اسلایدر

آیا آیفون بعدی با نمایشگر 4 اینچی ساخته می شود؟
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

حالا که بعد از کلی شایعات و گمانه زنی، پرچمدار اندرویدی ها معرفی شده، نوبت به از راه رسیدن شایعات آیفون 5 می رسد. مدلی که هنوز احتمالا چند ماه تا معرفی آن باقی مانده است. آیفون تلفن هوشمندی است که تا به حال با نمایشگر 3.5 اینچی بوده. اما حالا خبرهایی به گوش می رسد که آیفون بعدی 4 اینچی خواهد بود.
بر طبق گزارش وال استریت ژورنال، شرکت اپل به تهیه کنندگان نمایشگر در‌ آسیا سفارش ساخت نمایشگر 4 اینچی را داده است و قرار است آن را روی آیفون جدید استفاده کند.

از سال ۲۰۰۷ که اپل آیفون را معرفی کرد سایز نمایشگر آن روی 3.5 اینچ ثابت مانده بود اما با وارد شدن رقیب های مختلف و ورود تلفن هایی با نمایشگر بزرگ تر به نظر می رسد اپل هم تصمیم به بزرگ تر کردن نمایشگر گرفته است.
این شایعات می گوید آیفون جدید اواخر سال میلادی وارد بازار خواهد شد. اما شایعات دیگری هم وجود دارد که می گوید در پاییز باید منتظر آیفون جدید باشیم. در عین حال برخی از آنها می گویند آیفون جدید با بدنه ای از جنس Liquidmetal وارد بازار خواهد شد.

این آلیاژی است که اپل لیسانس آن را در سال ۲۰۱۰ ثبت کرده است و البته توسط شرکت های دیگری مانند نوکیا و سامسونگ هم مورد استفاده قرار می گیرد. فعلا استفاده از این آلیاژ به قطعات کوچک محدود می شود. این آلیاژ فوق العاده محکم است و ضد خراش و خوردگی است و می تواند با دقت بسیار زیاد به اشکال پیچیده و ظریف در بیاید.
به خاطر محدودیت های فنی در تولید انبوه Liquidmetal فعلا آن را در قطعات کوچک می بینیم. برای مثال آیا می دانستید که ابزار کوچکی که برای خارج کردن سیم کارت از آیفون و آی پد استفاده می شود از جنس همین آلیاژ است؟


liquid-metal-sim-pin-580x386_narenji.jpg

البته کارشناس ها می گویند بعید است که اپل بتواند تمام کیس آیفون جدید را از این آلیاژ تولید کند و احتمالا فقط در بعضی بخش های بدنه سراغ استفاده از آن خواهد رفت. اما فعلا می توانیم منتظر یک نمایشگر بزرگ تر و بدنه ای محکم و ضد خش باشیم.



           
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:57
mahnaz

در میان رقابت تلفن های هوشمند، تلفن های ساده و ارزان هم طرفداران خودش را دارد. بنابراین نوکیا همچنان سعی می کند این بازار را در اختیار داشته باشد و امروز دو تلفن جدید به نام های 110 و 112 معرفی کرده است.

اینها تلفن هایی دو سیم کارته هستند و با قیمت ارزان وارد بازار می شوند. البته روی آنها می توانید اینترنت هم داشته باشید و نوکیا می گوید از سرویس فشرده سازی اطلاعات ابری استفاده می کند که حجم انتقال اطلاعات را تا ۹۰ درصد کم می کند و سبب می شود پول اینترنت کمتری پرداخت کنید.

یک دوربین VGA هم روی آنها قرار گرفته تا حداقل خوشحال باشیم امکان عکس برداری با آنها وجود دارد. نمایشگر این دو مدل ۱.۸ اینچی است و امکان اتصال به شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر هم روی آنها وجود دارد.

با وجود اینکه تلفن های ساده ای هستند اما شاید دو سیم کارته بودن سبب بشود بخواهید آنها را با قیمت ۳۵ و ۳۸ یورو تهیه کنید.



           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:54
mahnaz

محققان نرم‌افزار جديدي براي تلفن همراه هوشمند طراحي كرده‌اند كه امكان ارسال پيامك‌هاي رنگي را براي كاربر فراهم مي‌كند.نرم افزار پيامك رنگي (+ Color Text Messages) امكان ارسال پيامك و شكلك‌هاي رنگي را بر روي تلفن همراه هوشمند (آيفون) امكانپذير مي‌كند.

پس از نصب نرم‌افزار بر روي تلفن همراه هوشمند و با استفاده از يك رابط كاربري، بخش حباب مانندي براي نوشتن پيامك ايجاد مي‌شود كه كاربر مي‌تواند رنگ پس زمينه، رنگ و نوع قلم را انتخاب كند.

پس از طراحي پيامك به رنگ دلخواه و كپي كردن، حباب به بخش پيامك ارسال و براي گيرنده فرستاده مي‌شود. حتي در صورت عدم نصب نرم‌افزار بر روي تلفن همراه گيرنده پيام، فرد قادر خواهد بود پيامك رنگي را بطور كامل مشاهده كند



           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:51
mahnaz

تلفن گلکسی اس سوم سامسونگ یکی از پر سر و صدا ترین محصولات این شرکت بوده است و هر کدام از امکانات فنی و نرم افزاری آن با دقت توسط کارشناس ها بررسی شده است. یکی از مشخصات فنی مهم این تلفن باطری 2100mAh آن است که نشان از ظرفیت بالای آن دارد اما در کنار آن نباید فراموش کنیم که در این تلفن با یک نمایشگر بزرگ 4.8 اینچی مواجه هستیم که انرژی زیادی مصرف می کند. پردازشگر چهار هسته ای هم یکی از دیگر چیزهایی است که سوال بزرگی به وجود می‌ آورد: باطری این تلفن واقعا چقدر کار می کند؟

سایت GSMArena به بررسی دقیق کارکرد باطری این تلفن پرداخته و در ادامه مطلب می توانید باطری این تلفن را با دیگر محصولات مشهور بازار مقایسه کنید.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:30
mahnaz

اینکه وسط روز شارژ موبایل تان ته بکشد، می تواند حسابی دردسر ساز و مشکل آفرین باشد. و وقتی داستان بدتر می شود که شما مجبور باشید بقیه روز را دور از پریز برق و شارژر (یا زمان لازم برای شارژ) بگذرانید و کارهای تان به دلیل خاموش شدن تلفن همراه عقب بیفتند. قبلا درباره راه حل آبی این مشکل صحبت کرده بودیم. و حالا قرار است محصول جدید گازی به بازار بیاید که شما را از شر جستجوی خسته کننده به دنبال پریز برق در طول روز نجات دهد.

