اسلایدر

همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

بالغان مسن با نشان دادن افکار مثبت در مقايسه باجوان‌ترها خوش‌بين‌ترند.نتايج تحقيقات اخير نشان داده است كه افراد مسن در بروز احساسات مثبت و دفع منفي‌انديشي نسبت به افراد جوان سريع‌تر عمل مي‌كنند.براساس شواهد موجود، اين گزارش مي‌افزايد: افراد مسن حتي در حالات بد روحي و ايجاد ناراحتي نيز بيشتر ترجيح مي‌دهند به دنبال الگوهاي رفتاري بهتر و مثبت‌ترين پيشامدها باشند و حواس خود را به جنبه‌هاي مطلوب‌تر فكري معطوف كنند. حفظ احساسات مثبت در آنها مي‌تواند به دليل اهميت لحظه‌هاي شاد زندگي باشد كه با افزايش سن در آنها معناي بيشتري يافته است.

نتايج حاصل از اين پژوهش مي‌افزايد: اگرچه افراد مسن به دنبال تمركز بر محرك‌هاي مثبت و شادي‌آفرين هستند ولي لزوما وقايع برجسته و هرگونه اطلاعات مهم در وجود آنها از بين نرفته است.به گفته محققان، برخي معتقدند كه اين مثبت‌انديشي در سالمندان مسن ممكن است به دليل كاهش عملكردهاي شناختي و سلامت جسماني وابسته به سن باشد ولي انتظار مي‌رود افزايش سن با بدتر شدن اين حالات روحي همراه باشد و اين دليل خوبي نمي‌تواند باشد.

نتايج اين تحقيق در نشريه علوم روان‌شناسي منتشر شده است. 



           
یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 20:44
mahnaz

دانشمند ایرانی دانشگاه دولتی میشیگان موفق به استفاده از نوعی باکتری برای تولید طلای جامد شده است.در این یافته کاظم کاشفی و همکارانش باکتری کشف کرده اند که توانایی مقاومت در برابر مواد سمی دارد و می تواند طلای 24 قیراط تولید کند.این پژوهشگران دریافته اند باکتری مقاوم به فلز Cupriavidus metalliduransمی تواند غلظت های زیادی از کلرید طلا و یا طلای مایع را رشد دهد. این ترکیب نوعی ماده شیمیایی است که در طبیعت یافت می شود.

محققان به تقلید فرایندی که به اعتقاد آنها در طبیعت روی می دهد، این باکتری را با میزان زیادی کلرید طلا تغذیه کردند . طی یک هفته این باکتری این ماده سمی را به تکه ای از طلا تبدیل کرد.کاظم کاشفی استاد یار میکروبیولوژی و ژنتیک مولکولی دراین باره گفت: کیمیاگری میکروبی کاری است که ما انجام دادیم یعنی تولید طلای ارزشمند از چیزی که هیچ ارزشی ندارد .

در این کار هنرمندانه محققان از ترکیب زیست فناوری، هنر و کیمیاگری برای تبدیل طلای مایع به طلای جامد 24 قیراط استفاده کردند.در واقع ترکیبی که موجب تولید این طلا می شود شامل یک آزمایشگاه قابل حمل از سخت افزار طلاداده شده 24 قیراطی، یک زیست راکتور شیشه ای و باکتری است.این کار در رقابت هنر سایبری Prix Ars Electronicaاتریش به نمایش گذاشته شد.بااین حال آدام براون استادیار هنر الکترونیک دانشگاه میشیگان می گوید امید نداشته باشید که این فرایند می تواند از چیزهای به درد نخور معادنی از طلا برای شما به ارمغان بیاورد چرا که این فرایند در مقیاس بزرگ بسیار پرهزینه است



           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 19:59
mahnaz

پدفون ایسوس تبلتی که یک تلفن هوشمند را در شکم خود جای داده بود. ایده جالبی که به خاطر قیمت ۱۰۰۰ دلاری اش پر فروش نشد و در نهایت کاربران زیادی سراغ خرید این محصول دوقلو نرفتند. حالا خبرهای جدید نشان می دهد که Padfone 2 در راه است.

شرکت ایسوس سخت افزار مدل جدید را قدرتمند تر کرده است. از یک پردازشگر چهار هسته ای 1.5GHz گرفته تا ۲ گیگابایت رم و نمایشگر 4.7 اینچی برای تلفن هوشمند با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل.

