اسلایدر

باز هم MeeGo، نوکیا در حال کار بر روی دو تلفن جدید
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

جناب استفان الوپ که مدت زیادی از تکیه اش بر صندلی مدیرعاملی این شرکت نمی گذشت، تصمیم بزرگی همچون سوزاندن سیستم عامل بر پایه لینوکس این شرکت و مهاجرت به ویندوز فون را گرفته بود. پس از ارائه موبایل زیبای N9 هم همه بر این عقیده بودند که این تنها تلفن نوکیا با سیستم عامل MeeGo خواهد بود و می گو به پایان عمر خود رسیده است. اما بر اساس گزارش هایی که به بیرون درز کرده، احتمالا این شرکت در حال کار بر روی دستگاه هایی با می گو است.

Netbooknews.com می گوید که نوکیا در حال توسعه دو موبایل هوشمند ارزان قیمت با سیستم عامل لینوکسی می گو است‫.‬ به نظر می رسد که این گوشی های هنوز معرفی نشده نوکیا، بخشی از برنامه این شرکت برای عرضه تلفن های هوشمند ارزان قیمت به بازار و دست یابی به یک میلیارد کاربر (The Next Billion Group) متصل به اینترنت با موبایل هوشمند هستند‫.‬ البته هنوز هیچ جزئیات دیگری در خصوص این دو موبایل در دست نیست‫.‬ با این حساب می توان گفت که نوکیا سیستم عامل ویندوز فون را برای ابزارهای گرانقیمت و میان قیمت خود نگه داشته، ولی همچنان قصد دارد بازار جدیدی برای هوشمندهای ارزان قیمت هم باز کند‫.‬



           
یک شنبه 13 فروردين 1391برچسب:, :: 20:13
mahnaz

 

لومیا 800 نوکیا تلفن زیبایی است اما قیمت ۸۰۰ دلاری اش سبب می شود هر کسی سراغ این تلفن نرود. به خصوص آنکه سیستم عامل اش هم ویندوز فون است و هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد. مدتی بعد لومیا 900معرفی شد که از شبکه نسل چهارم LTE پشتیبانی می کرد و برای اپراتور AT&T وارد صحنه می شد.

حالا ساعاتی قبل قیمت این تلفن اعلام شد و شاید قیمت ۹۹ دلاری این تلفن سبب بشود افراد زیادی بخواهند این محصول را داشته باشند. البته این قیمت در صورت خرید این تلفن به صورت قراردادی ۲ ساله با این اپراتور خواهد بود.

اما در هر صورت کاهش قیمت چشمگیری برای تلفن های ویندوز فون نوکیا به حساب می آید و می توانید منتظر قیمت های ارزان تر برای ارایه های جهانی هم باشید.



           
سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 19:58
mahnaz

گزارشي‌هايي منتشر شده است مبني بر اين كه صفحه نمايش آي‌فون بعدي اپل 4.6 اينچ خواهد بود.حالا كه تازه سرو صداهاي مربوط به پخش آي پد جديد تمام شده است، اگر كمي با دقت گوش دهيد از گوشه كنارها صداهاي ديگري مي آيد صداهايي مثل شروع آرام آرام يك چيز.

درست حدس زديد...! از هم اكنون بازار شايعات مربوط به آي‌فون 5 داغ شده و هواداران اپل همه جا درباره ويژگي‌هاي احتمالي آن صحبت مي‌كنند. خبرهاي سرگيجه آوري مثل اينكه دستگاه بالاخره چه زماني قفسه مغازه‌ها پر خواهد كرد..شما نفر اول صف هستيد يا نه... چشم‌ها خيره مي‌شود و آماده مي شويد تا پول‌ها را بدهيد و اسمارت فون جديد اپل را دست بگيريد.و چيزهايي شبيه به اين.
اگر دنبال اين شايعات هستيد، بفرماييد. خبرگزاري رويترز چهارشنبه گزارش داد كه آي‌فون جديد نمايشگر رتيناي 4.6 اينچي خواهد داشت. علاوه براين نوشته شده كه اين دستگاه در سه ماهه دوم سال عرضه خواهد شد و كمپاني Cupertino براي فراهم كردن صفحه نمايش آي‌فون جاي خود را به ال جي و سامسونگ داده است.

رويترز اطلاعات خود را از يك روزنامه در كره‌جنوبي به نام Maeil Business كه خبرش را به نقل يك منبع صنعتي ناشناس ذكر كرده، بدست آورده است.به همين خاطر خبر كمي ابهام دارد. به شدت انتظار مي‌رفت كه نسخه جديد تلفن همراه پر فروش اپل با صفحه نمايش بزرگتري عرضه شود؛ اما سوال اين است كه تا چه اندازه بزرگتر؟ نمايشگر 4.6 اينچي به نسبت آي‌فون 4 كه نمايشگرش تنها 3.5 اينچ است جهش قابل توجهي به حساب مي‌آيد. وب سايت علاقمندان اپل، MacRumors هم از اين خبر شگفت زده شد!

اين وب سايت نوشت: در راس شايعات مربوط به نسل بعدي آي‌فون‌ها، خبرهاي مربوط به صفحه نمايش بزرگ 4 اينچي آن قرار دارد. ما متقاعد شده‌ايم كه اپل اين اواخر نمونه اوليه‌اي را كه در چين از اين دستگاه ساخته به همين صورت طراحي كرده است. به نظر مي رسد تكثير قاب‌هاي آي‌فون جديد با در نظرگرفتن حداقل 4 اينچ براي صفحه نمايش، بسياري از تامين كنندگان اپل را هم نسبت به اين واقعيت متقاعد كرده است.

تعيين زمان عرضه آي‌فون 5 براي سه ماهه دوم سال هم قابل پيش بيني بود چرا كه به جز آي‌فون 4s كه در اكتبر عرضه شد همه تلفن‌ها در همين زمانها عرضه مي‌شوند. اما آيا واقعا اپل آي‌فون 5 را زودتر از زماني كه آيفون 4s را عرضه كرده بود ، پخش مي كند؟ يا ممكن است آنها يك سال صبر كنند و اين آي‌فون جديد را هم در ماه اكتبر به نمايش بگذارند؟البته اين احتمال هم وجود دارد كه نام آي‌فون بعدي اپل آي‌فون5 نباشد. يعني همان اتفاقي كه براي آي‌پد جديد افتاد براي آي‌فون 5 هم بيفتد. شكي نيست كه شايعات بعدي در اين رابطه خواهد بود.



           
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 21:7
mahnaz

زماني كه شركت چيني Huawei گوشي هوشمند Ascent D را با پردازنده چهارهسته‌اي در "كنگره جهاني تلفن‌همراه"(MWC) معرفي كرد، در خبرها اعلام شد كه اين محصول بين فصل‌هاي دوم و سوم سال جاري ميلادي وارد بازار جهاني مي‌شود. اما هم‌اكنون به صورت دقيق اعلام شده است كه اين گوشي چيني چهارهسته‌اي فصل سوم سال جاري به دست كاربران مي‌رسد.

