اسلایدر

ایسر با Liquid Gallant به استقبال 2012 IFA می‌رود
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

Acer Liquid Gallant

ایسر قصد دارد قبل از شروع نمایشگاه IFA 2012 در هفته آینده، دو تلفن هوشمند جدیدش را با اندروید بستنی حصیری روانه بازار کند. Liquid Gallant که در دو مدل، یکی معمولی و دیگری دو سیم کارته روانه بازار خواهد شد از پردازنده مدیا تِک MT6575 یک گیگاهرتزی، رم یک گیگابایتی، نمایشگر لمسی خازنی qHD با اندازه 4.3 اینچ، دوربین 5 مگاپیکسل، باطری 1500 میلی‌آمپر، بلوتوث نسخه 3.0 + EDR و وای-فای برخوردار است و از شبکه‌های GSM و 3G پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی آن هم 4 گیگابایت خواهد بود که با استفاده از میکرواس دی می‌توان تا سقف 32 گیگابایت در کنارش افزود.

مشخصات این دو تلفن هوشمند باعث می‌شود که به داشتن قیمتی معتدل برای آنها امیدوار باشیم. قیمتی در حدود 230 دلار برای نسخه تک سیم کارت پیش‌بینی شده ولی از قیمت نسخه دیگر هنوز خبری در دست نیست. نسخه دو سیم کارته در شهریور عرضه می‌شود و بلافاصله به دنبالش برادر کوچکتر خواهد آمد. قرار است هر دو مدل در رنگ‌های Gentle Black و Ceramic White ارائه شوند.



           
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 22:38
mahnaz

دانشمندان علوم رایانه در دانشگاه بیرمنگهام انگلیس الگوریتم یا فرمولی ابداع کرده اند که می تواند با تحلیل اطلاعات بر روی تلفن همراه، حرکات آینده افراد را پیش بینی کند.این گروه موفق شدند موقعیت های آینده را با حاشیه خطای 60 فوت پیش بینی کنند که این امر ترس از تجاوز به حریم خصوصی را دامن زده است.دانش پژوهان داده های یک فرد و نزدیک ترین شبکه اجتماعی آنها را برای پیش بینی موقعیت آتی یک فرد بر اساس مکان و منطقه ای که پیش تر مراجعه کرده بود و همچنین فراوانی تماس رد و بدل شده بین این افراد، مقایسه کردند.

در این مطالعه از داده های تلفن همراه یک گروه 200 نفره در شهری در نزدیکی لوزان سوئیس استفاده کردند.دکتر میکرو موسولسی مجری این تحقیقات، گفت: اطلاعاتی که به واسطه تلفن همراه به دست آمد یک منبع جذاب از داده ها درباره رفتار افراد تلقی می شود.وی افزود: این فرمول منعکس کننده جمعیت کلی نیست و می تواند در شهرهایی که حرکات مردم هماهنگ تر است دقیق تر باشد.

اگرچه این کاربرد می تواند کمک بزرگی برای شرکت های تجاری باشد و ممکن است اجرای آن قانونی شود، اما گروه هایی مانند "بیگ برادر واچ" بیم دارند که این امر تجاوز به حریم خصوصی را در پی داشته باشد.محققان امیدوارند الگوریتم آنها بتواند در پیش بینی موقعیت آتی رویدادهای جنایی، به یاری نیروهای پلیس بیاید.



           
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 22:14
mahnaz

ويل پاول برنامه‌ريز رايانه با الهام از طرح Project Glass، نمونه اوليه يك سيستم ترجمه واقعي را طراحي كرده است.اين عينك به كلام گوش مي‌دهد و آن را به يكي از 37 زبان ترجمه مي‌كند، سپس متن حاصله را در شكل زيرنويس مستقيماً بر روي عينك كاربر نمايش مي‌دهد.

يك ميكروفون بلوتوثي، سيگنال صوتي را دريافت كرده و آن را جهت ارائه يك خوراك صوتي تميز و فارغ از سر و صدا به يك تبلت يا گوشي هوشمند متصل مي‌كند. سيگنال سپس به سرويس Microsoft Translator ارسال مي‌شود. اين سرويس، زبان خارجي را شناسايي كرده و آن را به زبان مقصد انتخاب شده مي‌نويسد. در نهايت، متن ترجمه شده بر روي نيمه پاييني عينك‌ نمايش داده مي‌شود كه به طور موثر زيرنويس‌هاي زمان واقعي براي مكالمه به يك زبان خارجي را ارائه مي‌دهد.

برق رابط زيرنويس‌ و نمايشگر تلويزيوني (يك جزء غيرضروري مورد كاربرد در يك دمو جهت نمايش متن تمامي مكالمه) توسط دو واحد Raspberry Pi تامين مي‌شود. اين دو واحد رايانه‌هاي تك بورد با سايز كارت اعتباري هستند كه بهاي هر يك 35 دلار امريكا عنوان شده است.سيستم حاصل كاملاً پاسخگر بوده اگرچه ممكن است اندكي براي كاربردهاي زمان واقعي كند باشد. قسمت اعظم تاخير در زيرنويس‌ها ناشي از زمان مورد نياز سرور براي پردازش اطلاعات است و به گفته پاول، پنهان كردن معمول‌ترين عبارات از ميزان اين مشكل كاسته اما آن را برطرف نكرده است.

عينك واقعيت افزوده 1200 Vuzix Star كه پاول در اين پروژه به كار برده، همانند صفحه نمايش بالاي سر خلبان كاملاً شفاف است و بهاي آن‌ چهار دلار و 999 سنت اعلام شده است.كيفيت ترجمه ممكن است در صورتي كه مخاطب هدست خود (يا يك جفت عينك ثانوي) را نپوشد، تحت تاثير مضاعف قرار گيرد.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:25
mahnaz


شرکت پاناسونیک تصمیم گرفته لوازم خانگی اش را هوشمند تر کند و از ماه آینده مدل های مختلفی از لوازم خانگی را به همراه اپلیکیشن مخصوص آنها وارد بازار خواهد کرد. این لوازم خانگی طیف وسیعی از محصولات را شامل می شوند. از تهویه های خانگی گرفته تا یخچال و لوازم آشپزخانه.

اپلیکیشن این لوازم خانگی روی تلفن اندرویدی یا آی او اس نصب می شود و می توانید کنترل‌ آنها را از طریق اپلیکیشن انجام دهید. در کنار آن اطلاعات مصرف انرژی نیز به شما نمایش داده خواهد شد. این لوازم خانگی به ان اف سی نیز مجهز اند و می توانید کار برنامه ریزی آنها را از طریق تلفن هوشمندتان انجام دهید.

پاناسونیک می گوید حتی لوازم خانگی کوچک مانند دستگاه فشار خون جدید این شرکت هم به این امکان تجهیز می شود. یک سرویس ابری هم برای کنترل لوازم خانگی پاناسونیک ایجاد شده که مشکلات و گزارش های دستگاه ها را برای این شرکت ارسال می کند. برای مثال در صورت بروز مشکل در ماشین ظرفشویی، دستگاه به پاناسونیک از طریق سرویس ابری اطلاع میدهد! در کنار آن اگر از دستگاه فشار خون استفاده کنید هر بار فشار خون شما در حساب ابری تان ذخیره می شود و می توانید گزارش فشار خون خودتان را در طی چند ماه گذشته ببینید. یک کاربرد خوب دیگر این است که یکی از آنها را به مادر بزرگ هدیه دهید و فشار خون او را از راه دور تحت نظر داشته باشید.

این لوازم جدید و دوست داشتنی از ۴ مهر ماه برای ژاپنی ها وارد بازار می شود و آنها می توانند حس بیشتری از زندگی در آینده داشته باشند. اما برای بقیه کشور ها احتمالا باید چند ماه بیشتر صبر کرد.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:22
mahnaz

اگر از کاربران علاقمند سرویس اشتراک تصاویر ایسنتاگرام باشید، این قاب عکس دیجیتال برای شما است. یک قاب ۶.۵ اینچی که مخصوص نمایش تصاویر ایسنتاگرام ساخته شده. از آنجایی که نمایشگر قاب هم لمسی است، می توانید با تپ کردن روی آن بین تصاویر حرکت کنید و قادر هستید که فیدهای مختلف کاربران را با آن دنبال کنید.

این قاب عکس از سیستم عامل اندروید استفاده و با ۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۲۵۶ مگابایت رم کار می کند. وای-فای آن نیز به صورت مستقیم به اینترنت متصل شده و جدیدترین تصاویر را به شما نشان می دهد.

این قاب فعلا به صورت یک طرح در سایت kickstarterقرار گرفته و اگر موفق شود بودجه لازم را فراهم کند، با قیمتی بین ۹۹ تا ۱۵۰ دلار وارد بازار خواهد شد.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:18
mahnaz

 

یک شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا اعلام کرد که فروش تلفنهای همراه در سه ماهه دوم سال 2012 کاهش 2.3 درصدی داشته اما فروش تلفنهای هوشمند به 42.7 درصد افزایش یافته است.فروش تلفنهای هوشمند افزایش چشمگیری یافته و مدل گلکسی S3 سامسونگ در صدر این گروه قرار دارد، فروش تلفنهای همراه به کاربرها به 419 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال 2012 رسیده است درحالی که تلفنهای هوشمند 36.7 درصد از فروش کلی تلفنهای همراه را تشکیل می دهند.

