركز تحقيقاتي در انديشه گردآوري برنامه‌نويسان براي نوشتن برنامه‌هاي ويژه دستگاه‌هاي مبتني بر آندرويد است كه بتواند نظاميان را در جنگ ياري دهد.

به گزارش ايتنا از شماران سيستم به نقل از وي‌تري، بر اين اساس، دارپا قراردادي با شركت امنيتي Invincea منعقد كرده كه طي آن قرار است اين شركت به تعميق امنيت آندرويد بر طبق نيازهاي ارتش بپردازد.ارزش اين قرارداد ۲۱ ميليون و ۴۰۰ هزار دلار اعلام شده است.اين مبلغ طي چند سال آينده به Invincea پرداخت مي‌شود.

با گسترش تبلت‌ها و گوشي‌هاي هوشمند در دست سربازان، اين دستگاه‌ها بايد بسيار مطمئن و ايمن بوده و بتوانند در برابر خرابكاري‌هاي احتمالي دشمن كه مي‌كوشد با ترفندهاي سايبري، داده‌هاي ارزشمند نظامي و لجستيكي را شكار كند، به خوبي مقابله نمايد.

Invincea تا كنون نرم‌افزارهايي براي ايمن‌سازي تجهيزات آندرويدي كه نظاميان در افغانستان به كار مي‌برند، تهيه و ارائه كرده است.به گفته آنوپ گاش (Anup Ghosh) مدير اجرايي Invincea، چنين سرمايه‌گذاري‌هايي كه توسط دارپا و ارتش ايالات متحده صورت مي‌گيرد، از نياز مبرم به ايمن‌سازي دستگاه‌هاي موبايلي حكايت دارد.



           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 20:28
mahnaz

ساكنان شهرهاي بزرگ مي‌دانند كه در حال حاضر بزرگترين مشكل رانندگي، نه رانندگان رواني و موتورسواران بلكه يافتن يك مكان مناسب براي پارك خودرو است و اكنون محققان آمريكايي و اسپانيايي توانسته‌اند راه‌حلي براي آن پيدا كنند.

دانشمندان موسسه فناوري ماساچوست با همكار سازمان DENOKINN در اسپانيا در حال كار بر روي يك خودروي جديد هستند كه مي‌تواند خود را براي جا گرفتن در شكافهاي باريك جمع كند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 21:18
mahnaz

به زودي پزشكان قادر خواهند بود در يك روش غير تهاجمي به وسيله اشك چشم، بزاق يا ادرار ميزان قند خون بيمار را اندازه گيري كنند.«آنوراگ كومار» دانشجوي دكتري دانشگاه پوردو آمريكا نوع جديدي از حسگر زيستي طراحي كرده كه قادر است ظرف چند دقيقه با استفاده از نمونه اشك، بزاق يا ادرار ميزان قند خون را محاسبه كند.

با ابداع اين حسگر زيستي هزينه هاي انجام آزمايش به طور چشمگيري كاهش مي يابد، چرا كه بر خلاف روش متداول نيازي به فرآيندهاي مختلف يا دستگاه هاي اندازه گيري قند خون نيست.اين فناوري قادر است ميزان گلوگز خون را در غلظت كمتر از 0.3 ميكرومولار تشخيص دهد و عملكرد آن بسيار حساس تر از بيوسنسورهاي الكتروشيميايي بر پايه گرافن يا گرافيت، نانوتيوب هاي كربني و نانو ذرات فلزي است.

«كومار» خاطر نشان مي كند: بر خلاف حسگرهاي موجود كه تنها قادر به تشخيص گلوكز در خون هستند، اين حسگر جديد از هر چهار سرم مختلف انساني شامل خون، بزاق، اشك و ادرار استفاده مي كند.اين محقق كه به دنبال تجاري سازي فناوري ابداعي است، تأكيد مي كند: با تغيير آنزيم ها مي توان با استفاده از مواد نانوساختار براي اندازه گيري سطح غلظت ساير مواد شيميايي مانند مواد شيميايي دخيل در بروز آلزايمر و پاركينسون نيز استفاده كرد.

