اسلایدر

خداحافظي با خاطرات دردناك
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد، امكان فراموش كردن عمدي برخي از جزئيات حوادث و خاطرات بد براي غلبه بر افسردگي و اختلال استرس پس از يك حادثه وجود دارد.حوادث ناگوار يا خاطرات دردناك تا مدت ها در ذهن فرد باقي مانده و باعث بروز افسردگي، ترس و استرس ناشي از حادثه مي شود؛ در اين زمان يادآوري خاطره با جزئيات دقيق مي تواند باعث آشفته تر شدن ذهن فرد شود.

پژوهشگران اسكاتلندي از برخي كلمات براي نشانه‌دار كردن حافظه 30 مرد و زن جوان استفاده كرده و پس از آن توانايي افراد را براي فراموش كردن لغات مورد بررسي قرار دادند.«سايما نورن» عصب شناس دانشگاه سنت اندروز و سرپرست اين تيم تحقيقاتي تأكيد مي كند: كلمات نشانه مانند «كباب» فرد را به ياد خاطراتي مثل روز تولد مي اندازد؛ برخي كلمات يادآور يك خاطره شرم آور و برخي كلمات نيز يادآور يك تجربه دردناك هستند.

براي هر يك از 24 كلمه نشانه از افراد خواسته شد كه واژه را با حداكثر جزئيات شرح دهند و پس از گذشت يك هفته همان لغت نشانه با رنگ هاي سبز و قرمز به داوطلبان نشان داده شدند؛ براي لغات سبز از افراد خواسته شد كه خاطرات را با جزئيات شرح دهند، اما براي لغات قرمز از فرد خواسته شد كه به جزئيات حادثه فكر نكند.در اين روش اگرچه كل حادثه از ذهن فرد پاك نمي شود، اما اين اجتناب از به يادآوري جزئيات مي تواند در غلبه بر استرس ناشي از حادثه موثر باشد.

«نورن» پژوهشگر اين تحقيق خاطرنشان مي كند: شما قادر به پاك كردن كل حافظه نيستيد، اما با تمرين دادن حافظه مي توانيد بخش اعظم جزئيات يك حادثه يا خاطره دردناك را فراموش كرده و ديد خود را نسبت به زندگي تغيير دهيد؛ اين امر مي‌تواند براي غلبه بر استرس و افسردگي مفيد باشد.

نتيجه اين پژوهش در مجله Experimental Psychology منتشر شده است.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 22:32
mahnaz

دیگر برای روشن کردن مکان های تاریک به برق نیاز ندارید.

به نقل از Mashabele ابزار جدیدی که به شما امکان می دهد هر مکان تاریکی را با استفاده از بلوتوث تلفن همراه خود روشن کنید.
برای استفاده از این تکنولوژی فقط به یک گوشی با قابلیت بلوتوث و همراه داشتن این لامپ نیازمندید
شارژ این دستگاه از امواج بلوتوث گوشی شما تامین می گردد.

این دستگاه برای جلوگیری از ایجاد آلاینده های زیست محیطی مربوط به تولید برق ساخته شده است.

این لامپ بلوتوثی از هم اکنون در بازارهای جهانی موجود است.



           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:44
mahnaz

ارتش آمريكا قراردادي به ارزش بيش از 21 ميليون دلار براي بالا بردن سطح امنيت آندرويد منعقد كرده است.دارپا (DARPA)، واحد تحقيقات نظامي وزارت دفاع آمريكا، قصد دارد دستگاه‌هاي آندرويدي را به ميدان جنگ‌هاي واقعي بفرستد.
اين مركز تحقيقاتي در انديشه گردآوري برنامه‌نويسان براي نوشتن برنامه‌هاي ويژه دستگاه‌هاي مبتني بر آندرويد است كه بتواند نظاميان را در جنگ ياري دهد.

به گزارش ايتنا از شماران سيستم به نقل از وي‌تري، بر اين اساس، دارپا قراردادي با شركت امنيتي Invincea منعقد كرده كه طي آن قرار است اين شركت به تعميق امنيت آندرويد بر طبق نيازهاي ارتش بپردازد.ارزش اين قرارداد ۲۱ ميليون و ۴۰۰ هزار دلار اعلام شده است.اين مبلغ طي چند سال آينده به Invincea پرداخت مي‌شود.

با گسترش تبلت‌ها و گوشي‌هاي هوشمند در دست سربازان، اين دستگاه‌ها بايد بسيار مطمئن و ايمن بوده و بتوانند در برابر خرابكاري‌هاي احتمالي دشمن كه مي‌كوشد با ترفندهاي سايبري، داده‌هاي ارزشمند نظامي و لجستيكي را شكار كند، به خوبي مقابله نمايد.

Invincea تا كنون نرم‌افزارهايي براي ايمن‌سازي تجهيزات آندرويدي كه نظاميان در افغانستان به كار مي‌برند، تهيه و ارائه كرده است.به گفته آنوپ گاش (Anup Ghosh) مدير اجرايي Invincea، چنين سرمايه‌گذاري‌هايي كه توسط دارپا و ارتش ايالات متحده صورت مي‌گيرد، از نياز مبرم به ايمن‌سازي دستگاه‌هاي موبايلي حكايت دارد.



           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 20:28
mahnaz

ساكنان شهرهاي بزرگ مي‌دانند كه در حال حاضر بزرگترين مشكل رانندگي، نه رانندگان رواني و موتورسواران بلكه يافتن يك مكان مناسب براي پارك خودرو است و اكنون محققان آمريكايي و اسپانيايي توانسته‌اند راه‌حلي براي آن پيدا كنند.

دانشمندان موسسه فناوري ماساچوست با همكار سازمان DENOKINN در اسپانيا در حال كار بر روي يك خودروي جديد هستند كه مي‌تواند خود را براي جا گرفتن در شكافهاي باريك جمع كند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 21:18
mahnaz

به زودي پزشكان قادر خواهند بود در يك روش غير تهاجمي به وسيله اشك چشم، بزاق يا ادرار ميزان قند خون بيمار را اندازه گيري كنند.«آنوراگ كومار» دانشجوي دكتري دانشگاه پوردو آمريكا نوع جديدي از حسگر زيستي طراحي كرده كه قادر است ظرف چند دقيقه با استفاده از نمونه اشك، بزاق يا ادرار ميزان قند خون را محاسبه كند.

با ابداع اين حسگر زيستي هزينه هاي انجام آزمايش به طور چشمگيري كاهش مي يابد، چرا كه بر خلاف روش متداول نيازي به فرآيندهاي مختلف يا دستگاه هاي اندازه گيري قند خون نيست.اين فناوري قادر است ميزان گلوگز خون را در غلظت كمتر از 0.3 ميكرومولار تشخيص دهد و عملكرد آن بسيار حساس تر از بيوسنسورهاي الكتروشيميايي بر پايه گرافن يا گرافيت، نانوتيوب هاي كربني و نانو ذرات فلزي است.

«كومار» خاطر نشان مي كند: بر خلاف حسگرهاي موجود كه تنها قادر به تشخيص گلوكز در خون هستند، اين حسگر جديد از هر چهار سرم مختلف انساني شامل خون، بزاق، اشك و ادرار استفاده مي كند.اين محقق كه به دنبال تجاري سازي فناوري ابداعي است، تأكيد مي كند: با تغيير آنزيم ها مي توان با استفاده از مواد نانوساختار براي اندازه گيري سطح غلظت ساير مواد شيميايي مانند مواد شيميايي دخيل در بروز آلزايمر و پاركينسون نيز استفاده كرد.

نتايج دستاورد جديد تيم تحقيقاتي دانشگاه پوردو با همكاري لابراتوار تحقيقات نيروي دريايي در مجله Advanced Functional Materials منتشر شده است.



           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 21:11
mahnaz

اطلاع دارید که کمپانی موتورولا دعوتنامه‌هایی برای مراسم معرفی محصول خود در 15 شهریور ارسال کرده. حالا یک هفته مانده به ضیافت اندرویدی موتورولا-گوگل عکس و مشخصات یکی از موبایل‌هایی که احتمالاً قرار است در کنار DROID RAZR HD معرفی شود به بیرون درز کرده. احتمال بسیار کمی هم وجود دارد که این تنها تلفنی باشد که موتورولا در مراسمش معرفی خواهد کرد، ولی بعید است.