شرکت Lilliputian Systems سلول سوختی تولید کرده است که با گاز بوتان کار می کند و به گفته شرکت همانند «یک پریز سیار جیبی» همیشه همراه شما خواهد بود. این ابزار با استفاده از کابل USB به تلفن همراه شما متصل شده و نیروی لازم را برای ادامه فعالیت، در اختیار آن می گذارد. نکته جالب اینجا است که با یک کارتریج سوخت بوتان، این شارژر جیبی می تواند تا دو هفته تلفن همراه شما را شارژ کند. البته برخی منابع هم پیش بینی می کنند که این پیل سوختی با هر کارتریج گاز بوتان از پس ۱۰ تا ۱۴ بار شارژ یک اسمارت فون بر آید.

و پس از اتمام گاز آن، به راحتی می توانید کارتریج سوخت دیگری را جایگزین کرده و برای دو هفته دیگر از این شارژر پرکار استفاده کنید. وزن و ابعاد شارژر Lilliputian Systems تقریبا به اندازه یک تلفن همراه است. این پیل سوختی قرار است به زودی از طریق فروشگاه آنلاین گجت Brookstone به بازار عرضه شود. البته هنوز درباره قیمت احتمالی این گجت به درد بخور، چیزی اعلام نشده است.



           
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:36
mahnaz

نمونه اوليه‌ تلفن همراه پوشيدني كه به شكل دستكش طراحي شده، آزادي عمل بسيار زيادي براي فرد در هنگام مكالمه با تلفن ايجاد مي‌كند.در طراحي دستكش تلفن همراه Glove One‌ از قطعات الكترونيكي بازيافتي و مدارهاي دست ساز استفاده شده و مدل كامل نيز با استفاده از فناوري پرينت سه بعدي از پلاستيك سوپرفاين ساخته شده است.

تمامي اعداد و دكمه‌هاي دريافت و قطع مكالمه تلفني بر روي انگشتان دست تعبيه شده‌اند. پيچ و مهره‌هايي در بندهاي هر انگشت قرار داده شده تا امكان حركت راحت‌تر انگشتان براي كاربر فراهم شود.بلندگو و ميكروفون در انگشتان اشاره و كوچك تعبيه شده است و براي شروع مكالمه بايد انگشت سبابه در كنار گوش و انگشت كوچك در كنار دهان قرار بگيرند. سيم كارت نيز در بخش مياني در پشت دستكش قرار مي‌گيرد.

«بريان سرا» طراح آمريكايي اين تلفن همراه، هدف از طراحي دستكش Glove One را امكان استفاده از هر دو دست در هنگام استفاده از تلفن همراه و بي‌نيازي از هندزفري عنوان مي‌كند.



           
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:41
mahnaz

سرطانهای دهانی به ویژه در کشورهای در حال توسعه به یکی از مشکلات اساسی بهداشتی تبدیل شده اند که در صورت بی توجهی به علائم اولیه آنها، حتی می توانند تهدید کننده حیات باشند.اما کنترل دهان از نظر ضایعات مشکوک به سرطان، به ویژه در افراد سیگاری و تشخیص زودرس بسیاری از انواع سرطان های دهانی، می تواند تا حدود زیادی شانس زندگی بیمار را بالا ببرد. ‏
خب تکلیف افرادی که به پزشک و خدمات بهداشتی دسترسی ندارند چیست؟ این سوالی بود که یکی از استادیاران مهندسی پزشکی دانشگاه استنفورد، به نام مانو پراکاش از خود پرسید و به دنبال آن این وسیله ارزان و قابل حمل تولید شد: او-اسکن‏

‏Oscan وسیله کوچکی است که برای بررسی دقیق حفره دهانی طراحی شده و می تواند روی دوربین هر موبایلی سوار شود. این وسیله دارای چراغ های فلورسنتی قوی است که فضای دهان را روشن کرده و هر نوع ضایعه غیرعادی را ثبت می کنند. سپس کارمند بهداشت محلی می تواند داده ها را از طریق همین موبایل به پزشک مربوطه ارسال کند، تا از نظر احتمال وجود توده های بدخیم بررسی شوند.‏

هدف از طراحی و ساخت این وسیله، تولید آن به تعداد زیاد و با قیمت کم بوده است. این گجت کوچک که به اندازه یک قوطی کبریت جا می گیرد، با چند دلار قابل تولید است و در همین ابتدای کار توانسته است جوایز ارزنده ای را به خاطر این نوآوری، نصیب طراح آسیایی الاصلش کند.



           
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:34
mahnaz

موبایل

پس از ماه ها انتظار، بالاخرهGalaxy S III سامسونگ پنج شنبه معرفی شد و همانطور که در شایعات آمده بود، صفحه نمایش بزرگ به همراه پردازنده چهار هسته ای پرسرعتی آن را همراهی می کردند. و البته SGS3 به عنوان اسمارت فون رسمی بازی های المپیک ۲۰۱۲ هم انتخاب شده است.

اما نکته جالب مراسم معرفی این است که سامسونگ بیش از مشخصات سخت افزاری بر روی قابلیت های نرم افزاری، همچون پیش گویی حرکت بعدی شما هنگام کار با تلفن، تاکید داشت که در دیگر اسمارت فون های بازار آن را کمتر می بینید.

در ادامه مطلب همراه باشید تا بیشتر با قابلیت های جدید گلکسی سوم سامسونگ آشنا شوید.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:31
mahnaz

داستان رقابت کمترین ضخامت در دنیای موبایل، چیزی شبیه تلاش شرکت های اتومبیل سازی برای ثبت سرعت ۰ تا ۱۰۰ در ثانیه کمتر است. شاید میزان ضخامت یک اسمارت فون، تاثیر چندانی در کاربرد آن و نحوه استفاده کاربر نداشته باشد، اما نشانه ای از قدرت و توانایی فنی شرکت سازنده است. اگر به خاطر داشته باشید، در CES 2012 به معرفی نازک ترین تلفن همراه جهان توسط Huawei با نام Ascend P1 S اشاره کرده و گفتیم که تنها به دلیل 0‪.‬02 اینچ ضخامت کمتر، توانسته این عنوان را از چنگ موتورولا RAZR در آورد.
 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:21
mahnaz

مثل اینکه داستان لو رفتن مشخصات و عکس گجت و ابزار الکترونیک هیچ گاه پایانی نخواهد داشت و هیچ شرکتی هم از دست مشتریان اطلاعات دست اول، در امان نیست. آنچه در تصویر می بینید، شاید ظرافت و باریکی Xperia Sرا نداشته باشد، یا اینکه مانند سری U اکسپریا قدرتمند نباشد؛ اما جذابیت های Sony Xperia ST21i آن قدر هست که شما را برای داشتنش وسوسه کند.
 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:18
mahnaz

روزنامه تلگراف چندی پیش لیستی از اپلیکیشن های برتر مسابقه Appy Awards 2012 برای تلفن های هوشمند را منتشر کرد که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:14
mahnaz

همان طور که پیش بینی می شد، شرکت سامسونگ الکترونیکز در سه ماهه اول 2012 از بزرگ ترین تولید کننده موبایل دنیا (نوکیا) سبقت گرفته و به حکومت ۱۴ ساله این شرکت فنلاندی پایان دهد. شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics در جدیدترین گزارش خود خبر از جای گیری رهبری جدید در صنعت بین المللی موبایل می دهد.