نتايج دستاورد جديد تيم تحقيقاتي دانشگاه پوردو با همكاري لابراتوار تحقيقات نيروي دريايي در مجله Advanced Functional Materials منتشر شده است.



           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 21:11
mahnaz

اطلاع دارید که کمپانی موتورولا دعوتنامه‌هایی برای مراسم معرفی محصول خود در 15 شهریور ارسال کرده. حالا یک هفته مانده به ضیافت اندرویدی موتورولا-گوگل عکس و مشخصات یکی از موبایل‌هایی که احتمالاً قرار است در کنار DROID RAZR HD معرفی شود به بیرون درز کرده. احتمال بسیار کمی هم وجود دارد که این تنها تلفنی باشد که موتورولا در مراسمش معرفی خواهد کرد، ولی بعید است.

Droid RAZR M که به نظر می‌رسد فعلاً برای اوپراتور Verizon ارائه شود دارای این مشخصات است:

- قابلیت مخابراتی 4G-LTE و پشتیبانی از اکثر شبکه‌های مخابراتی
- نمایشگر 4.3 اینچی Super AMOLED با کیفیت qHD (رزولوشن 960 در 540 پیکسل)
- پردازنده دو هسته‌ای Snapdragon S4 با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز
- 1 گیگابایت رم
- دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p، دوربین جلوی 3 مگاپیکسلی (اشتباهی صورت نگرفته، 3 مگاپیکسل!)
- حافظه داخلی 8 گیگابایتی همراه با امکان افزودن حافظه جانبی microSD تا 32 گیگابایت
- گوریلا گلس 2 برای محافظت از نمایشگر در مقابل خراشیدگی
- چیپ NFC
- اندروید 4 (باور این مورد کمی سخت است، مگر اینکه به روزرسانی سریع به اندروید 4.1 در راه باشد)
- وزنی معادل 126 گرم


           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 20:55
mahnaz

طراحان ايتاليايي سيستم آشپزخانه قابل حمل و مجهزي طراحي كرده اند كه امكان پخت غذا و شستن راحت ظروف را در فضاي باز و هنگام اردو زدن فراهم مي كند.

سيستم آشپزخانه قابل حمل Citter شامل يك كپسول كوچك مسافرتي، صفحه اجاق گاز روميزي، سينك ظرفشويي و محل قرار گرفتن ظروف است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 20:20
mahnaz

 

 

شرکت مايکروسافت پس از 25 سال، لوگوي خود را تغيير داد.

لوگوي جديد شرکت مايکروسافت متشکل از صفحه ويندوز با 4 مربع در سمت چپ و نام شرکت مايکروسافت در سمت راست پنجره با قلم segoe است.اين لوگو در آينده بسيار نزديک روي دستگاه ها و نرم افزارهاي مايکروسافت مشاهده خواهد شد.

اين تصميم مايکروسافت براي تغيير لوگو در ادامه توليد ورژن هاي مختلف ويندوز 8 که انقلابي جديد در تجارت اين شرکت را ايجاد خواهد کرد، گرفته شد.



           
شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 19:54
mahnaz

محققان يك شركت بزرگ توليد كفش‌هاي ورزشي، كفشي مخصوص بسكتباليست ها طراحي كرده اند كه با استفاده از فناوري هاي پيشرفته قادر به اندازه گيري ميزان پرش عمودي و ساير عملكردها بر اساس انتخاب ورزشكار است.كفش LeBron X نخستين نمونه از كفش هاي ورزشي با فناوري هاي پيشرفته محسوب مي شود كه از حسگرهاي داخلي براي اندازه گيري پارامترهاي مختلف از جمله تعداد گام ها و ميزان پرش عمودي استفاده مي كند.