دوربین هم ۱۳ مگاپیکسلی شده و باطری نیز 2140mAh است. پشتیبانی از شبکه تلفن همراه و ان اف سی نیز جزو مشخصات پدفون ۲ به حساب می آیند.

گفته می شود که پدفون دوم ایسوس حدود ۲ هفته دیگر در تاریخ ۲۵ مهرماه معرفی خواهد شد و این بار امیدواریم که پدفون ۲ با یک قیمت مناسب وارد بازار شود تا مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.



           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 19:56
mahnaz

محققان سوئيسي با الگو گرفتن از سيستم تعريق بدن انسان، پوشش جديدي با قابليت خنك كردن ساختمان طراحي كرده اند.محققان مركز تحقيقات ETH‌ زوريخ به سرپرستي پروفسور «وندلين استارك» پليمر نفوذ پذيري براي سقف ساختمان طراحي كرده اند كه مي تواند تا 60 درصد از بار تهويه مطبوع ساختمان را بكاهد.

 اين پوشش سقف جديد از پليمر مخصوصي به نام پلي (ان ايزوپروپيل اكريلاميد) يا PNIPAM‌ ساخته شده است كه ويژگي‌هاي يك غشاي نفوذ پذير به آب (آب تراوا) را دارد و در زمان بارندگي مانند اسفنج قادر به جذب رطوبت درون خود است.اين پليمر با تابيدن نور خورشيد و رسيدن دما به 32 درجه سانتيگراد به حالت هيدروفوبيك يا آبگريز تبديل شده و آب ذخيره شده بصورت بخار از منافذ غشا خارج مي‌شود.

محققان اين پليمر جديد را در مقياس كوچك در ابعاد پنج ميلي متر بر روي دو خانه مدل مورد ازمايش قرار داده و تابش نور خورشيد را با يك لامپ شبيه سازي كردند.تصاوير تهيه شده بوسيله دوربين مادون قرمز نشان مي دهد كه خانه داراي پوشش پليمري جديد درست مانند عملكرد تعريق بدن، با خارج كردن گرما بصورت بخار آب باعث خنك شدن ساختمان مي شود.



           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 19:52
mahnaz



           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 19:50
mahnaz

فناوری "اینتراکتیو فلور" یا فرش هوشمند که برای پیاده سازی ایده های تبلیغاتی نوین از طریق سفارشی سازی افکت های تصویری به کار گرفته می‌شود در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال به نمایش گذاشته شد.فرش هوشمند تصویری متحرک است که مانند یک فرش روی سطح زمین گسترده می‌شود و این تصویر به رفت و آمد و همچنین حرکت افرادی که از روی آن عبور می کنند واکنش نشان می دهد؛ همچنین واکنش و عکس العملی که هر فرش از خود نشان می دهد، متفاوت است.

در این فناوری تصویر روی سطح زمین از یک ویدیو پروژکتور خارج می‌شود که سایز این تصویر معمولا از 30 اینچ به بالا است و این فرشها در محیط های روشن و تاریک در فضای سرپوشیده یا حتی بدون سقف و خارج محیطی، قابل نصب و راه اندازی هستند.برای این فرشها افکتهای مختلفی پیش فرض شده است و از آنجا که این فرشها معمولا مصرف تبلیغاتی دارند هر مشتری می تواند از میان صدهای افکت، با توجه به حرفه خود افکتهای مورد نیاز را انتخاب کند. براین اساس در هر افکت می توان تصاویر و یا فیلم دلخواه خود را جایگزین تصاویر از پیش تعیین شده کرد.

این سیستم از طریق یک پکیج نصب سقفی، روی زمین افکتهای تصویری جذابی ایجاد می کند و نسبت به حضور و عبور افراد از درون محدوده تصویر ایجاد شده واکنش نشان می دهد.فرش هوشمند موجود در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال که در بخش هنرهای دیجیتال و با ابعاد 8 در 25 متر به نمایش گذاشته شده است فرصتی را برای آشنایی با این تکنولوژی برای بازدیدکنندگان فراهم کرده و در این فرش هوشمند حتی امکان حضور در چند نوع بازی برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

از جمله مزایای این تکنولوژی می توان به اجرای بازیهای اینتراکتیو مانند فوتبال مجازی و پیاده سازی ایده های تبلیغاتی نوین از طریق سفارشی سازی افکت های تصویری اشاره کرد.این سیستم را می توان در هر مکانی که نور مستقیم خورشید نتابد نصب و راه اندازی کرد که معمولا در فرودگاهها و بانکها و فروشگاهها و اماکن نمایشگاهی و نیز فرهنگسراها برای پیاده سازی تبلیغات محیطی کاربرد بسیار دارد.به گزارش مهر، ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در 10 بخش اصلی تا 22 مهرماه در مصلی تهران دایر است.



