اسلایدر

چگونه انگیزه از دست رفته را برگردانیم؟
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

آیا اخیرا برای انجام هر کاری، بی انگیزه هستید؟ شده است، هنگام انجام کار روزمره، فکر کنید در حال کندن کوه هستید؟ آپارتمان تان نامرتب است؟ دیگر حوصله آشپزی ندارید؟ نمی توانید رژیم سالمی را دنبال کنید؟ گرچه افسرده یا غمگین نیستید اما انگیزه ای برای کار ندارید؟

اگر جواب یکی از سوال های بالا مثبت باشد، ادامه مطلب برای شماست. در اینجا توصیه هایی برای بازگردانی انگیزه از دست رفته تان داریم.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 23:21
mahnaz

طولانی ترین رودخانه آسیا در چین ناگهان تغییر رنگ داده و به رنگ سس گوجه فرنگی درآمده است.

ساکنان جنوب غربی شهر چانک کینگ روز 6 سپتامبر ( 16 شهریور) ابتدا به یک لکه درحال گسترش در رودخانه یانگ تسه که به مسیر آبی طلایی شهرت دارد، توجه کردند.

اگرچه قسمت اعظم این آب قرمز رنگ در اطراف چانگ کینگ ، جنوب غربی بزرگترین مرکز صنعتی چین متمرکز شده است، اما براساس برخی گزارشها این رودخانه در برخی نقاط دیگر نیز سرخ شده است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 22:48
mahnaz

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد، امكان فراموش كردن عمدي برخي از جزئيات حوادث و خاطرات بد براي غلبه بر افسردگي و اختلال استرس پس از يك حادثه وجود دارد.حوادث ناگوار يا خاطرات دردناك تا مدت ها در ذهن فرد باقي مانده و باعث بروز افسردگي، ترس و استرس ناشي از حادثه مي شود؛ در اين زمان يادآوري خاطره با جزئيات دقيق مي تواند باعث آشفته تر شدن ذهن فرد شود.

پژوهشگران اسكاتلندي از برخي كلمات براي نشانه‌دار كردن حافظه 30 مرد و زن جوان استفاده كرده و پس از آن توانايي افراد را براي فراموش كردن لغات مورد بررسي قرار دادند.«سايما نورن» عصب شناس دانشگاه سنت اندروز و سرپرست اين تيم تحقيقاتي تأكيد مي كند: كلمات نشانه مانند «كباب» فرد را به ياد خاطراتي مثل روز تولد مي اندازد؛ برخي كلمات يادآور يك خاطره شرم آور و برخي كلمات نيز يادآور يك تجربه دردناك هستند.

براي هر يك از 24 كلمه نشانه از افراد خواسته شد كه واژه را با حداكثر جزئيات شرح دهند و پس از گذشت يك هفته همان لغت نشانه با رنگ هاي سبز و قرمز به داوطلبان نشان داده شدند؛ براي لغات سبز از افراد خواسته شد كه خاطرات را با جزئيات شرح دهند، اما براي لغات قرمز از فرد خواسته شد كه به جزئيات حادثه فكر نكند.در اين روش اگرچه كل حادثه از ذهن فرد پاك نمي شود، اما اين اجتناب از به يادآوري جزئيات مي تواند در غلبه بر استرس ناشي از حادثه موثر باشد.

«نورن» پژوهشگر اين تحقيق خاطرنشان مي كند: شما قادر به پاك كردن كل حافظه نيستيد، اما با تمرين دادن حافظه مي توانيد بخش اعظم جزئيات يك حادثه يا خاطره دردناك را فراموش كرده و ديد خود را نسبت به زندگي تغيير دهيد؛ اين امر مي‌تواند براي غلبه بر استرس و افسردگي مفيد باشد.

نتيجه اين پژوهش در مجله Experimental Psychology منتشر شده است.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 22:32
mahnaz
افکار : سوداگران مرگ یا‌‌ همان قاچاقچیان مواد مخدر نیز مانند سایر فروشنده‌های کالا و خدمات از انواع و اقسام روش‌ها برای قالب کردن محصولات خود به مصرف کننده‌ها استفاده کرده و یک محصول مشخص را با اسامی، رنگ و شکل‌های مختلف وارد بازار مصرفی می‌کنند. به تبع آن مصرف کننده‌ها نیز خام تبلیغات شده و به همین دلیل است که هر نوع مخدر جدید از بازار چشمگیری برخوردارد می‌شود در حالی که ۳۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی بازار مصرفی که عمر استفاده از آن‌ها دهه خود را می‌گذراند از آمفتامین ساخته شده و در اصل تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند
بقیه در ادمه مطلب...


ادامه مطلب ...


           
14 شهريور 1391برچسب:, :: 1:25
mahnaz

اغلب مردم ممكن است براي انجام دادن كار مهمي كه در حضور مردم صورت مي‌گيرد دچار هيجان و اضطراب باشند.در اين لحظات افراد موفق آنهايي هستند كه آموخته‌اند چگونه هيجان خود را به نفع خود بكار بگيرند.بازيگران قبل از بازي، سياستمداران پيش از سخنرانيها و قهرمانان ورزشي قبل از مسابقه داراي چنين حالتي هستند.

تحقيقات نشان مي‌دهد كه 76 درصد از سخنوران ورزيده قبل از رفتن به جايگاه سخنراني دچار ترس و هيجان هستند اما آنها اين نوع هيجان را نشانه‌اي از سلامت روان براي انجام دادن فعاليتي مثبت تلقي مي‌كنند.به عبارت ديگر هيجاني بودن در آغاز سخنراني، حالتي كاملاً طبيعي و حتي مطلوب است زيرا بدن در اين حالت مانند هر حالت پر اضطراب ديگري تلاش مي‌كند با ترشح آدرنالين بيشتر واكنش مثبت نشان دهد.

اين ترشح ناگهاني آدرنالين همان عاملي است كه موجب تپش قلب و لرزش دست و زانو و عرق پوست مي‌شود و هر شخصي كه بخواهد در برابر جمع سخن بگويد تا حدودي اين واكنش‌ها را دارد.

حال سؤال اين است كه چگونه مي‌توان از اين حالات هيجاني و عصبي، كار مثبت كشيد؟
بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
14 شهريور 1391برچسب:, :: 1:25
mahnaz

هيچ قانون كلي‌اي براي تعيين مقدار زمان لازم مطالعه وجود ندارد، اما زمان مطالعه نبايد طولاني باشد. سعي كنيد ​ بعد از يك‌ساعت و نيم مطالعه، استراحت كوتاهي داشته باشيد. افراد مختلف توان، حوصله و هوش متفاوت دارند.

 

ساعات بعد از خواب را به مطالعه مطالب پيچيده كه نياز به تمركز بيشتري دارند، اختصاص دهيد. بهترين زمان مطالعه كه آستانه يادگيري خيلي بالاست صبح زود (30 تا 45 دقيقه بعد از بيدار شدن) و عصر است.

 

دو ساعت پيش از غروب خورشيد به دليل كاهش اشعه كيهاني و نوع رابطه خورشيد با زمين اختلال حواس كم مي‌شود و يادگيري بهتر اتفاق مي‌افتد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
14 شهريور 1391برچسب:, :: 1:25
mahnaz

آیا شما هم بین اینکه تبلت بخرید یا تلفن هوشمند، سرگردان هستید؟ نگران نباشید، این یک چیز عادی است که تقریباً برای بیشتر افرادی که می‌خواهند به دنیای پُست پی‌سی وارد شوند پیش می‌آید. البته افرادی که از قبل یکی از این دو گجت را خریداری کرده‌اند، معمولاً با مشکل کمتری روبرو هستند و ترجیح می‌دهند یکی در میان گجت‌های پُست پی‌سی خود را به روز کنند.

در این مطلب با ذکر مواردی خواهیم گفت که چرا تبلت‌ها به نسبت سرمایه‌گذاری مناسب‌تری به شمار می‌روند. البته این ترجیح فقط در قیاس با تلفن‌های هوشمند است و شما هم با ما هم عقیده هستید که در کل، پُست پی‌سی‌ها هنوز خیلی جوان و نابالغ هستند و به زمان بیشتری نیاز هست تا شما بتوانید زندگی دیجیتالی خود را تماماً به آنها منتقل کنید.