Droid RAZR M که به نظر می‌رسد فعلاً برای اوپراتور Verizon ارائه شود دارای این مشخصات است:

- قابلیت مخابراتی 4G-LTE و پشتیبانی از اکثر شبکه‌های مخابراتی
- نمایشگر 4.3 اینچی Super AMOLED با کیفیت qHD (رزولوشن 960 در 540 پیکسل)
- پردازنده دو هسته‌ای Snapdragon S4 با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز
- 1 گیگابایت رم
- دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p، دوربین جلوی 3 مگاپیکسلی (اشتباهی صورت نگرفته، 3 مگاپیکسل!)
- حافظه داخلی 8 گیگابایتی همراه با امکان افزودن حافظه جانبی microSD تا 32 گیگابایت
- گوریلا گلس 2 برای محافظت از نمایشگر در مقابل خراشیدگی
- چیپ NFC
- اندروید 4 (باور این مورد کمی سخت است، مگر اینکه به روزرسانی سریع به اندروید 4.1 در راه باشد)
- وزنی معادل 126 گرم


           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 20:55
mahnaz

طراحان ايتاليايي سيستم آشپزخانه قابل حمل و مجهزي طراحي كرده اند كه امكان پخت غذا و شستن راحت ظروف را در فضاي باز و هنگام اردو زدن فراهم مي كند.

سيستم آشپزخانه قابل حمل Citter شامل يك كپسول كوچك مسافرتي، صفحه اجاق گاز روميزي، سينك ظرفشويي و محل قرار گرفتن ظروف است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 20:20
mahnaz

 

 

شرکت مايکروسافت پس از 25 سال، لوگوي خود را تغيير داد.

لوگوي جديد شرکت مايکروسافت متشکل از صفحه ويندوز با 4 مربع در سمت چپ و نام شرکت مايکروسافت در سمت راست پنجره با قلم segoe است.اين لوگو در آينده بسيار نزديک روي دستگاه ها و نرم افزارهاي مايکروسافت مشاهده خواهد شد.

اين تصميم مايکروسافت براي تغيير لوگو در ادامه توليد ورژن هاي مختلف ويندوز 8 که انقلابي جديد در تجارت اين شرکت را ايجاد خواهد کرد، گرفته شد.



           
شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 19:54
mahnaz

محققان يك شركت بزرگ توليد كفش‌هاي ورزشي، كفشي مخصوص بسكتباليست ها طراحي كرده اند كه با استفاده از فناوري هاي پيشرفته قادر به اندازه گيري ميزان پرش عمودي و ساير عملكردها بر اساس انتخاب ورزشكار است.كفش LeBron X نخستين نمونه از كفش هاي ورزشي با فناوري هاي پيشرفته محسوب مي شود كه از حسگرهاي داخلي براي اندازه گيري پارامترهاي مختلف از جمله تعداد گام ها و ميزان پرش عمودي استفاده مي كند.

 داده هاي جمع آوري شده توسط حسگرها به صورت لحظه‌يي به يك برنامه نرم افزاري در تلفن همراه هوشمند براي تجزيه و تحليل بيشتر ارسال مي شود و مربي مي تواند وضعيت ورزشكار را حين تمرين يا برگزاري مسابقه مورد ارزيابي قرار دهد.نمونه اصلي اين كفش با قيمت 315 دلار و نسخه ارزان تر اين محصول بدون فناوري اندازه گيري پارامترهاي مختلف به قيمت 180 دلار از اواخر ماه سپتامبر (شهريور) به بازار عرضه مي شود.



           
شنبه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:56
mahnaz

به نظر می رسد نوکیا هم نقشه هایی برای ۱۵ شهریور دارد و آن گونه که بر می آید قرار است در این روز در کنفرانسی مشترک با مایکروسافت از ۲ تلفن جدید با سیستم عامل ویندوز فون 8 پرده برداری شود.

گفته می شود تلفن های جدید از خانواده لومیا خواهند بود و فعلا با اسم های Arrow و Phi شناخته می شوند که احتمالا تا زمان معرفی این اسامی تغییر می کند. مدل Phi از سخت افزاری قدرتمند استفاده می کند و فعلا با اپراتور At&T کار می کند و جایگزین مدل های لومیا 800 و 900 خواهد شد.

بدنه آن از جنس پلی کربنات و نمایشگری خمیده و بزرگ خواهد داشت. مدل Arrow در میانه بازار قرار میگیرد و قرار است تا پایان سال میلادی به همراه یک مدل دیگر به نام Atlas وارد بازار شود.

فعلا این تمام اطلاعاتی است که می دانیم، برای دانستن معرفی رسمی این تلفن ها باید تا کنفرانس رسمی این دو شرکت در ۱۵ شهریور صبر کنیم البته احتمالا طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری از این تلفن ها در اینترنت لو خواهد رفت.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:54
mahnaz

آمازون دعوتنامه‌ها را برای یک مراسم معرفی محصول که 16 شهریور در کالیفرنیا برگزار خواهد شد، ارسال کرده است. محتمل‌ترین گزینه این مراسم معرفی کیندل فایر جدید است که شایعات زیادی حول آن شکل گرفته ولی با این حال جزئیات اندکی در دست است.

در تیر ماه بود که سایت AllThingsD به نقل از یک منبع ناشناس خبر داد که کیندل فایر جدید، از نمایشگر WXGA با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل (درست شبیه نکسوس 7) برخوردار خواهد بود، و قرار است نسبت به مدل فعلی بسیار باریک‌تر و سبک‌تر باشد.

غیر از این کلیات، خبر دیگری از برنامه‌های آمازون در دست نیست. بنابراین فقط یک راه در پیش رو داریم، صبر کردن تا 16 شهریور.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:38
mahnaz

دانشجويان دانشگاه بيرمنگام نمونه اوليه‌اي از قطار هيدروژني انگليس را طراحي كرده و با موفقيت مورد آزمايش قرار دادند.اين قطار از يك نوع پيشرانه هيبريدي با تركيبي از سلول سوخت هيبريدي و باتري‌هاي اسيدي مشابه باتري خودروها استفاده مي‌كند.

سلول سوختي از هر دو منبع براي تأمين انرژي موتورهاي مغناطيسي الكتريكي و شارژ باتري‌هاي قطار استفاده مي‌كند و قادر به حمل چهار تن بار در يك مسافت حدود سه كيلومتري است.پنج هزار ليتر سوخت هيدروژني نيز در يك باك فلزي مخصوص با فشار كم ذخيره مي‌شود و امكان افزودن دو باك كمكي براي افزايش قدرت موتور نيز وجود دارد.

دكتر «استوارت هيلمانزن» سرپرست تيم تحقيقاتي دانشكده الكترونيك و مهندسي رايانه تأكيد مي‌كند: اين لوكوموتيو هيدروژني يك نمونه پاك و ارزان قيمت از آينده قطارهاي هيدروژني است.هزينه بالاي سلول‌هاي سوختي تنها نقطه ضعف اين سيستم است كه هشت هزار و پانصد دلار اعلام شده است.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:29
mahnaz

طراحان هندي خودروي مفهومي AirPod‌ مجهز به موتور مخصوص با سوخت هواي فشرده و موتور الكتريكي ثانويه را طراحي و توليد كردند.درحالي كه بيشتر خودروسازان جهان در حال طراحي و ساخت خودروهايي با سوخت هيدروژن، بيوديزل و گاز طبيعي هستند، شركت خودروسازي «تاتا موترز» هند اقدام به ساخت خودرو با سوخت هواي فشرده كرده است.

موتور مخصوص اين خودرو با فشار هواي ذخيره شده در يك مخزن (باك) ويژه كار مي‌كند؛ مخزن هوا از طريق پمپ خارجي مشابه پمپ گاز يا در زمان حركت با موتور ثانويه پر و ترمز گرفتن نيز باعث شارژ موتور الكتريك خودرو مي‌شود.

خودروي مفهومي AirPod براي سه سرنشين طراحي شده است و با توجه به اندازه كوچك مي‌تواند براي مناطق پر جمعيت و شلوغي مانند شهرهاي هند بسيار كارآيي داشته باشد.حداكثر سرعت ميني خودرو حدود 70 كيلومتر در ساعت است.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:9
mahnaz

محققان موسسه تكنولوژي ماساچوست (MIT) موفق به طراحي سريع‌ترين دوربين جهان با قابليت عكسبرداري يك تريليون تصوير در ثانيه شدند.سرعت نور در خلأ بيش از 299 ميليون متر بر ثانيه است و عكسبرداري از لحظه عبور نور از درون يك جسم با دوربين‌هاي عكسبرداري موجود امكان پذير نيست.

محققان MIT با طراحي سريع‌ترين دوربين جهان با قابليت عكسبرداري يك تريليون تصوير در دقيقه، از لحظه عبور نور از درون يك بطري عكسبرداري كرده و با كمك اين تصاوير يك فيلم با حركات آهسته تهيه كردند كه در كنفرانس فناوري TED در ادينبورگ به نمايش در آمد.