           
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 19:47
mahnaz

ساكنان كشورهاي جهان سوم بزودي مي‌توانند با عينك‌هاي جديد، شاهد نگاه جديدي به جهان باشند.عينك‌هاي «Eyejusters» به فرد اجازه مي‌دهد تا با چرخاندن يك شاخص در كنار دسته عينك تصاوير را با تمركز دلخواه مشاهده كندكاربر مي‌تواند شاخص قابل جابجايي را چرخانده تا زماني كه صحنه مورد نظر در نقطه تمركز مناسب قرار گيرد كه آن را به يك دستگاه آزمايش بينايي در يك عينك تبديل كرده است.

فناوري «عدسي لغزشي» مورد استفاده در اين عينك در حقيقت حالت اصلاح‌شده ايده‌اي است كه در دهه 1920 بوجود آمده بود. با لغزاندن يكي از عدسي‌ها بر روي عدسي ديگر، نسخه عدسي براي ارائه بينايي بهتر تغيير مي‌كند.اين عينك‌ها بويژه براي كشورهايي مناسب بوده كه از چشم‌پزشك كافي براي تشخيص نمره چشم افراد برخوردار نيستند.

بر اساس آمار سازمان جهاني بهداشت، حدود 670 ميليون انسان از عينك مناسب نمره چشم خود برخوردار نيستند. اين عينك‌ها اكنون در سودان، اوگاندا، كامرون، موروكو و هند در دسترس قرار گرفته‌اند.قيمت اين عينك‌ها در آمريكا 40 دلار تعيين شده و همچنين مي‌توان از آنها به عنوان عينك مطالعه نيز استفاده كرد.



           
پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 19:47
mahnaz

شلوغی ، کار، خستگی، کمبود انرژی و ... بخش غیر قابل انکاری از زندگی همه آدم ها شده اند.شیرین ملکی، متخصص روانشناسی بالینی و روان درمانگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: شلوغی، کار- خستگی و کمبود انرژی و بخش غیر قابل انکاری از زندگی همه ما شده اند.وی در ادامه مطلب خود افزود: برای فرار از بسیاری از این مشکلات یک خواب خوب نیاز است.ملکی با بیان اینکه همه ما می دانیم کم خوابی برای سلامت مان ضرر دارد و در پاسخ به اینکه میزان خواب مناسب روزانه برای فرد چقدر است گفت: در مورد میزان خواب مناسب روزانه برای فرد، نمی شود از یک عدد خاص اسم برد و در واقع میزان خواب مورد نیاز روزانه برای هر فرد یا فرد دیگر متفاوت است.

وی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است 2 فاکتور متفاوت روی نیاز روزانه هر فرد به خواب تاثیر گذار است. اول سطح خواب و دوم سطح کمبود خواب.ملکی در ادامه گفت: سطح معمول به میزانی از خواب گفته می شود که پس از پشت سرگذاشتن آن بدن بتواند عملکرد معمول و حداقلی خود را داشته باشد.این متخصص روانشناسی بالینی اظهار داشت: این رقم برای افراد بالغ معمولی بین 7 تا 8 ساعت است اما اگر کسی دچار کم خوابی و در واقع دچار سطحی از کمبود خواب باشد باید بیشتر بخوابد.ملکی در خصوص سطح کمبود خواب گفت: بهترین ویژگی این فاکتور، کیفیت خواب است و در نهایت اگر 8 ساعت در بستر باشید و فکر کنیده خوابیده اید اما کیفیت خواب شما پایین باشد (بارها بیدار شوید- دیر به خواب بروید و دچار حالت های نامناسب در خواب شوید و ...) سطح کیفی خواب پایین می آید و در غیر دچار کمبود خواب می شوید.

این متخصص روانشناسی بالینی در پاسخ به اینکه چطور می شود فهمید که میزان خواب روزانه ما کافی است یا نه عنوان کرد: زمانی که بدون نیاز به زنگ ساعت یا تلفن همراه و بدون نگاه کردن به ساعت بیدار شوید و کاملا احساس سرحالی و شادابی داشته باشید به معنای آن است که به اندازه کافی خوابیده اید.وی ادامه داد: اگر هر روز مجبورید با زنگ ساعت و به سختی بیدار شوید باید هر روز 15 دقیقه به میزان خواب خودتان اضافه کنید تا به حدی از خوابیدن برسید که بدون نیاز به زنگ ساعت بیدار شوید.