به بیان دیگر، اگر تولید محتوای زیادی دارید و از اینترنت استفاده‌هایی غیر از وبگردی نیز می‌کنید، شاید هیچ یک از این دو گونه (تبلت و تلفن هوشمند) انتخاب مناسبی برای بهبود کیفیت کار و زندگی شما به حساب نیایند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید و فراموش نکنید که بعد از خواندن این موارد، نظرتان را هم با ما و دوستان خود در میان بگذارید.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
14 شهريور 1391برچسب:, :: 1:25
mahnaz

دانستن درباره جديدترين تلفن همراهي كه به بازار عرضه شده‌ است و ويژگي‌هاي آنها، مقايسه فناوري‌‌ تلفن‌هاي‌ هوشمند با يكديگر، شنيدن خبرهاي جديد از تلاش شركت‌هاي مطرح براي طراحي تلفن‌هاي جديد، دانستن پيرامون نرم‌افزارهاي تلفن‌هاي همراه و خدماتي كه به كاربرانشان ارائه مي‌كنند.

جستجو براي پيدا‌كردن مناسب‌ترين تلفن‌همراه براي خريد و موضوعاتي از اين دست، همگي مطالبي است كه مورد توجه افراد بسياري است.شايد بسياري براي جستجو و مطالعه اين اخبار و پيدا‌كردن داغ‌ترين و تازه‌ترين آنها زمان زيادي را صرف ‌كنند.

شركت‌هاي بزرگ توليدكننده اين فناوري‌هاي هوشمند نيز پرشتاب به فعاليت مشغولند تا شايد سهم بيشتري از اين بازار پرهياهو و جذاب را به دست آورند. اما ما در اين نوشتار مي‌خواهيم از اين بازار پرشتاب كمي فاصله بگيريم و يك زنگ تفريح كوتاه را با تلفن‌همراه برايتان بسازيم.

بقیه در ادمه مطلب..



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 22:0
mahnaz

يك متخصص ژاپني موفق شده است نحوه مشاهده دنيا در چشمان افراد كور رنگ را به تصوير بكشد.

از مدت ها قبل فرضيه كور رنگ بودن «ون گوگ» نقاش سرشناس هلندي با توجه به نوع رنگ هايي كه اين هنرمند در آثار خود استفاده كرده بود، مطرح شد.

اما «كازنوري اسد» متخصص بينايي و علم رنگ با مشاهده آثار اين هنرمند در زير نور فيلتر شده متوجه دليل مطرح شدن فرضيه كور رنگي «ون گوگ» شد؛ وي در نشست مشكلات ديد در هوكايدو ژاپن اعلام كرد كه مشاهده اين آثار در يك اتاق روشن باعث تداعي احساس كور رنگي در افراد مي شود.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:25
mahnaz

شايد مهندساني كه آبان سال 1281 خورشيدي، شاهد حركت قطار برقي خود بودند، تصور هم نمي‌كردند اين نوآوري، جرقه تحولاتي شگرف در حمل و نقل ريلي دهه‌هاي آينده شود.در اين روز، يك قطار كوچك برقي توانست فاصله بين دو شهر «مارين فلد» و «زوسن» آلمان را روي خطوط ريلي با سرعت 203 كيلومتر در ساعت بپيمايد.

اين قطار كوچك، اولين قطار سريع‌السير جهان بود؛ اما دسترسي شهروندان عادي به اين فناوري چند دهه به طول انجاميد.

امروزه برخي شهرها در اروپا و آسياي شرقي از قطارهاي سريع‌السير بهره مي‌برند. حداكثر سرعت معمول ثبت شده قطارهاي سريع‌السير در سال 2012 براي سامانه‌هاي فعال در كشورهاي ژاپن، تايوان، آلمان، ايتاليا و بريتانيا حدود 300 كيلومتر در ساعت، در اسپانيا 310 كيلومتر در ساعت و در فرانسه 320 كيلومتر در ساعت است. همچنين حداكثر سرعت معمول قطارها در چين برابر 341 كيلومتر بر ساعت است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:12
mahnaz

با انواع خال های پوستی آشنا شوید و خال گوشتی شایع ترین فرم خال در انسان است.دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: خال گوشتی یا مول شایع ترین فرم خال در انسان بوده و در بیش از 80 درصد از افراد بالای 12 سال حداقل یک یا چند خال گوشتی وجود دارد.

وی گفت: این حالت دارای تظاهرات بالینی متعددی بوده و بسته به محل قرار گرفتن آن در لایه های پوست طبقه بندی می شود. انتظاری تصریح کرد: خال های جانکشنال به طور معمول پس از 2 سالگی شروع شده و به تدریج بزرگتر شده و زیادتر می گردند و حوالی بلوغ از بین می روند این نوع خال ها حاشیه صاف و مدور دارند و در محل اتصال درم و اپی درم ایجاد می شوند.

این متخصص همچنین خاطر نشان کرد: نوع دوم خال به نام خال های مرکب است و به طور معمول هم در درم و هم در اپی درم هستند و در کف دست و پا مشاهده نمی شوند این نوع خال ها محدوده نامنظم دارند.
انتظاری همچنین افزود: نوع سوم خال ها را خال های درمال گویند. این نوع خال به طور معمول گنبدی شکل بوده و به تدریج به رنگ پوست درمی آیند و این نوع خال به طور عمده در بالغین مشاهده می شوند.



           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 20:56
mahnaz

ژلوفن دارویی است جزء دسته داروهای ضد التهایی غیر کورتونی بوده که متاسفانه مصرف خودسرانه آن به شدت رواج پیدا کرده است.
 دکتر احمد رهنمای چیت ساز نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: داروی ایبوپروفن با نام تجاری پروفن به صورت دراژه وجود دارد که سه چهار سالی است که به صورت ژله ای و با نام ژلوفن تهیه می شود.

وی خاطر نشان کرد: در تکنولوژی جدید داروسازی تولید داروها به صورت ژله ای بسیار جا باز کرده است زیرا تولید داروها به صورت ژله ای عوارض قرص را به حداقل می رساند و جذب دارو با سریع تر می کند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 20:59
mahnaz

روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی با عنوان "اردوگاه های شکنجه کودکان المپیک در چین" به راز موفقیت چینی ها در کسب تعداد زیادی مدال طلا در المپیک 2012 لندن پرداخت.

در این رابطه، یک گزارش تصویری که روزنامه بریتانیایی دیلی میل منتشر کرد، نشان می دهد که چینی ها برای پیش افتادن در کسب مدال های طلای المپیک، کودکان را در اردوگاه های ورزشی به انجام تمرین های طاقت فرسا که شبیه به شکنجه است، وادار می کنند.

روزنامه دیلی میل در این گزارش، عکس کودکی در حدود چهار یا پنج ساله را نشان داد که از شدت و سختی تمرین ها گریه و زاری می کند.

بقیه در ادمه مطلب..



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 19:27
mahnaz

محققان دانشگاه ايلينويز در حال طراحي بخيه الكترونيكي هوشمندي هستند كه مي تواند در آينده براي تشخيص عفونت در محل زخم و كمك به بهبود سريع‌تر مورد استفاده قرار گيرد.نمونه اوليه بخيه الكترونيكي هوشمند توسط پروفسور «جان راجرز» طراحي شده كه از حسگرهاي سيليكوني فوق باريك متصل به نوارهاي پليمري يا ابريشمي استفاده مي‌كند.

اين حسگرها در زمان تماس با پوست مي توانند نشانه هاي بروز عفونت را شناسايي كنند و حتي قادر هستند با افزايش دما به از بين رفتن عفونت در محل زخم نيز كمك كنند؛ ديويد سيليكون و نانو غشاي پلاتين به عنوان حسگرهاي گرمايي استفاده مي‌شوند.

براي ساخت حسگرهاي نازك، محققان با استفاده از مواد شيميايي، قطعه كوچكي از سيليكون را از يك ويفر سيليكون برش دادند و سپس از يك مهر لاستيكي براي انتقال غشاي نانو به نوار پليمري يا ابريشمي استفاده كردند؛ با افزودن الكترودهاي فلزي و سيم‌ها در بالاي نوار، دستگاه در لايه‌اي از اپوكسي پوشش داده شد.

نتايج اين دستاورد در مجله Small‌ منتشر شده است.