نور ليزر در چند ميلياردم ثانيه از بخش انتهايي بطري تابيده شده و از قسمت در بطري خارج شد و در همين زمان دوربين فوق سريع از لحظه عبور نور عكسبرداري كرد.محققان معتقدند، در صورت كاهش هزينه‌ها و امكان استفاده تجاري از اين فناوري، مردم در آينده قادر خواهند بود با استفاده از يك اسكنر و تاباندن نور به داخل ميوه و سبزيجات، از تازه بودن اين محصولات اطمينان حاصل كنند.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:36
mahnaz

Qualcomm

Qualcomm خبر از آمدن اولین تلفن هوشمند اندرویدی برخوردار از چیپست Snapdragon S4 Pro می‌دهد. سازنده این تلفن هوشمند کمپانی ال جی خواهد بود که قرار است آن را با یک پردازنده چهار هسته‌ای Krait، جدیدترین پردازنده گرافیکی Adreno 320 و قابلیت مخابراتی LTE روانه بازار کند.
 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:28
mahnaz

محققان آمريكايي موفق به توسعه مواد سخت تر از الماس شده اند كه تركيبي از دو حالت كريستالي و غير كريستالي است.يك تيم بين المللي به سرپرستي «لين وانگ» از محققان موسسه كارنگي در واشنگتن ماده جديدي كشف كرده اند كه به طور كامل كريستالي يا غير كريستالي نيست، اما از سختي كافي در برابر الماس برخوردار است.

«وانگ» خاطر نشان مي كند: اين دستاورد چيزي فراتر از كنجكاوي در آزمايشگاه است؛ نوع جديدي از ماده كربني توليد كرديم كه از لحاظ سختي و مقاومت قابل قياس با الماس است؛ درحالي كه الماس تحت فشار بسيار شديد ايجاد مي شود، اين ماده در شرايط طبيعي وجود دارد كه به معناي كاربرد عملي در طيف گسترده اي از آرايه هاي مختلف است.ماده فوق سخت از يك خوشه 60 كربني ساخته مي شود. مولكول هاي كربن به شكل توپ فوتبال اغلب به نام «باكي بال» (buckyball)‌ شناخته شده هستند. اين مولكول ها با حلال m-xylene كه براي توليد بطري هاي نوشيدني استفاده مي شوند، مخلوط شده و سپس اين تركيب در سل هاي الماس جاي مي گيرند.

همه مواد جامد به يكي از اين دو شكل وجود دارند: مانند كوارتز، آهن و الماس به صورت ساختار كريستالي و منظم هستند يا مانند شيشه و ژل ساختار غير كريستالي و بي نظم دارند؛ اما ماده جديد تركيبي از دو حالت كريستالي و غير كريستالي است، به طوري كه با اعمال فشار زياد، باكي بال ها به صورت له شده در مي آيند و حلال m-xylene‌ ساختار مستحكم و منظم خود را حفظ مي كند.

پروفسور «وندي مائو» از محققان دانشگاه استنفورد اين ماده جديد را كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده است، «هیبریداسیون کریستالی و ساختارهای آمورف در سطح اتمی» توصيف مي كند.از جمله كاربردهاي احتمالي اين ماده جديد، استفاده به عنوان پوشش محافظ يا كاربرد در مكانيك، الكترونيك و الكترومكانيك خواهد بود.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:22
mahnaz

با وجود اینکه اتو های بخار و اتوماتيک بسیار متنوعی در بازار موجود است هنوز هم عده ای هستند که اتو کشیدن لباس ها را یک کار سخت می دانند. آنها معتقد هستند که گرفتاری ها و مشغله روزمره زمانی را برای آنها فراهم نمی کند تا بتوانند آن را به امور شخصی و منزل نظیر اتو کشیدن اختصاص دهند.شرکت زيمنس یک ماشين اتو کش لباس جالب طراحی کرده است که می تواند مسئولیت اتو کردن بلوز ها و تی شرت های همه افراد خانواده را بر عهده گيرد و يکی از دغدغه های اصلی را برای همیشه حل کند. اين محصول Dressman نام دارد و به نظر می رسد که جديدترين تلاش شرکت زيمنس در طراحی و هوشمند سازی يک اتو باشد.

ظاهر آن شبیه به یک مانکن لباس است که فقط نیم تنه بالا را دارد. تنها کافی است که لباسی خشک را به تنه این مانکن بکشید و پس از 8 دقيقه اتو کشيده شده آن را تحويل بگیرید. عملکرد آن به این گونه است که پس از روشن شدن به کمک 12 برنامه اتوماتیک با توجه به جنس لباس اتو کشيدن را انجام می دهد. آب گرم در سطوح زيرين بدنه مانکن حرکت می کند، بدنه مانکن اندکی باد می کند و لباس کاملا به آن می چسبد. آب گرم در حین اتو کشيدن بخار می شود و کار پرس مرطوب لباس را انجام می دهد.

یک و نیم دقيقه دیگر آب سرد به جریان می افتد و به برنامه کار خاتمه می دهد. لباس اتو کشیده شده و خنک را جهت تحویل آماده می کند. لباس ها با جنس های ابریشم، کتان، پنبه، پشم و هر نوع الیاف غير کششی ديگر مناسب برای اتو کشيده شدن توسط این ماشين است.شرکت زيمنس ادعا می کند که این ماشين به دليل ملایم بودن دمای آب گرم آن نسبت به ديگر اتو بخار های سنتی موجود در بازار خسارت کمتری به الیاف پارچه لباس ها وارد می کند و به همین سبب عمر مفيد لباس ها بیشتر خواهد شد. همچنين با خريد این محصول 40 دقيقه زمان در هفته خالی می شود و می توان آن را برای اختصاص دادن به اموری مهم تر از اتو کشيدن لباس در نظر گرفت.

این محصول 28 کيلو گرم وزن دارد و در حال حاضر با قیمت 1689$ تنها در بازار ژاپن عرضه شده و به فروش می رسد. بلوز ها و تی شرت های زنانه و مردانه را از سايز S تا XXL برای اتو شدن به اين ماشین بسپاريد و از پوشیدن لباس هایی صاف لذت ببرید.البته قيمت بالای اين محصول ممکن است باعث شود نظر عده ای عوض شود و دیگر اتو کشيدن لباس را دغدغه ندانند. آن را به عنوان يکی از جذاب ترین کارهای منزل پیش بگیرند و با شور و شوقی هرچه تمام تر لباس های اعضای خانواده را هم برای اتو کردن پذیرا باشند!



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:15
mahnaz

محققان موفق به ساخت سبک ترین ماده جامد دنیا شده اند که امکان تولید یخچال هایی با دیوارهای نازک و عایق های ساختمانی بهتر را در پی داشته باشد.این هواژل انعطاف پذیر جدید توسط محققان مرکز تحقیقات گلن ناسا ساخته شده است.به گفته "مری آن مدور" مجری این طرح هواژل ماده ای بسیار سبک است و به آن دود جامد نیز می گویند.

هواژل های معمولی که از سیلیس های یافت شده در شن های ساحلی ساخته می شوند، شکننده هستند و به راحتی خرد می شوند اما هواژل های جدید 500 برابر محکم تر از همتایان سیلیسی خود هستند؛ تکه نازکی از آن در واقع می تواند وزن یک خودرو را تحمل کند.

می توان این هواژل را به صورت ضخیم نیز تولید کرد. نواری از این ماده آن قدر انعطاف پذیر است که گستره وسیعی از کاربردهای تجاری و صنعتی برای آن امکان پذیر است.

یک ورقه با ضخامت یک چهارم اینچ می تواند محافظتی به اندازه یک فایبرگلاس سه اینچی فراهم کند. این ویژگی می تواند دیواره های یخچال و فریزرها را بسیار نازک کرده و ظرفیت ذخیره سازی غذا را در آنها افزایش دهد.

همچنین این ماده جدید زمینه را برای تولید لباس های ابرعایق فراهم می کند که می توانند گرمای مناسب تری را نسبت به لباس های" حرارتی " رایج ایجاد کند.

این محققان با ایجاد تغییراتی در معماری درونی هواژل های سیلیسی معمولی و با ترکیب مواد پلاستیک مانند برای تقویت شبکه های سیلیس در ساختار هواژل موفق به ساخت سخت و محکم ترین هواژل ساخته شده شده اند.

نتایج این تحقیقات درنشست سالانه انجمن شیمی آمریکا درفیلادلفیا منتشر شده است.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:12
mahnaz

به نظر می رسد که بخش موبایل سونی پس از جدایی از اریکسون همچنان روزهای سختی را می گذاراند و همچنان با مشکلات دست به گریبان است. آخرین خبر هم اینکه قرار است دفتر مرکزی سونی موبایل در Lund سوئد جمع آوری شده و به توکیو ژاپن (محل دفتر مرکزی کمپانی سونی) منتقل گردد.

دفتر فعلی سونی موبایل در سوئد ارثیه ای است که سونی اریکسون برایش به جای گذاشته است. سونی می گوید که این تصمیم برای ادغام و یکپارچه سازی عمیق تر فعالیت هایش در بخش های مختلف اتخاذ شده.

این شرکت همچنین تصمیم دارد برنامه کاری، اهداف و وظایف دفاتر و امکاناتش در توکیو، پکن و لاند را بازطراحی و اصلاح کند. و به عنوان بخشی از برنامه تغییرات سونی (One Sony)، تا پایان مارس ۲۰۱۴ بیش از ۱۵ درصد نیروی کاری سونی موبایل تعدیل خواهند شد. بیشترین تعدیل در دفاتر سوئدی سونی موبایل صورت خواهد گرفت.