در خبرها آمده است كه توليد گوشي هوشمند Huawei Ascend D از ماه ژوئن آغاز مي‌شود و قرار است كه در ماه ژوئيه به دست كاربران برسد.

شركت سازنده هنوز خبري را در مورد قيمت اين محصول منتشر نكرده است، اما كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند كه اين محصول با قيمتي حدود 15 تا 25 درصد ارزان‌تر از محصولات مشابه توليد شده در شركت‌هاي رقيب به دست كاربران برسد.پيش‌بيني مي‌شود كه اين محصول همزمان با ورود مدل جديد سري گوشي‌هاي هوشمند Galaxy S سامسونگ وارد بازار شود كه اين مسئله هم مي‌تواند بر قيمت آن تاثير بگذارد.

لازم به ذكر است كه اين گوشي هوشمند شامل پردازنده چهارهسته‌اي ARM K3V2 با توان 5/1 گيگاهرتز، نمايشگر لمسي 5/4 اينچي از نوع HD LCD و با كيفيت 720 در 1280 پيكسل و قوي‌ترين پردازنده گرافيكي موبايلي موجود در بازار با توان 32 بيت مي‌شود. گوشي چيني چهارهسته‌اي جديد 9/8 ميليمتر ضخامت دارد و شامل دوربين ديجيتالي 8 مگاپيكسلي مي‌شود.



           
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 20:34
mahnaz

وب سایت Cnet در آزمایشی گسترده طول عمر باتری صدها گوشی هوشمند را حین استفاده در زمینه های مختلف از قبیل مکالمه، بازی یا عکاسی مورد بررسی قرار داده و رتبه بندی از قوی ترین و ضعیف ترین باتری های گوشی های هوشمند را ارائه کرده است.

حفظ باتری در طول یک روز کامل معمولا از ویژگی هایی است که هر گوشی برای برتر بودن باید آن را داشته باشد و این یک روز کامل برای یک گوشی هوشمند شامل گوش دادن به موسیقی، چک کردن ایمیلها، ارسال پیامک، رزرو میز رستوران و بسیاری از فعالیتهای غیر آنلاین از قبیل عکاسی و تصویربرداری و بازی با گوشی خواهد بود.

وب سایت Cnet در 2 گزارش جداگانه 2 لیست از گوشی های هوشمند را ارائه کرده است که پس از انجام آزمایشهای مختلف پایداری باتری بر روی صدها گوشی هوشمند، به عنوان قدرتمند ترین و ضعیف ترین گوشی ها از نظر دوام باتری معرفی شده اند.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, :: 19:24
mahnaz

ممکن است افرادی پیدا بشوند که دلشان بخواد کل سیستم عامل ویندوز 7 را روی تلفن شان داشته باشند. راه حل برای این افراد استفاده از xpPhone 2 است که توسط شرکت ITG وارد بازار می شود.

این شرکت چینی معتقد است ویندوز 7 با وجود اینکه برای تلفن های هوشمند طراحی نشده اما کارایی های زیادی دارد و بنابراین مشتریان زیادی به سراغ محصولش می آیند.

اینجا یک تلفن با ضخامت 17.5 میلیمتر داریم که نمایشگری 4.3 اینچی با رزولوشن 800 در 480 پیکسل دارد که توسط شرکت شارپ تولید شده است و از مولتی تاچ هم پشتیبانی می کند.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 19:15
mahnaz

شرکت سامسونگ نسخه ای به روز شده از گوشی "گلکسی بیم" خود را به صورت رسمی رونمایی کرد، گوشی هوشمندی که به یک پروژکتور داخلی مجهز است.

بزرگترین ویژگی این گوشی توانایی نمایش دادن عکس، فیلم و دیگر انواع رسانه ها بر روی دیوار، سقف و یا هر فضای مسطح دیگری به وسعت 50 اینچ است.

سامسونگ این گوشی را برای اولین بار در کنگره جهانی موبایل سال 2010 رونمایی کرد. نسخه ای که به تازگی توسط این شرکت عرضه شده نسخه ای جدید از همان گوشی است که از سیستم عامل نان زنجبیلی یا اندروید 2.3 برخوردار است. این گوشی که هنوز جزئیات زیادی از آن منتشر نشده به زودی در چند کشور مختلف عرضه خواهد شد.

این گوشی از نمایشگری چهار اینچی برخوردار است و قدرت پروژکتور آن 15 لومن (واحد اندازه گیری شارژ نوری) است. داشتن پروژکتور برتری بزرگ این گوشی هوشمند به شمار می رود و دیگر ویژگی های آن با گوشی های اندرویدی برابری می کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، "گلکسی بین" دارای دوربین عکاسی پنج مگاپیکسلی بوده و از پردازشگر دو هسته ای یک گیگا هرتزی برخوردار است همچنین حافظه داخلی این گوشی هشت گیگا بایت است و سامسونگ هنوز اطلاعاتی درباره قیمت آن ارائه نکرده است.



           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 20:54
mahnaz

در میان همه خبرهای مربوط به نمایشگاه بارسلون، این یکی مربوط به نمایشگاه نمی شود. اما در این گیر و دار، سایت BGR ادعا می کند به مشخصات فنی اصلی گلکسی S III دست یافته است.

تلفنی که قرار است چند وقت دیگر و در ماه می در یک مراسم مجزا توسط سامسونگ معرفی بشود. به هر صورت «بی جی آر» می گوید اینها مشخصات فنی قطعی این تلفن هستند:

 

- پردازشگر 1.5GHz چهار هسته ای Exynos ساخت سامسونگ.

- نمایشگر 4.8 اینچی تمام اچ دی 1080p با نسبت 16:9

- دوربین جلویی ۲ مگاپیکسلی و دوربین عقب 8 مگاپیکسلی.

- بدنه سرامیکی (که قبلا هم در مورد اش شنیده بودیم)

- پشتیبانی از نسل چهارم شبکه موبایل LTE

- اندروید 4.0

حالا با دانستن مشخصات Galaxy S III می توانید آن را تلفن های جدید نمایشگاه مقایسه کنید.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 21:6
mahnaz

ساعتی پیش مراسم خبری نوکیا در نمایشگاه MWC به پایان رسید و این شرکت یکی از شگفتی های کنفرانس جهانی موبایل امسال را رونمایی کرد‫:‬ Nokia 808 PureView

تلفن همراهی که برخی آن را جانشینی راستین برای نوکیا N8 می دانند. این موبایل که انتظار می رود از فصل آینده با قیمت ۴۵۰ یورو در اروپا به بازار عرضه شود، از سنسور تصویری با رزولوشن 41 مگاپیکسل برای عکاسی (۳۴ مگاپیکسل برای فیلمبرداری 16‪:‬9) بهره می برد!