 داده هاي جمع آوري شده توسط حسگرها به صورت لحظه‌يي به يك برنامه نرم افزاري در تلفن همراه هوشمند براي تجزيه و تحليل بيشتر ارسال مي شود و مربي مي تواند وضعيت ورزشكار را حين تمرين يا برگزاري مسابقه مورد ارزيابي قرار دهد.نمونه اصلي اين كفش با قيمت 315 دلار و نسخه ارزان تر اين محصول بدون فناوري اندازه گيري پارامترهاي مختلف به قيمت 180 دلار از اواخر ماه سپتامبر (شهريور) به بازار عرضه مي شود.



           
شنبه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:56
mahnaz

به نظر می رسد نوکیا هم نقشه هایی برای ۱۵ شهریور دارد و آن گونه که بر می آید قرار است در این روز در کنفرانسی مشترک با مایکروسافت از ۲ تلفن جدید با سیستم عامل ویندوز فون 8 پرده برداری شود.

گفته می شود تلفن های جدید از خانواده لومیا خواهند بود و فعلا با اسم های Arrow و Phi شناخته می شوند که احتمالا تا زمان معرفی این اسامی تغییر می کند. مدل Phi از سخت افزاری قدرتمند استفاده می کند و فعلا با اپراتور At&T کار می کند و جایگزین مدل های لومیا 800 و 900 خواهد شد.

بدنه آن از جنس پلی کربنات و نمایشگری خمیده و بزرگ خواهد داشت. مدل Arrow در میانه بازار قرار میگیرد و قرار است تا پایان سال میلادی به همراه یک مدل دیگر به نام Atlas وارد بازار شود.

فعلا این تمام اطلاعاتی است که می دانیم، برای دانستن معرفی رسمی این تلفن ها باید تا کنفرانس رسمی این دو شرکت در ۱۵ شهریور صبر کنیم البته احتمالا طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری از این تلفن ها در اینترنت لو خواهد رفت.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:54
mahnaz

آمازون دعوتنامه‌ها را برای یک مراسم معرفی محصول که 16 شهریور در کالیفرنیا برگزار خواهد شد، ارسال کرده است. محتمل‌ترین گزینه این مراسم معرفی کیندل فایر جدید است که شایعات زیادی حول آن شکل گرفته ولی با این حال جزئیات اندکی در دست است.

در تیر ماه بود که سایت AllThingsD به نقل از یک منبع ناشناس خبر داد که کیندل فایر جدید، از نمایشگر WXGA با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل (درست شبیه نکسوس 7) برخوردار خواهد بود، و قرار است نسبت به مدل فعلی بسیار باریک‌تر و سبک‌تر باشد.

غیر از این کلیات، خبر دیگری از برنامه‌های آمازون در دست نیست. بنابراین فقط یک راه در پیش رو داریم، صبر کردن تا 16 شهریور.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:38
mahnaz

دانشجويان دانشگاه بيرمنگام نمونه اوليه‌اي از قطار هيدروژني انگليس را طراحي كرده و با موفقيت مورد آزمايش قرار دادند.اين قطار از يك نوع پيشرانه هيبريدي با تركيبي از سلول سوخت هيبريدي و باتري‌هاي اسيدي مشابه باتري خودروها استفاده مي‌كند.

سلول سوختي از هر دو منبع براي تأمين انرژي موتورهاي مغناطيسي الكتريكي و شارژ باتري‌هاي قطار استفاده مي‌كند و قادر به حمل چهار تن بار در يك مسافت حدود سه كيلومتري است.پنج هزار ليتر سوخت هيدروژني نيز در يك باك فلزي مخصوص با فشار كم ذخيره مي‌شود و امكان افزودن دو باك كمكي براي افزايش قدرت موتور نيز وجود دارد.