ملکی اظهار داشت: اگر قبل از خوابیدن چای یا قهوه بنوشید این مواد ممکن است روی کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد و حتی باعث بی خوابی پنهان شما شود.این متخصص روانشناسی بالینی در پاسخ به اینکه هر سنی چقدر باید بخوابد گفت: به افراد بزرگسال توصیه می شود شب ها بین 7 تا 8 ساعت بخوابند. اما متخصصان می گویند همه این افراد بهتر است خوابیدن شبانه 6 تا 9 ساعت را امتحان کنند و ببینند با چه میزان خواب شبانه بهترین خلق و خو و سرحالی و افزایش انرژی را تجربه می کنند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: در مورد کودکان و نوجوانان باید گفت: میزان نیاز روزانه آنها به خواب متفاوت است به گفته متخصصان نوزادان تازه متولد شده بین 12 تا 18 ساعت در شبانه روز به خواب نیاز دارند.ملکی تصریح کرد: نوزادان بین 3 ماهه تا 1 ساله به 14 تا 15 ساعت خواب نیاز دارند و کودکان بین 1 تا 4 سالگی به 11 تا 13 ساعت خواب احتیاج دارند.وی افزود: همچنین کودکانی که در سن پیش دبستانی و دبستاني قرار دارند به 10 الی 11 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند.ملکی خاطر نشان کرد: نوجوانان نیز بین 10 تا 16 سال هم به 8/5 تا 9/5 ساعت خواب در 24 ساعت احتیاج دارند. افرادی بالای 17 سال هم نیازی مشابه افراد بالغ معمولی دارند.



           
پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 19:44
mahnaz

مطالعات محققان آمریکایی نشان می‌دهد که خوردن یک سیب در روز می‌تواند شما را از مراجعه به متخصص قلب و عروق مصون كند.محققان این مرکز علمی با مطالعه بر گروهی از افراد میانسال سالم دریافتند که خوردن روزانه یک عدد سیب به مدت چهار هفته، 40 درصد از سطوح مواد مرتبط با بروز سختی شریان‌ها را کاهش می‌دهد.مصرف کپسول‌های حاوی "پلی فنول"_ نوعی آنتی اکسیدانی که در سیب یافت می‌شود نیز نتایج مشابهی را به همراه دارد اما به اندازه خود سیب ثمربخش نیست.

طی این مطالعه، پژوهشگران متوجه شدند که سیب میزان "لیپوپروتئین باچگالی کم" را که به آن اصطلاحا کلسترول بد یا (LDL) می‌گویند، کاهش می‌دهد.هنگامی که LDL برای اکسیده شدن با رادیکال‌های آزاد واکنش نشان می‌دهد، احتمال زیادی وجود دارد که کلسترول باعث افزایش التهاب و آسیب بافتی شود.زمانی که LDL اکسید می‌شود، ساختاری به خود می‌گیرد که منجر به وجود آمدن تصلب (سخت شدن) شریان می‌شود.

به گفته دکتر " روبرت دیسیل وسترو"، سرپرست این پژوهش، با خوردن یک سیب در روز به مدت 4 چهار هفته، تاثیرات شگفت انگیز و چشمگیر آن را بر اکسیده شدن LDL کشف کردیم و این کاهش 40 درصدی را می‌توان به حالتی تعبیر کرد که فردی را با عروق کرونری (قلبی) عادی با شخص مبتلا به بیماری عروق کرونر مقایسه کنیم.

این پژوهش در مجله "Functional Food"منتشر شده است.



           
پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 19:37
mahnaz

شرکت خودرو سازی تویوتا از اتومبیل جدید و تمام الکترونیک خود با عنوان "حشره هوشمند" رونمایی کرده است.ظاهر عجیب این اتومبیل برای افرادی که می خواهند یک اتومبیل متفاوت داشته باشند مناسب و سازندگان، نام آن را با هوشمندی تمام انتخاب کرده اند، چرا که ظاهر این اتومبیل به واقع شبیه یک حشره است.اتومبیل جدید تویوتا کاملا الکتریک و نه هیبرید است و می توان آن را با خروجی خانگی AC100V شارژ کرد به این معنا که این اتومبیل به هیچ نوع سوختی نیاز ندارد.