با توجه به تصمیمات و برنامه های اخیر سونی پس از جدایی از اریکسون، به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد حسابی دست و بال خود را جمع کرده و با حداقل ممکن تجهیزات، املاک و نیروها یک جهش و پرش بسیار بلند را در بازار شروع کند. هرچند که با نگاه بدبینانه ای می توان این تصمیمات را حرکتی رو به پایین و سقوطی تدریجی برای سونی دانست.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:10
mahnaz

همزمان با پيشرفت فناوري و توليد مواد جديد، صنايع مرتبط با آنها نيز متحول مي‌شوند.چندي پيش شركت خودروسازي نيسان ، فناوري نويني تحت عنوان «پوشش محافظ در برابر خط و خش» ارائه كرد كه با استفاده از آن هرگونه خش سطحي ايجادشده روي بدنه خودروها ترميم مي‌شود.موفقيتي كه اين فناوري نوين همراه داشته است موجب شد تا مهندسان شركت اپل از آن در بدنه تلفن‌هاي همراه iPhone نيز استفاده كنند.

اين ايده با به‌كارگيري فناوري نانو تحول بنياديني يافته است به طوري كه با استفاده از كپسول‌هاي نانويي حتي مي‌توان خش‌ها و شكاف‌هاي عميق‌تر را هم ترميم كرد، اما اكنون پژوهشگران دانشگاه فناوري آيندهوون هلند موفق به ارائه پوششي شده‌اند كه با استفاده از آن نه‌تنها اين‌گونه خش‌ها ترميم مي‌شود، بلكه صاحبان خودروها ديگر نيازي نيز به شست‌وشوي اتومبيل خود نخواهند داشت.در حالي كه پوشش‌هاي مقاوم در برابر آب يا ضدباكتري فناوري چندان جديدي نيست، اما به اين دليل كه اين‌گونه پوشش‌ها خاصيت خود را براحتي از دست مي‌دهند، كاربردشان نيز با محدوديت‌هاي زيادي همراه است.

علت نيز كاملا روشن است؛ چون دسته‌هاي مولكولي نانويي ـ كه ضد باكتري بوده يا در برابر آب مقاوم هستند ـ پس از تماس با سطوح مختلف دچار آسيب شده و از بدنه كنده مي‌شوند.آنچه محققان دانشگاه فناوري آيندهوون انجام داده‌اند برطرف‌كردن همين مشكل است. آنها پوشش نانويي موجود را به صورت دو لايه طراحي كرده‌اند.زماني كه لايه سطحي بواسطه ايجاد خراش از بين مي‌رود، گروه‌هاي نانويي موسوم به ساقه كه در لايه زيرين قرار دارند، خود را به سمت لايه سطحي مي‌رسانند تا خاصيت لايه نانويي همچنان حفظ شود.

محققان اين طرح معتقدند با استفاده از اين روش نه‌تنها پوشش نانويي نويني توليد مي‌شود كه در برابر آب از ضريب مقاومت بالايي برخوردارد، بلكه با به‌كارگيري آنها در بدنه خودروها در عين حال كه خراش‌هاي كوچك و بزرگ به صورت خودكار ترميم مي‌شود، قطرات آبي كه روي بدنه خودروها ريخته مي‌شود نيز به پايين سر خورده و چرك و كثيفي‌هاي چسبيده به بدنه را هم با خود مي‌برند. به اين ترتيب، احتمالا در آينده ديگر نيازي به شست‌وشوي خودرو در كارواش‌ها نخواهد بود. تنها كاري كه راننده بايد انجام دهد اين است كه كمي آب روي خودرويش بريزد، همين و بس!

به عقيده كارشناسان، در آينده از اين فناوري كاربردي در نمايشگر تلفن‌هاي همراه، صفحات خورشيدي و لنزهاي تماسي نيز استفاده خواهد شد.همچنين استفاده از آن در بدنه هواپيماها كاربردهاي زيادي خواهد داشت. اين پوشش خودتميزشو با زدودن ريزمواد چسبيده به بدنه هواپيما تا حد زيادي از مقاومت هوا كاسته كه نقش چشمگيري در كاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

منبع: gizmag



           
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 23:8
mahnaz

Acer Liquid Gallant

ایسر قصد دارد قبل از شروع نمایشگاه IFA 2012 در هفته آینده، دو تلفن هوشمند جدیدش را با اندروید بستنی حصیری روانه بازار کند. Liquid Gallant که در دو مدل، یکی معمولی و دیگری دو سیم کارته روانه بازار خواهد شد از پردازنده مدیا تِک MT6575 یک گیگاهرتزی، رم یک گیگابایتی، نمایشگر لمسی خازنی qHD با اندازه 4.3 اینچ، دوربین 5 مگاپیکسل، باطری 1500 میلی‌آمپر، بلوتوث نسخه 3.0 + EDR و وای-فای برخوردار است و از شبکه‌های GSM و 3G پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی آن هم 4 گیگابایت خواهد بود که با استفاده از میکرواس دی می‌توان تا سقف 32 گیگابایت در کنارش افزود.

مشخصات این دو تلفن هوشمند باعث می‌شود که به داشتن قیمتی معتدل برای آنها امیدوار باشیم. قیمتی در حدود 230 دلار برای نسخه تک سیم کارت پیش‌بینی شده ولی از قیمت نسخه دیگر هنوز خبری در دست نیست. نسخه دو سیم کارته در شهریور عرضه می‌شود و بلافاصله به دنبالش برادر کوچکتر خواهد آمد. قرار است هر دو مدل در رنگ‌های Gentle Black و Ceramic White ارائه شوند.



           
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 22:38
mahnaz

دانشمندان علوم رایانه در دانشگاه بیرمنگهام انگلیس الگوریتم یا فرمولی ابداع کرده اند که می تواند با تحلیل اطلاعات بر روی تلفن همراه، حرکات آینده افراد را پیش بینی کند.این گروه موفق شدند موقعیت های آینده را با حاشیه خطای 60 فوت پیش بینی کنند که این امر ترس از تجاوز به حریم خصوصی را دامن زده است.دانش پژوهان داده های یک فرد و نزدیک ترین شبکه اجتماعی آنها را برای پیش بینی موقعیت آتی یک فرد بر اساس مکان و منطقه ای که پیش تر مراجعه کرده بود و همچنین فراوانی تماس رد و بدل شده بین این افراد، مقایسه کردند.

در این مطالعه از داده های تلفن همراه یک گروه 200 نفره در شهری در نزدیکی لوزان سوئیس استفاده کردند.دکتر میکرو موسولسی مجری این تحقیقات، گفت: اطلاعاتی که به واسطه تلفن همراه به دست آمد یک منبع جذاب از داده ها درباره رفتار افراد تلقی می شود.وی افزود: این فرمول منعکس کننده جمعیت کلی نیست و می تواند در شهرهایی که حرکات مردم هماهنگ تر است دقیق تر باشد.

اگرچه این کاربرد می تواند کمک بزرگی برای شرکت های تجاری باشد و ممکن است اجرای آن قانونی شود، اما گروه هایی مانند "بیگ برادر واچ" بیم دارند که این امر تجاوز به حریم خصوصی را در پی داشته باشد.محققان امیدوارند الگوریتم آنها بتواند در پیش بینی موقعیت آتی رویدادهای جنایی، به یاری نیروهای پلیس بیاید.



           
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 22:14
mahnaz

ويل پاول برنامه‌ريز رايانه با الهام از طرح Project Glass، نمونه اوليه يك سيستم ترجمه واقعي را طراحي كرده است.اين عينك به كلام گوش مي‌دهد و آن را به يكي از 37 زبان ترجمه مي‌كند، سپس متن حاصله را در شكل زيرنويس مستقيماً بر روي عينك كاربر نمايش مي‌دهد.

يك ميكروفون بلوتوثي، سيگنال صوتي را دريافت كرده و آن را جهت ارائه يك خوراك صوتي تميز و فارغ از سر و صدا به يك تبلت يا گوشي هوشمند متصل مي‌كند. سيگنال سپس به سرويس Microsoft Translator ارسال مي‌شود. اين سرويس، زبان خارجي را شناسايي كرده و آن را به زبان مقصد انتخاب شده مي‌نويسد. در نهايت، متن ترجمه شده بر روي نيمه پاييني عينك‌ نمايش داده مي‌شود كه به طور موثر زيرنويس‌هاي زمان واقعي براي مكالمه به يك زبان خارجي را ارائه مي‌دهد.