دكتر «استوارت هيلمانزن» سرپرست تيم تحقيقاتي دانشكده الكترونيك و مهندسي رايانه تأكيد مي‌كند: اين لوكوموتيو هيدروژني يك نمونه پاك و ارزان قيمت از آينده قطارهاي هيدروژني است.هزينه بالاي سلول‌هاي سوختي تنها نقطه ضعف اين سيستم است كه هشت هزار و پانصد دلار اعلام شده است.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:29
mahnaz

طراحان هندي خودروي مفهومي AirPod‌ مجهز به موتور مخصوص با سوخت هواي فشرده و موتور الكتريكي ثانويه را طراحي و توليد كردند.درحالي كه بيشتر خودروسازان جهان در حال طراحي و ساخت خودروهايي با سوخت هيدروژن، بيوديزل و گاز طبيعي هستند، شركت خودروسازي «تاتا موترز» هند اقدام به ساخت خودرو با سوخت هواي فشرده كرده است.

موتور مخصوص اين خودرو با فشار هواي ذخيره شده در يك مخزن (باك) ويژه كار مي‌كند؛ مخزن هوا از طريق پمپ خارجي مشابه پمپ گاز يا در زمان حركت با موتور ثانويه پر و ترمز گرفتن نيز باعث شارژ موتور الكتريك خودرو مي‌شود.

خودروي مفهومي AirPod براي سه سرنشين طراحي شده است و با توجه به اندازه كوچك مي‌تواند براي مناطق پر جمعيت و شلوغي مانند شهرهاي هند بسيار كارآيي داشته باشد.حداكثر سرعت ميني خودرو حدود 70 كيلومتر در ساعت است.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:9
mahnaz

محققان موسسه تكنولوژي ماساچوست (MIT) موفق به طراحي سريع‌ترين دوربين جهان با قابليت عكسبرداري يك تريليون تصوير در ثانيه شدند.سرعت نور در خلأ بيش از 299 ميليون متر بر ثانيه است و عكسبرداري از لحظه عبور نور از درون يك جسم با دوربين‌هاي عكسبرداري موجود امكان پذير نيست.

محققان MIT با طراحي سريع‌ترين دوربين جهان با قابليت عكسبرداري يك تريليون تصوير در دقيقه، از لحظه عبور نور از درون يك بطري عكسبرداري كرده و با كمك اين تصاوير يك فيلم با حركات آهسته تهيه كردند كه در كنفرانس فناوري TED در ادينبورگ به نمايش در آمد.

نور ليزر در چند ميلياردم ثانيه از بخش انتهايي بطري تابيده شده و از قسمت در بطري خارج شد و در همين زمان دوربين فوق سريع از لحظه عبور نور عكسبرداري كرد.محققان معتقدند، در صورت كاهش هزينه‌ها و امكان استفاده تجاري از اين فناوري، مردم در آينده قادر خواهند بود با استفاده از يك اسكنر و تاباندن نور به داخل ميوه و سبزيجات، از تازه بودن اين محصولات اطمينان حاصل كنند.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:36
mahnaz

Qualcomm

Qualcomm خبر از آمدن اولین تلفن هوشمند اندرویدی برخوردار از چیپست Snapdragon S4 Pro می‌دهد. سازنده این تلفن هوشمند کمپانی ال جی خواهد بود که قرار است آن را با یک پردازنده چهار هسته‌ای Krait، جدیدترین پردازنده گرافیکی Adreno 320 و قابلیت مخابراتی LTE روانه بازار کند.
 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:28
mahnaz

محققان آمريكايي موفق به توسعه مواد سخت تر از الماس شده اند كه تركيبي از دو حالت كريستالي و غير كريستالي است.يك تيم بين المللي به سرپرستي «لين وانگ» از محققان موسسه كارنگي در واشنگتن ماده جديدي كشف كرده اند كه به طور كامل كريستالي يا غير كريستالي نيست، اما از سختي كافي در برابر الماس برخوردار است.

«وانگ» خاطر نشان مي كند: اين دستاورد چيزي فراتر از كنجكاوي در آزمايشگاه است؛ نوع جديدي از ماده كربني توليد كرديم كه از لحاظ سختي و مقاومت قابل قياس با الماس است؛ درحالي كه الماس تحت فشار بسيار شديد ايجاد مي شود، اين ماده در شرايط طبيعي وجود دارد كه به معناي كاربرد عملي در طيف گسترده اي از آرايه هاي مختلف است.ماده فوق سخت از يك خوشه 60 كربني ساخته مي شود. مولكول هاي كربن به شكل توپ فوتبال اغلب به نام «باكي بال» (buckyball)‌ شناخته شده هستند. اين مولكول ها با حلال m-xylene كه براي توليد بطري هاي نوشيدني استفاده مي شوند، مخلوط شده و سپس اين تركيب در سل هاي الماس جاي مي گيرند.