جزئیات بسیار اندکی درباره این اتومبیل ارائه شده اما این مسئله قابل تصور است که یک اتومبیل کوچک نیاز به شارژ کامل ندارد. درکنار این توصیفات باید خاطر نشان کرد که همانطور که از این تصاویر برمی آید این اتومبیل تنها برای یک سرنشین طراحی شده بنابراین ما فرض می کنیم که این اتومبیل با شارژ کامل می تواند فاصله نسبتا دوری را طی کند.دربهای این اتومبیل به جای بیرون رو به بالا باز می شوند و این امر به ظاهر متمایز و حشره مانند این اتومبیل می افزاید.

حشره هوشمند تویوتا دربرگیرنده یک حسگر حرکتی است که می تواند حضور شما را در نزدیکی خود تشخیص دهد، همانطور که شما نزدیک می شوید درها برایان باز می شود.فرستند مجازی تویوتا در این اتومبیل گزارشهای ترافیک را از طریق تلفن هوشمند به شما ارسال می کند و اگر یک کاربر خانگی تویوتا باشید می توانید با استفاده از تلفن هوشمند خود در خانه را از داخل اتومبیل قفل و باز کنید.

همانطور که اشاره شد جزئیات ارائه شده درباره این اتومبیل اندک است، بنابراین از زمان ورود آن به بازار و قیمت آن اطلاع چندانی در دست نیست، اما مسئله این است که ظاهر عجیب این اتومبیل می تواند علاقمندان بسیاری را به خود جلب کند.



           
پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 19:34
mahnaz

نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد خیار دریایی و توتیای دریایی می توانند با تغییر خاصیت کشسانی کلاژن در بدنشان، جوان به نظر برسند این تحقیقات می تواند راه جدیدی برای جوان ماندن پوست باشد.محققان دانشگاه لندن ژن های این موجودات دریایی را که به خار پوست معروفند مورد بررسی قرار دادند.آنها ژنهایی را برای "مولکول های پیام آور" موسوم به پپتیدها یافتند که توسط سلول ها آزاد می شوند و دیگر سلول ها در بدن می گویند چه کار انجام دهند.

موریس الفیک مجری این تحقیقات گفت: احتمالا مهمترین کشف تحقیقات ما یافتن ژنهایی رمز کننده پپتیدها بود که موجب سفت و یا نرم شدن سریع کلاژن در دیواره بدن خیار دریایی می شد. به گفته وی اگرچه توتیای دریایی و خیار دریایی خیلی شبیه ما نیستند اما ما بسیار به آنها مرتبط هستیم.وی افزود همانطور که سن مان افزایش می یابد تغییرات در کلاژن موجب بروز چروک هایی در پوست مان می شود از این رو اگر دریابیم چگونه پپتیدها موجب می شوند دیواره بدن خیار دریایی به سرعت سخت و یا نرم می شود از این رو تحقیقات ما می تواند به ارائه شیوه های جدیدی برای حفظ ظاهر جوان و سالم پوست منجر شود.

این دانشمندان توالی DNA هزاران ژن را در توتیای دریایی بنفش و خیار دریایی خوراکی را بررسی کردند و به طور خاص به دنبال ژنهای رمزکننده مولکول های پیام اور پپتیدی گشتند.الفیک گفت: دریافتیم توتیای دریایی پپتیدی دارد که بسیار شبیه کالسیتونین – هورمونی تنظیم کننده قدرت استخوانهای ما – است .از این رو جالب خواهد بود دریابیم آیا پپتیدهای از نوع کالسیتونین نقش مشابهی را در این موجودات خارپوست دارند یا خیر.



           
پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 19:30
mahnaz

همان‌طور كه مي‌دانيم پس از سال‌ها، لپ‌تاپ‌ها هيچ تغييري نكرده است؛ اما اكنون بازارشان از طرف تلفن‌ها و تبلت‌ها تهديد مي‌شود.نسل جديد دستگاه‌هاي قابل‌حمل صفحه لمسي نياز خود را به رايانه‌هاي شخصي براي استفاده از ترك پد و صفحه‌كليد رفع نكرده‌ و اين موضوع موجب شده‌ تا مردم دوباره به اين موضوع بينديشند كه آيا نياز به يك نوت‌بوك در خانه‌شان دارند يا نه؟

در پاسخ به اين سوال، توليدكنندگان رايانه‌هاي شخصي در حال حاضر لپ‌تاپ‌ها را به عصر جديدي راهنمايي مي‌كنند؛ عصر لپ‌تاپ‌هاي لمسي و اين كار را با كمك تغييرات اساسي سيستم‌عامل قوي ويندوز 8 انجام مي‌دهند.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:43
mahnaz

 

یک مبتکر ساکن مجارستان توانسته است دوچرخه تاشو جدیدی به نام SPACE ارائه کند که تنها با فشار دادن یک دکمه باز و تا می شود.