برق رابط زيرنويس‌ و نمايشگر تلويزيوني (يك جزء غيرضروري مورد كاربرد در يك دمو جهت نمايش متن تمامي مكالمه) توسط دو واحد Raspberry Pi تامين مي‌شود. اين دو واحد رايانه‌هاي تك بورد با سايز كارت اعتباري هستند كه بهاي هر يك 35 دلار امريكا عنوان شده است.سيستم حاصل كاملاً پاسخگر بوده اگرچه ممكن است اندكي براي كاربردهاي زمان واقعي كند باشد. قسمت اعظم تاخير در زيرنويس‌ها ناشي از زمان مورد نياز سرور براي پردازش اطلاعات است و به گفته پاول، پنهان كردن معمول‌ترين عبارات از ميزان اين مشكل كاسته اما آن را برطرف نكرده است.

عينك واقعيت افزوده 1200 Vuzix Star كه پاول در اين پروژه به كار برده، همانند صفحه نمايش بالاي سر خلبان كاملاً شفاف است و بهاي آن‌ چهار دلار و 999 سنت اعلام شده است.كيفيت ترجمه ممكن است در صورتي كه مخاطب هدست خود (يا يك جفت عينك ثانوي) را نپوشد، تحت تاثير مضاعف قرار گيرد.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:25
mahnaz


شرکت پاناسونیک تصمیم گرفته لوازم خانگی اش را هوشمند تر کند و از ماه آینده مدل های مختلفی از لوازم خانگی را به همراه اپلیکیشن مخصوص آنها وارد بازار خواهد کرد. این لوازم خانگی طیف وسیعی از محصولات را شامل می شوند. از تهویه های خانگی گرفته تا یخچال و لوازم آشپزخانه.

اپلیکیشن این لوازم خانگی روی تلفن اندرویدی یا آی او اس نصب می شود و می توانید کنترل‌ آنها را از طریق اپلیکیشن انجام دهید. در کنار آن اطلاعات مصرف انرژی نیز به شما نمایش داده خواهد شد. این لوازم خانگی به ان اف سی نیز مجهز اند و می توانید کار برنامه ریزی آنها را از طریق تلفن هوشمندتان انجام دهید.

پاناسونیک می گوید حتی لوازم خانگی کوچک مانند دستگاه فشار خون جدید این شرکت هم به این امکان تجهیز می شود. یک سرویس ابری هم برای کنترل لوازم خانگی پاناسونیک ایجاد شده که مشکلات و گزارش های دستگاه ها را برای این شرکت ارسال می کند. برای مثال در صورت بروز مشکل در ماشین ظرفشویی، دستگاه به پاناسونیک از طریق سرویس ابری اطلاع میدهد! در کنار آن اگر از دستگاه فشار خون استفاده کنید هر بار فشار خون شما در حساب ابری تان ذخیره می شود و می توانید گزارش فشار خون خودتان را در طی چند ماه گذشته ببینید. یک کاربرد خوب دیگر این است که یکی از آنها را به مادر بزرگ هدیه دهید و فشار خون او را از راه دور تحت نظر داشته باشید.

این لوازم جدید و دوست داشتنی از ۴ مهر ماه برای ژاپنی ها وارد بازار می شود و آنها می توانند حس بیشتری از زندگی در آینده داشته باشند. اما برای بقیه کشور ها احتمالا باید چند ماه بیشتر صبر کرد.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:22
mahnaz

اگر از کاربران علاقمند سرویس اشتراک تصاویر ایسنتاگرام باشید، این قاب عکس دیجیتال برای شما است. یک قاب ۶.۵ اینچی که مخصوص نمایش تصاویر ایسنتاگرام ساخته شده. از آنجایی که نمایشگر قاب هم لمسی است، می توانید با تپ کردن روی آن بین تصاویر حرکت کنید و قادر هستید که فیدهای مختلف کاربران را با آن دنبال کنید.

این قاب عکس از سیستم عامل اندروید استفاده و با ۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۲۵۶ مگابایت رم کار می کند. وای-فای آن نیز به صورت مستقیم به اینترنت متصل شده و جدیدترین تصاویر را به شما نشان می دهد.

این قاب فعلا به صورت یک طرح در سایت kickstarterقرار گرفته و اگر موفق شود بودجه لازم را فراهم کند، با قیمتی بین ۹۹ تا ۱۵۰ دلار وارد بازار خواهد شد.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:18
mahnaz

 

یک شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا اعلام کرد که فروش تلفنهای همراه در سه ماهه دوم سال 2012 کاهش 2.3 درصدی داشته اما فروش تلفنهای هوشمند به 42.7 درصد افزایش یافته است.فروش تلفنهای هوشمند افزایش چشمگیری یافته و مدل گلکسی S3 سامسونگ در صدر این گروه قرار دارد، فروش تلفنهای همراه به کاربرها به 419 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال 2012 رسیده است درحالی که تلفنهای هوشمند 36.7 درصد از فروش کلی تلفنهای همراه را تشکیل می دهند.

آنشول گاپتا تحلیلگر تحقیقاتی ارشد در گارتنر اظهار داشت: تقاضای خرید در سه ماهه دوم سال 2012 کاهش یافته است. فضای اقتصادی چالش برانگیز و به تعویق انداختن به روز سازیها توسط کاربر تقاضای خرید را در بازار کاهش داده است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:7
mahnaz

امروز افزایش سهام شرکت اپل سبب شد که این شرکت به ارزش ۶۲۱.۶۴ میلیارد دلار برسد و این عدد سبب می شود که اپل رکورد با ارزش ترین شرکت تاریخ را از آن خود کند.

با این رکورد، اپل که در حال حاضر با ارزش ترین شرکت جهان به حساب می آید از شرکت نفتی Exxon Mobil بیش از ۵۳ درصد بزرگ تر است.

پیش از این رکورد با ارزش ترین شرکت جهان متعلق به مایکروسافت بود که در سال ۱۹۹۹ به ارزش ۶۲۰ میلیارد دلار رسیده بود. هرچند افت این شرکت سبب شده که مایکروسافت حالا ۲۵۷ میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

نزدیک بودن معرفی آیفون 5 و پیش بینی فروش بسیار بالای آن سبب شده که سهام اپل رشد کند. در عین حال کارشناس ها پیش بینی می کنند این رشد همچنان ادامه داشته باشد.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 23:14
mahnaz

محققان دانشگاه آكرون با الهام از پاهاي مارمولك خانگي در نظر دارند چسب‌هاي مصنوعي بسازند كه بر روي سطح‌هاي مرطوب نيز بچسبد.كف پاهاي مارمولك خانگي آن را قادر مي‌كند كه به سطح‌هاي عمودي بچسبد.چنان‌چه يك قطره آب را بر روي كف پاي اين خزنده قرار دهيم، آن را دفع مي‌كند. اين خاصيت ضد خيس شدن به اين موجود كمك مي‌كند كه در آب‌وهواي باراني حاره‌يي به آساني مانور دهد و در بارندگي زياد مناطق استوايي از درخت سقوط ‌نكند.

تيم تحقيقاتي اميدوار است از اين كشف جهت خلق نوعي ماده مصنوعي استفاده كند كه قادر به چسبيدن در محيط‌هاي مرطوب از جمله درون بدن انسان براي فرايندهاي جراحي باشد.پيشتر پس از مطالعه دقيق موهاي ريز واقع در كف پاي مارمولك خانگي كه آن را قادر به چسبيدن به سطوح مي‌كند، دانشمندان نوعي چسب مصنوعي خشك ابداع كرده بودند كه از نانوتيوب‌هاي كربن ساخته شده بود.

اين محققان در نظر دارند كه مطالعات بيشتري را روي مارمولك‌ها در زيستگاه‌‌هاي طبيعي‌شان و شبيه‌سازي رفتار آن‌ها در شرايط آزمايشگاهي صورت دهند.آن‌ها مكانيزم‌هاي جذب و دفع، عادت‌هاي اين موجودات در محيط‌هاي مرطوب و ساير مولفه‌هايي كه آن‌‌ها را قادر به چسبيدن به سطوحي از جمله درختان حين بارندگي مي‌كند، را بررسي خواهند كرد.

نتايج اين تحقيق در «The Journal of Experimental Biology» انتشار يافت.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 23:7
mahnaz

شرکت کانادایی City Labs موفق به تولید باتری بتاولتائیک نانوتریتیوم شده که می تواند بیش از 20 سال انرژی مورد نیاز حسگرها و ابزارهای میکروالکترونیک را تأمین کند. توان خروجی این باتری کوچک در حد نانووات است.در شرایطی که نصب ابزارهای میکروالکترونیک پرهزینه، دشوار و خطرناک است، کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقمند به تعویض مرتب باتری مورد استفاده این ابزارها باشد.به نظر می‌رسد کارشناسان شرکت کانادایی City Labs با تولید و تجاری‌سازی باتری بتاولتائیک کوچک NanoTritiumکه به کمک عنصر رادیواکتیو خود می‌تواند بیش از 20 سال انرژی مورد نیاز این ابزارها را با توانی در حد نانووات تهیه کند، این مشکل را برای همیشه حل کرده‌اند.