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:52
mahnaz

اگر به خاطر داشته باشید، در اواسط سال ۲۰۱۱ و در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان، ایسوس از طرح اولیه تبلت - تلفن Padfoneخود رونمایی کرد. حالا این شرکت نسخه جدیدی از این گجت همه کاره را با تغییرات جالبی در نمایشگاه MWC به نمایش گذاشته است‫.‬ اینجا با دو داستان متفاوت و کاملا پیچیده روبرو هستیم‫.‬

داستان اول، قصه یک صفحه نمایش 4.3 اینچی Super AMOLED qHDاست که پردازنده چهار هسته ای جدید S4 اسنپ دراگون را درون خود جای داده است‫.‬ و از واحد پردازش گرافیک Adreno 225 بهره می گیرد‫.‬ سیستم عامل آن اندروید 4.0 بستنی حصیری بوده و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلش LED و لنز f/2.2 فوکوس خودکار بر روی خود دارد‫.‬

همچنین علاوه بر پشتیبانی از حافظه جانبی microSD در دو نوع ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. از دیگر امکانات این موبایل 4‪.‬3 اینچی می توان به بلوتوث 4‪.‬0، جی پی اس، HDMI، ژیروسکوپ، باتری ۱۵۲۰ میلی آمپری و قطب نمای دیجیتال اشاره کرد.

اما بخش دوم داستان یک لباس تبلت مانند است که می توانید آن را بر تن این گوشی ۹.۲ میلیمتری بپوشانید. پد فون ایسوس به شما اجازه می دهد که علاوه بر کاربرد یک گوشی موبایل هوشمند معمولی، پس از قرار دادن آن در داک ویژه تبلت، از آن همانند یک تبلت 10‪.‬1 اینچی استفاده کنید. حالا این تبلت نه تنها همانند سری ترنسفورمر ایسوس، ارگونومیک و خوش دست بوده، بلکه عمر باتری هم در این حالت، به لطف باتری کمکی درون داک تبلت افزایش می یابد.

علاوه بر این می توانید از کیبرد مجزایی که ایسوس برای این محصول عرضه می کند هم بهره برده و آن را تقریبا به محصولی همچون ترنسفورمر تبدیل کنید. و در آخر هم اینکه ایسوس اعلام کرده شما می توانید این تبلت- تلفن را از ماه آوریل خریداری کنید. اما متاسفانه چیزی در خصوص قیمت و کشورهای شروع عرضه آن اعلام نکرده است.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:39
mahnaz

این تلفن همراه جدید اچ تی سی شاید کمی وزنش را نسبت به اجدادش کم کرده باشد، اما هنوز یک ۴.۳ اینچی است که صفحه نمایش AMOLED دارد و پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی دو هسته ای Snapdragon S3 کوالکام آن را همراهی می کند.

همانگونه که در شایعات هم شنیده بودیم، این موبایل هوشمند با سیستم عامل اندروید 4‪.‬0 و رابط کاربری Sense 4‪.‬0 اچ تی سی عرضه خواهد شد. نکته مهم در خصوص این گوشی می تواند بدنه آلیاژ آلومینیوم یکپارچه آن باشد که استحکام و زیبایی خاصی به One S می بخشد. اچ تی سی بر روی بدنه آلومینیومی این گوشی برای استحکام بیشتر، روکشی از سرامیک هم کار کرده است.

دوربین هشت مگاپیکسلی اچ تی سی وان اس از تکنولوژی جدید ImageChip اچ تی سی و لنز f‪/‬2‪.‬0 با فوکوس خودکار بهره می برد. همانطور که در کنفرانس خبری اچ تی سی گفته شد، این شرکت بر روی نرم افزار عکاسی گوشی هایش هم کارهای فراوانی انجام داده است. به طوری که در وان اس، دوربین در کمتر از یک ثانیه آماده کار است و هنگام فیلمبرداری 1080p، می تواند به صورت همزمان به عکاسی هم بپردازد.

در کنار همه اینها HTC One S تنها ۷.۹ میلیمتر ضخامت دارد. هنوز چیزی در خصوص قیمت احتمالی و یا زمان ارائه این موبایل به بازار اعلام نشده است.



           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:30
mahnaz

این هم سه تلفن جدید از ViewSonic که تا معرفی در کنفرانس دنیای موبایل بارسلون تاب نیاورده اند و حالا پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه با آنها آشنا می شوید. هر سه مدل با اندروید نسخه 4.0 هستند.
 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 21:1
mahnaz

یک شرکت ژاپنی تولیدکننده محصولات الکترونیکی مصرفی از تلفن همراه هوشمند جدیدی رونمایی کرد که بسیار سبک، باریک و ضد آب است.

"الوگا"، مخفف عبارت Elegant design, user friendly & gateway (طراحی شیک، دوستدار کاربر و دروازه ای برای اتصال) و نام تلفن همراه هوشمند جدیدی است که پاناسونیک همراه آن پس از 6 سال به بازار موبایل اروپا بازگشت.

درحقیقت، شرکت پاناسونیک در سال 2006 اروپا را بازاری شلوغ و مملو از رقبایی یافت که عرصه رقابت را تنگ می کنند و بنابراین تصمیم گرفت از این منطقه خارج شود.


ادامه مطلب ...


           
جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 19:50
mahnaz

تنها چند روز مانده به کنفرانس جهانی موبایل (MWC 2012) سامسونگ با خوشحالی اعلام کرد که گلکسی اس دوم از زمان عرضه در ده ماه قبل تا کنون، بیش از ۲۰ میلیون دستگاه فروش داشته است. گلکسی اس ۲ با فروش ۳ میلیونی خود در ۵۵ روز، رکورد سریعترین فروش شرکت سامسونگ را در دست دارد.



           
جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 19:31
mahnaz

مثل اینکه ال جی حسابی در بازار تلفن های همراه فعال شده و قصد دارد در MWC 2012 علاوه بر اندرویدی های نان زنجبیلی ۲.۳، Ice Cream Sandwich را هم با مخلفات قابل قبولی در ویترینش داشته باشد: شاید چیزی مانند یک اپتیموس 4X HD.

این تلفن همراه ۴.۷ اینچی قرار است از نیم دوم سال جاری میلادی در اروپا به بازار عرضه شود و اولین مدل ال جی است که از پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی چهار هسته ای Tegra 3 بهره می برد. صفحه نمایش این موبایل از نوع HD IPS LCD با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل بوده و به نظر می رسد نسخه کاملا شخصی سازی شده ای از اندروید 4‪.‬0 بر روی آن نصب شده باشد.

از دیگر مشخصات این تلفن همراه هوشمند می توان به باتری ۲۱۵۰ میلی آمپری، رم یک گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی آن اشاره کرد. این موبایل تنها ۸.۹ میلیمتر ضخامت داشته و از اپتیموس وی یو هم نازک تر است. پردازنده تگرا 3 این موبایل دارای یک هسته پنجم کم مصرف است که آن را قادر می سازد تا کارهایی را که به پردازش سنگین و ویژه ای نیاز ندارند، انجام داده و طول عمر باتری را تا حد زیادی افزایش دهد.