           
شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 20:28
mahnaz

طراحان ايتاليايي سيستم آشپزخانه قابل حمل و مجهزي طراحي كرده اند كه امكان پخت غذا و شستن راحت ظروف را در فضاي باز و هنگام اردو زدن فراهم مي كند.

سيستم آشپزخانه قابل حمل Citter شامل يك كپسول كوچك مسافرتي، صفحه اجاق گاز روميزي، سينك ظرفشويي و محل قرار گرفتن ظروف است.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 20:20
mahnaz

بررسي ها نشان مي دهند؛‌ کفش نامناسب و تنگ باعث ایجاد فشار در پا شده و میخچه در پا را به وجود می آورد.
دکتر پرویز طوسی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: میخچه در بسیاری از موارد برای افراد ایجاد ناراحتی و در راه رفتن برای فرد ایجاد مشکل می کند یکی از علل ایجاد میخچه فشاری است که به پا وارد می شود.

طوسی بیان کرد: از دلایل دیگر ایجاد میخچه اشکال در استخوان بندی خود فرد و فشارهای ایجاد شده است كه باعث به وجود آمدن میخچه در پا خواهد شد.

وی ادامه داد: برای درمان ميخچه گاهی اوقات اقدام به برداشت آن می کنند و گاهی از درمان های موضعی مثل پمادها خاصی که برای برداشت میخچه کمک می کند.

طوسی توصیه کرد: گاهی اوقات میخچه با زگیل اشتباه گرفته می شود. میخچه حالتی است که در صورت فشار به پا و کفش نامناسب و تنگ ایجاد می شد ولی عامل زگیل به صورت ویروسی به وجود می آید و با میخچه متفاوت است.



           
شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 19:59
mahnaz

همه مردم دوست دارند پوستي شاداب، شفاف و جوان داشته باشند، براي همين هم شيوه‌هاي مختلفي را امتحان مي‌كنند تا به اين هدف برسند، از روش‌هاي مختلف تزريق و جراحي گرفته تا استفاده از كرم‌ها و ماسك‌هاي مخصوص پوست.در اين ميان، گروهي هم بر اين باورند كه با مصرف مواد غذايي خاصي مي‌توان سلامت پوست را حفظ كرد و شفافيت و شادابي بيشتري به آن بخشيد. خيلي‌ها هم ترجيح مي‌دهند ميوه‌ها و سبزيجات را به صورت موضعي روي پوست‌شان بگذارند تا سلامت و لطافت آن افزايش يابد. اما آيا واقعاً مصرف مواد غذايي با سلامت پوست و مو در ارتباط است؟

ميترا زراتي، كارشناس ارشد تغذيه در گفت‌وگو با جام‌جم به اين پرسش چنين پاسخ مي‌دهد: ارتباط مستقيمي ميان رژيم غذايي فرد و سلامت پوست و موي او وجود دارد. البته برخي از افراد تصور مي‌كنند اگر به صورت موضعي به مراقبت و تغذيه پوست‌شان بپردازند بهتر است؛ اين گروه پوست يا تكه‌هاي ميوه‌هاي مختلف را روي پوست‌شان مي‌گذارند تا سلامت آن حفظ شود، در حالي‌كه اين طرز فكر اشتباه است.

به گفته وي، در صورتي كه مواد غذايي وارد بدن و جريان خون فرد شود، مي‌تواند روي سلول‌هاي پوست و مو تاثير گذاشته و سلامت آن را حفظ كند بنابراين استفاده از مواد غذايي به صورت موضعي اثر خاصي در اين زمينه ندارد؛ چراكه سلول‌هاي پوستي از سه لايه تشكيل شده‌ و به همين دليل استفاده از ميوه‌هاي مختلف روي پوست نمي‌تواند مواد مغذي را از اين لايه‌ها عبور داده، به خون برساند و موجب سلامت و شادابي دائم پوست شود.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 19:37
mahnaz

دانشمندان یک اسپری ساخته اند که می‌تواند روند از بین رفتن و سیاه شدن سریع موز را متوقف کند.شاید همه این مسئله را تجربه کرده اند که درست ظرف دو تا سه روز پس از خرید موز، این میوه شروع به سیاه شدن می کند و ظاهری چون یک میوه غیرقابل مصرف را به خود می گیرد.دانشمنمدان یک پوشش شیمیایی ابداع کرده اند که می تواند موز را تا دو هفته تازه نگاه دارد، این سیستم به وسیله کشتن باکتریهایی کار می کند که موجب بیش از حد رسیده شدن موز می شوند.

دانشمندان اعتقاد دارند که این پوشش که در قالب یک اسپری ارائه شده می تواند 1.6 میلیون موزی را نجات دهد که روزانه در بریتانیا دور ریخته می شوند.دکتر زیهونگ لی که این اسپری را از chitosan، ماده گرفته شده از پوست میگو و خرچنگ، ساخته اظهار داشت: ما به این نتیجه رسیدیم که استفاده از این اسپری روی موزهای سبز موجب می شود که این موزها تا 12 روز تازه باقی بمانند. وقتی موزها رسیده می شوند به سرعت زرد، نرم شده و پس از آن فاسد می شوند.

وی افزود: ما روشی را ارائه کرده ایم که با استفاده از آن می توان موزهای سبز را مدت زمان طولانی تری نگاه داشت و از فساد سریع آنها جلوگیری کرد.این اسپری که در دانشگاه علم و فناوری نیانجین در چین ساخته شده شفاف، بدون مزه و کاملا بی خطر است. کارکرد این اسپری به گونه ای است که باکتری ها را از بین برده و سرعت تنفس میوه را کاهش می دهد.موزه ها با گرفتن اکسیژن و تبدیل آن به دی اکسید کربن از طریق پوست خود، نفس می کشند، هرچقدر موزها سریع تر تنفس کنند روند رسیده شدن آنها تسریع می شود.

موزها معمولا وقتی که سبز هستند جا به جا می شوند. گاز اتیلین عاملی است که فرآیند فاسد شدن موز را کلید می زند. موزها وقتی رسیده می شوند این گاز را تولید می کنند، به همین دلیل است که وقتی موزها داخل کیسه نگهداری می شوند به علت انباشته شدن گاز روند فاسد شدن آن زودتر طی می شود.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:40
mahnaz

مراقب میگرن باشید. همان سردرد های فوق العاده شدید که همراه با تابش ناگهانی نور و لکه های سیاه با احتمال سکته مغزی در خانم ها در ارتباط است.
محمد امین شجاعی، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: مراقب ميگرن باشيد همان سردرد های فوق العاده شدید که همراه با تابش ناگهانی نور و لکه های سیاه با احتمال خطر سکته مغزی در خانم ها در ارتباط است.

شجاعی تصریح کرد: اغلب زنان هستند که از سردرد های میگرنی رنج می برند نه مردان. وی در ادامه گفت: شاید علت نوسانات ، هورمونی و داروهای مصرفی باشد.
وی اظهار کرد: البته هیچ دلیل محکمی در دست نیست که ثابت کند درمان میگرن به معنای برطرف شدن سکته مغزی است.شجاعی خاطر نشان کرد: به نظر متخصصان کم کردن بسامد سردرد های میگرنی عاقلانه ترین کار است.



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 23:5
mahnaz

محققان موسسه تكنولوژي ماساچوست (MIT) موفق به طراحي سريع‌ترين دوربين جهان با قابليت عكسبرداري يك تريليون تصوير در ثانيه شدند.سرعت نور در خلأ بيش از 299 ميليون متر بر ثانيه است و عكسبرداري از لحظه عبور نور از درون يك جسم با دوربين‌هاي عكسبرداري موجود امكان پذير نيست.

محققان MIT با طراحي سريع‌ترين دوربين جهان با قابليت عكسبرداري يك تريليون تصوير در دقيقه، از لحظه عبور نور از درون يك بطري عكسبرداري كرده و با كمك اين تصاوير يك فيلم با حركات آهسته تهيه كردند كه در كنفرانس فناوري TED در ادينبورگ به نمايش در آمد.