به رغم ادعای دکتر اکتاویوس (مرد عنکبوتی 2) اندکی بیش از 11 کیلوگرم تریتیوم - ایزوتوپ رادیواکتیو هیدروژن – در دنیای ما وجود دارد. این ماده که می‌تواند به طور طبیعی در جو بالای زمین تشکیل شود، در رآکتورهای هسته‌ای نیز به شکل تجاری تولید شده و در محصولات متعددی مانند ساعت‌های مچی شبرنگ، ابزارهای اندازه‌گیری و رنگ‌های شبرنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.علاوه بر این تریتیوم می‌تواند در باتری‌های بتاولتائیک و به عنوان یک منبع انرژی که به آرامی انرژی اندک مورد نیاز ابزارهای کوچک الکترونیکی را طی سال‌ها می‌تواند تأمین کند، به کار گرفته شود.

مطابق اعلام آژانس حفاظت محیط‌زیست نیمه عمر تریتیوم 12.3 سال است و مدل P100a نانو تریتیوم بتاولتائیک که توسط City Labs تولید شده می‌تواند انرژی مورد نیاز ابزارهای میکروالکترونیک کم‌مصرف و حسگرها را برای بیش از 20 سال تأمین کند. در این باتری از تریتیوم جامد استفاده شده و فضای داخلی آن کاملا آب‌بندی شده است.به گزارش گیزمگ، آزمون‌های مستقلی که توسط لاکهید مارتین انجام شده نشان می‌دهد این فناوری می‌تواند در برابر طیف وسیعی از تغییرات دمایی محیط دوام بیاورد.این باتری‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند دمای بین منفی 50 درجه سانتیگراد تا حدود 150 درجه سانتیگراد را تحمل کنند، در مقابل ارتعاش شدید و ارتفاع بالا نیز مقاوم هستند.

به دلیل این مقاومت بالا، فناوری معرفی شده توسط City Labs می‌تواند در تولید ابزارهای الکترونیک و قطعات متعددی مانند حسگرهای فشار و دمای محیط، حسگرهای هوشمند، ایمپلنت‌های مورد استفاده در پزشکی، ابزارهای شارژ آرام باتری‌های لیتیوم، کاوشگرهای مورد استفاده در اعماق آب، ساعت‌های سیلیکونی، ابزارهای الکترونیک مورد استفاده در حفاری‌های نفتی در اعماق دریا و پردازنده‌هایی که نیاز به انرژی اندکی دارند مورد استفاده قرار بگیرد.این شرکت به تازگی موفق شده مجوز تولید و ساخت این باتری بتاولتائیک را که اولین نمونه مورد استفاده توسط مصرف‌کنندگان عام -کسانی که برای استفاده از مواد رادیواکتیو آموزش ندیده یا مجوزهای لازم را ندارند – است، دریافت کند.

مطابق اعلام City Labs این محصول از 6 تا 8 هفته دیگر وارد بازار خواهد شد و قیمت آن حدود 1000 دلار خواهد بود. احتمالا در آینده این قیمت کاهش خواهد یافت یا به توان خروجی این باتری‌های کوچک اضافه خواهد شد.توان فعلی که این باتری‌ها تولید می‌کنند در حد نانووات است؛ اما این شرکت روی نمونه‌هایی با توان خروجی بیشتر که می‌توانند مجموعه‌ای از باتری‌های بتاولتائیک با توان چندین میکرووات باشند و در نهایت باتری بزرگتری با توانی خروجی در حد میلی‌وات را تشکیل خواهند داد، کار می‌کند.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 22:49
mahnaz

 

دانشمندان دانشگاه هارواد با الهام از اختاپوس و برخی موجودات دریایی اقدام به ساخت رباتی از جنس پلاستیک کرده که می تواند تغییر رنگ بدهد تا خود را پنهان کرده و یا حضور خود را اعلام کند.

دانشمندان دانشگاه هاروارد یک ربات انعطاف پذیر از پلاستیک قابل ارتجاع و پلاستیک سیلیکونی ساخته اند که با استفاده از نیروی هوای فشرده شده در داخل و خارج شبکه های کوچک متعددی که در اعضای آن وجود دارد حرکت می کند و تغییر رنگ می دهد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:22
mahnaz

 

محققان با آزمايش روي موش‌ها دريافته‌اند اين خطا باعث مي‌شود سلول‌هاي مغزي سريع‌تر در جاي خود قرار گرفته و در نتيجه اتصالات بيشتري بين سلول‌هاي مغز موش به‌وجود آيد.هر سلول هنگام فرآيند تقسيم سلولي در ابتدا کل ژنوم خود را کپي مي‌کند. طي اين فرآيند ممکن است خطاهايي رخ دهد.سلول معمولا اين خطا‌ها را در دي.ان.اي برطرف مي‌کند. در صورت عدم تصحيح، اين خطاها به تغييرات دائمي به‌نام جهش تبديل مي‌شوند که گاهي مفيد و گاهي هم مضر هستند. البته معمولا اين جهش‌ها بي‌ضررند.يکي از انواع خطاها تکرار يا داپليکيشن نام دارد.اين خطا زماني رخ مي‌دهد که دستگاه کپي دي.ان.اي به اشتباه بخشي از ژنوم را دو بار کپي مي‌کند.نسخه دوم کپي شده ممکن است در کپي‌برداري‌هاي آينده طي فرآيند تقسيم سلولي تغيير کند.

محققان با اسکن (پيمايش) ژنوم‌هاي انسان به‌دنبال چنين تکرارهايي بوده و دريافتند بسياري از اين تکرارها در شکل‌گيري مغز ما نقش داشته‌اند.دکتر فرانک پاِلئوکس، عضو انستيتو تحقيقاتي اِسکريپس در کاليفرنيا مي‌گويد: حدود 30 ژن در انسان وجود دارد که به‌طور انتخابي تکرار شده‌اند و اين يافته‌ها بخشي از جديدترين يافته‌هاي ما در علوم ژنوميک است.يک کپي اضافه از ژن مي‌تواند موجب تکامل و شکل‌گيري عملکردي اضافه در بدن ما شود. وجود اين ژن اضافه مانند نسخه اصلي ضروري نيست، بنابراين مي‌تواند بدون آسيب رساندن به عضوي تغييراتي روي آن ايجاد کند.

در تحقيقات انجام شده محققان يک ژن خاص به‌نام SRGAP2 را مورد مطالعه قرار دادند، زيرا فکر مي‌کردند اين ژن حداقل دوبار در طول دوره تکامل انسان تکرار شده است. اولين بار حدود 3.5 ميليون سال قبل و بار دوم حدود 2.5 ميليون سال قبل.به‌نظر مي‌رسد در بار دوم، تکرار به‌شکل ناقص (نصفه و نيمه) انجام شده و تنها بخشي از ژن تکرار شده باشد. محققان فکر مي‌کنند اين ژن تا حدي با نسخه اصلي .SRGAP2 و اجداديش تداخل عملکرد داشته است.محققان با اضافه کردن اين کپي ناقص به ژنوم موش مشاهده کردند مهاجرت سلول‌هاي مغزي به محل قرار گرفتنشان در طول شکل‌گيري مغز سرعت گرفته و اين موضوع سازماندهي مغز را کارآمدتر مي‌کند.

به‌نظر مي‌رسيد سلول‌هاي به‌وجود آمده در نتيجه نسخه تکرار شده ناقص، داراي بـــرآمدگي‌هاي بيشتري در محل اتصال با ديگر سلول‌هاي مغزي هستند. اين خصوصيت آنها را بيش از پيش شبيه سلول‌هاي مغز انسان مي‌ساخت.جالب‌تر اين‌که به‌نظر مي‌رسد سر و کله اين نسخه ناقص درست در زمان استرالوپيتکوس‌هاي منقرض شده که براي گونه هومو کارگري مي‌کردند، پيدا شده است و آنچنان‌ که مي‌دانيم پس از هومو انسان‌هاي مدرن امروزي ظهور کردند.همچنين اين دوره به زماني برمي‌گردد که مغز اجداد ما شروع به گسترش کرد و به احتمال زياد تغييرات چشمگيري در توانايي‌هاي شناختي ظهور کرد.

منبع: discovery



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:20
mahnaz

پژوهشگران با استفاده از اسكن مغزي، قدرت ضربات مشت رزمي‌كاران را رمزگشايي كرده و دريافتند، شدت و قدرت ضربات مشت، ارتباطي به قدرت عضلاني نداشته و وارد كردن چنين ضرباتي به ساختار سيستم عصبي مغز مرتبط است.بسياري بر اين عقيده هستند كه قدرت يك رزمي كار مانند «بروس لي» به عضلات قوي ورزشكار وابسته است؛ اما تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه در حقيقت توانايي عضلات براي وارد كردن چنين ضربات قوي مشت توسط ناحيه‌اي در مغز كنترل مي‌شود.