آنشول گاپتا تحلیلگر تحقیقاتی ارشد در گارتنر اظهار داشت: تقاضای خرید در سه ماهه دوم سال 2012 کاهش یافته است. فضای اقتصادی چالش برانگیز و به تعویق انداختن به روز سازیها توسط کاربر تقاضای خرید را در بازار کاهش داده است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:7
mahnaz

امروز افزایش سهام شرکت اپل سبب شد که این شرکت به ارزش ۶۲۱.۶۴ میلیارد دلار برسد و این عدد سبب می شود که اپل رکورد با ارزش ترین شرکت تاریخ را از آن خود کند.

با این رکورد، اپل که در حال حاضر با ارزش ترین شرکت جهان به حساب می آید از شرکت نفتی Exxon Mobil بیش از ۵۳ درصد بزرگ تر است.

پیش از این رکورد با ارزش ترین شرکت جهان متعلق به مایکروسافت بود که در سال ۱۹۹۹ به ارزش ۶۲۰ میلیارد دلار رسیده بود. هرچند افت این شرکت سبب شده که مایکروسافت حالا ۲۵۷ میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

نزدیک بودن معرفی آیفون 5 و پیش بینی فروش بسیار بالای آن سبب شده که سهام اپل رشد کند. در عین حال کارشناس ها پیش بینی می کنند این رشد همچنان ادامه داشته باشد.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 23:14
mahnaz

محققان دانشگاه آكرون با الهام از پاهاي مارمولك خانگي در نظر دارند چسب‌هاي مصنوعي بسازند كه بر روي سطح‌هاي مرطوب نيز بچسبد.كف پاهاي مارمولك خانگي آن را قادر مي‌كند كه به سطح‌هاي عمودي بچسبد.چنان‌چه يك قطره آب را بر روي كف پاي اين خزنده قرار دهيم، آن را دفع مي‌كند. اين خاصيت ضد خيس شدن به اين موجود كمك مي‌كند كه در آب‌وهواي باراني حاره‌يي به آساني مانور دهد و در بارندگي زياد مناطق استوايي از درخت سقوط ‌نكند.

تيم تحقيقاتي اميدوار است از اين كشف جهت خلق نوعي ماده مصنوعي استفاده كند كه قادر به چسبيدن در محيط‌هاي مرطوب از جمله درون بدن انسان براي فرايندهاي جراحي باشد.پيشتر پس از مطالعه دقيق موهاي ريز واقع در كف پاي مارمولك خانگي كه آن را قادر به چسبيدن به سطوح مي‌كند، دانشمندان نوعي چسب مصنوعي خشك ابداع كرده بودند كه از نانوتيوب‌هاي كربن ساخته شده بود.

اين محققان در نظر دارند كه مطالعات بيشتري را روي مارمولك‌ها در زيستگاه‌‌هاي طبيعي‌شان و شبيه‌سازي رفتار آن‌ها در شرايط آزمايشگاهي صورت دهند.آن‌ها مكانيزم‌هاي جذب و دفع، عادت‌هاي اين موجودات در محيط‌هاي مرطوب و ساير مولفه‌هايي كه آن‌‌ها را قادر به چسبيدن به سطوحي از جمله درختان حين بارندگي مي‌كند، را بررسي خواهند كرد.

نتايج اين تحقيق در «The Journal of Experimental Biology» انتشار يافت.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 23:7
mahnaz

شرکت کانادایی City Labs موفق به تولید باتری بتاولتائیک نانوتریتیوم شده که می تواند بیش از 20 سال انرژی مورد نیاز حسگرها و ابزارهای میکروالکترونیک را تأمین کند. توان خروجی این باتری کوچک در حد نانووات است.در شرایطی که نصب ابزارهای میکروالکترونیک پرهزینه، دشوار و خطرناک است، کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقمند به تعویض مرتب باتری مورد استفاده این ابزارها باشد.به نظر می‌رسد کارشناسان شرکت کانادایی City Labs با تولید و تجاری‌سازی باتری بتاولتائیک کوچک NanoTritiumکه به کمک عنصر رادیواکتیو خود می‌تواند بیش از 20 سال انرژی مورد نیاز این ابزارها را با توانی در حد نانووات تهیه کند، این مشکل را برای همیشه حل کرده‌اند.

به رغم ادعای دکتر اکتاویوس (مرد عنکبوتی 2) اندکی بیش از 11 کیلوگرم تریتیوم - ایزوتوپ رادیواکتیو هیدروژن – در دنیای ما وجود دارد. این ماده که می‌تواند به طور طبیعی در جو بالای زمین تشکیل شود، در رآکتورهای هسته‌ای نیز به شکل تجاری تولید شده و در محصولات متعددی مانند ساعت‌های مچی شبرنگ، ابزارهای اندازه‌گیری و رنگ‌های شبرنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.علاوه بر این تریتیوم می‌تواند در باتری‌های بتاولتائیک و به عنوان یک منبع انرژی که به آرامی انرژی اندک مورد نیاز ابزارهای کوچک الکترونیکی را طی سال‌ها می‌تواند تأمین کند، به کار گرفته شود.

مطابق اعلام آژانس حفاظت محیط‌زیست نیمه عمر تریتیوم 12.3 سال است و مدل P100a نانو تریتیوم بتاولتائیک که توسط City Labs تولید شده می‌تواند انرژی مورد نیاز ابزارهای میکروالکترونیک کم‌مصرف و حسگرها را برای بیش از 20 سال تأمین کند. در این باتری از تریتیوم جامد استفاده شده و فضای داخلی آن کاملا آب‌بندی شده است.به گزارش گیزمگ، آزمون‌های مستقلی که توسط لاکهید مارتین انجام شده نشان می‌دهد این فناوری می‌تواند در برابر طیف وسیعی از تغییرات دمایی محیط دوام بیاورد.این باتری‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند دمای بین منفی 50 درجه سانتیگراد تا حدود 150 درجه سانتیگراد را تحمل کنند، در مقابل ارتعاش شدید و ارتفاع بالا نیز مقاوم هستند.

به دلیل این مقاومت بالا، فناوری معرفی شده توسط City Labs می‌تواند در تولید ابزارهای الکترونیک و قطعات متعددی مانند حسگرهای فشار و دمای محیط، حسگرهای هوشمند، ایمپلنت‌های مورد استفاده در پزشکی، ابزارهای شارژ آرام باتری‌های لیتیوم، کاوشگرهای مورد استفاده در اعماق آب، ساعت‌های سیلیکونی، ابزارهای الکترونیک مورد استفاده در حفاری‌های نفتی در اعماق دریا و پردازنده‌هایی که نیاز به انرژی اندکی دارند مورد استفاده قرار بگیرد.این شرکت به تازگی موفق شده مجوز تولید و ساخت این باتری بتاولتائیک را که اولین نمونه مورد استفاده توسط مصرف‌کنندگان عام -کسانی که برای استفاده از مواد رادیواکتیو آموزش ندیده یا مجوزهای لازم را ندارند – است، دریافت کند.

مطابق اعلام City Labs این محصول از 6 تا 8 هفته دیگر وارد بازار خواهد شد و قیمت آن حدود 1000 دلار خواهد بود. احتمالا در آینده این قیمت کاهش خواهد یافت یا به توان خروجی این باتری‌های کوچک اضافه خواهد شد.توان فعلی که این باتری‌ها تولید می‌کنند در حد نانووات است؛ اما این شرکت روی نمونه‌هایی با توان خروجی بیشتر که می‌توانند مجموعه‌ای از باتری‌های بتاولتائیک با توان چندین میکرووات باشند و در نهایت باتری بزرگتری با توانی خروجی در حد میلی‌وات را تشکیل خواهند داد، کار می‌کند.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 22:49
mahnaz

 

دانشمندان دانشگاه هارواد با الهام از اختاپوس و برخی موجودات دریایی اقدام به ساخت رباتی از جنس پلاستیک کرده که می تواند تغییر رنگ بدهد تا خود را پنهان کرده و یا حضور خود را اعلام کند.

دانشمندان دانشگاه هاروارد یک ربات انعطاف پذیر از پلاستیک قابل ارتجاع و پلاستیک سیلیکونی ساخته اند که با استفاده از نیروی هوای فشرده شده در داخل و خارج شبکه های کوچک متعددی که در اعضای آن وجود دارد حرکت می کند و تغییر رنگ می دهد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:22
mahnaz

 

محققان با آزمايش روي موش‌ها دريافته‌اند اين خطا باعث مي‌شود سلول‌هاي مغزي سريع‌تر در جاي خود قرار گرفته و در نتيجه اتصالات بيشتري بين سلول‌هاي مغز موش به‌وجود آيد.هر سلول هنگام فرآيند تقسيم سلولي در ابتدا کل ژنوم خود را کپي مي‌کند. طي اين فرآيند ممکن است خطاهايي رخ دهد.سلول معمولا اين خطا‌ها را در دي.ان.اي برطرف مي‌کند. در صورت عدم تصحيح، اين خطاها به تغييرات دائمي به‌نام جهش تبديل مي‌شوند که گاهي مفيد و گاهي هم مضر هستند. البته معمولا اين جهش‌ها بي‌ضررند.يکي از انواع خطاها تکرار يا داپليکيشن نام دارد.اين خطا زماني رخ مي‌دهد که دستگاه کپي دي.ان.اي به اشتباه بخشي از ژنوم را دو بار کپي مي‌کند.نسخه دوم کپي شده ممکن است در کپي‌برداري‌هاي آينده طي فرآيند تقسيم سلولي تغيير کند.