           
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 18:54
mahnaz

مثل اینکه ال جی حسابی برای بازار موبایل برنامه ریزی کرده و پس از معرفی اپتیموس وی یو، حالا از اولین تلفن همراه جهان با قابلیت ویرایش فایل های ویدیویی سه بعدی با نام LG Optimus 3D Cube رونمایی کرده که قرار است به زودی توسط اپراتور کره ای SK Telecom در این کشور عرضه شود. این موبایل با ضخامت ۹.۶ میلیمتر، از جد خود (Thrill 4G) که ۱۱.۹ میلیمتر ضخامت داشت، نازک تر است. اپتیموس سه بعدی از پردازنده دو هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی و فضای ذخیره سازی داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره می برد.

به گفته LG این موبایل اولین گوشی تلفن همراه در دنیا است که می تواند بدون هیچ تجهیزات اضافی، بر روی صفحه ۴.۳ اینچی IPS خود بدون نیاز به عینک سه بعدی از پس ویرایش فایل های عکس و ویدیوی 3D بر آید. همچنین می توانید با دوربین ۵ مگاپیکسلی که بر روی آن تعببه شده به عکاسی و فیلمبرداری سه بعدی بپردازید.

اپتیموس تری دی کیوب دارای چیپ NFC برای پشتیبانی از برچسب های Tag‪+‬ جدید ال جی است که می توانند با حرکت در کنار تلفن، تنظیمات آن را تغییر دهند. LG Optimus 3D Cube قرار است که از اوایل مارس با اندروید ۲.۳ در کره عرضه شود و هنوز چیزی در خصوص آپدیت آن به اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری گفته نشده است. در خصوص زمان عرضه جهانی و یا قیمت آن هم خبری در دست نیست و باید منتظر کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا در چند روز آینده بمانیم.



           
چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 21:54
mahnaz

امروزه دنیای موبایل با تبلت ها، تلفن های همراه و دیگر ابزارهای قابل حمل، واقعا به یک صنعت عظیم و سریع تبدیل شده که موج های آن یکی پس از دیگری پیش می روند. و حالا دیگر چندان شگفت زده نخواهیم شد اگر بشنویم که طبق گزارش سیسکو سیستمز، تا پایان سال جاری میلادی، تعداد ابزارهای موبایل که به اینترنت وصل می شوند (تلفن همراه، تبلت، نت بوک، لپ تاپ، کتابخوان الکترونیک، کنسول بازی پرتابل و...)، از جمعیت جهان بیشتر خواهد شد. این گزارش همچنین اشاره می کند که تا سال ۲۰۱۶ به ازای هر نفر از مردم دنیا 1‪.‬4 دستگاه موبایل متصل به اینترنت وجود خواهد داشت!



           
چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 21:38
mahnaz

یک شرکت آمریکایی برپایه نانوذرات نوعی اسپری را ساخته است که می توانند سیگنالهای آنتن موبایل را بهبود بخشد.اینکه بتوان "آنتن موبایل" را به صورت اسپری در هوا و روی سطوح مختلف پراکند تاکنون به صورت یک ایده علمی تخیلی بود اما اکنون شرکتی در یوتاه آمریکا با عنوان Chamtech Enterprises در کنفرانس Solve for X گوگل نوعی اسپری را معرفی کرد که بسیار سبک و قابل حمل است و می تواند در مکانهایی که دریافت سیگنالهای موبایل از طریق آنتنهای سنتی بسیار ضعیف است پاسخگویی و تماس با تلفن همراه را آسان کند.

 براساس گزارش Cnet، با کمک این ایده می توان روی دیوار، روی درخت و یا حتی روی لباسها آنتن موبایل را اسپری کرد و سپس حتی به مدت چند روز تماس گرفت.

برای استفاده از این اسپری آنتن باید مراحل زیر را انجام داد:

مرحله 1- ماده آنتن را روی سطح اسپری کنید

مرحله 2- تلفن همراه را از طریق بی سیم به این ماده متصل کنید

مرحله 3- با خیال راحت تماس بگیرید و از یک صدای با کیفیت لذت ببرید

"آنتونی سوترا"، بنیانگذار دوم شرکت "چم تک" دنیایی را تجسم می کند که در آن اسپری کردن ذرات نانویی روی دیوار می تواند جایگزین برجهای سنتی آنتنهای بی سیم شود.

این شرکت در آزمایش این اسپری آنتن روی یک درخت توانست یک سیگنال بسامد خیلی بالا (VHF) را در طیف 14 مایل گسیل کند.

به گفته مقامات این شرکت، فناوری اسپری آنتن می تواند میزان اثربخشی تلفنهای همراه را 10 درصد افزایش دهد.



           
چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 21:29
mahnaz

کمتر از دو هفته پیش بود که خبر از انتشار ویدیوی معرفی نسل جدید اپتیموس ال جی داده شد.این موبایل جالب ساعاتی پیش به صورت رسمی رونمایی شد. ال جی همانند مراسم CES صبر و تحمل کافی برای شروع نمایشگاه را ندارد و تنها چند روز قبل از شروع کنفرانس جهانی موبایل (MWC) که قرار است از ۲۷ فوریه آغاز شود، موبایل هوشمند جدید اپتیموس وی یو خود را رونمایی کرد.

این عکس های جدید به خوبی نسبت طول به عرض 4x3 این موبایل را نشان می دهند و روزلوشن تصویر آن هم 1024 در 768 پیکسل اعلام شده است. صفحه نمایش این موبایل از نوع IPS LCD بوده و ۵ اینچ قطر دارد که شایعات مطرح شده قبلی را در خصوص مشخصات آن تایید می کند. درون این موبایل هم شاهد یک پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و باتری ۲۰۸۰ میلی آمپری خواهیم بود. دوربین آن ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار بوده و از شبکه LTE پشتیبانی می کند. سیستم عامل این موبایل اندروید ۲.۳ نان زنجبیلی بوده و ضخامت آن تنها ۸.۵ میلیمتر است. البته قرار است که در سه ماه آینده اندروید آن به نسخه بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich) ارتقا پیدا کند.

این تلفن هوشمند ۱۶۸ گرمی قرار است از ماه مارس توسط دو اپراتور کره ای SK Telecom و LG‪+‬ در کره جنوبی به بازار عرضه گردد. البته از قیمت و زمان عرضه آن به بازارهای جهانی هنوز خبری در دست نیست.



           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:44
mahnaz

یک شرکت تایوانی در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا از تلفن همراه هوشمندی رونمایی می کند که به جای حافظه داخلی از یک فضای ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده می کند.

این تلفن همراه هوشمند که Acer CloudMobile (ایسر موبایل ابری) نام دارد، اولین تلفن همراه هوشمندی است که برپایه فناوری AcerCloud عمل می کند.

این فناوری به این دستگاه اجازه می دهد که به جای نیاز به حافظه داخلی از یک فضای ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده کند.

این موبایل ابری محصول شرکت ایسر که قرار است در کنگره جهانی موبایل که از 27 فوریه در بارسلونا کار خود را آغاز می کند یک تلفن همراه هوشمند مجهز به نمایشگر 4.3 اینچی و قطر 10 میلیمتری است.