اگرچه از نظر تئوری دوچرخه های تاشو وسایل فوق العاده ای هستند اما در عمل اغلب سواری با آن راحت نیست و چرخ ها از مسیر خارج می شوند.

سیمون هوکایا مبتکر ساکن در بوداپست مجارستان معتقد است توانسته این مشکل را حل کند. او دوچرخه تاشو جدیدی به نام SPACE ارائه کرده است که تنها با فشار دادن یک دکمه باز و تا می شود.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:38
mahnaz

ایده طراحی هتل شناور به شکل صدف می‌تواند در برابر امواج عظیم جزر و مد ناشی از سونامی و دیگر بلایای طبیعی مقاومت کند.اين سازه صدفی شكل یک محیط خود پایدار است که می‌تواند در برابر امواج سهمگین جزر و مد، بالا آمدن سطح آب و دیگر بلایای طبیعی مقاومت کند؛ حالت قوس دار سازه و کابل ها نیز باعث توزیع وزن و در نتیجه افزایش مقاومت در زمان وقوع زمین لرزه می‌شود.

 با استفاده از پنل های خورشیدی و سیستم جمع‌آوری آب باران، نیاز به تأمین برق و آب آشامیدنی مجموعه مرتفع می‌شود.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:32
mahnaz

بر اساس پيش‌بيني محققان، داروهاي موثر در مبارزه با فرايند پيري تا چند دهه آينده توليد و عرضه خواهد شد.داروهاي ضد پيري به معناي وعده جاودانگي و زندگي ناميرا نيست، بلكه براي افراد ميانسال يا جوانتر نويد دهنده دوره‌هاي كوتاه بيماري و سستي ناشي از كهولت سن و سال‌هاي پيش از مرگ است.«ديم ليندا پارتريج» محقق نسل شناسي دانشگاه كالج لندن مدعي است كه داروهاي ضد پيري تا چند دهه آينده در اختيار مردم قرار مي‌گيرند و مي توانند از بروز بيماري هاي وابسته به سن مانند زوال عقل و انواع مختلف سرطان پيشگيري كنند.

يك رويكرد آشكار براي مقابله با روند پرشتاب بروز بيماري‌هاي مرتبط با سن، مقابله با خود فرايند پيري است، چراكه پيري فاكتور اصلي بروز بيماري‌هاي مختلف، دوره طولاني مدت بيماري و بروز مرگ ناگهاني است.دوره‌هاي طولاني بيماري در كهنسالي در اغلب موارد فرد را بسوي مرگ پيش مي‌برد، از اين رو مقابله با بيماري هاي مرتبط با سن مي تواند به داشتن زندگي طولاني و سالم‌تر منجر شود.

اين محقق در نشست علم زندگي در نيس فرانسه تأكيد كرد: روش‌هاي درماني كه در مطالعات حيواني مورد بررسي قرار گرفته اند، با تقليد از اثرات رژيم غذايي مي توانند از ميزبان در برابر شرايط وابسته به سن مانند بيماري‌هاي قلبي و ديابت محافظت كنند.محدود كردن رژيم غذايي و تغييرات ژنتيكي در حيوانات مي‌تواند با مسدود كردن بخش هايي از شبكه شيميايي بدن كه مرتبط با رشد، متابوليسم و توليد مثل هستند، فرايند پيري را متوقف كند.برخي داروها مانند آسپرين و متفورمين (داروي متداول ديابت) اثرات مشابهي براي جهش ژن و محدود كردن رژيم غذايي در بدن انسان نشان داده‌اند و محققان اميدوارند كه تا چند دهه آينده بتوانند با تركيب مواد كليدي فعال در يك قرص واحد، داروي ضد پيري را عرضه كنند.



           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:27
mahnaz

اگر مي‌ خواهيد بدانيد كه چطور كشوري مثل اسكانديناوي در طي 20 سال حتي يك دندان از جمعيتش با مسواك زدن صبح و شب پوسيده نشده اين مطلب را از دست ندهيد.دكتر محمد حسين خوشنويسان رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: شعار ما براي كاهش آمار دندان هاي پوسيده و بهداشت دهان و دندان سالم نگاه داشتن دندان هاي سالم است.وي گفت: كشوري مثل اسكانديناوي 20 سال است كه جمعيت آن تنها يك دندان پوسيده هم نداشتند كه اين امر تنها با آموزش و مراقبت صورت گرفته است.