پژوهشگران كالج سلطنتي لندن با انجام اسكن مغزي، تفاوت در ساختار عصبي مغز 12 قهرمان كاراته به كمربند مشكي و 14 سال سابقه حرفه اي را با 12 ورزشكار همسال و غير حرفه‌اي مورد مقايسه قرار دادند.اسكن مغزي بر روي دو گروه، ساختار ميكروسكوپي متفاوت را در برخي مناطق مغز نشان مي‌دهد و اين تفاوت در قشر سفيد مغز در بخشي به نام مخچه و قشر پره موتور كه مسؤول كنترل حركات هستند، روي مي دهد.

دكتر «اد رابرتز» سرپرست تيم تحقيقاتي تأكيد مي‌كند: كاراته كاران با كمربند مشكي قادر به انجام حركات هماهنگ و پي در پي ضربات مشت هستند؛ درحالي كه ورزشكاران مبتدي از اين توانايي برخوردار نيستند و به نظر مي رسد كه اين توانايي به اتصالات عصبي در مخچه مرتبط است كه باعث ايجاد هماهنگي دقيق حركات دست و تنه مي‌شود.نتيجه اين پژوهش در مجله Cerebral Cortex منتشر شده است.



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 22:44
mahnaz

ممکن است به زودی،‌ گیاهان آپارتمانی جای کنترل‌های پلاستیکی و صفحه کلیدهای اضافی را بگیرند.کافی است گیاه خود را به شکل خاصی نوازش کنید تا صدای تلویزیون بلندتر شود یا دمای خانه خنک‌تر. حتی می‌توانید آن را وارد بازی خود کنید!بسیاری از مردم در خانه‌های خود از انواع و اقسام گیاهان نگهداری می‌کنند. برخی، به غیر از رسیدگی به گیاهان خود،‌ دوست دارند با آن‌ها صحبت هم بکنند.

اما اگر به شما بگویند که می‌توانید با لمس گیاه خود، ‌ابزار‌های الکترونیکی خانه را روشن یا خاموش کنید، چه فکر می‌کنید؟ در واقع شاید این امکان چندان هم دور نباشد.به گزارش دیسکاوری، یکی از پروژه‌هایی که همین هفته در کنفرانس سیگ‌گراف در لس‌آنجلس معرفی شده، به کاربران این امکان را می‌دهد که با لمس گیاهان خود به شیوه‌های مختلف، ابزارهای الکترونیکی خانه خود را کنترل کنند. شاید از این راه بتوانیم گیاهان آپارتمانی خود را بهتر هم بشناسیم!

این سیستم که بوتانیکس اینتراکتیکس نامیده شده،‌ در واقع زاییده فکر گروهی از متخصصین رسانه دیجیتال است که توسط ایوان پوپیرف، از محققین تحقیقات دیزنی در پیتزبورگ، سرپرستی می‌شود.پوپیرف و همکارانش در پی یافتن راهی برای تعامل با گیاهان بودند و حتی در پروژه خود به آن‌ها صدا هم داده بودند. شما هیچ‌وقت دوست نداشته‌اید صدای گیاهاتان را بشنوید و وقتی با آن صحبت می‌کنید، ‌جوابی بشنوید؟ هیجان‌انگیز است، نه؟بوتانیکس اینتراکتیکس یک صفحه لمسی تعاملی معمولی نیست. در این سیستم، ‌یک الکترود که به سیم خاصی متصل است، در خاک قرار داده می‌شود و در طول گیاه امتداد می‌یابد.

این سیستم باعث می‌شود که حالت‌های بدنی خاص کاربران به وسیله گیاه تشخیص داده شوند و نقشه‌ای روی رایانه از آن‌ها تهیه شود. متخصصین می‌گویند که این سیستم به هیچ‌عنوان به گیاه صدمه‌ای نمی‌زند.این مجموعه در واقع از فناوری‌ای می‌آید که در مرکز تحقیقات دیزنی ساخته شده و به گفته جیسون هینتز لیوپیز، تهیه‌کننده این مطالعه، امکان تشخیص لمس و حالت بدنی را از طریق هر ماده رسانایی فراهم می‌کند.سیمی که در طول گیاه امتداد دارد، از تکنیکی به نام لامسه خازنی با بسامد متغیر (Swept Frequency Capacitive Sensing) استفاده می‌کند و از این طریق،‌ گیاه می‌تواند اغلب حالت‌های پیچیده مانند مالیدن دست‌ها به هم و میزان‌های متنوعی از فشار را تشخیص بدهد.

با این سیستم،‌ گیاهان به طور ناگهانی از گیاه بودن صرف خارج می‌شوند و دیگر فقط یک گیاه نیستند. از آن‌ها می‌توان به عنوان کنترل از راه دور برای تغییر کانال تلویزیون یا افزایش صدای تلویزیون استفاده کرد.همچنین می‌توانید تنها با تکان دادن دست خود روی گیاه، میزان دمای اتاق را تنظیم کنید. لذتی که می‌توان از برقراری ارتباط با گیاه بدین طریق برد، پایانی ندارد و گزینه‌های فراوانی می‌توان بدان افزود. حتی می‌توانید گیاهتان را وارد یک بازی کنید.

وقتی بتوانید همه گیاهان آپارتمانی‌تان را به این سیستم مجهز کنید،‌ شاید برای همیشه از شر کنترل‌های پلاستیکی و انواع صفحه‌کلیدها راحت شوید و فقط با لمس گیاه‌های سبزتان، ابزار الکترونیکی خانه را هر طور می‌خواهید کنترل کنید. فقط مراقب باشید این سیستم را با کاکتوس‌ها امتحان نکنید!



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 22:57
mahnaz

يك دانشجوي روس سيستم مفهومي «چاقوي ليزري» را طراحي كرده است كه باعث حذف استفاده از چاقوهاي فيزيكي به عنوان يكي از عوامل اصلي انتقال آلودگي و بيماري در آشپزخانه مي شود.سيستم مفهومي Blitz يك دستگاه برش ليزري به شكل يك توپ كوچك است كه براي بريدن مواد غذايي از جمله ميوه و سبزيجات در اشكال و اندازه هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد.

اين دستگاه مجهز به حلقه هاي چرخشي داراي الكترومگنت و ريزپردازنده هاي داخلي براي برش مواد غذايي به اندازه هاي دلخواه حتي با ضخامت چند ميلي متر است.مواد غذايي در محفظه مورد نظر قرار داده مي شود و با استفاده از يك منوي تصويري مجازي نوع مواد، شيوه برش، ضخامت و اشكال برش تعيين مي شوند.

نمونه اوليه سيستم مفهومي چاقوي ليزري كه توسط «آندري كوكورين» ساخته شده است، جايزه ويژه «جيمز ديسون» را از آن خود كرده است؛ اين جايزه هر ساله به طراحان جوان براي ابتكارات و نوآوريهايي كه به حل يك مشكل كمك كند، اهدا مي شود.



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 22:53
mahnaz

به نظر می رسد از دو روز گذشته دسترسی کاربران از ایران به فروشگاه اپلیکیشن های اپل و آیتیونز برای سیستم عامل آی او اس مسدود شده است.
این در حالی است که فیلترینگ فروشگاه اصلی یک سیستم عامل به معنی عدم امکان نصب اپلیکیشن بر روی این سیستم عامل خواهد بود و کاربران را از بیشتر امکانات و مزیت های سیستم عامل محروم خواهد کرد.

آمار مشخصی از میزان کاربران دستگاه های آی او اس در ایران وجود ندارد. اما می دانیم که هزاران نفر در ایران از آیفون و آی پاد و آی پد استفاده می کنند. به خصوص اینکه شاغلین تخصص های مختلف هم به خاطر اپلیکیشن های این سیستم عامل، استفاده گسترده ای از آن دارند.

با این فیلترینگ دسترسی کاربران برای نصب اپلیکیشن محدود تر شده و همانطور که گفته شد این به معنی بلا استفاده شدن تلفن هوشمند یا تبلت است. کاربران تلفن های هوشمند و تبلت ها در ایران با محدودیت های زیادی برای استفاده از گجت شان مواجه هستند و این مورد جدید، مشکلات را دو چندان خواهد کرد. فعلا مشخص نیست که این فیلترینگ موقتی و به اشتباه بوده یا اینکه قرار است عدم دسترسی به فروشگاه اپلیکشن های اپل و آیتیونز همچنان ادامه داشته باشد؟



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 22:45
mahnaz

 

اين‌طور كه به‌نظر مي‌رسد بزودي تبلت ‌ها جايگزين رايانه‌هاي شخصي مي‌شود و همين پيش‌بيني‌ها سبب شده تا مايكروسافت هم سيستم‌‌هاي عامل و نرم‌افزارهاي خود را به گونه‌اي طراحي كند كه در تبلت‌ها نيز قابل استفاده باشد.يكي از اولين تغييراتي كه مايكروسافت در اين زمينه ايجاد كرد، طراحي محيط متروي ويندوز 8 بود. اكنون نيز نسخه آزمايشي مجموعه نرم‌افزاري آفيس 2013 ارائه شده است و براي استفاده آسان از اين نرم‌افزار در تبلت‌ها نيز، قابليت استفاده به‌صورت لمسي به آن اضافه شده است.