کاربر می تواند روی عکسبرداری با وضوح تصویر بالا و بلندگوهای با کیفیت دالبی این دوربین حساب کند.

براساس گزارش وب نیوز، برپایه برخی شایعات، این تلفن همراه به اتصالات HSPA+ و پردازشگر 1.5 گیگاهرتزی خواهد بود.

در بخش نرم افزاری، Acer CloudMobile برپایه سیستم عامل آندروئید بستنی نانی نسخه 4.1 است.



           
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 23:22
mahnaz

سال ۲۰۰۸ بود که گوگل با مرورگر کروم وارد گود رقابت مرورگرها شد، از آن زمان تا کنون حدود ۴ سال می گذرد و کروم یکی از محبوب ترین مرورگر های کنونی محسوب می شود. اکنون در گامی دیگر این مرورگر به بازار تلفن های هوشمند راه یافته است.

گوگل دیروز در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که دارندگان اندروید نسخه 4.0 (بستنی حصیری)، می توانند از اپلیکیشن کروم بر روی دستگاه های خود استفاده کنند. در این پست نوشته شده مانند همیشه تمرکز اصلی مرورگر بر روی سادگی و سرعت بوده و سعی شده ایرادات رایج در مرورگرهای موبایل برطرف شوند.

این اپلیکیشن که هنوز نسخه بتا است، با قابلیت هایی مانند پیش نمایش خودکار لینک ها، حالت های مختلف برای جابه جا شدن بین تب ها و… می تواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

اما شاید برگ برنده گوگل کروم نسخه موبایل، امکان Sync کردن تب های باز شده بین نسخه دسکتاپ و موبایل باشد که یک ویژگی عالی به حساب می آید.اگر شما هم اندروید نسخه 4‪.‬0 دارید می توانید این اپلیکیشن را به رایگان از اندروید مارکت دانلود کنید.



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 22:6
mahnaz

طی هفته گذشته ویدیویی از موبایل جدید اچ تی سی با نام Ville لو رفت که نشان دهنده استفاده از اندروید 4‪.‬0 و نسخه چهارم رابط کاربری سنس این شرکت بر روی آن بود. و حالا چهار عکس جدید از این موبایل هوشمند توسط ePrice منتشر شده که یک تلفن همراه نازک را نشان می دهد. رابط کاربری جدید Sense 4‪.‬0 با جزئیات بیشتری (مانند تغییر ساعت و آیکون های داک) در این عکس ها مشخص است. طبق شایعاتی که در نوامبر سال گذشته منتشر شد، انتظار می رود این اسمارت فون با ضخامتی کمتر از ۸ میلیمتر در کنفرانس جهانی موبایل رونمایی شود.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 21:28
mahnaz

بازار شایعات جدیدترین موبایل هوشمند سامسونگ همچنان داغ است و هر روز خبرهای تازه ای در خصوص Galaxy S III شنیده می شود. سامسونگ در سال اواخر سال گذشته اعلام کرد تبلت 4G و گلکسی اس سوم را در سال ۲۰۱۲ معرفی خواهد کرد. پس از آن شایعاتی در خصوص عرضه آن در نمایشگاه موبایل بارسلون (اواخر ماه جاری میلادی) منتشر شد. اما هفته گذشته این شرکت رسما اعلام کرد که گلکسی اس سوم در نمایشگاه موبایل بارسلونا رونمایی نمی شود .واقعا حوصله آدم سر می رود از این همه داستان های مختلف. اما مطمئنا تا زمان عرضه این اسمارت فون، این شایعات پایان نخواهند یافت

و آخرین داستان هم این است که: سایت Electronic Times News کره جنوبی دیروز به نقل از یک منبع ناشناس گفته که Galaxy S III قرار است تنها 7 میلیمتر ضخامت داشته باشد. در صورت صحت این موضوع، گلکسی اس سوم عنوان نازک ترین اسمارت فون دنیا از Droid RAZER موتورولای 7.1 میلیمتری خواهد ربود. همچنین نسبت به گلکسی اس دوم هم 1‪.‬49 میلیمتر نازک تر خواهد شد.

این سایت همچنین اشاره می کند که این موبایل دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو خواهد بود. صفحه نمایش آن هم قرار است از نوع Super AMOLED Plus باشد و با سیستم عامل اندروید 4‪.‬0 (بستنی حصیری) عرضه شود. با وجود اینکه برخی از منابع از توزیع این تلفن همراه هوشمند در اوایل آوریل سخن می گفتند، اما الکترونیک تایمز نیوز اعتقاد دارد این اسمارت فون در ماه می راهی فروشگاه ها خواهد شد. البته به نظر می رسد که شایعات قبلی در خصوص پردازنده چهار هسته ای، قابلیت ارتباطی 4G LTE و رم ۲ گیگابایتی آن تا حد زیادی به واقعیت نزدیک باشد.



           
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 21:22
mahnaz

Samsung GALAXY S Advance

سامسونگ دیروز با رونمایی از گلکسی اس ادوَنس، یک ستاره دیگر به جهان گلکسی اضافه کرد.این گلکسی جدید قدرت پردازشی خود را از مغز یک گیگاهرتزی دو هسته ای تامین کرده و صفحه ۴ اینچ AMOLED آن کیفیت 480 در 800 پیکسل را در اختیارتان می گذارد. این موبایل هوشمند همچنین دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و یک رم ۷۶۸ مگابایتی است. اسمارت فون جدید سامسونگ که از شبکه HSPA تا سرعت 14‪.‬4 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند، دوربین جلوی ۱.۳ مگاپیکسلی و دوربین اصلی (عقب) ۵ مگاپیکسلی دارد.

سیستم عامل مورد استفاده در اس ادوَنس، اندروید ۲.۳ یا همان نان زنجبیلی با رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ است و از تمام اپلیکیشن های اختصاصی سامسونگ همچون Hub و سرویس ChatON بهره می برد. هنوز هیچ صحبتی درباره قیمت این تلفن همراه هوشمند نشده است. اما می دانیم که این شرکت کره ای تصمیم دارد آخرین محصولش را به صورت تدریجی وارد بازار کند. GALAXY S Advance ابتدا در روسیه، سپس اروپا، آفریقا، خاورمیانه، جنوب غربی و جنوب شرقی آسیا، آمریکای لاتین و چین وارد بازار خواهد شد.