خوشنويسان ادامه داد: اگر آموزش مداوم و حساسيت مراقبت از دندان ها به صورت مداوم در كشور صورت گيرد مي‌توانيم آمار پوسيدگي دندان هاي پوسيده هر فرد را در كشور كاهش دهيم، در واقع بايد حتي كساني كه دندان هاي ترميم شده دارند را به خوبي نگهداري كنند.وي عنوان كرد: اگر فردي روزي دو بار يعني صبح و شب به طور مناسب مسواك بزند مي‌تواند پوسيدگي دندان را از خود دور كند .در هنگام شب ترشح بزاق كم و حتي متوقف مي‌شود و ميكروب هاي دهان از مواد غذايي موجود در لا به لاي دندان تغذيه مي‌كنند و با توليد اسيد مي‌ توانند مبناي دندان را تخريب كنند.

خوشنويسان تصريح كرد: اين امر براي بچه هاي بالا زير سه سال در خصوص دندان هاي فك بالا شايع است بايد توجه داشت كه به هنگام شب به اندازه جمعيت كل كره زمين ميكروب در دهان وجود دارد كه ماندن آنها در دهان مي‌توانند باعث ضرر زيادي به دندان ها شود ،بنابراين مسواك شب از تخريب جلوگيري مي‌كند.رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: بعد از خوردن صبحانه كاملا جريان بزاق ادامه دارد و حتي افزايش مي يابد كه با زدن مسواك همراه با خمير دندان اين زمينه فراهم مي شود تا املاح معدني كه باري سازندگي و ترميم دندان لازم است بر روي دندان ها قرار گيرند بنابراين مسواك صبح باعث سازندگي دندان مي‌شود.وي خاطرنشان كرد: حتي اگر مسواك همراه با خمير دندان هم نباشد مي‌تواند بسيار تاثيرگذار باشد.



           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 23:9
mahnaz

با طراحي جوراب هوشمند مجهز به تراشه، يافتن سريع لنگه‌هاي درست جوراب پس از هر بار شستن فراهم مي‌شود.تراشه رادیوییPlus+ socks شبیه یک دکمه کوچک است كه در قسمت بالای جوراب متصل شده و درون آن يك شماره شناسايي (ID) اختصاصي ذخيره شده است.

شماره شناسايي از طريق دستگاه خوانش RFID (شناسايي امواج رادیویی) اسكن مي‌شود و برنامه نرم‌افزاري تلفن همراه با بررسي داده‌هاي دريافتي، لنگه‌هاي چپ و راست جوراب را شناسايي مي‌كند.این دستگاه اسكنر مانند یک دستگاه کنترل از راه دور درب پارکینگ، می‌تواند از طریق بلوتوث با تلفن همراه هوشمند مرتبط شده و اطلاعاتی از جمله تعداد دفعات شسته شدن جوراب یا تاریخ تولید را تعيين كند.

برنامه نرم‌افزاری همچنين با استفاده از دوربین تلفن همراه و اندازه‌گیری سطوح تیره و کثیف جوراب، عمر محصول را تخمين زده و لزوم خريد جوراب جديد را يادآوري مي‌كند.مجموعه‌ای شامل 10 جفت جوراب با تراشه‌هاي RFID در سه سایز متفاوت به همراه دستگاه اسكنر با قیمت نسبتا بالای 189 دلار و بدون دستگاه به قیمت 120 دلار به بازار عرضه شده است.



           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:21
mahnaz

باورهایی در رابطه با استفاده از صابون و شامپو بین مردم رایج است که اکثر آنها درست نیست و برداشت های اشتباهی شده که لازم است اصلاح شوند؛ باورهایی مثل اینکه صابون پوست را خشک می کند یا صابون جامد منبع آلودگی است و… برخی از این باورها را با هم مرور می کنیم:…

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:16
mahnaz

تلفن لومیا 920 چند هفته پیش درکنفرانس خبری نوکیا معرفی شد. اما این شرکت قیمت تلفن ویندوز فون جدیداش را اعلام نکرد. حالا قیمت این تلفن برای برخی کشورهای اروپایی اعلام شده و به نظر می رسد که گوشی جدید نوکیا نسبت به بقیه رقیبان بازار، گران تر ارایه خواهد شد.

