اسلایدر

نگاهی به گزارش مالی سه شرکت: سامسونگ، موتورولا و نیتندو
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

با نزدیک شدن به پایان اولین ماه سال ۲۰۱۲ میلادی، همه شرکت ها کم کم اقدام به انتشار گزارش های مالی سال یا فصل گذشته می کنند که گاها نکات جالبی در آنها به چشم می خورد. چندی قبل نگاهی داشتیم به گزارش مالی جدید اپل و برخی نکات مهم آن را مورد توجه قرار دادیم. و حالا به صورت اجمالی به بررسی گزارش مالی سه شرکت بزرگ دیگر در عرصه آی تی می پردازیم: سامسونگ، موتورولا و نینتندو. در ادامه مطلب با ما همراه باشید باشید.


 

سامسونگ

samsung-sign-bgr.jpg

طبق گزارش که جدیدی که سامسونگ منتشر کرده است، این شرکت در سه ماهه چهارم سال گذشته بیش از ۴۲ میلیارد دلار فروش داشته و تقریبا ۴.۷۲ میلیارد دلار سود کرده است. این میزان سود رشد ۷۶ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد. در حالی که قبل از این پیش بینی ها در بهترین حالت رشد ۷۳ درصدی را برای این شرکت رقم زده بود. سامسونگ هم اکنون بزرگترین تولید کننده چیپ های حافظه و نمایشگرهای کریستال مایع در دنیا است.


 

نینتندو

satoru_nintendo_iwata110914172716.jpg

اما مثل اینکه وضعیت نینتندو چندان جالب نبوده و این شرکت در گزارش سالیانه خود خبر از زیان های وارده به میزان ۵۷۵ میلیون دلار می دهد.این کمپانی هم اکنون امید دارد که بتواند ۱۰ میلیون کنسول وی به فروش برساند، در حالی که برنامه ریزی آنها از ابتدا بر روی ۱۲ میلیون کنسول بوده است. همچنین در خصوص کنسول بازی 3DS امیدوارند فروش ۱۴ میلیون دستگاه را به سرانجام برسانند، در حالی که برنامه ریزی های اولیه بر روی فروش ۱۶ میلیون 3DS متمرکز شده بود.

طبق نظر تحلیل گران ژاپنی، به نظر می رسد که کم کم دوران کنسول های بازی به سر آمده و نینتندو اگر می خواهد به سرنوشت کداک دچار نشود، باید به فکر تغییر استراتژی در اهداف شرکت باشد. مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت مدیریت سرمایه های ایچی یوشی در توکیو می گوید:«دوران ترقی و رشد آنها با کنسول ها به سر آمده است و این ابزارهای بازی نمی توانند نینتندو را از مرگ حتمی برهانند. و به نظر من اگر آنها به سمت محصولات و تکنولوژی های جایگزین حرکت نکنند، جایگاه بلندمرتبه ای را که تا به اینجا گردآورده اند از دست خواهند داد.»
 

موتورولا

motorola-building.jpg

شرکت موتورولا هم روز پنج شنبه گزارش مالی سه ماهه چهارم سال گذشته خود را منتشر کرد. این شرکت در مدت اعلام شده ۳.۴ میلیارد دلار درآمد داشته و البته طی همین مدت هم ۸۰ میلیون دلار زیان خالص آنها بوده است که به معنی 0‪.‬27 دلار زیان به ازای هر سهم است. جالب اینکه در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۰ هم این شرکت با همین میزان زیان روبرو بوده است.

آمار کامل سال ۲۰۱۱ این شرکت هم نشان از درآمد ۱۳.۱ میلیارد دلاری آنها دارد که ۱۴ درصد نسبت به سال قبل تر افزایش داشته است. اما با این وجود میزان زیان به ازای هر سهم در این سال 0‪.‬84 دلار بوده است، در حالی که این میزان برای سال ۲۰۱۰ تنها 0‪.‬29 دلار به ازای هر سهم بوده. میزان فروش موتورولا در سه ماهه چهارم سال گذشته، ۱۰.۵ میلیون ابزار موبایل بوده که ۲۰۰ هزار عدد از آن، شامل تبلت زوم این شرکت است. تعداد کل دستگاه های فروخته شده در سال ۲۰۱۱ هم ۴۲.۴ میلیون واحد اعلام شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, :: 18:29
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.