نوکیا از سال ۱۹۹۸ که توانست موتورولا را پشت سر بگذارد، رتبه اول فروش موبایل دنیا را در اختیار داشت. اما در سه ماه گذشته سامسونگ با فروش ۹۳ میلیون دستگاه تلفن همراه توانست نوکیا را که فقط ۸۳ میلیون دستگاه فروخته، پشت سر بگذارد.

سامسونگ امروز آمار مالی سه ماهه اول 2012 خود را منتشر کرد. به لطف استقبال بازار از اسمارت فون های گلکسی، این شرکت تنها در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته سود 4‪.‬5 میلیارد دلاری را کسب کند. سود خالص سامسونگ نسبت به سه ماهه مشابه سال 2011 این شرکت رشد ۸۱ درصدی را نشان می دهد.
هم اکنون 25‪.‬4 درصد بازار تلفن همراه دنیا در دستان سامسونگ بوده و نوکیا 22‪.‬5 درصد این بازار را در اختیار دارد. همچنین اپل با سهم 9‪.‬5 درصدی در جایگاه سوم بازار موبایل دنیا ایستاده است.

نکته جالب بعدی در گزارش Strategy Analytics، کسب رتبه اول دیگری توسط سامسونگ در دنیای ارتباطات است. سامسونگ در سه ماهه اول 2012 با فروش 44‪.‬5 میلیون اسمارت فون، توانسته صدرنشینی این عرصه را هم از آن خود کرده و اپل را که در این سه ماهه 35‪.‬1 اسمارت فون فروخته، پشت سر گذارد.

هم اکنون در بازار موبایل های هوشمند سامسونگ با سهم ۳۱ درصدی اول است و اپل با سهم ۲۴ درصدی مقام دوم را در اختیار دارد. البته در اینجا هم نوکیا یکی از بازیگران اصلی است و جایگاه سوم تولید اسمارت فون دنیا را قبضه کرده است.



           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:12
mahnaz

شرکت RIM با وجود سابقه قدرتمنداش، حالا در بازار تلفن های هوشمند اوضاع خوبی ندارد. تلفن های بلک بری تا چند سال پیش بازار آمریکا و بخشی از اروپا را در تصرف خودشان داشتند. اما با ظهور آی او اس و اندروید این شرکت که بر روی سیستم عامل خودش پافشاری می کرد از بازار رقابت عقب افتاد.

اما «ریم» بر عکس نوکیا که پس از مدتی از سیمبیان دست کشید و به ویندوز فون روی آورد، همچنان روی سیستم عامل خودش پافشاری می کند و در حال ارایه نسخه جدیدی از سیستم عامل اش است تا با دیگران رقابت کند. به نظر می رسد قرار است تلفن هوشمند جدید این شرکت بر مبنای سری جدید BlackBerry 10 را در مهرماه ببینیم.

این شرکت هنوز مشخصات فنی زیادی در مورد سخت افزار و یا سیستم عامل جدید این تلفن ارایه نکرده است. تنها چند عکس از سیستم عامل جدید لو رفته و فقط می دانیم که این سیستم عامل در مرحله اول بر اساس رابط کاربری لمسی کار خواهد کرد. اما بسیاری از کارشناس ها پیش بینی می کنند که ریم ارایه موفقی نداشته باشد. آنها می گویند زمان برای این شرکت از دست رفته است.

زمانی که نسل جدید بلک بری وارد بازار می شود باید با نسل ششم آیفون، اندروید جدید و مجموعه متنوعی از تلفن های ویندوز فون رقابت کند و همین موضوع این شرکت را در بازار تلفن های هوشمند بسیار عقب نشان می دهد.

سهم بازار این شرکت در حال حاضر در آمریکا به کمتر از ۶.۵ درصد رسیده. اما نباید فراموش کنیم که این شرکت تا چند سال پیش، بیشتر از ۵۰ درصد سهم بازار آمریکا را در اختیار داشت.
 



           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:5
mahnaz

محققان موفق به ساخت دستگاه PhoneSoap‌ شده‌اند كه همزمان با شارژ كردن تلفن همراه هوشمند، قادر است با استفاده از پرتوهاي فرابنفش، سطح گوشي را از باكتريهاي خطرناك پاك كند.بررسي‌ها نشان مي‌دهد، ويروس و باكتري‌هاي موجود بر روي گوشي تلفن همراه بسيار بيشتر از كاسه توالت است كه برخي از اين باكتري‌ها از انواع بسيار خطرناك و مقاوم به آنتي بيوتيك هستند.

اين درحاليست كه بسياري از توليدكنندگان تلفن همراه هوشمند نسبت به استفاده از دستمال‌هاي مرطوب و ضدعفوني كننده براي تميز كردن اين دستگاه‌ها نيز هشدار مي‌دهند.محققان براي استريليزه كردن گوشي تلفن همراه هوشمند نمونه اوليه‌اي از دستگاه PhoneSoap‌ را طراحي كرده‌اند كه همزمان مي‌تواند باتري تلفن همراه را نيز شارژ كند.

گوشي تلفن همراه درون اين دستگاه جعبه مانند قرار داده شده و با استفاده از پرتوهاي فرابنفش سطح C در مدت زمان سه تا پنج دقيقه باكتري‌ها از بين مي‌روند.



           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:56
mahnaz

محققان دانشگاه دالاس موفق به طراحي يك تراشه تصويرساز شده‌اند كه مي‌تواند تلفن‌هاي همراه را به دستگاه‌هايي با قابليت مشاهده اجسام از ميان ديوار، چوب، پلاستيك، كاغذ و ... تبديل كند.اين پژوهش به پيوند دو پيشرفت علمي پرداخته كه يكي از آنها از يك محدوده بلااستفاده در طيف الكترومغناطيسي استفاده كرده و ديگري يك فناوري ريزتراشه جديد است.

طيف الكترومغناطيسي به توصيف طول موج‌هاي انرژي مي‌پردازد. براي مثال مي‌توان به امواج راديويي AM و FM يا ريزامواج مورد استفاده در تلفن‌هاي همراه يا طول موج مادون قرمز كه دستگاه‌هاي ديد شب را امكان‌پذير مي‌سازند، اشاره كرد.اما باند طيف الكترومغناطيسي تراهرتز كه در ميان ريزموج و مادون قرمز قرار داشته، براي بسياري از دستگاههاي مصرفي قابل دسترسي نيست.

با استفاده از اين رويكرد جديد، تصاوير جديد با سيگنالهاي كاربردي در محدوده ترارتز بدون نياز به استفاده از چندين لنز درون يك دستگاه ممكن خواهند شد. اين شيوه مي‌تواند اندازه و هزينه را تا حد زيادي كاهش دهد.