نور ليزر در چند ميلياردم ثانيه از بخش انتهايي بطري تابيده شده و از قسمت در بطري خارج شد و در همين زمان دوربين فوق سريع از لحظه عبور نور عكسبرداري كرد.محققان معتقدند، در صورت كاهش هزينه‌ها و امكان استفاده تجاري از اين فناوري، مردم در آينده قادر خواهند بود با استفاده از يك اسكنر و تاباندن نور به داخل ميوه و سبزيجات، از تازه بودن اين محصولات اطمينان حاصل كنند.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:36
mahnaz

محققان آمريكايي موفق به توسعه مواد سخت تر از الماس شده اند كه تركيبي از دو حالت كريستالي و غير كريستالي است.يك تيم بين المللي به سرپرستي «لين وانگ» از محققان موسسه كارنگي در واشنگتن ماده جديدي كشف كرده اند كه به طور كامل كريستالي يا غير كريستالي نيست، اما از سختي كافي در برابر الماس برخوردار است.

«وانگ» خاطر نشان مي كند: اين دستاورد چيزي فراتر از كنجكاوي در آزمايشگاه است؛ نوع جديدي از ماده كربني توليد كرديم كه از لحاظ سختي و مقاومت قابل قياس با الماس است؛ درحالي كه الماس تحت فشار بسيار شديد ايجاد مي شود، اين ماده در شرايط طبيعي وجود دارد كه به معناي كاربرد عملي در طيف گسترده اي از آرايه هاي مختلف است.ماده فوق سخت از يك خوشه 60 كربني ساخته مي شود. مولكول هاي كربن به شكل توپ فوتبال اغلب به نام «باكي بال» (buckyball)‌ شناخته شده هستند. اين مولكول ها با حلال m-xylene كه براي توليد بطري هاي نوشيدني استفاده مي شوند، مخلوط شده و سپس اين تركيب در سل هاي الماس جاي مي گيرند.

همه مواد جامد به يكي از اين دو شكل وجود دارند: مانند كوارتز، آهن و الماس به صورت ساختار كريستالي و منظم هستند يا مانند شيشه و ژل ساختار غير كريستالي و بي نظم دارند؛ اما ماده جديد تركيبي از دو حالت كريستالي و غير كريستالي است، به طوري كه با اعمال فشار زياد، باكي بال ها به صورت له شده در مي آيند و حلال m-xylene‌ ساختار مستحكم و منظم خود را حفظ مي كند.

پروفسور «وندي مائو» از محققان دانشگاه استنفورد اين ماده جديد را كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده است، «هیبریداسیون کریستالی و ساختارهای آمورف در سطح اتمی» توصيف مي كند.از جمله كاربردهاي احتمالي اين ماده جديد، استفاده به عنوان پوشش محافظ يا كاربرد در مكانيك، الكترونيك و الكترومكانيك خواهد بود.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:22
mahnaz

با وجود اینکه اتو های بخار و اتوماتيک بسیار متنوعی در بازار موجود است هنوز هم عده ای هستند که اتو کشیدن لباس ها را یک کار سخت می دانند. آنها معتقد هستند که گرفتاری ها و مشغله روزمره زمانی را برای آنها فراهم نمی کند تا بتوانند آن را به امور شخصی و منزل نظیر اتو کشیدن اختصاص دهند.شرکت زيمنس یک ماشين اتو کش لباس جالب طراحی کرده است که می تواند مسئولیت اتو کردن بلوز ها و تی شرت های همه افراد خانواده را بر عهده گيرد و يکی از دغدغه های اصلی را برای همیشه حل کند. اين محصول Dressman نام دارد و به نظر می رسد که جديدترين تلاش شرکت زيمنس در طراحی و هوشمند سازی يک اتو باشد.

ظاهر آن شبیه به یک مانکن لباس است که فقط نیم تنه بالا را دارد. تنها کافی است که لباسی خشک را به تنه این مانکن بکشید و پس از 8 دقيقه اتو کشيده شده آن را تحويل بگیرید. عملکرد آن به این گونه است که پس از روشن شدن به کمک 12 برنامه اتوماتیک با توجه به جنس لباس اتو کشيدن را انجام می دهد. آب گرم در سطوح زيرين بدنه مانکن حرکت می کند، بدنه مانکن اندکی باد می کند و لباس کاملا به آن می چسبد. آب گرم در حین اتو کشيدن بخار می شود و کار پرس مرطوب لباس را انجام می دهد.

یک و نیم دقيقه دیگر آب سرد به جریان می افتد و به برنامه کار خاتمه می دهد. لباس اتو کشیده شده و خنک را جهت تحویل آماده می کند. لباس ها با جنس های ابریشم، کتان، پنبه، پشم و هر نوع الیاف غير کششی ديگر مناسب برای اتو کشيده شدن توسط این ماشين است.شرکت زيمنس ادعا می کند که این ماشين به دليل ملایم بودن دمای آب گرم آن نسبت به ديگر اتو بخار های سنتی موجود در بازار خسارت کمتری به الیاف پارچه لباس ها وارد می کند و به همین سبب عمر مفيد لباس ها بیشتر خواهد شد. همچنين با خريد این محصول 40 دقيقه زمان در هفته خالی می شود و می توان آن را برای اختصاص دادن به اموری مهم تر از اتو کشيدن لباس در نظر گرفت.

این محصول 28 کيلو گرم وزن دارد و در حال حاضر با قیمت 1689$ تنها در بازار ژاپن عرضه شده و به فروش می رسد. بلوز ها و تی شرت های زنانه و مردانه را از سايز S تا XXL برای اتو شدن به اين ماشین بسپاريد و از پوشیدن لباس هایی صاف لذت ببرید.البته قيمت بالای اين محصول ممکن است باعث شود نظر عده ای عوض شود و دیگر اتو کشيدن لباس را دغدغه ندانند. آن را به عنوان يکی از جذاب ترین کارهای منزل پیش بگیرند و با شور و شوقی هرچه تمام تر لباس های اعضای خانواده را هم برای اتو کردن پذیرا باشند!



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:15
mahnaz

محققان موفق به ساخت سبک ترین ماده جامد دنیا شده اند که امکان تولید یخچال هایی با دیوارهای نازک و عایق های ساختمانی بهتر را در پی داشته باشد.این هواژل انعطاف پذیر جدید توسط محققان مرکز تحقیقات گلن ناسا ساخته شده است.به گفته "مری آن مدور" مجری این طرح هواژل ماده ای بسیار سبک است و به آن دود جامد نیز می گویند.

هواژل های معمولی که از سیلیس های یافت شده در شن های ساحلی ساخته می شوند، شکننده هستند و به راحتی خرد می شوند اما هواژل های جدید 500 برابر محکم تر از همتایان سیلیسی خود هستند؛ تکه نازکی از آن در واقع می تواند وزن یک خودرو را تحمل کند.

می توان این هواژل را به صورت ضخیم نیز تولید کرد. نواری از این ماده آن قدر انعطاف پذیر است که گستره وسیعی از کاربردهای تجاری و صنعتی برای آن امکان پذیر است.

یک ورقه با ضخامت یک چهارم اینچ می تواند محافظتی به اندازه یک فایبرگلاس سه اینچی فراهم کند. این ویژگی می تواند دیواره های یخچال و فریزرها را بسیار نازک کرده و ظرفیت ذخیره سازی غذا را در آنها افزایش دهد.

همچنین این ماده جدید زمینه را برای تولید لباس های ابرعایق فراهم می کند که می توانند گرمای مناسب تری را نسبت به لباس های" حرارتی " رایج ایجاد کند.

این محققان با ایجاد تغییراتی در معماری درونی هواژل های سیلیسی معمولی و با ترکیب مواد پلاستیک مانند برای تقویت شبکه های سیلیس در ساختار هواژل موفق به ساخت سخت و محکم ترین هواژل ساخته شده شده اند.

نتایج این تحقیقات درنشست سالانه انجمن شیمی آمریکا درفیلادلفیا منتشر شده است.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:12
mahnaz

يك جزيره شناور ساخت بشر به مبلغ 5.2 ميليون يورو در فهرست فروش قرار گرفت.جزيره Orsos در ابعاد 20 در 37 متر، فاقد موتور بوده اما قادر به لنگر انداختن در مكان‌هاي مطلوب مالك و حركت دوباره به نقاط ديگر است.

اورسوس، سازگار با محيط زيست و كاملاً خودكفا بوده و همچنين مجهز به پانل‌هاي خورشيدي و ژنراتورهاي بادي مولد نيروي برق است.