محققان با اسکن (پيمايش) ژنوم‌هاي انسان به‌دنبال چنين تکرارهايي بوده و دريافتند بسياري از اين تکرارها در شکل‌گيري مغز ما نقش داشته‌اند.دکتر فرانک پاِلئوکس، عضو انستيتو تحقيقاتي اِسکريپس در کاليفرنيا مي‌گويد: حدود 30 ژن در انسان وجود دارد که به‌طور انتخابي تکرار شده‌اند و اين يافته‌ها بخشي از جديدترين يافته‌هاي ما در علوم ژنوميک است.يک کپي اضافه از ژن مي‌تواند موجب تکامل و شکل‌گيري عملکردي اضافه در بدن ما شود. وجود اين ژن اضافه مانند نسخه اصلي ضروري نيست، بنابراين مي‌تواند بدون آسيب رساندن به عضوي تغييراتي روي آن ايجاد کند.

در تحقيقات انجام شده محققان يک ژن خاص به‌نام SRGAP2 را مورد مطالعه قرار دادند، زيرا فکر مي‌کردند اين ژن حداقل دوبار در طول دوره تکامل انسان تکرار شده است. اولين بار حدود 3.5 ميليون سال قبل و بار دوم حدود 2.5 ميليون سال قبل.به‌نظر مي‌رسد در بار دوم، تکرار به‌شکل ناقص (نصفه و نيمه) انجام شده و تنها بخشي از ژن تکرار شده باشد. محققان فکر مي‌کنند اين ژن تا حدي با نسخه اصلي .SRGAP2 و اجداديش تداخل عملکرد داشته است.محققان با اضافه کردن اين کپي ناقص به ژنوم موش مشاهده کردند مهاجرت سلول‌هاي مغزي به محل قرار گرفتنشان در طول شکل‌گيري مغز سرعت گرفته و اين موضوع سازماندهي مغز را کارآمدتر مي‌کند.

به‌نظر مي‌رسيد سلول‌هاي به‌وجود آمده در نتيجه نسخه تکرار شده ناقص، داراي بـــرآمدگي‌هاي بيشتري در محل اتصال با ديگر سلول‌هاي مغزي هستند. اين خصوصيت آنها را بيش از پيش شبيه سلول‌هاي مغز انسان مي‌ساخت.جالب‌تر اين‌که به‌نظر مي‌رسد سر و کله اين نسخه ناقص درست در زمان استرالوپيتکوس‌هاي منقرض شده که براي گونه هومو کارگري مي‌کردند، پيدا شده است و آنچنان‌ که مي‌دانيم پس از هومو انسان‌هاي مدرن امروزي ظهور کردند.همچنين اين دوره به زماني برمي‌گردد که مغز اجداد ما شروع به گسترش کرد و به احتمال زياد تغييرات چشمگيري در توانايي‌هاي شناختي ظهور کرد.

منبع: discovery



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:20
mahnaz

پژوهشگران با استفاده از اسكن مغزي، قدرت ضربات مشت رزمي‌كاران را رمزگشايي كرده و دريافتند، شدت و قدرت ضربات مشت، ارتباطي به قدرت عضلاني نداشته و وارد كردن چنين ضرباتي به ساختار سيستم عصبي مغز مرتبط است.بسياري بر اين عقيده هستند كه قدرت يك رزمي كار مانند «بروس لي» به عضلات قوي ورزشكار وابسته است؛ اما تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه در حقيقت توانايي عضلات براي وارد كردن چنين ضربات قوي مشت توسط ناحيه‌اي در مغز كنترل مي‌شود.

پژوهشگران كالج سلطنتي لندن با انجام اسكن مغزي، تفاوت در ساختار عصبي مغز 12 قهرمان كاراته به كمربند مشكي و 14 سال سابقه حرفه اي را با 12 ورزشكار همسال و غير حرفه‌اي مورد مقايسه قرار دادند.اسكن مغزي بر روي دو گروه، ساختار ميكروسكوپي متفاوت را در برخي مناطق مغز نشان مي‌دهد و اين تفاوت در قشر سفيد مغز در بخشي به نام مخچه و قشر پره موتور كه مسؤول كنترل حركات هستند، روي مي دهد.

دكتر «اد رابرتز» سرپرست تيم تحقيقاتي تأكيد مي‌كند: كاراته كاران با كمربند مشكي قادر به انجام حركات هماهنگ و پي در پي ضربات مشت هستند؛ درحالي كه ورزشكاران مبتدي از اين توانايي برخوردار نيستند و به نظر مي رسد كه اين توانايي به اتصالات عصبي در مخچه مرتبط است كه باعث ايجاد هماهنگي دقيق حركات دست و تنه مي‌شود.نتيجه اين پژوهش در مجله Cerebral Cortex منتشر شده است.



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 22:44
mahnaz

ممکن است به زودی،‌ گیاهان آپارتمانی جای کنترل‌های پلاستیکی و صفحه کلیدهای اضافی را بگیرند.کافی است گیاه خود را به شکل خاصی نوازش کنید تا صدای تلویزیون بلندتر شود یا دمای خانه خنک‌تر. حتی می‌توانید آن را وارد بازی خود کنید!بسیاری از مردم در خانه‌های خود از انواع و اقسام گیاهان نگهداری می‌کنند. برخی، به غیر از رسیدگی به گیاهان خود،‌ دوست دارند با آن‌ها صحبت هم بکنند.

اما اگر به شما بگویند که می‌توانید با لمس گیاه خود، ‌ابزار‌های الکترونیکی خانه را روشن یا خاموش کنید، چه فکر می‌کنید؟ در واقع شاید این امکان چندان هم دور نباشد.به گزارش دیسکاوری، یکی از پروژه‌هایی که همین هفته در کنفرانس سیگ‌گراف در لس‌آنجلس معرفی شده، به کاربران این امکان را می‌دهد که با لمس گیاهان خود به شیوه‌های مختلف، ابزارهای الکترونیکی خانه خود را کنترل کنند. شاید از این راه بتوانیم گیاهان آپارتمانی خود را بهتر هم بشناسیم!

این سیستم که بوتانیکس اینتراکتیکس نامیده شده،‌ در واقع زاییده فکر گروهی از متخصصین رسانه دیجیتال است که توسط ایوان پوپیرف، از محققین تحقیقات دیزنی در پیتزبورگ، سرپرستی می‌شود.پوپیرف و همکارانش در پی یافتن راهی برای تعامل با گیاهان بودند و حتی در پروژه خود به آن‌ها صدا هم داده بودند. شما هیچ‌وقت دوست نداشته‌اید صدای گیاهاتان را بشنوید و وقتی با آن صحبت می‌کنید، ‌جوابی بشنوید؟ هیجان‌انگیز است، نه؟بوتانیکس اینتراکتیکس یک صفحه لمسی تعاملی معمولی نیست. در این سیستم، ‌یک الکترود که به سیم خاصی متصل است، در خاک قرار داده می‌شود و در طول گیاه امتداد می‌یابد.

این سیستم باعث می‌شود که حالت‌های بدنی خاص کاربران به وسیله گیاه تشخیص داده شوند و نقشه‌ای روی رایانه از آن‌ها تهیه شود. متخصصین می‌گویند که این سیستم به هیچ‌عنوان به گیاه صدمه‌ای نمی‌زند.این مجموعه در واقع از فناوری‌ای می‌آید که در مرکز تحقیقات دیزنی ساخته شده و به گفته جیسون هینتز لیوپیز، تهیه‌کننده این مطالعه، امکان تشخیص لمس و حالت بدنی را از طریق هر ماده رسانایی فراهم می‌کند.سیمی که در طول گیاه امتداد دارد، از تکنیکی به نام لامسه خازنی با بسامد متغیر (Swept Frequency Capacitive Sensing) استفاده می‌کند و از این طریق،‌ گیاه می‌تواند اغلب حالت‌های پیچیده مانند مالیدن دست‌ها به هم و میزان‌های متنوعی از فشار را تشخیص بدهد.

با این سیستم،‌ گیاهان به طور ناگهانی از گیاه بودن صرف خارج می‌شوند و دیگر فقط یک گیاه نیستند. از آن‌ها می‌توان به عنوان کنترل از راه دور برای تغییر کانال تلویزیون یا افزایش صدای تلویزیون استفاده کرد.همچنین می‌توانید تنها با تکان دادن دست خود روی گیاه، میزان دمای اتاق را تنظیم کنید. لذتی که می‌توان از برقراری ارتباط با گیاه بدین طریق برد، پایانی ندارد و گزینه‌های فراوانی می‌توان بدان افزود. حتی می‌توانید گیاهتان را وارد یک بازی کنید.

وقتی بتوانید همه گیاهان آپارتمانی‌تان را به این سیستم مجهز کنید،‌ شاید برای همیشه از شر کنترل‌های پلاستیکی و انواع صفحه‌کلیدها راحت شوید و فقط با لمس گیاه‌های سبزتان، ابزار الکترونیکی خانه را هر طور می‌خواهید کنترل کنید. فقط مراقب باشید این سیستم را با کاکتوس‌ها امتحان نکنید!