پيشرفت ديگري كه اين نتايج را براي دستگاه‌هاي مصرفي قابل اجرا مي‌كند، نوعي فناوري است كه براي ساخت ريزتراشه مورد استفاده است. تراشه‌هاي توليد شده با استفاده از فناوري «اكسيد فلز نيمه رساناي تكميلي (CMOS)»، پايه بسياري از دستگاه‌هاي الكترونيكي مورد مصرف روزانه مانند رايانه‌هاي شخصي، تلفن‌هاي همراه تلويزيون‌هاي وضوح بالا و كنسول‌هاي بازي را شكل مي‌دهند.

به گفته محققان مي‌توان اين تراشه را به همراه يك دريافت‌كننده در پشت يك تلفن همراه نصب كرده و آن را به يك اسكنر ديوار و ديگر اشياء تبديل كرد.به دليل نگراني‌هاي موجود در مورد ورود به حریم خصوصی، اين محققان بر روي كاربردها در محدوده مسافتي كمتر از چهار اينچ تمركز دارند.

از تراهرتز همچنين مي‌توان براي تصويربرداري و شناسايي تومورهاي سرطاني، تشخيص بيماري از روي تنفس و نظارت بر مسموميت هوا استفاده كرد.اين پژوهشگران در مرحله بعدي به ساخت يك سيستم كاربردي تصويربرداري مبتني بر سيستم تراهرتز CMOS خواهند پرداخت.



           
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:19
mahnaz

اين روزها آنقدر فناوري‌ها، پيچيده و در عين حال شگفت‌آور شده‌اند كه بسياري از آنها كه تا همين يك‌سال پيش بيشتر به خواب و رويا شبيه بودند، امروز به واقعيت پيوسته‌اند و مي‌توان انتظار خريدشان را داشت.

نمونه بارز اين فناوري‌ها، سه‌بعدي‌سازي تصاوير است كه اين روزها حالات مختلف آن را در بسياري از ابزار الكترونيكي همچون تلويزيون‌ها و دوربين‌ها و حتي تلفن‌هاي همراه مي‌توان ديد و حالا اپل فناوري جديدي را براي پخش سه‌بعدي طراحي كرده است كه مي‌تواند در نسل‌هاي آينده محصولات اين شركت عرضه شود.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:9
mahnaz

شرکت اینتل ساعاتی پیش، بالاخره اولین تلفن همراه با پردازنده Medfield را رسما معرفی کرد. همانطور که گفته بودیم، این اسمارت فون محصول شرکت هندی Lava بوده و با نام Xolo X900 شناخته می شود. پردازنده آن از چیپ های سری Medfield اینتل و تک هسته ای، با سرعت 1‪.‬6 گیگاهرتز است. X900 حدود ۴۲۵ دلار قیمت گذاری شده.

سیستم عامل این تلفن همراه هوشمند اندروید نان زنجبیلی بوده و قرار است به زودی به نسخه 4‪.‬0 بستنی حصیری (ICS) ارتقا یابد. این موبایل هوشمند از چهارم اردیبهشت تنها در هند عرضه خواهد شد و اینتل-لاوا برنامه ای برای فروش جهانی آن ندارند.



           
پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 18:53
mahnaz

بعد از ماه ها شایعه و حدس و گمان های فراوان، بالاخره سامسونگ رسما اعلام کرد که مراسم جهانی معرفی گلکسی فون بعدی روز سوم می (چهاردهم اردیبهشت) در لندن برگزار خواهد شد. و حالا باید منتظر رقابت شدید سایت ها و گروه های خبری، برای کشف مشخصات این موبایل قبل از ارائه آن باشیم. با توجه به نامگذاری دو گلکسی فون اصیل قبلی با نام های Galaxy S و Galaxy S II، به احتمال فراوان این تلفن جدید با نام Galaxy S III معرفی خواهد شد و البته عرضه آن با اندروید نسخه 4.0 بستنی حصیری هم قطعی است. البته سامسونگ در دعوت نامه خود تنها خبر از معرفی یک موبایل گلکسی جدید داده است و هنوز چیزی معلوم نیست!



           
دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, :: 19:33
mahnaz

نوکیا مدتی پیش تایید کرده بود که فناوری عکاسی PureView اش را در تلفن های جدید ویندوز فون به کار خواهد برد. حالا این نخستین تصویر لو رفته از طراحی تلفن های جدید نوکیا با این دوربین است.

در این تصویر، تلفن ها طراحی جالبی دارند، با رنگ های زیبایی آراسته شده و نسل جدیدی از طراحی های نوکیا را نوید می دهند. البته اینها طراح های اولیه هستند و ممکن است تلفن های نهایی که وارد بازار می شود با آنها در شکل ظاهری تفاوت داشته باشند.

در مورد مشخصات فنی هم چیزهایی که روی تصویر دیده می شود شامل نمایشگر 4.3 اینچی خمیده است. به همراه پردازشگر دو هسته ای و جی پی یو Adreno 320 و سنسور دوربین هم ۴۱ مگاپیکسلی است با لنزهای معروف کارل زایس.

فعلا این تمام چیزی است که می دانیم. اما به نظر می رسد تا دانستن مشخصات نهایی فاصله چندانی نیست.



           
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 20:12
mahnaz

حس نوستالژیکی که این روزها با به خاطر آوردن آن‌ها به ما دست میدهد شاید یکی از قشنگترین حس‌ها باشد. این گوشی‌ها در زمان خودشان آنقدر زیاد شده بودند که شاید از بدست گرفتن آن‌ها خجالت میکشیدید اما این روزها به داشتن آن‌ها افتخار میکنید.

ما نیز سعی کردیم تا گزارشی از این گوشی‌های بسیار نوستالژیک تهیه کنیم و مروری داشته باشیم بر تعدادی از آن‌ها که برای ما و شما یادآور خاطرات تلخ و شیرین هستند:

 

نوکیا ۱۱۰۰:

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 18:17
mahnaz

جناب استفان الوپ که مدت زیادی از تکیه اش بر صندلی مدیرعاملی این شرکت نمی گذشت، تصمیم بزرگی همچون سوزاندن سیستم عامل بر پایه لینوکس این شرکت و مهاجرت به ویندوز فون را گرفته بود. پس از ارائه موبایل زیبای N9 هم همه بر این عقیده بودند که این تنها تلفن نوکیا با سیستم عامل MeeGo خواهد بود و می گو به پایان عمر خود رسیده است. اما بر اساس گزارش هایی که به بیرون درز کرده، احتمالا این شرکت در حال کار بر روی دستگاه هایی با می گو است.