اين جزيره مي‌تواند محل خواب 12 نفر به علاوه خدمه را فراهم كرده و داراي يك هزار متر مربع فضاي زنده است.

شركت فناوري اتريشي اميدوار است كه توليد نخستين جزيره از اين دست ظرف 18 ماه تا دو سال به اتمام برسد و از رود دانوب به درون درياي سياه انتقال يافته و سپس به هر مكاني كه مطلوب مالك است عزيمت كند.

به ادعاي گابور اورسوس مجارستاني، موسس شركت، اين جزيره مشترياني را از سراسر جهان به سوي خود جلب كرده است.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:6
mahnaz

Ios و Android از بهترین سیستم عامل های موجود در بازار است که این دو در رقابتی تنگاتنگ هر روز امکانات خود را افزایش می دهند.این دو سیستم عامل در آخرین تغییرات خود امکانات جالبی را برای کاربران فراهم کرده است که می توان به Itunes Home Sharing ، third play Air play در ios اشاره کرد و در مقابل نیز اندروید اپلیکیشن های زیادی مانند ebook و ... را هر روز وارد بازار می کند.

ios مخصوص محصولات شرکت اپل است ولی Android مورد استفاده ده ها شرکت است.

اپل می خواهد شما گوشی خود را با عملکردی که خودش تعیین کرده است مورد استفاده قرار دهید ولی در اندروید شما گوشی خود را همانگونه که می خواهید می توانید مورد استفاده قرار دهید و عملکردی کاملاً انعطاف پذیر دارد.

در مجموع این دو سیستم عامل برنامه و اپلیکیشن های بسیاری را برای کاربران فراهم کرده است که هر کدام در بعضی موارد باعث سهولت در روند انجام امور می شود.



           
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 19:3
mahnaz

همزمان با پيشرفت فناوري و توليد مواد جديد، صنايع مرتبط با آنها نيز متحول مي‌شوند.چندي پيش شركت خودروسازي نيسان ، فناوري نويني تحت عنوان «پوشش محافظ در برابر خط و خش» ارائه كرد كه با استفاده از آن هرگونه خش سطحي ايجادشده روي بدنه خودروها ترميم مي‌شود.موفقيتي كه اين فناوري نوين همراه داشته است موجب شد تا مهندسان شركت اپل از آن در بدنه تلفن‌هاي همراه iPhone نيز استفاده كنند.

اين ايده با به‌كارگيري فناوري نانو تحول بنياديني يافته است به طوري كه با استفاده از كپسول‌هاي نانويي حتي مي‌توان خش‌ها و شكاف‌هاي عميق‌تر را هم ترميم كرد، اما اكنون پژوهشگران دانشگاه فناوري آيندهوون هلند موفق به ارائه پوششي شده‌اند كه با استفاده از آن نه‌تنها اين‌گونه خش‌ها ترميم مي‌شود، بلكه صاحبان خودروها ديگر نيازي نيز به شست‌وشوي اتومبيل خود نخواهند داشت.در حالي كه پوشش‌هاي مقاوم در برابر آب يا ضدباكتري فناوري چندان جديدي نيست، اما به اين دليل كه اين‌گونه پوشش‌ها خاصيت خود را براحتي از دست مي‌دهند، كاربردشان نيز با محدوديت‌هاي زيادي همراه است.

علت نيز كاملا روشن است؛ چون دسته‌هاي مولكولي نانويي ـ كه ضد باكتري بوده يا در برابر آب مقاوم هستند ـ پس از تماس با سطوح مختلف دچار آسيب شده و از بدنه كنده مي‌شوند.آنچه محققان دانشگاه فناوري آيندهوون انجام داده‌اند برطرف‌كردن همين مشكل است. آنها پوشش نانويي موجود را به صورت دو لايه طراحي كرده‌اند.زماني كه لايه سطحي بواسطه ايجاد خراش از بين مي‌رود، گروه‌هاي نانويي موسوم به ساقه كه در لايه زيرين قرار دارند، خود را به سمت لايه سطحي مي‌رسانند تا خاصيت لايه نانويي همچنان حفظ شود.

محققان اين طرح معتقدند با استفاده از اين روش نه‌تنها پوشش نانويي نويني توليد مي‌شود كه در برابر آب از ضريب مقاومت بالايي برخوردارد، بلكه با به‌كارگيري آنها در بدنه خودروها در عين حال كه خراش‌هاي كوچك و بزرگ به صورت خودكار ترميم مي‌شود، قطرات آبي كه روي بدنه خودروها ريخته مي‌شود نيز به پايين سر خورده و چرك و كثيفي‌هاي چسبيده به بدنه را هم با خود مي‌برند. به اين ترتيب، احتمالا در آينده ديگر نيازي به شست‌وشوي خودرو در كارواش‌ها نخواهد بود. تنها كاري كه راننده بايد انجام دهد اين است كه كمي آب روي خودرويش بريزد، همين و بس!

به عقيده كارشناسان، در آينده از اين فناوري كاربردي در نمايشگر تلفن‌هاي همراه، صفحات خورشيدي و لنزهاي تماسي نيز استفاده خواهد شد.همچنين استفاده از آن در بدنه هواپيماها كاربردهاي زيادي خواهد داشت. اين پوشش خودتميزشو با زدودن ريزمواد چسبيده به بدنه هواپيما تا حد زيادي از مقاومت هوا كاسته كه نقش چشمگيري در كاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

منبع: gizmag



           
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 23:8
mahnaz

دانشمندان علوم رایانه در دانشگاه بیرمنگهام انگلیس الگوریتم یا فرمولی ابداع کرده اند که می تواند با تحلیل اطلاعات بر روی تلفن همراه، حرکات آینده افراد را پیش بینی کند.این گروه موفق شدند موقعیت های آینده را با حاشیه خطای 60 فوت پیش بینی کنند که این امر ترس از تجاوز به حریم خصوصی را دامن زده است.دانش پژوهان داده های یک فرد و نزدیک ترین شبکه اجتماعی آنها را برای پیش بینی موقعیت آتی یک فرد بر اساس مکان و منطقه ای که پیش تر مراجعه کرده بود و همچنین فراوانی تماس رد و بدل شده بین این افراد، مقایسه کردند.

در این مطالعه از داده های تلفن همراه یک گروه 200 نفره در شهری در نزدیکی لوزان سوئیس استفاده کردند.دکتر میکرو موسولسی مجری این تحقیقات، گفت: اطلاعاتی که به واسطه تلفن همراه به دست آمد یک منبع جذاب از داده ها درباره رفتار افراد تلقی می شود.وی افزود: این فرمول منعکس کننده جمعیت کلی نیست و می تواند در شهرهایی که حرکات مردم هماهنگ تر است دقیق تر باشد.

اگرچه این کاربرد می تواند کمک بزرگی برای شرکت های تجاری باشد و ممکن است اجرای آن قانونی شود، اما گروه هایی مانند "بیگ برادر واچ" بیم دارند که این امر تجاوز به حریم خصوصی را در پی داشته باشد.محققان امیدوارند الگوریتم آنها بتواند در پیش بینی موقعیت آتی رویدادهای جنایی، به یاری نیروهای پلیس بیاید.



           
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 22:14
mahnaz

وضعیت نشستن و قرارگیری بدن هنگام کار، از اصولی است که اهمیت آن همیشه به ما گوشزد می‌شود و می‌دانیم که فواید بسیاری مانند کم کردن سطح استرس دارد. اما به تازگی مشخص شده که انتخاب وضعیت بدنی مناسب در پشت میز یا جلوی کامپیوتر، می‌تواند راهی باشد برای یادگیری کاراتر و نیز بهبود قدرت یادآوری آموخته‌ها. به عبارت دیگر زمانی که شما در حال یادگیری مطلبی هستید، همزمان دارید عوامل مختلف تاثیرگذار بر قدرت به یاد آوردن آن مطلب را نیز در خود ثبت و ضبط می‌کنید.

در حین یادگیری، عوامل زیادی بر نحوه آموختن مطالب و نیز بالا بردن قدرت حافظه تاثیر می‌گذارند. در تحقیق صورت گرفته در دانشگاه فلوریدا محققین به این نکته پی برده‌اند که قرارگیری بدن در "وضعیتی همخوان با زمان یادگیری" به طور مؤثری دسترسی به خاطرات گذشته و قدرت حفظ آنها را بهبود می‌بخشد که این موضوع در جوانان و افراد مسن یکسان است.