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 22:57
mahnaz

يك دانشجوي روس سيستم مفهومي «چاقوي ليزري» را طراحي كرده است كه باعث حذف استفاده از چاقوهاي فيزيكي به عنوان يكي از عوامل اصلي انتقال آلودگي و بيماري در آشپزخانه مي شود.سيستم مفهومي Blitz يك دستگاه برش ليزري به شكل يك توپ كوچك است كه براي بريدن مواد غذايي از جمله ميوه و سبزيجات در اشكال و اندازه هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد.

اين دستگاه مجهز به حلقه هاي چرخشي داراي الكترومگنت و ريزپردازنده هاي داخلي براي برش مواد غذايي به اندازه هاي دلخواه حتي با ضخامت چند ميلي متر است.مواد غذايي در محفظه مورد نظر قرار داده مي شود و با استفاده از يك منوي تصويري مجازي نوع مواد، شيوه برش، ضخامت و اشكال برش تعيين مي شوند.

نمونه اوليه سيستم مفهومي چاقوي ليزري كه توسط «آندري كوكورين» ساخته شده است، جايزه ويژه «جيمز ديسون» را از آن خود كرده است؛ اين جايزه هر ساله به طراحان جوان براي ابتكارات و نوآوريهايي كه به حل يك مشكل كمك كند، اهدا مي شود.



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 22:53
mahnaz

به نظر می رسد از دو روز گذشته دسترسی کاربران از ایران به فروشگاه اپلیکیشن های اپل و آیتیونز برای سیستم عامل آی او اس مسدود شده است.
این در حالی است که فیلترینگ فروشگاه اصلی یک سیستم عامل به معنی عدم امکان نصب اپلیکیشن بر روی این سیستم عامل خواهد بود و کاربران را از بیشتر امکانات و مزیت های سیستم عامل محروم خواهد کرد.

آمار مشخصی از میزان کاربران دستگاه های آی او اس در ایران وجود ندارد. اما می دانیم که هزاران نفر در ایران از آیفون و آی پاد و آی پد استفاده می کنند. به خصوص اینکه شاغلین تخصص های مختلف هم به خاطر اپلیکیشن های این سیستم عامل، استفاده گسترده ای از آن دارند.

با این فیلترینگ دسترسی کاربران برای نصب اپلیکیشن محدود تر شده و همانطور که گفته شد این به معنی بلا استفاده شدن تلفن هوشمند یا تبلت است. کاربران تلفن های هوشمند و تبلت ها در ایران با محدودیت های زیادی برای استفاده از گجت شان مواجه هستند و این مورد جدید، مشکلات را دو چندان خواهد کرد. فعلا مشخص نیست که این فیلترینگ موقتی و به اشتباه بوده یا اینکه قرار است عدم دسترسی به فروشگاه اپلیکشن های اپل و آیتیونز همچنان ادامه داشته باشد؟



           
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 22:45
mahnaz

 

اين‌طور كه به‌نظر مي‌رسد بزودي تبلت ‌ها جايگزين رايانه‌هاي شخصي مي‌شود و همين پيش‌بيني‌ها سبب شده تا مايكروسافت هم سيستم‌‌هاي عامل و نرم‌افزارهاي خود را به گونه‌اي طراحي كند كه در تبلت‌ها نيز قابل استفاده باشد.يكي از اولين تغييراتي كه مايكروسافت در اين زمينه ايجاد كرد، طراحي محيط متروي ويندوز 8 بود. اكنون نيز نسخه آزمايشي مجموعه نرم‌افزاري آفيس 2013 ارائه شده است و براي استفاده آسان از اين نرم‌افزار در تبلت‌ها نيز، قابليت استفاده به‌صورت لمسي به آن اضافه شده است.

با فعال‌سازي حالت لمسي در نرم‌افزارهاي آفيس 2013، فاصله بين آيكون‌ها كمي افزايش مي‌يابد و فضاي خالي ميان آنها بيشتر مي‌شود.به ‌اين ترتيب فضاي بيشتري در اختيار شما قرار مي‌گيرد و براحتي مي‌توانيد با لمس‌كردن گزينه‌هاي مورد نظر، آنها را به اجرا درآوريد.

براي فعال‌سازي اين قابليت و استفاده از آن بايد چند مرحله را انجام دهيد:

1ـ يكي از نرم‌افزارهاي مجموعه آفيس 2013 را اجرا كرده و يك صفحه خالي در آن ايجاد كنيد. (ما در اين مثال نرم‌افزار Word را اجرا كرده‌ايم)

2ـ به نوار ابزار دسترسي سريع كه بالاي ريبون قرار دارد، مراجعه كنيد. در اين نوار ابزار، پيكان كوچكي را مشاهده مي‌كنيد كه در سمت راست گزينه‌هاي ديگر قرار دارد. روي اين پيكان كليك كنيد.

3ـ پس از كليك روي اين پيكان، فهرستي به‌نمايش درخواهد آمد. گزينه Touch mode آن را كليك كنيد.

4ـ با كليك روي گزينه فوق بايد آيكون دايره شكلي به مجموعه آيكون‌هاي نوار ابزار دسترسي سريع اضافه شده باشد. از اين پس هرگاه روي اين آيكون كليك كنيد حالت لمسي در نرم‌افزار مورد نظر فعال مي‌شود. براي غيرفعال ‌سازي اين حالت نيز مي‌توانيد دوباره روي آيكون كليك كنيد.



           
سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 23:19
mahnaz

محققان به دنبال طراحي نسل جديد تلفن همراه هوشمند معطر با قابليت انتشار بوهاي مختلف پس از هر بار شارژ كردن است.طراحان تلفن هاي همراه هوشمند براي پيشي گرفتن از رقبا دست به ابتكارات مختلفي در طراحي اين محصولات مي زنند و اكنون شركت سامسونگ قصد دارد با طراحي و توليد تلفن هاي هوشمند معطر، بازار را در اختيار بگيرد.

جزئيات دقيقي از طرح تلفن همراه هوشمند معطر منتشر نشده است، اما اين محصول مانند برخي نمونه هاي مشابه مانند برچسب معطر، مخزن يا تراشه عطري نخواهد بود.

پيش بيني مي شود طراحان از يك نوع اسفنج شيميايي عطري در ساخت نسل جديد تلفن همراه هوشمند استفاده كنند كه با هر بار شارژ كردن باتري، اسفنج نيز به وسيله يك كابل USB‌ شارژ شده و بوي دلخواه بر روي دستگاه ذخيره مي‌شود.



           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 17:10
mahnaz

شركت‌هاي خودروساز براي آن‌كه در اين بحران و ركود مالي همچنان بازارهاي قبلي خود را حفظ كنند، دست به ابتكارعمل‌هاي مختلفي مي‌زنند.فورد از جمله اين شركت‌هاست و بتازگي روي سيستمي كار كرده است كه بر اساس آن در صورتي كه راننده تحت شرايط استراس‌زا قرار داشته باشد يا به هر دليلي حواسش حين رانندگي پرت شود، امكان پاسخگويي به تلفن همراه يا ارسال پيامك را از او سلب خواهد كرد.

در حقيقت شركت فورد به دنبال آن است تا با به كارگيري اين فناوري نوين تا آنجا كه امكان دارد حوادث ناشي​ استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي را به حداقل برساند. اما اين كار چگونه صورت مي‌گيرد؟اين سيستم هوشمند متشكل از يك‌سري حسگرهاي بيومتريكي در كمربند ايمني و همچنين فرمان خودروست كه به صورت لحظه به لحظه استرس حاكم بر راننده را اندازه‌گيري مي‌كنند.

از سوي ديگر، سيستم راداري و چند دوربين نصب شده در خودرو جريان ترافيك اطراف آن را به طور لحظه‌اي تجزيه و تحليل مي‌كنند.داده‌هايي كه از اين طريق به دست مي‌آيند، به يك سيستم مركزي ارزشيابي ارسال مي‌شوند و اين سيستم نيز پس از ارزيابي‌هاي دقيق در صورت لزوم، نشانه «مزاحم نشو» را در صفحه نمايشگر تلفن همراه راننده نمايش مي‌دهد.به اين ترتيب، تمامي تماس‌هاي ورودي به صندوق صوتي گوشي منتقل شده و همچنين پيامك‌ها نيز اعلام نمي‌شود.

حسگرهاي مادون قرمزي كه در فرمان خودرو نصب شده‌اند، تغييرات دمايي صورت راننده را زير نظر دارند. گذشته از آن حسگرهايي نيز در قوس دايره‌اي شكل فرمان خودرو نصب شده‌اند كه تغييرات احتمالي در كف دستان راننده را تشخيص مي‌دهند.تمامي اين داده‌ها در عملكرد بازدارنده سيستم جديد فورد تأثيرگذار هستند، اما شايد بتوان اوج ابتكار عمل به كارگرفته شده در اين فناوري نوين را در حسگرهاي تشخيص‌دهنده سرعت ضربان قلب راننده جستجو كرد. اين حسگرها در فرمان خودرو و كمربند ايمني راننده نصب شده‌اند.

در صورتي كه سرعت ضربان قلب راننده از حد طبيعي بالاتر باشد، سيستم اين‌گونه تشخيص مي‌دهد كه راننده نبايد به تماس‌هاي ورودي پاسخ دهد يا پيامك‌هاي دريافتي را مرور كند.اين‌گونه سيستم‌ها شايد در حال حاضر به نظر كمي لوكس به نظر برسند، اما بي‌هيچ شكي و در آينده نزديك در زمره استاندارد خودروهاي هوشمند قرار خواهند گرفت.صنعت اتومبيل‌سازي گام به گام در حال هوشمند‌تر ساختن خودروها و تعاملي‌كردن آنها با دنياي پيرامونشان است تا جهت صرفه‌جويي در مصرف سوخت و استهلاك اتومبيل، رانندگي كم‌خطرتري را به ارمغان آورند.