Netbooknews.com می گوید که نوکیا در حال توسعه دو موبایل هوشمند ارزان قیمت با سیستم عامل لینوکسی می گو است‫.‬ به نظر می رسد که این گوشی های هنوز معرفی نشده نوکیا، بخشی از برنامه این شرکت برای عرضه تلفن های هوشمند ارزان قیمت به بازار و دست یابی به یک میلیارد کاربر (The Next Billion Group) متصل به اینترنت با موبایل هوشمند هستند‫.‬ البته هنوز هیچ جزئیات دیگری در خصوص این دو موبایل در دست نیست‫.‬ با این حساب می توان گفت که نوکیا سیستم عامل ویندوز فون را برای ابزارهای گرانقیمت و میان قیمت خود نگه داشته، ولی همچنان قصد دارد بازار جدیدی برای هوشمندهای ارزان قیمت هم باز کند‫.‬



           
یک شنبه 13 فروردين 1391برچسب:, :: 20:13
mahnaz

 

لومیا 800 نوکیا تلفن زیبایی است اما قیمت ۸۰۰ دلاری اش سبب می شود هر کسی سراغ این تلفن نرود. به خصوص آنکه سیستم عامل اش هم ویندوز فون است و هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد. مدتی بعد لومیا 900معرفی شد که از شبکه نسل چهارم LTE پشتیبانی می کرد و برای اپراتور AT&T وارد صحنه می شد.

حالا ساعاتی قبل قیمت این تلفن اعلام شد و شاید قیمت ۹۹ دلاری این تلفن سبب بشود افراد زیادی بخواهند این محصول را داشته باشند. البته این قیمت در صورت خرید این تلفن به صورت قراردادی ۲ ساله با این اپراتور خواهد بود.

اما در هر صورت کاهش قیمت چشمگیری برای تلفن های ویندوز فون نوکیا به حساب می آید و می توانید منتظر قیمت های ارزان تر برای ارایه های جهانی هم باشید.



           
سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 19:58
mahnaz

گزارشي‌هايي منتشر شده است مبني بر اين كه صفحه نمايش آي‌فون بعدي اپل 4.6 اينچ خواهد بود.حالا كه تازه سرو صداهاي مربوط به پخش آي پد جديد تمام شده است، اگر كمي با دقت گوش دهيد از گوشه كنارها صداهاي ديگري مي آيد صداهايي مثل شروع آرام آرام يك چيز.

درست حدس زديد...! از هم اكنون بازار شايعات مربوط به آي‌فون 5 داغ شده و هواداران اپل همه جا درباره ويژگي‌هاي احتمالي آن صحبت مي‌كنند. خبرهاي سرگيجه آوري مثل اينكه دستگاه بالاخره چه زماني قفسه مغازه‌ها پر خواهد كرد..شما نفر اول صف هستيد يا نه... چشم‌ها خيره مي‌شود و آماده مي شويد تا پول‌ها را بدهيد و اسمارت فون جديد اپل را دست بگيريد.و چيزهايي شبيه به اين.
اگر دنبال اين شايعات هستيد، بفرماييد. خبرگزاري رويترز چهارشنبه گزارش داد كه آي‌فون جديد نمايشگر رتيناي 4.6 اينچي خواهد داشت. علاوه براين نوشته شده كه اين دستگاه در سه ماهه دوم سال عرضه خواهد شد و كمپاني Cupertino براي فراهم كردن صفحه نمايش آي‌فون جاي خود را به ال جي و سامسونگ داده است.

رويترز اطلاعات خود را از يك روزنامه در كره‌جنوبي به نام Maeil Business كه خبرش را به نقل يك منبع صنعتي ناشناس ذكر كرده، بدست آورده است.به همين خاطر خبر كمي ابهام دارد. به شدت انتظار مي‌رفت كه نسخه جديد تلفن همراه پر فروش اپل با صفحه نمايش بزرگتري عرضه شود؛ اما سوال اين است كه تا چه اندازه بزرگتر؟ نمايشگر 4.6 اينچي به نسبت آي‌فون 4 كه نمايشگرش تنها 3.5 اينچ است جهش قابل توجهي به حساب مي‌آيد. وب سايت علاقمندان اپل، MacRumors هم از اين خبر شگفت زده شد!

اين وب سايت نوشت: در راس شايعات مربوط به نسل بعدي آي‌فون‌ها، خبرهاي مربوط به صفحه نمايش بزرگ 4 اينچي آن قرار دارد. ما متقاعد شده‌ايم كه اپل اين اواخر نمونه اوليه‌اي را كه در چين از اين دستگاه ساخته به همين صورت طراحي كرده است. به نظر مي رسد تكثير قاب‌هاي آي‌فون جديد با در نظرگرفتن حداقل 4 اينچ براي صفحه نمايش، بسياري از تامين كنندگان اپل را هم نسبت به اين واقعيت متقاعد كرده است.

تعيين زمان عرضه آي‌فون 5 براي سه ماهه دوم سال هم قابل پيش بيني بود چرا كه به جز آي‌فون 4s كه در اكتبر عرضه شد همه تلفن‌ها در همين زمانها عرضه مي‌شوند. اما آيا واقعا اپل آي‌فون 5 را زودتر از زماني كه آيفون 4s را عرضه كرده بود ، پخش مي كند؟ يا ممكن است آنها يك سال صبر كنند و اين آي‌فون جديد را هم در ماه اكتبر به نمايش بگذارند؟البته اين احتمال هم وجود دارد كه نام آي‌فون بعدي اپل آي‌فون5 نباشد. يعني همان اتفاقي كه براي آي‌پد جديد افتاد براي آي‌فون 5 هم بيفتد. شكي نيست كه شايعات بعدي در اين رابطه خواهد بود.



           
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 21:7
mahnaz

زماني كه شركت چيني Huawei گوشي هوشمند Ascent D را با پردازنده چهارهسته‌اي در "كنگره جهاني تلفن‌همراه"(MWC) معرفي كرد، در خبرها اعلام شد كه اين محصول بين فصل‌هاي دوم و سوم سال جاري ميلادي وارد بازار جهاني مي‌شود. اما هم‌اكنون به صورت دقيق اعلام شده است كه اين گوشي چيني چهارهسته‌اي فصل سوم سال جاري به دست كاربران مي‌رسد.

در خبرها آمده است كه توليد گوشي هوشمند Huawei Ascend D از ماه ژوئن آغاز مي‌شود و قرار است كه در ماه ژوئيه به دست كاربران برسد.

شركت سازنده هنوز خبري را در مورد قيمت اين محصول منتشر نكرده است، اما كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند كه اين محصول با قيمتي حدود 15 تا 25 درصد ارزان‌تر از محصولات مشابه توليد شده در شركت‌هاي رقيب به دست كاربران برسد.پيش‌بيني مي‌شود كه اين محصول همزمان با ورود مدل جديد سري گوشي‌هاي هوشمند Galaxy S سامسونگ وارد بازار شود كه اين مسئله هم مي‌تواند بر قيمت آن تاثير بگذارد.

