اسلایدر

روشي براي تشخيص سريع آلودگي‌ها در كاهو ابداع شد
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

 

گروهي از محققان دانشگاه ايالتي «جکسون» در مي سي سي پي با استفاده از نانوذرات طلا روشي براي تشخيص سريع باکتري «سالمونلا» و مخصوصاً رشته‌هاي مقاوم در برابر چندين دارو (MDR) در کاهو ابداع کرده‌اند.

«پارش ري» رهبر اين تيم تحقيقاتي در اين باره توضيح مي‌دهد: آزمايش مربوط به اين کار را مي‌توان با نمونه‌هاي ميکروسکوپي از برگ‌هاي کاهو انجام داد. تغيير رنگ نمونه از صورتي به آبي نشان‌دهنده حضور «سالمونلا» است. از اين روش مي‌توان در مزارع کشاورزي و نقاط دوردست در کشورهاي در حال توسعه استفاده کرد و با تشخيص حضور اين باکتري، از مصرف محصولات آلوده جلوگيري کرد.

محققان براي شناسايي سريع اين باکتري از نانوذرات طلا به شکل پاپ کورن که به مولکول‌هاي پادتن متصل شده بودند، استفاده کرده‌اند. اين پادتن‌ها مشابه مولکول‌هايي هستند که به سيستم ايمني بدن در شناسايي و از بين بردن عفونت‌هاي ناشي از «سالمونلا» کمک مي‌کنند.زماني که اين پادتن‌ها در تماس با باکتري «سالمونلا» قرار مي‌گيرند، همراه با نانوذرات طلا به لايه بيروني باکتري متصل مي‌شوند. از آن جايي که باکتري بزرگ‌تر از ترکيب پادتن-نانوذره است، امکان اتصال چندين عدد از اين ترکيب به هر باکتري وجود دارد. تغيير رنگ به آبي نشان‌دهنده ايجاد کمپلکس نانوذره-پادتن-باکتري است.

«ري» مي‌گويد: با استفاده از اين روش امکان از بين بردن سالمونلاي MDR وجود دارد؛ اين کار از طريق عبور دادن نور با طول موج معين به آب آلوده صورت مي‌گيرد. امواج نوري توسط نانوذرات طلا جذب شده و در نتيجه اين نانوذرات گرم مي‌شوند؛ بدين ترتيب لايه خارجي باکتري متصل به نانوذرات سوخته و باکتري از بين مي‌رود.اين محققان در اصل، نانوذرات طلا به شکل پاپ کورن را براي شناسايي و درمان سرطان سنتز كردند. اين شکل پاپ کورني توانايي نشر نوري را که با استفاده از طيف‌سنجي رامان قابل تشخيص است، دارا است.

محققان همچنين توانايي اين نانوذرات در تشخيص ميکرواُرگانيسم‌هاي ديگري همچون E. Coli را بررسي كردند.«ري» مي‌گويد: اين روش که در انتظار ثبت اختراع به سر مي‌برد، قابليت تجاري‌ شدن را دارد. در حال حاضر اين گروه پژوهشي در حال بررسي سميت اين نانوذرات هستند. تا کنون هيچ نوع سميت کوتاه مدتي شناسايي نشده است و تحقيقات بيشتر براي بررسي سميت طولاني‌مدت اين ذرات ادامه دارد.

جزئيات اين تحقيق در دويست و چهل و سومين همايش ملي انجمن شيمي آمريکا ارائه شده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:40
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.