           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 16:59
mahnaz

کسانی که در انیمیشن کار می کنند، علاقه زیادی به ساخت گرافیک هایی دارند که بتواند انسان و حرکات صورت اش را شبیه سازی کند. تا به حال این کار بسیار سخت و پیچیده بود. اگر شما قصد داشتید چهره فردی را به صورت انیمیشن در بیاورید باید با کمک انیماتورهای حرفه ای و صرف وقت و هزینه فراوان به هدف تان می رسیدید.

اما محققین دیزنی روش جدیدی را ابداع کرده اند که این کار را بسیار ساده تر می کند. آنها با ابداع تازه به راحتی قادرند صورت انسان را به یک تصویر سه بعدی تبدیل کنند و این کار سبب می شود که انمیشین ها بسیار ساده تر ساخته شوند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 16:48
mahnaz

 محققان لباسي طراحي كرده‌اند كه عرق را به طور مساوي بر روي لباس پخش كرده و باعث سريع تر خشك شدن و ايجاد حس خنكي در بدن فرد مي شود.در روش هاي طراحي لباس هاي خنك كننده، پوشش هاي شيميايي منتول مانند به پارچه افزوده مي شود كه هيچكدام نتوانسته اند مانند سيستم طبيعي خنك كننده بدن مفيد باشند.

سيستم خنك كننده بدن انسان با استفاده از افزايش و كاهش تعريق، دماي بدن را متعادل نگه مي دارد.محققان شركت طراحي لباس ورزشي Columbia Sportswear از همين شيوه استفاده كرده و لباسي طراحي كرده اند كه عرق بدن را به طور مساوي در سراسر لباس پخش مي كند.

تي شرت Omni-Freeze ZERO از الياف پلي استر توليد شده و تنها 136 گرم وزن دارد. اين لباس متشكل از هزاران حلقه پليمري 0.15 اينچي آب دوست است كه همزمان با شروع تعريق، اين حلقه ها رطوبت را به طور مساوي در سراسر لباس جذب كرده و متورم مي شوند؛ حلقه هاي پليمري انرژي مورد نياز براي متورم شدن را از گرماي بدن تأمين مي كنند.در آزمايشات انجام شده مشخص شد كه در مقايسه با لباس هاي تهيه شده از مواد ديگر، اين لباس مي تواند دماي بدن را تا 10 درجه خنك تر كند.

لباس Omni-Freeze ZERO با درجه حفاظتي 50 در برابر اشعه خورشيد به قيمت 60 دلار به بازار عرضه شده است.



           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 16:30
mahnaz

گوشی Xperia Sola سونی اریکسون با طراحی مناسب و برخورداری از امکانات بالا در اختیار کاربران جهانی تلفن همراه قرار گرفته است.
این گوشی 110 گرمی که از ماه مارس جاری میلادی وارد بازار جهانی تلفن همراه شده در ابعاد 111 در 60.3 در 9.8 میلیمتری ساخته شده است.

طراحی کلی این گوشی به Xperia Sola شباهت دارد و انحنای موجود در پایین گوشی ، مشخصه طراحی آن است.
این یکی از گوشی های مقاوم شیک است و جایگزین خوبی برای مدل های سری NXT سونی است و علیرغم ظاهر مقاوم آن وزن کمی دارد و جمع و جور است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, :: 18:11
mahnaz

 ممکن است علاقمندان به بازی های رایانه ای از سر و صدای مایکروسافت در مورد ویندوز 8 و تبلت سرفیس خسته شده باشند. چرا که این شرکت در ماه های اخیر صحبت چندانی در مورد آینده کنسول بازی ایکس باکس نکرده است. اما حالا می توانید خوشحال باشید، چرا که گفته می شود نسل بعدی ایکس باکس ظرف ۱۸ ماه آینده از راه می رسد. سایت PC World ادعا می کند که در سال ۲۰۱۳ می توانید منتظر به روز رسانی کنسول بازی مایکروسافت و نسل جدید آن باشید.



           
جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, :: 18:8
mahnaz

به گزارش آکامای سرعت اینترنت و ارتباطات باند پهن دنیا، به طور پیوسته در حال افزایش است. طبق آمار وضعیت اینترنت در سه ماهه اول ۲۰۱۲ که به تازگی توسط Akamai منتشر شده، هم اکنون میانگین جهانی اینترنت پرسرعت، 2.6 مگابیت بر ثانیه است که در مقایسه با 2.3 مگابیت سه ماهه گذشته رشد مناسبی را نشان می دهد.

به گفته آکامای سرعت اینترنت در یک سال گذشته بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است. کره جنوبی همچنان با میانگین سرعت 15.7 مگابیت بر ثانیه، سلطان ارتباطات دنیا است. ایالات متحده هم با اینکه نتوانسه رتبه ای بهتر از دوازدهم را از آن خود کند، با رسیدن به میانگین 6.7 مگابیت بر ثانیه، رشد ۲۹ درصدی را نسبت به سال گذشته و رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سه ماهه آخر ۲۰۱۱ نشان می دهد.
 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, :: 18:4
mahnaz

يك دانشجوي چيني سيستم مفهومي طراحي كرده است كه امكان تهيه كارت پستال‌هايي با تصوير و بوي غذاهاي مورد علاقه افراد را فراهم مي كند.براي بسياري از افرادي كه دور از وطن خود هستند، ديدن تصاويري از مناطق كشورشان مي‌تواند بسيار دلنشين باشد و طرح خلاقانه مبتكر جوان چيني نيز مي تواند دلتنگي براي غذاهاي محبوب را بر طرف كند.

ايده دانشجوي طراحي صنعتي دانشگاه دونگ هوآ چين در مركز طرح هاي خلاقانه سوني در شانگهاي ارائه شد و توانست جايزه بهترين دستگاه سرگرمي را از آن خود كند.اين طرح به همراه شش طرح دانشجوي ديگر به عنوان طرح هاي منتخب برگزيده شدند و تيمي از طراحان شركت سوني به دانشجويان براي تبديل ايده ها به واقيعت كمك كردند.

مدل اوليه سيستم مفهومي «چاپگر غذا» (Food Printer)‌ از يك دوربين عكاسي، حسگر استخراج بو و يك چاپگر تشكيل شده است. بوي غذا توسط حسگرهاي استخراج بو درون دستگاه ذخيره شده و با استفاده از جوهر عطري، يك كارت پستال با تصوير و بوي غذا پرينت گرفته مي‌شود.



           
جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, :: 17:42
mahnaz

شنیده ها حاکی از آن است که نسل بعدی گلکسی نوت سامسونگ احتمالا به صفحه نمایش قابل انعطاف مجهز خواهد شد.
البته قرار نیست که بتوانید موبایل تان را از وسط تا کرده و درون جیب تان بگذارید. بلکه نمایشگر قابل انعطاف احتمالا از موادی ساخته خواهد شد که مقاومت و دوام آن را هنگام ضربات و سقوط بیشتر می کنند. با یک نمایشگر قابل انعطاف، اگر اسمارت فون شما روی سنگ سقوط کند، شاید این شانس را داشته باشید که مانند قبل از سقوط، سالم باقی مانده یا آسیب بسیار کمی ببیند. اما سقوط یک اسمارت فون صفحه شیشه ای می تواند یک اتفاق وحشتناک را رقم بزند.
نمایشگر نیمه منعطف می تواند تغییرات مهم دیگری همچون نازک تر شدن محصول و یا استفاده از باتری بزرگتر را هم رقم بزند.



           
جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, :: 16:42
mahnaz

 محققان چسب پوستی ابداع کرده اند که با تزریق انسولین از طریق پوست می تواند جایگزین مناسبی برای تزریق روزانه این هورمون در افراد مبتلا به دیابت باشد.این چسب پوستی که از فناوری پیشرفته الکترونیکی برخوردار است، حاوی انسولین کافی برای نیاز چندین روزه بیمار است. این سیستم در واقع شامل یک دستگاه صوتی می شود که بر روی این چسب قرار می گیرد و این ترکیب بر روی پوست قرار داده می شوند.

این سیستم امواج صوتی ارسال می کند که منافذی را بر روی پوست می گشاید و دارو را به سرعت وارد جریان خون می کند.این چسب که U-Strip خوانده می شود آزمایش های اولیه را بر روی یکصد بیمار دیابتی در آمریکا پشت سر گذاشته است و نتایج این آزمایش ها حاکی از آن بود که این چسب می تواند انسولین را بسیار سریع تر و اثربخش تر از تزریق به جریان خون برساند.محققان اکنون انجام آزمایش وسیع تری را با حضور 500 بیمار برنامه ریزی کرده اند که در صورت موفقیت، ابزار متحول کننده ای می تواند طی سه سال آینده در اختیار بیماران دیابتی قرار بگیرد.

امواج صوتی این چسب هیچ دردی را برای بیمار ایجاد نمی کند. توضیح اینکه این فناوری تنها با داروهای ساخته شده از مولکول های کوچک کار می کند و استفاده از مولکول های درشت تر مانند مولکول های انسولین، امکان عبور از پوست را دشوار می ساخت. ولی امواج صوتی که به پوست اصابت می کند، موجب می شوند غدد عرق و فولیکول های مو که مسیر مستقیم به جریان خون هستند، منافذ خود را باز کنند.