لازم به ذكر است كه اين گوشي هوشمند شامل پردازنده چهارهسته‌اي ARM K3V2 با توان 5/1 گيگاهرتز، نمايشگر لمسي 5/4 اينچي از نوع HD LCD و با كيفيت 720 در 1280 پيكسل و قوي‌ترين پردازنده گرافيكي موبايلي موجود در بازار با توان 32 بيت مي‌شود. گوشي چيني چهارهسته‌اي جديد 9/8 ميليمتر ضخامت دارد و شامل دوربين ديجيتالي 8 مگاپيكسلي مي‌شود.



           
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 20:34
mahnaz

وب سایت Cnet در آزمایشی گسترده طول عمر باتری صدها گوشی هوشمند را حین استفاده در زمینه های مختلف از قبیل مکالمه، بازی یا عکاسی مورد بررسی قرار داده و رتبه بندی از قوی ترین و ضعیف ترین باتری های گوشی های هوشمند را ارائه کرده است.

حفظ باتری در طول یک روز کامل معمولا از ویژگی هایی است که هر گوشی برای برتر بودن باید آن را داشته باشد و این یک روز کامل برای یک گوشی هوشمند شامل گوش دادن به موسیقی، چک کردن ایمیلها، ارسال پیامک، رزرو میز رستوران و بسیاری از فعالیتهای غیر آنلاین از قبیل عکاسی و تصویربرداری و بازی با گوشی خواهد بود.

وب سایت Cnet در 2 گزارش جداگانه 2 لیست از گوشی های هوشمند را ارائه کرده است که پس از انجام آزمایشهای مختلف پایداری باتری بر روی صدها گوشی هوشمند، به عنوان قدرتمند ترین و ضعیف ترین گوشی ها از نظر دوام باتری معرفی شده اند.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, :: 19:24
mahnaz

ممکن است افرادی پیدا بشوند که دلشان بخواد کل سیستم عامل ویندوز 7 را روی تلفن شان داشته باشند. راه حل برای این افراد استفاده از xpPhone 2 است که توسط شرکت ITG وارد بازار می شود.

این شرکت چینی معتقد است ویندوز 7 با وجود اینکه برای تلفن های هوشمند طراحی نشده اما کارایی های زیادی دارد و بنابراین مشتریان زیادی به سراغ محصولش می آیند.

اینجا یک تلفن با ضخامت 17.5 میلیمتر داریم که نمایشگری 4.3 اینچی با رزولوشن 800 در 480 پیکسل دارد که توسط شرکت شارپ تولید شده است و از مولتی تاچ هم پشتیبانی می کند.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 19:15
mahnaz

شرکت سامسونگ نسخه ای به روز شده از گوشی "گلکسی بیم" خود را به صورت رسمی رونمایی کرد، گوشی هوشمندی که به یک پروژکتور داخلی مجهز است.

بزرگترین ویژگی این گوشی توانایی نمایش دادن عکس، فیلم و دیگر انواع رسانه ها بر روی دیوار، سقف و یا هر فضای مسطح دیگری به وسعت 50 اینچ است.

سامسونگ این گوشی را برای اولین بار در کنگره جهانی موبایل سال 2010 رونمایی کرد. نسخه ای که به تازگی توسط این شرکت عرضه شده نسخه ای جدید از همان گوشی است که از سیستم عامل نان زنجبیلی یا اندروید 2.3 برخوردار است. این گوشی که هنوز جزئیات زیادی از آن منتشر نشده به زودی در چند کشور مختلف عرضه خواهد شد.

این گوشی از نمایشگری چهار اینچی برخوردار است و قدرت پروژکتور آن 15 لومن (واحد اندازه گیری شارژ نوری) است. داشتن پروژکتور برتری بزرگ این گوشی هوشمند به شمار می رود و دیگر ویژگی های آن با گوشی های اندرویدی برابری می کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، "گلکسی بین" دارای دوربین عکاسی پنج مگاپیکسلی بوده و از پردازشگر دو هسته ای یک گیگا هرتزی برخوردار است همچنین حافظه داخلی این گوشی هشت گیگا بایت است و سامسونگ هنوز اطلاعاتی درباره قیمت آن ارائه نکرده است.



           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 20:54
mahnaz

در میان همه خبرهای مربوط به نمایشگاه بارسلون، این یکی مربوط به نمایشگاه نمی شود. اما در این گیر و دار، سایت BGR ادعا می کند به مشخصات فنی اصلی گلکسی S III دست یافته است.

تلفنی که قرار است چند وقت دیگر و در ماه می در یک مراسم مجزا توسط سامسونگ معرفی بشود. به هر صورت «بی جی آر» می گوید اینها مشخصات فنی قطعی این تلفن هستند:

 

- پردازشگر 1.5GHz چهار هسته ای Exynos ساخت سامسونگ.

- نمایشگر 4.8 اینچی تمام اچ دی 1080p با نسبت 16:9

- دوربین جلویی ۲ مگاپیکسلی و دوربین عقب 8 مگاپیکسلی.

- بدنه سرامیکی (که قبلا هم در مورد اش شنیده بودیم)

- پشتیبانی از نسل چهارم شبکه موبایل LTE

- اندروید 4.0

حالا با دانستن مشخصات Galaxy S III می توانید آن را تلفن های جدید نمایشگاه مقایسه کنید.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 21:6
mahnaz

ساعتی پیش مراسم خبری نوکیا در نمایشگاه MWC به پایان رسید و این شرکت یکی از شگفتی های کنفرانس جهانی موبایل امسال را رونمایی کرد‫:‬ Nokia 808 PureView

تلفن همراهی که برخی آن را جانشینی راستین برای نوکیا N8 می دانند. این موبایل که انتظار می رود از فصل آینده با قیمت ۴۵۰ یورو در اروپا به بازار عرضه شود، از سنسور تصویری با رزولوشن 41 مگاپیکسل برای عکاسی (۳۴ مگاپیکسل برای فیلمبرداری 16‪:‬9) بهره می برد!



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:52
mahnaz

اگر به خاطر داشته باشید، در اواسط سال ۲۰۱۱ و در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان، ایسوس از طرح اولیه تبلت - تلفن Padfoneخود رونمایی کرد. حالا این شرکت نسخه جدیدی از این گجت همه کاره را با تغییرات جالبی در نمایشگاه MWC به نمایش گذاشته است‫.‬ اینجا با دو داستان متفاوت و کاملا پیچیده روبرو هستیم‫.‬

داستان اول، قصه یک صفحه نمایش 4.3 اینچی Super AMOLED qHDاست که پردازنده چهار هسته ای جدید S4 اسنپ دراگون را درون خود جای داده است‫.‬ و از واحد پردازش گرافیک Adreno 225 بهره می گیرد‫.‬ سیستم عامل آن اندروید 4.0 بستنی حصیری بوده و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلش LED و لنز f/2.2 فوکوس خودکار بر روی خود دارد‫.‬

همچنین علاوه بر پشتیبانی از حافظه جانبی microSD در دو نوع ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. از دیگر امکانات این موبایل 4‪.‬3 اینچی می توان به بلوتوث 4‪.‬0، جی پی اس، HDMI، ژیروسکوپ، باتری ۱۵۲۰ میلی آمپری و قطب نمای دیجیتال اشاره کرد.