لومیا ۹۲۰ در آلمان با قیمت ۸۳۵ دلار و در ایتالیا با قیمت ۷۷۱ دلار وارد بازار خواهد شد و این تازه قیمت بدون محاسبه مالیات است. مدل لومیا ۸۲۰ نیز با قیمت ۶۴۳ دلاری وارد بازار اروپا می شود.

اگر بخواهید قیمت را مقایسه کنید، کافی است آن را با قیمت اروپایی تلفن گلکسی اس 3 سامسونگ مقایسه کنید که با قیمت ۶۸۰ دلار به فروش می رسد.

قرار است تلفن های جدید نوکیا از اوایل آبان ماه وارد بازار اروپا بشوند.



           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:13
mahnaz

استفاده از ريزارگانيسم‌هاي دريايي تازه‌ترين ابتكار عملي است كه از سوي محققان براي كمك به دندان‌ها و جلوگيري از پوسيدگي آنها به كار گرفته شده است.گروهي از دانشمندان و دندانپزشكان دانشگاه نيوكاسل از مدت‌ها پيش كار روي محصول جديدي را آغاز كرده‌اند كه از نوعي ميكروب دريايي تهيه شده و تا حد زيادي از دندان‌ها، دندان‌هاي مصنوعي و بافت‌هاي لثه در برابر باكتري‌هاي دهاني محافظت مي‌كند.ماده‌اي كه اين دانشمندان موفق به ارائه آن شده‌اند دربرگيرنده آنزيمي است كه از نوعي باكتري دريايي موسوم به licheniformis به دست مي‌آيد.

اين باكتري در سطح جلبك‌هاي دريايي زندگي مي‌كند و اكنون به نظر مي‌رسد يكي از كاربردي‌ترين مواد طبيعي براي دانشمندان خواهد بود.نكته جالب توجه اين است كه ابتداي امر قرار بود تحقيقاتي درخصوص استفاده از اين جلبك‌ها در پاكسازي بدنه خارجي كشتي‌ها صورت گيرد اما دانشمندان به طور اتفاقي متوجه قابليت چشمگير باكتري نهفته در اين جلبك‌ها در پاكسازي دندان‌ها شدند.در حال حاضر خميردندان‌هاي متنوعي در بازار وجود دارد كه تا حد زيادي به حفاظت از دندان‌ها كمك مي‌كند اما همواره بخش‌هايي از دندان‌ها كه دسترسي به آنها چندان ساده نيست به محل مناسبي براي تجمع باكتري‌ها و تشكيل پلاك‌هاي دنداني تبديل مي‌شود.

عملكرد نامطلوب همين پلاك‌هاست كه پوسيدگي دندان‌ها را باعث مي‌شود. دانشمندان مدرسه علوم دنداني دانشگاه نيوكاسل معتقدند مي‌توان از آنزيم نهفته در جلبك‌هاي دريايي براي توليد خميردندان‌هاي موثرتر استفاده كرد؛ خميردندان‌هايي كه حفاظت موثرتر و پايدارتري براي دندان‌ها به همراه دارند.مطالعات اين دانشمندان نشان مي‌دهد پلاك‌هاي دنداني از باكتري‌هايي ساخته مي‌شوند كه با ملحق شدن به يكديگر و تشكيل كلني در يك منطقه محدود از دندان با هر رقيبي از جمله تركيبات ضدباكتريايي موجود در خميردندان‌ها رقابت مي‌كنند.

خميردندان‌هايي كه امروزه در تمامي خانه‌ها به كار گرفته مي‌شود به وسيله جداسازي پلاك‌هاي حاوي تركيبات باكتريايي از دندان‌ها به حفاظت از آنها كمك مي‌كنند اما اين نوع خميردندان‌ها همواره موثر نيستند و به همين دليل است افرادي كه هر روز و حتي براي سه بار مسواك مي‌زنند باز هم از دندان درد و ايجاد ريزحفره‌ها در دندان‌هايشان شكايت دارند.دانشمندان دانشگاه نيوكاسل در بررسي‌هاي آزمايشگاهي خود به نتايج اميدواركننده‌اي درخصوص تاثيرگذاري باكتري نهفته در جلبك دريايي بر پلاك‌هاي دنداني دست يافته‌اند و اكنون در نظر دارند آن را در قالب خميردندان روانه بازار كنند.

منبع: ncl



           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:9
mahnaz
درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.