بیماران معمولا این چسب را بر روی بالای بازو و این ابزار صوتی را که به اندازه یک تلفن همراه است روی آن قرار می دهند. این دستگاه با فشاردادن یک دکمه امواج صوتی منتشر می کند که انسولین را طی چند ثانیه از طریق منافذ ایجاد شده بر روی پوست به جریان خون می رساند.این چسب ضد آب است و می تواند 24 ساعت در شبانه روز حتی در هنگام حمام کردن بر روی پوست بماند. شرکت آمریکایی Transdermal Specialties Inc در ایالت پنسیلوانیا این فناوری را ارائه کرده است. محققان این شرکت می گویند: این چسب می تواند داده ها را به طور بی سیم به رایانه منتقل کند از این رو می توان داده ها را به پزشک بیمار نیز رساند.در حال حاضر از چسب های دارویی به طور گسترده ای در درمانهای جایگزین هورمون برای زنان یائسه و برای ترک سیگار استفاده می شود.



           
جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, :: 16:26
mahnaz

 

دانشمندان طی حفاری های عمیق در لبه قطب جنوب به شواهدی دست یافته اند که نشان می دهد زمانی درختان نخل در این منطقه می روییده اند.تحلیل گرده، هاگ ها و بقایای موجودات بسیار ریز در قطب، تصویری از وضعیت اقلیمی اوایل دوره زمین شناسی ائوسن در حدود 53 میلیون سال پیش ارائه می کند.

 این مطالعه حاکی از آن است که دمای هوا در زمستانهای قطب جنوب از 10 درجه سانتیگراد تجاوز می کرده در حالی که دمای هوا در تابستانها به 25 درجه می رسیده است.محققان می گویند دانش بیشتر در مورد گذشته شرایط گازهای گلخانه ای، حدس و گمانه زنی ها را درباره تاثیرات افزایش دی اکسید کربن در امروز، ارتقا می دهد.

دوره ائوسن اولیه اغلب به عنوان دوره گازگلخانه ای و دوران گرم زمین خوانده می شود.دوره ائوسن اولیه، دوره ای بوده است که میزان غلظت دی اکسید کربن اتمسفری بسیار بیشتر از 390 بخش در میلیون کنونی بوده یعنی دستکم به 600 بخش در میلیون و شاید بسیار بیشتر.

به عبارت دیگر در آن دوره تفاوت زیادی بین دمای هوای قطب ها و استوا نبوده است.کاوشهای حفاری انجام شده طی سالهای اخیر نشان می دهد که قطب جنوب اقلیم نیمه گرمسیری داشته است.نتایج این تحقیقات در نیچر منتشر شده است.



           
جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, :: 16:18
mahnaz

سلام به همه ی دوستای گل خودم

خوبین ان شاا...؟

از اونجایی که فصل امتحانات از راه رسیده و من هم درگیر درس و امتحانات شدم فرصت برای گذاشتن پست جدید نداشتم.

ان شاا... بعد اتمام امتحاناتم با پست های جدید و مفید در خدمتتون خواهم بود.

موفقیت همه ی شما دوستای گلم را از خدا خواهانم.

یادتون نره منم دعا کنید که تو امتحاناتم موفق بشم.

ممنون از همه تون دوستای گلم...

تا بعد...



           
چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 23:41
mahnaz

به نقل از خبرگزاري فرانسه، شركت اتومبيل و موتورسيكلت سازي هوندا امروز در توكيو نمونه اوليه يك وسيله نقليه يك نفره و ابتكاري را رونمايي كرد كه ظاهر آن شبيه يك پنگوئن است كه روي چرخ سوار شده باشد.اين صندلي متحرك فاقد فرمان Uni-Cub نامگذاري شده و مجهز به يك موتور برقي و يك باتري يون - ليتيوم است كه به آن ‌اجازه مي دهد مسافت شش كيلومتر را بدون شارژ مجدد بپيمايد.يوني - كاب با توجه به زاويه و جهت بدن شخصي كه روي آن نشسته حركت كرده و مسيرش را مشخص مي كند به همين دليل نيازي به فرمان ندارد.

در عين حال، اين نخستين وسيله نقليه اي است كه نه تنها با خم شدن به جلو يا عقب بدن سرنشينش پيش رفته يا عقب مي رود بلكه با همين شيوه حركات بدن مي تواند در هر جهتي دور زده و حتي به دور خود بچرخد.همچنين وضعيت بدن سرنشين سرعت را كنترل كرده، يوني - كاب را فورا يا به تدريج متوقف مي كند و اجازه انجام مانورهاي بسيار دقيق را بدون هيچ گونه تلاش و ايجاد مزاحمت براي افرادي كه در همان محل پياده تردد مي كنند، مي دهد.سرعت اين صندلي متحرك شش كيلومتر بر ساعت است و طرح آن از مدلي كه هوندا در سال 2009 با ظاهري متفاوت به نام U3-X ارائه كرده بود اقتباس شده است.

طرح يوني - كاب به فناوري ها و ايده هايي متعلق به دهه 1980 باز مي گردد كه به تدريج تست شده و تا اندازه اي در توليد روبات هايي از جمله آندروييد آسيمو مورد استفاده فرار گرفتند. روبات آندروييد آسيمو براي توانايي هايش در حفظ تعادل يك نمونه قابل توجه است.طرح نهايي توليد وسيله نقليه سبك و مطمئن براي جابجايي سريع در فضاهاي بزرگ اما محصور است از جمله فرودگاه ها ، دفاتر شركت هاي بزرگ، كتابخانه ها ، موزه ها، مراكز تجاري، فروشگاه هاي بزرگ، مراكز آموزشي ، بيمارستان ها و غيره.

در ماه ژوئن تست نهايي يوني - كاب در ميرايكان ، محلي براي ارائه تكنولوژي ها و علوم آينده در توكيو انجام مي شود.هوندا تنها شركتي نيست كه روي طرح اين نمونه كانسپت كار مي كند. تويوتا رقيب هم وطنش نيز وسايل مشابهي را در دست توليد و آزمايش دارد از جمله وسيله نقليه اي به نام " Winglet" كه برخلاف يوني - كاب بايد روي آن ايستاد و حركت كرد.



           
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:53
mahnaz

تا حالا شده که آرزو کنید که بتوانید اشیاء را با قدرت ذهن تان جابجا کنید؟ چیزی که در فیلم و داستان های زیادی مشاهده کرده اید. اما اکنون دیگر این موضوع فقط در حیطه قدرت و اختیار داستان های علمی تخیلی نیست. یک شرکت تکنولوژی های پیشرفته با نام BrainGate روز گذشته بازوی رباتیکی را معرفی کرد که کاملا با امواج مغزی کنترل می شود. البته این کار توسط سنسوری با ۹۶ الکترود انجام می شود که با نصب درون قشر حرکتی مغز، به امواج مغزی شما گوش می دهد.

خب، اگر فکر می کنید این هم یکی دیگر از راه هایی است که انسان ها را تنبل تر از قبل کند، زیاد نگران نباشید. زیرا این محصول هنوز راه زیادی را تا عرضه تجاری و تولید انبوه دارد. در این مرحله تنها هدف این پروژه کمک به بیمارانی است که دچار فلج شده اند. یکی از بیماران مورد مطالعه در آزمایش های این شرکت، پیرزن ۵۸ ساله ای است که بیش از ۱۵ سال فلج است. وی هیچ کنترلی روی دست و پاهای خود ندارد.

او اکنون با کمک بازوی رباتیک BrainGate می تواند فلاسک را گرفته، به دهانش نزدیک کند و بنوشد. و این میزان از دقت، چیزی است که این اختراع خارق العاده را متمایز می کند. همانطور که BrainGate می گوید، برای اولین بار بعد از ۱۵ سال این زن می تواند بدون نیاز به کمک دیگران جرعه ای قهوه بخورد.

البته کارکردهای این تکنولوژی می تواند بسیار وسیع تر از این باشد. دکتر Leigh Hochberg، متخصص مهندسی اعصاب دانشگاه های براون و هاروارد می گوید: «هدف ما در تحقیقات مان این است که با توسعه چنین تکنولوژی به افراد فلج یا کسانی که برخی اعضای بدن شان را از دست داده اند، استقلال و قابلیت حرکت بیشتری در زندگی بدهیم.»

نکته جالب اینجا است که شرکت BrainGate تنها به ابداع بخش نرم افزاری و سنسورهای ویژه این کار پرداخته و بازوهای رباتیک مورد استفاده توسط این شرکت تولید نشده اند! این شرکت هم اکنون در تست های خود دو بازوی رباتیک در اختیار دارد که یکی توسط انستیتو رباتیک و مکاترونیک مرکز هوافضای آلمان تولید شده و دیگری محصول صنایع تحقیق و توسعه DEKA است.



           
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:48
mahnaz

با تایید همه ۱۷ عضو اف-دی-ای (سازمان غذا و داروی آمریکا) یک تست خانگی ایدز مجوز عرضه در داروخانه های این کشور را پیدا کرد.این ابزار تست که قرار است به صورت OTC (بدون نیاز به نسخه) عرضه شود، به شکل یک سواب دهانی (چیزی شبیه گوش پاک کن) است و نتیجه آن در عرض 20 دقیقه قابل خواندن است.
هرچند این تست در مقایسه با تست هایی که توسط پزشکان و کادر درمانی مجرب انجام می شوند، حساسیت کمتری دارد، اما راحتی اجرا و دقت ۹۳ درصدی آن در تشخیص مبتلایان حامل بیماری، اعضای FDA را قانع کرده که عرضه این تست برای عموم می تواند در پیشگیری از گسترش این بیماری مخوف بسیار کمک کننده باشد.