همه مواد جامد به يكي از اين دو شكل وجود دارند: مانند كوارتز، آهن و الماس به صورت ساختار كريستالي و منظم هستند يا مانند شيشه و ژل ساختار غير كريستالي و بي نظم دارند؛ اما ماده جديد تركيبي از دو حالت كريستالي و غير كريستالي است، به طوري كه با اعمال فشار زياد، باكي بال ها به صورت له شده در مي آيند و حلال m-xylene‌ ساختار مستحكم و منظم خود را حفظ مي كند.

پروفسور «وندي مائو» از محققان دانشگاه استنفورد اين ماده جديد را كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده است، «هیبریداسیون کریستالی و ساختارهای آمورف در سطح اتمی» توصيف مي كند.از جمله كاربردهاي احتمالي اين ماده جديد، استفاده به عنوان پوشش محافظ يا كاربرد در مكانيك، الكترونيك و الكترومكانيك خواهد بود.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:22
mahnaz

با وجود اینکه اتو های بخار و اتوماتيک بسیار متنوعی در بازار موجود است هنوز هم عده ای هستند که اتو کشیدن لباس ها را یک کار سخت می دانند. آنها معتقد هستند که گرفتاری ها و مشغله روزمره زمانی را برای آنها فراهم نمی کند تا بتوانند آن را به امور شخصی و منزل نظیر اتو کشیدن اختصاص دهند.شرکت زيمنس یک ماشين اتو کش لباس جالب طراحی کرده است که می تواند مسئولیت اتو کردن بلوز ها و تی شرت های همه افراد خانواده را بر عهده گيرد و يکی از دغدغه های اصلی را برای همیشه حل کند. اين محصول Dressman نام دارد و به نظر می رسد که جديدترين تلاش شرکت زيمنس در طراحی و هوشمند سازی يک اتو باشد.

ظاهر آن شبیه به یک مانکن لباس است که فقط نیم تنه بالا را دارد. تنها کافی است که لباسی خشک را به تنه این مانکن بکشید و پس از 8 دقيقه اتو کشيده شده آن را تحويل بگیرید. عملکرد آن به این گونه است که پس از روشن شدن به کمک 12 برنامه اتوماتیک با توجه به جنس لباس اتو کشيدن را انجام می دهد. آب گرم در سطوح زيرين بدنه مانکن حرکت می کند، بدنه مانکن اندکی باد می کند و لباس کاملا به آن می چسبد. آب گرم در حین اتو کشيدن بخار می شود و کار پرس مرطوب لباس را انجام می دهد.

یک و نیم دقيقه دیگر آب سرد به جریان می افتد و به برنامه کار خاتمه می دهد. لباس اتو کشیده شده و خنک را جهت تحویل آماده می کند. لباس ها با جنس های ابریشم، کتان، پنبه، پشم و هر نوع الیاف غير کششی ديگر مناسب برای اتو کشيده شدن توسط این ماشين است.شرکت زيمنس ادعا می کند که این ماشين به دليل ملایم بودن دمای آب گرم آن نسبت به ديگر اتو بخار های سنتی موجود در بازار خسارت کمتری به الیاف پارچه لباس ها وارد می کند و به همین سبب عمر مفيد لباس ها بیشتر خواهد شد. همچنين با خريد این محصول 40 دقيقه زمان در هفته خالی می شود و می توان آن را برای اختصاص دادن به اموری مهم تر از اتو کشيدن لباس در نظر گرفت.