اما بخش دوم داستان یک لباس تبلت مانند است که می توانید آن را بر تن این گوشی ۹.۲ میلیمتری بپوشانید. پد فون ایسوس به شما اجازه می دهد که علاوه بر کاربرد یک گوشی موبایل هوشمند معمولی، پس از قرار دادن آن در داک ویژه تبلت، از آن همانند یک تبلت 10‪.‬1 اینچی استفاده کنید. حالا این تبلت نه تنها همانند سری ترنسفورمر ایسوس، ارگونومیک و خوش دست بوده، بلکه عمر باتری هم در این حالت، به لطف باتری کمکی درون داک تبلت افزایش می یابد.

علاوه بر این می توانید از کیبرد مجزایی که ایسوس برای این محصول عرضه می کند هم بهره برده و آن را تقریبا به محصولی همچون ترنسفورمر تبدیل کنید. و در آخر هم اینکه ایسوس اعلام کرده شما می توانید این تبلت- تلفن را از ماه آوریل خریداری کنید. اما متاسفانه چیزی در خصوص قیمت و کشورهای شروع عرضه آن اعلام نکرده است.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:39
mahnaz

این تلفن همراه جدید اچ تی سی شاید کمی وزنش را نسبت به اجدادش کم کرده باشد، اما هنوز یک ۴.۳ اینچی است که صفحه نمایش AMOLED دارد و پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی دو هسته ای Snapdragon S3 کوالکام آن را همراهی می کند.

همانگونه که در شایعات هم شنیده بودیم، این موبایل هوشمند با سیستم عامل اندروید 4‪.‬0 و رابط کاربری Sense 4‪.‬0 اچ تی سی عرضه خواهد شد. نکته مهم در خصوص این گوشی می تواند بدنه آلیاژ آلومینیوم یکپارچه آن باشد که استحکام و زیبایی خاصی به One S می بخشد. اچ تی سی بر روی بدنه آلومینیومی این گوشی برای استحکام بیشتر، روکشی از سرامیک هم کار کرده است.

دوربین هشت مگاپیکسلی اچ تی سی وان اس از تکنولوژی جدید ImageChip اچ تی سی و لنز f‪/‬2‪.‬0 با فوکوس خودکار بهره می برد. همانطور که در کنفرانس خبری اچ تی سی گفته شد، این شرکت بر روی نرم افزار عکاسی گوشی هایش هم کارهای فراوانی انجام داده است. به طوری که در وان اس، دوربین در کمتر از یک ثانیه آماده کار است و هنگام فیلمبرداری 1080p، می تواند به صورت همزمان به عکاسی هم بپردازد.

در کنار همه اینها HTC One S تنها ۷.۹ میلیمتر ضخامت دارد. هنوز چیزی در خصوص قیمت احتمالی و یا زمان ارائه این موبایل به بازار اعلام نشده است.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:30
mahnaz

این هم سه تلفن جدید از ViewSonic که تا معرفی در کنفرانس دنیای موبایل بارسلون تاب نیاورده اند و حالا پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه با آنها آشنا می شوید. هر سه مدل با اندروید نسخه 4.0 هستند.
 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 21:1
mahnaz

یک شرکت ژاپنی تولیدکننده محصولات الکترونیکی مصرفی از تلفن همراه هوشمند جدیدی رونمایی کرد که بسیار سبک، باریک و ضد آب است.

"الوگا"، مخفف عبارت Elegant design, user friendly & gateway (طراحی شیک، دوستدار کاربر و دروازه ای برای اتصال) و نام تلفن همراه هوشمند جدیدی است که پاناسونیک همراه آن پس از 6 سال به بازار موبایل اروپا بازگشت.

درحقیقت، شرکت پاناسونیک در سال 2006 اروپا را بازاری شلوغ و مملو از رقبایی یافت که عرصه رقابت را تنگ می کنند و بنابراین تصمیم گرفت از این منطقه خارج شود.


ادامه مطلب ...


           
جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 19:50
mahnaz

تنها چند روز مانده به کنفرانس جهانی موبایل (MWC 2012) سامسونگ با خوشحالی اعلام کرد که گلکسی اس دوم از زمان عرضه در ده ماه قبل تا کنون، بیش از ۲۰ میلیون دستگاه فروش داشته است. گلکسی اس ۲ با فروش ۳ میلیونی خود در ۵۵ روز، رکورد سریعترین فروش شرکت سامسونگ را در دست دارد.



           
جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 19:31
mahnaz

مثل اینکه ال جی حسابی در بازار تلفن های همراه فعال شده و قصد دارد در MWC 2012 علاوه بر اندرویدی های نان زنجبیلی ۲.۳، Ice Cream Sandwich را هم با مخلفات قابل قبولی در ویترینش داشته باشد: شاید چیزی مانند یک اپتیموس 4X HD.

این تلفن همراه ۴.۷ اینچی قرار است از نیم دوم سال جاری میلادی در اروپا به بازار عرضه شود و اولین مدل ال جی است که از پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی چهار هسته ای Tegra 3 بهره می برد. صفحه نمایش این موبایل از نوع HD IPS LCD با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل بوده و به نظر می رسد نسخه کاملا شخصی سازی شده ای از اندروید 4‪.‬0 بر روی آن نصب شده باشد.

از دیگر مشخصات این تلفن همراه هوشمند می توان به باتری ۲۱۵۰ میلی آمپری، رم یک گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی آن اشاره کرد. این موبایل تنها ۸.۹ میلیمتر ضخامت داشته و از اپتیموس وی یو هم نازک تر است. پردازنده تگرا 3 این موبایل دارای یک هسته پنجم کم مصرف است که آن را قادر می سازد تا کارهایی را که به پردازش سنگین و ویژه ای نیاز ندارند، انجام داده و طول عمر باتری را تا حد زیادی افزایش دهد.



           
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 18:54
mahnaz

مثل اینکه ال جی حسابی برای بازار موبایل برنامه ریزی کرده و پس از معرفی اپتیموس وی یو، حالا از اولین تلفن همراه جهان با قابلیت ویرایش فایل های ویدیویی سه بعدی با نام LG Optimus 3D Cube رونمایی کرده که قرار است به زودی توسط اپراتور کره ای SK Telecom در این کشور عرضه شود. این موبایل با ضخامت ۹.۶ میلیمتر، از جد خود (Thrill 4G) که ۱۱.۹ میلیمتر ضخامت داشت، نازک تر است. اپتیموس سه بعدی از پردازنده دو هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی و فضای ذخیره سازی داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره می برد.