           
سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 19:41
mahnaz

اگر جزو استفاده کننده های این ربات انسان نما (اندروید) باشید حتما تا حالا موبایل تان را روت کرده اید یا حداقل به این کار فکر کرده اید. اگر جزو دسته دوم هستید، شاید دلایلی که در ادامه مطلب می آید شما را برای این کار متقاعد کند. پس در ادامه با ما باشید.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 19:14
mahnaz

بازار داغ ارائه گزارش های مالی سال ۲۰۱۱ حسابی داغ است و پس از گزارش اپل و خبر سه شرکت سامسونگ، موتورولا و نینتندو، حالا نوبت به بررسی گزارش مالی شرکت نوکیا می رسد. چیزی که در این گزارش بیش از همه به چشم می آید، این موضوع است که نوکیا هنوز صدرنشین بازار جهانی فروش موبایل است...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 20:57
mahnaz

مثل اینکه HTC به تازگی دچار مشکل شده است. به نظر می رسد که حسابی به تلفن های جدید معتاد شده است. هرچند که اچ تی سی امروزه تلفن های بسیار خوبی تولید کرده است، اما مصرف کنندگان هم کم کم در حال غرق شدن در سیلاب مدل های جدیدی هستند که این شرکت به صورت هفتگی تولید می کند...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, :: 21:0
mahnaz

محققان دانشگاه «كالگاري» دست به ساخت سيستمي زده‌اند كه صفحه گوشي همراه را بر روي صفحات نمايشي ديگر به اشتراك مي‌گذارد.

اين سيستم كه «virtual projection» طرح مجازي نام دارد، با استفاده از يك سرور مركزي كار مي‌كند كه به طور مداوم از نمايشگر خارجي عكس گرفته و آنها را با تصاوير داخل گوشي براي پيگيري مكان آن مقايسه مي‌كند.

اين فناوري سپس به نسخه‌برداري از تصوير روي صفحه پرداخته و همزمان به كاربر اجازه افزودن تصاوير ديگر، انتخاب مكان و چرخش تصاوير را مي‌دهد.

همچنين چندين كاربر مي‌توانند در يك زمان به همكاري با هم پرداخته و به طور مجازي تصاوير يا فيلم‌هايي را بر روي صفحه نمايش قرار دهند.

اين فناوري كه اكنون به شكل پيش‌ساخت ارائه شده، قرار است در آينده به گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها افزوده شود.

اين فناوري همچنين بر روي گوشي‌هاي آيفون قرار گرفته، با استفاده از دوربين ديد عقب براي نمايش يك چارچوب مرجع از مكان تصوير به ارسال مجموعه‌ سريعي از تصاوير بر روي صفحه نمايش رايانه يا تلويزيون مي‌پردازد.

هنوز زماني براي ورود اين پروژه كه در مرحله تحقيقاتي قرار دارد، مشخص نيست. براي اين كار بايد يك پشتيباني نرم‌افزاري بر روي گوشي‌هاي تلفن همراه وجود داشته باشد. همچنين به دليل نياز به يك صفحه نمايش دوم براي نمايش، ممكن است هزينه بالايي داشته باشد.



           
شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, :: 20:34
mahnaz

iPhone 4S

مدت ها است که در خصوص آیفون بعدی اپل شایعات و اخبار متناقض فراوانی شنیده می شود و هر روز تاریخ ارائه جدید، و سخت افزارهای متفاونی برای آن ذکر می شود. جدیدا هم دوباره اخبار تایید نشده ای به گوش می رسد که اپل احتمال دارد آیفون 5 را در اوایل تابستان جاری معرفی کند.

مدل های مختلف آیفون معمولا در ماه ژوئن معرفی می شده اند و تنها آیفون 4S بوده که این روال را کنار گذاشته و در اکتبر ۲۰۱۱ عرضه گردید. حال باید صبر کرده و ببینیم آیا اپل قصد دارد دوباره به همان ماه دوست داشتنی اش برای آیفون ها برگردد!
 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 17:58
mahnaz

هنگامی که اچ پی در ماه گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد سیستم عامل webOS را به صورت اوپن سورس (باز متن) و رایگان عرضه کند، بالاخره مشخص شد که این شرکت به نتیجه و تصمیم قاطع و دلپذیری برای سرنوشت نرم افزار ۱.۲ میلیارد دلاریش رسیده است. زیرا در گذشته صحبت هایی از مرگ webOS و عدم ادامه این پروژه توسط HPشنیده می شد، که حتی باعث کاهش ۲۳ درصدی ارزش سهام این شرکت هم شد. حالا دیگر چراغ امیدی برای آینده درخشان این سیستم عامل روشن شده است، زیرا از این پس وب او اس از حمایت توسعه دهندگان درون و بیرون شرکت HP بهره مند خواهد شد.

و حالا شرکت معظم هیولت پاکارد آماده ارائه جزئیات بیشتری از این بخشش میلیاردی خود است: اچ پی می گوید که امیدوار است تا سپتامبر بتواند نسخه کاملا متن باز این محصول را به دست علاقه مندان برساند. همچنین توسعه دهندگان نرم افزارها می توانند از هم اکنون نسل دوم فریم ورک Enyo 2‪.‬0را به صورت رایگان دریافت کرده و مشغول به تولید اپلیکیشن برای تبلت، اسمارت فون و مرورگرهای کامپیوتر شوند. همانند فریم ورک اصلی، این نسخه هم از WebKit پشتیبانی می کند، اما چیزی که به نسخه دوم انیو اضافه شده، سازگاری با مرورگرهای مدرنی همچون فایرفاکس، کروم و سافاری است.

نایب رئیس اجرایی و مدیر ارشد استراتژی شرکت اچ پی، آقای بیل وگهات می گوید:«اچ پی نوآوری های پلتفرم وب او اس را به اجتماع باز متن می آورد. این قطعا یک قدم رو به جلو است که باعث می شود زودتر به اهدافمان در شتاب بخشیدن به توسعه این پلتفرم برسیم و مطمئن هستیم که منافع آن نصیب تمام اکوسیستم اپلیکیشن های وب خواهد شد.»

به گمانم هنوز برخی از شما اولین رونمایی از webOS را در سی ای اس ۲۰۰۹ بر روی موبایل هوشمند Palm Pre به خاطر دارید. و سال بعد از آن بود که همه با خبر ورود اچ پی به دنیای تلفن های هوشمند با خرید شرکت پالمو به تبع آن سیستم عامل webOS، شوکه شدیم. فکر می کنید آینده این سیستم عامل ماجراجو چه خواهد بود؟



           
پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 17:42
mahnaz

در نمایشگاه سی ای اس امسال شاهد معرفی رسمی لومیا 900 نوکیا بودیم. اما هنوز چند روزی از معرفی این گوشی ۸ مگاپیکسلی نگذشته که به نظر می رسد، این تلفن یک برادر دیگر نیز دارد که لومیا 910 نام دارد و دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است. فعلا در همین حد اطلاعات وجود دارد که این تلفن احتمالا در ماه مه و در اروپا وارد بازار خواهد شد.



           
چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, :: 19:17
mahnaz

موبایل های اندروید دوست داشتنی هستند، اما گاهی حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد تا جی پی اس (GPS) شان محل موبایل را پیدا کند. پس اگر با این مشکل روبرو هستید یا به قانون زیر اعتقاد دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید. در ادامه پیشنهاداتی برای بهبود وضع جی پی اس اندروید داریم تا از جی پی اس تلفن تان نهایت استفاده را ببرید.