با فعال‌سازي حالت لمسي در نرم‌افزارهاي آفيس 2013، فاصله بين آيكون‌ها كمي افزايش مي‌يابد و فضاي خالي ميان آنها بيشتر مي‌شود.به ‌اين ترتيب فضاي بيشتري در اختيار شما قرار مي‌گيرد و براحتي مي‌توانيد با لمس‌كردن گزينه‌هاي مورد نظر، آنها را به اجرا درآوريد.

براي فعال‌سازي اين قابليت و استفاده از آن بايد چند مرحله را انجام دهيد:

1ـ يكي از نرم‌افزارهاي مجموعه آفيس 2013 را اجرا كرده و يك صفحه خالي در آن ايجاد كنيد. (ما در اين مثال نرم‌افزار Word را اجرا كرده‌ايم)

2ـ به نوار ابزار دسترسي سريع كه بالاي ريبون قرار دارد، مراجعه كنيد. در اين نوار ابزار، پيكان كوچكي را مشاهده مي‌كنيد كه در سمت راست گزينه‌هاي ديگر قرار دارد. روي اين پيكان كليك كنيد.

3ـ پس از كليك روي اين پيكان، فهرستي به‌نمايش درخواهد آمد. گزينه Touch mode آن را كليك كنيد.

4ـ با كليك روي گزينه فوق بايد آيكون دايره شكلي به مجموعه آيكون‌هاي نوار ابزار دسترسي سريع اضافه شده باشد. از اين پس هرگاه روي اين آيكون كليك كنيد حالت لمسي در نرم‌افزار مورد نظر فعال مي‌شود. براي غيرفعال ‌سازي اين حالت نيز مي‌توانيد دوباره روي آيكون كليك كنيد.



           
سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 23:19
mahnaz

محققان به دنبال طراحي نسل جديد تلفن همراه هوشمند معطر با قابليت انتشار بوهاي مختلف پس از هر بار شارژ كردن است.طراحان تلفن هاي همراه هوشمند براي پيشي گرفتن از رقبا دست به ابتكارات مختلفي در طراحي اين محصولات مي زنند و اكنون شركت سامسونگ قصد دارد با طراحي و توليد تلفن هاي هوشمند معطر، بازار را در اختيار بگيرد.

جزئيات دقيقي از طرح تلفن همراه هوشمند معطر منتشر نشده است، اما اين محصول مانند برخي نمونه هاي مشابه مانند برچسب معطر، مخزن يا تراشه عطري نخواهد بود.

پيش بيني مي شود طراحان از يك نوع اسفنج شيميايي عطري در ساخت نسل جديد تلفن همراه هوشمند استفاده كنند كه با هر بار شارژ كردن باتري، اسفنج نيز به وسيله يك كابل USB‌ شارژ شده و بوي دلخواه بر روي دستگاه ذخيره مي‌شود.



           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 17:10
mahnaz

شركت‌هاي خودروساز براي آن‌كه در اين بحران و ركود مالي همچنان بازارهاي قبلي خود را حفظ كنند، دست به ابتكارعمل‌هاي مختلفي مي‌زنند.فورد از جمله اين شركت‌هاست و بتازگي روي سيستمي كار كرده است كه بر اساس آن در صورتي كه راننده تحت شرايط استراس‌زا قرار داشته باشد يا به هر دليلي حواسش حين رانندگي پرت شود، امكان پاسخگويي به تلفن همراه يا ارسال پيامك را از او سلب خواهد كرد.

در حقيقت شركت فورد به دنبال آن است تا با به كارگيري اين فناوري نوين تا آنجا كه امكان دارد حوادث ناشي​ استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي را به حداقل برساند. اما اين كار چگونه صورت مي‌گيرد؟اين سيستم هوشمند متشكل از يك‌سري حسگرهاي بيومتريكي در كمربند ايمني و همچنين فرمان خودروست كه به صورت لحظه به لحظه استرس حاكم بر راننده را اندازه‌گيري مي‌كنند.

از سوي ديگر، سيستم راداري و چند دوربين نصب شده در خودرو جريان ترافيك اطراف آن را به طور لحظه‌اي تجزيه و تحليل مي‌كنند.داده‌هايي كه از اين طريق به دست مي‌آيند، به يك سيستم مركزي ارزشيابي ارسال مي‌شوند و اين سيستم نيز پس از ارزيابي‌هاي دقيق در صورت لزوم، نشانه «مزاحم نشو» را در صفحه نمايشگر تلفن همراه راننده نمايش مي‌دهد.به اين ترتيب، تمامي تماس‌هاي ورودي به صندوق صوتي گوشي منتقل شده و همچنين پيامك‌ها نيز اعلام نمي‌شود.

حسگرهاي مادون قرمزي كه در فرمان خودرو نصب شده‌اند، تغييرات دمايي صورت راننده را زير نظر دارند. گذشته از آن حسگرهايي نيز در قوس دايره‌اي شكل فرمان خودرو نصب شده‌اند كه تغييرات احتمالي در كف دستان راننده را تشخيص مي‌دهند.تمامي اين داده‌ها در عملكرد بازدارنده سيستم جديد فورد تأثيرگذار هستند، اما شايد بتوان اوج ابتكار عمل به كارگرفته شده در اين فناوري نوين را در حسگرهاي تشخيص‌دهنده سرعت ضربان قلب راننده جستجو كرد. اين حسگرها در فرمان خودرو و كمربند ايمني راننده نصب شده‌اند.

در صورتي كه سرعت ضربان قلب راننده از حد طبيعي بالاتر باشد، سيستم اين‌گونه تشخيص مي‌دهد كه راننده نبايد به تماس‌هاي ورودي پاسخ دهد يا پيامك‌هاي دريافتي را مرور كند.اين‌گونه سيستم‌ها شايد در حال حاضر به نظر كمي لوكس به نظر برسند، اما بي‌هيچ شكي و در آينده نزديك در زمره استاندارد خودروهاي هوشمند قرار خواهند گرفت.صنعت اتومبيل‌سازي گام به گام در حال هوشمند‌تر ساختن خودروها و تعاملي‌كردن آنها با دنياي پيرامونشان است تا جهت صرفه‌جويي در مصرف سوخت و استهلاك اتومبيل، رانندگي كم‌خطرتري را به ارمغان آورند.



           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 16:59
mahnaz

کسانی که در انیمیشن کار می کنند، علاقه زیادی به ساخت گرافیک هایی دارند که بتواند انسان و حرکات صورت اش را شبیه سازی کند. تا به حال این کار بسیار سخت و پیچیده بود. اگر شما قصد داشتید چهره فردی را به صورت انیمیشن در بیاورید باید با کمک انیماتورهای حرفه ای و صرف وقت و هزینه فراوان به هدف تان می رسیدید.

اما محققین دیزنی روش جدیدی را ابداع کرده اند که این کار را بسیار ساده تر می کند. آنها با ابداع تازه به راحتی قادرند صورت انسان را به یک تصویر سه بعدی تبدیل کنند و این کار سبب می شود که انمیشین ها بسیار ساده تر ساخته شوند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 16:48
mahnaz

 محققان لباسي طراحي كرده‌اند كه عرق را به طور مساوي بر روي لباس پخش كرده و باعث سريع تر خشك شدن و ايجاد حس خنكي در بدن فرد مي شود.در روش هاي طراحي لباس هاي خنك كننده، پوشش هاي شيميايي منتول مانند به پارچه افزوده مي شود كه هيچكدام نتوانسته اند مانند سيستم طبيعي خنك كننده بدن مفيد باشند.

سيستم خنك كننده بدن انسان با استفاده از افزايش و كاهش تعريق، دماي بدن را متعادل نگه مي دارد.محققان شركت طراحي لباس ورزشي Columbia Sportswear از همين شيوه استفاده كرده و لباسي طراحي كرده اند كه عرق بدن را به طور مساوي در سراسر لباس پخش مي كند.

تي شرت Omni-Freeze ZERO از الياف پلي استر توليد شده و تنها 136 گرم وزن دارد. اين لباس متشكل از هزاران حلقه پليمري 0.15 اينچي آب دوست است كه همزمان با شروع تعريق، اين حلقه ها رطوبت را به طور مساوي در سراسر لباس جذب كرده و متورم مي شوند؛ حلقه هاي پليمري انرژي مورد نياز براي متورم شدن را از گرماي بدن تأمين مي كنند.در آزمايشات انجام شده مشخص شد كه در مقايسه با لباس هاي تهيه شده از مواد ديگر، اين لباس مي تواند دماي بدن را تا 10 درجه خنك تر كند.

لباس Omni-Freeze ZERO با درجه حفاظتي 50 در برابر اشعه خورشيد به قيمت 60 دلار به بازار عرضه شده است.



           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 16:30
mahnaz
درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.