به گفته LG این موبایل اولین گوشی تلفن همراه در دنیا است که می تواند بدون هیچ تجهیزات اضافی، بر روی صفحه ۴.۳ اینچی IPS خود بدون نیاز به عینک سه بعدی از پس ویرایش فایل های عکس و ویدیوی 3D بر آید. همچنین می توانید با دوربین ۵ مگاپیکسلی که بر روی آن تعببه شده به عکاسی و فیلمبرداری سه بعدی بپردازید.

اپتیموس تری دی کیوب دارای چیپ NFC برای پشتیبانی از برچسب های Tag‪+‬ جدید ال جی است که می توانند با حرکت در کنار تلفن، تنظیمات آن را تغییر دهند. LG Optimus 3D Cube قرار است که از اوایل مارس با اندروید ۲.۳ در کره عرضه شود و هنوز چیزی در خصوص آپدیت آن به اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری گفته نشده است. در خصوص زمان عرضه جهانی و یا قیمت آن هم خبری در دست نیست و باید منتظر کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا در چند روز آینده بمانیم.



           
چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 21:54
mahnaz

امروزه دنیای موبایل با تبلت ها، تلفن های همراه و دیگر ابزارهای قابل حمل، واقعا به یک صنعت عظیم و سریع تبدیل شده که موج های آن یکی پس از دیگری پیش می روند. و حالا دیگر چندان شگفت زده نخواهیم شد اگر بشنویم که طبق گزارش سیسکو سیستمز، تا پایان سال جاری میلادی، تعداد ابزارهای موبایل که به اینترنت وصل می شوند (تلفن همراه، تبلت، نت بوک، لپ تاپ، کتابخوان الکترونیک، کنسول بازی پرتابل و...)، از جمعیت جهان بیشتر خواهد شد. این گزارش همچنین اشاره می کند که تا سال ۲۰۱۶ به ازای هر نفر از مردم دنیا 1‪.‬4 دستگاه موبایل متصل به اینترنت وجود خواهد داشت!



           
چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 21:38
mahnaz

یک شرکت آمریکایی برپایه نانوذرات نوعی اسپری را ساخته است که می توانند سیگنالهای آنتن موبایل را بهبود بخشد.اینکه بتوان "آنتن موبایل" را به صورت اسپری در هوا و روی سطوح مختلف پراکند تاکنون به صورت یک ایده علمی تخیلی بود اما اکنون شرکتی در یوتاه آمریکا با عنوان Chamtech Enterprises در کنفرانس Solve for X گوگل نوعی اسپری را معرفی کرد که بسیار سبک و قابل حمل است و می تواند در مکانهایی که دریافت سیگنالهای موبایل از طریق آنتنهای سنتی بسیار ضعیف است پاسخگویی و تماس با تلفن همراه را آسان کند.

 براساس گزارش Cnet، با کمک این ایده می توان روی دیوار، روی درخت و یا حتی روی لباسها آنتن موبایل را اسپری کرد و سپس حتی به مدت چند روز تماس گرفت.

برای استفاده از این اسپری آنتن باید مراحل زیر را انجام داد:

مرحله 1- ماده آنتن را روی سطح اسپری کنید

مرحله 2- تلفن همراه را از طریق بی سیم به این ماده متصل کنید

مرحله 3- با خیال راحت تماس بگیرید و از یک صدای با کیفیت لذت ببرید

"آنتونی سوترا"، بنیانگذار دوم شرکت "چم تک" دنیایی را تجسم می کند که در آن اسپری کردن ذرات نانویی روی دیوار می تواند جایگزین برجهای سنتی آنتنهای بی سیم شود.

این شرکت در آزمایش این اسپری آنتن روی یک درخت توانست یک سیگنال بسامد خیلی بالا (VHF) را در طیف 14 مایل گسیل کند.

به گفته مقامات این شرکت، فناوری اسپری آنتن می تواند میزان اثربخشی تلفنهای همراه را 10 درصد افزایش دهد.



           
چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 21:29
mahnaz

کمتر از دو هفته پیش بود که خبر از انتشار ویدیوی معرفی نسل جدید اپتیموس ال جی داده شد.این موبایل جالب ساعاتی پیش به صورت رسمی رونمایی شد. ال جی همانند مراسم CES صبر و تحمل کافی برای شروع نمایشگاه را ندارد و تنها چند روز قبل از شروع کنفرانس جهانی موبایل (MWC) که قرار است از ۲۷ فوریه آغاز شود، موبایل هوشمند جدید اپتیموس وی یو خود را رونمایی کرد.

این عکس های جدید به خوبی نسبت طول به عرض 4x3 این موبایل را نشان می دهند و روزلوشن تصویر آن هم 1024 در 768 پیکسل اعلام شده است. صفحه نمایش این موبایل از نوع IPS LCD بوده و ۵ اینچ قطر دارد که شایعات مطرح شده قبلی را در خصوص مشخصات آن تایید می کند. درون این موبایل هم شاهد یک پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و باتری ۲۰۸۰ میلی آمپری خواهیم بود. دوربین آن ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار بوده و از شبکه LTE پشتیبانی می کند. سیستم عامل این موبایل اندروید ۲.۳ نان زنجبیلی بوده و ضخامت آن تنها ۸.۵ میلیمتر است. البته قرار است که در سه ماه آینده اندروید آن به نسخه بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich) ارتقا پیدا کند.

این تلفن هوشمند ۱۶۸ گرمی قرار است از ماه مارس توسط دو اپراتور کره ای SK Telecom و LG‪+‬ در کره جنوبی به بازار عرضه گردد. البته از قیمت و زمان عرضه آن به بازارهای جهانی هنوز خبری در دست نیست.



           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:44
mahnaz

یک شرکت تایوانی در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا از تلفن همراه هوشمندی رونمایی می کند که به جای حافظه داخلی از یک فضای ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده می کند.

این تلفن همراه هوشمند که Acer CloudMobile (ایسر موبایل ابری) نام دارد، اولین تلفن همراه هوشمندی است که برپایه فناوری AcerCloud عمل می کند.

این فناوری به این دستگاه اجازه می دهد که به جای نیاز به حافظه داخلی از یک فضای ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده کند.

این موبایل ابری محصول شرکت ایسر که قرار است در کنگره جهانی موبایل که از 27 فوریه در بارسلونا کار خود را آغاز می کند یک تلفن همراه هوشمند مجهز به نمایشگر 4.3 اینچی و قطر 10 میلیمتری است.

کاربر می تواند روی عکسبرداری با وضوح تصویر بالا و بلندگوهای با کیفیت دالبی این دوربین حساب کند.

براساس گزارش وب نیوز، برپایه برخی شایعات، این تلفن همراه به اتصالات HSPA+ و پردازشگر 1.5 گیگاهرتزی خواهد بود.

در بخش نرم افزاری، Acer CloudMobile برپایه سیستم عامل آندروئید بستنی نانی نسخه 4.1 است.



           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:22
mahnaz
درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.