این محصول 28 کيلو گرم وزن دارد و در حال حاضر با قیمت 1689$ تنها در بازار ژاپن عرضه شده و به فروش می رسد. بلوز ها و تی شرت های زنانه و مردانه را از سايز S تا XXL برای اتو شدن به اين ماشین بسپاريد و از پوشیدن لباس هایی صاف لذت ببرید.البته قيمت بالای اين محصول ممکن است باعث شود نظر عده ای عوض شود و دیگر اتو کشيدن لباس را دغدغه ندانند. آن را به عنوان يکی از جذاب ترین کارهای منزل پیش بگیرند و با شور و شوقی هرچه تمام تر لباس های اعضای خانواده را هم برای اتو کردن پذیرا باشند!



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:15
mahnaz

محققان موفق به ساخت سبک ترین ماده جامد دنیا شده اند که امکان تولید یخچال هایی با دیوارهای نازک و عایق های ساختمانی بهتر را در پی داشته باشد.این هواژل انعطاف پذیر جدید توسط محققان مرکز تحقیقات گلن ناسا ساخته شده است.به گفته "مری آن مدور" مجری این طرح هواژل ماده ای بسیار سبک است و به آن دود جامد نیز می گویند.

هواژل های معمولی که از سیلیس های یافت شده در شن های ساحلی ساخته می شوند، شکننده هستند و به راحتی خرد می شوند اما هواژل های جدید 500 برابر محکم تر از همتایان سیلیسی خود هستند؛ تکه نازکی از آن در واقع می تواند وزن یک خودرو را تحمل کند.

می توان این هواژل را به صورت ضخیم نیز تولید کرد. نواری از این ماده آن قدر انعطاف پذیر است که گستره وسیعی از کاربردهای تجاری و صنعتی برای آن امکان پذیر است.

یک ورقه با ضخامت یک چهارم اینچ می تواند محافظتی به اندازه یک فایبرگلاس سه اینچی فراهم کند. این ویژگی می تواند دیواره های یخچال و فریزرها را بسیار نازک کرده و ظرفیت ذخیره سازی غذا را در آنها افزایش دهد.

همچنین این ماده جدید زمینه را برای تولید لباس های ابرعایق فراهم می کند که می توانند گرمای مناسب تری را نسبت به لباس های" حرارتی " رایج ایجاد کند.

این محققان با ایجاد تغییراتی در معماری درونی هواژل های سیلیسی معمولی و با ترکیب مواد پلاستیک مانند برای تقویت شبکه های سیلیس در ساختار هواژل موفق به ساخت سخت و محکم ترین هواژل ساخته شده شده اند.

نتایج این تحقیقات درنشست سالانه انجمن شیمی آمریکا درفیلادلفیا منتشر شده است.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:12
mahnaz

به نظر می رسد که بخش موبایل سونی پس از جدایی از اریکسون همچنان روزهای سختی را می گذاراند و همچنان با مشکلات دست به گریبان است. آخرین خبر هم اینکه قرار است دفتر مرکزی سونی موبایل در Lund سوئد جمع آوری شده و به توکیو ژاپن (محل دفتر مرکزی کمپانی سونی) منتقل گردد.

دفتر فعلی سونی موبایل در سوئد ارثیه ای است که سونی اریکسون برایش به جای گذاشته است. سونی می گوید که این تصمیم برای ادغام و یکپارچه سازی عمیق تر فعالیت هایش در بخش های مختلف اتخاذ شده.

این شرکت همچنین تصمیم دارد برنامه کاری، اهداف و وظایف دفاتر و امکاناتش در توکیو، پکن و لاند را بازطراحی و اصلاح کند. و به عنوان بخشی از برنامه تغییرات سونی (One Sony)، تا پایان مارس ۲۰۱۴ بیش از ۱۵ درصد نیروی کاری سونی موبایل تعدیل خواهند شد. بیشترین تعدیل در دفاتر سوئدی سونی موبایل صورت خواهد گرفت.