پس می‌توان گفت که وضعیت قرارگیری بدن ما در به یادآورن نوع خاصی از خاطرات تاثیر به سزایی دارد. اما چگونه؟ به نظر می‌رسد زمانی که در حال به یادآورن موضوع خاصی هستیم، "وضعیت کلی" ما در زمان یادگیری آن موضوع نیز به خاطرمان می‌آید؛ این مفهوم نه تنها شامل وضعیت بدن بلکه شامل حالت احساسی و وضع محیط اطراف نیز می‌شود. بنابراین وضعیت بد و نادرست بدنی مانعی برای یادگیری مؤثر خواهد بود فقط به این خاطر که بعداً پیش خودمان آن را به عنوان یک "وضعیت ناهمخوان بدنی" تفسیر خواهیم کرد.

باید گفت که یادگیری موثر نیازمند بهبود همزمان در وضعیت روحی و جسمی است، پس وضعیت خوب بدنی تنها عامل بالا بردن حافظه نیست اما می‌تواند در یادگیری ما تاثیر مثبت و به سزایی داشته باشد. پس بهتر است از امروز درست نشستن را به همراه دیگر عوامل موثر در بهبود حافظه تمرین کنیم تا بتوانیم قدرت حافظه خود را بالاتر ببریم.



           
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 20:23
mahnaz

بهتر است با گل مژه، دلیل ایجاد آن ، علایم و توصیه های لازم در این رابطه آشنا شوید.دکتر علیرضا رجعتی حقی، فوق تخصص شبکيه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: گل مژه عفونت پلک است که به صورت توده خودش را پشت پلک نشان می دهد و در کودکان و جوانان بیشتر به وجود می آید .

وی افزود: البته این توده می تواند هم در پلک بالا یا پلک پایین ایجاد شود.رجعتی حقی خاطر نشان کرد: این توده دردناک، قرمز بوده که براساس صلاحدید پزشک یا با دارو و یا با عمل جراحی(تخلیه این توده) درمان شود.

این متخصص متذکر شد در صورتی که این توده باقی بماند و درمان نشود می تواند مزمن شود یعنی درد و قرمزی آن از بین رفته ولی توده به همین حالت باقی بماند که با عمل جراحی درمان می شود.رجعتی حقی گفت: گل مژه خطرناک نیست اما در صورت خیلی بزرگ بودن می تواند باعث بسته شدن پلک شود و دید را با مشکل مواجه کند در ضمن تکثیر پیدا نکرده و به صورت یک توده ایجاد می شود.

وی به تمام افراد توصیه کرد: برای جلوگیری از بروز این عارضه رعایت مسایل بهداشتی بسیار ضروری و واجب بوده و دستهای آلوده خود را به چشمانتان نزند و مراقب چشم های خود باشند.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:13
mahnaz

امروز افزایش سهام شرکت اپل سبب شد که این شرکت به ارزش ۶۲۱.۶۴ میلیارد دلار برسد و این عدد سبب می شود که اپل رکورد با ارزش ترین شرکت تاریخ را از آن خود کند.

با این رکورد، اپل که در حال حاضر با ارزش ترین شرکت جهان به حساب می آید از شرکت نفتی Exxon Mobil بیش از ۵۳ درصد بزرگ تر است.

پیش از این رکورد با ارزش ترین شرکت جهان متعلق به مایکروسافت بود که در سال ۱۹۹۹ به ارزش ۶۲۰ میلیارد دلار رسیده بود. هرچند افت این شرکت سبب شده که مایکروسافت حالا ۲۵۷ میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

نزدیک بودن معرفی آیفون 5 و پیش بینی فروش بسیار بالای آن سبب شده که سهام اپل رشد کند. در عین حال کارشناس ها پیش بینی می کنند این رشد همچنان ادامه داشته باشد.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 23:14
mahnaz

محققان دانشگاه آكرون با الهام از پاهاي مارمولك خانگي در نظر دارند چسب‌هاي مصنوعي بسازند كه بر روي سطح‌هاي مرطوب نيز بچسبد.كف پاهاي مارمولك خانگي آن را قادر مي‌كند كه به سطح‌هاي عمودي بچسبد.چنان‌چه يك قطره آب را بر روي كف پاي اين خزنده قرار دهيم، آن را دفع مي‌كند. اين خاصيت ضد خيس شدن به اين موجود كمك مي‌كند كه در آب‌وهواي باراني حاره‌يي به آساني مانور دهد و در بارندگي زياد مناطق استوايي از درخت سقوط ‌نكند.

تيم تحقيقاتي اميدوار است از اين كشف جهت خلق نوعي ماده مصنوعي استفاده كند كه قادر به چسبيدن در محيط‌هاي مرطوب از جمله درون بدن انسان براي فرايندهاي جراحي باشد.پيشتر پس از مطالعه دقيق موهاي ريز واقع در كف پاي مارمولك خانگي كه آن را قادر به چسبيدن به سطوح مي‌كند، دانشمندان نوعي چسب مصنوعي خشك ابداع كرده بودند كه از نانوتيوب‌هاي كربن ساخته شده بود.

اين محققان در نظر دارند كه مطالعات بيشتري را روي مارمولك‌ها در زيستگاه‌‌هاي طبيعي‌شان و شبيه‌سازي رفتار آن‌ها در شرايط آزمايشگاهي صورت دهند.آن‌ها مكانيزم‌هاي جذب و دفع، عادت‌هاي اين موجودات در محيط‌هاي مرطوب و ساير مولفه‌هايي كه آن‌‌ها را قادر به چسبيدن به سطوحي از جمله درختان حين بارندگي مي‌كند، را بررسي خواهند كرد.

نتايج اين تحقيق در «The Journal of Experimental Biology» انتشار يافت.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 23:7
mahnaz

محققان اسپانيايي دريافتند كه زيتون مي‌تواند از ابتلا به پوكي استخوان پيشگيري كند و سطح قند خون را پايين بياورد.به گزارش فارس، تحقيقات گروهي از محققان اسپانيايي نشان مي‌دهد؛ افرادي كه از رژيم غذايي مديترانه‌اي يعني رژيم غذايي سرشار از ميوه و سبزي‌ها به همراه زيتون و روغن زيتون به مدت دوسال استفاده كردند، از استخوان‌هاي قوي‌تري برخوردار بودند و احتمال ابتلاي آنها به پوكي استخوان كاهش يافت.

محققان گفتند، پيروي از اين رژيم غذايي موفق شد تا سطح پروتئين osteocalcin و بسياري از فاكتورهاي رشد استخوان در خون را افزايش دهد و اين امر تاثيري پيشگيرانه بر استخوان‌ها داشت و قدرت و استحكام آنها را افزايش داد.به گفته اين محققان، پيروي از اين رژيم غذايي و افزايش سطح پروتئين osteocalcin و بسياري از فاكتورهاي رشد استخوان در خون همچنين باعث كاهش خوردگي استخوان مرتبط با بالارفتن سن در زنان و مردان شد و احتمال ابتلا به پوكي استخوان و خطر شكستگي‌ها را كم كرد.

روغن زيتون خواص فراواني دارد و دفع كننده سنگ كيسه صفراست كه براي اين منظور بايد آن را با آبليمو مصرف كرد. همچنين روغن زيتون براي رفع سرفه‌هاي خشك مفيد است.روغن زيتون براي رفع خارش‌هاي پوستي نيز مفيد است و براي بدن بچه‌هايي كه به نرمي استخوان و كم‌خوني مبتلا هستند؛ روغن زيتون اثر مفيدي دارد و براي رفع پيوره لثه (التهاب لثه) مي‌توان روغن زيتون را به روي لثه ماليد. همچنين دم‌كرده برگ درخت زيتون تب‌بر و جوشانده آن برطرف كننده رماتيسم است و پماد ميوه نارس زيتون براي سوختگي مفيد است.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 22:59
mahnaz

شرکت کانادایی City Labs موفق به تولید باتری بتاولتائیک نانوتریتیوم شده که می تواند بیش از 20 سال انرژی مورد نیاز حسگرها و ابزارهای میکروالکترونیک را تأمین کند. توان خروجی این باتری کوچک در حد نانووات است.در شرایطی که نصب ابزارهای میکروالکترونیک پرهزینه، دشوار و خطرناک است، کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقمند به تعویض مرتب باتری مورد استفاده این ابزارها باشد.به نظر می‌رسد کارشناسان شرکت کانادایی City Labs با تولید و تجاری‌سازی باتری بتاولتائیک کوچک NanoTritiumکه به کمک عنصر رادیواکتیو خود می‌تواند بیش از 20 سال انرژی مورد نیاز این ابزارها را با توانی در حد نانووات تهیه کند، این مشکل را برای همیشه حل کرده‌اند.