اف دی ای پیش بینی می کند که این تست ممکن است سالانه حدود ۳۸۰۰ مورد مثبت را در آمریکا به اشتباه منفی گزارش کند، اما در عین حال می تواند ۴۵۰۰۰ مورد مثبت را شناسایی کند و بر اساس حساب و کتابهای FDA کل این اعداد و ارقام یعنی هر سال جلوی ۴۰۰۰ مورد ابتلای به ایدز در امریکا گرفته خواهد شد.

آسان بودن تست و امکان انجام آن توسط خود فرد و بدون نیاز به مراجعه به مراکز درمانی، باعث خواهد شد تا افرادی که در معرض رفتارهای پرخطر هستند، بیشتر و راحت تر بتوانند خود را از نظر ابتلا به HIV چک کنند. تحقیقی که اخیرا در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد که عرضه چنین ابزارهای آزمایشی می تواند تا ۸۴ درصد دفعات کنترل ایدز توسط فرد را افزایش دهد.



           
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:38
mahnaz

با فناوري ابداعي سوني اريكسون قادر خواهيد بود در هنگام دست دادن با يكديگر وجه مورد نظر را بين كارت‌هاي اعتباري ديجيتال منتقل كنيد!سيستم مفهومي Connected Me كه توسط محققان شركت سوني اريكسون ابداع شده است، از بدن انسان به عنوان پل ارتباطي بين گجت‌هاي مختلف استفاده مي‌كند!اين سيستم مفهومي قابليت رد و بدل شدن سيگنال داده‌ها بين گجت‌هاي مختلف را بدون نياز به بلوتوث يا پورت USB‌ و تنها از طريق بدن انسان امكانپذير مي‌كند!

«هانس وستبرگ» مديرعامل شركت سوني اريكسون در نمايشگاه لوازم الكترونيكي مصرفي و كنگره جهاني موبايل دستاورد جديد محققان شركت را به نمايش گذاشت.مديرعامل شركت براي نشان دادن نحوه عملكرد سيستم مفهومي Connected Me يك تلفن همراه را در دست گرفت و دست ديگر را بر روي حسگر يك سيستم صوتي قرار داد. سيگنال داده هاي MP3 تنها با عبور از بدن «وستبرگ» به سيستم صوتي منتقل و پخش شدند.

در حقيقت در اين سيستم بدن انسان جايگزين پورت USB يا بلوتوث مي‌شود.كارايي سيستم مفهومي Connected Me بسيار بيشتر از انتقال يك فايل ساده موسيقي است؛ انتقال وجه بين كارت‌هاي اعتباري ديجيتال در هنگام دست دادن دو نفر يا پرينت گرفتن اسناد و فايل ها تنها با گذاشتن دست بر روي پرينتر از امكانات جادويي اين سيستم است.شركت سوني اريكسون از توليد تجاري اين سيستم مفهومي ظرف 12 تا 18 ماه آينده خبر داده است.



           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:56
mahnaz

دانشمندان آزمايشگاه ملي لاورنس بركلي، شيوه‌اي ابداع كرده‌اند كه بر اساس آن مي‌توان با استفاده از ويروس‌هاي بي‌خطر كه انرژي مكانيكي را به برق تبديل مي‌كنند، نيرو توليد كرد.اين دانشمندان با ساخت يك ژنراتور با قابليت توليد جريان كافي براي راه‌اندازي يك نمايشگر كوچك بلور مايع به آزمايش رويكرد خود پرداختند.اين ژنراتور با فشار انگشت بر روي يك الكترود به اندازه تمبر كه با ويروسهاي مهندسي‌شده خاص پوشش داده شده، كار مي‌كند و در آن ويروسها به تبديل نيروي اين فشار به يك بار الكتريكي مي‌پردازند.

اين ژنراتور اولين دستگاهي است كه با جمع‌آوري خواص فیزوالکتریک از مواد بیولوژیکی به توليد الكتريسيته مي‌پردازد. فيروالكتريك به تجمع يك بار در يك جامد در واكنش به فضاي مكانيكي گفته مي‌شود.اين دستاورد كه در مجله نيچر نانوتكنولوژي منتشر شده، مي‌تواند به توليد دستگاههاي كوچكي منجر شود كه انرژي الكتريكي را از لرزشهاي كارهاي روزانه مانند بسته‌شدن در يا بالا رفتن از پله‌ها جمع‌آوري مي‌كنند.اين فناوري همچنين به شيوه آسانتري در ساخت دستگاههاي ريزالكترونيك اشاره دارد چرا كه ويروسها خود را در يك غشاي منظم چيده و ژنراتور را آماده كار مي‌سازد. چيدمان خودكار يكي از هدفهاي مهم در جهان كوچك و دقيق نانوفناوري به شمار مي‌رود.

تاثير فيزوالكتريك در سال 1880 كشف شده و از آن زمان در بلورها، سراميك، استخوان، پروتئين‌ها و دي‌ان‌اي شناسايي شده است. در حال حاضر فندكهاي برقي و برخي میکروسکوپ‌ها از آن استفاده مي‌كنند. اما مواد مورد استفاده در دستگاههاي فيزوالكتريك سمي بوده و كار با آنها بسيار سخت است كه كاربرد گسترده از اين فناوري را محدود مي‌كند.از اين رو، اين دانشمندان از باكتري‌خوار M13 كه تنها به باكتريها حمله كرده و با انسان مهربان است، استفاده كردند. اين ماده به دليل خاصيت ويروسي آن خود را طي چند ساعت به چندين ميليون تكثير كرده تا هميشه يك منبع پايدار از آن وجود داشته باشد. مهندسي ژنتيك بر روي اين ويروسها آسان بوده و چينش خودكار آنها در غشاهاي منظم كار با آنها را بسيار راحت مي‌كند.

اين دانشمندان اكنون در حال كار بر روي شيوه‌هايي براي ارتقاي سيستم خود هستند. از آنجايي كه ابزارهاي بيوفناوري، توليد در مقياس زياد ويروسهاي اصلاح شده ژنتيكي را ممكن مي‌سازد، مواد فيزوالكتريك مبتني بر ويروس مي‌توانند به ارائه يك راه حل ساده براي دستگاه‌هاي ريز الكترونيكي در آينده بپردازند.



           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:48
mahnaz

دانشمندان دانشكده پزشكي دانشگاه استنفورد با استفاده از سلولهاي صفحات خورشيدي ريز كه طي عمل جراحي در زير شبكيه چشم قرار گرفته، دست به ساخت سيستمي زده‌اند كه ممكن است در آينده بتواند بينايي افراد مبتلا به انواع خاص بيمارهاي تحليل‌برنده چشم را بازگرداند.اين دستگاه كه نوع جديدي از پروتز شبكيه است، از يك عينك خاص برخوردار است كه به دوربين‌هاي مينياتوري و رايانه جيبي براي پردازش جريان داده‌هاي بصري مجهز است.تصاوير نهايي بر روي يك ريزنمايشگر بلوري مايع كه درون عينك‌ها جاي گرفته، مانند عينكهاي بازيهاي ويديويي نمايش داده خواهد شد. برخلاف دوربين‌هاي رايج ويديويي، اين تصاوير با استفاده از پالس‌هاي ليزري نور نزديك به مادون قرمز از ال‌سي‌دي به يك تراشه سيليكوني فوتوولتائيك بسيار باريك كه در زير شبكيه چشم قرار دارند، منتقل خواهد شد.جريانهاي الكتريكي از ديودهاي نوري روي تراشه سپس به ارسال سيگنال‌هايي به شبكيه و از آن جا به مغز مي‌پردازند كه منجر به ديد بيمار از تصوير مي‌شود.

اين پژوهش كه در مجله نيچر فوتونيكس منتشر شده، به توصيف چگونگي آزمايش محرك فتولتائيك توسط اين دانشمندان با استفاده از مجموعه ديود دستگاه پروتز در شبكيه موشهاي آزمايشگاهي پرداخته و چگونگي استخراج واكنشهاي الكتريكي توسط آنها را كه شاخص‌هاي كاملا پذيرفته‌شده از سلولهاي شبكيه براي فعاليت بينايي به شمار مي‌روند، آشكار كرده است.دانشمندان اكنون در حال آزمايش اين سيستم در موش‌هاي زنده و انجام سنجش‌هاي روانشناسي و رفتاري در آنها هستند و اميدوارند بتوانند در آينده يك پشتيبان براي انجام اين آزمايشات بر روي انسان بيابند.

به گفته دانشمندان اين سيستم مانند صفحات خورشيدي روي سقف منازل كار كرده كه نور را به جريان برق تبديل مي‌كنند.در حال حاضر چندين پروتز شبكيه ديگر در حال ساخت است و حداقل دو مورد از آنها در مرحله كارآزمايي باليني قرار دارند. شركت «سكند سايت» (ديد دوم) در ماه آوريل اجازه استفاده از پروتز خود را در اروپا بدست آورد. همچنين شركت «رتينا ايمپلنت AG» نيز اخيرا به اعلام نتايج آزمايشات باليني خود در اروپا پرداخته است.برخلاف اين دستگاه‌ها كه به سيم‌پيچي، كابل و آنتن درون چشم براي انتقال نيرو و اطلاعات به كاشت چشمي نياز داشته، دستگاه محققان استنفورد از نور نزديك به مادون قرمز براي انتقال تصاوير استفاده كرده كه نياز به سيم و كابل را از بين برده و اين دستگاه را نازك و قابل كاشت در چشم مي‌كند.