"قانون بقای مشکل جی پی اس در اندروید: بسیاری از کاربران اندروید، مشکل کندی جی پی اس دارند. اما علت این مشکل از موبایلی به موبایل دیگر متفاوت است. می توان با برخی تنظیمات سرعت را افزایش داد، اما در اکثر موارد نمی توان سرعت را به حد گجت های با سیستم عامل iOS رساند!"



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, :: 19:4
mahnaz


 

بازی کانتر در ایران هم مانند جاهای دیگر دنیا طرفداران فراوانی دارد و اغلب شما با آن آشنا هستید. حالا نظرتان چیست که این بازی را بر روی ابزار اندرویدی تان همه جا همراه داشته و با آن سرگرم شوید؟



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 19:31
mahnaz

بسیاری از کاربران، سیستم عامل ویندوز فون را آنقدرها هم جدی نگرفته اند و هنوز آن را در مقایسه با دیگر سیستم عامل های قدرتمند موجود، گزینه بزرگی به حساب نمی آورند. اما موسسه های تحقیقاتی بزرگی مانند IDC، گارتنر و iSuppli معتقدند که این سیستم عامل می تواند از نظر تعداد کاربران بر iOS غلبه کند و آنها پیش بینی می کنند تا سال ۲۰۱۵ شاهد این اتفاق باشیم.

بررسی دو موسسه گارتنر و IDC می گوید ویندوز فون می تواند تا سال ۲۰۱۵ تا ۲۰ درصد سهم بازار تلفن های هوشمند را در اختیار خودش بگیرد و تحقیق موسسه iSuppli هم به نتیجه ای مشابه یعنی ۱۶.۷ درصد رسیده است. این بررسی همچنین پیش بینی می کند که سهم اپل در بازار تا سه سال آینده از ۱۸ درصد به ۱۶.۶ درصد افت پیدا کند.

در نمودار پایین می توانید پیش بینی تغییرات سهم سیستم عامل ها در بازار را طی سال های آینده مشاهده کنید.

smartphone-market-share-isupply-jan-12_narenji.jpg

به نظر می رسد همکاری مشترک نوکیا و مایکروسافت با زیرساخت های قوی شان تاثیر عمده ای در این پیشرفت داشته باشد. جالب اینجا است که این بررسی ها نشان دهنده این است که ویندوز فون و آی او اس به شدت با یکدیگر رقابت می کنند در حالی که اندروید تقریبا مسیر خودش را طی می کند.

بر اساس این پیش بینی ها سهم اندروید تا سه سال آینده به ۵۸.۱ درصد خواهد رسید. البته در این جنگ نباید فراموش کنیم که اپل هم بیکار ننشسته است و خبرهایی به گوش می رسد که امسال قرار است شاهد یک آیفون جدید با تغییراتی عمده باشیم.



           
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 18:17
mahnaz

شرکت ال جی احتمالا با یک تلفن چهار هسته ای در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون در ماه آینده حاضر خواهد شد. بر اساس شایعات منتشر شده تلفن جدید LG با پردازشگر تگرا 3 از شرکت انویدیا خواهد بود و با سیستم عامل اندروید 4.0 کار می کند.

احتمالا نام این تلفن X3 است و تصویر بالا توسط سایت Pocketnow از آن گزارش شده است. بر اساس گزارش های اعلام شده تلفن جدید ال جی دارای یک نمایشگر 4.7 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل و دوربینی 8 مگاپیکسلی است. به همراه یک دوربین در جلو که 1.3 مگاپیکسلی است.

فناوری NFC و یک باطری قدرتمند 2,000mAh هم آن را همراهی می کند و احتمالا از شبکه نسل چهارم LTE پشتیبانی خواهد کرد.

به نظر می رسد نمایشگاه ماه آینده دنیای موبایل که مانند هر سال در بارسلون برگزار می گردد، محل رقابت تلفن های چهار هسته ای باشد چرا که خبرهایی به گوش میرسد که سامسونگ هم قصد پرده برداری از گلکسی S III با پردازشگری چهار هسته ای در این نمایشگاه دارد و احتمالا باید منتظر تلفن های دیگری هم با چنین مشخصاتی در نمایشگاه ماه آینده باشیم.

منتظر اخبار داغ و معرفی نسل جدید تلفن های هوشمندباشید.



           
شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, :: 22:48
mahnaz

پرچمدار تلفن های گوگلی وارد بازار شده و حالا نوبت چه چیزی است؟ مقایسه! جدید ترین تلفن های دو رقیب بزرگ اینجا هستند و وقت اش رسیده تا ببینم در کارهای اصلی یعنی وبگردی و پردازش گرافیکی چطور عمل می کنند. آیفون 4S با آخرین نسخه آی او اس و گلکسی نکسوس با جدید ترین نسخه اندروید.
 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, :: 22:35
mahnaz

بعد از ارایه آیفون جدید، کاربران زیادی در مورد طول عمر باطری شکایت داشتند. چیزی که اپل در ابتدا آن را نادیده گرفت. اما بعد از گسترده شدن شکایت ها موضوع را یک مشکل نرم افزاری نامید و همه منتظر بودند با آپدیت جدید مشکل را رفع کند.

چند روز پیش بالاخره آپدیت از راه رسید اما همچنان کاربران زیادی از مشکل باطری آیفون 4S شکایت داشتند. در نهایت اپل هم روز گذشته اعلام کرد که این آپدیت تمام مشکلات باطری را حل نمی کند. اما جزئیات بیشتری در این مورد مشخص نشد.

از طرف دیگر برخی Siriرا عامل مشکل باطری در آیفون می داند و سایت iFixit متوجه شده در آیفون جدید یک سنسور مادون قرمز تعبیه شده که همیشه روشن است و برای تشخیص بالا بردن آیفون برای فرامین صوتی به Siri به کار می رود. هر چند بسیاری از کاربران حتی با خاموش کردن Siri و سرویس های موقعیت یابی مشکل باطری را دارند.

جالب اینجا است که به نظر می رسد بدشانسی اپل در باطری هایش به آی پادهای قدیمی هم سرایت کرده باشد چرا که این شرکت امروز در بیانیه ای عجیب اعلام کرد برخی مدل های نسل اول آی پاد نانو که ساخت ۵ سال پیش هستند مشکل باطری دارند و باید برای تعویض برگردانده شوند!

به هر حال مشکل باطری آیفون 4S همچنان برای بسیاری از کاربران حل نشده است. با اینکه اپل ادعا می کند این یک مشکل نرم افزاری برای تعداد محدودی کاربر است، اما می توان در صحت این صحبت ها شک کرد و به مشکلی گسترده تر و حتی سخت افزاری اندیشید. چرا که اپل در این مورد سابقه خوبی ندارد و حتما ماجرای مشکل آنتن دهی آیفون 4 را به خاطر دارید؟

 



           
یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:, :: 19:48
mahnaz

بعضی ها مانند شرکت فیلیپس معتقد اند تفاوت زیاد در محصولات اندرویدی دردسر ساز است. سخت افزارهای مختلف، طراحی متفاوت، روش های مختلف برای اتصال و… البته از نگاه خیلی های دیگر هم این یک مزیت برای داشتن انتخاب های گوناگون به حساب می آید و اصلا عیب نیست.