به رغم ادعای دکتر اکتاویوس (مرد عنکبوتی 2) اندکی بیش از 11 کیلوگرم تریتیوم - ایزوتوپ رادیواکتیو هیدروژن – در دنیای ما وجود دارد. این ماده که می‌تواند به طور طبیعی در جو بالای زمین تشکیل شود، در رآکتورهای هسته‌ای نیز به شکل تجاری تولید شده و در محصولات متعددی مانند ساعت‌های مچی شبرنگ، ابزارهای اندازه‌گیری و رنگ‌های شبرنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.علاوه بر این تریتیوم می‌تواند در باتری‌های بتاولتائیک و به عنوان یک منبع انرژی که به آرامی انرژی اندک مورد نیاز ابزارهای کوچک الکترونیکی را طی سال‌ها می‌تواند تأمین کند، به کار گرفته شود.

مطابق اعلام آژانس حفاظت محیط‌زیست نیمه عمر تریتیوم 12.3 سال است و مدل P100a نانو تریتیوم بتاولتائیک که توسط City Labs تولید شده می‌تواند انرژی مورد نیاز ابزارهای میکروالکترونیک کم‌مصرف و حسگرها را برای بیش از 20 سال تأمین کند. در این باتری از تریتیوم جامد استفاده شده و فضای داخلی آن کاملا آب‌بندی شده است.به گزارش گیزمگ، آزمون‌های مستقلی که توسط لاکهید مارتین انجام شده نشان می‌دهد این فناوری می‌تواند در برابر طیف وسیعی از تغییرات دمایی محیط دوام بیاورد.این باتری‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند دمای بین منفی 50 درجه سانتیگراد تا حدود 150 درجه سانتیگراد را تحمل کنند، در مقابل ارتعاش شدید و ارتفاع بالا نیز مقاوم هستند.

به دلیل این مقاومت بالا، فناوری معرفی شده توسط City Labs می‌تواند در تولید ابزارهای الکترونیک و قطعات متعددی مانند حسگرهای فشار و دمای محیط، حسگرهای هوشمند، ایمپلنت‌های مورد استفاده در پزشکی، ابزارهای شارژ آرام باتری‌های لیتیوم، کاوشگرهای مورد استفاده در اعماق آب، ساعت‌های سیلیکونی، ابزارهای الکترونیک مورد استفاده در حفاری‌های نفتی در اعماق دریا و پردازنده‌هایی که نیاز به انرژی اندکی دارند مورد استفاده قرار بگیرد.این شرکت به تازگی موفق شده مجوز تولید و ساخت این باتری بتاولتائیک را که اولین نمونه مورد استفاده توسط مصرف‌کنندگان عام -کسانی که برای استفاده از مواد رادیواکتیو آموزش ندیده یا مجوزهای لازم را ندارند – است، دریافت کند.

مطابق اعلام City Labs این محصول از 6 تا 8 هفته دیگر وارد بازار خواهد شد و قیمت آن حدود 1000 دلار خواهد بود. احتمالا در آینده این قیمت کاهش خواهد یافت یا به توان خروجی این باتری‌های کوچک اضافه خواهد شد.توان فعلی که این باتری‌ها تولید می‌کنند در حد نانووات است؛ اما این شرکت روی نمونه‌هایی با توان خروجی بیشتر که می‌توانند مجموعه‌ای از باتری‌های بتاولتائیک با توان چندین میکرووات باشند و در نهایت باتری بزرگتری با توانی خروجی در حد میلی‌وات را تشکیل خواهند داد، کار می‌کند.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 22:49
mahnaz

سلااااااام به همه ی دوستای گلم

خوبید عزیزای من؟

عیدتون مبارک باشه دوستان گل خودم

امیدوارم تو ماه پربرکت رمضان منو هم از دعای خیرتون فراموش نکرده باشید

طاعات وعباداتتان قبول درگاه حق.

در ادمه مطلب پیامک های تبریک عید فطر و کارت پستال های جالبی براتون گذاشتم

حتما ببینید....

03_fetr-card



ادامه مطلب ...


           
شنبه 28 مرداد 1391برچسب:, :: 23:35
mahnaz

این محصول که Therapik نام دارد، در نگاه اول شبیه گجت های ارزان قیمت و بلااستفاده ای است که در کانال های فروش تلویزیونی تبلیغ شان را می کنند. اما به نظر می رسد که واقعا با یک محصول کاربردی مواجه هستیم. اگر زیاد توسط پشه ها گزیده می شوید، احتمالا از خارش محل نیش پشه به ستوه می آیید. و اینجا است که این گجت عجیب مشکل را حل می کند.

کافی است آن را روشن کنید و چراغ آن را روی محل نیش پشه بگیرید. حدود ۱ دقیقه صبر کنید و بعد از آن متوجه می شوید که خارش نیش پشه ناپدید شده است.

البته این گجت ۱۳ دلاری فقط برای نیش پشه نیست و سازنده اش ادعا می کند که برای انواع نیش موجودات مختلف مانند مورچه، زنبور و حتی عروس دریایی موثر است.

وبلاگ گیزمودو هم می گوید وقتی آن را دیدیم به نظرمان چیز مسخره ای آمد که امکان ندارد به درد بخورد. اما زمانی که آن را امتحان کردیم متوجه شدیم این گجت واقعا موثر است و به خوبی خارش محل نیش را برطرف می کند. البته این گجت توسط FDA هم برای بهبود جای نیش حشرات تایید شده است.

اما Therapikچطور کار می کند؟ واقعیت این است که نیش اغلب موجودات نسبت به حرارت حساس است (منظور زهر تزریق شده است که سبب خارش و ناراحتی میشود) این گجت با کمک یک لامپ کوچک حرارت را در دمای مشخصی به محل نیش وارد می کند و در نتیجه سبب تجزیه ساختار زهر می شود و اثر آن را ختثی می کند. به همین خاطر هم خارش از بین می رود و هم التهاب محل گزش.



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:25
mahnaz

 

تا دو سه روز ديگر، رمضان امسال هم با آن لحظه‌هاي ناب سحر و ثانيه‌هاي دلرباي نزديك افطارش به پايان مي‌رسد.انگار تا چند روز پس از رمضان دوست نداريم در اواسط روز چيزي بخوريم و بياشاميم. تهيه صبحانه و ناهار مشكل مي‌شود و خوردن اين وعده‌ها برايمان سخت و مشقت‌آور.صبحانه را ناقص مي‌خوريم، ناهار را به عصر موكول مي‌كنيم، اما ميل به خوردن شام همچنان در ما قوت دارد و آن را كامل و پر و پيمان ميل مي‌كنيم.

حتي گاهي ناخواسته در وقت سحر و هنگام نماز صبح تا چيزي نخوريم دوباره به خواب نمي‌رويم. در واقع يك ماه امساك موجب مي‌شود تا دستگاه گوارش خود را با اين شرايط عادت دهد؛ اما چه كنيم تا به الگوي تغذيه‌اي پيش از اين ماه برگرديم؟

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:24
mahnaz

 

محققان با آزمايش روي موش‌ها دريافته‌اند اين خطا باعث مي‌شود سلول‌هاي مغزي سريع‌تر در جاي خود قرار گرفته و در نتيجه اتصالات بيشتري بين سلول‌هاي مغز موش به‌وجود آيد.هر سلول هنگام فرآيند تقسيم سلولي در ابتدا کل ژنوم خود را کپي مي‌کند. طي اين فرآيند ممکن است خطاهايي رخ دهد.سلول معمولا اين خطا‌ها را در دي.ان.اي برطرف مي‌کند. در صورت عدم تصحيح، اين خطاها به تغييرات دائمي به‌نام جهش تبديل مي‌شوند که گاهي مفيد و گاهي هم مضر هستند. البته معمولا اين جهش‌ها بي‌ضررند.يکي از انواع خطاها تکرار يا داپليکيشن نام دارد.اين خطا زماني رخ مي‌دهد که دستگاه کپي دي.ان.اي به اشتباه بخشي از ژنوم را دو بار کپي مي‌کند.نسخه دوم کپي شده ممکن است در کپي‌برداري‌هاي آينده طي فرآيند تقسيم سلولي تغيير کند.