با توجه به تصمیمات و برنامه های اخیر سونی پس از جدایی از اریکسون، به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد حسابی دست و بال خود را جمع کرده و با حداقل ممکن تجهیزات، املاک و نیروها یک جهش و پرش بسیار بلند را در بازار شروع کند. هرچند که با نگاه بدبینانه ای می توان این تصمیمات را حرکتی رو به پایین و سقوطی تدریجی برای سونی دانست.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:10
mahnaz

همزمان با پيشرفت فناوري و توليد مواد جديد، صنايع مرتبط با آنها نيز متحول مي‌شوند.چندي پيش شركت خودروسازي نيسان ، فناوري نويني تحت عنوان «پوشش محافظ در برابر خط و خش» ارائه كرد كه با استفاده از آن هرگونه خش سطحي ايجادشده روي بدنه خودروها ترميم مي‌شود.موفقيتي كه اين فناوري نوين همراه داشته است موجب شد تا مهندسان شركت اپل از آن در بدنه تلفن‌هاي همراه iPhone نيز استفاده كنند.

اين ايده با به‌كارگيري فناوري نانو تحول بنياديني يافته است به طوري كه با استفاده از كپسول‌هاي نانويي حتي مي‌توان خش‌ها و شكاف‌هاي عميق‌تر را هم ترميم كرد، اما اكنون پژوهشگران دانشگاه فناوري آيندهوون هلند موفق به ارائه پوششي شده‌اند كه با استفاده از آن نه‌تنها اين‌گونه خش‌ها ترميم مي‌شود، بلكه صاحبان خودروها ديگر نيازي نيز به شست‌وشوي اتومبيل خود نخواهند داشت.در حالي كه پوشش‌هاي مقاوم در برابر آب يا ضدباكتري فناوري چندان جديدي نيست، اما به اين دليل كه اين‌گونه پوشش‌ها خاصيت خود را براحتي از دست مي‌دهند، كاربردشان نيز با محدوديت‌هاي زيادي همراه است.

علت نيز كاملا روشن است؛ چون دسته‌هاي مولكولي نانويي ـ كه ضد باكتري بوده يا در برابر آب مقاوم هستند ـ پس از تماس با سطوح مختلف دچار آسيب شده و از بدنه كنده مي‌شوند.آنچه محققان دانشگاه فناوري آيندهوون انجام داده‌اند برطرف‌كردن همين مشكل است. آنها پوشش نانويي موجود را به صورت دو لايه طراحي كرده‌اند.زماني كه لايه سطحي بواسطه ايجاد خراش از بين مي‌رود، گروه‌هاي نانويي موسوم به ساقه كه در لايه زيرين قرار دارند، خود را به سمت لايه سطحي مي‌رسانند تا خاصيت لايه نانويي همچنان حفظ شود.

محققان اين طرح معتقدند با استفاده از اين روش نه‌تنها پوشش نانويي نويني توليد مي‌شود كه در برابر آب از ضريب مقاومت بالايي برخوردارد، بلكه با به‌كارگيري آنها در بدنه خودروها در عين حال كه خراش‌هاي كوچك و بزرگ به صورت خودكار ترميم مي‌شود، قطرات آبي كه روي بدنه خودروها ريخته مي‌شود نيز به پايين سر خورده و چرك و كثيفي‌هاي چسبيده به بدنه را هم با خود مي‌برند. به اين ترتيب، احتمالا در آينده ديگر نيازي به شست‌وشوي خودرو در كارواش‌ها نخواهد بود. تنها كاري كه راننده بايد انجام دهد اين است كه كمي آب روي خودرويش بريزد، همين و بس!

به عقيده كارشناسان، در آينده از اين فناوري كاربردي در نمايشگر تلفن‌هاي همراه، صفحات خورشيدي و لنزهاي تماسي نيز استفاده خواهد شد.همچنين استفاده از آن در بدنه هواپيماها كاربردهاي زيادي خواهد داشت. اين پوشش خودتميزشو با زدودن ريزمواد چسبيده به بدنه هواپيما تا حد زيادي از مقاومت هوا كاسته كه نقش چشمگيري در كاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

منبع: gizmag



           
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 23:8
mahnaz
درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.