به هر حال شرکت فیلیپس می گوید که متوجه این مشکل شده و در جدیدترین محصول اش قصد داشته همه اندرویدی ها را راضی کند و این اسپیکر جدید می تواند به تمام دستگاه های اندرویدی موجود در بازار متصل شود. اما اگر نتیجه کار فیلیپس را ببینید شاید خنده دار به نظر برسد.

اسپیکر AS851 یک محصول ۳۰ واتی است و به همراه دو مدل کوچکتر دیگر وارد بازار میشود. فیلیپس می گوید که مشکل اصلی این بوده که تلفن های اندرویدی دارای پورت میکرو یو اس بی در شکل های متفاوتی هستند و طراحی یک پورت که به تمام محصولات بازار بخورد کار پیچیده ای بوده است. در نهایت آنها یک پورت متغییر ساخته اند که می تواند به تمام تلفن های اندروید متصل شود. اما قسمت خنده دار ماجرا اینجا است که آنها موفق نشده اند کار پخش موسیقی را از طریق آن پورت انجام بدهند و با اتصال گوشی به اسپیکر فقط آن را شارژ می کنید!

حالا برای پخش موسیقی باید چه کنیم؟ اینجا است که باید از بلوتوث کمک بگیرید! بله برای پخش موسیقی باید اپلیکیشن مخصوص فیلیپس را روی تلفن اندرویدی تان نصب کنید تا پخش را از طریق بلوتوث انجام بدهد. و در نهایت اگر از قیمت ۲۰۰ یورویی این اسپیکر مطلع بشوید احتمالا هیچ ایده ای ندارید که چرا چنین محصولی قرار است با این همه سر و صدا وارد بازار بشود؟

کاربران اندروید همین الان هم می توانند با تنوع قیمت بسیار زیاد و البته ارزان تر اسپیکر های بلوتوث را در بازار تهیه کنند و آنها به خوبی با انواع اپلیکیشن های پخش موسیقی اندروید کار می کنند و برای شارژ هم کافی است که تلفن را به شارژ اش متصل کنید.



           
یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:, :: 19:31
mahnaz

HTC Edge

اطلاعات جالبی در مورد یک تلفن هوشمند جدید از شرکت اچ تی سی به بیرون درز کرده است. این روزها تلفن های هوشمند با پردازشگر دو هسته تقریبا همه جا فراگیر شده اند. پس نوبت به نسل بعدی رسیده است: تلفن هایی با پردازشگر چهار هسته ای.

این تلفن جدید از اچ تی سی احتمالا نخستین گوشی است که یک سی پی یو با چهار هسته پردازشی درون خود دارد. پردازشگر Nvidia Tegra 3 قرار است چهار هسته با سرعت 1.5GHz داشته باشد. و اگر بقیه اطلاعات لو رفته از تلفن Edge صحیح باشد اینجا یک نمایشگر بزرگ 4.7 اینچی با رزولوشن 720p داریم به همراه دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک گیگا بایت رم و ضخامت ۱ سانتیمتر.

مشخصات فنی تا حد زیادی شبیه تلفن HTC Rezoundاست که همین چند روز پیش معرفی شد. و حدس زده می شود که این تلفن از نسل چهارم شبکه موبایل هم پشتیبانی کند و با اندروید 4.0 وارد شود. اما برای زمان ورود اش احتمالا باید تا اوایل سال ۲۰۱۲ صبر کنید.

تا اینجا که حرف های مدیرعامل انویدیادرست از کار در آمده است.تبلت چهار هسته ای را که دیدیم. این هم احتمالا اولین تلفن چهار هسته ای خواهد بود.



           
سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:, :: 20:45
mahnaz

روش جدید جاسوسی آ‌ی‌فون از رایانه‌‌ها

به گزارش گرداب به نقل از سی‌نت، هکرها قادر خواهند بود از طریق کنترل ضربات وارد شده به صفحه کلید رایانه‌ای که در فاصله چند اینچی‌ آی‌فون قرار دارد، به جاسوسی از آن بپردازند.

 “پاتریک ترینور” استاد علوم کامپیوتر “دانشگاه جورجیا” می‌گوید هکرها می‌توانند بدافزاری را در آی‌فون مخفی کنند که قادر است به کمک صدای ناشی از لرزش دکمه‌های صفحه کلید، کل جملات تایپ شده را با دقت ۸۰ درصد رمزگشایی کند.

از آنجایی که “iPhone 4s” و دیگر گوشی های تلفن همراه هوشمند موجود، دارای شتاب سنج و گردش‌ نما هستند، به راحتی ممکن است بدافزارهای موجود بر روی چنین دستگاه‌هایی، آنچه که از طریق صفحه کلید رایانه‌ای که در نزدیکی‌اش قرار دارند تایپ می‌شود را تشخیص دهند.

در گزارش محققان جورجیا به این نکته اشاره شده است که این تکنیک از طریق احتمال و با تشخیص ضربات ناشی از فشرده شدن هر دو کلید و نه یک کلید مجزا، کار می‌کند.

این نرم‌افزار ضربات وارد شده به صفحه ‌کلید را به صورت جفت‎هایی مدل‌سازی کرده و سپس تعیین می‌کند که آیا “زوج کلید” فشرده شده در سمت راست صفحه کلید قرار دارد یا سمت چپ آن و این‌که ۲ کلید به هم نزدیک هستند یا خیر.

در مرحله بعد، نرم‌افزار مخفی می‌تواند آن‌چه را که از ضربات ناشی از فشرده شدن دکمه‌ها جمع‌آوری کرده است، به وسیله فرهنگ لغت آن‌برد (onboard) ترجمه کند. در این فرهنگ لغت نیز کلمات به صورت حروف جدا از هم و بر اساس این‌که در کجای صفحه کلیدهای استاندارد، موسوم به “QWERTY” قرار دارند موجود هستند.

به عنوان مثال، کلمه “canoe” هنگام تایپ به زوج‌های “C-A”، “A-N”، “N-O” و “O-E” تقسیم می‌شود. این جفت‌ها به کدهای سیستم تشخیص زیر تقسیم می شوند: “چپ- چپ- نزدیک”، “چپ- راست- دور”، “راست- راست- دور” و “راست- چپ- دور”.

این کدها با کدهای موجود در فرهنگ لغت مقایسه شده و کلمه ” canoe” را به وجود می‌آورند که دقیقا همان کلمه‌ای است که تایپ شده بود.

این سیستم که با فرهنگ لغتی شامل ۵۸ هزار کلمه کار می‎کند، می‌تواند تا ۸۰ درصد کلمات را درست تشخیص دهد.

پیش از این نیز برخی از برنامه‌های جاسوسی “Spyware” رایانه‎ای، قادر به ردیابی و تشخیص اطلاعات تایپ شده از طریق صفحه کلید بودند.



           
سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, :: 20:26
mahnaz
درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.