محققان با اسکن (پيمايش) ژنوم‌هاي انسان به‌دنبال چنين تکرارهايي بوده و دريافتند بسياري از اين تکرارها در شکل‌گيري مغز ما نقش داشته‌اند.دکتر فرانک پاِلئوکس، عضو انستيتو تحقيقاتي اِسکريپس در کاليفرنيا مي‌گويد: حدود 30 ژن در انسان وجود دارد که به‌طور انتخابي تکرار شده‌اند و اين يافته‌ها بخشي از جديدترين يافته‌هاي ما در علوم ژنوميک است.يک کپي اضافه از ژن مي‌تواند موجب تکامل و شکل‌گيري عملکردي اضافه در بدن ما شود. وجود اين ژن اضافه مانند نسخه اصلي ضروري نيست، بنابراين مي‌تواند بدون آسيب رساندن به عضوي تغييراتي روي آن ايجاد کند.

در تحقيقات انجام شده محققان يک ژن خاص به‌نام SRGAP2 را مورد مطالعه قرار دادند، زيرا فکر مي‌کردند اين ژن حداقل دوبار در طول دوره تکامل انسان تکرار شده است. اولين بار حدود 3.5 ميليون سال قبل و بار دوم حدود 2.5 ميليون سال قبل.به‌نظر مي‌رسد در بار دوم، تکرار به‌شکل ناقص (نصفه و نيمه) انجام شده و تنها بخشي از ژن تکرار شده باشد. محققان فکر مي‌کنند اين ژن تا حدي با نسخه اصلي .SRGAP2 و اجداديش تداخل عملکرد داشته است.محققان با اضافه کردن اين کپي ناقص به ژنوم موش مشاهده کردند مهاجرت سلول‌هاي مغزي به محل قرار گرفتنشان در طول شکل‌گيري مغز سرعت گرفته و اين موضوع سازماندهي مغز را کارآمدتر مي‌کند.

به‌نظر مي‌رسيد سلول‌هاي به‌وجود آمده در نتيجه نسخه تکرار شده ناقص، داراي بـــرآمدگي‌هاي بيشتري در محل اتصال با ديگر سلول‌هاي مغزي هستند. اين خصوصيت آنها را بيش از پيش شبيه سلول‌هاي مغز انسان مي‌ساخت.جالب‌تر اين‌که به‌نظر مي‌رسد سر و کله اين نسخه ناقص درست در زمان استرالوپيتکوس‌هاي منقرض شده که براي گونه هومو کارگري مي‌کردند، پيدا شده است و آنچنان‌ که مي‌دانيم پس از هومو انسان‌هاي مدرن امروزي ظهور کردند.همچنين اين دوره به زماني برمي‌گردد که مغز اجداد ما شروع به گسترش کرد و به احتمال زياد تغييرات چشمگيري در توانايي‌هاي شناختي ظهور کرد.

منبع: discovery



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:20
mahnaz

 

برای داشتن موهای سالم، موی خیس را سشوار نکشید.به گزارش بيترين؛ اگر دوست داريد موقعي که مقابل آيينه ايستاده ايد و مشغول شانه زدن موهايتان هستيد، از براق بودن و زيبايي آن لذت ببريد، رعايت نکاتي را که مي تواند به اين امر کمک کند در برنامه روزانه خود بگنجانيد.هميشه با توجه به نوع و جنس موي خود شامپو انتخاب کنيد. به طور مثال شخصي که موهاي چرب دارد، نبايد از شامپويي که مختص موهاي خشک است استفاده کند.

به نحوه شستن موها دقت کنيد. موها را به آرامي بشوييد و به تميز شدن تمامي قسمت هاي آن توجه داشته باشيد.انتخاب يک شامپوي مناسب مهمترين راه براي حفظ سلامتي موي سر است. زيرا شامپو مسئول پاک کردن موها از هرگونه آلودگي، گرد و خاک و چربي است.

پس از شستن، موهاي خود را به آرامي با حوله خشک کنيد و هيچگاه سشوار داغ روي موي خيس نگيريد. زيرا موجب شکنندگي مو مي شود. اگر براي خشک کردن سريع مو عجله داريد از سشوار، در حالي که روي گرماي کم يا متوسط قرار گرفته و از فاصله دور مرتب روي قسمت هاي مختلف مو چرخش داده مي شود، استفاده کنيد و هرگز مدتي طولاني روي يک نقطه متوقف نشويد.

براي نرم شدن موها حتماً نرم کننده به کار ببريد.

از برس هايي استفاده کنيد که نرم و انعطاف پذير باشد.

رنگ مو کمتر بکار ببريد و در صورت استفاده، مو را مرتب تقويت کنيد.

از شانه زدن موهاي خيس جداً خودداري کنيد.

سعي کنيد براي مدت طولاني زير نور شديد خورشيد قرار نگيريد. زيرا اين کار بر ساختمان پروتئيني مو تاثير مي گذارد و آن را شکننده مي کند.



           
جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:14
mahnaz

يك پزشك سوئيسي موفق به اختراع صندلي اداري پيشرفته‌اي شده كه نه تنها براي حالت نشستن فرد خوب است، بلكه او را شادتر مي‌كند.اين صندلي عجيب توسط دكتر پاتريك كانتسلر و بن فلوري، طراح سوئيسي بسيار فراتر از طراحي استاندارد مورد استفاده امروزي است كه در سراسر جهان توسط كارمندان استفاده مي‌شود.اين صندلي موسوم به LimbIC از پشتي يا دسته برخوردار نيست و نشيمنگاه آن از دو پوسته كربني مورد استفاده در توليدات خودروي فرمول يك ساخته شده است كه همراه كاربر حركت مي‌كند.

اين طراحي كه در دانشگاه فناوري ماساچوست ساخته شده، بر حركات بدن تمركز داشته و به حالت بدن و همچنين استراحت آن كمك مي‌كند.همچنين بايد كاربر يك احساس بي‌وزني داشته باشد كه از تاثير مثبتي بر كاركرد، خلاقيت و همچنين حالت برخوردار است.اگرچه 60 درصد مشتريان اين صندلي 8450 دلاري را كارمندان تشكيل مي‌دهند اما همچنين هنرمندان، دندانپزشكان و پزشكان نيز به آن علاقه نشان داده‌اند.

دكتر كانتسلر اين ايده را پس از نتايج پژوهشي در مورد عوايد منفي فيزيكي و روحي نشستن طولاني بر روي صندلي عملي كرد.تنها در سوئيس اين مشكلات باعث ضربه‌هاي بزرگ مالي شده و ميلياردها دلار هزينه در بر داشته و اميد مي‌رود كه اين صندلي تازه بتواند مشكلاتي از اين دست را رفع كند.باورها بر اين است كه اين صندلي كه نام خود را از روي سيستم لیمبیک مغز كه احساس را تحريك مي‌كند، گرفته، اولين طرحي است كه طراحي صندلي را با علم اعصاب تركيب كرده است.



           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 23:1
mahnaz

بيش از پنج هزار شهروند ژاپني با استفاده از 1.8 ميليون قطعه لگوي چوبي، وضعيت آينده كشورشان را به تصوير كشيدند.براي ساخت نقشه عظيم آينده ژاپن، هزاران قطعه لگو در اختيار كودكان قرار داده شد تا با همكاري والدين خود، تصويري كه از وضعيت ساختمان ها در آينده در سر دارند را به تصوير بكشند.

علاقه مندان در شش منطقه مختلف ژاپن با قطعات لگو، طراحي خود را از آسمانخراش ها و برج هاي مخابراتي آماده كردند و سپس مجموعه‌هاي آماده شده به توكيو منتقل و نقشه كاملي از آينده اين كشور با 1.8 ميليون قطعه لگو طراحي شد

بقیه تصاویر در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 22:48
mahnaz
درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.