به گفته اين محققان،‌ عينك اين دستگاه از تمام ابزار لازم برخوردار است و جراح بايد تنها يك شكاف در زير شبكيه ايجاد كند و سلولهاي فتولتائيك را درون آن قرار دهد. همچنين فرد مي‌تواند اين سلولها را در تعداد بيشتر استفاده كند تا ميدان ديد وسيع‌تري نسبت به ديگر سيستم‌ها بدست آورد.



           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:42
mahnaz

این یک خودروی الکتریکی بامزه و جمع و جور است که در سمپوزیم خودروی های الکتریکی در لوس آنجلس به نمایش درآمده است. این اتومیبلی ۱ نفره به نام Eo است. که شرکت سازنده ترجیح می دهد آن را یک موتورسیکلت چهار چرخه بنامد.

این چهار چرخه برقی ظرفیت حمل یک نفر را دارد و با حداکثر سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت حرکت می کند و می تواند با یک بار شارژ ۲۰۰ کیلومتر را طی کند.

سخنگوی شرکت Ample که سازنده این محصول به شمار می رود، ادعا می کند این محصول نخستین موتور سیکلت چهار چرخه تمام برقی به شمار می رود و طراحی ویژه ای هم دارد.

در آن شما آینه های بغل را نمی بینید و در پشت آن دوربینی نصب شده که تصاویر زنده از پشت ماشین را روی یک نمایشگر در داشبورد نشان می دهد.

طراحی داخلی هم متفاوت است و این محصول می تواند در صورت لزوم تا سه نفر را جابجا کند. در واقع دو صندلی در بخش عقب قرار گرفته که تا می شوند و در کناره ها قرار میگیرند. این دو صندلی مانند صندلی های اتوبوس روبروی یکدیگر قرار گرفته اند. بنابراین در صورتی که خالی باشند، فضای بزرگی در پشت برای قرار دادن اشیای مختلف وجود دارد.

باید ببینیم که این چهار چرخه در عمل چقدر با استقبال مشتریان روبرو خواهد شد و البته هنوز در مورد قیمت و زمان ورود اش به بازار اطلاعی نداریم. اما اگر محصول ارزان قیمت و بهینه ای باشد احتمالا با استقبال مواجه خواهد شد.



           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:21
mahnaz

 کارخانه اتومبیل سازی Audi با ابداع جدید خود، فلسفه وجودی دوچرخه را زیر سوال برده است! این شرکت طی هفته جاری در اتریش، دوچرخه الکتریکی فوق پیشرفته خود را رونمایی خواهد کرد.

این دوچرخه الکتریکی تنها 10‪.‬8 کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن از پلیمر فیبر کربن تقویت شده و فشرده است. بدنه به گونه ای طراحی شده که تا حد امکان مرکز ثقل دوچرخه پایین باشد. این کار باعث می شود که کنترل و حرکت دوچرخه آسان تر شده و مانورهای آن چالاک تر شوند. چرخ های ۲۶ اینچی این دوچرخه برقی از همان جنس فیبر کربن تقویت شده فشرده است که در بدنه استفاده شده. این چرخ ها با استفاده از تکنولوژی ابداعی Audi ultra blade ساخته شده اند. در این شیوه از پره چرخ پهن و عریضی استفاده می شود که انتقال قدرت از پدال را به بهترین شکل بهینه می کند.
 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:2
mahnaz

به نظر می رسد که کم کم دلایل کافی برای اطمینان از ساخت تلویزیون اپلی یا iTV توسط شرکت تحت مدیریت تیم کوک، پدیدار می شوند. روز جمعه از تایید ساخت تلویزیون اپل توسط مدیرعامل فاکسکان صحبت کردیم. کارخانه ای که همکار اصلی اپل در تولید محصولاتش بوده است. حال شنیده می شود که اپل در حال مذاکره برای خرید یک شرکت تلویزیون ساز آلمانی است.
دانیل دیلگر از سایت اپل اینسایدر می گوید که اپل به کارخانه تلویزیون سازی Loewe آلمان، پیشنهاد خرید خود را ارائه کرده است. این شرکت از سال ۱۹۲۹ مشغول فعالیت در این صنعت است و تلویزیون ها و اسپیکرهای گرانقیمت و با تکنولوژی پیشرفته تولید می کند. با وجود اینکه هنوز این ادعا از طرف هیچ یک از دو شرکت آمریکایی و آلمانی تایید نشده است، اما در خصوص جزئیات آن گفته می شود که اپل پیشنهاد 112 میلیون دلار برای تصاحب این کارخانه را ارائه کرده است. جالب اینجا است که ۲۹ درصد سهام این کارخانه تلویزیون سازی متعلق به Sharp و ۱۱ درصد آن در اختیار LaCie است.

loewe-speaker.jpg



           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:0
mahnaz

سونی روز پنج شنبه گزارش رسمی سه ماهه آخر ۲۰۱۱ خود را منتشر کرد که نشان دهنده زیان 3‪.‬2 میلیارد دلاری این شرکت و ضرردهی برای چهارمین سال متوالی است. با این حساب این غول سرگرمی سازی و الکترونیک در سال ۲۰۱۱ نزدیک به 5‪.‬7 میلیارد دلار زیان متحمل شده است. این عدد رکوردی در تاریخ ۶۶ ساله سونی به حساب می آید.

البته این نکته را نباید فراموش کنید که کارخانه ها و زنجیره تامین قطعات سونی سال گذشته به دلیل زلزله و سونامی ژاپن و همچنین سیل تایلند آسیب های فراوانی دیدند. میزان فروش سالیانه این شرکت هم در ۲۰۱۱ با کاهش ده درصدی به ۸۱ میلیارد دلار رسید.

اما مدیرعامل جدید این شرکت، کازو هیرایی برنامه های ویژه ای برای بهبود وضعیت سونی تدارک دیده است. او وعده داده که این شرکت تا ماه مارس ۲۰۱۳ به سود دهی خواهد رسید. البته به نظر می رسد که به لطف بازار رو به رشد اسمارت فون و تبلت، این وعده زودتر از موعد هم بتواند محقق شود.



           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:55
mahnaz

روز پنج شنبه این شرکت برنامه خود برای عرضه این تلویزیون های فوق نازک و با کیفیت را اعلام کرد. قرار است از نیمه دوم سال میلادی جاری شاهد حضور تلویزیون ۵۵ اینچی OLED سامسونگ در بازار باشیم. عرضه این HDTV احتمالا با قیمت ۹۰۰۰ دلار و از کره جنوبی آغاز خواهد شد.

سامسونگ می گوید که تکنولوژی OLED علاوه بر بهبود چشم گیر رنگ ها؛ در کنار ارتقاء کنتراست، کیفیت تصاویر و عمق رنگ را هم افزایش خواهد داد. همچنین با این تکنولوژی سامسونگ قادر خواهد بود که تلویزیون های نازک تر و سبک تری تولید نماید. البته این شرکت اعتقاد دارد که این تکنولوژی تا زمان صنعتی شدن کامل و همه گیری، دو تا سه سال زمان نیاز دارد.



           
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:41
mahnaz

در رقابت سنگین CES امسال بود که سامسونگ با معرفی نمونه اولیه تلویزیون ۵۵ اینچی OLED HDTV خود، جزو شگفتی آفرینان نمایشگاه شد.‬ حالا این شرکت در نمایشگاه بین المللی کره اولین مدل تجاری این تلویزیون HD را با نام ES9500 رونمایی کرده است‫.‬

از قابلیت های این تلویزیون با صفحه OLED می توان به تعامل صوتی هوشمند با کاربر، کنترل با اشارات ویژه (gesture)، محتوای هوشمند و پردازنده دو هسته ای اشاره کرد. سامسونگ همچنین این تلویزیون هوشمند را به تکنولوژی Smart Dual View هم مجهز کرده است که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از عینک های سه بعدی، دو برنامه و کانال متفاوت را به طور همزمان و به صورت دو بعدی تماشا کنند.

با توجه به اینکه در این تلویزیون هر پیکسل به صورت مجزا برای خودش نور تولید می کند، سامسونگ می گوید که اشباع و تکثیر رنگ در تکنولوژی OLED نسبت به تلویزیون های HD با تکنولوژی LED‪-‬backlit LCD تقریبا ۲۰ درصد بهتر است. در کنار تکنولوژی تصویر به کار رفته در این تلویزیون ها، نکته جالب دیگر, اعلام رسمی سامسونگ برای تولید مدل های بزرگ تر همچون ۶۰ و ۷۵ اینچی است.

البته سامسونگ تنها از تولید تجاری و شروع کار خط تولید این تلویزیون ها سخن گفته و هنوز صحبتی از زمان ارائه این OLED ها به بازار و یا قیمت احتمالی آنها به میان نیاورده است. البته با توجه به رقابت سنگین بازار و شاخ و شانه کشیدن دیگر رقبا در CES 2012، احتمالا به زودی این محصول را در بازارهای جهانی مشاهده خواهیم کرد.



           
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:13
mahnaz
درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.